VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 9. stavka 4. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 150/2008, 71/2010, 139/2010, 22/2011 i 84/2011), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 16. prosinca 2011. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi za:
– investicijsko ulaganje zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva,
– investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova – prostora, medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava,
– informatizaciju zdravstvene djelatnosti,
a sve sukladno planu i programu mjera zdravstvene zaštite i mreži javne zdravstvene službe.
Minimalni financijski standardi za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove na području županija i Grada Zagreba iz stavka 1. ove točke u prvom tromjesečju 2012. godine, utvrđuju se kako slijedi:
Tablica 1.
Županija/Grad Zagreb |
Iznos sredstava za investicijsko i tekuće održavanje |
Iznos sredstava za investicijsko ulaganje |
Iznos sredstava za otplate kredita |
Ukupni iznos sredstava za decentralizirane funkcije |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Zagrebačka |
1.602.138 |
2.302.399 |
|
3.904.537 |
Krapinsko-zagorska |
857.618 |
1.010.120 |
2.765.000 |
4.632.738 |
Sisačko-moslavačka |
3.665.525 |
45.027 |
983.160 |
4.693.712 |
Karlovačka |
904.490 |
2.956.562 |
|
3.861.052 |
Varaždinska |
1.139.035 |
4.211.080 |
517.245 |
5.867.360 |
Koprivničko-križevačka |
24.631 |
1.326.408 |
2.212.148 |
3.563.187 |
Bjelovarsko-bilogorska |
1.338.215 |
1.977.502 |
|
3.315.717 |
Primorsko-goranska |
2.451.821 |
2.364.810 |
868.370 |
5.685.001 |
Ličko-senjska |
716.244 |
1.277.579 |
34.457 |
2.028.280 |
Virovitičko-podravska |
806.282 |
831.705 |
1.963.300 |
3.601.287 |
Požeško-slavonska |
653.950 |
2.314.505 |
|
2.968.455 |
Brodsko-posavska |
1.279.084 |
3.927.452 |
|
5.206.536 |
Zadarska |
684.313 |
2.689.228 |
|
3.373.541 |
Osječko-baranjska |
2.349.737 |
2.763.987 |
|
5.113.724 |
Šibensko-kninska |
838.701 |
2.374.884 |
|
3.213.585 |
Vukovarsko-srijemska |
1.093.326 |
3.506.512 |
825.472 |
5.425.310 |
Splitsko-dalmatinska |
5.304.133 |
778.732 |
887.684 |
6.970.549 |
Istarska |
1.080.970 |
1.521.141 |
2.773.000 |
5.375.111 |
Dubrovačko-neretvanska |
2.365.050 |
1.843.133 |
|
4.208.183 |
Međimurska |
545.163 |
511.135 |
2.276.267 |
3.332.565 |
Grad Zagreb |
3.572.534 |
4.658.719 |
1.849.935 |
10.081.188 |
Ukupno |
33.272.960 |
45.192.620 |
17.956.038 |
96.421.618 |
Dio iznosa sredstava za investicijsko i tekuće održavanje, navedenih u koloni 1. Tablice 1., može se, po zahtjevima županija odnosno Grada Zagreba i uz suglasnost Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, koristiti i za pokriće dospjelih a nepodmirenih obveza zdravstvenih ustanova čiji su osnivači županije odnosno Grad Zagreb.
Županije, odnosno Grad Zagreb zbog postizanja racionalnosti i veće ekonomičnosti korištenja iznosa sredstava navedenih u koloni 2. Tablice 1. za postupke istovrsne nabave veće vrijednosti mogu objediniti nabavu.
Dio sredstava za investicijsko ulaganje navedenih u koloni 2. Tablice 1. namijenjenih za nabavu prijevoznih sredstava može se koristiti isključivo za nabavku vozila za obavljanje osnovne djelatnosti.
Iznosi sredstava za otplate kredita navedeni u koloni 3. tablice 1. koriste se za otplatu kredita sklopljenih u svrhu:
– pokrića dospjelih a nepodmirenih obveza zdravstvenih ustanova,
– investicijskog ulaganja zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva te ulaganja u informatizaciju zdravstvene djelatnosti utvrđenih u stavku 1. točke I. ove Odluke, a sukladno Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030104-03-9, od 22. svibnja 2003. godine i urbroja: 5030108-03-18, od 18. prosinca 2003. godine, u vezi s Planom razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine, te Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030108-04-1, od 2. prosinca 2004. godine, u vezi s Izvješćem o provedbi Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 22. svibnja i 18. prosinca 2003. godine, u vezi s Planom razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine, te sukladno odlukama Vlade Republike Hrvatske za preuzimanje obveza za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u sljedećim godinama.
Dio iznosa sredstava navedenih u koloni 4. Tablice 1. mora se po zahtjevu zdravstvene ustanove kojoj je osnivač Republika Hrvatska koristiti za plaćanje obveza sukladno važećim odlukama Vlade Republike Hrvatske (donesenim u prethodnom fiskalnom razdoblju) o davanju suglasnosti Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi za preuzimanje obveza na teret sredstava za decentralizirane funkcije određene jedinice područne (regionalne) samouprave za određeno razdoblje za određene projekte.
II.
Potrebno je ishođenje suglasnosti ministra nadležnog za zdravstvo za korištenje sredstava navedenih u kolonama 1. i 2. Tablice 1. točke I. ove Odluke za projekte od značaja za cjelokupni zdravstveni sustav kojim se vrši podizanje standarda u cilju poboljšanja učinkovitosti, dostupnosti i ostalih načela zdravstvene zaštite, a u svrhu sagledavanja obveza koje bi mogle proizaći kao neizravna buduća obveza za državni proračun.
Ukoliko se za financiranje projekata po modelu javno privatnog partnerstva ugovorne prirode planira koristiti sredstva decentraliziranih funkcija, prije sklapanja ugovora o javno-privatnom partnerstvu potrebno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra nadležnog za zdravstvo, a strukturu decentraliziranih sredstava uskladiti na način da se ne dovodi u pitanje ostvarivanje postojećih minimalnih standarda koji su utvrđeni na temelju kriterija iz točke III. ove Odluke, a raspoređeni županijama i Gradu Zagrebu u točki I. Tablici 1.
III.
Minimalni financijski standardi utvrđeni u stavku 2. točke I., u ukupnoj visini od 96.421.618 kuna, čine osnovicu za izračun pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinicama područne (regionalne) samouprave u skladu s člankom 45.a stavkom 2. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Visina sredstava dodijeljenih pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu utvrđena je primjenom sljedećih kriterija:
– 70% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja osiguranih osoba u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu u odnosu na ukupan broj osiguranih osoba pri Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje,
– 10% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja lokaliteta na kojima se odvija zdravstvena djelatnost u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu u odnosu na ukupan broj lokaliteta u Republici Hrvatskoj,
– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja zdravstvenih ustanova u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu u odnosu na ukupan broj zdravstvenih ustanova koje imaju sklopljen ugovor s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje,
– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja ugovorenih kreveta u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu u odnosu na ukupan broj ugovorenih kreveta s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u Republici Hrvatskoj,
– 5% udio ulaganja u zdravstvene ustanove (prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva) na području pojedinih županija iz svih izvora financiranja u prethodnim godinama,
– 5% uključivanje projekata od prioritetne važnosti za podizanje dostupnosti zdravstvene zaštite.
Korektivni kriterij:
– završetak započetih investicija.
IV.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti svoje odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje, investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova, te za informatizaciju zdravstvene djelatnosti u okvirima bilanciranih sredstava iz točke I. ove Odluke, a u skladu sa stvarnim stanjem i potrebama zdravstvenih ustanova, u cilju ispunjavanja zakonom propisanih uvjeta, normativa i standarda iz osnovnog zdravstvenog osiguranja, koje utvrđuje ministar zdravstva i socijalne skrbi.
V.
Investicijsko ulaganje obuhvaća rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine.
Investicijsko održavanje obuhvaća dodatno ulaganje u nefinancijsku imovinu zdravstvenih ustanova kojim se produžuje vijek uporabe, povećava kapacitet, mijenja namjena ili znatno poboljšavaju funkcionalna svojstva nefinancijske imovine.
Mjerila za utvrđivanje prava na bilančne rashode iz točke III. ove Odluke čini opseg djelatnosti svake zdravstvene ustanove ugovoren u osnovnom zdravstvenom osiguranju.
Opseg djelatnosti utvrđuje se u skladu s planom i programom mjera zdravstvene zaštite i mrežom javne zdravstvene službe.
Sredstva iz stavka 2. točke I. ove Odluke ne mogu se koristiti u svrhu uređenja prostora i medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava u svrhu pružanja zdravstvenih usluga izvan osnovnog zdravstvenog osiguranja.
VI.
Županije, odnosno Grad Zagreb utvrđuju popis prioriteta za raspored dodijeljenih sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području uvažavajući svrhu utvrđenu u stavcima 1. i 6. točke I. ove Odluke, uz primjenu kriterija i mjerila iz točaka III. i IV. ove Odluke.
Ukoliko se u popis prioriteta uvrste obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, županije, odnosno Grad Zagreb trebaju sukladno članku 44. stavku 5. Zakona o proračunu prioritetno osigurati sredstva u okviru dodijeljene visine, te o tome izvijesti Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi uz dostavu dokumentacije.
Županije, odnosno Grad Zagreb utvrđeni popis prioriteta iz stavka 1. ove točke dostavljaju na suglasnost Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi.
Po dobivenoj suglasnosti Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, županije, odnosno Grad Zagreb donose odluke o rasporedu sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području.
VII.
Na temelju kriterija i mjerila iz ove Odluke bilanciraju se sredstva županijama i Gradu Zagrebu za financiranje decentraliziranih rashoda zdravstvenih ustanova za osiguranje minimalnog financijskog standarda.
Ako županije, odnosno Grad Zagreb iz dodatnog udjela u porezu na dohodak ne osiguraju potrebnu visinu sredstava za financiranje rashoda prenesenih funkcija zdravstva, potrebnu razliku ostvaruju s pozicije pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije u državnom proračunu Republike Hrvatske za prvo tromjesečje 2012. godine, sukladno kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, s time da su dužni dokazati da se prihodi u njihovim proračunima ne ostvaruju u planiranim iznosima. Kontrolu ostvarivanja tih prihoda vrši Ministarstvo financija, a kontrolu ostvarivanja rashoda vrši Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.
VIII.
Županije i Grad Zagreb dužni su u svojim proračunima posebno planirati sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija za zdravstvene ustanove.
Županije i Grad Zagreb dužni su uskladiti dinamiku financiranja decentraliziranih rashoda s dinamikom ostvarivanja prihoda iz dodatnog udjela u porezu na dohodak u svom proračunu i sredstvima s pozicije pomoći izravnanja.
IX.
Ova Odluka objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2012. godine.
Klasa: 510-01/11-01/04
Urbroj: 5030104-11-1
Zagreb, 16. prosinca 2011.
Predsjednica Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2011_12_149_3053.html