Baza je ažurirana 16.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 76/14 od 24.06.2014.:

 

MINISTARSTVO OBRANE

Na temelju članka 85. stavka 3. Zakona o obrani (»Narodne novine«, br. 73/2013), donosim

 

PRAVILNIK O RADU INSPEKTORATA OBRANE

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuje se postupak rada inspektora Inspektorata obrane u provedbi inspekcijskog nadzora u području obrane, ovlaštenja, odgovornost i obveze glavnog inspektora obrane, ovlaštenja i obveze inspektora Inspektorata obrane (u daljnjem tekstu: inspektor) u provođenju inspekcijskog nadzora, obveze nadziranih cjelina, način rada Inspektorata obrane te ostala pitanja vezana uz rad Inspektorata obrane.

Članak 2.

Izrazi u ovom Pravilniku koji imaju rodno značenje i bez obzira koriste li se u muškom ili ženskom rodu, odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.

(1) Inspektorat obrane je ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane koja provodi inspekcijske nadzore radi utvrđivanja zakonitosti postupanja u primjeni propisa u području obrane.

(2) Inspektorat obrane provodi inspekcijske nadzore u skladu sa Zakonom o obrani i drugim zakonima i propisima iz područja obrane, ovim Pravilnikom i Uputom za provođenje inspekcijskog nadzora Inspektorata obrane u području obrane.

(3) Uputu iz stavka 2. ovoga članka donosi ministar obrane na prijedlog glavnog inspektora obrane.

Inspekcijski nadzor

Članak 4.

Inspekcijski nadzor sadrži radnje i postupke kojima se ostvaruje izravan uvid u opće i pojedinačne akte, uvjete i način rada ustrojstvenih jedinica u Ministarstvu obrane, Oružanim snagama Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) i civilnih nositelja obrambenih priprema radi utvrđivanja zakonitosti postupanja u primjeni propisa u području obrane.

Članak 5.

(1) U provođenju inspekcijskog nadzora u području odgovornosti civilnih nositelja obrambenih priprema uz inspektore mogu sudjelovati i druge stručne osobe koje ovlasti ministar obrane ili čelnik tijela državne uprave, na zahtjev glavnog inspektora obrane ako on procijeni da je sudjelovanje tih osoba prijeko potrebno u provedbi inspekcijskog nadzora.

(2) Za sudjelovanje stručnih osoba iz stavka 1. ovoga članka u provođenju inspekcijskog nadzora zatražit će se suglasnost čelnika ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane ili Oružanih snaga odnosno čelnika tijela državne uprave iz kojega se traže stručne osobe.

Članak 6.

(1) Inspektorat obrane mora pravovremeno, prije provođenja inspekcijskog nadzora u kojem sudjeluju i osobe koje posebno ovlasti ministar obrane ili čelnik tijela državne uprave, provesti koordinaciju u vezi s provođenjem inspekcijskog nadzora.

(2) Inspektorat obrane u obavljanju poslova iz svojega djelokruga surađuje s tijelima državne uprave, a posebno s drugim inspekcijskom službama radi usklađivanja planova rada, razmjene podataka i iskustava radi učinkovitoga provođenja inspekcijskog nadzora.

(3) Suradnja Inspektorata obrane s inspektoratima drugih ministarstava uređuje se međusobnim sporazumima između čelnika tih tijela državne uprave.

Članak 7.

Nadzirane cjeline u kojima Inspektorat obrane provodi inspekcijski nadzor su:

– ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane

– ustrojstvene jedinice Oružanih snaga

– civilni nositelji obrambenih priprema.

Članak 8.

(1) Inspekcijski nadzor u području obrane provode inspektori.

(2) Stručni suradnici izvan Inspektorata obrane, koji sudjeluju u provođenju inspekcijskog nadzora, pružaju stručnu pomoć inspektorima i nemaju ovlasti inspektora.

Vrste inspekcijskog nadzora

Članak 9.

(1) Inspekcijski nadzor kojeg provodi Inspektorat obrane može biti:

– redovni (planirani)

– izvanredni (neplanirani)

– povratni.

(2) Redovni (planirani) inspekcijski nadzor planira se Godišnjim planom rada Inspektorata obrane.

(3) Izvanredni (neplanirani) inspekcijski nadzor provodi se na temelju odluke ministra obrane.

(4) Povratni inspekcijski nadzor može se planirati Godišnjim planom rada Inspektorata obrane ili se provodi na temelju odluke glavnog inspektora obrane.

(5) Povratni inspekcijski nadzor iz stavka 4. ovoga članka provodi se nakon redovnih (planiranih) ili izvanrednih (neplaniranih) inspekcijskih nadzora, u pravilu, nakon isteka vremenskoga roka utvrđenoga za uklanjanje nedostataka danih kroz Plan mjera za uklanjanje nedostataka uočenih prigodom provođenja inspekcijskog nadzora, a provodi se radi utvrđivanja realizacije mjera za uklanjanje nedostataka od prethodnoga inspekcijskog nadzora.

Članak 10.

(1) Inspekcijski nadzor može biti najavljen ili nenajavljen.

(2) Inspektorat obrane nije obvezan najaviti inspekcijski nadzor.

(3) Provođenje redovnog (planiranog) inspekcijskog nadzora može biti odgođeno na pisano i obrazloženo traženje čelnika nadzirane cjeline.

(4) O odgodi provođenja redovnog (planiranog) inspekcijskog nadzora odlučuje glavni inspektor obrane.

(5) Inspektorat obrane aktom obavještava čelnika nadzirane cjeline o odgodi provođenja redovnog (planiranog) inspekcijskog nadzora.

II. PROVOĐENJE INSPEKCIJSKOG NADZORA

Općenito

Članak 11.

(1) Inspektori provode inspekcijski nadzor u Ministarstvu obrane, Oružanim snagama, kod civilnih nositelja obrambenih priprema te kod korisnika vojnih lokacija i građevina posebno važnih za obranu.

(2) Inspektori provođenjem inspekcijskog nadzora u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama nadziru provedbu propisa kojima je uređeno ocjenjivanje spremnosti stožera, zapovjedništava, postrojbi i ustanova Oružanih snaga.

(3) Inspektori kod civilnih nositelja obrambenih priprema i korisnika vojnih lokacija i građevina nadziru:

– primjenu propisa, zakonitost postupanja te izrađenost i ažurnost Plana obrane Republike Hrvatske, osim Plana uporabe Oružanih snaga

– izrađenost i ažurnost planova djelovanja u ratu i stanju neposredne ugroženosti neovisnosti, jedinstvenosti i opstojnosti Republike Hrvatske te usklađenost s propisma i dostavljenim izvodima

– primjenu propisa i sudjelovanje u obrambenim pripremama pravnih osoba posebno važnih za obranu te izrađenost planova djelovanja civilnih nositelja obrambenih priprema s mjerodavnim izvodima i utvrđenim obvezama

– primjenu propisa u izradi i ažuriranju planova zaštite i zaštite vojnih lokacija i građevina posebno važnih za obranu.

Članak 12.

Prigodom provođenja inspekcijskog nadzora inspektor sagledava zatečeno stanje po pojedinim područjima i utvrđuje ispravnost provođenja propisa koje posebno obuhvaća:

– sagledavanje pravilnosti primjene propisa i drugih akata koje nadzirana cjelina primjenjuje u svojem radu

– sagledavanje dokumentacije nastale u nadziranoj cjelini

– sagledavanje ispravnosti sredstava koja se nalaze na zaduženju u nadziranoj cjelini

– sagledavanje zaštite vojnih lokacija i građevina posebno važnih za obranu

– sagledavanje primjene propisa tijekom provođenja probe spremnosti i osposobljenosti nadzirane cjeline.

Članak 13.

(1) Sagledavanjem pravilnosti primjene propisa i drugih akata koje nadzirana cjelina primjenjuje u svojem radu utvrđuje se raspolaže li nadzirana cjelina potrebnim propisima i drugim aktima koji su temelj za nesmetano odvijanje njezine djelatnosti i pravilnost njihove primjene.

(2) Sagledavanjem dokumentacije koja je nastala u nadziranoj cjelini, utvrđuje se usklađenost izrađenih dokumenata sa zakonskim i podzakonskim propisima te drugim aktima na temelju kojih je nadzirana cjelina obvezna postupati.

(3) Sagledavanjem ispravnosti sredstava koja se nalaze na zaduženju u nadziranoj cjelini utvrđuje se njihova ispravnost prilikom uporabe, njihova razina provođenja propisanoga održavanja i njihova skladištenja.

(4) Sagledavanjem zaštite vojnih lokacija i građevina posebno važnih za obranu utvrđuje se pravilna primjena propisa o njihovoj uporabi i čuvanju te o provođenju zaštite okoliša.

(5) Sagledavanjem primjene propisa tijekom provođenja probe spremnosti i osposobljenosti nadzirane cjeline utvrđuje se sveobuhvatnost primjene važećih propisa i zakonitost postupanja pri utvrđivanju razine spremnosti i osposobljenosti za provođenje definiranih zadaća i realizacije planiranih aktivnosti.

Ovlasti inspektora

Članak 14.

Tijekom provođenja inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašten u nadziranoj cjelini:

– ući u zgrade, prostorije i prostore i pregledati ih

– zatražiti i pregledati identifikacijske isprave

– pregledati dokumente

– izvršiti uvid i izuzeti podatke iz informatičke baze podataka

– utvrđivati zatečeno stanje na vizualni način (fotografirati, snimati kamerom, videozapisom ili audiozapisom) u skladu s propisima o zaštiti tajnosti podataka

– zatražiti pisano izvješće od čelnika nadzirane cjeline o realizaciji mjera za uklanjanje nedostataka od prethodnoga inspekcijskog nadzora

– izdati pisani nalog za probu spremnosti i osposobljenosti (vježbu), ako je takva aktivnost planirana dokumentima za provođenje inspekcijskoga nadzora, poštujući mjere sigurnosti i propisanu proceduru uporabe materijalno-tehničkih sredstava

– naložiti obustavu svih postupaka i radnji kojima se dovodi u opasnost životi i imovina

– izuzeti dokumentaciju ili predmete o čemu se sastavlja zapisnik

– zatražiti trenutačno uklanjanje utvrđenih nedostataka, neusklađenosti i drugih mjera u skladu sa zakonima i drugim propisima

– provoditi i druge radnje kako bi se postigao cilj inspekcijskoga nadzora.

Članak 15.

Ako u nadziranoj cjelini nisu osigurani uvjeti za rad inspektora, inspektor može, uz prethodno odobrenje glavnog inspektora obrane, prekinuti provođenje inspekcijskoga nadzora o čemu sastavlja poseban zapisnik u kojem detaljno opisuje razlog prekida provođenja inspekcijskog nadzora.

Članak 16.

(1) Inspektor može zatražiti provedbu probe spremnosti i osposobljenosti uz odobrenje glavnog inspektora obrane.

(2) Zahtjev za njezino provođenje uručuje se čelniku nadzirane cjeline neposredno prije provođenja.

(3) U zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka obvezno se navode zahtjevi i ograničenja bitna za provođenje probe spremnosti i osposobljenosti.

Članak 17.

(1) Ako inspektor prigodom provođenja inspekcijskog nadzora utvrdi da je prekršen zakon ili drugi propis, ima pravo i obvezu:

– predložiti uklanjanje utvrđenih nedostataka u određenom roku

– predložiti pokretanje stegovnog, prekršajnog, kaznenog ili drugog postupka.

(2) Ako inspektor prigodom provođenja inspekcijskog nadzora utvrdi povredu propisa i drugih akata, a za čije je postupanje nadležno drugo tijelo, dužan je bez odgađanja o utvrđenoj povredi izravno izvijestiti nadležno tijelo.

Glavni inspektor obrane

Članak 18.

(1) Na čelu Inspektorata obrane je glavni inspektor obrane kojega imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske.

(2) Za vrijeme odsutnosti glavnog inspektora obrane zamjenjuje ga zamjenik glavnog inspektora obrane.

(3) Glavni inspektor obrane u provedbi svojih ovlasti donosi odluke, naloge i druge akte.

(4) Glavni inspektor obrane odgovoran je za rad Inspektorata obrane Vladi Republike Hrvatske i ministru obrane.

Članak 19.

(1) Glavni inspektor obrane:

– predlaže godišnji plan rada Inspektorata obrane

– odobrava tromjesečni plan rada Inspektorata obrane

– odobrava koncept pripreme i provođenja inspekcijskog nadzora

– odobrava podsjetnik čelnika nadzornog tima za provođenje inspekcijskog nadzora

– obavještava nadzirane cjeline o provođenju inspekcijskog nadzora osim u slučaju nenajavljenog inspekcijskog nadzora

– donosi odluku za provođenje inspekcijskog nadzora

– donosi plan priprema inspekcijskog nadzora

– donosi plan provođenja inspekcijskog nadzora

– potpisuje zapisnik o provedenom inspekcijskom nadzoru.

(2) Glavni inspektor obrane može od ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga te od civilnih nositelja obrambenih priprema, izravno zatražiti dokumente, podatke i izvješća potrebna za pripremu i provođenje inspekcijskoga nadzora.

(3) Glavni inspektor obrane odlučuje o odgađanju ili otkazivanju inspekcijskog nadzora na temelju pisanog i obrazloženog zahtjeva nadzirane cjeline ili na temelju drugih objektivnih okolnosti.

Inspektori inspektorata obrane

Članak 20.

(1) Inspekcijske nadzore provode inspektori kao djelatnici Inspektorata obrane s posebnim ovlaštenjima i odgovornostima.

(2) Uvjeti koje trebaju ispunjavati inspektori za rad na dužnosti inspektora u Inspektoratu obrane propisuju se Zakonom o obrani, Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva obrane i ovim Pravilnikom.

Članak 21.

(1) Inspektori, uz opće uvjete propisane Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva obrane, obvezni su imati položen stručni ispit za zvanje inspektora.

(2) Ako osoba raspoređena na mjesto inspektora nema položen stručni ispit iz stavka 1. ovoga članka, mora ga položiti u roku od godine dana od rasporeda na dužnost u Inspektoratu obrane.

(3) Ispit iz stavka 1. ovoga članka polaže se pred Ispitnim povjerenstvom prema programu koji propisuje ministar obrane na prijedlog glavnog inspektora obrane.

(4) Uvjete i metodologiju za polaganje ispita iz stavka 1. ovog članka propisat će na prijedlog glavnog inspektora obrane ministar obrane uputom za polaganje ispita.

(5) Ispitno povjerenstvo iz stavka 3. ovoga članka imenuje ministar obrane odlukom zasebno za svaki termin polaganja ispita.

(6) Uvjerenje o položenom ispitu iz stavka 1. ovoga članka izdaje ministar obrane, a podaci se unose u personalne podatke djelatnika i u računalnu bazu podataka Ministarstva obrane.

(7) Popis djelatnika raspoređenih na dužnost inspektora u Inspektoratu obrane koji u roku od jedne godine ne polože ispit iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se Upravi za ljudske resurse radi daljnjeg rješavanja njihova statusa u službi.

Članak 22.

Status inspektora se dokazuje službenom iskaznicom i značkom, koja mu se dodjeljuje po položenom stručnom ispitu za zvanje inspektora u Inspektoratu obrane.

Članak 23.

(1) Pri provedbi nadzora inspektori postupaju profesionalno, stručno i odgovorno u skladu s ovlastima utemeljenim na zakonima i podzakonskim aktima te odredbama ovoga Pravilnika.

(2) Pri provedbi nadzora inspektori su dužni prema nadziranim osobama ponašati i ophoditi se profesionalno, uvažavajući njihov čin, položaj i status te u slučaju bilo kakvog nesporazuma obavijestiti čelnika koji je određen za voditelja nadzora.

(3) U slučaju opisanom u stavku 2. ovoga članka inspektori mogu prema potrebi o tome sastaviti službenu zabilješku.

Članak 24.

(1) Inspektor je u provedbi inspekcijskoga nadzora samostalan.

(2) Samostalnost predstavlja pravo i obvezu da na temelju zakona i drugih propisa te pravila struke samostalno utvrđuje činjenice, odabire metode rada i određuje težište iz područja svoje djelatnosti u skladu s odlukom o provedbi inspekcijskoga nadzora.

(3) Inspektor nakon provedenog inspekcijskog nadzora sastavlja zapisnik.

(4) Inspekcijske nadzore mogu provoditi inspektori pojedinačno ili kao članovi nadzornog tima.

(5) Ako inspekcijske nadzore provodi nadzorni tim, glavni inspektor obrane određuje čelnika nadzornoga tima.

(6) Čelnik nadzornoga tima odgovoran je za ustrojavanje nadzornoga tima i njegovo vođenje, pripremu i provođenje inspekcijskoga nadzora, izradu dokumenata za provedbu inspekcijskoga nadzora i za izradu završnoga zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru.

Članak 25.

Opće zadaće inspektora su:

– primjena propisanih pravila ponašanja i službene komunikacije u kontaktima unutar i izvan Inspektorata obrane

– primjena metodologije provođenja inspekcijskoga nadzora

– provođenje osobne i zajedničke pripreme za provedbu inspekcijskoga nadzora radi njegova učinkovitoga provođenja

– sudjelovanje u izradi godišnjeg i tromjesečnih planova rada Inspektorata obrane i u njihovu provođenju

– da u svim djelatnostima i kontaktima koje ostvaruju s pojedincima, ustrojstvenim jedinicama Ministarstva obrane i Oružanih snaga te s civilnim nositeljima obrambenih priprema vode računa o načelu povjerenja

– da vode evidenciju i zapažanja o provedenim inspekcijskim nadzorima

– da se pripremaju za provođenje inspekcijskih nadzora u području zaduženja u skladu s uputama glavnog inspektora obrane i čelnika nadzornog tima

– da međusobno surađuju u izradi završnoga zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru

– izvješćivanje nadređenoga o svim pojedinostima vezanim za primjenu propisa u postupku utvrđivanja stanja spremnosti Oružanih snaga i nositelja obrambenih priprema koje su utvrdili prigodom provedbe inspekcijskoga nadzora ili na drugi način

– sudjelovanje u radu stručnih savjeta, povjerenstava i savjeta, radnih skupina u koje ih imenuje glavni inspektor obrane

– pružanje pomoći i uvažavanje zadaća i odgovornosti drugih inspektora.

Članak 26.

Inspektor je odgovoran:

– za propuštanje poduzimanja dužne radnje ili mjere, koju je po zakonu ili drugim propisima bio dužan poduzeti

– ako postupi suprotno propisima o zaštiti tajnosti podataka

– ako u službi svojim postupanjem zlouporabi položaj i prekorači ovlast.

III. OBVEZE NADZIRANE CJELINE

Članak 27.

(1) Nadzirane cjeline i njihove odgovorne osobe za provedbu inspekcijskoga nadzora obvezne su:

– omogućiti ulazak u objekte i prostorije

– osigurati potrebne uvjete za neometan rad inspektora

– dati na uvid svu traženu dokumentaciju

– omogućiti pristup bazama podataka

– omogućiti pregled poslovne dokumentacije i opreme

– po nalogu inspektora, a radi sagledavanja primjene propisa i zakonitosti postupanja, provesti probu spremnosti i osposobljenosti

– dostaviti izvješće o poduzetim radnjama i postupcima radi uklanjanja nedostataka utvrđenih prigodom provedbe inspekcijskoga nadzora

– pružiti sve tražene informacije.

(2) Odgovorne i ovlaštene osobe u nadziranim cjelinama obvezne su inspektora upozoriti na stupanj tajnosti klasificirane dokumentacije.

IV. PLANIRANJE I PROVOĐENJE NADZORA

Planiranje

Članak 28.

(1) Planiranje rada u Inspektoratu obrane provodi se u skladu s nadležnostima i obvezama koje su propisane zakonskim i podzakonskim propisima te drugim aktima donesenih od nadležnih tijela.

(2) Planski dokumenti koje izrađuje Inspektorat obrane su:

– Godišnji plan rada Inspektorata obrane

– Tromjesečni plan rada Inspektorata obrane.

Članak 29.

(1) Godišnji plan rada Inspektorata obrane izrađuje se u skladu s propisima kojima je uređeno planiranje i izvješćivanje u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

(2) Inspektorat obrane u postupku izrade Godišnjeg plana rada obvezno razmatra i analizira planske dokumente u kojima su utvrđene zadaće u području obrane i ciljevi Oružanih snaga.

(3) Godišnji plan rada Inspektorata obrane odobrava ministar obrane na prijedlog glavnog inspektora obrane.

(4) Godišnjim planom rada Inspektorata obrane utvrđuju se redovni (planirani) i povratni inspekcijski nadzori.

(5) Tromjesečni plan rada Inspektorata obrane izrađuje se na temelju Godišnjeg plana rada Inspektorata obrane i donosi ga glavni inspektor obrane.

Provođenje nadzora

Članak 30.

Radnje i postupci Inspektorata obrane prigodom provođenja inspekcijskog nadzora propisuju se uputom za provođenje inspekcijskog nadzora Inspektorata obrane u području obrane.

Članak 31.

(1) Inspekcijski nadzor sastoji se od tri dijela:

– priprema

– neposredno provođenje inspekcijskoga nadzora

– zaključni dio.

(2) Za provođenje inspekcijskog nadzora ustrojava se nadzorni tim.

(3) Unutar nadzornog tima mogu se ustrojiti podtimovi.

(4) U određenim slučajevima inspekcijski nadzor može provoditi inspektor pojedinac.

Članak 32.

(1) Nadzorni tim sastoji se od:

– čelnika nadzornog tima

– članova nadzornog tima.

(2) U slučaju brojčano većeg nadzornog tima, u njegovu se sastavu određuje zamjenik čelnika nadzornog tima, a ako se ustrojavaju podtimovi određuju se čelnici podtimova.

Članak 33.

(1) Inspektorat obrane nadzire provođenje propisa kojima je uređeno ocjenjivanje spremnosti stožera, zapovjedništava, postrojbi i ustanova Oružanih snaga.

(2) Inspektorat obrane je obvezan nadzirati primjenu svih propisa kojima je uređeno provođenje radnji i postupaka kojima se ocjenjuje spremnost stožera, zapovjedništava, postrojbi i ustanova Oružanih snaga.

(3) Glavni inspektor obrane, uz suglasnost ministra obrane, može predložiti ponavljanje ocjenjivanja spremnosti stožera, zapovjedništava, postrojbi i ustanova Oružanih snaga ako se inspekcijskim nadzorom utvrde značajnija odstupanja u primjeni propisa koji reguliraju ocjenjivanje spremnosti tih ustrojstvenih jedinica.

Članak 34.

Glavni stožer Oružanih snaga dužan je redovito izvješćivati Inspektorat obrane o planiranim ocjenjivanjima, radnjama i postupcima procesa ocjenjivanja spremnosti stožera, zapovjedništava, postrojbi i ustanova Oružanih snaga te dostavljati izvješća i ocjene ocjenjivačkih timova.

Članak 35.

Inspektoratu obrane dostavlja se primjerak Godišnjeg izvješća ministarstava, županija i Grada Zagreba o praćenju provođenja obrambenih priprema.

Članak 36.

(1) Čelnik nadzornog tima odnosno inspektor može s odgovornim osobama nadzirane cjeline prije početka provođenja inspekcijskog nadzora obaviti prethodne pripreme u opsegu koji omogućuje učinkovito provođenje inspekcijskoga nadzora.

(2) Prethodne pripreme iz stavka 1. ovoga članka odobrava glavni inspektor obrane.

V. ZAPISNIK O INSPEKCIJSKOM NADZORU

Izrada i dostava zapisnika

Članak 37.

(1) O izvršenom nadzoru, utvrđenom stanju i poduzetim odnosno naređenim mjerama i radnjama inspektori sastavljaju zapisnik.

(2) Primjerak zapisnika s popisom mjera za uklanjanje utvrđenih nedostataka o svakom provedenom inspekcijskom nadzoru Inspektorat obrane dostavlja ministru obrane u dostatnom broju primjeraka ovisno o broju nadziranih ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane odnosno Oružanih snaga.

(3) Ako je inspekcijski nadzor proveden u ustrojstvenoj jedinici Oružanih snaga, tada se primjerak zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru dostavlja i načelniku Glavnog stožera Oružanih snaga.

(4) Ako je inspekcijski nadzor proveden kod civilnog nositelja obrambenih priprema ili korisnika vojne lokacije i građevine posebno važne za obranu, tada se primjerak zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru dostavlja i čelniku civilnog nositelja obrambenih priprema i korisniku vojne lokacije i građevine.

(5) Uz zapisnik iz stavaka 2. i 4. ovoga članka, ministru obrane dostavlja se na donošenje i prijedlog odluke za uklanjanje nedostataka utvrđenih u provedenom inspekcijskom nadzoru.

(6) Ministar obrane odlukom iz stavka 5. ovoga članka izravno nalaže uklanjanje nedostataka za ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane, civilne nositelje obrambenih priprema te nedostataka u zaštiti vojne lokacije i građevine, a načelniku Glavnog stožera Oružanih snaga nalaže donošenje zapovijedi za uklanjanje utvrđenih nedostataka za ustrojstvene jedinice Oružanih snaga.

Članak 38.

Primjerak zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru Oružanih snaga Inspektorat obrane dostavlja Predsjedniku Republike Hrvatske.

Prigovor na zapisnik

Članak 39.

(1) Inspektorat obrane dostavlja prijedlog zapisnika čelniku nadzirane cjeline na očitovanje te ga poziva da na utvrđeno stanje dostavi primjedbe uz odgovarajuće obrazloženje.

(2) Prijedlog zapisnika iz stavka 1. ovoga članka, supotpisuju inspektori koji su sudjelovali u provedbi inspekcijskoga nadzora.

(3) Primjedbe nadzirane cjeline na prijedlog zapisnika mogu biti iskazane na taj nadzor.

(4) Primjedbe i druga očitovanja na prijedlog zapisnika iz stavka 1. ovoga članka čelnik nadzirane cjeline dostavlja Inspektoratu obrane u roku od 15 dana od dana dostave prijedloga zapisnika zajedno s prijedlogom zapisnika Inspektorata obrane.

(5) Ako čelnik nadzirane cjeline u roku iz stavka 3. ovoga članka ne dostavi primjedbe na prijedlog zapisnika o provedenom nadzoru, smatrat će se da je suglasan s utvrđenim stanjem navedenim u prijedlogu zapisnika.

Članak 40.

(1) Primjedbe i očitovanja na prijedlog zapisnika iz članka 39. ovoga Pravilnika razmatra povjerenstvo Inspektorata obrane koje u svakom pojedinačnom slučaju imenuje glavni inspektor obrane.

(2) Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje stanje stvari na osnovi činjenica utvrđenih izvršenim nadzorom i činjenica iznijetih u primjedbama od čelnika nadzirane cjeline.

(3) Po završetku rada, nalaz i mišljenje o utvrđenom stanju stvari, s prijedlogom završnog zapisnika povjerenstvo dostavlja glavnom inspektoru obrane radi donošenja zapisnika o provedenom inspekcijskom nadzoru.

Članak 41.

Nakon što zaprimi prijedlog završnog zapisnika iz članka 40. stavka 3. ovoga Pravilnika, glavni inspektor obrane utvrđuje konačno stanje stvari, donosi i potpisuje zapisnik Inspektorata obrane o provedenom nadzoru te ga dostavlja osobama iz članaka 37. i 38. ovoga Pravilnika.

Praćenje provedbe mjera za uklanjanje nedostataka utvrđenih inspekcijskim nadzorom

Članak 42.

Čelnik nadzirane cjeline u kojoj je proveden inspekcijski nadzor obvezan je u roku od 15 dana po proteku roka određenoga za uklanjanje nedostataka utvrđenih prigodom provođenja inspekcijskog nadzora u pisanom obliku izvijestiti Inspektorat obrane o poduzetim radnjama i postupcima radi njihove provedbe.

Članak 43.

Glavni inspektor obrane može na traženje čelnika nadzirane cjeline produljiti rok za provedbu mjera za uklanjanje nedostataka utvrđenih prilikom provođenja inspekcijskog nadzora, ali ne dulje od 90 dana od prvotnoga roka.

VI. SLUŽBENA ISKAZNICA I ZNAČKA INSPEKTORA

Članak 44.

(1) Službenom iskaznicom (u daljnjem tekstu: iskaznica) i značkom inspektor dokazuje identitet, službeni status i ovlasti za provođenje inspekcijskoga nadzora.

(2) Prije početka provođenja inspekcijskoga nadzora inspektori su se dužni predstaviti čelniku nadzirane cjeline.

Članak 45.

(1) Obrazac iskaznice inspektora izrađuje se na tvrdom papiru plave boje, a zaštićuje se prozirnim omotom dimenzija 85 x 55 mm.

(2) Prednja strana obrasca iskaznice iz stavka 1. ovoga članka sadrži:

– na gornjoj lijevoj strani grb Republike Hrvatske

– ispod grba ispisano je: »Republika Hrvatska, Ministarstvo obrane, Inspektorat obrane, službena iskaznica, inspektor obrane«, a ispod toga ime i prezime inspektora i čin

– desno od teksta iz stavka 2. podstavka 2. ovoga članka nalazi se prostor za fotografiju preko koje je u donjem lijevom kutu otisnut pečat Ministarstva obrane – Inspektorata obrane

– ispod fotografije ispisan je serijski broj iskaznice.

Članak 46.

Na stražnjoj strani obrasca iskaznice tiskan je tekst koji glasi: »Nositelj ove iskaznice ovlašten je u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o obrani i propisima donesenim na temelju toga zakona provoditi inspekcijski nadzor u području obrane obavljajući radnje i postupke kojima se ostvaruje izravan uvid u opće i pojedinačne akte, uvjete i način rada ustrojstvenih jedinica u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske te kod civilnih nositelja obrambenih priprema.«

Članak 47.

(1) Značka inspektora je ovalnog oblika dimenzija 60 x 50 mm, izrađena je od mesinga, zlatno pjeskarene je boje s emajliranim dijelovima.

(2) Značka ima oblik stiliziranog ovalnog štita, koji je uokviren ovalnom lentom s natpisom MORH INSPEKTORAT OBRANE. Slova su zlatne boje na crnoj podlozi. Lenta je povezana tropletnim ornamentom. U središnjem dijelu značke dominira stilizirani znak – povećalo – simbol inspekcijskog nadzora. Na povećalu je ugraviran grb Republike Hrvatske (u naravnoj boji) nad ukriženim mačem i maslinovom grančicom – simbolom Ministarstva obrane. Broj značke utisnut je na poleđini.

Članak 48.

(1) Iskaznicu i značku izdaje Inspektorat obrane.

(2) O izdanim s iskaznicama i značkama vodi se evidencija u Inspektoratu obrane.

(3) Evidencija iz stavka 2. ovoga članka sadrži: ime, prezime, OIB, čin, dužnost osobe kojoj je izdana iskaznica i značka, serijski broj iskaznice i značke, datum izdavanja te odjeljak za pripomene.

Članak 49.

(1) Inspektor koji izgubi iskaznicu ili značku ili na drugi način ostane bez njih, dužan je o tome odmah izvijestiti nadređenu osobu, najkasnije u roku od 24 sata.

(2) Nova iskaznica ili s značka izdat će se nakon što je izgubljena ili na drugi način nestala iskaznica ili značka, oglašena nevažećom u »Narodnim novinama«.

(3) Troškove oglašavanja u »Narodnim novinama« snosi osoba inspektor iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 50.

(1) Inspektor koji je razriješen dužnosti u Inspektoratu obrane ili mu je prestala služba, dužan je prigodom primitka rješenja o razrješenju odnosno rješenja o prestanku službe vratiti iskaznicu i značku Inspektoratu obrane.

(2) Inspektoru koji je udaljen iz službe u Inspektoratu obrana nadređena osoba dužna je prigodom uručenja rješenja o udaljenju od dužnosti privremeno oduzeti iskaznicu i značku do okončanja postupka.

Članak 51.

Obrazac iskaznice i prikaz značke inspektora nalaze se u prilogu ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.

VII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 52.

Akti za provedbu ovoga Pravilnika donijet će se u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.

Članak 53.

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o radu Inspektorata obrane (»Narodne novine«, br. 143/2002, 175/2003, 60/2004).

Članak 54.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/14-04/8

Urbroj: 512-01-14-6

Zagreb, 16. lipnja 2014.

Ministar Ante Kotromanović, v. r.

PRILOG

Izgled službene iskaznice i službene značke inspektora u Inspektoratu obrane

Prednja strana

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO OBRANE

INSPEKTORAT OBRANE                                         Fotografija 28 x 32 mm

SLUŽBENA ISKAZNICA

INSPEKTOR OBRANE

___________________                                            ___________________

          (Ime)                                                                       IO 0001

___________________

        (Prezime)

___________________

            (Čin)

Stražnja strana:

»Nositelj ove iskaznice ovlašten je u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o obrani i propisima donesenim na temelju njega provoditi inspekcijski nadzor u području obrane Republike Hrvatske obavljajući radnje i postupke kojima se ostvaruje izravan uvid u opće i pojedinačne akte, uvjete i način rada ustrojstvenih jedinica u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske te kod civilnih nositelja obrambenih priprema.«

______________________________________

______________________________________

  (ev. broj)                    (Datum izdavanja)

MP

                                                                                          _____________________________                                                                                                    (glavni inspektor obrane)

SLUŽBENA ZNAČKA INSPEKTORA OBRANE

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_06_76_1435.html

Copyright © Ante Borić