Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

NN 99/2021 (10.9.2021.), Odluka o donošenju nastavnih planova posebnih kurikuluma za osnovnu školu

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

1789

Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi

ODLUKU

O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU

I.

Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.

II.

Sastavni dio ove Odluke su:

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,

– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,

– Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,

– Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,

– Nastavni plan rehabilitacijskih programa.

III.

Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).

IV.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.

Klasa: 602-02/21-05/00024

Urbroj: 533-09-21-0001

Zagreb, 7. rujna 2021.

Ministar prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU

 

PREDMETNI KURIKULUMI

GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA

 

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

OBVEZNI

 

 

 

 

 

 

 

 

Hrvatski jezik

175

175

175

175

175

175

175

175

Likovna kultura

35

35

35

35

35

35

35

35

Glazbena kultura

35

35

35

35

35

35

35

35

Matematika

140

140

140

140

140

140

140

140

Priroda i društvo

70

70

70

105

 

 

 

 

Priroda1

 

 

 

 

70

70

105

105

Društvo2

 

 

 

 

70

70

70

70

Tehnička kultura

 

 

 

 

70

70

105

105

Domaćinstvo3

 

 

 

 

70

70

70

70

Informatika

 

 

 

 

70

70

 

 

Tjelesna i zdravstvena kultura

105

105

105

70

70

70

70

70

UKUPNO (tjedno)

16

16

16

16

23

23

23

23

IZBORNI

 

 

 

 

 

 

 

 

Vjeronauk

70

70

70

70

70

70

70

70

Informatika

35

35

35

35

 

 

70

70

Strani jezik

35

35

35

35

35

35

35

35

DRUGI OBLICI NASTAVE

 

 

 

 

 

 

 

 

Sat razrednika

35

35

35

35

35

35

35

35

Izvannastavne aktivnosti4

35

35

35

35

70

70

70

70

DRUGI OBLICI RADA

 

 

 

 

 

 

 

 

Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5

140

140

140

140

140

140

140

140

Program produženoga stručnog postupka6

875

875

875

875

875

875

875

875

Rehabilitacijski program7

420

420

420

420

420

420

420

420

MEĐUPREDMETNE TEME

 

 

 

 

 

 

 

 

Održivi razvoj

Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika.

Građanski odgoj i obrazovanje

Zdravlje

Osobni i socijalni razvoj

Učiti kako učiti

Poduzetništvo

Uporaba IKT

 

 

 

1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.

2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.

3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.

5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.

6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA

 

PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI

GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA

OD 7. DO 10. G.

OD 11. DO 15. G.

OD 16. DO 21. G.

OBVEZNI

Tjelesna i zdravstvena kultura

140

140

105

Radni odgoj

70

140

 

Izobrazba u obavljanju poslova

 

 

350

Upoznavanje uže i šire okoline

70

105

70

Hrvatski jezik i komunikacija

140

140

105

Matematičke vještine

70

70

70

Skrb o sebi

105

70

35

Domaćinstvo1

 

35

70

Socijalizacija

35

35

35

Likovna i glazbena kultura

70

105

70

UKUPNO (tjedno)

20

24

26

IZBORNI

Vjeronauk

35

35

35

Osnove stranog jezika1

 

35

35

Osnove informatike1

 

35

35

DRUGI OBLICI NASTAVE

Sat razrednika

35

35

35

Izvannastavne aktivnosti

35

35

35

DRUGI OBLICI RADA

Program produženoga stručnog postupka2

875

875

875

Rehabilitacijski program3

420

420

420

MEĐUPREDMETNE TEME

Održivi razvoj

Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika.

Građanski odgoj i obrazovanje

Zdravlje

Osobni i socijalni razvoj

Učiti kako učiti

Poduzetništvo

Uporaba IKT

 

 

 

1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA

 

PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI

GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA

OD 7. DO 10. G.

OD 11. DO 15. G.

OD 16. DO 21. G.

OBVEZNI

Tjelesna i zdravstvena kultura

140

175

105

Jezik i komunikacija

175

210

105

Vještine svakodnevnog života

140

175

210

Socijalne vještine

105

140

140

Matematičke vještine

70

70

 

Likovna i glazbena kultura

70

70

70

Izobrazba u obavljanju poslova

 

 

280

UKUPNO (tjedno)

20

24

26

IZBORNI

Vjeronauk

35

35

35

Osnove stranog jezika1

 

35

35

Osnove informatike1

 

35

35

DRUGI OBLICI NASTAVE

Sat razrednika

35

35

35

Izvannastavne aktivnosti

35

35

35

DRUGI OBLICI RADA

Program produženoga stručnog postupka2

875

875

875

Rehabilitacijski program3

420

420

420

 

 

1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.

2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.

3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.

Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.

NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA

 

PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA

BROJ SATI

DNEVNO

TJEDNO

GODIŠNJE

Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina

2

10

350

Edukacijsko-rehabilitacijski program

 

Govorno-jezične vježbe

2

10

350

Poticanje komunikacijskih vještina

Trening socijalnih vještina

Modifikacija ponašanja

Kognitivne strategije učenja

Rehabilitacija putem pokreta

Rehabilitacija igrom

Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija

Bazična perceptivno-motorička stimulacija

Program poticanja socijalne uključenosti

Aktivnosti svakodnevnog življenja

Strukturirane slobodne aktivnosti

1

2

70

Kreativne radionice

3

105

UKUPNO

5

25

875

 

 

 

NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA

 

PROGRAM EDUKACIJSKO- -REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA

GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina

70

70

70

70

70

70

70

70

Edukacijsko-rehabilitacijski postupci

70

70

70

70

70

70

70

70

UKUPNO (tjedno)

4

4

4

4

4

4

4

4

 

 

NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA

 

REHABILITACIJSKI PROGRAM1

GODIŠNJI BROJ SATI

Muzikoterapija

420

Psihoterapijski postupci

Art terapija

Kineziterapija

Orijentacija i kretanje

Tiflotehnička obuka

Vježbe vida

Vježbe svakodnevnih vještina

Obuka za Brailleovo pismo

Uključujući znakovni i slikovni jezik

Senzorna integracija

Primijenjena analiza ponašanja (ABA)

Metode kreativne terapije

UKUPNO (tjedno)

12

 

 

1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_09_99_1789.html

Copyright © Ante Borić