Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
26
Na temelju članka 8.a stavka 27. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21., 152/22. i 152/24.), ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA IZ SEKTORA VINA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine«, br. 140/23., 152/23. i 69/24.) u članku 5. stavak 1. briše se.
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 1. i 2.
U stavku 2. iza riječi »izvora« briše se zarez i stavlja točka, a riječi »uključujući i prijavu za dodjelu sredstava na natječaje« brišu se.
Dosadašnji stavci 4. i 5. postaju stavci 3. i 4.
Članak 2.
Članak 6. mijenja se i glasi:
»Agencija za plaćanja će tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu postupati u skladu s člankom 8.c Zakona.«.
Članak 3.
U članku 10. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Korisnik koji ima odobren zahtjev za potporu može podnijeti zahtjev za potporu za istu intervenciju nakon podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu ili nakon odustajanja od odobrenog zahtjeva za potporu u sklopu iste intervencije.«.
Dosadašnji stavci 3. do 5. postaju stavci 4. do 6.
Članak 4.
U članku 11. stavku 10. riječi: »i stavka 5.« brišu se.
Članak 5.
Članak 12. mijenja se i glasi:
»(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova u provedbi intervencija iz članka 3. ovoga Pravilnika su:
a) povezanost s projektom i nastanak u okviru projekta
b) stvarnost nastanka kod korisnika
c) izvršenje plaćanja korisnika prema izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba te pružateljima usluga
d) dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti i usporedivost s odobrenim troškovima
e) usklađenost s EU odredbama koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja
f) evidentiranost računa u poslovnim knjigama korisnika u skladu s nacionalnim zakonodavstvom
g) dokument na osnovi kojeg je izvršeno plaćanje računa (ponuda, predračun ili drugi dokument) ne smije biti datiran prije odobrene ponude
h) usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom.
(2) Uvjeti iz stavka 1. ovoga članka primjenjuju se kumulativno.
(3) Korisnik s odabranim ponuditeljima ne smije sklapati obvezujuće odnose niti započeti s realizacijom nabave prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim troškova iz članka 22. stavka 4. ovoga Pravilnika.
(4) Da bi trošak nabave robe koji uključuje kupnju zemljišta i objekata, izvođenja radova te pružanje usluga bio prihvatljiv za sufinanciranje moraju biti ispunjeni uvjeti iz stavaka 1. i 2. članka 8.e Zakona kad korisnik ili konzultant korisnika nabavlja od:
a) srodnika u pravoj liniji od drugog do četvrtog stupnja, pobočnoj liniji u trećem i četvrtom stupnju i srodnika po tazbini u drugom stupnju te kad takvu povezanost poduzeća ponuditelja/podugovaratelja i korisnika/konzultanta korisnika ako su korištene usluge konzultanta u postupcima nabave ostvaruju posredstvom fizičkih osoba te
b) ponuditelja/podugovaratelja koji zajedno s korisnikom ima vlasnička/glasačka ili upravljačka prava u bilo kojem poduzeću ili postoji povezanost ponuditelja/podugovaratelja i korisnika/konzultanta korisnika, kao i u slučaju korištenih usluga konzultanta u postupcima nabave ostvarenih posredstvom fizičkih osoba.
(5) Nove kategorije troškova dodane revizijom Strateškog plana prihvatljive su od datuma podnošenja zahtjeva za reviziju Strateškog plana Europskoj komisiji pod uvjetima navedenima u članku 86. stavku 3. Uredbe (EU) br. 2021/2115.
(6) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrdi postojanje sukoba interesa iz članka 8.e. Zakona za pojedini trošak, takav trošak ne ispunjava uvjete prihvatljivosti za sufinanciranje.
(7) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu utvrdi da trošak ne ispunjava uvjete iz stavka 1. i 3. ovoga članka, trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(8) Korisnik mora imati i čuvati originalnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove, u suprotnom Agencija za plaćanja izdaje odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava, ako su bila isplaćena sredstva.«.
Članak 6.
U članku 16. stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) Kod aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka krčenje vinograda je prihvatljiv trošak u slučaju premještanja vinograda ili zamjene sorte na istoj parceli ili u slučaju iz stavka 16. ovoga članka.«.
Iza stavka 15. dodaje se stavak 16. koji glasi:
»(16) Kod aktivnosti iz stavka 1. točke a) ovoga članka sadnja iste sorte uz promjenu gustoće sklopa i/ili uzgojnog oblika je prihvatljiv trošak.«.
Članak 7.
U članku 17. stavku 1. podstavak 3. mijenja se i glasi:
» – krčenje zaraženih vinograda, ponovna sadnja nakon obveznog krčenja zaraženih vinograda i gubitak prihoda nakon obveznog krčenja iz zdravstvenih ili fitosanitarnih razloga«.
Članak 8.
U članku 20. stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) U okviru ove intervencije nije prihvatljiv podnositelj/korisnik koji je poduzetnik početnik ili pravna osoba koja nema godišnji financijski izvještaj poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje.«.
Članak 9.
U članku 23. stavku 1. podstavak 22. mijenja se i glasi:
» – troškovi izgradnje prilaza za vozila, trošak prilaznog puta do vinarije, manipulativnog prostora ispred vinarije, parkirališta ispred vinarije i troškovi dizala.«.
Članak 10.
U članku 24. stavku 2. iza riječi »iznos« dodaju se riječi »EU dijela«.
Članak 11.
U članku 25. stavku 1. točki f) iza riječi »vina« briše se zarez i riječi »osim korisnika Državnog proračuna«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) U okviru ove intervencije nije prihvatljiv podnositelj/korisnik koji je poduzetnik početnik ili pravna osoba koja nema godišnji financijski izvještaj poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje.«.
Članak 12.
U članku 29. stavku 1. iza riječi »iznos« riječ »EU« briše se.
Članak 13.
U članku 30. stavku 1. točki f) iza riječi »vina« briše se zarez i riječi »osim korisnika Državnog proračuna«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) U okviru ove intervencije nije prihvatljiv podnositelj/korisnik koji je poduzetnik početnik ili pravna osoba koja nema godišnji financijski izvještaj poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje.«.
Članak 14.
Članak 38. mijenja se i glasi:
»(1) Nakon objave natječaja za pojedinu intervenciju podnositelj u skladu s člankom 8.a stavkom 9. Zakona podnosi zahtjev za potporu Agenciji za plaćanja.
(2) Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom i/ili engleskom jeziku i latiničnom pismu.
(3) Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik i latinično pismo te ovjerena od strane sudskog tumača.
(4) Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu podnositelj popunjava tražene podatke i dužan je dostaviti svu traženu dokumentaciju navedenu u natječaju.
(5) Podnositelj u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja mora biti upisan u evidenciju korisnika potpora (u daljnjem tekstu: evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu.
(6) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu podnositelj iz stavka 5. ovoga članka treba provjeriti važeće podatke u evidenciji korisnika te ih je dužan ažurirati putem zahtjeva za promjenu podataka u evidenciji korisnika.
(7) Nakon zaprimanja zahtjeva za promjenu podataka iz stavka 6. ovoga članka, Agencija za plaćanja će podnositelju putem elektroničke pošte poslati obavijest o statusu promjena.
(8) Provođenje aktivnosti vezanih za prihvatljive troškove ne smije započeti prije podnošenja zahtjeva za potporu osim troškova iz članka 22. stavka 4. ovoga Pravilnika.
(9) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore u razdoblju od pet godina nakon donošenja potvrde o završenoj intervenciji.«.
Članak 15.
U članku 39. stavku 8. iza riječi »dokumentaciju« dodaju se riječi »ili u propisanom roku ne dostavi dokumentaciju«.
Članak 16.
Članak 41. mijenja se i glasi:
»(1) Prilikom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrđuje se pravovremenost, potpunost zahtjeva za potporu, broj bodova, iznos prihvatljivih troškova te udovoljavanje propisanim uvjetima i kriterijima za provedbu intervencija u skladu s odredbama ovoga pravilnika.
(2) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti podnositelja/korisnika provjerava se ispunjavanje propisanih uvjeta prihvatljivosti.
(3) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt propisane uvjete.
(4) Administrativnom kontrolom provjerava se je li podnositelj pri popunjavanju zahtjeva za potporu pravilno izračunao traženi broj bodova.
(5) U slučaju da se administrativnom kontrolom iz stavka 4. ovoga članka utvrdi broj bodova po pojedinom kriteriju i ukupan broj bodova manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje bodova te će razloge obrazložiti u odluci o dodjeli sredstava.
(6) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore i/ili intenzitet potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci o dodjeli sredstava.«.
Članak 17.
U članku 42. stavku 5. riječi »stavka 9.« zamjenjuju se riječima »stavka 12.«.
Članak 18.
Članak 43. mijenja se i glasi:
»(1) Agencija za plaćanja u okviru administrativne kontrole zahtjeva za potporu provjerava broj bodova te prag prolaznosti u skladu s kriterijima bodovanja i rangiranja.
(2) Kriteriji bodovanja i rangiranja te pragovi prolaznosti projekata za intervencije u sektoru vina nalaze se u Prilogu V. ovoga Pravilnika.
(3) Promjene uvjeta kod podnositelja, nastale nakon objave natječaja radi ostvarivanja bodova, nisu prihvatljive.
(4) Rang-lista u skladu s stavkom 10. člankom 8.a Zakona ažurira se na temelju podataka utvrđenih u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu.
(5) Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova nakon završene administrativne kontrole, a u slučaju prijava s jednakim brojem bodova prednost ima prijava koja ostvaruje više bodova po kriteriju koji je većeg prioriteta gledano prema poretku prioriteta kriterija u tablici iz Priloga V. ovoga Pravilnika.
(6) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki ukupni broj bodova te isti redoslijed iz stavka 5. ovoga članka prednost na rang-listi se određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu pri čemu prednost imaju potpuni zahtjevi za potporu za koje nije potrebno tražiti dopunu, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak predaje preporučene pošiljke s povratnicom u poštanskom uredu ili osobna dostava na adresi Agencije za plaćanja (datum, sat, minuta i sekunda).
(7) Ako dva ili više zahtjeva za potporu, prema kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru iz stavaka 5. i 6. ovoga članka, imaju jednaki broj bodova i jednako vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, prednost će se odrediti postupkom izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(8) Konačnu rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici (www.apprrr.hr), nakon donošenja odluka o dodjeli sredstava.«.
Članak 19.
U članku 45. stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Agencija za plaćanja donosi odluku o odbijanju zahtjeva za potporu ako podnositelj:
a) u zahtjevu za potporu dostavi netočne podatke koji se odnose na projekt u cjelini ili u slučaju neprihvatljivosti podnositelja i/ili neprihvatljivosti projekta
b) nepravovremeno dostavi dokumentaciju koja je tražena, odnosno ne poštuje rok za dostavu zahtjeva i/ili tražene dokumentacije ili dopune i/ili obrazloženja koji se odnose na projekt u cjelini
c) dostavi neprihvatljive troškove ili aktivnosti koji se odnose na projekt u cjelini
d) ne ostvaruje minimalan broj bodova prema kriterijima odabira u skladu s člankom 43. stavkom 2. ovoga Pravilnika
e) dostavi zahtjev u kojem je utvrđeno da su svi prihvatljivi troškovi sufinancirani iz drugih izvora potpore
f) nije dokazao sposobnost financiranja projekta u intervenciji 58.1.h.01. Informiranje u skladu s člankom 25. stavkom 3. točkom b) ovoga Pravilnika ili u intervenciji 58.1.k.01. Promidžba u skladu s člankom 31. stavkom 2. točkom b). ovoga Pravilnika
g) ne omogući obavljanje kontrole na terenu u intervenciji 58.1.a.01 Restrukturiranje i konverzija vinograda ili intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja
h) je isključen iz postupka dodjele potpore i traje mu razdoblje isključenja
i) ispunjava uvjete iz članka 21. stavka 5. ovoga Pravilnika i/ili
j) ispunjava uvjete za primjenu financijske korekcije u punom iznosu potpore u skladu s člankom 68. stavkom 8. ovoga Pravilnika
k) dostavi zahtjev za potporu u kojem je administrativnom kontrolom utvrđena potpora ispod minimalnog iznosa potpore u skladu s člankom 19. stavkom 1. ovoga Pravilnika za intervenciju 58.1.b.01. Ulaganja, člankom 24. stavkom 1. ovoga Pravilnika za intervenciju 58.1.h.01. Informiranje i člankom 29. stavkom 1. ovoga Pravilnika za intervenciju 58.1.k.01. Promidžba i u skladu s člankom 68. stavkom 5. točkom c) ovoga Pravilnika
l) ima odobren zahtjev za potporu i dostavi zahtjev za potporu za istu intervenciju prije podnošenja zahtjeva za isplatu po završetku svih aktivnosti ili prije odustajanja od odobrenog zahtjeva za potporu u sklopu iste intervencije.«.
Članak 20.
U članku 47. stavku 1. točki b) riječi »financijske transfere« zamjenjuju se riječima »financijski transferi«.
U stavku 2. točka c) briše se.
Članak 21.
U članku 49. stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Ako se administrativnom kontrolom utvrdi da je zahtjev za promjene prihvatljiv, Agencija za plaćanja će prihvatiti promjene koje ne utječu na prihvatljivost aktivnosti i/ili dijela projekta i/ili dodjele bodova po kriterijima odabira i/ili ciljeva projekta te izmijeniti odluku o dodjeli sredstava.«.
Članak 22.
U članku 52. stavku 2. riječi »od najviše 50 %« zamjenjuju se riječima »koji ne premašuje 80 %«.
Članak 23.
U članku 53. stavku 2. iza riječi »dostavu« briše se točka i dodaju riječi »preporučenom pošiljkom, a ako korisnik nije preuzeo pošiljku prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke biti će ponovljena samo još jednom uz objavu obavijesti na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) te će se smatrati da je time podnositelj obaviješten o roku za dostavu izvješća.«.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»(3) Ako je izvješće o utrošenom predujmu nepotpuno Agencija za plaćanja će od korisnika pisanim putem zatražiti dopunu i/ili obrazloženje i odrediti rok od sedam dana od dana zaprimanja zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje.«.
Članak 24.
U članku 55. stavku 5. riječi »i moraju« zamjenjuje se s riječima »i korisnik mora«.
Članak 25.
U članku 56. stavak 9. mijenja se i glasi:
»(9) Iznimno, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje dostavljen izvan roka iz stavka 8. ovoga članka u slučaju više sile i/ili katastrofalnih događaja, a ako nije riječ o višoj sili i/ili katastrofalnim događajima, primijeniti financijske korekcije u skladu s člankom 68. stavkom 1. ovoga Pravilnika.«.
Članak 26.
U članku 58. stavku 4. iza točke g) dodaju se točke h) i i) koje glase:
»h) kada primjenom financijskih korekcija iz članka 68. odobreni iznos potpore padne ispod minimalnog iznosa po projektu u skladu s člankom 19. stavkom 1., člankom 24. stavkom 1. i člankom 29. stavkom 1. ovoga Pravilnika
i) da u intervenciji 58.1.b.01 Ulaganja, predmet ulaganja nije stavljen u funkciju/uporabu ili nije spreman za uporabu.«.
Članak 27.
U članku 60. stavku 3. redni broj »7.« zamjenjuje se rednim brojem »6.«.
Članak 28.
Članak 62. mijenja se i glasi:
»(1) Agencija za plaćanja odbit će zahtjev za potporu podnositelja te će isključiti korisnika iz postupka isplate potpore i njegov zahtjev za isplatu bit će odbijen u skladu s člankom 6. ovoga Pravilnika ako se u razdoblju od podnošenja zahtjeva za potporu pa sve do završetka razdoblja nakon isplate u trajanju pet godina nakon donošenja potvrde o završenoj intervenciji utvrdi:
– dostavljanje lažnih podatka pri dostavi zahtjeva za potporu/promjenu projekta/produljenje projekta/isplatu
– umjetno stvaranje uvjeta
– sumnju na prijevaru koju je potvrdilo nadležno tijelo.
(2) Kad odlučuje o odbijanju, umanjenju ili povratu sredstava potpore Agencija za plaćanja uzima u obzir utvrđene nepravilnosti i financijske korekcije u skladu člankom 68. ovoga Pravilnika.«.
Članak 29.
Članak 63. mijenja se i glasi:
»(1) Agencija za plaćanja će odluku o povratu sredstava iz članka 144. Zakona (u daljnjem tekstu: odluka o povratu sredstava) korisniku dostaviti na adresu navedenu u zahtjevu za potporu, elektroničkim putem na elektroničku adresu ili preporučenom poštom na adresu za preporučenu pošiljku.
(2) U slučaju slanja odluke o povratu sredstava preporučenom pošiljkom, ako korisnik nije preuzeo pošiljku prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke će biti ponovljena samo još jednom uz objavu obavijesti na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) te će se time smatrati da je korisnik obaviješten o dostavi.
(3) Ako korisnik nije izvršio povrat sredstava u propisanom roku, na iznos duga nakon isteka roka za povrat obračunava se zakonska zatezna kamata.
(4) U slučaju nemogućnosti naplate duga, Agencija za plaćanja će u skladu s propisima kojima se uređuje postupak ovrhe pokrenuti postupak ovrhe na računima dužnika i/ili će zatražiti zaštitu svojih prava putem nadležnog suda.«.
Članak 30.
U članku 68. stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Prilikom donošenja odluke o isplati Agencija za plaćanja primijenit će odgovarajuće financijske korekcije iznosa potpore za nepravovremenost, izuzev kašnjenja u slučaju dokazane više sile i/ili katastrofalnih događaja, odnosno za utvrđene dane kašnjenja u dostavljanju izvještaja, zahtjeva za isplatu te dopuna i/ili obrazloženja do najviše 30 dana kašnjenja, umanjenjem iznosa prihvatljivog za isplatu u određenom postotku i to kako slijedi:
– do 5 dana kašnjenja za 1 %
– od 6 do 15 dana kašnjenja za 2 %
– od 16 do 30 dana kašnjenja za 5 %
– više od 30 dana kašnjenja za 100 %, Agencija za plaćanja će poništiti odluku o dodjeli sredstava.«.
U stavku 11. riječ »odobreni« zamjenjuje se riječju »utvrđeni«.
Članak 31.
U Prilogu I. točka 1.2.4. mijenja se i glasi:
»1.2.4. obrade tla
1.2.4.1. rigolanje
1.2.4.2. ripanje
1.2.4.3. podrivanje«.
Točka 1.2.5. mijenja se i glasi:
»1.2.5. obrade tla
1.2.5.1. rotodrljanje
1.2.5.2. frezanje
1.2.5.3. usitnjavanje kamenitog sloja tla«.
Točka 2.4. mijenja se i glasi: »materijal/oprema sustava za navodnjavanje u vinogradu«.
Točka 2.5. mijenja se i glasi: »materijal/oprema sustava za fertigaciju«.
Točka 2.6. mijenja se i gasi: »postavljanje sustava za navodnjavanje i/ili fertirigaciju u vinogradu«.
Točka 2.7. mijenja se i glasi: »kupnja opreme za vinograd – dron za preciznu poljoprivredu sa softverom za vinogradarstvo uključujući prema potrebi pripadajuće spremnike s dodacima za primjenu pesticida odnosno hranjiva i/ili pametna kamera i/ili meteorološka postaja «.
Članak 32.
U Prilogu II. riječi: »Napomena: opći troškovi su prihvatljivi ako su nastali od 16. 10. 2023. godine« brišu se.
Članak 33.
Dosadašnji Prilog V. zamjenjuje se novim Prilogom V. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Članak 34.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/24-01/24Urbroj: 525-06/260-24-25Zagreb, 7. siječnja 2025.
Potpredsjednik Vlade i ministarpoljoprivrede, šumarstva i ribarstvaJosip Dabro, v. r.
PRILOG V.
Intervencija 58.1.a.01. – Restrukturiranje i konverzija vinograda | Bodovi | |
1. | Prethodno sudjelovanje u programskim razdobljima iz sektora vina | Najviše 5 |
1.1. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora iz sektora vina | 5 |
1.2. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u dva programska razdoblja iz sektora vina | 4 |
1.3. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u jednom od programskih razdoblja iz sektora vina | 3 |
2. | Podnositelj koji je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina | Najviše 2 |
2.1. | podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina | 2 |
2.2. | podnositelj je sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju | 1 |
3. | Podnositelj ima vinogradarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama | Najviše 3 |
3.1. | podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu | 3 |
3.2. | podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i/ili vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu | 2 |
4. | Podnositelj je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine | Najviše 5 |
4.1. | visoka stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila, sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija | 5 |
4.2. | viša stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija | 4 |
4.3. | srednja stručnost – osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju obrazovanju (polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način | 3 |
4.4. | ostala stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije ali s iskustvom od najmanje pet godina u poljoprivredi | 2 |
5. | Podnositelj je mladi poljoprivrednik | Najviše 2 |
5.1. | mladi poljoprivrednik | 2 |
6. | Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada | Najviše 3 |
6.1. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina | 3 |
6.2. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina | 2 |
6.3. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina | 1 |
7. | Izvedivost plana projekta | Najviše 4 |
7.1. | nabava opreme za nove tehnike za upravljanje vinogradom kojima se doprinosi ublažavanju klimatskih promjena | 2 |
7.2. | postavljanje infrastrukture za navodnjavanje koja racionalno koristi vodu i doprinosi prilagodbi i ublažavanju klimatskih promjena | 2 |
8. | Primjenjivost rezultata projekta – zamjena sorte | Najviše 2 |
8.1. | zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim sortama na svim parcelama koje su predmet restrukturiranja | 2 |
8.2. | zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama | 1 |
MAKSIMALNI BROJ BODOVA | (26) | |
PRAG PROLAZNOSTI | (12) |
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 1
Programska razdoblja iz sektora vina su:
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2014. do 2018. godine
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine
Intervencije iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.
2. Kriterij odabira 3.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
3. Kriterij odabira 4.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a ili za zaposlenika podnositelja.
4. Kriterij odabira 6.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
5. Kriterij odabira 7.1.
Bodovi po ovom kriteriju mogu se ostvariti ukoliko Podnositelj nabavlja opremu za vinograd iz točke 2.7. Liste prihvatljivih troškova.
6. Kriterij odabira 7.2.
Kod unaprjeđenja navodnjavanja Korisnik u planu aktivnosti treba prikazati karakteristike postojećeg stanja sustava navodnjavanja i tehničke parametre novog sustava iz kojih mora biti vidljivo poboljšanje. Kod unapređenja i uvođenja novog sustava navodnjavanja potrebno je u planu aktivnosti opisati/prikazati da taj uvedeni sustav udovoljava uvjetima iz članka 16. stavka 6. i 7. Pravilnika odnosno da doprinosi ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi tim promjenama. Ukoliko je u okviru projekta novog sustava navodnjavanja obuhvaćeno građenje objekata za koje je izdana građevinska dozvola nije potrebno ishoditi rješenje o provedenom postupku utjecaja na okoliš jer je isto sastavni dio građevinske dozvole koju je potrebno priložiti.
Kod ovog kriterija potrebno je podnijeti dokaz uz zahtjev za isplatu kojim se dokazuje da je novo stanje sustava u potpunosti izvršeno u skladu s Planom aktivnosti.
Intervencija 58.1.b.01. Ulaganja | Bodovi | |
1. | Prethodno sudjelovanje u programskim razdobljima iz sektora vina | Najviše 5 |
1.1. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora iz sektora vina | 5 |
1.2. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u dva programska razdoblja iz sektora vina | 4 |
1.3. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u jednom od programskih razdoblja iz sektora vina | 3 |
2. | Podnositelj zahtjeva za potporu koji je u sustavu ekološke proizvodnje vina | Najviše 2 |
2.1. | podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina | 2 |
2.2. | podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju | 1 |
3. | Podnositelj ima vinogradarsku i vinarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama | Najviše 3 |
3.1. | podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu | 3 |
3.2. | podnositelj je u sustavu proizvodnje vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu | 2 |
4. | Podnositelj zahtjeva za potporu je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine | Najviše 5 |
4.1. | visoka stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija | 5 |
4.2. | viša stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija | 4 |
4.3. | srednja stručnost – osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju (polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način | 3 |
4.4. | ostala stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije, ali s iskustvom od najmanje pet godina u proizvodnji vina (vinarstvu) | 2 |
5. | Podnositelj je mladi poljoprivrednik | Najviše 2 |
5.1. | mladi poljoprivrednik | 2 |
6. | Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada | Najviše 3 |
6.1. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina | 3 |
6.2. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina | 2 |
6.3. | podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina | 1 |
MAKSIMALNI BROJ BODOVA | (20) | |
PRAG PROLAZNOSTI | (10) |
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 1.
Programska razdoblja iz sektora vina su:
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2014. do 2018. godine
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine
Intervencije iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.
2. Kriterij odabira 3.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
3. Kriterij odabira 4.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a za zaposlenika podnositelja.
4. Kriterij odabira 6.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
Intervencija 58.1.h.01. Informiranje | Bodovi | |
1. | Prethodno sudjelovanje u programskim razdobljima iz sektora vina | Najviše 5 |
1.1. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora iz sektora vina | 5 |
1.2. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u dva programska razdoblja iz sektora vina | 4 |
1.3. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u jednom od programskih razdoblja iz sektora vina | 3 |
2. | izvedivost plana projekta | Najviše 5 |
2.1. | projekt se odnosi odgovornu konzumaciju vina i upoznavanje potrošačke populacije o umjerenom i odgovornom pijenju vina te o rizicima povezanim sa štetnom konzumacijom alkohola | 3 |
2.2. | projekt se odnosi na sustav Unije o zaštićenim oznakama izvornosti ili zaštićenim oznakama zemljopisnog podrijetla u pogledu kakvoće i ugleda vina | 2 |
3. | primjenjivost rezultata projekta | Najviše 3 |
3.1. | aktivnosti se odnose na više zaštićenih oznaka u skladu s člankom 30. Zakona o vinu | 3 |
3.2. | aktivnosti se odnose na više vinskih regija | 2 |
3.3. | aktivnosti se odnose na više država članica Europske unije | 1 |
MAKSIMALNI BROJ BODOVA | 13 | |
PRAG PROLAZNOSTI | 6 |
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 1.
Programska razdoblja iz sektora vina su:
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2014. do 2018. godine
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine
Intervencije iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.
Intervencija 58.1.k.01. Promidžba | Bodovi | |
1. | Prethodno sudjelovanje u programskim razdobljima iz sektora vina | Najviše 5 |
1.1. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora iz sektora vina | 5 |
1.2. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u dva programska razdoblja iz sektora vina | 4 |
1.3. | podnositelj kojem nije odobrena i/ili isplaćena potpora u jednom od programskih razdoblja iz sektora vina | 3 |
2. | izvedivost plana projekta | Najviše 5 |
2.1. | projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji europskih vina | 3 |
2.2. | projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji hrvatskih vina | 2 |
3. | primjenjivost rezultata projekta | Najviše 3 |
3.1. | projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti općeg karaktera koje su vezane za više vinskih regija | 3 |
3.2. | projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednu vinsku regiju | 2 |
3.3. | projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednog proizvođača | 1 |
MAKSIMALNI BROJ BODOVA | 13 | |
PRAG PROLAZNOSTI | 6 |
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 1.
Programska razdoblja iz sektora vina su:
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2014. do 2018. godine
Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine
Intervencije iz sektora vina unutar Strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.
** Imenovanje i promjene uvjeta za ostvarivanje bodova prema kriterijima odabira nastale na strani podnositelja nakon objave natječaja nisu prihvatljive.
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_01_5_26.html