Baza je ažurirana 09.03.2025. 

zaključno sa NN 30/25

EU 2024/2679

NN 16/2025 (31.1.2025.), Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za decentralizirano financiranje domova za starije osobe u 2025. godini

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

143

Na temelju članka 290. stavka 4. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 18/22., 46/22., 119/22., 71/23. i 156/23.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 31. siječnja 2025. donijela

ODLUKU

O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA, KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA DECENTRALIZIRANO FINANCIRANJE DOMOVA ZA STARIJE OSOBE U 2025. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi, kriteriji i mjerila za decentralizirano financiranje djelatnosti domova za starije osobe u 2025. godini, nad kojima su prenijeta osnivačka prava s Republike Hrvatske na jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno Grad Zagreb, a koje čine rashodi za zaposlene, materijalni i financijski rashodi, rashodi za nabavu nefinancijske imovine i hitne intervencije.

II.

Financiranje domova za starije osobe iz točke I. ove Odluke osigurava se iz prihoda za posebne namjene domova za starije osobe, prihoda iz udjela u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije, sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske putem pomoći izravnanja do iznosa bilančnih prava utvrđenih ovom Odlukom i drugih izvora financiranja.

Sredstva za decentralizirano financiranje djelatnosti domova za starije osobe osiguravaju se u proračunu jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba i predstavljaju minimalni financijski standard za decentralizirano financiranje djelatnosti domova za starije osobe.

Ukupni rashodi doma su:

– rashodi za zaposlene

– materijalni rashodi

– financijski rashodi

– hitne intervencije – investicijsko održavanje, oprema i nabava nefinancijske imovine

– rashodi za nabavu nefinancijske imovine – materijalna i nematerijalna imovina, građevinski objekti, postrojenja i oprema, prijevozna sredstva isključivo za obavljanje osnovne djelatnosti, nematerijalna proizvedena imovina, informatizacija, dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu i dr.

Prihod za posebne namjene je prihod koji dom za starije osobe ostvari naplatom cijene socijalne usluge, temeljem ugovora o pružanju socijalne usluge između doma i korisnika, odnosno obveznika plaćanja cijene usluge te rješenja Hrvatskog zavoda za socijalni rad.

Planirani prihod za posebne namjene procijenjen je u skladu s brojem korisnika, cijenama socijalnih usluga koje dom ostvari temeljem ugovora o pružanju socijalne usluge između doma i korisnika te cijenama socijalnih usluga utvrđenih ugovorima o pružanju socijalnih usluga sklopljenih s Ministarstvom rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike za korisnike upućene rješenjem Hrvatskog zavoda za socijalni rad.

III.

Kriteriji za financiranje rashoda za zaposlene utvrđuju se prema:

1. propisu kojim se određuju mjerila za pružanje socijalnih usluga

2. propisu kojim se reguliraju plaće u javnim službama i uredbi kojom se određuju nazivi radnih mjesta i koeficijenti složenosti poslova u javnim službama

3. odredbama Temeljnog kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i Kolektivnog ugovora za djelatnost socijalne skrbi te

4. osnovici za izračun plaće radnika u javnim službama utvrđenoj kolektivnim ugovorom ili odlukom Vlade Republike Hrvatske.

Mjerila za financiranje rashoda za zaposlene utvrđuju se prema broju zaposlenih radnika te broju korisnika smještaja.

IV.

Kriterij i mjerilo za podmirenje materijalnih i financijskih rashoda je broj korisnika.

V.

Kriteriji za financiranje rashoda nefinancijske imovine utvrđuju se prema:

1. propisu kojim se određuju mjerila za pružanje socijalnih usluga

2. propisu kojim se propisuje proračunsko računovodstvo i računski plan.

Mjerila za financiranje rashoda za nefinancijsku imovinu utvrđuju se prema broju korisnika.

VI.

Jedinica područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb osigurava, po domu za starije osobe, godišnje 19.908,00 eura za potrebe hitnih intervencija – investicijsko održavanje, oprema i nabava nefinancijske imovine.

VII.

Na temelju kriterija i mjerila iz točaka III., IV., V. i VI. ove Odluke, minimalni financijski standard za decentralizirano financiranje domova za starije osobe za 2025. godinu, po jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu iznosi:

 

ŽUPANIJA

Minimalni financijski standard za decentraliziranofinanciranje domova za starije osobe za 2025. godinu

(EUR)

1 2
SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA 1.476.839
KARLOVAČKA ŽUPANIJA 560.658
VARAŽDINSKA ŽUPANIJA 748.417
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA 1.015.905
BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA 775.092
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA 2.183.500
POŽEŠKO-SLAVONSKA ŽUPANIJA 1.377.662
BRODSKO-POSAVSKA ŽUPANIJA 1.159.853
ZADARSKA ŽUPANIJA 1.217.264
OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA 2.921.527
ŠIBENSKO-KNINSKA ŽUPANIJA 1.568.936
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA ŽUPANIJA 1.624.097
SPLITSKO-DALMATINSKA ŽUPANIJA 3.972.574
ISTARSKA ŽUPANIJA 3.013.425
DUBROVAČKO-NERETVANSKA ŽUPANIJA 1.841.988
MEĐIMURSKA ŽUPANIJA 922.308
GRAD ZAGREB 2.574.070
SVEUKUPNO 28.954.115

 

 

VIII.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija domova za starije osobe jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,8 %.

Ako jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,8 % ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija domova za starije osobe, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2025. godinu s razdjela Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Sukladno članku 12. stavku 2. Zakona o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije (»Narodne novine«, broj 21/23.), a iznimno od članka 10. stavaka 2. i 3. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, br. 127/17., 138/20., 151/22. i 114/23.), sredstva za pokriće rashoda za decentraliziranu funkciju socijalne skrbi, koja se prema ovoj Odluci osiguravaju za Grad Zagreb, Krapinsko-zagorsku županiju, Zagrebačku županiju, Sisačko-moslavačku županiju i Karlovačku županiju, za vrijeme trajanja programa mjera i aktivnosti obnove donesenih u skladu sa Zakonom o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije, osiguravaju se u cijelosti iz pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije koje se osiguravaju u državnom proračunu na razdjelu Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentralizirane funkcije domova za starije osobe prati Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

IX.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb kao osnivači dužni su donijeti vlastite odluke o minimalnim standardima, kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija domova za starije osobe za 2025. godinu u okviru bilanciranih sredstava i po kriterijima i mjerilima utvrđenim u točkama III., IV., V. i VI. ove Odluke.

X.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2025. dostaviti do 31. ožujka 2026. na obrascima S-2 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima domova za starije osobe i S-3 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba, koji su sastavni dio ove Odluke.

XI.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. ove Odluke može dati suglasnost za preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje domova za starije osobe, ako se utvrdi da je za financiranje istog to prijeko potrebno.

Zahtjeve za suglasnost nositelji financiranja podnose Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

XII.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su rashode za investicijsko održavanje, opremu, nabavu nefinancijske imovine, proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opis radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodna suglasnost Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava, najkasnije do 15. svibnja 2025.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine uz suglasnost Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Po dobivanju pisane suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

XIII.

Ova Odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/25-04/25Urbroj: 50301-29/23-25-2Zagreb, 31. siječnja 2025.

Predsjednikmr. sc. Andrej Plenković, v. r.

ŽUPANIJA: _________________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA DOMOVA ZA STARIJE OSOBE

(Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za decentralizirano financiranje domova za starije osobe u 2025. godini)

 

Zbirna tablica za domove za starije osobe

 

TABLICA: S-2

 

R. br. Naziv Plan Ostvarenje Indeks Ostvarenje/Plan*100
Prihodi
1. Prihodi za posebne namjene      
2. Prihodi koje osigurava Županija ili Grad Zagreb      
3. Ukupni prihod (r.br. 1 do 2)      
Rashodi
4. Rashodi za zaposlene      
5. Tekući rashodi      
6. Rashodi za nabavku nefinancijske imovine      
7. Hitne intervencije      
8. Ukupni rashodi (r.br. 4 do 7)      
 
9. Višak prihoda (r.br. 3-r.br. 8)      
10. Manjak prihoda (r.br. 8-r.br. 3)      
11. Višak prihoda iz prethodne godine -preneseni      
12. Manjak prihoda iz prethodne godine -preneseni      
13. Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju(r.br. 9-10 + 11-12)      
14. Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju(r.br. 10-9 +12-11)      

 

ŽUPANIJA: _________________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA JEDINICA PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I GRADA ZAGREBA

(Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za decentralizirano financiranje domova za starije osobe u 2025. godini)

 

Obračun županija

 

TABLICA: S-3

 

R. br. Naziv Ostvarenje
Prihodi
1. Ostvareni prihod iz stope 0,8 za domove za starije osobe  
2. Ostvareni prihod iz potpora za domove za starije osobe  
3. Ukupni prihodi (r.br. 1 do 2)  
Rashodi
4. Doznaka županija domovima za starije osobe  
 
5. Višak prihoda (r.br. 3-r.br. 4)  
6. Manjak prihoda (r.br. 4-r.br. 3)  
7. Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni  
8. Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni  
9. Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju(r.br. 5-6 + 7-8)  
10. Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju(r.br. 6-5 + 8-7)  

 

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_01_16_143.html