Baza je ažurirana 20.11.2024.
zaključno sa NN 109/24
EU 2024/2679
REGISTAR ZAKONODAVSTVA EU - EU05 Sloboda kretanja radnika i socijalna politika
- EU16 Znanost, informiranje, obrazovanje i kultura
Službeni link: 31995R2744 verzija: 30.11.1995. na snazi od 20.12.1995.
VIJEĆE EUROPSKE UNIJE,
uzimajući u obzir Ugovor o osnivanju Europske zajednice, posebno njegov članak 213.,
uzimajući u obzir prijedlog Komisije,
budući da Komisija, kako bi mogla obavljati zadatke koji su joj dodijeljeni, mora biti obaviještena o položaju i kretanjima visina dohodaka u državama članicama Zajednice, s obzirom na, s jedne strane, njihove promjene u strukturi radne snage i, s druge, na raspodjelu zaposlenika prema razinama dohotka;
budući da razvoj Zajednice i funkcioniranje unutarnjeg tržišta povećavaju potrebu za usporedivim podacima o strukturi dohodaka, posebno kao sredstva analize napretka gospodarske i socijalne kohezije te za dobivanje pouzdanih usporedbi između država članica i regija u Zajednici;
budući da je najbolja metoda za ocjenjivanje stanja strukture i raspodjele dohodaka prikupljanje statističkih podataka Zajednice o strukturi dohodaka, korištenjem usklađenih metodologija i definicija, kao što je to učinjeno 1966., 1972., 1974. i 1978., u skladu s uredbama br. 188/64/EEZ (1), (EEZ) br. 2395/71 (2), (EEZ) br. 178/74 (3) i (EEZ) br. 495/78 (4);
budući da, zbog promjena koje se događaju u strukturi radne snage i u raspodjeli dohotka, posebno u vezi gospodarskih aktivnosti, rezultati ranijih anketa više ne sadrže aktualne podatke i ne uključuju sve države članice;
budući da su u podacima, koji su trenutačno na raspolaganju svim državama članicama izneseni samo prosjeci i stoga nije moguće prikazati odnos između dohodaka i individualnih značajki primatelja dohodaka (posebno u odnosu na dob, spol, profesionalni status, trajanje službe) ili raspodjele dohodaka;
budući da su statistički podaci u ovom području raspoloživi samo u nekim od država članica i stoga nije moguće napraviti valjane usporedbe; budući da se stoga statistički podaci o strukturi dohodaka moraju prikupljati na temelju zajedničkih definicija i usklađenih metodologija;
budući da je, u skladu s načelom supsidijarnosti, stvaranje zajedničkih statističkih standarda, koji omogućuju dobivanje usklađenih informacija, moguće učinkovito provesti jedino na razini Zajednice; budući da će te standarde u svakoj državi članici primjenjivati agencije i institucije određene za prikupljanje službenih statističkih podataka;
budući da je, na temelju Odluke 93/464/EEZ (5), prikupljanje statističkih podataka Zajednice o strukturi dohodaka jedno od prioritetnih djelovanja u statističkom programu za razdoblje od 1993. do 1997.;
budući da se čini primjerenim pojedinim državama članicama dozvoliti iznimke, kako bi se uzele u obzir posebne tehničke poteškoće s kojima se te države mogu susresti prilikom prikupljanja određenih vrsta podataka, ako to ne utječe na kvalitetu statističkih podataka;
budući da je Odbor za statistički program, osnovan Odlukom 89/382/EEZ, Euratom (6), donio pozitivni zaključak u vezi s prijedlogom Komisije,
DONIJELO JE OVU UREDBU:
Članak 1.
Opće odredbe
Države članice i Komisija, u okviru svojih nadležnosti, pripremaju statističke podatke Zajednice o strukturi i raspodjeli dohodaka zaposlenika u sektorima gospodarskih djelatnosti, definiranih u članku 3.
Članak 2.
Referentno razdoblje
Statistički podaci proizvode se na temelju podataka za fiskalnu godinu 1995. i za odgovarajući reprezentativni mjesec, u skladu s posebnim odredbama navedenim u Prilogu.
Članak 3.
Područje primjene
Statistički podaci uključuju sve djelatnosti definirane u odjeljcima C, D, E, F, G, H, I, J i K Statističke klasifikacije gospodarskih aktivnosti u Europskoj zajednici, dalje u tekstu „NACE Rev. 1” koja je ustanovljena Uredbom (EEZ) br. 3037/90 (7), podložno posebnim odredbama Priloga ovoj Uredbi.
Članak 4.
Statističke jedinice
Prikupljanje podataka i proizvodnja statistike o strukturi i raspodjeli dohodaka temelji se na bilo kojoj statističkoj jedinici definiranoj u Uredbi (EEZ) br. 696/93 (8) i pruža informacije o zaposlenicima u lokalnim jedinicama s 10 i više zaposlenika, razvrstanih po veličini i glavnoj djelatnosti.
Članak 5.
Značajke traženih podataka
Prikupljaju se podaci o:
1. |
lokalnoj jedinici, kojoj su pridruženi zaposlenici iz uzorka, kako slijedi: regija radnog mjesta, veličina, gospodarska aktivnost razvrstana u skladu s NACE Rev. 1, oblik financijskog i gospodarskog nadzora u smislu Direktive Komisije 80/723/EEZ od 25. lipnja 1980. o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzeća (9) i vrsta važećeg kolektivnog ugovora o plaćama; |
2. |
svakom zaposleniku u uzorku, kako slijedi:
|
Članak 6.
Prikupljanje podataka
1. Anketu provode odgovarajući statistički uredi država članica koji određuju odgovarajuće metode za prikupljanje podataka.
2. Za pojedine značajke, poput stupnja obrazovanja i osposobljenosti, kao i za vrstu ugovora o radu, države članice mogu provesti dodatne ankete na poduzorku zaposlenika koji je preuzet iz uzorka glavne ankete.
3. Osobe koje pružaju informacije odgovaraju na pitanja istinito, potpuno i u zadanim vremenskom okvirima. Države članice poduzimaju odgovarajuće mjere kako bi izbjegle kršenje obveze pružanja informacija iz članka 5.
4. Anketa se ne mora provesti ako države članice imaju informacije iz drugih prikladnih izvora koji su barem jednakovrijedni u smislu točnosti, kvalitete i rokova.
5. Države članice Komisiji (Eurostatu), na njezin zahtjev, dostavljaju sve informacije, posebno u pogledu metodologija, potrebne za primjenu ove Uredbe.
Članak 7.
Reprezentativnost
Visoka razina pouzdanosti i usporedivosti postiže se korištenjem uzoraka čija veličina omogućava da relativna standardna pogreška, u slučajevima kada postoji, za varijablu prosječnog dohotka po satu, po odjeljku ili pododjeljku NACE Rev. 1 na razini NUTS 1, ne prelazi 3 %.
Članak 8.
Obrada rezultata
Statistički uredi država članica obrađuju odgovore na pitanja iz članka 6. stavka 3. ili podatke iz drugih izvora, utvrđenih u članku 6. stavku 4., radi dobivanja usporedivih rezultata.
Članak 9.
Prosljeđivanje rezultata
Rezultati se šalju u razdoblju od 18 mjeseci od završetka kalendarske godine referentnog razdoblja, uključujući podatke koje su države članice označile kao povjerljive u skladu s nacionalnim zakonodavstvom ili praksom u pogledu povjerljivosti statističkih podataka, u skladu s odredbama Uredbe Vijeća (Euratom, EEZ) br. 1588/90 od 11. lipnja 1990. o prijenosu povjerljivih statističkih podataka Statističkom uredu Europskih zajednica (10).
Članak 10.
Načini provedbe
Načini provedbe ove Uredbe, posebno:
— |
definicije koje će se koristiti, |
— |
pravila o pouzdanosti i kvaliteti, |
— |
razine raščlambe, koje se moraju primijeniti na varijable, |
— |
prikladni oblici varijabli koje se prosljeđuju, i |
— |
popis tablica za diseminaciju, |
utvrđuju se u skladu s postupkom iz članka 11.
Članak 11.
Postupak
Komisiji pomaže Odbor za statistički program, osnovan Odlukom 89/382/EEZ, Euratom, dalje u tekstu „Odbor”.
Predstavnik Komisije Odboru podnosi nacrt mjera koje je potrebno donijeti. Odbor daje mišljenje o nacrtu u roku koji predsjednik određuje ovisno o hitnosti predmeta. Kod odluka koje Vijeće donosi na prijedlog Komisije, mišljenje se donosi većinom glasova iz članka 148. stavka 2. Ugovora o osnivanju Europske zajednice. Glasovi predstavnika država članica unutar Odbora ponderiraju se na način utvrđen u istom članku. Predsjednik ne glasuje.
Komisija donosi mjere koje se odmah počinju primjenjivati. Ako mjere nisu u skladu s mišljenjem Odbora, Komisija o tome odmah obavješćuje Vijeće. U tom slučaju Komisija odgađa primjenu mjera o kojima je donijela odluku na tri mjeseca od obavijesti.
Vijeće može kvalificiranom većinom glasova donijeti drukčiju odluku u roku iz prethodnog podstavka.
Članak 12.
Stupanje na snagu
Ova Uredba stupa na snagu dvadesetog dana od dana njezine objave u Službenom listu Europskih zajednica.
Ova je Uredba u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama.
Sastavljeno u Bruxellesu 27. studenoga 1995.
Za Vijeće
Predsjednik
P. SOLBES MIRA
(1) SL 214, 24.12.1964., str. 3634/64.
(2) SL L 249, 10.11.1971., str. 52.
(3) SL L 21, 25.1.1974., str. 2.
(4) SL L 68, 10.3.1978., str. 3.
(5) SL L 219, 28.8.1993., str. 1.
(6) SL L 181, 28.6.1989., str. 47.
(7) SL L 293, 24.10.1990., str. 1., Uredba kako je izmijenjena Uredbom (EEZ) br. 761/93 (SL L 83, 3.4.1993., str. 1.).
(8) SL L 76, 30.3.1993., str. 1.
(9) SL L 195, 29.7.1980., str. 35. Direktiva kako je zadnje izmijenjena Direktivom (EEZ-a) 93/84 (SL L 254, 12.10.1993., str. 16.).
(10) SL L 151, 15.6.1990., str. 1.
PRILOG
POSEBNE ODREDBE
I. |
Iznimke od referentnog razdoblja (članak 2.)
|
II. |
Iznimke od područja primjene ankete (članak 3.)
|
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.