Službeni link: 32014R1374 verzija: 20.12.2014. na snazi od 09.01.2014.
UPRAVNO VIJEĆE EUROPSKE SREDIŠNJE BANKE,
uzimajući u obzir Statut Europskog sustava središnjih banaka i Europske središnje banke, a posebno njegov članak 5.,
uzimajući u obzir Uredbu Vijeća (EZ) br. 2533/98 od 23. studenoga 1998. o prikupljanju statističkih podataka od strane Europske središnje banke (1), a posebno njezin članak 5. stavak 1. i članak 6. stavak 4.,
uzimajući u obzir Mišljenje Europske komisije (2),
budući da:
(1) |
Uredba (EZ) br. 2533/98 određuje u članku 2. stavku 1. da, kako bi ispunila svoje statističke izvještajne zahtjeve, Europska središnja banka (ESB), uz pomoć nacionalnih središnjih banaka, ima pravo prikupljati statističke podatke u okviru referentne izvještajne populacije i u okviru potrebnom za izvršavanje zadaća Europskog sustava središnjih banaka (ESSB). U članku 2. stavku 2. točki (a) Uredbe (EZ) br. 2533/98 određeno je da osiguravajuća društva čine dio referentne izvještajne populacije za potrebe ispunjavanja statističkih izvještajnih zahtjeva ESB-a, između ostaloga, u području monetarne i financijske statistike. Nadalje, članak 2. stavak 4. Uredbe (EZ) br. 2533/98 utvrđuje da u opravdanim slučajevima ESB ima pravo prikupljati statističke podatke na konsolidiranoj osnovi. Članak 3. Uredbe (EZ) br. 2533/98 zahtijeva od ESB-a da odredi stvarnu izvještajnu populaciju u okviru referentne izvještajne populacije i ovlašćuje ga da u cijelosti ili djelomično izuzme određene kategorije izvještajnih jedinica iz svojih statističkih izvještajnih zahtjeva. |
(2) |
Svrha uvođenja statističkih izvještajnih zahtjeva osiguravajućim društvima jest dostavljanje ESB-u odgovarajuće statistike financijskih aktivnosti podsektora osiguravajućih društava u državama članicama čija je valuta euro (dalje u tekstu „države članice europodručja”) koje se smatraju jednim gospodarskim područjem. Prikupljanje statističkih podataka o osiguravajućim društvima potrebno je radi zadovoljenja redovnih i ad hoc analitičkih potreba, radi podupiranja ESB-a u provođenju monetarnih i financijskih analiza i radi doprinosa ESSB-a stabilnosti financijskog sustava. |
(3) |
Nacionalne središnje banke trebale bi imati ovlast za prikupljanje podataka o osiguravajućim društvima od stvarne izvještajne populacije kao dio šireg okvira statističkog izvještavanja, pod uvjetom da to ne dovodi u pitanje ispunjavanje statističkih zahtjeva ESB-a. U takvim slučajevima primjereno je osigurati transparentnost obavještavanjem izvještajnih jedinica o različitim statističkim potrebama za koje se podaci prikupljaju. |
(4) |
Kako bi se smanjio teret izvještavanja osiguravajućim društvima, nacionalne središnje banke trebale bi imati ovlast za povezivanje svojih izvještajnih zahtjeva na temelju ove Uredbe sa svojim izvještajnim zahtjevima na temelju Uredbe (EU) br. 1011/2012 Europske središnje banke (ESB/2012/24) (3). |
(5) |
Postoji uska veza između podataka koje prikupljaju nacionalne središnje banke za potrebe statistike na temelju ove Uredbe i podataka koje prikupljaju nacionalna nadležna tijela za potrebe nadzora na temelju okvira utvrđenog Direktivom 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća (4). S obzirom na opću zadaću ESB-a da na temelju članka 5. stavka 1. Statuta Europskog sustava središnjih banaka i Europske središnje banke (dalje u tekstu „Statut ESSB-a”) surađuje s drugim tijelima u području statistike, a radi ograničavanja administrativnog tereta i izbjegavanja udvostručavanja zadaća, nacionalne središnje banke mogu izvoditi podatke koji se trebaju dostaviti na temelju ove Uredbe iz podataka prikupljenih na temelju Direktive 2009/138/EZ, uključujući nacionalni propis kojim se prenosi ta Direktiva, uzimajući u obzir uvjete svakog sporazuma o suradnji između odgovarajućeg NSB-a i odgovarajućeg nacionalnog nadležnog tijela. Članak 70. Direktive 2009/138/EZ utvrđuje da nacionalna nadležna tijela mogu prenositi podatke koji služe ispunjavanju njihovih zadaća na temelju te Direktive nacionalnim središnjim bankama i drugim tijelima koja imaju sličnu funkciju u njihovom svojstvu monetarnih vlasti. |
(6) |
Europski sustav računa utvrđen Uredbom (EU) br. 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (5) (dalje u tekstu „ESA 2010”) zahtijeva da se imovina i obveze institucionalnih jedinica dostavljaju u državi u kojoj je institucionalna jedinica rezident. Radi smanjivanja tereta izvještavanja, ako nacionalne središnje banke izvode podatke koji se trebaju dostaviti na temelju ove Uredbe iz podataka prikupljenih na temelju Direktive 2009/138/EZ, imovina i obveze podružnica osiguravajućih društava čiji su glavni uredi rezidenti u Europskom gospodarskom prostoru (EGP), mogu se agregirati s podacima glavnih ureda. Za potrebe praćenja njihove veličine i svih odstupanja od ESA-e 2010 potrebno je prikupljati ograničene podatke o podružnicama osiguravajućih društava. |
(7) |
Na prikupljanje statističkih podataka na temelju ove Uredbe trebalo bi primjenjivati standarde za zaštitu i korištenje statističkih podataka kako je utvrđeno u članku 8. Uredbe (EZ) br. 2533/98. |
(8) |
Iako je utvrđeno da uredbe donesene na temelju članka 34. stavka 1. Statuta ESSB-a ne daju nikakva prava i ne nameću nikakve obveze državama članicama čija valuta nije euro (dalje u tekstu „države članice izvan europodručja”), članak 5. Statuta ESSB-a primjenjuje se na države članice europodručja i na države članice izvan europodručja. Uvodna izjava 17. Uredbe (EZ) br. 2533/98 utvrđuje da članak 5. Statuta ESSB-a, zajedno s člankom 4. stavkom 3. Ugovora o Europskoj uniji, podrazumijeva obvezu izrade i provedbe, na nacionalnoj razini, svih mjera koje države članice izvan europodručja smatraju potrebnim da bi se prikupili statistički podaci potrebni za ispunjenje statističkih izvještajnih zahtjeva ESB-a i provele pravovremene pripreme u području statistike kako bi te države postale države članice europodručja. |
(9) |
Članak 7. stavak 1. Uredbe (EZ) br. 2533/98 utvrđuje da je ESB ovlašten izricati sankcije izvještajnim jedinicama koje ne ispunjavaju statističke izvještajne zahtjeve utvrđene uredbama ili odlukama ESB-a. |
(10) |
Upravno vijeće trebalo bi najkasnije do 2020. procijeniti značajke i troškove: (a) povećanja obuhvata tromjesečnog izvještavanja s 80 % na 95 % ukupnog tržišnog udjela osiguravajućih društava u svakoj državi članici europodručja; (b) odvojenog izvještavanja o imovini i obvezama podružnica osiguravajućih društava kada su podružnice rezidenti u državama članicama europodručja, a matični subjekti takvih podružnica su rezidenti u EGP-u; i (c) daljnjeg smanjenja vremena prijenosa podataka od strane izvještajnih jedinica na četiri tjedna od kraja tromjesečja na koje se podaci odnose, |
DONIJELO JE OVU UREDBU:
Članak 1.
Definicije
Za potrebe ove Uredbe:
1. |
„osiguravajuće društvo” i „IC” (podsektor 128 ESA 2010) znači financijsko društvo ili kvazidruštvo koje se uglavnom bavi financijskim posredovanjem zbog udruživanja rizika, većinom u obliku izravnog osiguranja ili reosiguranja. Definicija uključuje:
Definicija ne uključuje:
|
2. |
„podružnica” znači ured ili poslovna jedinica bez pravne osobnosti, ali ne glavni ured osiguravajućeg društva ili društva za reosiguranje; |
3. |
„društvo kći” znači subjekt koji ima pravnu osobnost, a u kojem drugi subjekt ima većinsko ili potpuno sudjelovanje; |
4. |
„izvještajna jedinica” ima značenje kako je definirano u članku 1. Uredbe (EZ) br. 2533/98; |
5. |
„rezident” ima značenje kako je definirano u članku 1. Uredbe (EZ) br. 2533/98. Za potrebe ove Uredbe, ako pravnom subjektu nedostaje fizički element, njegova se rezidentnost određuje gospodarskim područjem prema čijim je propisima subjekt osnovan. Ako subjekt nije osnovan, njegova rezidentnost određuje se njegovom pravnom pripadnošću, odnosno državom čiji pravni sustav uređuje osnivanje i kontinuirano postojanje subjekta; |
6. |
„odgovarajući NSB” znači NSB države članice europodručja u kojoj je osiguravajuće društvo rezident; |
7. |
„odgovarajuće nacionalno nadležno tijelo” znači nacionalno nadležno tijelo države članice europodručja u kojoj je osiguravajuće društvo rezident; |
8. |
„podaci po pojedinačnim vrijednosnim papirima” znači podaci raščlanjeni prema pojedinačnim vrijednosnim papirima; |
9. |
„podaci po pojedinačnim stavkama” znači podaci raščlanjeni prema pojedinačnoj imovini ili obvezama; |
10. |
„agregirani podaci” znači podaci koji nisu raščlanjeni prema pojedinačnoj imovini ili obvezama; |
11. |
„financijske transakcije” znači transakcije koje proizlaze iz nastanka, likvidacije ili promjene vlasništva nad financijskom imovinom ili obvezama, kako je dalje opisano u dijelu 5. Priloga II.; |
12. |
„revalorizacije cijena i tečaja” znači promjene u vrednovanju imovine i obveza koje se pojavljuju zbog promjena cijena imovine i obveza i/ili učinka tečaja na vrijednosti, izražene u eurima, imovine i obveza nominiranih u stranoj valuti, kako je dalje opisano u dijelu 5. Priloga II. |
Članak 2.
Stvarna izvještajna populacija
1. Ako nacionalne središnje banke prikupljaju podatke na temelju ESA-e 2010, što zahtijeva da se imovina i obveze institucionalnih jedinica dostavljaju u rezidentnoj državi, stvarna izvještajna populacija sastoji se od osiguravajućih društava rezidentnih na području odgovarajuće države članice europodručja.
2. Ako nacionalne središnje banke izvode podatke koji se dostavljaju na temelju ove Uredbe iz podataka prikupljenih na temelju odredbi Direktive 2009/138/EZ ili nacionalnog propisa kojim se prenosi ta Direktiva, stvarna izvještajna populacija obuhvaća:
(a) |
osiguravajuća društva koja su osnovana i koja su rezidenti na području odgovarajuće države članice europodručja, uključujući društva kćeri čiji se matični subjekti nalaze izvan tog područja; |
(b) |
podružnice osiguravajućih društava navedenih u točki (a) koje su rezidenti izvan područja odgovarajuće države članice europodručja; i |
(c) |
podružnice osiguravajućih društava koje su rezidenti na području odgovarajuće države članice europodručja, ali čiji je glavni ured izvan EGP-a. |
Podružnice osiguravajućih društava koje su rezidenti na području države članice europodručja, a čiji je glavni ured unutar EGP-a, nisu dio stvarne izvještajne populacije.
3. Osiguravajuća društva u stvarnoj izvještajnoj populaciji trebaju ispunjavati statističke izvještajne zahtjeve u punom opsegu, osim ako se primjenjuje odstupanje sukladno članku 7.
Članak 3.
Popis osiguravajućih društava za potrebe statistike
1. Izvršni odbor ESB-a za potrebe statistike utvrđuje i održava popis osiguravajućih društava koja čine stvarnu izvještajnu populaciju na temelju ove Uredbe. Popis može biti utemeljen na popisima osiguravajućih društava koje trenutno sastavljaju nacionalna tijela, ako takvi popisi postoje, dopunjen drugim popisima osiguravajućih društava koja ulaze u definiciju „osiguravajućih društava” iz članka 1.
2. Odgovarajući NSB može zahtijevati od izvještajne jedinice iz članka 2. stavka 2. točke (a) da dostavi potrebne podatke o svojim podružnicama ako se takvi podaci zahtijevaju za potrebe popisa.
3. Nacionalne središnje banke i ESB stavljaju na raspolaganje popis i njegova ažuriranja u odgovarajućem obliku, uključujući elektroničkim sredstvima, internetom ili u papirnatom obliku, na zahtjev dotičnih izvještajnih jedinica.
4. Ako je posljednja elektronička verzija popisa iz ovog članka netočna, ESB neće izreći kaznu izvještajnoj jedinici koja nije pravilno ispunila izvještajne zahtjeve u mjeri u kojoj se izvještajna jedinica u dobroj vjeri pouzdala u netočan popis.
Članak 4.
Statistički izvještajni zahtjevi
1. Izvještajne jedinice dostavljaju odgovarajućem NSB-u, izravno ili putem odgovarajućeg nacionalnog nadležnog tijela, sukladno lokalnom sporazumu o suradnji i u skladu s prilozima I. i II.:
(a) |
na tromjesečnoj osnovi, podatke o stanju imovine i obveza osiguravajućih društava na kraju tromjesečja i, u skladu s člankom 5., tromjesečna vrijednosna usklađivanja ili financijske transakcije, ako je to primjenjivo; |
(b) |
na tromjesečnoj osnovi, podatke o stanju tehničkih pričuva neživotnih osiguranja na kraju tromjesečja raščlanjene prema vrsti osiguranja; |
(c) |
na godišnjoj osnovi, podatke o stanju tehničkih pričuva neživotnih osiguranja na kraju godine raščlanjene prema vrsti osiguranja i zemljopisnom području. |
2. Osim zahtjeva iz stavka 1., izvještajne jedinice koje su osiguravajuća društva osnovana u državi članici europodručja i koja su rezidenti u državi članici europodručja dostavljaju odgovarajućem NSB-u, izravno ili putem odgovarajućeg nacionalnog nadležnog tijela sukladno lokalnom sporazumu o suradnji, podatke o zaračunatim premijama, odštetnim zahtjevima i plaćenim provizijama. Ovi se podaci dostavljaju na godišnjoj osnovi u skladu s prilozima I. i II.
3. Nacionalne središnje banke mogu dobiti podatke koji se zahtijevaju na temelju ove Uredbe iz sljedećih podataka prikupljenih na temelju okvira utvrđenog Direktivom 2009/138/EZ:
(a) |
iz podataka sadržanih u obrascima za kvantitativno izvještavanje namijenjenim nadzornom izvještavanju koje nacionalna nadležna tijela prenose nacionalnim središnjim bankama, neovisno o tome jesu li NSB i nacionalno nadležno tijelo zasebna tijela ili su integrirani unutar iste institucije, u skladu s uvjetima lokalnog sporazuma o suradnji između dva tijela; ili |
(b) |
iz podataka sadržanih u obrascima za kvantitativno izvještavanje namijenjenim nadzornom izvještavanju koje izvještajne jedinice izravno i istodobno prenose NSB-u i nacionalnom nadležnom tijelu. |
Ako obrazac za kvantitativno izvještavanje namijenjen nadzornom izvještavanju sadrži podatke potrebne za ispunjavanje statističkih izvještajnih zahtjeva iz ove Uredbe, nacionalne središnje banke imaju pristup čitavom obrascu i bilo kojem drugom povezanom obrascu potrebnom u svrhu osiguranja kvalitete podataka.
Države članice mogu sklopiti sporazume o suradnji radi osiguravanja centraliziranog prikupljanja od strane odgovarajućeg nacionalnog nadležnog tijela, podataka koji udovoljavaju zahtjevima za prikupljanje podataka na temelju okvira ustanovljenog Direktivom 2009/138/EZ i dodatnih zahtjeva za prikupljanje podataka utvrđenih u ovoj Uredbi, u skladu s nacionalnim pravom i usklađenim referentnim okvirom koji može odrediti ESB.
4. Nacionalne središnje banke obavještavaju izvještajne jedinice o različitim svrhama za koje se njihovi podaci prikupljaju.
Članak 5.
Vrijednosna usklađivanja i financijske transakcije
Podaci o vrijednosnim usklađivanjima i financijskim transakcijama, kako su dalje navedeni u Prilogu I. i opisani u Prilogu II., dobivaju se kako slijedi:
(a) |
izvještajne jedinice dostavljaju agregirane podatke o vrijednosnim usklađivanjima i/ili financijskim transakcijama, ovisno o uputama odgovarajućeg NSB-a; |
(b) |
nacionalne središnje banke izvode aproksimacije vrijednosti transakcija s vrijednosnim papirima iz podataka po pojedinačnim vrijednosnim papirima ili izravno prikupljaju podatke o takvim transakcijama od izvještajnih jedinica na osnovi pojedinačnih vrijednosnih papira. Nacionalne središnje banke mogu koristiti sličan pristup za drugu imovinu osim vrijednosnih papira kada prikupljaju podatke po pojedinačnim stavkama; |
(c) |
aproksimacije vrijednosti financijskih transakcija o tehničkim pričuvama osiguranja koje održavaju osiguravajuća društva izvode se:
|
Članak 6.
Računovodstvena pravila
1. Osim ako je drugačije propisano u ovoj Uredbi, računovodstvena pravila koja primjenjuju osiguravajuća društva za potrebe izvještavanja na temelju ove Uredbe jesu ona utvrđena odgovarajućim nacionalnim propisom kojim se prenosi Direktiva 2009/138/EZ ili bilo koji drugi nacionalni ili međunarodni standardi koje primjenjuju osiguravajuća društva na temelju uputa nacionalnih središnjih banaka.
2. Pored zahtjeva računovodstvenih pravila koja primjenjuju osiguravajuća društva u skladu sa stavkom 1., depoziti i krediti koje drže osiguravajuća društva i koji su označeni kao „nominalna vrijednost” u tablici 2.1. i tablici 2.2. Priloga I. dostavljaju se prema iznosu nepodmirene glavnice na kraju tromjesečja. Otpisi i djelomični otpisi kako su utvrđeni odgovarajućim računovodstvenim praksama isključeni su iz tog iznosa.
3. Ne dovodeći u pitanje računovodstvene prakse i postupke netiranja koji se primjenjuju u državama članicama, sva financijska imovina i obveze dostavljaju se, za potrebe statistike, na bruto osnovi.
Članak 7.
Odstupanja
1. Odstupanja se mogu odobriti malim osiguravajućim društvima kako slijedi:
(a) |
nacionalne središnje banke mogu odobriti odstupanja osiguravajućim društvima koja su, s obzirom na tržišni udjel, najmanja, kako je određeno u članku 35. stavku 6. Direktive 2009/138/EZ, pod uvjetom da osiguravajuća društva koja sudjeluju u tromjesečnoj agregiranoj bilanci čine najmanje 80 % ukupnog tržišnog udjela osiguravajućih društava u svakoj državi članici europodručja; |
(b) |
osiguravajuće društvo kojem je odobreno odstupanje na temelju točke (a) udovoljava izvještajnim zahtjevima iz članka 4. na godišnjoj osnovi tako da osiguravajuća društva koja sudjeluju u godišnjoj agregiranoj bilanci čine najmanje 95 % ukupnog tržišnog udjela osiguravajućih društava u svakoj državi članici europodručja; |
(c) |
osiguravajuće društvo koje ne treba dostavljati podatke na temelju točke (a) i točke (b) dostavlja smanjeni skup podataka, kako je utvrđeno od strane odgovarajućeg NSB-a; |
(d) |
nacionalne središnje banke provjeravaju ispunjavanje uvjeta utvrđenih u točkama (a) i (b) godišnje i pravovremeno, a kako bi, ako je potrebno, odobrile ili povukle odstupanje s učinkom od početka sljedeće kalendarske godine. |
2. Nacionalne središnje banke mogu odobriti odstupanja osiguravajućim društvima u odnosu na izvještavanje o držanju gotovine i depozita po nominalnoj vrijednosti.
Ako podaci prikupljeni na višoj razini agregacije pokazuju da držanje gotovine i depozita od strane rezidentnih osiguravajućih društava iznosi manje od 10 % nacionalnog kombiniranog ukupnog iznosa bilanci osiguravajućih društava i manje od 10 % ukupnog držanja gotovine i depozita od strane osiguravajućih društava iz europodručja u odnosu na stanja, odgovarajući NSB može odlučiti ne zahtijevati izvještavanje o držanju gotovine i depozita po nominalnoj vrijednosti. Odgovarajući NSB obavještava izvještajne jedinice o takvoj odluci.
3. Osiguravajuća društva mogu izabrati da neće koristiti odstupanje nego da će u punom opsegu ispunjavati statističke izvještajne zahtjeve navedene u članku 4. Ako osiguravajuće društvo tako odluči, dužno je pribaviti prethodnu suglasnost odgovarajućeg NSB-a prije bilo kojeg naknadnog korištenja odstupanja.
Članak 8.
Pravodobnost
1. Za 2016. godinu, izvještajne jedinice prenose potrebne tromjesečne podatke odgovarajućem NSB-u ili odgovarajućem nacionalnom nadležnom tijelu, ili i jednom i drugom, u skladu s lokalnim sporazumom o suradnji, najkasnije osam tjedana nakon kraja tromjesečja na koje se podaci odnose. Nakon toga ovaj rok se pomiče za jedan tjedan godišnje i iznosi pet tjedana za tromjesečja koja završavaju 2019.
2. Za 2016., izvještajne jedinice prenose potrebne godišnje podatke odgovarajućem NSB-u ili odgovarajućem nacionalnom nadležnom tijelu ili i jednom i drugom, u skladu s lokalnim sporazumom o suradnji, najkasnije 20 tjedana nakon kraja godine na koju se podaci odnose. Nakon toga ovaj rok se pomiče za dva tjedna godišnje i iznosi 14 tjedana za 2019.
Članak 9.
Minimalni standardi i nacionalni izvještajni mehanizmi
1. Izvještajne jedinice ispunjavaju statističke izvještajne zahtjeve u skladu s minimalnim standardima za prijenos, točnost, konceptualnu usklađenost i revizije određene u Prilogu III.
2. Nacionalne središnje banke određuju i provode izvještajne mehanizme koje je stvarna izvještajna populacija dužna poštovati u skladu s nacionalnim zahtjevima. Nacionalne središnje banke osiguravaju da ti izvještajni mehanizmi osiguravaju potrebne statističke podatke i dopuštaju točnu provjeru ispunjavanja minimalnih standarda za prijenos, točnost, konceptualnu usklađenost i revizije određenih u Prilogu III.
Članak 10.
Spajanja odnosno pripajanja, podjele i reorganizacije
U slučaju spajanja odnosno pripajanja, podjele ili reorganizacije koja može utjecati na ispunjavanje njihovih statističkih obveza, dotične izvještajne jedinice obavještavaju odgovarajući NSB, izravno ili preko odgovarajućeg nacionalnog nadležnog tijela u skladu s lokalnim sporazumom o suradnji, čim namjera provođenja postupka bude objavljena, a prije nego proizvede učinak, o postupcima koji se planiraju za ispunjavanje statističkih izvještajnih zahtjeva navedenih u ovoj Uredbi.
Članak 11.
Provjera i obvezno prikupljanje
Nacionalne središnje banke ostvaruju pravo na provjeru ili obvezno prikupljanje podataka koje izvještajne jedinice moraju dostaviti sukladno ovoj Uredbi, ne dovodeći u pitanje pravo ESB-a da sam provjeri ili obvezno prikuplja takve podatke. Posebno, nacionalne središnje banke ostvaruju to pravo kad izvještajna jedinica ne ispunjava minimalne standarde za prijenos, točnost, konceptualnu usklađenost ili revizije određene u Prilogu III.
Članak 12.
Prvo izvještavanje
1. Prvo izvještavanje počinje s tromjesečnim podacima za prvo tromjesečje 2016. i godišnjim podacima za 2016.
2. Osiguravajuća društva iz članka 7. stavka 1. točke (b) dostavljaju godišnje podatke iz referentne godine 2016. Osim toga, radi sastavljanja statistike podsektora osiguravajućih društava od početka 2016., ova osiguravajuća društva dostavljaju potpuni skup podataka u skladu s člankom 4. stavkom 1. točkom (a) za provo tromjesečje 2016.
Članak 13.
Završna odredba
Ova Uredba stupa na snagu dvadesetog dana od dana objave u Službenom listu Europske unije.
Ova je Uredba u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama u skladu s Ugovorima.
Sastavljeno u Frankfurtu na Majni 28. studenoga 2014.
Upravno vijeće ESB-a
Predsjednik ESB-a
Mario DRAGHI
(1) SL L 318, 27.11.1998., str. 8.
(2) SL C 427, 28.11.2014., str. 1.
(3) Uredba (EU) br. 1011/2012 Europske središnje banke od 17. listopada 2012. o statističkim podacima o držanju vrijednosnih papira (ESB/2012/24) (SL L 305, 1.11.2012., str. 6.).
(4) Direktiva 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. studenoga 2009. o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II) (SL L 335, 10.10.2009., str. 1.).
(5) Uredba (EU) br. 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o Europskom sustavu nacionalnih i regionalnih računa u Europskoj uniji (SL L 174, 26.6.2013., str. 1.).
(6) Uredba (EU) br. 1073/2013 Europske središnje banke od 18. listopada 2013. o statistici imovine i obveza investicijskih fondova (ESB/2013/38) (SL L 297, 7.11.2013., str. 73.).
(7) Uredba (EU) br. 1075/2013 Europske središnje banke od 18. listopada 2013. o statistici imovine i obveza financijskih društava posebne namjene koja se bave sekuritizacijskim transakcijama (ESB/2013/40) (SL L 297, 7.11.2013., str. 107.).
(8) Uredba (EU) br. 1071/2013 Europske središnje banke od 24. rujna 2013. o bilanci sektora monetarnih financijskih institucija (ESB/2013/33) (SL L 297, 7.11.2013., str. 1.).
PRILOG I.
STATISTIČKI IZVJEŠTAJNI ZAHTJEVI
DIO 1.
Opći statistički izvještajni zahtjevi
1. |
Stvarna izvještajna populacija mora tromjesečno dostavljati sljedeće statističke podatke:
|
2. |
Agregirani podaci iskazuju se u smislu stanja i u skladu s uputama odgovarajućeg NSB-a, bilo u smislu: (a) revalorizacija zbog promjene cijene i tečaja; ili (b) financijskih transakcija. |
3. |
Osiguravajuća društva koja imaju sjedište i rezidenti su na području država članica europodručja moraju također jednom godišnje dostavljati podatke o premijama, potraživanjima i provizijama, naznačujući poslove koji se obavljaju u zemlji i u inozemstvu preko podružnica, koji su u slučaju država Europskog gospodarskog prostora (EGP) raspodijeljeni prema pojedinim državama. |
4. |
Podaci po pojedinačnim vrijednosnim papirima koji se dostavljaju odgovarajućem NSB-u navedeni su u tablici 2.1. za vrijednosne papire s oznakom ISIN, i u tablici 2.2. za vrijednosne papire bez oznake ISIN. Agregirani tromjesečni statistički izvještajni zahtjevi za stanja navedeni su u tablicama 1.a i 1.b, a oni koji se odnose na revalorizacije zbog promjene cijene ili tečaja ili financijske transakcije utvrđeni su u tablicama 3.a i 3.b. Godišnji izvještajni zahtjevi za premije, potraživanja i provizije navedeni su u tablici 4. |
DIO 2.
Tehničke rezerve osiguranja
1. |
U pogledu tehničkih rezervi osiguranja, za tromjesečne izvještajne zahtjeve navedene u nastavku, izvještajne jedinice računaju približne vrijednosti ako se podaci ne mogu utvrditi, u skladu sa smjernicama odgovarajućeg NSB-a, na temelju najbolje zajedničke prakse utvrđene na razini europodručja:
|
2. |
Nacionalne središnje banke mogu izvesti potrebne podatke iz podataka koje smatraju nužnim zahtijevati od izvještajnih jedinica za potrebe ovog dijela. |
DIO 3.
Izvještajne tablice
Tablica 1.a
Tromjesečna stanja
|
Ukupno |
Europodručje |
Ostatak svijeta |
||||||
Domaće |
Europodručje osim domaće |
Europodručje osim domaće (podaci po pojedinoj državi) |
Ukupno |
Države članice nesudionice (podaci po pojedinoj državi) |
Glavne druge ugovorne strane izvan Europske unije (podaci po pojedinoj državi za Brazil, Kanadu, Kinu, Hong Kong, Indiju, Japan, Rusiju, Švicarsku, SAD) |
||||
IMOVINA (F) |
|||||||||
|
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
|
||
do 1 godine (preostalo do dospijeća) |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
više od 1 godine (preostalo do dospijeća) |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije (MFI) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država (GG) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici (OFI) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi (PF) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva (NFC) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva (HH) i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima (NPISH) |
|
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
do 1 godine (prvobitno dospijeće) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od 1 do 2 godine (prvobitno dospijeće) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
preko 2 godine (prvobitno dospijeće) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
do 1 godine (preostalo do dospijeća) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od 1 do 2 godine (preostalo do dospijeća) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od 2 do 5 godina (preostalo do dospijeća) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
Više od 5 godina (preostalo do dospijeća) |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
|
||
prvobitno dospijeće do 1 godine - fer vrijednost |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće od 1 do 5 godina - fer vrijednost |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće preko 5 godina - fer vrijednost |
SUM |
SUM |
SUM |
|
|
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
do 1 godine preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
od 1 do 2 godine preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
od 2 do 5 godina preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
preko 5 godina preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
|
||
prvobitno dospijeće do 1 godine - nominalna vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće od 1 do -5 godina - nominalna vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće preko 5 godina - nominalna vrijednost |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
SUM |
SUM |
SUM |
|
SUM |
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
SUM |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
SUM Polja koja se mogu izvesti iz detaljnijih raščlambi Kratice korištene u ovoj tablici o/w = od toga, MFI = monetarne financijske institucije, GG = opća država, IF = investicijski fond, OFI = ostali financijski posrednici, IC = osiguravajuće društvo, PF = mirovinski fond, NFC = nefinancijsko društvo, HH = kućanstva, NPISH = neprofitne ustanove koje služe kućanstvima, MMF = novčani fond. |
Tablica 1.b
Tromjesečna stanja (2)
|
Ukupno |
Europodručje |
Ostatak svijeta |
||||||
Domaće |
Države članice europodručja osim domaće |
Države članice euroopodručja osim domaće (podaci po pojedinoj državi) |
Ukupno |
Države članice nesudionice (podaci po pojedinoj državi) |
Glavne druge ugovorne strane izvan Europske unije (podaci po pojedinoj državi za Brazil, Kanadu, Kinu, Hong Kong, Indiju, Japan, Rusiju, Švicarsku, SAD) |
||||
OBVEZE (F) |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije (3) |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdale nemonetarne financijske institucije (3) |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
SUM |
|
|
|
|
||
od toga povezane s udjelima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga nepovezane s udjelima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga Mirovinska prava |
SUM |
|
|
|
|
|
|
||
od toga utvrđeni planovi doprinosa |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga utvrđeni planovi primanja |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga hibridni planovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
SUM |
|
SUM |
|
|
|
|
||
prema vrsti osiguranja |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje medicinskih troškova |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje zaštite prihoda |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje naknada radnicima |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje od odgovornosti za uporabu motornih vozila |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Ostale vrste osiguranja za motorna vozila |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Pomorsko, zrakoplovno i transportno osiguranje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje od požara i ostala osiguranja imovine |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje od opće odgovornosti |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Kreditno osiguranje i osiguranje jamstava |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje troškova pravne zaštite |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Osiguranje pomoći (asistencije) |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Razni financijski gubici |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
Reosiguranje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
|
Godišnje |
Godišnje |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Kratice korištene u ovoj tablici: o/w = od toga. |
Tablica 2.
Potrebni podaci koji se prikupljaju na temelju podataka o pojedinačnim vrijednosnim papirima
Podaci za polja u tablici 2.1. i tablici 2.2. moraju se iskazivati za svaki vrijednosni papir iz kategorije „dužnički vrijednosni papiri”, „udjeli”, „dionice/udjeli investicijskih fondova” (kako je definirano u tablici A dijela 1. Priloga II.). Dok se tablica 2.1. odnosi na vrijednosne papire kojima je dodijeljena oznaka ISIN, tablica 2.2. odnosi se na vrijednosne papire bez oznake ISIN.
Tablica 2.1.
Držanja vrijednosnih papira s oznakom ISIN
Podaci za svako polje moraju biti iskazani za svaki vrijednosni papir u skladu sa sljedećim pravilima:
1. |
Potrebno je iskazati podatke za polje 1. |
2. |
U slučaju da odgovarajući NSB ne prikuplja izravno podatke o financijskim transakcijama na temelju podataka o pojedinačnim vrijednosnim papirima, potrebno je iskazati podatke za dva od triju polja 2., 3. i 4. (npr. polja 2. i 3., polja 2. i 4. ili polja 3. i 4.). Ako su prikupljeni podaci za polje 3., podaci također moraju biti prikupljeni i za polje 3.b. |
3. |
U slučaju da odgovarajući NSB izravno prikuplja podatke o financijskim transakcijama na temelju podataka o pojedinačnim vrijednosnim papirima, potrebno je iskazati i sljedeće podatke:
|
4. |
Odgovarajući NSB može također tražiti od izvještajnih jedinica da iskazuju podatke za polja 8., 9., 10. i 11.
|
Tablica 2.2.
Držanja vrijednosnih papira bez oznake ISIN
Potrebno je iskazati podatke za svako polje ili: (a) za svaki vrijednosni papir; ili (b) agregiranjem vrijednosnih papira, bez obzira na njihov broj, u jedinstvenu stavku.
U slučaju iz točke i. primjenjuju se sljedeća pravila:
1. |
Iskazuju se podaci za polja 1., 12., 13., 14. i 15. |
2. |
U slučaju da odgovarajući NSB ne prikuplja izravno podatke o financijskim transakcijama na temelju podataka o pojedinačnim vrijednosnim papirima, potrebno je iskazati podatke za dva od triju polja 2., 3. i 4. (npr. polja 2. i 3., polja 2. i 4. ili polja 3. i 4.). Ako se prikupljaju podaci za polje 3., moraju se također prikupljati podaci za polje 3.b. |
3. |
U slučaju da odgovarajući NSB izravno prikuplja podatke o financijskim transakcijama na temelju podataka o pojedinačnim vrijednosnim papirima, potrebno je iskazati i sljedeće podatke:
|
4. |
Odgovarajući NSB može također tražiti od izvještajnih jedinica da iskazuju podatke za polja 3.b, 8., 9., 10. i 11. U slučaju iz točke (b) primjenjuju se sljedeća pravila:
|
Tablica 3.a
Tromjesečna vrijednosna usklađivanja ili financijske transakcije
|
Ukupno |
Europodručje |
Ostatak svijeta |
||||||
Domaće |
Države članice europodručja osim domaće |
Države članice euroopodručja osim domaće (podaci po pojedinoj državi) |
Ukupno |
Države članice nesudionice (podaci po pojedinoj državi) |
Glavne druge ugovorne strane izvan Europske unije (podaci po pojedinoj državi za Brazil, Kanadu, Kinu, Hong Kong, Indiju, Japan, Rusiju, Švicarsku, SAD) |
||||
IMOVINA (F) |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
do 1 godine (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
|
|
|
||
više od 1 godine (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje je izdala opća država |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
do 1 godine (prvobitno dospijeće) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
od 1 do 2 godine (prvobitno dospijeće) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
preko 2 godine (prvobitno dospijeće) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
do 1 godine (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
od 1 do 2 godine (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
od 2 do 5 godina (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
Više od 5 godina (preostalo do dospijeća) |
|
|
|
|
MINIMUM |
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
koje su izdala kućanstva i neprofitne ustanove koje služe kućanstvima |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće do 1 godine - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće od 1 do -5 godina - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće preko 5 godina - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
monetarnim financijskim institucijama |
|
|
|
|
|
|
|
||
općoj državi |
|
|
|
|
|
|
|
||
investicijskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
ostalim financijskim posrednicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
osiguravajućim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
mirovinskim fondovima |
|
|
|
|
|
|
|
||
nefinancijskim društvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
kućanstvima i neprofitnim ustanovama koje služe kućanstvima |
|
|
|
|
|
|
|
||
do 1 godine preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
od 1 do 2 godine preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
od 2 do 5 godina preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
preko 5 godina preostalo do dospijeća - fer vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
|
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
prvobitno dospijeće do 1 godine - nominalna vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
prvobitno dospijeće od 1 do -5 godina - nominalna vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
prvobitno dospijeće preko 5 godina - nominalna vrijednost |
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
|
|
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
|
|
|
|
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
||
koje su izdale monetarne financijske institucije |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje je izdala opća država |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali ostali financijski posrednici |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala osiguravajuća društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdali mirovinski fondovi |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
koje su izdala nefinancijska društva |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
MINIMUM |
MINIMUM |
|
MINIMUM |
|
|
||
|
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Kratice korištene u ovoj tablici: o/w = od toga, MFI = monetarne financijske institucije, GG = opća država, IF = investicijski fond, OFI = ostali financijski posrednici, IC = osiguravajuće društvo, PF = mirovinski fond, NFC = nefinancijsko društvo, HH = kućanstva, NPISH = neprofitne ustanove koje služe kućanstvima, MMF=novčani fond. Izvještaj osiguravajućih društava: polja se označavaju „MINIMUM” ako se podaci o kategoriji instrumenta ne prikupljaju na pojedinačnoj osnovi. Nacionalne središnje banke mogu proširiti ovo praksu na polja podataka koja ne sadrže riječ „MINIMUM”. |
Tablica 3.b
Tromjesečna vrijednosna usklađivanja ili financijske transakcije
|
Ukupno |
Europodručje |
Ostatak svijeta |
||||||
Domaće |
Države članice europodručja osim domaće |
Europodručje osim domaće (podaci po pojedinoj državi) |
Ukupno |
Države članice nesudionice (podaci po pojedinoj državi) |
Glavne druge ugovorne strane izvan Europske unije (primjenjuju se primjedbe za prethodne tablice) (podaci po pojedinoj državi za Brazil, Kanadu, Kinu, Hong Kong, Indiju, Japan, Rusiju, Švicarsku, SAD) |
||||
OBVEZE (F) |
|||||||||
|
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdale monetarne financijske institucije (7) |
|
|
|
|
|
|
|
||
koje su izdale nemonetarne financijske institucije (7) |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga povezane s udjelima |
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
od toga nepovezane s udjelima |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga Mirovinska prava |
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
od toga utvrđeni planovi doprinosa |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga utvrđeni planovi primanja |
|
|
|
|
|
|
|
||
od toga hibridni planovi |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
prema vrsti osiguranja |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje medicinskih troškova |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje zaštite prihoda |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje naknada radnicima |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje od odgovornosti za uporabu motornih vozila |
|
|
|
|
|
|
|
||
Ostale vrste osiguranja za motorna vozila |
|
|
|
|
|
|
|
||
Pomorsko, zrakoplovno i transportno osiguranje |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje od požara i ostala osiguranja imovine |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje od opće odgovornosti |
|
|
|
|
|
|
|
||
Kreditno osiguranje i osiguranje jamstava |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje troškova pravne zaštite |
|
|
|
|
|
|
|
||
Osiguranje pomoći (asistencije) |
|
|
|
|
|
|
|
||
Razni financijski gubici |
|
|
|
|
|
|
|
||
Reosiguranje |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
MINIMUM |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Izvještaj osiguravajućih društava: polja se označavaju 'MINIMUM' ako se podaci o kategoriji instrumenta ne prikupljaju na pojedinačnoj osnovi. Nacionalne središnje banke mogu proširiti ovu praksu na polja podataka koja ne sadrže riječ 'MINIMUM'. |
Tablica 4.
Godišnje premije, odštetni zahtjevi i naknade
|
Ukupno (9) |
|
|
|
||
Od toga: domaće |
Od toga: podružnice unutar EGP-a (podaci po pojedinoj državi) |
Od toga: podružnice izvan EGP-a (ukupno) |
||||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
(1) Ako izvještajna jedinica nije u mogućnosti izravno utvrditi sjedište druge ugovorne strane, ona može izvesti aproksimacije ili, alternativno, dostaviti druge podatke koje zahtijeva odgovarajući NSB takao da odgovarajući NSB može izvesti aproksimacije (kako je propisano u dijelu 2. Priloga I. ovoj Uredbi).
(2) Osim ako nije navedena godišnja učestalost.
(3) Kada se radi o državama članicama izvan europodručja „monetarne financijske institucije” i „nemonetarne financjiske institucije” odnosi se na „banke” i „nebankarske institucije”.
(4) Ako izvještajna jedinica nije u mogućnosti izravno utvrditi podatke, ona može izvesti aproksimacije ili, alternativno, dostaviti druge podatke koje zahtijeva odgovarajući NSB tako da odgovarajući NSB može izvesti aproksimacije (kako je propisano u dijelu 2. Priloga I. ovoj Uredbi).
(5) Odgovarajući NSB može od izvještajnih jedinica zahtijevati da odvojeno utvrđuju podatke za podsektore „kućanstva” (S.14) i „neprofitne institucije koje služe kućanstvima” (S.15).
(6) Ako izvještajna jedinica nije u mogućnosti izravno utvrditi sjedište druge ugovorne strane, ona može izvesti aproksimacije ili, alternativno, dostaviti druge podatke koje zahtijeva odgovarajući NSB takao da odgovarajući NSB može izvesti aproksimacije (kako je propisano u dijelu 2. Priloga I. ovoj Uredbi).
(7) Kada se radi o državama članicama izvan europodručja, „monetarne financijske institucije” i „nemonetarne financijske institucije” odnosi se na „banke” i „nebankarske institucije”.
(8) Ako izvještajna jedinica nije u mogućnosti izravno utvrditi sjedište druge ugovorne strane, ona može izvesti aproksimacije ili, alternativno, dostaviti druge podatke koje zahtijeva odgovarajući NSB takao da odgovarajući NSB može izvesti aproksimacije (kako je propisano u dijelu 2. Priloga I. ovoj Uredbi).
(9) Ukupno uključuje djelatnosti koje se obavljaju izvršavanjem slobode pružanja usluga temeljem članka 56. Ugovora.
PRILOG II.
OPISI
DIO 1.
Definicije kategorija instrumenata
1. |
Tablica A daje detaljan standardni opis kategorija instrumenata koje nacionalne središnje banke moraju prenijeti u nacionalne kategorije u skladu s ovom Uredbom. Niti popis pojedinačnih financijskih instrumenata u tablici niti njihovi odgovarajući opisi nisu sveobuhvatni. Opisi se odnose na Europski sustav računa uspostavljen Uredbom (EU) br. 549/2013 (u daljnjem tekstu: „ESA 2010”). |
2. |
Za neke kategorije instrumenata potrebne su raščlambe po dospijeću. One upućuju na:
|
3. |
Financijska se potraživanja mogu razlikovati po tome jesu li prenosiva ili ne. Potraživanje je prenosivo ako je vlasništvo potraživanja moguće prenijeti od jedne strane drugoj isporukom ili indosamentom ili prijebojem u slučaju izvedenih financijskih instrumenata. Dok je sa svakim financijskim instrumentom moguće trgovati, prenosivim instrumentima se trguje na uređenoj burzi ili izvan burze, iako stvarno trgovanje nije nužan uvjet za prenosivost. |
Tablica A
Opisi kategorija instrumenata imovine i obveza osiguravajućih društava
IMOVINA
Kategorija instrumenata |
Opis glavnih obilježja |
||||||||||||||
|
Držanje euronovčanica i novčanica u stranoj valuti te kovanica u optjecaju koje se obično upotrebljava za izvršavanje plaćanja i polaganje depozita kod monetarnih financijskih institucija od strane osiguravajućih društava. Oni mogu uključivati prekonoćne depozite, depozite s ugovorenim rokom dospijeća i iskupive depozite s otkaznim rokom te potraživanja na temelju obratnih repo ugovora ili pozajmljivanje vrijednosnih papira na temelju gotovinskog instrumenta osiguranja. |
||||||||||||||
|
Prenosivi depoziti su depoziti koji su izravno prenosivi na zahtjev radi plaćanja drugim gospodarskim subjektima uobičajenim sredstvima plaćanja kao što su prijenosi kredita ili izravno terećenje, po mogućnosti također kreditnom ili debitnom karticom, transakcijama elektroničkim novcem, čekovima ili sličnim sredstvima bez znatnog odlaganja, ograničenja ili kazni. Depoziti koji se mogu upotrebljavati samo za podizanje gotovine i/ili depoziti s kojih se sredstva mogu samo podići ili prenijeti preko drugog računa istog vlasnika ne uključuju se u prenosive depozite. |
||||||||||||||
|
Držanje dužničkih vrijednosnih papira koji su prenosivi financijski instrumenti koji služe kao dokaz o dugu kojima se obično trguje na sekundarnim tržištima. Također je moguć njihov prijeboj na tržištu i ne osiguravaju imatelju nikakva vlasnička prava nad institucijom izdavatelja. Ova kategorija instrumenta uključuje:
Vrijednosni papiri pozajmljeni u okviru operacija pozajmljivanja vrijednosnih papira ili prodani prema repo ugovoru ostaju u bilanci izvornog vlasnika (i ne treba ih knjižiti u bilanci privremenog stjecatelja) ako postoji čvrsta obveza izvršenja obratne operacije, a ne samo takva mogućnost. Kada privremeni stjecatelj proda vrijednosni papir koji je primio, tu prodaju treba knjižiti kao izravnu transakciju s vrijednosnim papirima i unijeti u bilancu privremenog stjecatelja kao negativnu poziciju u portfelju vrijednosnih papira. |
||||||||||||||
|
Za potrebe izvještajne sheme, ova kategorija obuhvaća sredstva koja su osiguravajuća društva pozajmila dužnicima ili kredite koje su osiguravajuća društva pribavila, a koja su dokumentirana u neprenosivim ispravama ili koja nisu dokumentirana u ispravama. Uključene su sljedeće kategorije:
Ova kategorija isključuje imovinu u obliku depozita koje polažu osiguravajuća društva (koji su uključeni u kategoriju 1.). |
||||||||||||||
|
Depoziti koje su kao instrument osiguranja plasirala društva za reosiguranje za osiguravajuća društva koja djeluju kao društva ustupitelji u transakcijama reosiguranja. |
||||||||||||||
|
Financijska imovina koja predstavlja vlasnička prava u društvima ili kvazidruštvima. Takva financijska imovina općenito daje imateljima pravo na udio u dobiti društava ili kvazidruštava i na udio u njihovoj neto imovini u slučaju likvidacije. Ova kategorija uključuje dionice koje kotiraju na burzi i dionice koje ne kotiraju na burzi te druge vlasničke udjele. S vlasničkim vrijednosnim papirima pozajmljenim u okviru operacija pozajmljivanja vrijednosnih papira ili prodanim prema repo ugovoru postupa se u skladu kategorijom 2. „Dužnički vrijednosni papiri”. |
||||||||||||||
|
Vlasnički vrijednosni papiri uvršteni na burzu. Burza može biti priznata burza ili neki drugi oblik sekundarnog tržišta. Uvrštene dionice nazivaju se i dionice koje kotiraju na burzi. |
||||||||||||||
|
Dionice koje ne kotiraju na burzi su vlasnički vrijednosni papiri koji ne kotiraju na burzi. |
||||||||||||||
|
Ostali vlasnički udjeli obuhvaćaju sve oblike vlasničkih udjela koji nisu uvrštene dionice i neuvrštene dionice. |
||||||||||||||
|
Ova kategorija uključuje držanje dionica ili udjela koje izdaju novčani fondovi i nenovčani investicijski fondovi (tj. investicijski fondovi koji nisu novčani fondovi), koji su za statističke svrhe uključeni u popis ESB-a monetarnih financijskih institucija i investicijskih fondova. |
||||||||||||||
|
Držanje dionica ili udjela koje izdaju novčani fondovi kako je utvrđeno u članku 2. Uredbe (EU) br. 1071/2013 (ESB/2013/33). |
||||||||||||||
|
Držanje dionica ili udjela koje izdaju investicijski fondovi koji nisu novčani fondovi kako je utvrđeno u članku 1. Uredbe (EU) br. 1073/2013 (ESB/2013/38). |
||||||||||||||
|
Izvedeni financijski instrumenti su financijski instrumenti povezani s određenim financijskim instrumentom, indikatorom ili robom, pomoću kojih se na financijskim tržištima može trgovati s određenim financijskim rizicima kao takvima. Ova kategorija uključuje:
Izvedeni financijski instrumenti iskazuju se po tržišnoj vrijednosti u bilanci na bruto osnovi. Pojedinačni ugovori o izvedenim financijskim instrumentima s pozitivnim tržišnim vrijednostima knjiže se u bilanci na strani imovine, a ugovori s negativnim tržišnim vrijednostima knjiže se na strani obveza. Bruto buduće preuzete obveze koje proizlaze iz ugovora o izvedenim financijskim instrumentima ne smiju se knjižiti kao bilančna stavka. Ova kategorija ne uključuje izvedene financijske instrumente koji u skladu s nacionalnim pravilima ne podliježu knjiženju u bilanci. |
||||||||||||||
|
Financijska potraživanja osiguravajućih društava prema društvima za reosiguranje utemeljena na policama životnog i neživotnog reosiguranja. |
||||||||||||||
|
Materijalna ili nematerijalna imovina osim financijske imovine. Ova kategorija uključuje stambene zgrade, druge zgrade i objekte, strojeve i opremu, dragocjenosti i proizvode intelektualnog vlasništva kao što su računalni programi i baze podataka. |
||||||||||||||
|
Ovo je preostala kategorija na strani imovine u bilanci, koja se određuje kao „imovina koja nije drugdje uključena”. Nacionalne središnje banke mogu zahtijevati dostavljanje podataka o posebnim podstavkama koje su uključene u tu kategoriju. Preostala imovina uključuje:
|
OBVEZE
Kategorija instrumenta |
Opis glavnih obilježja |
||||||||||
|
Vrijednosni papiri osim vlasničkih udjela koje je izdalo osiguravajuće društvo i koji su obično prenosivi instrumenti kojima se trguje na sekundarnim tržištima ili je moguć njihov prijeboj na tržištu te koji imatelju ne osiguravaju nikakva vlasnička prava nad institucijom izdavateljem. |
||||||||||
|
Iznosi koje osiguravajuća društva duguju vjerovnicima, osim onih koji proizlaze iz izdavanja prenosivih vrijednosnih papira. Ova se kategorija sastoji od:
|
||||||||||
|
Depoziti koje društva ustupitelji primaju kao instrument osiguranja od društva za reosiguranje. |
||||||||||
|
Vidjeti kategoriju 4. |
||||||||||
|
Vidjeti kategoriju 4.1. |
||||||||||
|
Vidjeti kategoriju 4.2. |
||||||||||
|
Vidjeti kategoriju 4.3. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva za namirivanje budućih potraživanja osiguranja svojih imatelja polica osiguranja. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva za namirivanje budućih potraživanja osiguranja svojih imatelja polica životnog osiguranja. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva za namirivanje budućih potraživanja osiguranja svojih imatelja polica životnog osiguranja vezanih uz jedinicu. Buduća potraživanja imatelja police osiguranja na temelju ugovora o životnom osiguranju vezanog uz jedinicu ovise o svojstvima skupa imovine u koji su uložena sredstva imatelja police osiguranja. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva za namirivanje budućih potraživanja osiguranja svojih imatelja polica životnog osiguranja koji nisu vezani uz jedinicu. Buduća potraživanja imatelja police osiguranja na temelju ugovora o životnom osiguranju koji nije vezan uz jedinicu ne ovise o svojstvima niti jednog utvrđenog skupa imovine. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva kako bi namirila buduća potraživanja iz svojih programa mirovinskog osiguranja. Ova kategorija se odnosi samo na programe strukovnog mirovinskog osiguranja. Pojedinačni programi mirovinskog osiguranja koji nisu u vezi s radnim odnosom ne svrstavaju se u ovu kategoriju. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva kako bi namirila buduće odštetne zahtjeve svojih imatelja polica unutar programa utvrđenih doprinosa. U programu utvrđenih doprinosa naknade koje se isplaćuju ovise o svojstvima imovine stečene programom utvrđenih doprinosa. Obveza programa utvrđenih doprinosa je tekuća tržišna vrijednost sredstava fondova. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva kako bi namirila buduće odštetne zahtjeve svojih imatelja polica unutar programa utvrđenih naknada. Zajamčena visina utvrđenih mirovinskih naknada obećanih zaposlenicima u programu utvrđenih mirovinskih naknada određuje se unaprijed dogovorenom formulom. Obveza programa utvrđenih mirovinskih naknada jednaka je sadašnjoj vrijednosti obećanih naknada. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva kako bi namirila buduća potraživanja iz svojih programa koji kombiniraju elemente utvrđenih doprinosa i programa utvrđenih naknada. |
||||||||||
|
Iznos kapitala koji drže osiguravajuća društva za namirivanje budućih potraživanja osiguranja svojih imatelja polica neživotnog osiguranja. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja troškova liječenja kod kojeg se osnovni posao ne obavlja na tehničkoj osnovi sličnoj onoj životnog osiguranja, koje nisu obveze uključene u vrstu posla 13.2.3. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja zaštite dohotka kod kojih se osnovni posao ne obavlja na tehničkoj osnovi sličnoj onoj životnog osiguranja, koje nisu obveze uključene u vrstu posla 13.2.3. |
||||||||||
|
Obveze iz zdravstvenog osiguranja koje se odnose na nesreće na radnom mjestu, ozljede na radu i profesionalna oboljenja i kod kojeg se osnovni posao ne obavlja na tehničkoj osnovi sličnoj onoj životnog osiguranja. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju sve odgovornosti koje proizlaze iz uporabe kopnenih motornih vozila (uključujući odgovornost prijevoznika). |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju svu štetu ili gubitak kopnenih vozila (uključujući željezničke vagone). |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju svu štetu ili gubitak pomorskih, jezerskih, riječnih i kanalskih plovila, zrakoplova, i štetu ili gubitak robe u tranzitu ili prtljage neovisno o obliku prijevoza. Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju odgovornosti koje proizlaze iz uporabe zrakoplova, morskih, riječnih, jezerskih plovila i plovila za plovidbu kanalima (uključujući odgovornost prijevoznika). |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju svu štetu ili gubitak imovine koja nije uključena u vrste posla 13.2.5. i 13.2.6., uslijed vatre, eksplozije, prirodnih sila uključujući oluju, tuču ili mraz, nuklearnu energiju, pomicanje zemljišta i svakog događaja kao što je krađa. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju sve odgovornosti koje nisu u poslovnim linijama 13.2.4. i 13.2.6. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju insolventnost, kredite za izvoz, kredite na rate, hipoteke, poljoprivredne kredite i izravnu i neizravnu kauciju. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju troškove pravne zaštite i sudske troškove. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju pomoć osobama koje zapadnu u poteškoće za vrijeme putovanja, kada se nalaze izvan mjesta stanovanja ili izvan svog mjesta boravišta. |
||||||||||
|
Obveze iz osiguranja koje obuhvaćaju rizik zapošljavanja, nedostatne prihode, loše vremenske uvjete, gubitak koristi, dugotrajne opće troškove, nepredviđene troškove trgovanja, gubitak tržišne vrijednosti, gubitak najamnine ili prihoda, neizravne trgovinske gubitke koji nisu prethodno spomenuti, ostali financijski gubici (netrgovinski) kao i svaki drugi rizik neživotnog osiguranja koji nije obuhvaćen vrstama poslova od 13.2.1. do 13.2.11. |
||||||||||
|
Obveze iz reosiguranja. |
||||||||||
|
Vidjeti kategoriju 6. |
||||||||||
|
Ovo je preostala stavka na strani obveza u bilanci, koja se određuje kao „obveze koje nisu drugdje uključene”. Nacionalne središnje banke mogu zahtijevati dostavljanje podataka o posebnim podstavkama koje su uključene u tu kategoriju. Preostale obveze mogu uključivati:
|
DIO 2.
Opisi atributa pojedinačnih vrijednosnih papira
Tablica B
Opisi atributa pojedinačnih vrijednosnih papira
Polje |
Opis |
Identifikacijska oznaka vrijednosnog papira |
Oznaka koja jednoznačno označava vrijednosni papir, ovisno o uputama NSB-a (npr. identifikacijski broj NSB-a, CUSIP, SEDOL). |
Broj jedinica ili agregirani nominalni iznos |
Broj udjela vrijednosnog papira ili ukupni nominalni iznos ako se vrijednosnim papirom trguje u iznosima, a ne u udjelima, isključujući obračunate kamate. |
Cijena |
Tržišna cijena po jedinici vrijednosnog papira ili postotak ukupnog nominalnog iznosa u slučaju da se vrijednosnim papirom trguje u iznosima, a ne u jedinicama. Nacionalne središnje banke mogu u okviru ove pozicije tražiti i da se iskazuju obračunate kamate. |
Osnova za kotaciju |
Označava kotira li vrijednosni papir u postotcima ili udjelima. |
Ukupan iznos |
Ukupna tržišna vrijednost vrijednosnog papira. U slučaju vrijednosnih papira kojima se trguje u jedinicama, ovaj iznos jednak je broju vrijednosnih papira pomnoženom s cijenom po jedinici. Ako se vrijednosnim papirima trguje u iznosima, a ne u jedinicama, ovaj iznos jednak je ukupnom nominalnom iznosu pomnoženom s cijenom izraženom kao postotkom nominalnog iznosa. Nacionalne središnje banke moraju u načelu zahtijevati da se obračunate kamate iskazuju pod ovom pozicijom ili odvojeno. Međutim, nacionalne središnje banke mogu na temelju svojeg diskrecijskog prava zahtijevati da se podaci iskažu bez obračunatih kamata. |
Financijske transakcije |
Ukupan iznos kupnji umanjen za iznos prodaje (vrijednosni papiri na strani imovine) ili izdanja umanjena za otkupe (vrijednosni papiri na strani obveza) vrijednosnog papira koji se knjiži po transakcijskim vrijednostima. |
Kupljeni vrijednosni papiri |
Ukupan iznos kupnji vrijednosnog papira koji se knjiži po vrijednosti transakcije. |
Prodani vrijednosni papiri |
Ukupan iznos prodaja vrijednosnog papira koji se knjiži po vrijednosti transakcije. |
Valuta knjiženja vrijednosnog papira |
Oznaka ISO ili ekvivalent valute koja se koristi za izražavanje cijene i/ili nepodmirenog iznosa vrijednosnog papira. |
Ostale promjene u obujmu po nominalnoj vrijednosti |
Ostale promjene u obujmu vrijednosnog papira koji se drži, po nominalnoj vrijednosti u nominalnoj valuti/udjelu ili euru. |
Ostale promjene u obujmu po tržišnoj vrijednosti |
Ostale promjene u obujmu vrijednosnog papira koji se drži, po tržišnoj vrijednosti u eurima. |
Portfeljna ulaganja ili izravna ulaganja |
Funkcija investicije prema njenoj klasifikaciji u statistici platne bilance (1). |
Država izdavatelja |
Rezidentnost izdavatelja. U slučaju dionica/udjela u investicijskim fondovima, država izdavatelja odnosi se na mjesto gdje je investicijski fond rezident, a ne gdje je upravitelja fonda rezident. |
DIO 3.
Tablica C
Opis premija, odštetnih zahtjeva i provizija
Kategorija |
Opis |
Obračunate premije |
Bruto obračunate premije obuhvaćaju sve dospjele iznose tijekom financijske godine u odnosu na ugovore o osiguranju, neovisno o činjenici da se ti iznosi mogu odnositi u cijelosti ili djelomično na kasniju financijsku godinu. |
Odštetni zahtjevi |
Zbroj plaćenih odštetnih zahtjeva u financijskoj godini i rezervacije za odštetne zahtjeve za tu financijsku godinu, umanjeno za rezervacije za odštetne zahtjeve za prethodnu financijsku godinu. |
Provizije |
Troškovi stjecanja koje osiguravajuća društva plaćaju drugim subjektima radi prodaje svojih proizvoda. |
DIO 4.
Opisi po sektoru
ESA 2010 određuje standard za sektorsku klasifikaciju. Tablica D daje detaljan opis onih sektora koje nacionalne središnje banke moraju prenijeti u svoje nacionalne klasifikacije u skladu s ovom Uredbom. Protustranke rezidenti na području države članice čija je valuta euro utvrđuju se prema njihovom sektoru u skladu s popisom koji vodi Europska središnja banka (ESB) za potrebe statistike i prema smjernicama za statističku klasifikaciju protustranaka navedenih u Sektorskom priručniku ESB-a za monetarnu statistiku, statistiku financijskih institucija i statistiku financijskih tržišta: Smjernica za statističku klasifikaciju klijenata (2).
Tablica D
Opisi po sektoru
Sektor |
Opisi |
||
|
Monetarne financijske institucije definirane su u članku 1. Uredbe (EU) br. 1071/2013 (ESB/2013/33). Sektor monetarnih financijskih institucija obuhvaća nacionalne središnje banke, kreditne institucije kako su određene pravom Unije, novčane fondove, druge financijske institucije čija je djelatnost primanje depozita i/ili bliskih zamjena za depozite od subjekata koji nisu monetarne financijske institucije i, za svoj vlastiti račun, barem u ekonomskom smislu, odobravanje kredita i/ili ulaganje u vrijednosne papire i institucije za elektronički novac koje s prvenstveno bave financijskim posredovanjem u obliku izdavanja elektroničkog novca. |
||
|
Sektor opće države (S.13) sastoji se od institucionalnih jedinica, koje su netržišni proizvođači čija je proizvodnja namijenjena pojedinačnoj i zajedničkoj potrošnji te koje su financirane obveznim plaćanjima koja su izvršile jedinice koje pripadaju drugim sektorima te institucionalne jedinice koje se uglavnom bave preraspodjelom nacionalnog dohotka i bogatstva (ESA 2010 stavci od 2.111 do 2.113). |
||
|
Podsektor ostali financijski posrednici, osim podsektora osiguravajućih društava i mirovinskih fondova (S.123), sastoji se od svih financijskih društava i kvazidruštava, koja prvenstveno obavljaju poslove financijskog posredovanja preuzimanjem obveza u oblicima različitim od gotovine, depozita (ili bliskih zamjene za depozite), dionica/udjela u investicijskim fondovima ili u odnosu na osiguranje, programe mirovinskog osiguranja i standardnih garancija od institucionalnih jedinica. Financijska društva posebne namjene kako su definirana u Uredbi (EU) br. 1075/2013 (ESB/2013/40) uključena su u ovaj podsektor (ESA 2010, stavci od 2.86 do 2.94). Nenovčani investicijski fondovi definirani su u članku 1. Uredbe (EU) br. 1073/2013 (ESB/2013/38). Podsektor pomoćnih financijskih institucija (S.126) sastoji se od svih financijskih društava i kvazidruštava koja se uglavnom bave aktivnostima usko povezanim s financijskim posredovanjem, ali koja sama po sebi nisu financijski posrednici. Ovaj podsektor također uključuje glavne urede čija su sva ili većina društava kćeri financijska društva (ESA 2010, stavci od 2.95 do 2.97). Podsektor vlastitih financijskih institucija i zajmodavaca (S.127) sastoji se od svih financijskih društava i kvazidruštava koja se ne bave niti financijskim posredovanjem niti pružaju pomoćne financijske usluge, a većina njihove imovine ili obveza nisu predmet transakcija na otvorenim tržištima. Ovaj podsektor uključuje holding društva koja drže kontrolni paket vlasničkih udjela u grupi društava kćeri i čija je glavna djelatnosti vlasništvo nad grupom bez pružanja bilo kakvih drugih usluga subjektima u kojima se drže vlasnički udjeli; što znači da ne administriraju niti ne upravljaju drugim jedinicama (ESA 2010, stavci od 2.98 do 2.99). |
||
|
Osiguravajuća društva definirana su u članku 1. ove Uredbe. |
||
|
Podsektor mirovinskih fondova (S.129) sastoji se od svih financijskih društava i kvazidruštava koja se uglavnom bave financijskim posredovanjem kao posljedice udruživanja socijalnih rizika i potreba osiguranih osoba (socijalno osiguranje). Mirovinski fondovi kao programi socijalnog osiguranja osiguravaju prihod u mirovini, a često i primanja u slučaju smrti i invalidnosti (ESA 2010, stavci od 2.105 do 2.110). Fondovi socijalnog osiguranja koji ulaze u sektor opće države isključeni su. |
||
|
Sektor nefinancijskih društava (S.11) sastoji se od institucionalnih jedinica koje su neovisni pravni subjekti i tržišni proizvođači, čija je osnovna djelatnost proizvodnja robe i pružanje nefinancijskih usluga. Ovaj sektor također uključuje nefinancijska kvazidruštva (ESA 2010, stavci od 2.45 do 2.50). |
||
|
Sektor kućanstava (S.14) sastoji se od pojedinaca ili skupina pojedinaca kao potrošača i poduzetnika koji proizvode tržišna dobra i pružaju financijske i nefinancijske usluge (tržišni proizvođači), pod uvjetom da proizvodnju dobara i pružanje usluga ne obavljaju zasebni subjekti koji su kvazidruštva. Također uključuje pojedince ili skupine pojedinaca koji proizvode dobra i pružaju nefinancijske usluge isključivo za vlastitu konačnu uporabu. Sektor kućanstava uključuje trgovce pojedince i društva osoba koja nisu neovisni pravni subjekti, osim onih koji se tretiraju kao kvazidruštva, i koji su tržišni proizvođači (ESA 2010, stavci od 2.118 do 2.128). Sektor neprofitne institucije koje služe kućanstvima (S.15) sastoji se od neprofitnih institucija koje su zasebni pravni subjekti, služe kućanstvima i koji su privatni netržišni proizvođači. Njihova glavna sredstva su dobrovoljni doprinosi u gotovini ili u naravi kućanstava u svojstvu potrošača, plaćanja opće države i prihodi od imovine (ESA 2010, stavci od 2.129 do 2.130). |
DIO 5.
Opisi financijskih transakcija i vrijednosna usklađivanja za potrebe ove Uredbe
1. |
„Financijske transakcije” mjere se u smislu razlike između pozicije stanja na izvještajne datume na kraju razdoblja, od kojih se uklanjaju učinci kretanja koja su rezultat utjecaja „vrijednosnih usklađivanja” (kao posljedice promjena cijene i tečajeva) i „reklasifikacije i ostala usklađivanja”. ESB zahtijeva statističke podatke za potrebe prikupljanja podataka o financijskim transakcijama u obliku prilagodbi koje uključuju „reklasifikacije i ostala usklađivanja” i „revalorizacije cijena i tečajeva”. |
2. |
„Revalorizacije cijena i tečajeva” odražavaju promjene u vrijednosti imovine/obveza nastale iz promjena cijena po kojoj se imovina/obveze knjiže ili po kojima se njima trguje ili iz promjena tečajeva koji utječu na vrijednosti, iskazane u eurima, imovine i obveza nominiranih u stranoj valuti. Revalorizacije cijena uzimaju u obzir promjene nastale tijekom vremena u vrijednosti stanja na kraju razdoblja zbog promjene referentnih vrijednosti po kojima su takva stanja knjižena, odnosno vlasničkih dobitaka/gubitaka. Kretanja deviznih tečajeva u odnosu na euro koja nastanu između izvještajnih datuma na kraju razdoblja također dovode do promjena vrijednosti imovine i obveza u stranoj valuti, kada su izražene u eurima. Budući da te promjene znače vlasničke dobitke/gubitke i da nisu posljedica financijskih transakcija, te je učinke potrebno ukloniti iz podataka o financijskim transakcijama. U načelu, „usklađivanja cijena i tečajeva” također uzima u obzir promjene vrijednosti koje proizlaze iz transakcija imovinom/obvezama, tj. ostvarene dobitke/gubitke; međutim, s tim u vezi postoje različite nacionalne prakse. |
(1) Smjernica ESB/2011/23 od 9. prosinca 2011. o statističkim izvještajnim zahtjevima Europske središnje banke u području vanjske statistike (SL L 65, 3.3.2012., str. 1.).
(2) Ožujak 2007., dostupno na mrežnim stranicama ESB-a na https://www.ecb.europa.eu/.
PRILOG III.
MINIMALNI STANDARDI KOJE MORA PRIMJENJIVATI STVARNA IZVJEŠTAJNA POPULACIJA
Izvještajne jedinice moraju ispunjavati sljedeće minimalne standarde kako bi udovoljile statističkim izvještajnim zahtjevima Europske središnje banke (ESB-a).
1. |
Minimalni standardi za prijenos:
|
2. |
Minimalni standardi za točnost:
|
3. |
Minimalni standardi za konceptualnu usklađenost:
|
4. |
Minimalni standardi za revizije: Politike i postupci revizija koje su utvrdili ESB i odgovarajući NSB moraju se poštivati. Revizijama koje odstupaju od redovitih revizija mora se priložiti pojašnjenje. |