Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
121
Na temelju članka 8. stavka 11. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22), ministar znanosti, obrazovanja i mladih donosi
ODLUKU
O UVOĐENJU STRUKOVNOG KURIKULA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA (141104) U SEKTORU PROMET I LOGISTIKA
I.
Ovom Odlukom donosi se strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA.
II.
Sastavni dio ove Odluke je strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA iz točke I. ove Odluke.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavlja se izvan snage Odluka o donošenju nastavnog plana i programa za stjecanje srednje stručne spreme u obrazovnom sektoru PROMET I LOGISTIKA, za zanimanje Vozač motornog vozila (141103), koju je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (klasa: 602-03/08-05/00025; urbroj: 533-09-08-0003) od 14. travnja 2008. godine.
IV.
Ova Odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se za učenike I. razreda srednje škole od školske godine 2025./2026., za učenike II. razreda srednje škole od školske godine 2026./2027., a za učenike III. razreda srednje škole od školske godine 2027./2028.
Klasa: 602-03/24-05/00044Urbroj: 533-05-24-0002Zagreb, 30. prosinca 2024.
Ministarprof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
Popis kratica
CSVET – Obujam ishoda učenja na razini ciklusa
HKO – Hrvatski kvalifikacijski okvir
SIU – Skup ishoda učenja
IKT – Informacijske i komunikacijske tehnologije
IoT – IoT ili internet stvari mreža je povezanih fizičkih uređaja čija je svrha razmjenjivati podatke s ostalim uređajima koji imaju pristup internetu.
Napomena: Riječi i pojmovni sklopovi upotrijebljeni u ovom dokumentu (uključujući nazive strukovnih kvalifikacija, zvanja i zanimanja) koji imaju rodno značenje odnose se jednako na oba roda (muški i ženski) i na oba broja (jedninu i množinu), bez obzira na to jesu li upotrijebljeni u muškom ili ženskom rodu, odnosno u jednini ili množini. |
1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA
OPĆE INFORMACIJE O STRUKOVNOM KURIKULU | ||
Sektor | Promet i logistika | |
Naziv kurikula strukovnog obrazovanja | Vozač motornog vozila / Vozačica motornog vozila | |
Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja | Vozač motornog vozila / Vozačica motornog vozila | |
Razina kvalifikacije prema HKO-u | 4.1 | |
Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET) | 180 | |
Obujam ishoda učenja na razini ciklusa (CSVET) | 4. ciklus | 5. ciklus |
60 | 120 | |
Pokazatelji na temelju kojih je izrađen strukovni kurikul | ||
popis standarda zanimanja | popis standarda kvalifikacije | sektorski kurikul |
SZ Vozač motornog vozila u prijevozu tereta / Vozačica motornog vozila u prijevozu tereta https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/200 SZ Vozač motornog vozila u prijevozu putnika / Vozačica motornog vozila u prijevozu putnika https://hko.srce.hr/registar/standard-zanimanja/detalji/214 |
SK Vozač motornog vozila / Vozačica motornog vozila https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/404 |
Promet i logistika |
Uvjeti za upis strukovnog kurikula / programa obrazovanja |
Kvalifikacija na razini 1 HKO-a. Dokaz o nepostojanju zdravstvenih kontraidikacija za navedenu kvalifikaciju sukladno važećem popisu zdravstvenih zahtjeva izdanom od strane nadležnoga ministarstva. |
|
Uvjeti stjecanja kvalifikacije (završetka programa strukovnog obrazovanja) | Stečenih 138 CSVET bodova (od čega najmanje 120 CSVET bodova na razini 4 ili višoj razini SIU-a) i 42 boda iz općeg obrazovanja te izrađen i obranjen završni rad. | |
Uvjeti i načini obrazovanja u sklopu obrazovnog programa |
Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (»Narodne novine«, broj 63/08 i 90/10) i Pravilnikom o načinu organiziranja, izvođenju i praćenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/09, 130/20 i 100/24) ili Zakonom o obrazovanju odraslih (»Narodne novine«, broj 144/21) i Pravilnikom o standardima i normativima za izvođenje programa obrazovanja odraslih (»Narodne novine«, broj 14/23 i 71/24). Polaznik prelazi u treći razred nakon što je: – stekao skupove ishoda učenja i pozitivno je ocijenjen iz svih modula u drugom razredu – položio ispit iz Prometnih propisa i sigurnosnih pravila i Pružanja prve pomoći pri ovlaštenoj stručnoj organizaciji za provođenje ispita u autoškolama. Polaznik pristupa izradi i obrani završnog rada nakon što je: – stekao skupove ishoda učenja i pozitivno je ocijenjen iz svih modula u trećem razredu – položio ispit iz Upravljanja vozilom C kategorije pri ovlaštenoj stručnoj organizaciji za provođenje ispita u autoškolama. Obrazovanje za stjecanje kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila usmjereno je na: − ostvarenje ishoda učenja nužnih za stjecanje kompetencija odnosno kvalifikacija za rad − razvoj kognitivnih, praktičnih i socijalnih vještina te jačanje samostalnosti i odgovornosti za postupanja u određenim situacijama − razvoj organizacijskih i komunikacijskih sposobnosti učenika. |
|
Učenje se temelji na problemskim situacijama i zadatcima iz stvarnog života, na provođenju projektnih zadataka te stjecanju kompetencija u stvarnome radnom procesu koji se izvodi u specijaliziranim učionicama ustanove odnosno u robnim skladištima / robnim terminalima te vožnjom teretnih motornih vozila. Potiče se asertivnost učenika i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim polaznicima u zajedničkom radu, ali i razvijanje samostalnosti i odgovornosti za donošenje odluka. Od učenika se očekuje aktivno sudjelovanje u procesu učenja i poučavanja te u procesu vrednovanja i samovrednovanja postignutih ishoda učenja te redovito pohađanje svih oblika nastave. Od nastavnika se očekuje da bude kreator procesa učenja te da prihvati odgovornost za ostvarivanje ishoda učenja, da se koristi novim tehnologijama kako bi kompetentno mogao voditi proces učenja u skladu sa stvarnim potrebama tržišta rada. Jednako tako, nastavnik treba prepoznati potrebe i mogućnosti učenika te im prilagođavati sadržaje, metode i oblike rada kako bi na učinkovit način ostvarili ishode učenja odnosno kako bi polaznici stekli kompetencije izabrane kvalifikacije u skladu sa svojim mogućnostima i darovitosti. |
||
Horizontalna prohodnost (preporuke) |
Učenici upisuju strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Vozač motornog vozila/ vozačica motornog vozila nakon završene osnovne škole te stoga ne trebaju polagati razlikovne sadržaje. Općeobrazovni nastavni predmeti tijekom obrazovanja za stjecanje kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila na razini su 4.1 te je omogućena prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. |
|
Vertikalna prohodnost (mogućnost obrazovanja na višoj razini) | Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razinama 4.2 HKO-a u području podsektora Cestovni promet. | |
Oblici učenja temeljenog na radu u sklopu strukovnog kurikula |
Učenje temeljeno na radu provodi se kroz dva oblika: – integrirano u strukovni kurikul kroz rad na situacijskoj i problemskoj nastavi u školskim specijaliziranim učionicama i praktikumima za simulaciju |
|
– učenje na radnome mjestu (specijalizirana poduzeća odnosno putnički i teretni terminali) tijekom učenja temeljenog na radu kod poslodavca, gdje se polaznici postupno uvode u posao te sudjeluju u radnom procesu u kontroliranim uvjetima uz mentora. Rad na radnome mjestu dio je programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji vodi do formalne kvalifikacije. | ||
Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje koji su potrebni za izvedbu kurikula |
Kako je navedeno u standardu kvalifikacije: https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/404 Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca. |
|
Ciljevi strukovnog kurikula | ||
1. Sudjelovati u pripremanju i planiranju prijevoza tereta u cestovnom prometu 2. Preuzimati, ukrcavati i iskrcavati teret 3. Rukovati ručnom prekrcajnom mehanizacijom 4. Slagati i učvršćivati teret 5. Upravljati teretnim motornim vozilom 6. Obavljati prijevoz tereta cestovnim motornim vozilom 7. Koristiti se prijevoznom dokumentacijom u cestovnom prijevozu tereta 8. Sudjelovati u poslovima održavanja cestovnoga motornog vozila, opreme i uređaja u funkcionalnom stanju 9. Komunicirati s nadređenim suradnicima i korisnicima prijevozne usluge u cestovnom prijevozu tereta 10. Osigurati kvalitetu usluge u prijevozu tereta 11. Primijeniti pravila sigurnosti, zaštite na radu i zaštite okoliša u prijevozu tereta cestovnim motornim vozilom 12. Sudjelovati u pripremanju i planiranju prijevoza putnika u cestovnom prometu 13. Obavljati uslugu prijevoza putnika cestovnim motornim vozilom 14. Koristiti se prijevoznom dokumentacijom u cestovnom prijevozu putnika 15. Komunicirati s nadređenim suradnicima i korisnicima prijevozne usluge u cestovnom prijevozu putnika 16. Osigurati kvalitetu usluge u prijevozu putnika 17. Primijeniti pravila sigurnosti, zaštite na radu i zaštite okoliša u prijevozu putnika cestovnim motornim vozilom 18. Upravljati skupom teretnih vozila |
||
Preporučeni načini praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kurikula |
Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. To se provodi u kombinaciji: − hibridnog vrednovanja putem pisanih provjera znanja i vještina učenika, pri čemu institucija osigurava dostupnost sadržajno i metodološki provjerenih zadataka i ispita iz određenih cjelina, a nastavnici se koriste pojedinim skupinama zadataka ili cijelim ispitima radi dobivanja povratnih informacija o rezultatima učenja učenika − unutarnjeg vrednovanja koje se provodi u ustanovi i u radnom okruženju tijekom cjelokupnoga strukovnog obrazovanja, a provode ga nastavnici i mentori te polaznici putem samovrednovanja svojega rada. Naglasak se stavlja na provjeru postignuća ishoda učenja temeljenog na radu s pomoću određenih stupnjeva: o kompetencije su usvojene o kompetencije su djelomično usvojene o kompetencije nisu usvojene. U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti strukovnog kurikula primjenjuju se sljedeće aktivnosti: − provodi se istraživanje i anonimno anketiranje učenika o izvođenju nastave, literaturi i resursima za učenje, strategijama potpore polaznicima, izvođenju i poboljšanju procesa učenja i poučavanja, radnom opterećenju učenika (CSVET), provjerama znanja te komunikaciji s nastavnicima |
|
− provodi se istraživanje i anketiranje nastavnika o pitanjima kao u prošloj stavci − provodi se analiza uspjeha, transparentnosti i objektivnosti provjera znanja i ostvarenosti ishoda učenja − provodi se analiza materijalnih i kadrovskih uvjeta potrebnih za izvođenje procesa učenja i poučavanja. Nastavnici putem ankete procjenjuju svoj odnos prema procesu učenja i poučavanja, radnoj okolini i polaznicima (samoevaluacija). Područja procjene osobito se odnose na: − uvjete održavanja nastave − stanje postojeće opreme i potrebu za novom opremom i odgovarajućom literaturom − uspješnost ostvarenja ishoda učenja |
||
− utjecaj metoda i oblika rada na razine ostvarenosti ishoda učenja − redovitost pohađanja nastave − aktivnost i angažiranost učenika u procesu učenja i poučavanja. Usporedbom rezultata anketa među polaznicima i nastavnicima dobit će se pregled uspješnosti izvedbe strukovnog kurikula, a nastavnici će dobiti uvid u pouzdanost procjene kvalitete svojega rada. |
||
Kriteriji za vrednovanje ostvarenosti ishoda učenja određeni su strukovnim kurikulom, a vrednovanje provode nastavnik u ustanovi i mentor kod poslodavca koji o tome vode propisane evidencije te polaznici s pomoću vrednovanja za učenje i kao učenje. Podatci o praćenju napredovanja učenika temelje se na provjeri postignuća ishoda učenja s pomoću procjena razvoja odgovornosti, samoinicijativnosti te komunikacije i suradnje. |
2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA
2.1. POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA
Kurikuli općeobrazovnih nastavnih predmeta za razinu 4.1 izvode se na temelju Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2.
2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA
POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | ||||||
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima | 118 | 65,55 % | ||||
ŠIFRA MODULA | NAZIV MODULA | ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA | NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA | OBUJAM MODULA | CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL | NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST |
Cestovna infrastruktura i terminali | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11696 | Infrastruktura u cestovnom prometu | 13 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11708 | Terminali u cestovnome putničkom prometu | |||||
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11709 | Terminali u cestovnome teretnom prometu | |||||
Vozila u cestovnom prometu | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11697 | Vozila za prijevoz putnika u cestovnom prometu | 8 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11698 | Vozila za prijevoz tereta u cestovnom prometu | |||||
Prometna kultura i komunikacija u prometu | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11721 | Prometna psihologija | 8 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11723 | Komunikacijske vještine | |||||
Prva pomoć i zaštita na radu u prometu i logistici | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11706 | Prva pomoć u logistici i prometu | 3 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11707 | Zaštita na radu i zaštita od požara u logistici i prometu | |||||
Osnove matematike u struci | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/9057 | Realni brojevi i potencije | 4 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/9058 | Linearna jednadžba | |||||
Informacijsko-komunikacijska tehnologija | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/5532 | Osnove računalnog sustava i internet1 | 4 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/3160 | Obrada i prikaz podataka uredskim aplikacijama1 | |||||
Pogonska energija i odražavanje cestovnih vozila | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11710 | Održavanje cestovnih vozila | 7 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11711 | Pogonska energija u cestovnom prometu | |||||
Prometni propisi i sigurnosna pravila u cestovnom prometu | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11716 | Prometni propisi i sigurnosna pravila u cestovnom prometu | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Teret kao predmet prijevoza u cestovnom prometu | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11718 | Teret kao predmet prijevoza u cestovnom prometu | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Prekrcajna mehanizacija i rukovanje viličarom | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11720 | Prekrcajna mehanizacija u cestovnome teretnom prometu | 9 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11701 | Rukovanje viličarom i manipulacija teretom | |||||
Prometni tokovi i mobilnost | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11699 | Prometna geografija | 8 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11722 | Održiva mobilnost u cestovnom prometu | |||||
Pružanje prve pomoći u prometnoj nesreći | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11702 | Pružanje prve pomoći u prometnoj nesreći | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Jednadžbe i funkcije u struci | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/10968 | Kvadratna jednadžba | 3 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/10969 | Linearna funkcija | |||||
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/10970 | Kvadratna funkcija | |||||
Tehnologija prijevoza putnika | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11700 | Prihvat i otprema putnika u cestovnom prometu | 7 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11712 | Organizacija prijevoza putnika u cestovnom prometu | |||||
Nadzor i dokumentacija u cestovnom prijevozu | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11714 | Nadzorni uređaji i uređaji za komunikaciju u cestovnom prometu | 8 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11719 | Prijevozna dokumentacija u cestovnom prometu | |||||
Tehnologija prijevoza tereta | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11705 | Prihvat i otprema tereta u cestovnom prometu | 9 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11713 | Organizacija prijevoza tereta u cestovnom prometu | |||||
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11703 | Prijevoz posebnih vrsta tereta u cestovnom prometu | |||||
Sigurnost cestovnog prometa | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11715 | Sigurnost cestovnog prometa | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Upravljanje teretnim motornim vozilom | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11717 | Upravljanje teretnim motornim vozilom | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Geometrija i financijska pismenost u struci | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/9072 | Geometrija ravnine | 3 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/9073 | Geometrija prostora | |||||
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/9077 | Financijska pismenost | |||||
Poslovna komunikacija na engleskom jeziku** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11205 | Engleski jezik struke, SIU 16: Poslovni odnosi u neposrednom okruženju | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11207 | Engleski jezik struke, SIU 18: Aktivnosti u poslovanju | |||||
Poslovna komunikacija na njemačkom jeziku** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/10951 | Njemački jezik struke, SIU 16: Poslovni odnosi u neposrednom okruženju | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/10953 | Njemački jezik struke, SIU 18: Aktivnosti u poslovanju |
* U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima.
** Napomena: učenici odabiru jedan od dvaju ponuđenih stranih jezika (engleski ili njemački jezik).
2.3. POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA
POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA | ||||||
Obujam na razini kvalifikacije iskazan bodovima i u postotcima | 20 | 11,11 % | ||||
ŠIFRA MODULA | NAZIV MODULA | ŠIFRA SKUPA ISHODA UČENJA | NAZIV SKUPA ISHODA UČENJA | OBUJAM MODULA | CIKLUS U KOJEM SE MOŽE POHAĐATI MODUL / NASTAVNI PREDMET | NAPOMENE VAŽNE ZA HORIZONTALNU I/ILI VERTIKALNU PROHODNOST |
Osnove poduzetništva** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11730 | Osnove poduzetništva u cestovnom prometu | 4 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Ekonomika poslovanja u cestovnom prometu** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11726 | Ekonomika poslovanja u cestovnom prometu | 4 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Ergonomija u prometu** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11732 | Ergonomija za vozača motornog vozila | 4 | 4 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Organizacija poduzeća u cestovnom prometu*** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11731 | Organizacija poduzeća za prijevoz tereta u cestovnom prometu | 8 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11725 | Organizacija poduzeća za prijevoz putnika u cestovnom prometu | |||||
Održivost cestovnog prometa*** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11704 | Alternativni pogoni u cestovnom prometu | 8 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11729 | Održivost cestovnog prometa | |||||
Inteligentni transportni sustavi u cestovnom prometu**** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11728 | Inteligentni transportni sustavi u cestovnom prometu | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Sustavi integriranog prijevoza putnika**** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11875 | Sustavi integriranog prijevoza putnika | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Intermodalne tehnologije**** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11727 | Intermodalne tehnologije | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
|
Upravljanje skupom teretnih vozila**** | https://hko.srce.hr/registar/skup-ishoda-ucenja/detalji/11724 | Upravljanje skupom teretnih vozila | 4 | 5 |
Omogućena je prohodnost u drugu kvalifikaciju iste ili niže razine uz polaganje razlikovnih sadržaja specifičnih za pojedinu kvalifikaciju. Nakon stečene kvalifikacije Vozač motornog vozila / vozačica motornog vozila moguć je nastavak školovanja na razini 4.2 HKO-a u području tehničkih znanosti. |
* U pravilu nastava se izvodi modularno, što ne isključuje mogućnost povezivanja s nastavnim predmetima.
** U prvom razredu učenici biraju jedan od ponuđenih modula, ukupno 4 CSVET.
*** U drugom razredu učenici biraju jedan od ponuđenih modula, ukupno 8 CSVET.
**** U trećem razredu učenici biraju jedan od ponuđenih modula, ukupno 4 CSVET.
4. ZAVRŠNI RAD
Završni rad provodi se na temelju Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23), Pravilnika o izradbi i obrani završnoga rada (»Narodne novine«, broj 118/09) i Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje (»Narodne novine«, broj 62/18).
Strukovni kurikul kojim se stječe kvalifikacija Vozač motornog vozila / Vozačica motornog vozila završava provjerom strukovnog znanja, vještina te pripadne samostalnosti i odgovornosti. Provjera se provodi izradom i obranom završnoga rada. Za kvalifikaciju razine 4.1 završni rad uključuje praktični rad te provjeru ostaloga strukovnog znanja i vještina predviđenih ishodima učenja kurikula.
Završni rad projektni je zadatak u kojemu učenik treba pokazati samostalnost u analizi problema, izradi mogućih rješenja i izvedbi mogućih rješenja, primjenjujući usvojeno znanje i vještine tijekom cjelokupnoga obrazovanja za stjecanje kvalifikacije Vozač motornog vozila / Vozačica motornog vozila.
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_01_13_121.html