Baza je ažurirana 22.12.2024.
zaključno sa NN 123/24
EU 2024/2679
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
1554
Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09., 24/10., 22/13., 25/18. i 69/22.), ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU IZMJENA I DOPUNA STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) U OBRAZOVNOM SEKTORU STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA
I.
Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA (»Narodne novine«, broj 84/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA.
II.
Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA u dijelu izbornih strukovnih modula za IV. razred, Napredne tehnologije mjerenja u strojarstvu.
III.
Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA iz točke II. ove Odluke.
IV.
U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) u obrazovnom sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA počevši od školske godine 2023./2024.
V.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-03/23-05/00010 Urbroj: 533-05-23-0002 Zagreb, 5. rujna 2023.
Ministar prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE STROJARSKI RAČUNALNI TEHNIČAR (015324) U OBRAZOVNOM SEKTORU STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA
2.2.3. IZBORNI STRUKOVNI MODULI
NAZIV MODULA |
NAPREDNE TEHNOLOGIJE MJERENJA U STROJARSTVU |
||
Šifra modula |
|
||
Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula |
Najmanje razina 6.st ili 6.sv HKO-a (preddiplomski sveučilišni studij, preddiplomski stručni studij) odgovarajućeg profila. |
||
Obujam modula (CSVET) |
4 CSVET |
||
Načini stjecanja ishoda učenja (od – do, postotak) |
Vođeni proces učenja i poučavanja |
Oblici učenja temeljenog na radu |
Samostalne aktivnosti učenika/polaznika |
15 – 20 % |
55 – 85 % |
10 – 15 % |
|
Status modula (obvezni/izborni) |
Izborni |
||
Cilj (opis) modula |
Cilj ovoga modula je osposobiti učenika za samostalno mjerenje dimenzija i tolerancija korištenjem 3D skenera i mjernog ticala (CMM-a). Osposobiti učenika da samostalno usporedi idealni (računalni) model s izmjerenim rezultatima te izradi mjerni izvještaj. |
||
Ključni pojmovi |
Mjerenje, 3D skener, mjerno ticalo, mjerni izvještaj, rezultati mjerenja, idealni računalni model |
||
Povezanost modula s međupredmetnim temama (ako je primjenjivo) |
B.4.2. Suradnički uči i radi u timu. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. A.4.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja. B.4.1. Razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije. B.4.2. Planira i upravlja aktivnostima. C.4.1. i 4.2. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije. A.4/5.4. 4. Kritičko mišljenje: Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. A.4.4. Učenik argumentirano procjenjuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš. D.4.4. Učenik tumači zakonske okvire za zaštitu intelektualnog vlasništva i odabire načine dijeljenja vlastitih sadržaja i proizvoda. A.5.2. Analizira načela održive proizvodnje i potrošnje. |
||
Preporuke za učenje temeljeno na radu |
Ovaj modul provodi se u ustanovi za strukovno obrazovanje u specijaliziranoj učionici koja je opremljena svom potrebnom opremom za mjerenje 3D skenerom i pomičnim ticalom. Učenik će samostalno pripremiti radno mjesto, uređaje i pribor prema uputama nastavnika ili mentora te samostalno izvršiti mjerenje. |
||
Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula |
Specijalizirana učionica opremljena pločom, projektorom, zaslonom, računalom za nastavnika s pristupom Internetu, računalima za učenike s pristupom Internetu i s instaliranim računalnim programima za obradu i prikaz mjernih podataka te 3D modela, 3D skenerom i koordinatnim mjernim uređajem (CMM – Coordinate Measuring Machine). |
Skup ishoda učenja iz SK:1 |
Napredne tehnologije mjerenja u strojarstvu |
||||
Ishodi učenja |
Ishodi učenja na razini usvojenosti »dobar« |
||||
Opisati strukturu i građu 3D skenera i mjernog ticala |
Objasniti strukturu i građu 3D skenera i mjernog ticala |
||||
Objasniti princip rada 3D skenera i mjernog ticala |
Povezati temeljne fizikalne zakone s principom rada 3D skenera i mjernog ticala |
||||
Nabrojiti vrste 3D skenera i mjernog ticala |
Usporediti vrste 3D skenera i mjernog ticala |
||||
Provesti mjerenje dimenzija i tolerancija 3D skenerom i mjernim ticalom |
Demonstrirati mjerenje dimenzija i tolerancija 3D skenerom i mjernim ticalom |
||||
Prepoznati razliku idealnog modela i izmjerenih rezultata |
Usporediti razlike između idealnog modela izmjerenih rezultata |
||||
Izraditi izvještaj mjerenja |
Analizirati izvještaj mjerenja |
||||
Dominantan nastavni sustav i opis načina ostvarivanja SIU |
|||||
Dominantan nastavni sustav u ovome modulu bit će učenje temeljeno na radu, dok će dio ishoda učenja koji se odnose na opisivanje strukture i građe te načina rada 3D skenera i mjernih ticala učenik stjecati u vođenom procesu učenja i poučavanja |
|||||
Nastavne cjeline/teme |
Mjerenje dimenzija i tolerancija oblika 3D skenerom – Struktura i građa 3D skenera – Princip rada 3D skenera – Vrste 3D skenera – Priprema 3D skenera za postupak mjerenja – Mjerenje dimenzija 3D skenerom – Mjerenje tolerancije oblika 3D skenerom Mjerenje dimenzija i tolerancija oblika mjernim ticalom – Struktura i građa mjernog ticala – Princip rada 3D mjernog ticala – Vrste mjernih ticala – Priprema mjernog ticala za postupak mjerenja – Mjerenje dimenzija mjernim ticalom – Mjerenje tolerancije oblika mjernim ticalom Analiza rezultata i izrada mjernog izvještaja – Idealni računalni model – Usporedba idealnog modela i izmjerenih rezultata koristeći se računalnim programima – Izvještaj mjerenja – Izrada izvještaja mjerenja korištenjem specijaliziranih računalnih softvera |
||||
Načini i primjer vrednovanja |
|||||
Usmeno/pisano opisati strukturu i građu 3D skenera te objasniti njihov princip rada. Nabrojiti vrste 3D skenera i mjernih ticala. Zadatak: praktični rad – Učenik prema uputama nastavnika samostalno provodi mjerenje 3D skenerom i mjernim ticalom te izrađuje izvještaj mjerenja. Opis radnog zadatka: Provesti mjerenje dimenzija i tolerancija oblika 3D skenerom i mjernim ticalom konkretnog modela te na temelju rezultata mjerenja napraviti izvještaj mjerenja. Učenik će tijekom mjerenja primjenjivati pravila zaštite na radu te se pridržavati uputa o korištenju mjerne opreme. Učenik će mjerenje provoditi prema jasno definiranim pravilima te će rezultate bilježiti u računalni softver. Nakon provedenog mjerenja napisat će samostalno izvještaj mjerenja, prema točno definiranim pravilima, te će postupak mjerenja i mjerni izvještaj prezentirati pred nastavnikom i ostalim učenicima. Kriteriji ocjenjivanja: |
|||||
|
izvrstan |
vrlo dobar |
dobar |
dovoljan |
|
Razlikovati specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala |
Učenik razlikuje specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala. |
Učenik prepoznaje specifičnost 3D skenera i mjernih ticala. |
Učenik prepoznaje specifičnost 3D skenera i mjernih ticala. |
Učenik djelomično prepoznaje specifičnosti 3D skenera i mjernih ticala uz sugestije nastavnika. |
|
Praktični rad: Provedba mjerenja i izrada izvještaja mjerenja |
Praktični zadatak točno izvršen, tijek operacija proveden prema uputama. Učenik u potpunosti slijedi protokol radnih operacija. |
Praktični zadatak točno izvršen i proveden u potpunosti prema uputama. Odstupanja u radnim operacijama od protokola. |
Praktični zadatak djelomično izvršen. Učenik s teškoćama provodi upute za izvršenje zadatka. Radne operacije ne prate protokol. |
Praktični zadatak izveden površno i tijek radnih procesa ne prati upute. Radne operacije ne prate protokol. |
|
Prilagodba iskustva učenja za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama |
|||||
U kontekstu rada s učenicima s teškoćama, zadovoljavanja njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba i vrednovanja modula, ono uključuje poznavanje relevantnoga legislativnog okvira, osnovnih obilježja razvoja, specifičnosti funkcioniranja i učenja, osiguravanje primjerenih oblika (programske i profesionalne) i strategija podrške sukladno individualnim potrebama pojedinog učenika. U individualiziranom upitniku za svakog učenika s posebnim potrebama navedeni su preporučeni načini rada, primjeri individualizacije te načini i oblici vrednovanja. Poseban naglasak treba staviti na kontinuirano vrednovanje za učenje koristeći se kvalitetnom, konstruktivnim i poticajnim povratnim informacijama u cilju motiviranja učenika, jačanja samopouzdanja te omogućavanja daljnjeg napretka. Tijekom izvođenja nastave nastavnik ima aktivnu ulogu u pomaganju učeniku u izvršavanju zadanih zadataka, ali ne izvršava zadatke umjesto učenika. |
1 Popunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja u modulu.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.