VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013 i 152/2014), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. veljače 2015. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:
– materijalne i financijske rashode,
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
II.
Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.
Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.
Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2015. godini je iznos bilančnih prava za 2014. godinu, sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2015. – 2017. godine i uputi Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2015. godinu.
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 51,33 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.198,93 kuna godišnje, po školskoj zgradi 14.067,05 kuna godišnje za srednje škole i 425,36 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.
Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje pomoći smještaja i prehrane učenika u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2014./2015. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA ZA 2015. GODINU
– u kunama –
Red.br. |
Nositelj financiranja |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4=3+2 |
ŽUPANIJE |
||||
1. |
Zagrebačka |
10.417.368 |
1.160.932 |
11.578.300 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
8.546.198 |
754.110 |
9.300.308 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
10.551.285 |
947.797 |
11.499.082 |
4. |
Karlovačka |
10.927.513 |
804.829 |
11.732.342 |
5. |
Varaždinska* |
18.690.921 |
1.296.034 |
19.986.955 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
8.111.773 |
622.381 |
8.734.154 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
9.149.766 |
985.157 |
10.134.923 |
8. |
Primorsko-goranska |
18.744.604 |
1.916.569 |
20.661.173 |
9. |
Ličko-senjska |
3.069.395 |
354.420 |
3.423.815 |
10. |
Virovitičko-podravska |
6.233.785 |
616.692 |
6.850.477 |
11. |
Požeško-slavonska |
5.800.188 |
623.179 |
6.423.367 |
12. |
Brodsko-posavska |
11.415.916 |
1.003.691 |
12.419.607 |
13. |
Zadarska |
14.116.446 |
1.172.820 |
15.289.266 |
14. |
Osječko-baranjska |
22.064.389 |
2.066.230 |
24.130.619 |
15. |
Šibensko-kninska |
7.491.361 |
651.610 |
8.142.971 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
11.946.241 |
1.128.135 |
13.074.376 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
31.680.125 |
3.288.301 |
34.968.426 |
18. |
Istarska |
15.312.702 |
1.189.296 |
16.501.998 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
9.267.710 |
962.722 |
10.230.432 |
20. |
Međimurska |
6.291.460 |
714.073 |
7.005.533 |
21. |
Grad Zagreb |
53.641.965 |
5.047.652 |
58.689.617 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
293.471.111 |
27.306.630 |
320.777.741 |
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i povećani materijalni rashodi za 1.000.000 kn), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA (SMJEŠTAJ I PREHRANA UČENIKA) ZA 2015. GODINU
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Broj učenika u šk. god. 2014./ 2015. |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3+4 |
ŽUPANIJE |
|||||
1. |
Zagrebačka |
87 |
511.125 |
37.006 |
548.131 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
235 |
1.380.625 |
99.959 |
1.480.584 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
67 |
393.625 |
28.499 |
422.124 |
4. |
Karlovačka |
226 |
1.327.750 |
96.130 |
1.423.880 |
5. |
Varaždinska |
281 |
1.650.875 |
119.525 |
1.770.400 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
125 |
734.375 |
53.169 |
787.544 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
296 |
1.739.000 |
125.905 |
1.864.905 |
8. |
Primorsko-goranska |
794 |
4.664.750 |
337.733 |
5.002.483 |
9. |
Ličko-senjska |
138 |
810.750 |
58.699 |
869.449 |
10. |
Virovitičko-podravska |
119 |
699.125 |
50.617 |
749.742 |
11. |
Požeško-slavonska |
281 |
1.650.875 |
119.525 |
1.770.400 |
12. |
Brodsko-posavska |
0 |
0 |
0 |
0 |
13. |
Zadarska |
201 |
1.180.875 |
85.497 |
1.266.372 |
14. |
Osječko-baranjska |
569 |
3.342.875 |
242.027 |
3.584.902 |
15. |
Šibensko-kninska |
0 |
0 |
0 |
0 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
44 |
258.500 |
18.716 |
277.216 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
573 |
3.366.375 |
243.729 |
3.610.104 |
18. |
Istarska |
247 |
1.451.125 |
105.063 |
1.556.188 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
305 |
1.791.875 |
129.734 |
1.921.609 |
20. |
Međimurska* |
135 |
793.125 |
57.423 |
850.548 |
21. |
Grad Zagreb |
2.559 |
15.034.125 |
1.088.486 |
16.122.611 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
7.282 |
42.781.750 |
3.097.442 |
45.879.192 |
* Ukupan broj učenika uvećan je za 47 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi za smještaj i prehranu učenika.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2015. GODINU
III.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 141,06 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.294,60 kuna godišnje i po školskoj zgradi 8.337,44 kuna godišnje.
IZRAČUN BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2015.GODINU
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|||
Broj učenika u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica) |
Broj razred. odjela u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica) |
Broj građevina u šk. god. 2014./2015. |
Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god. 2014./2015. |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ŽUPANIJE |
||||||
1. |
Zagrebačka |
7.405 |
311 |
29 |
87 |
2.310.952 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
5.395 |
222 |
15 |
235 |
1.617.479 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
5.710 |
241 |
26 |
67 |
1.816.222 |
4. |
Karlovačka |
4.675 |
213 |
22 |
226 |
1.544.627 |
5. |
Varaždinska* |
8.500 |
412 |
26 |
281 |
773.155 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
4.649 |
191 |
11 |
125 |
1.376.767 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
5.365 |
240 |
30 |
296 |
1.797.611 |
8. |
Primorsko-goranska |
10.488 |
469 |
58 |
794 |
3.508.171 |
9. |
Ličko-senjska |
1.654 |
84 |
12 |
138 |
610.108 |
10. |
Virovitičko-podravska |
3.618 |
160 |
17 |
119 |
1.179.225 |
11. |
Požeško-slavonska |
4.076 |
181 |
14 |
281 |
1.288.005 |
12. |
Brodsko-posavska |
6.640 |
283 |
23 |
0 |
2.060.768 |
13. |
Zadarska |
7.403 |
321 |
29 |
201 |
2.343.616 |
14. |
Osječko-baranjska |
13.324 |
578 |
49 |
569 |
4.192.291 |
15. |
Šibensko-kninska |
4.443 |
189 |
14 |
0 |
1.366.131 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
8.035 |
374 |
19 |
44 |
2.524.005 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
21.319 |
903 |
79 |
573 |
6.640.929 |
18. |
Istarska |
6.715 |
329 |
32 |
247 |
2.297.936 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
6.158 |
246 |
25 |
305 |
1.887.553 |
20. |
Međimurska |
4.313 |
188 |
19 |
135 |
1.386.186 |
21. |
Grad Zagreb |
35.659 |
1.381 |
111 |
2.559 |
10.505.341 |
UKUPNO ŽUPANIJE: |
175.544 |
7.516 |
660 |
7.282 |
53.027.078 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kn (najam – JPP za 1.000.000 kn i materijalni rashodi za 1. 000.000 kn), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2015. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2015. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.
Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2015. godine.
Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2015. godini, i to prema izvorima sredstava:
1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,
2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,
3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,
4. transferi iz drugih proračuna i sl.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.
Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini se provode isključivo putem obrasca DEC-SŠ- 2015., koji je sastavni dio ove Odluke.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3%.
Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu.
Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
V.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2015. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.
VI.
Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine dostaviti do 31. ožujka 2016. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno-privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
VIII.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.
Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2015. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.
IX.
Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
X.
Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelji financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova u 2015. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini.
Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/15-04/35
Urbroj: 50301-04/04-15-2
Zagreb, 5. veljače 2015.
Predsjednik Zoran Milanović, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_02_15_284.html