Baza je ažurirana 02.04.2025. 

zaključno sa NN 53/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

 Zakon o stečaju potrošača čl. 79.m

 

REPUBLIKA HRVATSKA

Općinski sud u Bjelovaru – Stalna služba u Pakracu

Trg Pape Ivana Pavla II br.1

34550 Pakrac

 

                                                             Poslovni broj: REF 35: Sp-793/2023-7

 

 

            U    I M E    R E P U B L I K E    H R V A T S K E

 

R J E Š E NJ E

 

Općinski sud u Bjelovaru, po višoj sudskoj savjetnici-specijalisti Lidiji Karolj, u jednostavnom postupku stečaja nad imovinom potrošača A. N., P. p., P., OIB: , odlučujući o prijedlogu F. agencije za provedbu jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača, dana 12. rujna 2023.,

 

r i j e š i o   j  e

 

              Obustavlja se jednostavni postupak stečaja nad imovinom potrošača A. N., P. p., P., OIB: , pokrenut prijedlogom Agencije od 27. ožujka 2023.

 

Obrazloženje

 

1. Agencija (dalje: F.) dostavila je ovome sudu 02. lipnja 2023. prijedlog radi provedbe jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača A. N., P. p., P., OIB: (dalje: potrošač).  

                           

2. Iz prijedloga proizlazi da se potrošač u roku od 15 dana, od dana dostave poziva nije očitovao je li suglasan da se provede jednostavni postupak stečaja nad njegovom imovinom i nije dostavio popis svoje imovine.

               

3. Odredbom čl. 79.a st. 2. Zakona o stečaju potrošača (Narodne novine broj 100/15, 67/18 i 36/22, u daljnjem tekstu: ZSP)  propisano je da se jednostavni postupak stečaja potrošača može provesti nad imovinom potrošača ako:

              - u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje koji vodi F. (dalje: Očevidnik) na dan otvaranja jednostavnog postupka stečaja potrošača ima jednu ili više evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje radi prisilnog ostvarenja tražbina u iznosu do 20.000,00 kn s osnova glavnice i

              - je razdoblje u kojem je potrošač imao jednu ili više evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje neprekinuto trajalo duže od tri godine.

 

 

4. Shodno odredbi čl. 79.f ZSP sud je objavio oglas na e-Oglasnoj ploči suda.

 

5. Iz podataka Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje agencije na dan 11. rujna 2023. potrošač ima evidentirane neizvršene osnove za plaćanje na ime nenaplaćene glavnice u iznosu od 1.954,01 eur.

 

6.  Iz podataka o imovini potrošača dostavljenih od strane F.-e na dan 11. rujna 2023. potrošač je evidentiran kao vlasnik vozila marke V. P., model c. 1.4, godina proizvodnje 2000., datum stjecanja 16. veljače 2021.

 

7. Sud je, uz primjenu odredbe čl. 79.f. st.2. ZSP, kojom je propisano da je sud dužan utvrditi raspolaganja imovinom koja je potrošač poduzeo u posljednje tri godine prije otvaranja jednostavnog postupka stečaja potrošača, utvrdio kako je potrošač stekao u 2021. motorno vozilo (unutar tri godine prije otvaranja jednostavnog postupka stečaja potrošača) dakle, poduzeo raspolaganja svojom imovinom (novčanim sredstvima) za stjecanje imovine, a nije podmirivao obveze prema vjerovnicima.

 

8. S obzirom da iz dostavljenih podataka o imovini potrošača nedvojbeno proizlazi da je potrošač pribavio imovinu, a nije podmirio obveze prema vjerovnicima, sukladno odredbi čl. 2. ZSP takav potrošač smatra se nepoštenim.

             

9.  Odredbom čl. 2.  st. 1. ZSP  propisano je da je cilj zakona osloboditi poštenog potrošača od obveza, dok je odredbom čl. 2. st. 2. ZSP propisano da  poštenje potrošača utvrđuje sud uzimajući u obzir ponašanje potrošača prije podnošenja prijedloga za otvaranje postupka stečaja potrošača te njegovo ponašanje tijekom sudskog postupka i razdoblja provjere ponašanja.

 

10. Temeljem odredbe čl. 79.m  ZSP propisano je u kojim će slučajevima sud obustaviti postupak jednostavnog postupka stečaja potrošača, između ostalog i ako se prema odredbama ovoga zakona smatra da je potrošač nepošten. 

 

11. Slijedom naprijed navedenog, sud je temeljem odredbe čl. 79.m ZSP obustavio jednostavni postupak stečaja nad imovinom potrošača odnosno odlučeno je kao u izreci.

 

 

 

U Pakracu, 12. rujna 2023.

 

 

Viša sudska savjetnica-specijalist:

 

                                                                                  Lidija Karolj, v.r.

 

 

 

 

 

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja dopuštena je žalba u roku od 15 dana računajući od proteka osmoga dana od dana objave rješenja na mrežnoj stranici e-Oglasna ploča sudova. Žalba se podnosi ovom sudu u tri primjerka, a o žalbi odlučuje nadležni županijski sud.

 

 

DNA:

1. e-Oglasna ploča

2. Potrošač A. N., P. p., P.

3. F. nakon pravomoćnosti rješenja 

 

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu