Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

NN 93/12 od 10.08.2012. Pravilnik o načinu djelovanja Zapovjedništva civilne zaštite Republike Hrvatske

 

DRŽAVNA UPRAVA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE

Na temelju članka 11. stavka 1. i članka 61. stavak 3. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine«, br. 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) donosim

 

PRAVILNIK O NAČINU DJELOVANJA ZAPOVJEDNIŠTVA CIVILNE ZAŠTITE REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom određuje se način djelovanja Zapovjedništva civilne zaštite Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Zapovjedništvo).

Članak 2.

Zapovjedništvo čine:

– zapovjednik

– zamjenik zapovjednika

– operativna skupina koju čine pomoćnik zapovjednika – čelnik i članovi

– skupina za mjere civilne zaštite koju čine pomoćnik zapovjednika – čelnik i članovi

– pomoćnik zapovjednika za analitiku

– pomoćnik zapovjednika za vezu i telekomunikacije

– pomoćnik zapovjednika za logistiku.

Članak 3.

Zapovjednik Zapovjedništva po položaju je načelnik Sektora za civilnu zaštitu.

Zapovjednik Zapovjedništva:

– zapovijeda Zapovjedništvom i odgovara za zakonito postupanje Zapovjedništva i za provođenje zapovijedi Zapovjedništva u katastrofi i velikoj nesreći,

– predstavnik je Zapovjedništva u Stožeru zaštite i spašavanja Republike Hrvatske,

– predlaže ravnatelju Državne uprave za zaštitu i spašavanje mobilizaciju ili izravno zapovijeda provođenje mobilizacije državnih interventnih postrojbi civilne zaštite,

– zapovijeda civilnom zaštitom na strategijskoj razini,

– sukladno operativnim situacijskim izvješćima te uz prethodnu konzultaciju s ravnateljem Državne uprave za zaštitu i spašavanje, donosi zapovijedi o mobilizaciji postrojbi civilne zaštite specijalističke i opće namjene jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,

– poduzima mjere od važnosti za neposredno operativno djelovanje mobiliziranih snaga civilne zaštite,

– kontinuirano nadzire stanje u izvanrednim događajima, razmatra potrebe djelovanja snaga civilne zaštite te po potrebi izravno zapovijeda civilnom zaštitom na operativnim i taktičkim razinama ustrojavanja ili predlaže poduzimanje konkretnih operativnih mjera i angažiranje pojedinih organizacijskih dijelova civilne zaštite (zapovjedništava, postrojbi, povjerenika, mjera osobne i uzajamne zaštite, mjera civilne zaštite, rukovatelja i osoblja skloništa), predlaže i provodi suradnju s drugim operativnim snagama zaštite i spašavanja.

Članak 4.

Zamjenik zapovjednika Zapovjedništva po položaju je zamjenik načelnika Sektora za civilnu zaštitu.

Zamjenik zapovjednika Zapovjedništva:

– zamjenjuje zapovjednika za vrijeme njegove spriječenosti,

– organizira rad Zapovjedništva, koordinira odvijanje stožernog procesa u suradnji s pomoćnicima zapovjednika Zapovjedništva, osigurava uvjete za rad članova Zapovjedništva, nadzire i prethodno valorizira prijedloge operativne i skupine za mjere civilne zaštite kao i prijedloge drugih pomoćnika zapovjednika Zapovjedništva,

– koordinira ostvarivanje veza i operativnih komunikacija za potrebe Zapovjedništva,

– koordinira osiguranje posebnih logističkih potreba Zapovjedništva,

– organizira postupanje po planu civilne zaštite i planira provođenje drugih organizacijskih i operativnih mjera i postupaka od važnosti za djelovanje civilne zaštite.

Članak 5.

Operativna skupina obavlja sljedeće poslove:

– koordiniranja operativnog djelovanja snaga civilne zaštite, prvenstveno na strategijskoj razini te prema potrebi i na operativnim i taktičkim razinama,

– surađivanja postrojbi civilne zaštite i drugih operativnih snaga zaštite i spašavanja tijekom djelovanja u katastrofi i velikoj nesreći,

– organiziranja operativnih poslova unutar Zapovjedništva, prvenstveno koordinacije između pomoćnika zapovjednika Zapovjedništva,

– vodi radnu kartu i dnevnik angažiranja snaga civilne zaštite,

– u suradnji s čelnikom skupine za mjere civilne zaštite priprema prijedloge zapovijedi, odluka i drugih akata zapovjednika i zamjenika zapovjednika Zapovjedništva,

– vodi poslove uredskog poslovanja Zapovjedništva, urudžbiranja akata, sistematizira službenu poštu i priprema je za potrebe izrade analiza i arhiviranje.

Članak 6.

Skupina za mjere civilne zaštite obavlja sljedeće poslove:

– analiziranja izvanrednog događaja i sagledavanja optimalnih rješenja usmjerenih na ublažavanje, otklanjanje i saniranje posljedica primjenom odgovarajućih mjera civilne zaštite – evakuacije, zbrinjavanja i/ili sklanjanja,

– suradnje sa središnjim tijelima državne uprave po svim pitanjima tumačenja operativne primjene planova zaštite i spašavanja i planova civilne zaštite,

– predlaganja mjera civilne zaštite koje bi trebalo poduzeti, razina na kojima bi se trebale provesti kao i obuhvat mjera,

– artikuliranja rješenja u prijedloge konkretnih zapovijedi za potrebe zapovjednika Zapovjedništva i njegovog zamjenika,

– savjetovanja ugroženog stanovništva o poduzimanju preventivnih mjera usmjerenih na ublažavanje posljedica, ali i o postupanju u katastrofi i velikoj nesreći.

Članak 7.

Pomoćnik zapovjednika Zapovjedništva za analitiku obavlja sljedeće poslove:

– pripremanja digitalnih i informatičkih podloga važnih za rad Zapovjedništva, baza i evidencija u pripadajućim GIS aplikacijama,

– prikupljanja i obrade svih dostupnih informacija od važnosti za djelovanje civilne zaštite, izradu, vođenje i ažuriranje situacijskih izvješća uz svaki izvanredni događaj u kojem je angažirano Zapovjedništvo,

– vođenja evidencija o suradnji s drugim operativnim snagama, evidentiranje dobrih i loših iskustava,

– pripremanja prijedloga informacija za javnost i medije,

– izrađivanja prijedloga završnih analiza i naučenih lekcija.

Članak 8.

Pomoćnik zapovjednika za vezu i telekomunikacije obavlja sljedeće poslove:

– ustrojavanja sustava veza za potrebe djelovanja Zapovjedništva, prioritetno veza sa Stožerom zaštite i spašavanja Republike Hrvatske i drugim zapovjednim i koordinativnim tijelima u sustavu zaštite i spašavanja Republike Hrvatske,

– standardiziranja komunikacijske opreme i sredstava,

– suradnje s Državnim informacijskim i komunikacijskim sustavom zaštite i spašavanja po svim pitanjima osiguravanja kontinuiteta i ispravnosti operativnog sustava veza za potrebe civilne zaštite,

– operativne funkcionalnosti sustava veza civilne zaštite na strategijskoj razini kao i za osiguravanje veza sa civilnom zaštitom na taktičkim i operativnim razinama u katastrofi i velikoj nesreći.

Članak 9.

Pomoćnik zapovjednika za logistiku obavlja sljedeće poslove:

– logističke potpore radu Zapovjedništva i osiguravanja prostora i uvjeta za smještaj i rad,

– osiguranja drugih logističkih potreba, kao npr. prehrane, pića, uvjeta za odmor i drugih potreba članova tijekom razdoblja neprekidnog djelovanja Zapovjedništva u katastrofi i velikoj nesreći,

– surađuje sa Sektorom općih poslova i drugim stručnim sektorima kako bi se osigurala neprekidnost i dostatnost logističke potpore radu Zapovjedništva.

Članak 10.

Svi članovi Zapovjedništva dužni su se tijekom radnog vremena te kao polaznici posebnih programa osposobljavanja i vježbi u Učilištu vatrogastva, zaštite i spašavanja, kontinuirano osposobljavati za dužnosti u Zapovjedništvu na koje su imenovani odlukom ravnatelja Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Programi osposobljavanja i vježbi iz stavka 1. ovog članka utvrđuju se na prijedlog Učilišta vatrogastva, zaštite i spašavanja kao obvezna planska aktivnost u godišnjem planu rada koji donosi ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Članak 11.

Sektor za civilnu zaštitu, kao najkompleksniju metodu pripremanja za rad u Zapovjedništvu, u okviru redovnih ili izvanrednih planskih radnih zadaća, izrađuju prijedloge strategijskih, normativnih i planskih rješenja od značaja za operativnu učinkovitost civilne zaštite i djelovanje Zapovjedništva.

Svi službenici Sektora za civilnu zaštitu, sukladno nalogu zapovjednika Zapovjedništva, za vrijeme djelovanja Zapovjedništva obavljaju administrativne i stručne poslove za potrebe Zapovjedništva.

Članak 12.

Zapovjedništvo, u pravilu, djeluje u sjedištu Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

Organizacija rada Zapovjedništva temelji se na primjeni zapovjedno-stožernih procedura i postupaka, na principu vertikalnog ustrojstva i poštivanja položajnih ovlasti i dužnosti.

Tijekom trajanja mobilizacije, Zapovjedništvo vodi sve propisane i druge dokumente od operativnog značaja za rad, a osobito dnevnik djelovanja civilne zaštite.

Nakon demobilizacije, Zapovjedništvo izrađuje detaljno izvješće s naučenim lekcijama i razloga radi kojih su nastupili propusti s prijedlogom za otklanjanje propusta.

Članak 13.

Radi praćenja razvoja izvanrednih događaja na operativnim (općine i gradovi) i/ili taktičkim razinama (županije), Zapovjedništvo organizira pasivno dežurstvo.

Zapovjednik Zapovjedništva donosi listu pasivnog dežurstva za naredna tri mjeseca.

Dežurni član Zapovjedništva, po potrebi i po nalogu zapovjednika Zapovjedništva, dio dežurstva može provesti i u aktivnom statusu, radom u Državnom centru za zaštitu i spašavanje.

Dežurni, o razvoju izvanrednog događaja, kontinuirano izvještava zapovjednika Zapovjedništva i njegovog zamjenika, predlaže aktiviranje i/ili mobiliziranje Zapovjedništva te uključivanje snaga civilne zaštite sa strategijske razine.

Tijekom rada u Državnom centru za zaštitu i spašavanje, dežurni prati razvoj izvanrednog događaja s naglaskom na djelovanje snaga civilne zaštite i zapovjednih i koordinativnih tijela na operativnim razinama, savjetuje poduzimanje operativnih mjera i uključivanje operativnih snaga zaštite i spašavanja te predlaže uključivanje dodatnih snaga civilne zaštite s taktičke razine.

Članak 14.

Tijekom rada Zapovjedništvo koristi Plan zaštite i spašavanja Republike Hrvatske i sve druge strategijske i planske dokumente, Zakon o zaštiti i spašavanju, druge zakone i propise, državne planove i standardne operativne postupke.

Zapovjedništvo neposredno zapovijeda uporabu Državnih interventnih postrojbi civilne zaštite, koordinira operativno djelovanje snaga strategijske razine sa snagama civilne zaštite na nižim razinama, u pravilu na taktičkim.

Zapovjedništvo, u uvjetima navedenim u Zakonu, može neposredno zapovijedati i snagama civilne zaštite na operativnim i/ili taktičkim razinama.

Članak 15.

Voditelji skupina iz članaka 5. i 6. i pomoćnici zapovjednika iz članaka 7., 8. i 9. ovog Pravilnika, za kvalitetu predloženih rješenja i svoj rad odgovaraju zapovjedniku i zamjeniku zapovjednika Zapovjedništva.

Članak 16.

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu djelovanja Zapovjedništva civilne zaštite Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 55/2010).

Članak 17.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 012-02/12-03/17 Urbroj: 543-01-08-01-12-2 Zagreb, 26. srpnja 2012.

Ravnatelj dr. sc. Jadran Perinić, v. r.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2012_08_93_2141.html

Copyright © Ante Borić