MINISTARSTVO ZDRAVLJA
Na temelju članka 80.a stavka 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj. 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011, 84/2011, 12/12, 35/12 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 70/2012, 82/2013, 22/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 154/2014) ministar zdravlja uz suglasnost ministra obrane donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom određuju minimalni uvjeti u pogledu prostora, opreme i djelatnika za obavljanje zdravstvene djelatnosti u Vojno zdravstvenom središtu Ministarstva obrane i Oružanih snaga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vojno zdravstveno središte).
Članak 2.
Uvjeti iz članka 1. ovoga Pravilnika u Vojno zdravstvenom središtu određuju se za: djelatnost opće medicine, djelatnost dentalne zdravstvene zaštite, specifičnu zdravstvenu zaštitu, djelatnost higijensko-epidemiološke zdravstvene zaštite i ljekarničku djelatnost.
II. SANITARNO-TEHNIČKI I HIGIJENSKI UVJETI
Članak 3.
(1) Građevinski objekt u kome se nalaze prostorije za obavljanje zdravstvenih djelatnosti u Vojno zdravstvenom središtu tijekom svog trajanja mora ispunjavati bitne zahtjeve za građevinu i druge uvjete uređene propisima o prostornom uređenju i gradnji koji se odnose osobito na:
– mehaničku otpornost i stabilnost
– zaštitu od požara
– higijenu, zdravlje i zaštitu okoliša
– sigurnost u korištenju
– zaštitu od buke
– trajno riješeno pitanje izvora zagrijavanja koji udovoljavaju tehničkim i ekološkim standardima
– udovoljavanje minimalnim zahtjevima za sigurnost i zdravlje na radnom mjestu u skladu s propisima o zaštiti na radu.
(2) Sve nečiste prostorije odnosno prostorije s povećanim zagađenjem nužno je ventilirati s dovoljnim volumenom zraka da se otkloni zagađenje.
(3) U građevinskom objektu u kojem se nalaze prostorije za obavljanje zdravstvene djelatnosti treba osigurati:
– prilaz za vozilo hitne medicinske pomoći odnosno vozilo sanitetskog prijevoza
– prilaz za osobe sa smanjenom pokretljivosti.
Članak 4.
(1) Prostorije moraju biti osvijetljene prirodnim i umjetnim izvorom svjetlosti.
(2) Ako nije moguće osigurati prirodni izvor svjetlosti u ukupnoj površini prostorija, prostorije treba osvijetliti umjetnom rasvjetom određene jačine izražene u luksima i to: u ordinacijama i laboratorijima od 250-500, na drugim radnim mjestima od 70-100, a u hodnicima i stubištima 40 luksa.
Članak 5.
(1) Vrata, zidovi i stropovi u prostorijama u kojima se obavlja zdravstvena djelatnost te u sanitarnim čvorovima i laboratorijima moraju biti ravne i glatke površine otporne na učestalo i temeljito čišćenje u skladu s važećim propisima.
(2) Podovi prostorija moraju biti izvedeni na način da se mogu brzo i lako čistiti, održavati i dezinficirati.
(3) Prozori moraju biti izvedeni na način da se osigura mogućnost zračenja prostorija i čišćenja prozora.
(4) Visina prostorija u dijelu koji se odnosi na minimalni površinski dio mora biti najmanje 260 cm.
(5) Vrata moraju biti najmanje svijetle širine od 90 cm. Ovisno o namjeni prostorije, širina vrata treba osigurati nesmetani prolazak osobama koje se služe pomoćnim sredstvima kretanja ili prolazak bolesničkih kolica ili medicinskih nosila.
Članak 6.
Prostorija za pregled bolesnika i sanitarni čvor moraju imati umivaonik s toplom i hladnom vodom, tekući sapun, dezinficijens te ručnike za jednokratnu uporabu odnosno sušilo za ruke.
Članak 7.
(1) Prostorije pojedine djelatnosti moraju činiti funkcionalnu cjelinu i moraju omogućavati odvajanje čistog od nečistog dijela (pribora, potrošnoga medicinskog materijala i odjeće).
(2) Prostorije namijenjene za obavljanje zdravstvene djelatnosti ne mogu se koristiti za stambene potrebe ili za druge namjene.
Članak 8.
(1) Lako zapaljive tvari i kemikalije moraju biti čuvane u originalnoj ambalaži u zatvorenom prostoru ili u posebnom ormaru u skladu s odgovarajućim propisima.
(2) Komplet lijekova za terapiju anafilaktičkog šoka i ampulirani lijekovi u skladu s potrebama djelatnosti moraju biti smješteni u ordinaciji uz izvještajni postupnik, a lijekovi koji sadrže droge moraju se čuvati u metalnom ormaru s ključem uz vođenje evidencije.
(3) Lijekovi i medicinski proizvodi moraju se čuvati odvojeno, u prostoru ili u ormarima koji se mogu zaključati, u skladu sa zahtjevima proizvođača i farmakopejskim uvjetima.
Članak 9.
(1) Medicinska oprema i uređaji moraju udovoljavati zahtjevima propisanim Zakonom kojim se utvrđuju zahtjevi za medicinske proizvode.
(2) Priključenja medicinske opreme na pojedine instalacijske sustave moraju se izvesti prema normi HRN EN 793.
(3) Uređaji koji proizvode ionizirajuće zračenje, a koriste se u dijagnostičke svrhe, moraju udovoljavati normi HRN EN 60601-1-3 Medicinski električni uređaji-1 dio: Opći zahtjevi za zaštitu od zračenja u dijagnostičkoj opremi s X-zračenjem.
Članak 10.
Postupanje s otpadom koji nastaje pri pružanju zdravstvene zaštite mora biti organizirano u skladu s važećim standardima i posebnim propisima koji uređuju ovo područje.
Članak 11.
Na građevinskom objektu u kojem Vojno zdravstveno središte obavlja određenu zdravstvenu djelatnost potrebno je na vidljivom mjestu istaknuti oznaku s nazivom vojne zdravstvene ustanove i radno vrijeme.
III. UVJETI U POGLEDU PROSTORA, OPREME I DJELATNIKA ZA POJEDINE DJELATNOSTI
1. DJELATNOST OPĆE MEDICINE
Liječnička ordinacija
Članak 12.
(1) Liječnička ordinacija mora imati sljedeće prostorije:
– prostoriju za pregled bolesnika
– prostoriju za medicinsku sestru
– čekaonicu najmanje površine 6 m²
– sanitarni čvor za bolesnike i djelatnike.
(2) Prostorija za pregled bolesnika je najmanje površine 12 m² .
(3) Prostor čekaonice i sanitarni čvor mogu biti zajednički do najviše tri ordinacije u skupnoj praksi.
(4) U ordinaciji se može uspostaviti prostor namijenjen smještaju i čuvanju lijekova za potrebe liječničke ordinacije najmanje površine 5 m².
Članak 13.
(1) Osnovna medicinsko-tehnička oprema liječničke ordinacije jest:
– računala za liječnika i medicinsku sestru sa zajedničkim pisačem, metalni ormar za osobne zdravstvene kartone s ključem, radni stol za liječnika, radni stol za medicinsku sestru, stolicu za liječnika i medicinsku sestru s podešavanjem visine i mogućnošću pokretanja, stolicu za bolesnika u prostoriji medicinske sestre, garderobne vješalice u sobi medicinske sestre i liječnika, telefon u sobi medicinske sestre i liječnika, tlakomjer s različitim širinama manžeta, autoklav/suhi sterilizator, ležaj za pregled bolesnika, paravan, ormar za instrumente i lijekove, stolić za instrumente, toplomjere (2 kom.), fonendoskop (slušalice), špatule za pregled ždrijela za jednokratnu uporabu, plahte za jednokratnu uporabu, rukavice za jednokratnu uporabu, plastičnu posudu za medicinski otpad i posude za ostali otpad
– komplet lijekova za terapiju anafilaktičkog šoka i potrebnom opremom za održavanje vitalnih funkcija (praćenje srčane akcije i saturacije kisika, neinvazivno mjerenje tlaka), bocu s kisikom s dozimetrom i raspršivačem i ampulirane lijekove u skladu s potrebama djelatnosti koji moraju biti smješteni u ordinaciji, lijekove koji sadrže droge koji se moraju čuvati u ormaru sef izvedbe uz vođenje evidencije u skladu s posebnim propisima.
(2) Ordinacija u kojoj je uspostavljen prostor za smještaj i čuvanje lijekova mora posjedovati hladnjak ili odjeljak u hladnjaku ili klimatizirani prostor za čuvanje lijekova na temperaturi od 2-8 °C. U ovoj ordinaciji moraju se voditi sljedeće knjige evidencije: knjiga evidencije potrošnje lijekova, knjiga preslike recepata i knjiga rokova. Evidencija se mora voditi u pisanom ili elektroničkom obliku.
(3) U ordinaciji u kojoj se obavljaju mali kirurški zahvati u lokalnoj anesteziji potrebno je osigurati sljedeću opremu: defibrilator s ekranom, pulsni oksimetar, otvarač za usta, Magilova kliješta, samošireći mijeh za umjetnu ventilaciju, sukcijski uređaj za održavanje prohodnosti dišnih putova s pripadajućim kateterima, maske, orofaringealne i nazofaringealne tubuse u najmanje tri različite veličine ili laringealne maske u različitim veličinama.
Ordinacija opće medicine
Članak 14.
(1) U ordinaciji opće medicine osim prostora iz članka 12. ovoga Pravilnika može se uspostaviti prostor za nadzor bolesnika najmanje površine 20 m².
(2) Ordinacija opće medicine mora sadržavati sljedeću opremu:
– osnovnu medicinsko-tehničku opremu iz članka 13. ovoga Pravilnika
– EKG uređaj s pisačem, vagu za mjerenje tjelesne težine, visinomjer, hladnjak, zglobni stolni reflektor, stalak za infuzije, negatoskop, aparat za davanje kisika, bocu s kisikom, rezervnu bocu kisika, otoskop, čeono ogledalo ili izvor hladnog svjetla, oftalmoskop, tablice za ispitivanje oštrine vida, spekulume za pregled nosnih šupljina, štrcaljku ili pulsni aparat za ispiranje ušiju, platneni metar, špatule za pregled ždrijela, posudu za čiste i posudu za nečiste špatule, ručnu baterijsku lampu, perkusijski čekić, metalne bubnjeve, posude za instrumente s poklopcem, posudu s poklopcem za vatu, bubrežaste zdjelice koje se mogu sterilizirati (3 kom.), gumirano platno, komprese, štrcaljke i igle za jednokratnu uporabu različitih dimenzija, setove za infuzije, bebi sisteme, jednokratne uro-katetere različitih promjera, pribor za uzimanje uzoraka za medicinsko-biokemijske i mikrobiološke pretrage, glukometar, test trake za brzo određivanje promjena u urinu, elastičnu traku za podvezivanje, pribor za ispiranje želuca, hvataljku za instrumente i posudu za držanje hvataljke, otvarač usta, udlage različitih dimenzija, plastičnu posudu za medicinski otpad, posudu za ostali otpad, infuzijske otopine sukladno potrebama populacije koja se zbrinjava, zavojni materijal, liječničku torbu, torbu medicinske sestre-medicinskog tehničara.
(3) Liječnička torba/kovčeg mora biti izrađena od materijala otpornog na mehanička oštećenja, težine primjerene čestom prijenosu, odgovarajuće veličine s unutarnjim prostorom primjerenim smještaju opreme i pribora sa stalnim i/ili promjenljivim pregradama.
(4) Liječnička torba/kovčeg mora sadržavati:
– opremu za dijagnostiku (tlakomjer s manžetama za odrasle, slušalice, neurološki čekić, svjetiljku za pregled pupile, termometar)
– ampulirane lijekove (ampularij za pregledan, siguran smještaj i brzo vađenje 40 – 50 ampula)
– pribor za primjenu ampuliranih lijekova (štrcaljke za jednokratnu uporabu, igle, povesku, komprese od gaze, dezinfekcijsko sredstvo i sl.)
– lijekove za peroralnu uporabu
– instrumente (škare, anatomska i kiruršku pincetu, pean, skalpel)
– punkcijske igle (nekoliko dimenzija)
– sterilne katetere (14, 16, 18)
– zavojni materijal (sterilne gaze, zavoji, kompresivni zavoj, elastični zavoj, vata)
– mikroporne trake (nekoliko dimenzija)
– pribor za standardnu zaštitu od infekcija (rukavice, maske, naočale)
– lijekove za parenteralnu primjenu: Adrenalin, Aminofilin, Amiodaron, Atropin, Biperiden, Deksametazon, Diazepam, Diklofenak, Furosemid, Glukoza 50%, Haloperidol, Hioscin butilbromid, Ketoprofen, Kloropiramin, Lidokain, Metildigoksin, Metamizol, Metilprednizolon, Metoklopramid, Morfin – klorid, Na-hidrogenkarbonat (8,4% + 4,2%), Nalokson, Oksitocin, Petidin, Promazin, Propafenon, Ranitidin, Tietilperazin, Tramadol, Urapidil, Verapamil, fiziološka i destilirana voda u ampulama za razrjeđivanje
– ostale lijekove: Acetilsalicilna kiselina tbl, Medicinski ugljen, Isosorbid dinitrat tbl., Gliceriltrinitrat sprej, Salbutamol sprej
– infuzijske otopine: Natrijev klorid (0,9% a 500 ml; 10% a 20 ml)), Glukoza (5% i 10% a 500 ml), Plazmaekspanderi.
(5) Torba medicinske sestre-medicinskog tehničara mora sadržavati: sterilne rukavice, sterilne komprese, sterilne instrumente i pribor za previjanje, sterilni set za vađenje konaca, set za vađenje krvi, tlakomjer, CAT poveska, kompresivni zavoj, elastični zavoj, sredstvo za dezinfekciju kože, sredstvo za zbrinjavanje kroničnih rana, zaštitnu odjeću, PVC rukavice, posudu za odlaganje kontaminiranog pribora.
(6) Ordinacija u kojoj je uspostavljen prostor za nadzor bolesnika mora sadržavati radne površine za zdravstvene djelatnike (radni stol i stolac) te mora imati sljedeću minimalnu opremu:
– pokretni ležaj za bolesnika
– pokretna kolica s lijekovima i potrošnim medicinskim materijalom
– komplet za terapiju kisikom
– pokretni stalak za infuziju
– paravani.
(7) Djelatnici: 1 doktor medicine ili 1 doktor medicine specijalist opće/obiteljske medicine i 1 medicinska sestra – medicinski tehničar ili medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege (u daljnjem tekstu: medicinska sestra opće njege) za 8 sati radnog vremena.
2. DJELATNOST DENTALNE MEDICINE
Ordinacija dentalne medicine
Članak 15.
(1) Ordinacija dentalne medicine mora imati sljedeće prostorije:
– prostoriju za pregled i obradu bolesnika
– čekaonicu najmanje površine 6 m²
– sanitarni čvor za bolesnike i djelatnike.
(2) Prostorija za pregled i obradu bolesnika je najmanje površine 12 m² te može imati samo jedan fiziološki stolac s pripadajućom opremom. Za svaki sljedeći fiziološki stolac potrebno je osigurati dodatnih 8 m².
(3) Prostor čekaonice i sanitarni čvor mogu biti zajednički za više ordinacija i mogu se uvećavati u skladu s potrebama pojedine ordinacije.
(4) Ako se uz ordinaciju dentalne medicine koristi i dentalni laboratorij isti mora ispunjavati uvjete iz članka 16. ovoga Pravilnika.
(5) Ordinacija dentalne medicine mora imati sljedeću medicinsko-tehničku opremu:
– računalo s pisačem, fiziološki stolac, opremu (brzookretajnu bušilicu – turbinu, mikromotor ili zračni motor) s taložnim separatorom amalgama, sustavom odstranjenja sline (sisaljka), radno svjetlo, pokretnu stolicu za terapeuta, pokretni stolić za instrumente, autoklav/suhi sterilizator, ultrazvučni aparat za čišćenje zubnog kamenca, držače ogledala, sonde, pincetu zavinutu, ekskavator, Heidemanov instrument (5/6), nabijače i nosače amalgama, instrumente za modelaciju ispuna, parodontološke sonde graduirane, lopaticu (špatula) za miješanje cementa metalnu; lopaticu (špatula) za miješanje plastičnu, staklenu pločicu, ravni strugač, zavinuti strugač, univerzalnu kiretu, instrument za postavljanje matrica za aproksimalne ispune (stezač), kliješta za vađenje gornjih sjekutića, kliješta za vađenje gornjih lijevih kutnjaka, kliješta za vađenje gornjih desnih kutnjaka, gornja korijenska kliješta, kliješta za vađenje donjih sjekutića, kliješta za vađenje donjih kutnjaka, polugu po Beinu, par poluga za vađenje donjih korijenova, pean, nastavke za mikro/zračni motor za preparaciju i obradu kaviteta i protetskih radova (visoke i srednje brzine), ormar za instrumente i pohranu materijala, metalne bubnjeve za sterilne tupfere, gazu odnosno vatu, čaše za jednokratnu uporabu, sisaljke za jednokratnu uporabu, pribor za tamponadu i zaustavljanje krvarenja, uređaj za polimerizaciju ispuna svjetlom, set instrumenata za liječenje korijenskih kanala; komplet za terapiju anafilaktičkog šoka ili alergijskih reakcija, bocu s kisikom s dozimetrom i raspršivačem, pisaći stol, posudu za otpatke, pultove ili ormariće za smještaj uređaja, mješalicu za amalgam, posudu za nečiste instrumente, posudu za nečista svrdla, posudu s pokrovom za vatu, posudu za čista svrdla, posudu ili stalak za druga brusna sredstva, posudu za zubne rolice, rukavice za jednokratnu uporabu, sterilne komprese za jednokratnu uporabu, papirnate ručnike, tekući sapun, sredstva za dezinfekciju instrumenata, dezinfekciju svrdla, dezinfekciju ruku i otisaka, igle i štrcaljke za jednokratnu uporabu ili karpulo štrcaljku, brusna tijela (dijamantna svrdla, freze) i sredstva za poliranje (finireri, polireri, gumice, četke).
(6) Djelatnici: 1 doktor dentalne medicine i 1 dentalni asistent ili medicinska sestra – medicinski tehničar za 8 sati radnog vremena.
Dentalni laboratorij
Članak 16.
(1) Dentalni laboratorij mora imati:
– prostor za prijam materijala od najmanje 4 m²
– prostoriju za čiste poslove od najmanje 10 m²
– prostor za nečiste poslove od najmanje 8 m²
– prostor ili odgovarajući ormar za zbrinjavanje lako zapaljivih ili lako hlapljivih tvari
– sanitarni čvor za djelatnike.
(2) Oprema: računalo s pisačem, radni stol s mikromotorom, usisivačem, osvjetljenjem, puhaljkom i plamenikom, kompresor, aparat za polimerizaciju, hladnjak, pult za odlaganje uređaja, preciznu vagu, artikulator, lopaticu za sadru, gumi miješalicu, noževe, pincete, škare, kliješta, stalak za brusne elemente, kivete, set instrumenata za modeliranje, posudu za odlaganje otisaka, zaštitne naočale za lijevanje, vibrator, obrezivač sadre, uređaj za pjeskarenje, uređaj za poliranje, sudoper s pultom i pult za uređaje. Za polimerizaciju treba osigurati kompresor i hidrauličnu prešu.
(3) Ljevaonica mora imati: ljevač, peć za žarenje i ventilaciju.
(4) Djelatnici: 1 dentalni tehničar za 8 sati radnog vremena.
3. SPECIFIČNA ZDRAVSTVENA ZAŠTITA
Ordinacija medicine rada
Članak 17.
(1) Ordinacija medicine rada mora ispunjavati uvjete u pogledu prostora propisane člankom 12. ovoga Pravilnika.
(2) Ordinacija medicine rada mora sadržavati sljedeću opremu:
– osnovnu medicinsko-tehničku opremu iz članka 13. ovoga Pravilnika
– perkusijski čekić, otoskop, pribor za ispiranje uha, oftalmoskop, negatoskop, dinamometar, kaliper, spirometar, EKG uređaj s pisačem, zaporni sat, tablice za ispitivanje oštrine vida i raspoznavanje boja, Ischiara tablice, test-audiometar, vaga za mjerenje tjelesne težine, visinometar, platneni metar, ortoreter, glukometar, test trake za urin, set testova na droge i lijekove, pribor za uzimanje uzoraka za medicinsko-biokemijske i mikrobiološke pretrage.
(3) Ordinacija medicine rada koja obavlja zdravstvene preglede zrakoplovnog osoblja i posade brodova mora udovoljavati kriterijima u pogledu prostora i medicinsko-tehničke opreme propisanim pravilnicima kojima se uređuje utvrđivanje zdravstvene sposobnosti ovih osoba.
(4) Funkcionalna dijagnostika po potrebi i provođenje anketa o zdravstvenom stanju djelatnika može se obaviti i na radnom mjestu djelatnika.
(5) Vojno zdravstveno središte za potrebe ocjene radne i sportske sposobnosti uz uvjete iz stavaka 1. i 2. ovoga članka mora osigurati uporabu sljedeće opreme: ergometar (pokretna traka ili bicikl ergometar), defibrilator s ekranom, aparat za davanje kisika, bocu s kisikom, rezervnu bocu kisika, stalak za infuzije, setovi za infuzije, dva endotrahealna tubusa (za dijete i odraslog), set za reanimaciju, čeono ogledalo ili izvor hladnog svjetla, spekulume za pregled nosnih šupljina, ručnu baterijsku lampu, liječničku torbu.
(6) U skladu s odredbama pravilnika kojim se uređuje organizacija i način rada Vojno zdravstvenog središta osigurat će se dodatni uvjeti u pogledu prostora i opreme za provedbu specijalističkih pregleda i pretraga timova doktora specijalista pojedinih grana medicine.
(7) Djelatnici: 1 doktor medicine specijalist medicine rada ili doktor medicine specijalist medicine rada i športa i 1 medicinska sestra opće njege za 8 sati radnog vremena.
Hiperbarična komora
Članak 18.
Za potrebe rada u hiperbaričnoj komori i obavljanje hiperbarične oksigenoterapije (u daljnjem tekstu: HBOT) za višemjesnu hiperbaričnu komoru osigurava se:
– prostorija za hiperbaričnu komoru površine 40 m2 (5×8 m)
– prostor za skladištenje terapijskih plinova (otvoren, natkriven, fizički osiguran) minimalne površine 20 m2 (4×5 m)
– prostor za kompresor 36 m2 (6×6 m)
– čekaonica 10 m2
– garderoba za presvlačenje bolesnika 6 m2
– prostorija za pregled bolesnika – uvjeti propisani člankom 12. ovoga Pravilnika
– sanitarni čvor za bolesnike
– sanitarni čvor za djelatnike.
Članak 19.
(1) Za obavljanje HBOT osigurava se:
– oprema ordinacije za preglede propisana člankom 13. ovoga Pravilnika
– oprema barokomore uključuje: sjedišta za bolesnike i pratioca, nosači za ležaj/nosila, sustav za dobavu terapijskih plinova za udisanje i za evakuaciju izdahnutih plinova (BIBS), komplet regulatora za isporuku terapijske mješavine za disanje koji rade na zahtjev s otporom između 2 i 3 cm H2O, komplet crijeva i maski za bolesnika s dva nepovratna ventila i elastičnom trakom za fiksiranje, komplet crijeva s maskom za pratioca (bez elastične trake) sustav za nadzor parametara unutarnjeg okoliša u barokomori (obvezno: tlak, temperatura, postotak O2; preporučljivo: postotak CO, CO2, H2O – udvojeni mjerni instrumenti koji rade različitim mehanizmima) s mogućnosti očitanja u i izvan barokomore, sustav za nadzor dišnog medija u BIBS (obvezno: postotak O2, preporučljivo, CO2, CO, N2, NOX, He, H2O), sustav za upravljanje ventilima koji imaju mehanizme za rukovanje iznutra i izvana, sustav video-nadzora (preporučljivo s mogućnosti snimanja i trajne pohrane snimljenog materijala), sustavi za komuniciranje (glavni i pričuvni), medicinska oprema za nadzor i njegu bolesnika tijekom HBOT, kompleti opreme za ukazivanje prve medicinske pomoći bolesnicima tijekom HBOT u skladu s člankom 14. ovoga Pravilnika, medicinska komorica za dodavanje predmeta u i iz komore tijekom HBOT, sustav za gašenje požara vodom natlačenom na 8 bara koji se može aktivirati unutar i izvan komore, osvjetljenje izvana kroz transparencije na tijelu barokomore, glavni i pričuvni izvor napajanja, penetracije za priključivanje mjernih uređaja i elektroda za praćenje vitalnih funkcija bolesnika
– sustav za skladištenje terapijskih plinova (obvezno: kisik, nitrox 60; preporučljivo: nitrox 40, heliox X, trimix XY), kapaciteta dostatnog za provedbu dva rekompresijska postupka po tablici 6A USN rekompresijskog protokola za dva bolesnika s jednim pratiocem
– sustav za skladištenje ronilačkog zraka za tlačenje barokomore kapaciteta dostatnog za provedbu dva rekompresijska postupka po tablici 6A USN rekompresijskog protokola s po tri 4-minutna ventiliranja protokom 200 L/min za dva bolesnika s jednim pratiocem.
(2) Medicinski i tehnički djelatnici za provedbu HBOT:
– temeljni tim za provedbu postupka HBOT čine 1 doktor medicine specijalist ili 1 doktor medicine s edukacijom iz područja hiperbarične medicine kao vođa tima, 1 medicinska sestra/tehničar i 1 rukovatelj visokotlačnih sustava
- prošireni tim za provedbu postupka HBOT čine 1 doktor medicine specijalist ili 1 doktor medicine s edukacijom iz područja hiperbarične medicine kao vođa tima, 2 medicinske sestre/tehničara i 1 rukovatelj visokotlačnih sustava
– kadrovski optimum za operativno djelovanje višemjesne hiperbarične komore je tri temeljna tima za provedbu HBOT
– kadrovski minimum za operativno djelovanje višemjesne hiperbarične komore je prošireni tim za provedbu HBOT.
4. DJELATNOST HIGIJENSKO-EPIDEMIOLOŠKE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Članak 20.
Za djelatnost higijensko-epidemiološke zaštite, pored prostora liječničke ordinacije, osigurava se:
– prostorija za uzimanje i otpremu materijala
– prostorija za čuvanje zaštitne opreme
– prostorija za odlaganje medicinskog otpada.
Članak 21.
(1) Pored osnovne opreme liječničke ordinacije, za djelatnost higijensko-epidemiološke zaštite, potrebno je imati posuđe za uzimanje i transport materijala za laboratorijske i mikrobiološke pretrage, zdravstveno-promotivnu, radnu i zaštitnu opremu i klor komparator.
(2) Za obavljanje higijensko-epidemiološke djelatnosti potrebno je imati vozilo na raspolaganju.
(3) Djelatnici: 1 specijalist epidemiolog ili 1 specijalist javnozdravstvene medicine i 2 sanitarna tehničara ili 2 medicinske sestre-medicinska tehničara.
(4) Za poslove dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije moraju biti ispunjeni uvjeti propisani posebnim propisima kojima se uređuje ovo područje.
5. LJEKARNIČKA DJELATNOST
Članak 22.
(1) Za obavljanje ljekarničke djelatnosti u Vojno zdravstvenom središtu osigurava se:
– prostor za izdavanje lijekova i medicinskih proizvoda od najmanje 40 m²
– prostor za smještaj i čuvanje lijekova od najmanje 60 m²
– garderoba
– sanitarni čvor za djelatnike.
(2) Oprema: računalo s pisačem, odgovarajuću opremu namijenjenu ljekarni za smještaj i čuvanje lijekova i medicinskih proizvoda u prostoriji za izdavanje lijekova i skladištu; odgovarajući metalni ormar s ključem za čuvanje droga i lijekova koji sadrže droge; hladnjak ili odjeljak u hladnjaku ili klimatizirani prostor za čuvanje lijekova na temperaturi od 2 – 8 °C; hladnjak ili odjeljak u hladnjaku ili klimatizirani prostor za čuvanje lijekova na temperaturi od 8-15 °C.
(3) Svi hladnjaci i klimatizirani prostori moraju imati ugrađen sustav za mjerenje ili opremu za mjerenje, očitavanje i mogući ispis temperatura radi stalnog praćenja uvjeta čuvanja lijekova i medicinskih proizvoda.
(4) U prostoru za smještaj i čuvanje lijekova iz stavka 1. ovoga članka osigurava se spremnik za odlaganje farmaceutskog otpada.
(5) Vojno zdravstveno središte za obavljanje ljekarničke djelatnosti osigurava sljedeće stručne knjige i priručnike: važeću hrvatsku farmakopeju, Registar gotovih lijekova, Farmakoterapijski priručnik i ostale stručne knjige prema posebnim propisima.
(6) Vojno zdravstveno središte za obavljanje ljekarničke djelatnosti osigurava sljedeće knjige evidencije: knjigu prometa droga, knjigu prometa otrova, knjigu preslike recepata, evidencije potrošnje lijekova, knjigu rokova, evidencije prometa i poslovanja sukladno posebnim propisima.
(7) Knjige evidencija mogu se voditi u pisanom ili elektroničkom obliku.
(8) Djelatnici: Tim od 1 magistra farmacije i 1 farmaceutskog tehničara za 8 sati radnog vremena.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
(1) Vojno zdravstveno središte koje obavlja zakonom propisane zdravstvene djelatnosti mora uskladiti svoj rad u pogledu djelatnika s odredbama ovoga Pravilnika u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
(2) Vojno zdravstveno središte koje obavlja zakonom propisane zdravstvene djelatnosti mora uskladiti svoj rad u pogledu prostora i opreme s odredbama ovoga Pravilnika u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/13-02/154
Urbroj: 534-02-1-1/2-15-01
Zagreb, 25. ožujka 2015.
Ministar prim. Siniša Varga, dr. med. dent., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_04_37_774.html