Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 15/15 od 06.02.2015.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013 i 152/2014), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. veljače 2015. godine donijela

 

ODLUKU O KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE BILANČNIH PRAVA ZA FINANCIRANJE MINIMALNOG FINANCIJSKOG STANDARDA JAVNIH POTREBA OSNOVNOG ŠKOLSTVA U 2015. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima za:

– materijalne i financijske rashode,

– rashode za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),

– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

II.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnog školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.

Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja (skupina 32 i 34).

Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2015. godini je iznos bilančnih prava za 2014. godinu, sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2015. – 2017. godine i uputi Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2015. godinu.

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 55,62 kuna godišnje, po razrednom odjelu 974,61 kuna godišnje, po školskoj zgradi 7.404,47 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE ZA 2015. GODINU

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4=3+2

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

33.976.644

2.297.473

36.274.117

2.

Krapinsko-zagorska

20.533.151

1.787.188

22.320.339

3.

Sisačko-moslavačka

24.481.560

1.280.188

25.761.748

4.

Karlovačka

16.619.362

994.926

17.614.288

5.

Varaždinska*

32.720.067

1.710.404

34.430.471

6.

Koprivničko-križevačka

10.241.394

1.031.765

11.273.159

7.

Bjelovarsko-bilogorska

16.347.641

1.596.664

17.944.305

8.

Primorsko-goranska

21.251.094

1.815.656

23.066.750

9.

Ličko-senjska

10.609.671

683.485

11.293.156

10.

Virovitičko-podravska

12.170.401

1.226.426

13.396.827

11.

Požeško-slavonska

13.371.080

984.323

14.355.403

12.

Brodsko-posavska

19.286.008

1.579.176

20.865.184

13.

Zadarska

20.633.347

1.751.353

22.384.700

14.

Osječko-baranjska

36.525.290

3.350.445

39.875.735

15.

Šibensko-kninska

12.386.595

708.251

13.094.846

16.

Vukovarsko-srijemska

24.585.689

2.023.211

26.608.900

17.

Splitsko-dalmatinska

46.643.462

4.197.346

50.840.808

18.

Istarska

14.817.270

1.110.296

15.927.566

19.

Dubrovačko-neretvanska

14.847.970

1.255.219

16.103.189

20.

Međimurska

13.988.277

1.312.769

15.301.046

21.

Grad Zagreb

85.136.573

7.565.031

92.701.604

 

UKUPNO ŽUPANIJE

501.172.546

40.261.595

541.434.141

GRADOVI

1.

Velika Gorica

9.644.437

841.837

10.486.274

2.

Samobor

6.387.289

471.519

6.858.808

3.

Vrbovec

3.141.851

263.637

3.405.488

4.

Zaprešić

2.275.615

221.314

2.496.929

5.

Krapina

1.471.203

170.293

1.641.496

6.

Sisak

6.494.704

546.113

7.040.817

7.

Kutina

3.782.711

386.993

4.169.704

8.

Karlovac

7.941.443

632.919

8.574.362

9.

Varaždin

5.792.274

502.572

6.294.846

10.

Koprivnica

5.138.978

374.945

5.513.923

11.

Križevci

3.723.120

388.808

4.111.928

12.

Đurđevac

1.331.734

127.160

1.458.894

13.

Bjelovar

4.796.753

463.148

5.259.901

14.

Rijeka

12.821.630

1.181.244

14.002.874

15.

Crikvenica

1.124.710

134.645

1.259.355

16.

Opatija

873.279

89.333

962.612

17.

Gospić

2.987.898

205.930

3.193.828

18.

Virovitica

3.640.729

333.914

3.974.643

19.

Požega

4.015.033

238.770

4.253.803

20.

Slavonski Brod

9.251.661

866.558

10.118.219

21.

Zadar

6.742.559

894.526

7.637.085

22.

Osijek

11.744.480

970.552

12.715.032

23.

Šibenik

5.851.314

530.590

6.381.904

24.

Vinkovci

4.480.793

456.391

4.937.184

25.

Makarska

1.488.250

228.373

1.716.623

26.

Split

14.095.560

1.655.548

15.751.108

27.

Pula-Pola

7.306.681

681.907

7.988.588

28.

Labin

1.964.095

186.916

2.151.011

29.

Pazin

5.099.468

254.161

5.353.629

30.

Poreč-Parenzo

2.689.583

230.495

2.920.078

31.

Rovinj-Rovigno

1.716.526

182.848

1.899.374

32.

Umag-Umago

2.425.330

180.985

2.606.315

33.

Dubrovnik

5.268.581

451.339

5.719.920

34.

Čakovec

3.518.230

426.541

3.944.771

 

UKUPNO GRADOVI

171.028.502

15.772.824

186.801.326

 

SVEUKUPNO RH

672.201.048

56.034.419

728.235.467

* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI

III.

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 170,12 kuna godišnje, po razrednom odjelu 2.981,07 kuna godišnje i po školskoj zgradi 4.884,89 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2015. GODINU

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Opseg djelatnosti

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini

Broj učenika u šk. god. 2014./2015. (izvor E-matica)

Broj razrednih odjela u šk. god. 2014. /2015. (izvor E-matica)

Broj građevina šk. god. 2014. /2015.

0

1

2

3

4

5

1.

Zagrebačka

14.232

755

104

5.179.930

2.

Krapinsko-zagorska

9.343

594

93

3.814.511

3.

Sisačko-moslavačka

6.913

410

67

2.725.588

4.

Karlovačka

4.647

315

58

2.012.924

5.

Varaždinska*

10.856

634

66

1.059.258

6.

Koprivničko- -križevačka

4.367

308

66

1.983.500

7.

Bjelovarsko-bilogorska

6.633

462

105

3.018.595

8.

Primorsko-goranska

9.536

597

95

3.866.058

9.

Ličko-senjska

2.464

196

48

1.237.948

10.

Virovitičko-podravska

4.931

316

87

2.205.882

11.

Požeško-slavonska

4.313

270

65

1.856.148

12.

Brodsko-posavska

7.415

483

94

3.160.499

13.

Zadarska

7.410

508

114

3.331.874

14.

Osječko-baranjska

15.775

1.018

200

6.695.400

15.

Šibensko-kninska

3.995

248

33

1.580.149

16.

Vukovarsko- -srijemska

11.743

722

90

4.589.729

17.

Splitsko-dalmatinska

22.781

1.320

222

8.895.035

18.

Istarska

5.134

360

64

2.259.230

19.

Dubrovačko- -neretvanska

6.716

464

58

2.809.087

20.

Međimurska

7.446

451

62

2.914.062

21.

Grad Zagreb

56.269

2.606

256

18.591.865

 

UKUPNO ŽUPANIJE

222.919

13.037

2.047

83.787.272

1.

Velika Gorica

5.948

304

29

2.059.800

2.

Samobor

3.246

177

16

1.158.028

3.

Vrbovec

1.618

87

12

593.232

4.

Zaprešić

1.824

85

5

588.120

5.

Krapina

1.124

65

6

414.297

6.

Sisak

3.445

189

23

1.261.849

7.

Kutina

2.196

135

18

863.963

8.

Karlovac

4.049

236

24

1.509.598

9.

Varaždin

3.559

191

16

1.253.010

10.

Koprivnica

2.701

147

11

951.454

11.

Križevci

2.022

124

21

816.225

12.

Đurđevac

734

43

6

282.366

13.

Bjelovar

3.022

166

18

1.096.898

14.

Rijeka

8.518

460

35

2.991.372

15.

Crikvenica

844

52

5

323.023

16.

Opatija

583

28

4

202.192

17.

Gospić

1.001

63

12

416.720

18.

Virovitica

1.974

116

15

754.901

19.

Požega

1.847

94

6

623.747

20.

Slavonski Brod

6.126

342

26

2.188.707

21.

Zadar

6.734

336

26

2.274.256

22.

Osijek

7.610

402

21

2.595.610

23.

Šibenik

3.264

191

22

1.232.134

24.

Vinkovci

3.636

200

8

1.253.861

25.

Makarska

1.562

92

7

574.185

26.

Split

13.783

631

37

4.406.604

27.

Pula-Pola

4.646

237

26

1.623.912

28.

Labin

1.069

70

8

429.616

29.

Pazin

1.360

92

12

564.245

30.

Poreč-Parenzo

1.467

92

8

562.908

31.

Rovinj-Rovigno

1.101

64

8

417.173

32.

Umag-Umago

1.022

59

9

393.713

33.

Dubrovnik

3.202

174

14

1.131.829

34.

Čakovec

2.707

192

12

1.091.507

 

UKUPNO GRADOVI

109.544

5.936

526

38.901.055

 

SVEUKUPNO RH

332.463

18.973

2.573

122.688.327

* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.

Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2015. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se realizirati tijekom 2015. godine.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u osnovnom školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.

Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije, Grada Zagreba i gradova) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2015. godine.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, provode se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.

Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2015. godini, i to prema izvorima sredstava:

1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice,

2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,

3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,

4. transferi iz drugih proračuna i sl.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.

Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.

Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-OŠ-2015., koji je sastavni dio ove Odluke.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

IV.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi 1,9%.

Ako županije, Grad Zagreb i gradovi iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,9% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2015. godinu.

Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

V.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2015. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.

VI.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine dostaviti do 31. ožujka 2016. godine na obrascu OŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.

VII.

Županije, Grad Zagreb i gradovi koji su primijenili model javno-privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

VIII.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu, odnosno gradovima u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba osnovnog školstva to potrebno.

Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2015. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

IX.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.

Županije, Grad Zagreb i gradovi ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

X.

Nadležna tijela županija, Grada Zagreba i gradova – nositelja financiranja osnovnog školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2015. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2015. godini.

Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2015. godine.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/15-04/34

Urbroj: 50301-04/04-15-2

Zagreb, 5. veljače 2015.

Predsjednik Zoran Milanović, v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_02_15_283.html

Copyright © Ante Borić