Baza je ažurirana 20.02.2025. 

zaključno sa NN 08/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

NN 8/2025 (17.1.2025.), Uredba o Glavnom tajništvu Vlade Republike Hrvatske

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

54

Na temelju članka 20. stavka 7. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11., 119/14., 93/16., 116/18., 80/22. i 78/24.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 16. siječnja 2025. donijela

UREDBU

O GLAVNOM TAJNIŠTVU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Uredbom se razrađuje djelokrug Glavnog tajništva Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Glavno tajništvo) te propisuju nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica i njihov djelokrug, način upravljanja tim jedinicama, okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika i druga pitanja od značaja za rad Glavnog tajništva.

Članak 2.

Glavno tajništvo obavlja poslove u skladu sa Zakonom o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11., 119/14., 93/16., 116/18., 80/22. i 78/24.) i Poslovnikom Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 154/11., 121/12., 7/13., 61/15., 99/16., 57/17., 87/19., 88/20. i 68/24.), u skladu sa zaključcima i drugim aktima Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) te po uputama predsjednika, potpredsjednika i glavnog tajnika Vlade (u daljnjem tekstu: glavni tajnik).

II. DJELOKRUG

Članak 3.

Glavno tajništvo obavlja stručne, analitičke, upravno-pravne, administrativne i informatičke poslove; stručnu i administrativno-tehničku pripremu materijala za raspravu i odlučivanje na sjednicama stručnih radnih skupina i radnih tijela Vlade, Užeg kabineta Vlade i sjednicama Vlade; sazivanje i održavanje sjednica stručnih radnih skupina i radnih tijela Vlade te sjednica Vlade; praćenje tijeka sjednica stručnih radnih skupina i radnih tijela Vlade i sjednica Vlade; izradu zaključaka i stajališta stručnih radnih skupina i radnih tijela Vlade; izradu i otpremanje akata koje donosi Vlada; brigu o objavljivanju akata Vlade; izradu zapisnika sa sjednica Vlade; brigu o izvršavanju obveza Vlade prema Hrvatskome saboru te administrativne, opće, tehničke i pomoćne poslove.

Glavno tajništvo obavlja poslove objedinjavanja i izrade izvješća o radu i planova rada unutarnjih ustrojstvenih jedinica Glavnog tajništva; poslove planiranja, razvoja i upravljanja ljudskim potencijalima; poslove vezane uz zapošljavanje i radni status zaposlenih; provodi postupke planiranja izobrazbe, stručnog usavršavanja i osposobljavanja državnih službenika i namještenika u Glavnom tajništvu; priprema rješenja o svim radno-pravnim pitanjima državnih službenika i namještenika; provodi postupak ocjenjivanja rada i učinkovitosti državnih službenika i namještenika; vodi osobne očevidnike službenika i namještenika; obavlja poslove vezane uz prijavu državnog ispita; planira i implementira postupke i mjere informacijske i kibernetičke sigurnosti; planira, organizira i obavlja poslove vezane za zaštitu na radu i sprječavanje ozljeda na radu, profesionalnih bolesti i drugih bolesti u vezi s radom; predlaže propisane i preventivne mjere za poboljšanje sigurnosti rada i zaštite od požara te obavlja i druge poslove iz svog djelokruga.

Glavno tajništvo obavlja opće, tehničke, pomoćne i informatičke poslove za Ured predsjednika Vlade i Ured za odnose s javnošću.

Glavno tajništvo obavlja i stručne i administrativne poslove za potrebe potpredsjednika Vlade te druge poslove po njihovom nalogu.

III. UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE

Članak 4.

U Glavnom tajništvu ustrojavaju se:

– Ured glavnog tajnika

– uredi radnih tijela Vlade

– Služba razvoja i održavanja tehničkih sustava Vlade

– Služba za uredsko poslovanje

– Služba za opće poslove.

Članak 5.

Ured glavnog tajnika obavlja stručne i analitičke poslove koordinacije rada stručnih radnih skupina i radnih tijela Vlade; koordinaciju pripreme materijala koji će se razmatrati na sjednicama stručnih radnih skupina, radnih tijela Vlade, Užeg kabineta Vlade i sjednicama Vlade; poslove pripreme i sazivanja sjednica Vlade; praćenje tijeka sjednica Vlade; poslove izrade akata Vlade te koordinaciju izrade akata Vlade iz djelokruga pojedinih radnih tijela Vlade; brine o objavljivanju akata Vlade; izrađuje zapisnike sa sjednica Vlade; brine o izvršavanju obveza Vlade prema Hrvatskome saboru; vodi brigu o zastupničkim pitanjima upućenim Vladi; vodi statističke podatke vezane uz rad Vlade; obavlja redaktorske i lektorske poslove te obavlja sve poslove u vezi s opremanjem i održavanjem zgrade Banskih dvora.

Članak 6.

Ured radnog tijela Vlade obavlja stručne i analitičke poslove pripreme i sazivanja sjednica radnog tijela i njegove stručne radne skupine, obradu materijala koji će se razmatrati na sjednicama radnog tijela i njegove stručne radne skupine, praćenje tijeka sjednica radnog tijela i njegove stručne radne skupine, izradu stajališta i prijedloga stručne radne skupine te izradu zaključaka i stajališta radnog tijela, pripremu prijedloga za odlučivanje na sjednici Vlade i izradu akata Vlade iz djelokruga radnog tijela.

Ured radnog tijela Vlade obavlja i stručne i analitičke poslove za potrebe potpredsjednika Vlade.

Članak 7.

Služba razvoja i održavanja tehničkih sustava Vlade za potrebe Glavnog tajništva, Ureda predsjednika Vlade i Ureda za odnose s javnošću obavlja poslove razvoja, unaprjeđenja i održavanja informatičkog sustava, sustava tonskog snimanja, sustava simultanog prevođenja, sustava video snimanja, sustava tehničke zaštite, informatičkog sustava za vođenje sjednica Vlade, televizijskog sustava, sustava evidencije radnog vremena, sustava video prezentacija, elektroenergetskog sustava u zgradi Vlade, kao i poslove informacijske sigurnosti.

Članak 8.

Služba za uredsko poslovanje obavlja poslove uredskog poslovanja za Vladu, radna tijela Vlade i njihove stručne radne skupine, Ured predsjednika Vlade, Ured za odnose s javnošću te potpredsjednike i članove Vlade, a osobito: prijepis, pismohranu, urudžbiranje i druge poslove po nalogu glavnog tajnika i zamjenika glavnog tajnika.

Članak 9.

Služba za opće poslove obavlja opće, tehničke i pomoćne poslove za Vladu, radna tijela Vlade i njihove stručne radne skupine, Ured predsjednika Vlade, Ured za odnose s javnošću te potpredsjednike i članove Vlade, a osobito: ispis, umnažanje, skeniranje i distribuciju materijala za sjednice Vlade, sjednice radnih tijela i njihove stručne radne skupine; primitak, dostavu i otpremu pošte; kompletiranje, odlaganje i čuvanje dokumentacije sa sjednica Vlade; uvezivanje zapisnika sa sjednica Vlade i uvezivanje drugih publikacija; pripremu dvorana za sjednice Vlade, radnih tijela Vlade, stručnih radnih skupina i sastanaka koji se održavaju u Vladi; održavanje fotokopirnih aparata; osiguravanje potrebnog sitnog uredskog materijala i druge poslove po nalogu glavnog tajnika i zamjenika glavnog tajnika.

IV. NAČIN UPRAVLJANJA

Članak 10.

Radom Glavnog tajništva i Ureda glavnog tajnika upravlja glavni tajnik koji u upravljanju Glavnim tajništvom ima prava i ovlasti čelnika tijela državne uprave.

Glavni tajnik ima zamjenike i pomoćnike.

Zamjenici glavnog tajnika zamjenjuju glavnog tajnika u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti te obavljaju i druge poslove koje im povjeri predsjednik Vlade i glavni tajnik.

Zamjenici glavnog tajnika za svoj rad odgovorni su Vladi, predsjedniku Vlade i glavnom tajniku.

Pomoćnike glavnog tajnika, na prijedlog glavnog tajnika, imenuje i razrješava Vlada.

Pomoćnici glavnog tajnika pomažu glavnom tajniku u obavljanju poslova Glavnog tajništva, a osobito: obavljaju poslove pripreme i praćenje tijeka sjednica Vlade; predlažu, planiraju i raspoređuju poslove Glavnog tajništva te prate njihovo izvršavanje; prate i nadziru izradu akata Vlade; koordiniraju i nadziru obavljanje informatičkih poslova i obavljaju poslove informacijske sigurnosti; neposredno izvršavaju najsloženije poslove iz djelokruga Glavnog tajništva; daju upute službenicima i namještenicima, obavljaju nadzor nad njihovim radom i koordiniraju radom pojedinih službi unutar Glavnog tajništva te sukladno članku 11. stavku 3. ove Uredbe upravljaju službom.

Članak 11.

Radom ureda radnih tijela Vlade upravljaju tajnici radnih tijela.

Tajnici radnih tijela odgovorni su za svoj rad Vladi, predsjedniku koordinacija odnosno komisija i glavnom tajniku.

Radom službe upravlja voditelj službe, a u slučaju da to radno mjesto nije popunjeno te u slučaju odsutnosti ili spriječenosti voditelja službe, pomoćnik glavnog tajnika kojeg ovlasti glavni tajnik.

V. KOLEGIJ

Članak 12.

Glavno tajništvo ima Kolegij.

Kolegij Glavnog tajništva čine glavni tajnik, zamjenici glavnog tajnika, pomoćnici glavnog tajnika koje odredi glavni tajnik, tajnici radnih tijela i viši savjetnici u Glavnom tajništvu.

Kolegij raspravlja o tekućim pitanjima u vezi s radom i djelokrugom Glavnog tajništva.

Kolegij saziva i njime rukovodi glavni tajnik.

Glavni tajnik može odrediti da Kolegiju prisustvuju i u njegovu radu sudjeluju i druge osobe.

VI. RADNO VRIJEME

Članak 13.

Glavni tajnik može uredovno vrijeme u tijeku radnog dana za obavljanje pojedinih poslova iz djelokruga Glavnog tajništva privremeno urediti drugačije nego što je to propisano Uredbom o općim pravilima za unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj 70/19.) i Kolektivnim ugovorom za državne službenike i namještenike (»Narodne novine«, br. 56/22., 127/22., 58/23., 128/23., 29/24. i 4/25.), ako to zahtijeva pravodobno i potpuno obavljanje tih poslova.

VII. POTREBAN BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA

Članak 14.

Pitanja od značaja za rad Glavnog tajništva koja nisu uređena zakonom i ovom Uredbom, pobliže će se urediti Pravilnikom o unutarnjem redu Glavnog tajništva.

Pravilnikom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se radna mjesta, potreban broj državnih službenika i namještenika na svakom radnom mjestu i uvjeti za raspored, potrebne kompetencije te druga pitanja od značaja za rad Glavnog tajništva.

Pravilnik iz stavka l. ovoga članka donijet će glavni tajnik uz prethodnu suglasnost tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Članak 15.

Okvirni broj državnih službenika i namještenika potrebnih za obavljanje poslova iz djelokruga Glavnog tajništva određuje se u tablici koja je sastavni dio ove Uredbe.

VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 16.

Glavni tajnik donijet će Pravilnik o unutarnjem redu Glavnog tajništva iz članka 14. ove Uredbe u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.

Članak 17.

Državni službenici i namještenici zatečeni u Glavnom tajništvu na dan stupanja na snagu ove Uredbe nastavljaju raditi na svojim dosadašnjim radnim mjestima te zadržavaju plaće i druga prava prema dosadašnjim rješenjima do donošenja rješenja o rasporedu na radna mjesta u skladu s ovom Uredbom i Pravilnikom o unutarnjem redu Glavnog tajništva.

Članak 18.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o Glavnom tajništvu Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 3/12., 59/12., 49/13., 10/16. i 99/16.).

Članak 19.

Ova Uredba stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/25-03/03Urbroj: 50301-15/07-25-5Zagreb, 16. siječnja 2025.

Predsjednikmr. sc. Andrej Plenković, v. r.

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA GLAVNOG TAJNIŠTVA

 

  Službenici Namještenici
Ured glavnog tajnika 34  
Uredi radnih tijela Vlade 7  
Služba razvoja i održavanja tehničkih sustava Vlade 11  
Služba za uredsko poslovanje 12  
Služba za opće poslove 7 2
Ukupno: 71 2
Sveukupno: 73

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu