Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 15/15 od 06.02.2015.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013 i 152/2014), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. veljače 2015. godine donijela

 

ODLUKU O KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE BILANČNIH PRAVA ZA FINANCIRANJE MINIMALNOG FINANCIJSKOG STANDARDA JAVNIH POTREBA SREDNJIH ŠKOLA I UČENIČKIH DOMOVA U 2015. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:

– materijalne i financijske rashode,

– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),

– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

II.

Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.

Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.

Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2015. godini je iznos bilančnih prava za 2014. godinu, sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2015. – 2017. godine i uputi Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2015. godinu.

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.

Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 51,33 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.198,93 kuna godišnje, po školskoj zgradi 14.067,05 kuna godišnje za srednje škole i 425,36 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.

Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje pomoći smještaja i prehrane učenika u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2014./2015. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA ZA 2015. GODINU

– u kunama –

Red.br.

Nositelj financiranja

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4=3+2

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

10.417.368

1.160.932

11.578.300

2.

Krapinsko-zagorska

8.546.198

754.110

9.300.308

3.

Sisačko-moslavačka

10.551.285

947.797

11.499.082

4.

Karlovačka

10.927.513

804.829

11.732.342

5.

Varaždinska*

18.690.921

1.296.034

19.986.955

6.

Koprivničko-križevačka

8.111.773

622.381

8.734.154

7.

Bjelovarsko-bilogorska

9.149.766

985.157

10.134.923

8.

Primorsko-goranska

18.744.604

1.916.569

20.661.173

9.

Ličko-senjska

3.069.395

354.420

3.423.815

10.

Virovitičko-podravska

6.233.785

616.692

6.850.477

11.

Požeško-slavonska

5.800.188

623.179

6.423.367

12.

Brodsko-posavska

11.415.916

1.003.691

12.419.607

13.

Zadarska

14.116.446

1.172.820

15.289.266

14.

Osječko-baranjska

22.064.389

2.066.230

24.130.619

15.

Šibensko-kninska

7.491.361

651.610

8.142.971

16.

Vukovarsko-srijemska

11.946.241

1.128.135

13.074.376

17.

Splitsko-dalmatinska

31.680.125

3.288.301

34.968.426

18.

Istarska

15.312.702

1.189.296

16.501.998

19.

Dubrovačko-neretvanska

9.267.710

962.722

10.230.432

20.

Međimurska

6.291.460

714.073

7.005.533

21.

Grad Zagreb

53.641.965

5.047.652

58.689.617

 

UKUPNO ŽUPANIJE

293.471.111

27.306.630

320.777.741

* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i povećani materijalni rashodi za 1.000.000 kn), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA (SMJEŠTAJ I PREHRANA UČENIKA) ZA 2015. GODINU

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Broj učenika u šk. god. 2014./ 2015.

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4

5=3+4

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

87

511.125

37.006

548.131

2.

Krapinsko-zagorska

235

1.380.625

99.959

1.480.584

3.

Sisačko-moslavačka

67

393.625

28.499

422.124

4.

Karlovačka

226

1.327.750

96.130

1.423.880

5.

Varaždinska

281

1.650.875

119.525

1.770.400

6.

Koprivničko-križevačka

125

734.375

53.169

787.544

7.

Bjelovarsko-bilogorska

296

1.739.000

125.905

1.864.905

8.

Primorsko-goranska

794

4.664.750

337.733

5.002.483

9.

Ličko-senjska

138

810.750

58.699

869.449

10.

Virovitičko-podravska

119

699.125

50.617

749.742

11.

Požeško-slavonska

281

1.650.875

119.525

1.770.400

12.

Brodsko-posavska

0

0

0

0

13.

Zadarska

201

1.180.875

85.497

1.266.372

14.

Osječko-baranjska

569

3.342.875

242.027

3.584.902

15.

Šibensko-kninska

0

0

0

0

16.

Vukovarsko-srijemska

44

258.500

18.716

277.216

17.

Splitsko-dalmatinska

573

3.366.375

243.729

3.610.104

18.

Istarska

247

1.451.125

105.063

1.556.188

19.

Dubrovačko-neretvanska

305

1.791.875

129.734

1.921.609

20.

Međimurska*

135

793.125

57.423

850.548

21.

Grad Zagreb

2.559

15.034.125

1.088.486

16.122.611

 

UKUPNO ŽUPANIJE

7.282

42.781.750

3.097.442

45.879.192

* Ukupan broj učenika uvećan je za 47 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi za smještaj i prehranu učenika.

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2015. GODINU

III.

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 141,06 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.294,60 kuna godišnje i po školskoj zgradi 8.337,44 kuna godišnje.

IZRAČUN BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2015.GODINU

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Opseg djelatnosti

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini

Broj učenika u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica)

Broj razred. odjela u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica)

Broj građevina u šk. god. 2014./2015.

Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god. 2014./2015.

0

1

2

3

4

5

6

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

7.405

311

29

87

2.310.952

2.

Krapinsko-zagorska

5.395

222

15

235

1.617.479

3.

Sisačko-moslavačka

5.710

241

26

67

1.816.222

4.

Karlovačka

4.675

213

22

226

1.544.627

5.

Varaždinska*

8.500

412

26

281

773.155

6.

Koprivničko-križevačka

4.649

191

11

125

1.376.767

7.

Bjelovarsko-bilogorska

5.365

240

30

296

1.797.611

8.

Primorsko-goranska

10.488

469

58

794

3.508.171

9.

Ličko-senjska

1.654

84

12

138

610.108

10.

Virovitičko-podravska

3.618

160

17

119

1.179.225

11.

Požeško-slavonska

4.076

181

14

281

1.288.005

12.

Brodsko-posavska

6.640

283

23

0

2.060.768

13.

Zadarska

7.403

321

29

201

2.343.616

14.

Osječko-baranjska

13.324

578

49

569

4.192.291

15.

Šibensko-kninska

4.443

189

14

0

1.366.131

16.

Vukovarsko-srijemska

8.035

374

19

44

2.524.005

17.

Splitsko-dalmatinska

21.319

903

79

573

6.640.929

18.

Istarska

6.715

329

32

247

2.297.936

19.

Dubrovačko-neretvanska

6.158

246

25

305

1.887.553

20.

Međimurska

4.313

188

19

135

1.386.186

21.

Grad Zagreb

35.659

1.381

111

2.559

10.505.341

 

UKUPNO ŽUPANIJE:

175.544

7.516

660

7.282

53.027.078

* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kn (najam – JPP za 1.000.000 kn i materijalni rashodi za 1. 000.000 kn), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.

Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2015. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2015. godine.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.

Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2015. godine.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.

Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2015. godini, i to prema izvorima sredstava:

1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,

2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,

3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,

4. transferi iz drugih proračuna i sl.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.

Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.

Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini se provode isključivo putem obrasca DEC-SŠ- 2015., koji je sastavni dio ove Odluke.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

IV.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3%.

Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu.

Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

V.

Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2015. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.

VI.

Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine dostaviti do 31. ožujka 2016. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.

VII.

Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno-privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

VIII.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.

Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2015. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

IX.

Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.

Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

X.

Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelji financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova u 2015. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini.

Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/15-04/35

Urbroj: 50301-04/04-15-2

Zagreb, 5. veljače 2015.

Predsjednik Zoran Milanović, v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_02_15_284.html

Copyright © Ante Borić