Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 153/98 od 26.11.1998.:

 

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA

Na temelju članka 39. stavka 3. Zakona o obrtu ("Narodne novine", br. 77/93, 90/96), ministar gospodarstva, uz prethodno mišljenje Hrvatske obrtničke komore i uz suglasnost ministra prosvjete i športa donosi

 

IZMJENE I DOPUNE Stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa (naukovanje) za zanimanje pediker

I. DVOJNI SUSTAV OBRAZOVANJA ZA POTREBE OBRTNIŠTVA

Osnovna karakteristika dvojnog sustava obrazovanja je odvojenost općeobrazovnog od stručno-teorijskog i praktičnog dijela programa naukovanja.

Nastava stručno-teorijskih sadržaja naukovanja ostvaruje se u obrtničkoj i drugim srednjim strukovnim školama. Praktični dio naukovanja izvodi se kod obrtnika i u obrtničkoj školi. Nastavni proces organizacijski i programski treba postaviti tako da daje optimalne obrazovne i odgojne učinke. Kako su obrtnička zanimanja vrlo raznolika nemoguće je propisati jednoobrazni pristup organiziranju i izvođenju nastave pa je naukovanje moguće organizirati uz primjenu najraznovrsnijih organizacijskih rješenja, uzimajući u obzir pojedinosti zanimanja, a što se utvrđuje izvedbenim programom.

Modeli organizacije nastave vrlo su često bitno različiti od modela koji se primjenjuju za općeobrazovne sadržaje.

Ovi načini omogućuju veću racionalnost obrazovanja. Važna je karakteristika dvojnog sustava obrazovanja, da je završetak naukovanja odvojen od općeobrazovnog dijela programa.

Naukovanje završava polaganjem pomoćničkog ispita.

II. OPĆI I POSEBNI CILJEVI OBRAZOVANJA

Svrha i cilj naukovanja za stjecanje ovog obrtničkog zanimanja je stjecanje znanja, vještina i navika koje omogućuju polazniku da po završetku naukovanja samostalno obavlja poslove i radne zadaće na razini pomoćničkog zvanja.

U skladu s navedenim, mogu se odrediti sljedeći opći ciljevi naukovanja:

- stjecanje osnovnog profesionalnog obrazovanja temeljem kojeg je moguć daljnji razvoj,

- stjecanje uvida u odnose unutar svoje profesije i uspostavljanje potrebite komunikacije sa suradnicima i društvom u cjelini,

- spoznavanje vlastitih mogućnosti i dosega,

- spoznaja radnih, ekonomskih, političkih i socijalnih odnosa,

- usklađivanje vlastitih zahtjeva sa zahtjevima okoline.

Posebni ciljevi naukovanja za zanimanje pediker odnose se na stjecanje ovih znanja i vještina:

- stjecanje obrazovanja i osposobljavanja učenika za odgovorno i samostalno obavljanje poslova i zadataka u sklopu pedikerske struke, pridonoseći na taj način podizanju kvalitete čovjekova življenja,

- ovladavanje principima rada u zanatstvu te društvenom, ekonomskom i zdravstvenom potrebom za pedikerskim zanatom,

- osposobljavanje učenika za stjecanje potrebnih znanja i vještina u pedikerskom zanatu,

- razvijanje komunikacijskih sposobnosti zasnovanih na humanim i demokratskim odnosima,

- korištenje stručne literature pri obavljanju poslova u sklopu svog zanimanja i osposobljavanju učenika za praćenje razvoja zanimanja.

III. NASTAVNI PROGRAM

A. PRAKTIČNI DIO NAUKOVANJA

I, II i III. godina naukovanja

   Red.    broj        Opis obrazovanja         (posebni ciljevi)                                                     Znanja i vještine koje se moraju usvojiti                                                                                      (sadržajprograma)                                                                                    Raspored po                 polugodištima                                                                                           

1

2

3

4

     

 1        

2       

3       

4        

5       

6       

   

1. Uvod Upoznati učenike s osnovnim principima rada u uslužnom zanatstvu te društveno-ekonomskom potrebom za uslužnu djelatnost +   + Ukazati učenicima na zdravstvenu opravdanost i potrebu za pedikerskim zanatom + + 2. Zaštita na radu, sprečavanje Upoznati učenike sa: nesreće i uvažavanje Zakonskim propisima o zaštiti na radu + + ekoloških uvjeta Propisima koji se odnose na nositelje osiguranja u slučaju nezgode na radu +  + Uzrocima nezgode tipičnim za ovo zanimanje + + Opasnostima od električne struje i drugim izvorima opasnosti te pružanjem prve pomoći + + Postupkom s otpadnim kemikalijama i drugim vrstama otpada + + 3. Radni stol Objasniti i predočiti učenicima: Izgled i funkcionalno uređenje pedikerskog salona + + Sanitarne propise, higijensko-tehničku zaštitu i propise + + Održavanje čistoće salona + + 4. Ophođenje s Prijem korisnika usluga, konverzacija s korisnicima, korisnicima usluga odnos prema korisniku tijekom i poslije rada + Vođenje kartoteke korisnika usluga + 5. Pedikerski alat Upoznati sa pedikerskim i manikirskim alatom i njegovom namjenom + Znati izvršiti izbor alata i savladati rukovanje tim alatom + + Održavanje alata za pedikiranje i manikiranje - dezinfekcija alata + + 6. Pedikerski pribor Upoznati učenike s vrstama i namjenom pedikerskog i manikirskog pribora + Uporaba pedikerskog i manikirskog pribora i održavanje + + 7. Priprema rada Priprema kupelji, priprema alata i pribora, izbor alata i pribora + + + + Mjere sigurnosti pri radu + + 8. Ocjene kože nogu i Stjecanje znanja o građi, svojstvima i funkciji kože i noktiju + + ruku te noktiju Znati ocijeniti zdravu kožu i nokte i promjene koje se dešavaju na njima + + 9. Uređivanje Rezanje noktiju, vađenje zanoktica, završno uređivanje noktiju (turpijanje, brušenje, lakiranje) + + + 10. Odabir i primjena Upoznati sastav i svojstva preparata koji se koriste u preparata za njegu njezi nogu, ruku i noktiju i njihovo djelovanje + + nogu, ruku i noktiju Poslužiti se i dobro proučiti upute za korištenje novih preparata koji se primjenjuju u njezi nogu, ruku i noktiju + + Izbjegavanje kemikalija i sredstava koja zagađuju okoliš (aerosoli, agresivne kemikalije) + + 11. Uređivanje Upoznati vrste deformacija noktiju i razlog njihovog nastanka + + deformiranih noktiju Ručno rezanje i obrada deformiranih noktiju, strojno rezanje i obrađivanje deformiranih noktiju. Prva pomoć + + + 12. Odstranjivanje Odstranjivanje zadebljanja kože, prstiju, tabana i pete + + + + zadebljanja kože stopala Način skidanja slojeva zadebljanja kože, završno skidanje kože stopala. Prva pomoć + + + + 13. Obrada žuljeva Nastanak i vrsta žuljeva. Obrada žuljeva, sanacija žuljeva. Prva pomoć + + + 14. Obrada bradavica Vrste bradavica, obrada bradavica, sanacija bradavica. Prva pomoć + + + 15. Odstranjivanje Odstranjivanje natisaka (kurjih očiju) na prstima, natisaka tabanima i peti + + + Način odstranjivanja natisaka, sanacija natisaka i završni radovi. Prva pomoć + + + 16. Masaža nogu i ruku Medicinska opravdanost masaže, tehnike masaže - ručna masaža, strojna masaža, sredstva za masažu, učinci masaže + + + + Masaža stopala, ručna i strojna masaža stopala + + + + Masaža nogu, različite tehnike masaže cjelokupnih nogu. Učinci masaže + + + + Masaža ruku i dlanova, različite tehnike masaže. Učinci masaže + + + + 17. Depiliranje Tehnike depiliranja - mehanička depilacija i sredstva za depilaciju. Kemijsko depiliranje i sredstva za depilaciju. Strojno depiliranje. + + + + Njega nogu nakon depiliranja, izbor sredstva za njegu nogu + + + 18. Prva pomoć kod Uzroci i vrste ozljeda, pružanje prve pomoći + + + + + + ozljeda na radu 19. Pedikiranje Pripremni radovi, kompletno pedikiranje, završni radovi + + 20. Manikiranje Pripremni radovi, kompletno manikiranje, završni radovi + + B. STRUČNO-TEORIJSKI DIO NAUKOVANJA I VJEŽBE B.1. PRIMIJENJENA KEMIJA 1.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.       broj                       Nastavno područje                                              Broj sati po obrazovnim godinama                       

   I 

    II 

   III 

 Ukupno

1. Tvari i njihove promjene 5 - - 5 2. Struktura atoma i kemijske veze 7 - - 7 3. Vodene otopine 10 - - 10 4. Disperzivni sustavi 8 - - 8 5. Glavne vrste organskih spojeva 40 - - 40 6. Sirovine za proizvodnju kozmetičkih preparata primijenjenih u pedikerstvu - 35 - 35 7. Kozmetička sredstva u pedikerstvu - 35 - 35 UKUPNO: 70 70 - 140

Ciljevi nastave:

- upoznati kemijski sastav, svojstva i djelovanje pojedinih kemijskih spojeva i elemenata koji se koriste u pedikerstvu,

- obraditi osnovne kemijske reakcije koje se odvijaju u vodenim otopinama,

- upoznati glavne vrste organskih spojeva i njihova svojstva,

- upoznati kozmetičke preparate koji se koriste pri pedikiranju i manikiranju i njihovu primjenu.

1.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I. i II.godina naukovanja

   Red.    broj          Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1. Tvari i Upoznati osnovne kemijske Na primjerima kemijske analize i njihove promjene tvari i njihove promjene sinteze upoznati pojam elementa i spoja Znati razlikovati smjesu od spoja Upoznati fizičke metode pripreme materijala: drob- ljenje, prosijavanje, filtriranje, destilaciju i ekstrakciju Usvojiti navike koje će pridonijeti unapređivanju zaštite prirodne, životne i radne sredine 2. Atomi i kemijske Upoznati strukturu atoma i Uočiti vezu između struktura atoma elemenata i veze načine povezivanja atoma njihova položaja u periodnom sustavu elemenata u molekule i kristale Upoznati prirodu kovalentne i ionske veze Povezati kemijsku jednadžbu sa zakonom o održanju mase 3. Vodene otopine Upoznati kemijske reakcije u Obraditi kiseline i lužine - disocijacija po stupnjevima i vodenim otopinama stupanj disocijacije Izraziti jakost kiselina i lužina, skala pH-vrijednosti Definirati i kemijskim jednadžbama predočiti proces neutralizacije i hidrolizu soli Upoznati djelovanje električne struje na elektrolite Upoznati osnovne kemijske procese oksidacije i redukcije (radoks procesi) i znati ih prikazati jednadžbama Znati kemijskim jednadžbama prikazati glavne tipove reakcija u vodenim otopinama Obraditi pojam topline (egzotermne i endotermne kemijske reakcije) Upoznati čimbenike koji utječu na brzinu kemijske reakcije 4. Disperzni sustavi Koloidni sustavi i prave Objasniti razliku između prave otopine, koloidne otopine otopine i grube disperzije Znati izračunati sastav otopine i izraziti ga u koncentraciji za masiranje Savladati postupke razrjeđivanja otopina pomoću vode ili miješanjem otopina 5. Organska kemija Glavne vrste Upoznati klasifikaciju organskih spojeva prema organskih spojeva vezi između ugljikovih atoma, prema obliku molekule i prema funkcionalnoj skupini Upoznati i obraditi svojstva alkohola, organskih kiselina i etera Obraditi aldehide i ketone s posebnim osvrtom na metan i propan zbog važnosti u struci Upoznati karakteristična svojstva masti, ugljikohidrata i proteina te njihovu ulogu u ljudskoj prehrani Objasniti alkalnu hidrolizu masti i ulja Obraditi enzime kao biokatalizatore i njihovu važnost u biokemijskim reakcijama 6. Sirovine za proizvodnju Sirovine anorganskog Upoznati svojstva vode kao osnovnog otapala u kozmetičkih preparata sastava za proizvodnju kozmetici kozmetičkih preparata Upoznati glavne zagađivače vode i njihovo štetno primijenjenih u pedikerstvu djelovanje na kožu Usvojiti znanja koja pridonose zaštiti radne i životne sredine Upoznati svojstva vodik-peroksida i njegovu primjenu u pedikerstvu Upoznati svojstva sumpornih spojeva u kozmetičkim preparatima Sirovine organskog Upoznati svojstva i primjenu etanske (octene) sastava koje kiseline i tioglikolne kiseline se primjenjuju Naučiti svojstva aminokiselina (naročito cistina) i u pedikerstvu proteina Upoznati djelovanje vitamina i hormona (osobito kolesterol i lanolin) te lecitina kao fosfolipida i njihovu važnost u biokemijskim reakcijama 7. Kozmetička sredstva Sredstva za njegu kože Upoznati kemijski sastav kože Naučiti kemijski sastav sapuna i šampona i njihovo djelovanje na kožu Upoznati sastav i djelovanje raznovrsnih losiona, emulzija i krema Sredstva za dekorativnu Saznati osnovne informacije o sastavu i primjeni: kozmetiku pudera, laka za nokte, sredstva za njegu i zaštitu nogu i ruku, te sredstva protiv znojenja i depilatora Sredstva za Upoznati ulogu i važnost dezinfekcijskih dezinfekciju sredstava u pedikerstvu Znati dezinficirati alat za rad i radni prostor Poznavati primjenu i kemijski sastav dezinfekcijskih sredstava Upoznati mogućnost ozljeda na radu i mjere opreza, (ormarić za prvu pomoć). B.2. PEDIKERSTVO S VJEŽBAMA 2.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.       broj                       Nastavno područje                                      

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II   

   III   

 Ukupno

1. Osnovna načela rada u pedikerstvu 10 10 2. Osnove komuniciranja s korisnicima usluga 5 5 3. Osnovni higijenski principi i primjena higijene u pedikerstvu 70 70 4. Zdravstvena preventiva i prva pomoć 20 20 5. Radni prostor - pedikerski salon 15 15 6. Pedikerski alat i pribor 20 20 7. Pedikiranje 70 70 140 8. Depiliranje 35 35 9. Masaže 35 35 10. Kartoteka korisnika usluga 17 17 11. Vođenje obrta 18 18 UKUPNO 140 140 105 385

Ciljevi nastave:

- postupno uvoditi učenike u sadržaje praktičnih znanja iz pedikerstva,

- upoznati učenike sa suvremenim sredstvima rada u pedikerskim salonima te praktičnim mjerama zaštite na radu,

- razvijati koncentraciju, pažnju i strpljivost u radu,

- razvijati sustavnost i urednost u radu,

- stjecati znanje i vještine u pedikerskom zanatu,

- spoznati nužnost neprekidnog usavršavanja i proširivanja stručnog znanja.

2.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I.II. i III.godina naukovanja

   Red.    broj          Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1. Osnovna načela Ovladati osnovnim Osnovna načela rada u uslužnom zanatstvu, društvene, rada u pedikerstvu principima rada ekonomske i zdravstvene potrebe za pedikerskim u pedikerskom zanatu zanatom, kratki povijesni pregled razvoja pedikerstva 2. Osnove Usvojiti osnovne principe Osnovni pojmovi i načela estetike komuniciranja s lijepog ponašanja i ophođenja Način međuljudskog komuniciranja korisnicima usluga s korisnicima usluga Ophođenje s korisnicima usluga 3. Primijenjena Upoznavanje učenika s Opći pojmovi i podjela higijene, kratki povijesni razvoj higijena osnovnim higijenskim higijene, higijena pedikerskog salona principima i postupcima i Sredstva za održavanje higijene pedikerskog salona, njihovom primjenom pribora i alata u pedikerstvu Utjecaj vanjskih i unutarnjih čimbenika na zdravlje čovjeka (stopala, koža, nokti) Mogućnost smanjenja djelovanja štetnih čimbenika na zdravlje čovjeka 4. Zdravstvena preventiva Osposobljavanje učenika Zdravstvena preventiva mogućnosti ozljede pri radu i prva pomoć za pružanje prve pomoći (načini, uzroci i vrste ozljeda), pružanje prve kod ozljeda na radu medicinske pomoći Zaštita na radu Dezinfekcija i sredstva za dezinfekciju 5. Radni prostor Upoznavanje učenika sa Sanitarni i tehnički propisi za uređenje pedikerskog i osoblje sanitarnim i tehničkim salona propisima i funkcionalnim Funkcionalno i estetsko uređenje pedikerskog salona uređenjem pedikerskog Održavanje higijene u radnom prostoru salona Objasniti učenicima koje Radna odjeća. Psihofizičke predispozicije za pedikera su psihofizičke predispozicije Odnos prema radu, ophođenje s korisnicima usluga za pedikera i kakvo mora biti ophođenje s korisnicima usluga 6. Pedikerski Upoznati učenike s vrstama Vrste pedikerskog alata, uporaba, održavanje, rukovanje, alat i pribor pedikerskog alata i pribora, sterilizacija njegovom namjenom i Vrste pribora, uporaba, održavanje uporabom Priprema za obavljanje pedikiranja - priprema radnog mjesta, priprema alata i pribora Priprema kupki za noge 7. Pedikiranje Sustavno i postupno Građa i funkcija kože, građa i funkcija noktiju. uvođenje učenika u Deformacije noktiju i njihovo urastanje u meso. postupke pedikiranja Čimbenici koji utječu na deformaciju noktiju i njihovo urastanje. Rezanje noktiju - priprema rada, izbor alata, način rada. Odstranjivanje uraslih noktiju izbor alata i način rada Nastanak zadebljanja kože Odstranjivanje zadebljanja - priprema rada, izbor alata, način rada Natisak (kurje oči) - nastanak, uzroci, odstranjivanje natisaka Priprema rada, izbor alata i način rada Žuljevi - nastanak, uzroci, odstranjivanje žuljeva - priprema rada, izbor alata, način rada Bradavice - nastanak, uzroci, obrada Završni pedikerski radovi - dezinfekcija, masaža stopala ljekovitim i relaksirajućim kremama, lakiranje noktiju 8. Depiliranje Učenici trebaju steći Potrebe za depiliranjem vještinu depiliranja Sredstva za depiliranje Način izvođenja depilacije nogu raznim sredstvima Učinci depilacije Dezinfekcija nogu nakon depilacije 9. Masaža Učenici trebaju steći vještinu Razne tehnike masaže nogu i stopala masaže nogu raznim tipovima Sredstva za masažu masaže Način izvođenja masaže (ručna masaža, masaža raznim aparatima) Učinci masaže 10. Kartoteka korisnika Osposobiti učenike za Vođenje kartoteke usluga pravilno i funkcionalno Podaci koje kartoteka mora sadržavati vođenje kartoteke Upisivanje podataka, korištenje podataka iz kartoteke korisnika usluga 11. Vođenje Osposobiti učenike Uvjeti za otvaranje i samostalno vođenje obrta za otvaranje i samostalno Zakonski propisi, kaznene odredbe. vođenje obrta B.3. STRUČNI RAČUN 3.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.       broj                       Nastavno područje                                      

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II   

   III   

 Ukupno

1. Računske osnove 40 40 2. Kamatni račun 10 10 3. Izračunavanje osobnog dohotka 10 10 4. Izračunavanje materijala i materijalnih troškova10 10 UKUPNO: 70 70

3.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          I.godina naukovanja

   Red.    broj          Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1. Računske operacije Savladati osnovne Razlomci: četiri osnovne računske operacije s računske operacije razlomcima Izračunavanje postotka i udjela mase Usvajanje pojma proporcionalnosti Koristiti mjerne jedinice Poznavanje osnovnih mjernih jedinica za masu i za masu i volumen volumen i njihove pretvorbe u veće i manje jedinice Služiti se tabličnim Znati obrazložiti rezultate računanja i mjerenja i prikazima tablično ih prikazati 2. Kamatni račun Znati izračunavati Izračunavanje kamata kamate (glavnica, kamatna stopa i rok) 3. Izračunavanje Znati izračunati, Na temelju utrošenog radnog vremena i ostvarenih osobnog dohotka plaću djelatnika rezultata rada izračunati plaću djelatnika (bruto i neto plaće po satu, danu, mjesecu, godini) Porezi, osobni odbici, doprinosi 4. Izračunavanje Računski obraditi Izračunavanje potrebnog materijala i pribora u materijala i troškova tehnološke postupke pedikerstvu Izračunavanje otpadnog materijala Poznavanje sastava Upoznati kako se izračunaju zajednički i pojedinačni materijalnih troškova materijalni troškovi te ukupni troškovi u pedikerstvu. B.4. DERMATOLOGIJA 4.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.       broj                       Nastavno područje                       

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II  

   III

 Ukupno

1. Građa i funkcija kože i noktiju - 8 8 2. Oštećenje kože i noktiju - 6 6 3. Kožne bolesti - 11 11 4. Neke bolesti krvnih žila - 4 4 5. Bolesti noktiju - 6 6 UKUPNO: - 35 35

Ciljevi nastave:

- steći osnovno znanje o morfologiji kože i noktiju,

- upoznati osnove opće patologije kože i noktiju i dermatološke terapije,

- osposobiti učenike da temeljem stečenih znanja mogu, kada je to potrebno, savjetovati klijente da se obrate liječniku - specijalisti.

4.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          II.godina naukovanja

   Red.    broj          Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1. Građa i funkcija Upoznati učenike s građom i Građa kože, građa kožnih tvorevina, žlijezde znojnice, kože i noktiju funkcijom kože i noktiju lojne žlijezde, funkcija kože, koža kao osjetni organ. (termoregulacija) Penetracija tvari kroz kožu i resorpcija Građa i funkcija noktiju 2. Oštećenje Znati pomoći osobi s lakšim Mehanička oštećenja, ogrebotine, posjekotine, kože i noktiju oštećenjima kože i noktiju nagnječenja, hiperkeratoze, toplinska oštećenja ili uputiti osobu da zatraži (smrzotine, opekotine), kemijska oštećenja kiselinama, liječničku pomoć lužinama i prva pomoć 3. Kožne bolesti Upoznati učenike s uzročnicima Bakterijske piodermije, tuberkuloza, lepra, određenih bakterijskih i dermatomikoze (gljivične bolesti), saprofitije, gljivičnih kožnih bolesti i dermatofitije, kandidijaze,sustavi mikoze preventivnim mjerama zaštite Upoznati učenike s: Herpes zoster, boginje, razne vrste bradavica i najčešćim virusnim bolestima kože i noktiju parazitarnim kožnim Kožne bolesti uzrokovane artropidima i protozoima bolestima alergijskim kožnim bolestima Alergijske bolesti (dermatitis), neurodermatitis, urtikaria nasljednim kožnim bolestima Psorijaza 4. Neke bolesti krvnih žila Učenici trebaju prepoznati Proširenje kapilara i vena lakša oboljenja krvnih žila i Tromboflebitis prema potrebi uputiti klijente liječniku 5. Bolesti noktiju Upoznati učenike s Gljivične i bakterijske uzročnicima raznih bolesti noktiju. bakterijskih i gljivičnih oboljenja noktiju i preventivnim mjerama B.5. MANIKIRSTVO S VJEŽBAMA 5.1. PREGLED NASTAVNIH PODRUČJA S VREMENSKIM RASPOREDOM
   Red.       broj                       Nastavno područje                       

           Broj sati po obrazovnim godinama                               

   I    

    II        

   III

 Ukupno

1. Alat i pribor za manikiranje 5 5 2. Manikiranje 55 55 3. Njega ruku i noktiju 10 10 UKUPNO: 70 70

Ciljevi nastave:

- postupno uvoditi učenike u sadržaje praktičnih znanja iz manikiranja i njezi ruku i noktiju,

- upoznati učenike sa suvremenim alatom i priborom za manikiranje, njegom ruku i noktiju te praktičnim mjerama zaštite na radu,

- razvijati kod učenika koncentraciju i pažnju, strpljivost i urednost u radu,

- stjecati znanja i vještine u manikiranju te potrebu za permanentnim usavršavanjem i proširivanjem stručnog znanja.

4.2. CILJEVI I SADRŽAJI NASTAVNIH PODRUČJA

                                                                                                          II.godina naukovanja

   Red.    broj          Nastavno      područje                                   Cilj                             

                                                            Sadržaj                                                

1. Alati i pribor Upoznati učenike sa Vrste alata i pribora za manikiranje, rukovanje tim za manikiranje suvremenim alatom i priborom, njegovo higijensko održavanje, sterilizacija priborom za manikiranje, pribora njegovim održavanjem i Pripreme za obavljanje manikiranja - priprema radnog rukovanjem mjesta, priprema alata i pribora, priprema kupki za nokte i ruke 2. Manikiranje Postupno uvođenje Građa i funkcija noktiju učenika u postupke Stjecanje znanja o oštećenjima i oboljenjima manikiranja noktiju Deformacija noktiju i njihovo uređenje Čimbenici koji utječu na pravilan i nepravilan rast noktiju. Kupke za nokte i pripreme za manikiranje Otklanjanje kožice oko noktiju Rezanje i oblikovanje noktiju - izbor alata i pribora, odstranjivanje uraslih noktiju, oblikovanje noktiju Završni manikirski radovi - dezinfekcija, masaža šake i prstiju ljekovitim i relaksirajućim kremama, lakiranje noktiju Upoznati mogućnosti ozljeda kod manikiranja, mjere opreza i pružanje osnovne medicinske pomoći kod ozljeda uzrokovanih manikiranjem 3. Njega ruku i Upoznati učenike s Razne relaksirajuće kupke za ruke, losion i kreme noktiju djelovanjem raznih za njegu ruku. Zaštitne kreme i gelovi za ruke preparata za njegu Primjena raznovrsnih preparata za njegu noktiju ruku i noktiju i Skidanje laka za nokte i njega noktiju prije novog savladati razne lakiranja tehnike masaže ruku Upoznati primjenu raznih medicinskih preparata za otklanjanje mrlja i pjega s ruku Savladati različite masaže ruku i korištenje raznih preparata i krema za masažu. IV. NASTAVNI PLAN NAUKOVANJA Nastavni plan naukovanja temeljen je na procjeni potrebnog vremena za savladavanje znanja i vještina koji su neophodni za ovo zanimanje kao i na duljini trajanja nastave u pojedinoj školskoj godini. NASTAVNI PLAN
   Red.       broj              Nastavni predmeti                                                    Sati godišnje                

    I     

    II   

    III

A. Praktični dio naukovanja 1.080 1.080 960 B. Stručno-teorijski dio naukovanja i vježbe 280 245 175 1. Primijenjena kemija 70 70 - 2. Pedikerstvo s vježbama 140 140 105 3. Stručni račun 70 - - 4. Dermatologija - 35 - 5. Manikirstvo s vježbama - 70 UKUPNO 1.360 1.325 1.135

V. METODIČKE NAPOMENE

Nastavni program naukovanja je okvirni, pa će obrtnička škola, zajedno s obrtnicima, izraditi izvedbene programe.

Praktični dio naukovanja, tehnologija zanimanja i stručni račun programirani su tako da čine smislenu cjelinu u kojoj se sadržaji međusobno nadopunjuju.

U odabiru sadržaja nastavnog programa korišten je princip egzemplarnosti. Pri izradi izvedbenog programa treba uvažavati specifičnosti radionica u školi i obrtničkih radionica ne narušavajući pri tom osnovnu strukturu okvirnog programa.

Izvedbeni program mora biti konkretniji, odnosno detaljniji, a sadržaj se raspoređuje sukladno školskom kalendaru.

Izvedbenim programom konkretno treba reći koji se dio programa izvodi u školi, odnosno školskoj radionici, a koji kod obrtnika.

Preporuča se da svaka obrazovna skupina bude, u svakom polugodištu, kroz utvrđeni didaktičko vremenski blok na naukovanju u školi, a u ostalom dijelu kod obrtnika s kojima naučnik ima sklopljen ugovor o naukovanju. Vremenska dimenzija pojedinog bloka bit će uvjetovana planom vremena potrebnog za ostvarenje teorijskog dijela naukovanja i vježbi, te planiranog vremena za realizaciju razlike programa u školskim radionicama.

Praktični dio programa treba najvećim dijelom realizirati kod obrtnika. Stručni učitelj koji realizira praksu mora imati majstorski ispit ili priznati majstorski status. Na praksi učenik vodi dnevnik rada.

Teorijski dio naukovanja ostvaruju nastavnici s visokom stručnom spremom koji su završili studij na odgovarajućem fakultetu za odgovarajuća područja programa. Vježbe iz područja pedikerstva i manikiranja ostvaruju stručni učitelji s majstorskim ispitom ili priznatim majstorskim statusom. To pretpostavlja timski rad s unutarnjom podjelom rada prema znanju i sposobnostima pojedinih stručnjaka.

VI. POMOĆNIČKI ISPIT

Ispit se sastoji iz praktičnog i teorijskog dijela.

Okvirni sadržaji iz praktičnog dijela ispita kojim ispitanik dokazuje stečena praktična znanja i vještine može se definirati ovako:

a) U području pedikerstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedećih zadataka:

1. kompletno pedikiranje zdravih nogu (uključujući pripremne i završne radove),

2. uređivanje deformiranih noktiju i obrada žuljeva,

3. odstranjivanje natisaka (kurje oči) na prstima, tabanima i petama,

4. masažu stopala i nogu s odabirom odgovarajućih sredstava za masažu i njegu stopala i nogu,

5. depiliranje (mehaničko i kemijsko) i njegu nogu nakon depiliranja.

b) U području manikirstva ispitanik mora u roku od najviše dva sata napraviti jedan od sljedećih zadataka:

1. kompletno manikiranje (uključujući pripremne i završne radove),

2. masažu šaka i ruku s odabirom odgovarajućih preparata za masažu i njegu ruku.

Sadržaji iz teorijskog dijela ispita utvrđuju se iz Pedikiranja s vježbama i Manikiranja s vježbama.

Klasa: 311-01/98-01/733

Urbroj: 526-01-98-11

Zagreb, 10. studenoga 1998.

Ministar mr. Nenad Porges, v. r.

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/269623.html

Copyright © Ante Borić