Baza je ažurirana 22.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

MEĐUNARODNI STANDARD FINANCIJSKOG IZVJEŠTAVANJA 8

POSLOVNI SEGMENTI

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu

 

SVI MEĐUNARODNI RAČUNOVODSTVENI STANDARDI

 

MEĐUNARODNI STANDARD FINANCIJSKOG IZVJEŠTAVANJA 8

Poslovni segmenti

GLAVNO NAČELO

 

1.

Subjekt je dužan objaviti informacije koje korisnicima njegovih financijskih izvještaja omogućuju da ocijene vrstu i financijske učinke poslovnih aktivnosti kojima se subjekt bavi i gospodarska okruženja u kojima posluje.

PODRUČJE PRIMJENE

 

2.

Ovaj se MSFI primjenjuje na:

(a)

odvojene ili pojedinačne financijske izvještaje subjekta:

i.

čijim se dužničkim ili vlasničkim instrumentima trguje na javnom tržištu (domaćoj ili inozemnoj burzi ili izvanburzovnom tržištu, uključujući lokalna i regionalna tržišta) ili

 

ii.

koji svoje financijske izvještaje podnosi, ili je u postupku podnošenja, komisiji za vrijednosne papire ili drugoj regulatornoj organizaciji u svrhu izdavanja neke kategorije instrumenata na javnom tržištu i

 

(b)

konsolidirane financijske izvještaje grupe s matičnim društvom:

i.

čijim se dužničkim ili vlasničkim instrumentima trguje na javnom tržištu (domaćoj ili inozemnoj burzi ili izvanburzovnom tržištu, uključujući lokalna i regionalna tržišta) ili

 

ii.

koje svoje financijske izvještaje podnosi, ili je u postupku podnošenja, komisiji za vrijednosne papire ili drugoj regulatornoj organizaciji u svrhu izdavanja neke kategorije instrumenata na javnom tržištu.

 

 

3.

Ako subjekt koji nije dužan primjenjivati ovaj MSFI odluči objaviti informacije o segmentima koji nisu u skladu s ovim MSFI-jem, te informacije ne opisuje kao informacije o segmentima.

 

 

4.

Ako neki financijski izvještaj sadržava konsolidirane financijske izvještaje matičnog društva koje je obuhvaćeno područjem primjene ovog MSFI-ja, kao i odvojene financijske izvještaje tog matičnog društva, informacije o segmentima nalažu se samo u konsolidiranim financijskim izvještajima.

POSLOVNI SEGMENTI

 

5.

Poslovni segment je komponenta subjekta:

(a)

koja obavlja poslovne aktivnosti od kojih može ostvariti prihode i rashode (uključujući prihode i rashode povezane s transakcijama s drugim komponentama istog subjekta);

 

(b)

čije poslovne rezultate redovito provjerava glavni donositelj poslovnih odluka subjekta kako bi donio odluke o resursima koje treba rasporediti na segment i ocijenio njegovu uspješnost i

 

(c)

za koje su dostupne odvojene financijske informacije.

Poslovni segment može obavljati poslovne aktivnosti za koje tek treba ostvariti prihode, npr. poslovi pokretanja poslovanja mogu biti poslovni segmenti prije ostvarenja prihoda.

 

 

6.

Nije svaki dio subjekta nužno i poslovni segment niti dio poslovnog segmenta. Na primjer, sjedište trgovačkog društva ili neke funkcijske službe ne moraju ostvarivati prihode ili mogu ostvarivati prihode koji su tek sporedni u aktivnostima subjekta te se ne smatraju poslovnim segmentima. Za potrebe ovog MSFI-ja, subjektovi planovi primanja zaposlenih nakon radnog odnosa ne smatraju se poslovnim segmentima.

 

 

7.

Izraz „glavni donositelj poslovnih odluka subjekta” odnosi se na funkciju, a ne nužno na rukovoditelja s određenom titulom. Funkcija se odnosi na raspoređivanje resursa poslovnim segmentima subjekta i ocjenjivanje njihove uspješnosti. Često je glavni donositelj poslovnih odluka i glavni izvršni direktor subjekta ili glavni voditelj poslovanja, ali to može biti npr. i skupina izvršnih direktora ili drugih osoba.

 

 

8.

U brojnim subjektima, tri obilježja poslovnih segmenata opisana u točki 5. jasno određuju njihove poslovne segmente. Međutim, subjekt može sastavljati izvještaje u kojima su njegove poslovne aktivnosti iskazane na razne načine. Ako glavni donositelj poslovnih odluka koristi nekoliko skupova informacija o segmentima, na temelju drugih čimbenika može se odrediti jedan skup komponenti koje sačinjavaju poslovne segmente subjekta, uključujući vrstu poslovnih aktivnosti svake komponente, postojanje rukovoditelja koji su za njih odgovorni te informacije koje se dostavljaju upravi.

 

 

9.

Poslovni segment obično ima voditelja koji je izravno odgovoran za segment i redovito je u kontaktu s glavnim donositeljem poslovnih odluka s kojim razgovara o poslovnim aktivnostima, financijskim rezultatima, predviđanjima ili planovima za taj segment. Izraz „voditelj segmenta” odnosi se na funkciju, a ne nužno na rukovoditelja s određenom titulom. Glavni donositelje poslovnih odluka može biti i voditelj nekih poslovnih segmenata. Voditelj segmenta može voditi nekoliko poslovnih segmenata. Ako se obilježja iz točke 5. primjenjuju na nekoliko skupova komponenti organizacije, ali postoji samo jedan skup za koji su odgovorni voditelji segmenata, taj skup komponenti čini poslovne segmente.

 

 

10.

Obilježja iz točke 5. mogu se primijeniti na dva ili više podudarnih skupova komponenti za koje su voditelji odgovorni. Takva se struktura često naziva matrična organizacijska struktura. Na primjer, u nekim subjektima su neki voditelji odgovorni za razne linije proizvoda i usluga u cijelom svijetu, dok su drugi odgovorni za određena zemljopisna područja. Glavni donositelj odluka redovito provjerava poslovne rezultate oba skupa komponenti i financijske informacije dostupne su za oba. U toj situaciji subjekt određuje koji skup komponenti čini poslovne segmente upućivanjem na glavno načelo.

IZVJEŠTAJNI SEGMENTI

 

11.

Subjekt odvojeno objavljuje informacije o svakom poslovnom segmentu:

(a)

je određen u skladu s točkama od 5. do 10. ili koji je rezultat objedinjenja dvaju ili više takvih segmenata u skladu s točkom 12.; i

 

(b)

koji premašuje kvantitativna ograničenja iz točke 13.

U točkama od 14. do 19. navedeni su drugi slučajevi u kojima se objavljuju odvojeni podaci o poslovnom segmentu.

Kriteriji objedinjavanja

 

12.

Poslovni segmenti sličnih ekonomskih obilježja često imaju slične dugoročne financijske rezultate. Na primjer, očekuje se da će dva poslovna segmenta sličnih ekonomskih obilježja imati i sličnu dugoročnu bruto maržu. Dva ili više poslovnih segmenata mogu se objediniti u jedan poslovni segment ako je to objedinjavanje u skladu s temeljnim načelom iz ovog MSFI-ja, ako segmenti imaju slična gospodarska obilježja i ako su slični u svim sljedećim aspektima:

(a)

vrsta proizvoda i usluga;

 

(b)

vrsta proizvodnih procesa;

 

(c)

vrsta ili kategorija kupaca njihovih proizvoda i usluga;

 

(d)

metode distribucije proizvoda ili pružanja usluga i

 

(e)

vrsta regulatornog okruženja, npr. bankarstvo, osiguranje ili javna komunalna poduzeća, ovisno o slučaju.

Kvantitativna ograničenja

 

13.

Subjekt odvojeno objavljuje informacije o poslovnom segmentu koji je unutar nekog od sljedećih kvantitativnih ograničenja:

(a)

iskazani prihodi, uključujući prodaju vanjskim kupcima i prodaju ili prijenose među segmentima, iznose 10 % ili više od ukupnih prihoda, unutarnjih i vanjskih, svih poslovnih segmenata;

 

(b)

apsolutni iznos iskazane dobiti ili gubitaka iznosi 10 % ili više, u apsolutnom iznosu, od i. ukupne iskazane dobiti svih poslovnih segmenata koji nisu iskazali gubitak ili od ii. ukupnog iskazanog gubitka svih poslovnih segmenata koji su iskazali gubitak, ovisno o tome koji je iznos viši;

 

(c)

imovina iznosi 10 % ili više od ukupne imovine svih poslovnih segmenata.

Poslovni segmenti koji nisu unutar nekog od tih kvantitativnih ograničenja mogu se smatrati segmentima o kojima se izvještava i koji se odvojeno objavljuju ako poslovodstvo smatra da bi korisnicima financijskih izvještaja informacije o određenom segmentu bile korisne.

 

 

14.

Subjekt može objediniti informacije o poslovnim segmentima koji nisu unutar kvantitativnih ograničenja s informacijama o drugim takvim poslovnim segmentima i tako dobiti izvještajni segment samo ako poslovni segmenti imaju slična ekonomska obilježja i dijele većinu kriterija objedinjavanja iz točke 12.

 

 

15.

Ako ukupni vanjski prihodi koji su poslovni segmenti iskazali čine manje od 75 % prihoda subjekta, kao izvještajni segmenti određuju se dodatni poslovni segmenti (čak i ako ne ispunjavaju kriterije iz točke 13.), sve dok barem 75 % prihoda subjekta ne bude uključeno u izvještajne segmente.

 

 

16.

Informacije o drugim poslovnim aktivnostima i poslovnim segmentima o kojima se ne izvještava objedinjuju se i objavljuju u kategoriji „svi ostali segmenti” odvojeno od drugih stavki za usklađenja koja se nalažu u točki 28. Potrebno je opisati izvore prihoda uključenih u kategoriju „svi ostali segmenti”.

 

 

17.

Ako poslovodstvo ocijeni da je poslovni segment koji je u prijašnjem razdoblju određen kao izvještajni segment i dalje važan, informacije o tom segmentu i dalje se objavljuju odvojeno u tekućem razdoblju, čak i ako više ne ispunjava kriterije za izvještavanje iz točke 13.

 

 

18.

Ako je poslovni segment u tekućem razdoblju određen kao izvještajni segment u skladu s kvantitativnim ograničenjima, informacije o segmentu za prethodno razdoblje iskazane u svrhu usporedbe prepravljaju se kako bi novi izvještajni segment bio iskazan kao zaseban segment, čak i ako taj segment u prethodnom razdoblju nije ispunjavao kriterije za izvještavanje iz točke 13., osim ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki.

 

 

19.

Katkad postoji praktično ograničenje broja segmenata o kojima subjekt odvojeno objavljuje informacije iznad kojeg bi informacije o segmentima mogle postati suviše podrobne. Iako točno ograničenje nije određeno, ako broj segmenata o kojima se izvještava u skladu s točkama od 13. do 18. bude veći od 10, subjekt bi trebao razmotriti činjenicu je li dostignuto praktično ograničenje.

OBJAVLJIVANJE

 

20.

Subjekt je dužan objaviti informacije koje korisnicima njegovih financijskih izvještaja omogućuju da ocijene vrstu i financijske učinke poslovnih aktivnosti kojima se subjekt bavi i gospodarska okruženja u kojima posluje.

 

 

21.

U svrhu iz točke 20. subjekt je dužan objaviti sljedeće za svako razdoblje za koje prezentira izvještaj o ostaloj sveobuhvatnoj dobiti:

(a)

opće informacije, kako su opisane u točki 22.;

 

(b)

podatke o iskazanoj dobiti ili gubitku segmenta, uključujući određene prihode i rashode uključene u iskazanu dobit ili gubitak segmenta, imovinu segmenta, obveze segmenta i osnovicu za mjerenje, kako je opisano u točkama 23.–27. i

 

(c)

usklađenja ukupnih iznosa prihoda segmenta, iskazane dobiti ili gubitka segmenta, imovine segmenta, obveza segmenta i drugih značajnih stavki segmenta s odgovarajućim iznosima subjekta, kako je opisano u točki 28.

Usklađenja iznosa iz izvještaja o financijskom položaju subjekta za izvještajne segmente s iznosima iz izvještaja o financijskom položaju subjekta nalaže se za svaki datum na koji se prezentira izvještaj o financijskom položaju. Informacije o prethodnim razdobljima usklađuju se kako je opisano u točkama 29. i 30.

Opće informacije

 

22.

Subjekt je dužan objaviti sljedeće opće informacije:

(a)

čimbenike na temelju kojih su određeni izvještajni segmenti subjekta, uključujući organizacijsku osnovu (npr. je li poslovodstvo odlučilo organizirati subjekt na temelju razlika u proizvodima i uslugama, zemljopisnim područjima, regulatornim okruženjima ili kombinacije čimbenika te jesu li poslovni segmenti objedinjeni);

 

(aa)

prosudbe poslovodstva pri primjeni kriterija za objedinjavanje iz točke 12. To uključuje sažet opis tako objedinjenih poslovnih segmenata i ekonomskih pokazatelja ocijenjenih pri određivanju sličnih ekonomskih značajki objedinjenih poslovnih segmenata i

 

(b)

vrste proizvoda i usluga od kojih svaki izvještajni segment ostvaruje prihode.

Informacije o dobiti ili gubitku, imovini i obvezama

 

23.

Subjekt je dužan iskazati vrijednost dobiti ili gubitka svakog izvještajnog segmenta. Subjekt je dužan iskazati vrijednost ukupne imovine i ukupnih obveza svakog izvještajnog segmenta ako se takvi iznosi redovito dostavljaju glavnom donositelju poslovnih odluka. Subjekt je dužan o svakom izvještajnom segmentu objaviti i sljedeće informacije ako su konkretni iznosi uključeni u vrijednost dobiti ili gubitka segmenta, koje glavni donositelj odluka provjerava ili koji mu se inače redovito dostavljaju iako nisu uključeni u tu vrijednost dobiti ili gubitka segmenta:

(a)

prihodi od vanjskih kupaca;

 

(b)

prihodi iz transakcija s drugim poslovnim segmentima istog subjekta;

 

(c)

kamatni prihod;

 

(d)

kamatni rashod;

 

(e)

amortizacija;

 

(f)

značajne stavke prihoda i rashoda objavljene u skladu s točkom 97. MRS-a 1 Prezentiranje financijskih izvještaja (kako je revidiran 2007.);

 

(g)

udio subjekta u dobiti ili gubitku pridruženih društava i zajedničkih pothvata koji se iskazuje metodom udjela;

 

(h)

rashod za porez na dobit ili prihod od poreza na dobit i

 

(i)

značajne nenovčane stavke, osim amortizacije.

Subjekt kamatni prihod objavljuje odvojeno od kamatnog rashoda za svaki izvještajni segment, osim ako segment većinu prihoda ostvaruje od kamata i ako se glavni donositelj odluka pri ocjenjivanju uspješnosti segmenta i donošenju odluka o resursima koji će se rasporediti tom segmentu uglavnom oslanja na neto kamatni prihod. U tom slučaju subjekt može iskazati kamatni prihod tog segmenta bez njegovih kamatnih rashoda i tu činjenicu objaviti.

 

 

24.

Subjekt za svaki izvještajni segment objavljuje sljedeće informacije ako su konkretni iznosi uključeni u vrijednost imovine segmenta, koje glavni donositelj odluka provjerava ili koji mu se inače redovito dostavljaju iako nisu uključeni u vrijednost imovine segmenta:

(a)

iznos ulaganja u pridružene subjekte i zajedničke pothvate koji se iskazuje metodom udjela i

 

(b)

iznose povećanja dugotrajne imovine (48), osim financijskih instrumenata, odgođene porezne imovine, neto imovine za definirana primanja (vidjeti MRS 19 Primanja zaposlenih) i prava koja proizlaze iz ugovora o osiguranju.

MJERENJE

 

25.

Iznos svake stavke segmenta koja se iskazuje mora biti vrijednost koja se dostavlja glavnom donositelju odluka kako bi donio odluke o resursima koje treba rasporediti na segment i ocijenio njegove poslovne rezultate. Usklađenja i eliminacije pri sastavljanju financijskih izvještaja subjekta i raspoređivanje prihoda, rashoda, te dobiti ili gubitka uključuju se pri određivanju dobiti ili gubitka izvještajnog segmenta ako su uključeni u vrijednost dobiti ili gubitka segmenta koju koristi glavni donositelj odluka. Slično se za taj segment objavljuju samo imovina i obveze koje su uključene u vrijednosti imovine i obveza segmenta koje koristi glavni donositelj odluka. Iznosi raspoređeni na iskazanu dobit ili gubitak te imovinu ili obveze izvještajnog segmenta razumno se raspoređuju.

 

 

26.

Ako glavni donositelj odluka pri ocjenjivanju uspješnosti i donošenju odluka o raspoređivanju resursa koristi samo jednu vrijednost dobiti ili gubitka te imovine ili obveza poslovnog segmenta, dobit ili gubitak te imovina i obveze segmenta objavljuju se u tim vrijednostima. Ako glavni donositelj odluka koristi nekoliko vrijednosti dobiti ili gubitka te imovine ili obveza poslovnoga segmenta, iskazuju se vrijednosti za koje poslovodstvo smatra da su određene u skladu s načelima mjerenja koja su najusklađenija s načelima mjerenja odgovarajućih iznosa u financijskim izvještajima subjekta.

 

 

27.

Subjekt navodi objašnjenje mjerenja dobiti ili gubitka te imovine i obveza za svaki izvještajni segment. Subjekt je dužan objaviti barem sljedeće:

(a)

osnovicu za računovodstveno iskazivanje svih transakcija između izvještajnih segmenata;

 

(b)

vrstu razlika između mjerenja dobiti ili gubitka izvještajnog segmenta i dobiti ili gubitka subjekta prije rashoda za porez na dobit ili prihoda od poreza na dobit i prekinutog poslovanja (ako to nije očito iz usklađenja opisanih u točki 28.). Te razlike mogu uključivati računovodstvene politike i politike raspoređivanja troškova nastalih na središnjoj razini, koje su potrebne za razumijevanje objavljenih informacija o segmentu;

 

(c)

vrstu razlika između mjerenja imovine izvještajnih segmenata i imovine subjekta (ako to nije očito iz usklađenja opisanih u točki 28.). Te razlike mogu uključivati računovodstvene politike i politike raspoređivanja imovine koja se zajednički koristi, koje su potrebne za razumijevanje objavljenih informacija o segmentu;

 

(d)

vrstu razlika između mjerenja obveza izvještajnih segmenata i obveza subjekta (ako to nije očito iz usklađenja opisanih u točki 28.). Te razlike mogu uključivati računovodstvene politike i politike raspoređivanja obveza koje se zajednički koriste, koje su potrebne za razumijevanje objavljenih informacija o segmentu;

 

(e)

vrstu promjena u odnosu na prethodna razdoblja u metodama mjerenja koje se primjenjuju za određivanje dobiti ili gubitka izvještajnog segmenta te utjecaja, ako postoji, tih promjena na mjerenje dobiti ili gubitka segmenta;

 

(f)

vrstu i učinak asimetričnih raspoređivanja stavki na izvještajne segmente. Na primjer, subjekt može rasporediti rashod za amortizaciju na određeni segment, a da pritom na taj segment ne rasporedi i povezanu amortizirajuću imovinu.

Usklađenja

 

28.

Subjekt usklađuje sve od sljedećeg:

(a)

ukupne prihode izvještajnog segmenata i prihode subjekta;

 

(b)

ukupne vrijednosti dobiti ili gubitka izvještajnog segmenta i dobit ili gubitke subjekta prije poreznog rashoda (poreznog prihoda) i prekinutog poslovanja. Međutim, ako na izvještajne segmente rasporedi stavke kao što su porezni rashod (porezni prihod), subjekt može uskladiti ukupne vrijednosti dobiti ili gubitka segmenata i dobit ili gubitak nakon tih stavki;

 

(c)

ukupnu imovinu izvještajnih segmenata i imovinu subjekta ako se imovina segmenta iskazuje u skladu s točkom 23.;

 

(d)

ukupne obveze izvještajnih segmenata i obveze subjekta ako se obveze segmenta iskazuju u skladu s točkom 23.;

 

(e)

ukupne iznose izvještajnih segmenata za sve druge značajne stavke o kojima su objavljene informacije i odgovarajući iznos subjekta.

Sve značajne stavke usklađenja odvojeno se određuju i opisuju. Na primjer, iznos svakog značajnog usklađenja potrebnog za usklađenje dobiti ili gubitka izvještajnog segmenta i dobiti ili gubitka subjekta, koje proizlazi iz različitih računovodstvenih politika, odvojeno se određuje i opisuje.

Prepravljanje prethodno objavljenih informacija

 

29.

Ako subjekt promijeni svoj unutarnji ustroj tako da se promijeni sastav njegovih izvještajnih segmenata, prepravljaju se odgovarajuće informacije za prethodna razdoblja, uključujući međurazdoblja, osim ako informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki. Za svaku pojedinačnu stavku objavljivanja utvrđuje se jesu li informacije dostupne i hoće li troškovi njihova sastavljanja biti previsoki. Nakon promjene sastava njegovih izvještajnih segmenata, subjekt je dužan objaviti je li prepravio odgovarajuće stavke informacija o segmentima za prethodna razdoblja.

 

 

30.

Ako subjekt promijeni svoj unutarnji ustroj tako da se promijeni sastav njegovih izvještajnih segmenata te ako informacije o segmentima za prethodna razdoblja, uključujući međurazdoblja, nisu prepravljeni kako bi se iskazala ta promjena, subjekt je u godini u kojoj je promjena nastala dužan objaviti informacije o segmentima za tekuće razdoblje i na staroj i na novoj osnovi podjele na segmente, osim ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja biti previsoki.

OBJAVLJIVANJA ZA CIJELI SUBJEKT

 

31.

Točke 32.–34. primjenjuju se na sve subjekte koji primjenjuju ovaj MSFI, uključujući subjekte sa samo jednim izvještajnim segmentom. Neke poslovne aktivnosti subjekata nisu organizirane na temelju razlika u proizvodima i uslugama ili zemljopisnim područjima poslovanja. Takvi izvještajni segmenti subjekta mogu iskazati prihode od široke palete bitno različitih proizvoda i usluga, odnosno nekoliko njegovih izvještajnih segmenata može proizvoditi gotovo iste proizvode ili pružati gotovo iste usluge. Slično izvještajni segmenti subjekta mogu držati imovinu u raznim zemljopisnim područjima i iskazivati prihode od kupaca iz različitih zemljopisnih područja, odnosno nekoliko izvještajnih segmenta subjekta može poslovati na istom zemljopisnom području. Informacije koje se nalažu točkama 32.–34. pružaju se samo ako nisu dio informacija o izvještajnom segmentu koje se nalažu ovim MSFI-jem.

Informacije o proizvodima i uslugama

 

32.

Subjekt iskazuje prihode od vanjskih kupaca za svaki proizvod i uslugu ili svaku skupinu sličnih proizvoda i usluga, osim ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki, a u tom slučaju je tu činjenicu dužan objaviti. Iskazani iznosi prihoda moraju se temeljiti na financijskim informacijama koje su bile osnova za sastavljanje financijskih izvještaja subjekta.

Informacije o zemljopisnim područjima

 

33.

Subjekt iskazuje sljedeće informacije o zemljopisnim područjima, osim ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki:

(a)

prihode od vanjskih kupaca i. pripisane državi sjedišta subjekta i ii. pripisane svim stranim zemljama u kojima subjekt ostvaruje prihode. Značajni prihodi od vanjskih kupaca pripisani pojedinoj stranoj zemlji objavljuju se odvojeno. Subjekt je dužan objaviti osnovicu za pripisivanje prihoda od vanjskih kupaca na po pojedine zemlje;

 

(b)

dugotrajnu imovinu (49), osim financijskih instrumenata, odgođene porezne imovine, imovine za primanja zaposlenih nakon prestanka radnog odnosa te prava koja proizlaze iz ugovora o osiguranju, koja i. se nalazi u državi sjedišta subjekta i koja ii. se nalazi u svim stranim zemljama u kojima subjekt drži imovinu. Značajna imovina u pojedinoj stranoj zemlji objavljuje se odvojeno.

Iskazani iznosi moraju se temeljiti na financijskim informacijama koje su bile osnova za sastavljanje financijskih izvještaja subjekta. Ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki, tu je činjenicu potrebno objaviti. Osim informacija koje se nalažu ovom točkom, subjekt može objaviti međuzbrojeve informacija o zemljopisnim područjima po skupinama država.

Informacije o najvažnijim kupcima

 

34.

Subjekt objavljuje informacije o svojoj ovisnosti o najvažnijim kupcima. Ako prihodi od transakcija s jednim vanjskim kupcem čine 10 % ili više prihoda subjekta, subjekt je dužan objaviti tu činjenicu, ukupan iznos prihoda od svakog takvog kupca te identitet segmenta ili segmenata koji su te prihode iskazali. Subjekt ne treba objaviti identitet najvećeg kupca ni iznos prihoda koji je svaki segment iskazao od tog kupca. Za potrebe ovog MSFI-ja, skupina subjekata za koju izvještajni subjekt zna da je pod zajedničkom kontrolom smatra se jednim kupcem. Međutim, na temelju prosudbe se utvrđuje smatraju li se neko državno tijelo (uključujući državne agencije i slična lokalna, nacionalna ili međunarodna tijela) i subjekti za koje izvještajni subjekt zna da su pod kontrolom tog državnog tijela jednim kupcem. Izvještajni subjekt pritom razmatra u kojoj su mjeri ti subjekti ekonomski povezani.

PRIJELAZNE ODREDBE I DATUM STUPANJA NA SNAGU

 

35.

Subjekt primjenjuje ovaj MSFI na svoje godišnje financijske izvještaje za razdoblja koja su započela 1. siječnja 2009. ili nakon tog datuma. Dopuštena je ranija primjena. Ako neki subjekt započne s primjenom ovog MSFI-ja na financijske izvještaje za razdoblje koje započinje prije 1. siječnja 2009. dužan je tu činjenicu objaviti.

 

 

35.A

Dokumentom Poboljšanja MSFI-ja, objavljenim u travnju 2009., izmijenjena je točka 23. Subjekt tu izmjenu primjenjuje za godišnja razdoblja koja su započela 1. siječnja 2010. ili nakon tog datuma. Dopuštena je ranija primjena. Ako subjekt tu izmjenu primjenjuje na ranije razdoblje, dužan je tu činjenicu objaviti.

 

 

36.

Informacije o segmentima za prethodne godine koje se iskazuju kao usporedne informacije za godinu prve primjene (uključujući primjenu izmjene točke 23. iz travnja 2009.) prepravljaju se u skladu sa zahtjevima iz ovog MSFI-ja, osim ako potrebne informacije nisu dostupne i ako bi troškovi njihova sastavljanja bili previsoki.

 

 

36.A

MRS-om 1 (kako je revidiran 2007.) izmijenjena je terminologija koja se koristi u MSFI-jima. Povrh toga, izmijenjena je točka 23. stavak (f). Subjekt te izmjene primjenjuje na godišnja razdoblja koja su započela 1. siječnja 2009. ili nakon tog datuma. Ako subjekt MRS 1 (revidiran 2007.) primijeni na neko ranije razdoblje, dužan je te izmjene primijeniti i na to ranije razdoblje.

 

 

36.B

MRS-om 24 Objavljivanja o povezanim osobama (kako je revidiran 2009.) izmijenjena je točka 34. za godišnja razdoblja koja su započela 1. siječnja 2011. ili nakon tog datuma. Ako subjekt MRS 24 (revidiran 2009.) primijeni na ranije razdoblje, na to se ranije razdoblje primjenjuje i izmjene točke 34.

 

 

36.C

Dokumentom Godišnja poboljšanja MSFI-ja, ciklus 2010.–2012., objavljenim u prosincu 2013., izmijenjene su točke 22. i 28. Subjekt te izmjene primjenjuje na godišnja razdoblja koja su započela 1. srpnja 2014. ili nakon tog datuma. Dopuštena je ranija primjena. Ako subjekt te izmjene primjenjuje na ranije razdoblje, dužan je tu činjenicu objaviti.

POVLAČENJE MRS-a 14

 

37.

Ovaj MSFI zamjenjuje MRS 14 Izvještavanje o segmentima.

Dodatak A

Definirani pojam

Ovaj je Dodatak sastavni dio MSFI-ja.

Poslovni segment

Poslovni segment je komponenta subjekta:

(a)

koja obavlja poslovne aktivnosti od kojih može ostvariti prihode i rashode (uključujući prihode i rashode povezane s transakcijama s drugim komponentama istog subjekta);

 

(b)

čije poslovne rezultate redovito provjerava glavni donositelj poslovnih odluka subjekta kako bi donio odluke o resursima koje treba rasporediti na segment i ocijenio njegovu uspješnost i

 

(c)

za koje su dostupne odvojene financijske informacije.

 

Copyright © Ante Borić