NN 99/2021 (10.9.2021.), Odluka o donošenju nastavnih planova posebnih kurikuluma za osnovnu školu
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1789
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,
– Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,
– Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
– Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.
Klasa: 602-02/21-05/00024
Urbroj: 533-09-21-0001
Zagreb, 7. rujna 2021.
Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
|
PREDMETNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA |
|||||||
|
|
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
VII. |
VIII. |
|
OBVEZNI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hrvatski jezik |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
175 |
|
Likovna kultura |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
Glazbena kultura |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
Matematika |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
|
Priroda i društvo |
70 |
70 |
70 |
105 |
|
|
|
|
|
Priroda1 |
|
|
|
|
70 |
70 |
105 |
105 |
|
Društvo2 |
|
|
|
|
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Tehnička kultura |
|
|
|
|
70 |
70 |
105 |
105 |
|
Domaćinstvo3 |
|
|
|
|
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Informatika |
|
|
|
|
70 |
70 |
|
|
|
Tjelesna i zdravstvena kultura |
105 |
105 |
105 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
UKUPNO (tjedno) |
16 |
16 |
16 |
16 |
23 |
23 |
23 |
23 |
|
IZBORNI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vjeronauk |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Informatika |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
|
70 |
70 |
|
Strani jezik |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI NASTAVE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
|
Izvannastavne aktivnosti4 |
35 |
35 |
35 |
35 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
DRUGI OBLICI RADA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
140 |
|
Program produženoga stručnog postupka6 |
875 |
875 |
875 |
875 |
875 |
875 |
875 |
875 |
|
Rehabilitacijski program7 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
420 |
|
MEĐUPREDMETNE TEME |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Održivi razvoj |
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika. |
|||||||
|
Građanski odgoj i obrazovanje |
||||||||
|
Zdravlje |
||||||||
|
Osobni i socijalni razvoj |
||||||||
|
Učiti kako učiti |
||||||||
|
Poduzetništvo |
||||||||
|
Uporaba IKT |
||||||||
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.
3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
|
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA |
||
|
OD 7. |
OD 11. |
OD 16. |
|
|
OBVEZNI |
|||
|
Tjelesna i zdravstvena kultura |
140 |
140 |
105 |
|
Radni odgoj |
70 |
140 |
|
|
Izobrazba u obavljanju poslova |
|
|
350 |
|
Upoznavanje uže i šire okoline |
70 |
105 |
70 |
|
Hrvatski jezik i komunikacija |
140 |
140 |
105 |
|
Matematičke vještine |
70 |
70 |
70 |
|
Skrb o sebi |
105 |
70 |
35 |
|
Domaćinstvo1 |
|
35 |
70 |
|
Socijalizacija |
35 |
35 |
35 |
|
Likovna i glazbena kultura |
70 |
105 |
70 |
|
UKUPNO (tjedno) |
20 |
24 |
26 |
|
IZBORNI |
|||
|
Vjeronauk |
35 |
35 |
35 |
|
Osnove stranog jezika1 |
|
35 |
35 |
|
Osnove informatike1 |
|
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI NASTAVE |
|||
|
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
|
Izvannastavne aktivnosti |
35 |
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI RADA |
|||
|
Program produženoga stručnog postupka2 |
875 |
875 |
875 |
|
Rehabilitacijski program3 |
420 |
420 |
420 |
|
MEĐUPREDMETNE TEME |
|||
|
Održivi razvoj |
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika. |
||
|
Građanski odgoj i obrazovanje |
|||
|
Zdravlje |
|||
|
Osobni i socijalni razvoj |
|||
|
Učiti kako učiti |
|||
|
Poduzetništvo |
|||
|
Uporaba IKT |
|||
1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
|
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI |
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA |
||
|
OD 7. |
OD 11. |
OD 16. |
|
|
OBVEZNI |
|||
|
Tjelesna i zdravstvena kultura |
140 |
175 |
105 |
|
Jezik i komunikacija |
175 |
210 |
105 |
|
Vještine svakodnevnog života |
140 |
175 |
210 |
|
Socijalne vještine |
105 |
140 |
140 |
|
Matematičke vještine |
70 |
70 |
|
|
Likovna i glazbena kultura |
70 |
70 |
70 |
|
Izobrazba u obavljanju poslova |
|
|
280 |
|
UKUPNO (tjedno) |
20 |
24 |
26 |
|
IZBORNI |
|||
|
Vjeronauk |
35 |
35 |
35 |
|
Osnove stranog jezika1 |
|
35 |
35 |
|
Osnove informatike1 |
|
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI NASTAVE |
|||
|
Sat razrednika |
35 |
35 |
35 |
|
Izvannastavne aktivnosti |
35 |
35 |
35 |
|
DRUGI OBLICI RADA |
|||
|
Program produženoga stručnog postupka2 |
875 |
875 |
875 |
|
Rehabilitacijski program3 |
420 |
420 |
420 |
1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
|
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA |
BROJ SATI |
||
|
DNEVNO |
TJEDNO |
GODIŠNJE |
|
|
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina |
2 |
10 |
350 |
|
Edukacijsko-rehabilitacijski program |
|
||
|
Govorno-jezične vježbe |
2 |
10 |
350 |
|
Poticanje komunikacijskih vještina |
|||
|
Trening socijalnih vještina |
|||
|
Modifikacija ponašanja |
|||
|
Kognitivne strategije učenja |
|||
|
Rehabilitacija putem pokreta |
|||
|
Rehabilitacija igrom |
|||
|
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija |
|||
|
Bazična perceptivno-motorička stimulacija |
|||
|
Program poticanja socijalne uključenosti |
|||
|
Aktivnosti svakodnevnog življenja |
|||
|
Strukturirane slobodne aktivnosti |
1 |
2 |
70 |
|
Kreativne radionice |
3 |
105 |
|
|
UKUPNO |
5 |
25 |
875 |
NASTAVNI PLAN PROGRAMA
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
|
PROGRAM |
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA |
|||||||
|
I. |
II. |
III. |
IV. |
V. |
VI. |
VII. |
VIII. |
|
|
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
70 |
|
UKUPNO (tjedno) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
NASTAVNI PLAN
REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
|
REHABILITACIJSKI PROGRAM1 |
GODIŠNJI BROJ SATI |
|
Muzikoterapija |
420 |
|
Psihoterapijski postupci |
|
|
Art terapija |
|
|
Kineziterapija |
|
|
Orijentacija i kretanje |
|
|
Tiflotehnička obuka |
|
|
Vježbe vida |
|
|
Vježbe svakodnevnih vještina |
|
|
Obuka za Brailleovo pismo |
|
|
Uključujući znakovni i slikovni jezik |
|
|
Senzorna integracija |
|
|
Primijenjena analiza ponašanja (ABA) |
|
|
Metode kreativne terapije |
|
|
UKUPNO (tjedno) |
12 |
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.