Baza je ažurirana 14.03.2025. 

zaključno sa NN 35/25

EU 2024/2679

NN 154/2024 (30.12.2024.), Pravilnik o dopuni Pravilnika o početnoj i periodičnoj izobrazbi vozača

MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

2552

Na temelju članka 5. stavka 6. i članka 10. stavka 4. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, br. 41/18, 98/19, 30/21, 89/21 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 114/22 i 136/24) ministar mora, prometa i infrastrukture, donosi

PRAVILNIK

O DOPUNI PRAVILNIKA O POČETNOJ I PERIODIČNOJ IZOBRAZBI VOZAČA

Članak 1.

U Pravilniku o početnoj i periodičnoj izobrazbi vozača (»Narodne novine«, broj 14/22) iza članka 23. dodaje se novi članak 23.a koji glasi:

»Članak 23.a

OBUKA I STRUČNA OSPOSOBLJENOST OPERATORA U VOZILU I OPERATORA INTERVENCIJE NA DALJINU

(1) Operatori u vozilu i operatori intervencije na daljinu moraju imati važeću vozačku dozvolu B-kategorije i biti stručno osposobljeni za upravljanje sustavom za vožnju potpuno automatiziranog vozila te biti osposobljeni procijeniti performanse i ograničenja sustava kako bi mogli prepoznati potrebu za intervencijom.

(2) Pravna osoba koja obavlja djelatnost prijevoza putnika potpuno automatiziranim vozilima dužna je osigurati program obuke za operatore u vozilu i operatore intervencije na daljinu i odgovorna je za razvoj postupaka provjere znanja i vještina, u skladu sa standardima SAE AVSC00001201911 ili PAS 1884:2021, na temelju kojih izdaje svjedodžbu o stečenoj početnoj kvalifikaciji za operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu.

(3) Program obuke za operatore u vozilu i operatore intervencije na daljinu obuhvaća minimalno sljedeća područja:

1. Opće vještine i znanja potrebne za nadzor potpuno automatiziranog vozila za koji se provodi obuka,

2. Očekivane performanse i ponašanje vozila odnosno ADSa, ali i prepoznavanje situacija neočekivanog ponašanja vozila odnosno ADSa,

3. Stanje minimalnog rizika i prikladne lokacije minimalnog rizika,

4. Predviđeno područje rada (ODD) potpuno automatiziranog vozila te njegove značajke,

5. Potencijalni rizici, mitigacijske mjere i upravljanje rizikom.

(4) Pravna osoba koja obavlja djelatnost prijevoza putnika potpuno automatiziranim vozilima mora osigurati redovitu obuku i testiranje operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu kako bi se omogućilo njihovo upoznavanje s najnovijim tehnologijama, sigurnosnim protokolima i promjenama u djelovanju ADS sustava.

(5) Pravna osoba koja obavlja djelatnost prijevoza putnika potpuno automatiziranim vozilima dužna je jednom godišnje osigurati redoviti program obnavljanja znanja za operatore koji već posjeduju važeću svjedodžbu o stečenoj početnoj kvalifikaciji za operatora intervencije na daljinu i operatora intervencije u vozilu.

(6) Operatoru u vozilu odnosno operatoru intervencije na daljinu koji dulje od šest uzastopnih mjeseci nije obavljao zadaće nadzora potpuno automatiziranog vozila, pravna osoba koja obavlja djelatnost prijevoza putnika potpuno automatiziranim vozilima dužna je osigurati jednodnevnu obuku za obnovu znanja.

(7) Pravna osoba koja obavlja djelatnost prijevoza putnika potpuno automatiziranim vozilima dužna je voditi evidenciju o provedenoj obuci, izdanim svjedodžbama o stečenoj početnoj kvalifikaciji za operatora intervencije na daljinu i operatora intervencije u vozilu, operativnim performansama operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu, podacima o sudjelovanju u obuci operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu, datumima provedenih testiranja te svim incidentima koji su zabilježeni tijekom obuke.«

Članak 2.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/24-02/43
Urbroj: 530-08-2-1-1-24-1
Zagreb, 23. prosinca 2024.

Potpredsjednik Vlade
i ministar
Oleg Butković, v. r.

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_12_154_2552.html