MINISTARSTVO FINANCIJA
Na temelju članka 134. stavka 2. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21) ministar financija donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (dalje u tekstu: Pravilnik) propisuje se oblik i sadržaj financijskih izvještaja, razdoblja za koja se sastavljaju te obveza i rokovi njihova podnošenja.
Članak 2.
Odredbe ovoga Pravilnika odnose se na državni proračun, proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, proračunske korisnike državnog proračuna i proračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te izvanproračunske korisnike državnog proračuna i izvanproračunske korisnike jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave iz skupine I. definirane Zakonom o proračunu i utvrđene Registrom proračunskih i izvanproračunskih korisnika donesenim u skladu s Pravilnikom o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (dalje u tekstu: proračuni, proračunski i izvanproračunski korisnici).
Članak 3.
(1) Osnovna svrha financijskih izvještaja jest dati informacije o financijskom položaju i uspješnosti ispunjenja postavljenih ciljeva (poslovanja) proračuna, proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
(2) Financijski izvještaji sastavljaju se za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja, od 1. siječnja do 30. rujna i za proračunsku godinu.
(3) Proračuni, proračunski i izvanproračunski korisnici financijske izvještaje za razdoblja u toku godine čuvaju do predaje financijskih izvještaja za isto razdoblje sljedeće godine, a godišnje financijske izvještaje čuvaju trajno i u izvorniku.
Članak 4.
(1) Za sastavljanje financijskih izvještaja u skladu s pravilima proračunskog računovodstva odgovorna je osoba koja rukovodi službom računovodstva proračuna, proračunskog te izvanproračunskog korisnika ili osoba kojoj je povjereno vođenje računovodstva.
(2) Odgovorna osoba proračuna, proračunskog te izvanproračunskog korisnika ili osoba koju ona ovlasti potpisuje financijske izvještaje i odgovorna je za njihovo podnošenje.
Članak 5.
Ministar financija može donijeti upute za operativnu provedbu ovoga Pravilnika.
II. OBRASCI FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
Članak 6.
(1) Financijski izvještaji se sastavljaju na sljedećim obrascima:
– Bilanca na obrascu BIL,
– Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS,
– Izvještaj o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji na obrascu RAS-funkcijski,
– Izvještaj o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza na obrascu P-VRIO,
– Izvještaj o obvezama na obrascu OBVEZE.
(2) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka nalaze se u prilogu ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.
(3) Obrasci iz stavka 1. ovoga članka sadržani su u aplikaciji Financijsko izvještavanje u sustavu proračuna i Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (RKPFI).
Članak 7.
(1) Uz financijske izvještaje iz članka 6. ovoga Pravilnika sastavlja se i Referentna stranica Izvještaja proračuna, proračunskih i izvanproračunskih korisnika koja sadrži sljedeće podatke:
1. Opće podatke o proračunu, proračunskom i izvanproračunskom korisniku
RKP broj |
– |
broj iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika, |
naziv obveznika |
– |
naziv proračuna, proračunskog i izvanproračunskog korisnika iz propisa, rješenja ili drugoga odgovarajućeg akta, |
razina |
– |
oznake 11/12/13/21/22/23/31/41/42 koje označavaju sljedeće: |
11 – proračunski korisnik državnog proračuna, |
||
12 – razdjel – konsolidirani izvještaj, |
||
13 – državni proračun, |
||
21 – proračunski korisnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, |
||
22 – jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, |
||
23 – konsolidirani izvještaj jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, |
||
31 – proračunski korisnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koji obavlja poslove u sklopu funkcija koje se decentraliziraju, |
||
41 – izvanproračunski korisnik državnog proračuna, |
||
42 – izvanproračunski korisnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, |
||
oznaka razdoblja |
– |
godina i mjesec kojim završava razdoblje za koje se financijski izvještaji predaju u formatu GGGG-MM. |
potpis i mjesto pečata |
– |
potpis odgovorne osobe proračuna, proračunskog i izvanproračunskog korisnika |
2. Podatke iz financijskih izvještaja za izvještajno razdoblje
obrazac |
– |
oznaka obrasca financijskog izvještaja koji se podnosi za izvještajno razdoblje |
opis stavke |
– |
naziv izdvojenih skraćenih podataka iz pojedinog obrasca financijskog izvještaja koji se podnosi za izvještajno razdoblje |
šifra |
– |
oznaka pozicije iz financijskog izvještaja |
prethodna godina/početak godine |
– |
vrijednost za prethodnu godinu/za početak godine |
tekuća godina/kraj godine |
– |
vrijednost za tekuću godinu/za kraj godine |
pregled popunjenosti obrazaca |
– |
oznaka popunjenosti financijskog izvještaja za izvještajno razdoblje |
(2) Opći podaci o proračunu, proračunskom i izvanproračunskom korisniku iz stavka 1. točke 1. ovoga članka izravno se preuzimaju iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
(3) Podaci iz financijskih izvještaja za izvještajno razdoblje iz stavka 1. točka 2. ovoga članka izravno se preuzimaju iz popunjenih obrazaca financijskih izvještaja.
(4) Referentna stranica Izvještaja proračuna, proračunskih i izvanproračunskih korisnika iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u prilogu ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
(5) Podaci koji se odnose na novčane iznose u obrascima se iskazuju punim brojem sa dvije decimale u službenoj valuti Republike Hrvatske.
III. SADRŽAJ I STRUKTURA FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
Članak 8.
(1) Financijski izvještaji državnog proračuna sastoje se od:
– za proračunsku godinu: Bilance, Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji, Izvještaja o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza i Bilješki,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima i Bilješki.
(2) Financijski izvještaji proračunskih korisnika državnog proračuna sastoje se od:
– za proračunsku godinu: Bilance, Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama, Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji, Izvještaja o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza i Bilješki,
– za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama i Bilješki,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima i Izvještaja o obvezama.
(3) Financijski izvještaji izvanproračunskih korisnika državnog proračuna sastoje se od:
– za proračunsku godinu: Bilance, Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji, Izvještaja o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza, Izvještaja o obvezama i Bilješki,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama i Bilješki.
(4) Financijski izvještaji jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sastoje se od:
– za proračunsku godinu: Bilance, Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji, Izvještaja o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza, Izvještaja o obvezama i Bilješki,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama i Bilješki.
(5) Financijski izvještaji proračunskih i izvanproračunskih korisnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sastoje se od:
– za proračunsku godinu: Bilance, Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji, Izvještaja o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza, Izvještaja o obvezama i Bilješki,
– za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama i Bilješki,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima.
1. Sadržaj obrazaca financijskih izvještaja
Članak 9.
(1) Bilanca je financijski izvještaj o stanju imovine, obveza i vlastitih izvora i sastavlja se na obrascu BIL koji sadrži:
− stupac 1 – brojčana oznaka računa iz Računskog plana,
− stupac 2 – opis stavke (naziv računa iz Računskog plana),
− stupac 3 – šifra,
− stupac 4 – stanje 1. siječnja godine za koju se sastavlja izvještaj odnosno na dan početka poslovanja u toku godine,
− stupac 5 – stanje 31. prosinca godine za koju se sastavlja izvještaj odnosno na dan prestanka poslovanja,
− stupac 6 – indeks promjene stanja.
(2) Obrazac BIL sadrži podatke o izvanbilančnim zapisima te obvezne analitičke podatke o stanju dospjelih i nedospjelih potraživanja i obveza prikazanih po strukturi iz stavka 1. ovog članka.
(3) Podaci o dospjelim i nedospjelim potraživanjima u obveznim analitičkim podacima prikazuju se u bruto iznosu odnosno ne umanjuju se za iznos ispravka vrijednosti.
(4) Potraživanja proračunskih korisnika za sredstva uplaćena na račun nadležnog proračuna smatraju se nedospjelim potraživanjima.
(5) Obveze proračuna za naplaćena sredstva proračunskog korisnika smatraju se nedospjelim obvezama.
Članak 10.
(1) Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima sadrži podatke o ostvarenim prihodima i primicima, rashodima i izdacima te podatak o rezultatu poslovanja i sastavlja se na obrascu PR-RAS koji sadrži:
− stupac 1 – brojčana oznaka računa iz Računskog plana,
− stupac 2 – opis stavke (naziv računa iz Računskog plana),
− stupac 3 – šifra,
− stupac 4 – ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine,
− stupac 5 – ostvareno u izvještajnom razdoblju tekuće godine,
− stupac 6 – indeks ostvarenja u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
(2) Obrazac PR-RAS sadrži i obvezne analitičke podatke vezane za stanje novčanih sredstava na početku i na kraju izvještajnog razdoblja, novčane tokove odnosno priljeve i odljeve novčanih sredstava u izvještajnom razdoblju te ostvarenje određenih kategorija prihoda, rashoda, primitaka i izdataka u izvještajnom razdoblju prethodne i tekuće godine za potrebe konsolidacije financijskih izvještaja i statističkog izvještavanja.
(3) Obrazac PR-RAS sadrži i obvezne dodatne podatke koji se odnose na stanje obveza na kraju prethodne godine i na kraju izvještajnog razdoblja za zajmove po faktoringu od kreditnih institucija, osiguravajućih društava, ostalih financijskih institucija i trgovačkih društava u javnom sektoru za potrebe statističkog izvještavanja.
Članak 11.
(1) Izvještaj o rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji sadrži podatke o ostvarenim rashodima prema funkcijskoj klasifikaciji i sastavlja se na obrascu RAS – funkcijski koji sadrži:
− stupac 1 – brojčana oznaka funkcijske klasifikacije,
− stupac 2 – opis stavke (naziv funkcijske klasifikacije),
− stupac 3 – šifra,
− stupac 4 – ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine,
− stupac 5 – ostvareno u izvještajnom razdoblju tekuće godine,
− stupac 6 – indeks ostvarenja u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
(2) Iznosi koji se upisuju u stupce ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine i ostvareno u izvještajnom razdoblju tekuće godine obrasca RAS – funkcijski moraju odgovarati ukupno iskazanim rashodima razreda 3 Rashodi poslovanja i 4 Rashodi za nabavu nefinancijske imovine u obrascu PR-RAS.
Članak 12.
Izvještaj o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza sadrži podatke o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza koje nisu rezultat transakcija koje se iskazuju kao prihodi, primici, rashodi i izdaci i sastavlja se na obrascu P-VRIO koji sadrži:
– stupac 1 – brojčana oznaka računa iz Računskog plana,
– stupac 2 – opis stavke,
– stupac 3 – šifra,
– stupac 4 – iznos povećanja u izvještajnom razdoblju tekuće godine,
– stupac 5 – iznos smanjenja u izvještajnom razdoblju tekuće godine.
Članak 13.
(1) Izvještaj o obvezama sadrži podatke o stanju obveza na početku izvještajnog razdoblja, podatke o povećanju i smanjenju obveza u izvještajnom razdoblju te stanje dospjelih i nedospjelih obveza na kraju izvještajnog razdoblja i sastavlja se na obrascu OBVEZE koji sadrži:
− stupac 1 – brojčana oznaka računa iz Računskog plana,
− stupac 2 – opis stavke,
− stupac 3 – šifra,
− stupac 4 – iznos.
(2) Obveze se u Izvještaju o obvezama prikazuju po prirodnoj vrsti obveze izuzev obveza stvorenih između obveznika predaje financijskih izvještaja u Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika koje se u obrascu OBVEZE prikazuju zbirno u kategoriji međusobne obveze subjekata općeg proračuna.
(3) Iznimno, obveze za poreze, doprinose iz i na plaće, obveze za porez na dodanu vrijednost, carine i ostala slična davanja državi prikazuju se kao dio izvorne obveze po prirodnoj vrsti kojoj pripadaju te se ne tretiraju kao međusobne obveze subjekata općeg proračuna.
2. Bilješke uz financijske izvještaje
Članak 14.
(1) Bilješke su dopuna podataka uz financijske izvještaje.
(2) Bilješke mogu biti opisne, brojčane ili kombinirane. Označavaju se rednim brojevima s vezom na pojedinu poziciju iz financijskog izvještaja na koju se odnose.
Članak 15.
(1) U Bilješkama uz Bilancu potrebno je navesti podatke o vrijednosno značajnoj imovini i obvezama te objašnjenja o značajnim promjenama u stanju u odnosu na prethodno razdoblje.
(2) Obvezne Bilješke uz Bilancu jesu i:
1. Popis ugovornih odnosa i slično koji uz ispunjenje određenih uvjeta, mogu postati obveza ili imovina (dana kreditna pisma, hipoteke i slično) i
2. Popis sudskih sporova u tijeku.
(3) Popisi iz stavka 2. ovoga članka iskazuju se u tablicama.
(4) Popis sudskih sporova u tijeku iz stavka 2. ovoga članka obvezno sadrži sažeti opis prirode spora, procjenu financijskog učinka koji može proisteći iz sudskog spora kao obveza ili imovina te procijenjeno vrijeme odljeva ili priljeva sredstava.
Članak 16.
U Bilješkama uz Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima potrebno je navesti razloge zbog kojih je došlo do većih odstupanja od ostvarenja u izvještajnom razdoblju u odnosu na ostvarenje prethodne godine.
Članak 17.
U Bilješkama uz Izvještaj o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza objašnjavaju se značajnije promjene u vrijednosti i obujmu imovine i obveza.
Članak 18.
U Bilješkama uz Izvještaj o obvezama potrebno je navesti razloge koji su doveli do stanja dospjelih obveza na kraju izvještajnog razdoblja i prekoračenja rokova plaćanja obveza.
IV. KONSOLIDACIJA FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
Članak 19.
(1) Konsolidirani financijski izvještaji jesu izvještaji u kojima su podaci za grupu (više međusobno povezanih proračuna i/ili proračunskih i izvanproračunskih korisnika) prezentirani kao da se radi o jedinstvenom subjektu.
(2) Ministarstva i druga državna tijela na razini razdjela državnog proračuna konsolidiraju financijske izvještaje proračunskih korisnika koji su prema organizacijskoj klasifikaciji u njihovoj nadležnosti i svoj financijski izvještaj te sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj razdjela.
(3) Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave konsolidira financijske izvještaje proračunskih korisnika koji su prema organizacijskoj klasifikaciji u njezinoj nadležnosti i svoj financijski izvještaj te sastavlja konsolidirani financijski izvještaj proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(4) Ministarstvo financija konsolidira za proračunsku godinu:
1. konsolidirane financijske izvještaje iz stavka 2. ovoga članka i financijski izvještaj državnog proračuna te sastavlja konsolidirani financijski izvještaj državnog proračuna,
2. konsolidirane financijske izvještaje državnog proračuna iz točke 1. ovoga stavka i financijske izvještaje izvanproračunskih korisnika državnog proračuna te sastavlja konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna,
3. konsolidirane financijske izvještaje proračuna svih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i financijske izvještaje svih izvanproračunskih korisnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te ih iskazuje u konsolidiranom financijskom izvještaju lokalnog proračuna,
4. konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna iz točke 2. ovoga stavka i konsolidirani financijski izvještaj iz točke 3. ovoga stavka te sastavlja konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna.
(5) Uz sadržaj propisan člancima 14., 15., 16., 17. i 18. ovoga Pravilnika u Bilješkama uz konsolidirane financijske izvještaje iskazuju se:
– unutargrupne transakcije koje su u izvještajima eliminirane,
– manjak ili višak u poslovanju grupe ako je ostvaren,
– pregled strukture manjka/viška po proračunskim i izvanproračunskim korisnicima,
– pozicije iz financijskih izvještaja proračuna i/ili proračunskih i izvanproračunskih korisnika na kojima je ostvareno značajnije odstupanje u odnosu na prethodnu godinu.
V. STATUSNE PROMJENE
Članak 20.
(1) Statusne promjene proračuna i proračunskih korisnika jesu:
– spajanje dvaju ili više proračuna ili proračunskih korisnika u novu jedinicu,
– pripajanje jednog ili više proračuna ili proračunskih korisnika postojećoj jedinici i
– podjela proračuna ili proračunskog korisnika u dvije ili više novih jedinica.
(2) Kod statusne promjene spajanja, svaki od proračuna odnosno proračunskih korisnika koji se spajaju sastavlja financijske izvještaje za proračunsku godinu s datumom koji prethodi datumu spajanja. Jedinica nastala spajanjem otvara računovodstvene knjige na temelju konsolidacije Bilanci. Jedinica nastala spajanjem u Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS za tekuću godinu ne unosi podatke u stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine«, a u stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju tekuće godine« unosi podatke o ostvarenju od datuma spajanja.
(3) Kod statusne promjene pripajanja, proračuni odnosno proračunski korisnici koji se pripajaju jedinici koja je zadržala OIB sastavljaju financijske izvještaje za proračunsku godinu s datumom koji prethodi datumu pripajanja. Jedinica koja je zadržala OIB evidentira promjene u svojim računovodstvenim knjigama na temelju Bilanci pripojenih jedinica. Jedinica koja je zadržala OIB u Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS unosi podatke u stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine« iz svojih računovodstvenih knjiga za izvještajno razdoblje prethodne godine, a u stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju tekuće godine« unosi podatke o ostvarenju tekućeg razdoblja za svoje poslovanje do datuma pripajanja i za poslovanje s pripojenom jedinicom od datuma pripajanja.
(4) Kod statusne promjene podjele proračun odnosno proračunski korisnik koji se dijeli sastavlja financijske izvještaje za proračunsku godinu na dan koji prethodi podjeli, a nove jedinice otvaraju računovodstvene knjige sa stanjima koja ovise o međusobno izvršenoj podjeli imovine i obveza. Nove jedinice u Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS za tekuću godinu ne unose podatke u stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine«.
(5) Proračuni i proračunski korisnici kod kojih je došlo do statusnih promjena moraju u roku od najviše 60 dana od nastanka statusne promjene sastaviti i predati financijske izvještaje koji se sastavljaju za proračunsku godinu s datumom koji prethodi datumu nastanka statusne promjene.
(6) Financijski izvještaji iz stavka 5. ovoga članka predaju se nadležnom područnom uredu Državnog ureda za reviziju, Ministarstvu financija te nadležnom proračunu, odnosno razdjelu radi konsolidacije.
(7) Financijske izvještaje, koji su sastavljeni za razdoblje prije statusnih promjena, potpisuje osoba koja je bila odgovorna za poslovanje proračuna i proračunskog korisnika u razdoblju na koje se izvještaji odnose.
Članak 21.
(1) Pravne osobe koje su postale proračunski korisnici, a do tada su vodile računovodstvo poduzetnika ili neprofitno računovodstvo ne popunjavaju stupac »Ostvareno u izvještajnom razdoblju prethodne godine« u Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima na obrascu PR-RAS.
(2) Za proračunske odnosno izvanproračunske korisnike kojima danom brisanja iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika prestaje status proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika, financijske izvještaje za proračunsku godinu sastavlja i potpisuje osoba koja je bila odgovorna za poslovanje proračuna ili korisnika do datuma brisanja iz Registra.
VI. NAČIN I ROKOVI PREDAJE FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
Članak 22.
(1) Proračuni, proračunski i izvanproračunski korisnici predaju financijske izvještaje u elektroničkom obliku Ministarstvu financija putem aplikacije s Referentnom stranicom Izvještaja proračuna, proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
(2) Referentna stranica iz stavka 1. ovoga članka učitava se u aplikaciju ovjerena potpisom odgovorne osobe i pečatom.
Članak 23.
(1) Proračuni, proračunski i izvanproračunski korisnici financijske izvještaje za proračunsku godinu predaju i nadležnom područnom uredu Državnog ureda za reviziju.
(2) Ministarstvo financija predaje konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna za proračunsku godinu Državnom uredu za reviziju.
Članak 24.
(1) Državni proračun predaje financijske izvještaje iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(2) Proračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 31. siječnja tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 10 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(3) Izvanproračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(4) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 4. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 10 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(5) Proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 31. siječnja tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 10 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(6) Izvanproračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika:
– za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
Članak 25.
(1) Proračunski korisnici državnog proračuna koji se prema organizacijskoj klasifikaciji državnog proračuna klasificiraju kao razdjeli predaju konsolidirane financijske izvještaje:
– za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja,
– za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i od 1. siječnja do 30. rujna Izvještaj o obvezama u roku od 15 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju konsolidirane financijske izvještaje:
– za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu,
– za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja.
(3) Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna za proračunsku godinu do 30. travnja tekuće za prethodnu godinu.
Članak 26.
(1) Ako u vrijeme sastavljanja financijskih izvještaja nastanu izvanredni vanjski događaji koji se nisu mogli predvidjeti, spriječiti, otkloniti ili izbjeći, proračuni, proračunski i izvanproračunski korisnici iznimno mogu predati financijske izvještaje nakon proteka roka iz članaka 24. i 25. ovoga Pravilnika, temeljem prethodne suglasnosti Ministarstva financija.
(2) Suglasnost iz stavka 1. ovoga članka Ministarstvo financija daje na temelju zahtjeva proračuna, proračunskih i izvanproračunskih korisnika i u njemu se utvrđuje do kada se produžuje rok za predaju financijskih izvještaja.
VII. JEZIK I VALUTA
Članak 27.
Financijski izvještaji sastavljaju se na hrvatskom jeziku, a podaci koji se odnose na novčane iznose upisuju se u službenoj valuti Republike Hrvatske.
VIII. OBJAVA FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA
Članak 28.
(1) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, proračunski i izvanproračunski korisnici objavljuju godišnje financijske izvještaje na svojim internetskim stranicama najkasnije u roku od osam dana od propisanog roka za njihovo podnošenje.
(2) Proračunski i izvanproračunski korisnici koji nemaju vlastite internetske stranice objavljuju godišnje financijske izvještaje iz stavka 1. ovoga članka na internetskim stranicama nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, odnosno nadležne jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, u roku od osam dana od propisanog roka za njihovo podnošenje.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Prvi financijski izvještaji na obrascima iz ovoga Pravilnika predavat će se za prvo izvještajno razdoblje u 2022. godini.
Članak 30.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, br. 3/15, 93/15, 135/15, 2/17, 28/17, 112/18, 126/19, 145/20 i 32/21).
Članak 31.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.