Baza je ažurirana 22.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

Odluka o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA
Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu
NN 108/2023 (20.9.2023.), Odluka o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA

MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA

1554

Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09., 24/10., 22/13., 25/18. i 69/22.), ministar znanosti i obrazovanja donosi

ODLUKU

O DONOŠENJU IZMJENA I DOPUNA STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) U OBRAZOVNOM SEKTORU STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA

I.

Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA (»Narodne novine«, broj 84/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA.

II.

Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA u dijelu izbornih strukovnih modula za IV. razred, Napredne tehnologije mjerenja u strojarstvu.

III.

Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA iz točke II. ove Odluke.

IV.

U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA počevši od školske godine 2023./2024.

V.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 602-03/23-05/00010 Urbroj: 533-05-23-0002 Zagreb, 5. rujna 2023.

Ministar prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) U OBRAZOVNOM SEKTORU STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA

2.2.3. IZBORNI STRUKOVNI MODULI

 

NAZIV MODULA

NAPREDNE TEHNOLOGIJE MJERENJA U STROJARSTVU

Šifra modula

 

Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula

Najmanje razina 6.st ili 6.sv HKO-a (preddiplomski sveučilišni studij, preddiplomski stručni studij) odgovarajućeg profila.

Obujam modula (CSVET)

4 CSVET

Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak)

Vođeni proces učenja i poučavanja

Oblici učenja temeljenog na radu

Samostalne aktivnosti učenika/polaznika

15 – 20 %

55 – 85 %

10 – 15 %

Status modula

(obvezni/izborni)

Izborni

Cilj (opis) modula

Cilj ovoga modula je osposobiti učenika za samostalno mjerenje dimenzija i tolerancija korištenjem 3D skenera i mjernog ticala (CMM-a). Osposobiti učenika da samostalno usporedi idealni (računalni) model s izmjerenim rezultatima te izradi mjerni izvještaj.

Ključni pojmovi

Mjerenje, 3D skener, mjerno ticalo, mjerni izvještaj, rezultati mjerenja, idealni računalni model

Povezanost modula s međupredmetnim temama (ako je primjenjivo)

B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno.

A.4.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja.

B.4.1. Razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije.

B.4.2. Planira i upravlja aktivnostima.

C.4.1. i 4.2. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije.

A.4/5.4. 4. Kritičko mišljenje: Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.

A.4.4. Učenik argumentirano procjenjuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš.

D.4.4. Učenik tumači zakonske okvire za zaštitu intelektualnog vlasništva i odabire načine dijeljenja vlastitih sadržaja i proizvoda.

A.5.2. Analizira načela održive proizvodnje i potrošnje.

Preporuke za učenje temeljeno na radu

Ovaj modul provodi se u ustanovi za strukovno obrazovanje u specijaliziranoj učionici koja je opremljena svom potrebnom opremom za mjerenje 3D skenerom i pomičnim ticalom. Učenik će samostalno pripremiti radno mjesto, uređaje i pribor prema uputama nastavnika ili mentora te samostalno izvršiti mjerenje.

Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula

Specijalizirana učionica opremljena pločom, projektorom, zaslonom, računalom za nastavnika s pristupom Internetu, računalima za učenike s pristupom Internetu i s instaliranim računalnim programima za obradu i prikaz mjernih podataka te 3D modela, 3D skenerom i koordinatnim mjernim uređajem (CMM – Coordinate Measuring Machine).

 

 

 

 

Skup ishoda učenja iz SK:1

Napredne tehnologije mjerenja u strojarstvu

Ishodi učenja

Ishodi učenja na razini usvojenosti »dobar«

Opisati strukturu i građu 3D skenera i mjernog ticala

Objasniti strukturu i građu 3D skenera i mjernog ticala

Objasniti princip rada 3D skenera i mjernog ticala

Povezati temeljne fizikalne zakone s principom rada 3D skenera i mjernog ticala

Nabrojiti vrste 3D skenera i mjernog ticala

Usporediti vrste 3D skenera i mjernog ticala

Provesti mjerenje dimenzija i tolerancija 3D skenerom i mjernim ticalom

Demonstrirati mjerenje dimenzija i tolerancija 3D skenerom i mjernim ticalom

Prepoznati razliku idealnog modela i izmjerenih rezultata

Usporediti razlike između idealnog modela izmjerenih rezultata

Izraditi izvještaj mjerenja

Analizirati izvještaj mjerenja

Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU

Dominantan nastavni sustav u ovome modulu bit će učenje temeljeno na radu, dok će dio ishoda učenja koji se odnose na opisivanje strukture i građe te načina rada 3D skenera i mjernih ticala učenik stjecati u vođenom procesu učenja i poučavanja

Nastavne cjeline/teme

Mjerenje dimenzija i tolerancija oblika 3D skenerom

– Struktura i građa 3D skenera

– Princip rada 3D skenera

– Vrste 3D skenera

– Priprema 3D skenera za postupak mjerenja

– Mjerenje dimenzija 3D skenerom

– Mjerenje tolerancije oblika 3D skenerom

Mjerenje dimenzija i tolerancija oblika mjernim ticalom

– Struktura i građa mjernog ticala

– Princip rada 3D mjernog ticala

– Vrste mjernih ticala

– Priprema mjernog ticala za postupak mjerenja

– Mjerenje dimenzija mjernim ticalom

– Mjerenje tolerancije oblika mjernim ticalom

Analiza rezultata i izrada mjernog izvještaja

– Idealni računalni model

– Usporedba idealnog modela i izmjerenih rezultata koristeći se računalnim programima

– Izvještaj mjerenja

– Izrada izvještaja mjerenja korištenjem specijaliziranih računalnih softvera

Načini i primjer vrednovanja

Usmeno/pisano opisati strukturu i građu 3D skenera te objasniti njihov princip rada. Nabrojiti vrste 3D skenera i mjernih ticala.

Zadatak: praktični rad – Učenik prema uputama nastavnika samostalno provodi mjerenje 3D skenerom i mjernim ticalom te izrađuje izvještaj mjerenja.

Opis radnog zadatka: Provesti mjerenje dimenzija i tolerancija oblika 3D skenerom i mjernim ticalom konkretnog modela te na temelju rezultata mjerenja napraviti izvještaj mjerenja. Učenik će tijekom mjerenja primjenjivati pravila zaštite na radu te se pridržavati uputa o korištenju mjerne opreme. Učenik će mjerenje provoditi prema jasno definiranim pravilima te će rezultate bilježiti u računalni softver. Nakon provedenog mjerenja napisat će samostalno izvještaj mjerenja, prema točno definiranim pravilima, te će postupak mjerenja i mjerni izvještaj prezentirati pred nastavnikom i ostalim učenicima.

Kriteriji ocjenjivanja:

 

izvrstan

vrlo dobar

dobar

dovoljan

Razlikovati specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala

Učenik razlikuje specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala.

Učenik prepoznaje specifičnost 3D skenera i mjernih ticala.

Učenik prepoznaje specifičnost 3D skenera i mjernih ticala.

Učenik djelomično prepoznaje specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala uz sugestije nastavnika.

Praktični rad: Provedba mjerenja i izrada izvještaja mjerenja

Praktični zadatak točno izvršen, tijek operacija proveden prema uputama. Učenik u potpunosti slijedi protokol radnih operacija.

Praktični zadatak točno izvršen i proveden u potpunosti prema uputama. Odstupanja u radnim operacijama od protokola.

Praktični zadatak djelomično izvršen. Učenik s teškoćama provodi upute za izvršenje zadatka. Radne operacije ne prate protokol.

Praktični zadatak izveden površno i tijek radnih procesa ne prati upute. Radne operacije ne prate protokol.

Prilagodba iskustva učenja za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

U kontekstu rada s učenicima s teškoćama, zadovoljavanja njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba i vrednovanja modula, ono uključuje poznavanje relevantnoga legislativnog okvira, osnovnih obilježja razvoja, specifičnosti funkcioniranja i učenja, osiguravanje primjerenih oblika (programske i profesionalne) i strategija podrške sukladno individualnim potrebama pojedinog učenika.

U individualiziranom upitniku za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći se kvalitetnom, konstruktivnim i poticajnim povratnim informacijama u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Tijekom izvođenja nastave nastavnik ima aktivnu ulogu u pomaganju učeniku u izvršavanju zadanih zadataka, ali ne izvršava zadatke umjesto učenika.

 

 

 

1 Popunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja u modulu.

 

 

 

Copyright © Ante Borić