Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

 Presuda Visokog upravnog suda Republike Hrvatske poslovni broj: Usoz-132/23-5 od 26. rujna 2023.

Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi čl. 95

Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi čl. 35

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu
NN 126/2023 (27.10.2023.), Presuda Visokog upravnog suda Republike Hrvatske poslovni broj: Usoz-132/23-5 od 26. rujna 2023.

VISOKI UPRAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

1770

PRESUDA

Visoki upravni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sutkinja toga suda Ljiljane Karlovčan-Đurović, predsjednice vijeća, dr. sc. Sanje Otočan, Senke Orlić-Zaninović, Gordane Marušić-Babić i Blanše Turić, članica vijeća, uz sudjelovanje više sudske savjetnice Ivane Mamić Vuković, zapisničarke, povodom zahtjeva A. B. iz V. T., koju zastupa T. Č., odvjetnik u O. društvu Č. i partneri, Z., u postupku ocjene zakonitosti općeg akta, na sjednici vijeća održanoj 26. rujna 2023.

presudio je

Ukida se Pravilnik o ocjenjivanju službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Krapinske Toplice (»Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije«, 44/22.).

Obrazloženje

1. Podnositeljica je podnijela zahtjev za ocjenu zakonitosti Pravilnika o ocjenjivanju službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Krapinske Toplice («Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije«, 44/22.) te je uz zahtjev priložila rješenje općinske načelnice Općine K. T., klasa: UP/II-119-01/22-01/0001, urbroj: 2140-18-01-23-9 od 17. veljače 2023., koje je podnositeljici dostavljeno dana 21. veljače 2023. Ističe da je predmetno rješenje doneseno dana 17. veljače 2023., a zahtjev podnosi dana 15. ožujka 2023., dakle razvidno je da je zahtjev pravodobno podnesen. Navodi da je navedenim rješenjem odbijena njezina žalba izjavljena protiv rješenja od 30. prosinca 2022. koje je doneseno u postupku ocjenjivanja službenice raspoređene na radno mjesto administrativne referentice u Općini K. T. za 2022. i kojim je ocijenjena ocjenom »zadovoljava«. Smatra da osporavani opći akt nije zakonit jer ga je donijela općinska načelnica Općine K. T., što je protivno odredbi članka 95. stavak 4. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, 86/08., 61/11., 04/18., 112/19.), kojom odredbom je propisano da se kriteriji za ocjenjivanje službenika i način provođenja ocjenjivanja propisuju općim aktom lokalne jedinice i odredbi članka 35. stavak 1. točki 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, 33/01., 60/01., 129/05., 109/07., 125/08., 36/09., 150/11., 144/12., 19/13., 137/15., 123/17., 98/19. i 144/20.), prema kojoj odredbi opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

2. U odgovoru na zahtjev općinska načelnica, koju zastupa odvjetnik A. Č. iz O. društva Ž. i partneri, Z., ističe da je donositelj općeg akta na ispravan način utvrdio sve činjenice i na zakonit način donio rješenje općinske načelnice kojim je odbijena žalba tužiteljice izjavljena protiv rješenja pročelnice Općine K. T. koje je doneseno u postupku ocjenjivanja službenice. Navodi da je podnositeljica zahtjeva zaprimila prijedlog ocjene i pročelnica ju je upoznala s prijedlogom ocjene te joj je dana mogućnost izjašnjavanja o svim činjenicama i okolnostima. Stoga smatra da ne postoji nesuglasje radi kojeg bi se sukladno odredbi članka 86. stavka 3. Zakona o upravnim sporovima donijela presuda o ukidanju spornog Pravilnika. Stoga predlaže da naslovni Sud odbije zahtjev za ocjenu zakonitosti općeg akta.

3. Zahtjev je osnovan.

4. Osporeni Pravilnik dana 31. kolovoza 2022. donijela je općinska načelnica Općine K. T. temeljem članka 95. stavka 4. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, 86/08., 61/11., 4/18. i 112/19. – dalje: Zakon) i članka 39. Statuta Općine Krapinske Toplice (»Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije«, 16/09., 8a/13., 6/14., 4/18., 13/20., 16/20. – pročišćeni tekst, 26/20. i 19b/21. – dalje u tekstu: Statut).

5. Odredba članka 95. u stavku 4. Zakona izričito propisuje da se kriteriji za ocjenjivanje službenika i način provođenja ocjenjivanja propisuju općim aktom lokalne jedinice.

6. Opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga temeljem članka 35. stavka 1. točka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, 33/01., 60/01., 129/05., 109/07., 125/08., 36/09., 150/11., 144/12., 19/13., 137/15., 123/17., 98/19., 144/20. – dalje: ZOLP(R)S) ovlašteno je donositi predstavničko tijelo jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

7. Prema ocjeni ovoga Suda, sporni Pravilnik nije zakonit jer je njegovim donošenjem općinska načelnica prekoračila svoje ovlasti, budući da je navedeni opći akt ovlašteno donositi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, a ne izvršno tijelo, općinski načelnik.

8. Slijedom navedenog, na temelju odredbe članka 86. stavak 3. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, 20/10., 143/12., 152/14., 94/16., 29/17. i 110/21. – dalje: ZUS) odlučeno je kao u izreci.

9. Predmetni Pravilnik prestaje važiti danom objave ove presude u »Narodnim novinama« (članak 86. stavak 4. ZUS-a).

Poslovni broj: Usoz-132/23-5

Zagreb, 26. rujna 2023.

Predsjednica vijeća
Ljiljana Karlovčan-Đurović, v. r.

 

 

 

Copyright © Ante Borić