Ministarstvo financija
2461
Na temelju članka 5. stavka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine«, br. 144/21.) ministar financija donosi
PRAVILNIK
O NAČINU VOĐENJA REGISTRA PRORAČUNSKIH I IZVANPRORAČUNSKIH KORISNIKA
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim pravilnikom utvrđuje se način vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (u daljnjem tekstu: Registar).
Značenje pojmova
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. proračunski korisnici (u daljnjem tekstu: proračunski korisnici) su državna tijela i ustanove čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili su sastavnice tog tijela ili ustanove koje im je ujedno isključivi osnivač, a čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa, pri čemu ti prihodi iznose 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u iznosu od 50 posto ili više
2. izvanproračunski korisnici iz skupine I. (u daljnjem tekstu: izvanproračunski korisnici) su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici, a koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uvjete:
a) da im je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, da u njima Republika Hrvatska odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima odlučujući utjecaj na upravljanje i da se u opći proračun uključuju s obzirom na način financiranja
b) da su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države
3. jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: jedinica) je općina, grad i županija čija tijela obavljaju funkcije, izvršavaju zadaće i donose programe propisane zakonom i odlukama donesenima na temelju zakona, za što se sredstva osiguravaju u proračunu jedinice; ima jedinstveni račun proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika jedinice, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj proračuna jedinice sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja lokalnog proračuna
4. državni proračun je obveznik primjene odredbi Zakona o proračunu koji ima jedinstveni račun državnog proračuna na kojem se ostvaruju svi priljevi i izvršavaju svi odljevi proračuna i proračunskih korisnika državnog proračuna, obveznik je izrade i dostave financijskih izvještaja te je godišnji financijski izvještaj državnog proračuna sastavni dio konsolidiranog financijskog izvještaja državnog proračuna
5. registar je popis proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika jedinica u kojem su proračunski korisnici hijerarhijski povezani s nadležnim ministarstvom ili drugim tijelom državne uprave na razini razdjela organizacijske klasifikacije odnosno s nadležnom jedinicom.
II. NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Sadržaj Registra
Članak 3.
Registar sadrži podatke o:
– proračunskim i izvanproračunskim korisnicama državnog proračuna,
– proračunskim i izvanproračunskim korisnicima jedinica,
– državnom proračunu,
– jedinicama.
Proračunski korisnici državnog proračuna
Članak 4.
(1) Proračunski korisnici državnog proračuna su državna tijela i ustanove:
1. čiji je isključivi osnivač Republika Hrvatska
2. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u državnom proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda državni proračun u iznosu 50 posto ili više
3. koji su navedeni u Registru.
(2) Proračunski korisnici državnog proračuna su i ustanove:
1. čiji su osnivači Republika Hrvatska i jedinica
2. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u državnom proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda državni proračun u iznosu 50 posto ili više
3. koji su navedeni u Registru.
(3) Proračunski korisnici državnog proračuna su i sastavnice tijela koje imaju pravnu osobnost ili sastavnice ustanove koje imaju pravnu osobnost:
1. kojima je tijelo ili ustanova iz stavka 1. ovoga članka isključivi osnivač
2. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda državni proračun u iznosu 50 posto ili više
3. koji su navedeni u Registru.
Proračunski korisnici jedinica
Članak 5.
(1) Proračunski korisnici jedinica su ustanove:
1. čiji je isključivi osnivač jedinica ili više jedinica
2. čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u proračunu jedinice i/ili koji ostvaruju prihode iz proračuna jedinice i/ili na temelju javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda proračun jedinica u iznosu 50 posto ili više
3. koji su navedeni u Registru.
(2) Iznimno od stavka 1. točke 2. ovog članka, proračunskim korisnicima jedinica smatraju se ustanove koje obavljaju djelatnost odgoja i obrazovanja (osnovne škole, srednje škole, učenički domovi), a čiji se rashodi za zaposlene i/ili materijalni rashodi osiguravaju u državnom proračunu i/ili koji ostvaruju prihode iz državnog proračuna u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda odnosno kojima je izvor prihoda državni proračun u iznosu 50 posto ili više od ukupnih prihoda.
(3) Ako su proračunskom korisniku iz stavka 1. ovoga članaka osnivači više jedinica, nadležnom jedinicom proračunskog korisnika smatra se ona jedinica iz čijeg se proračuna ostvaruje najveći udio prihoda iz stavka 1. točke 2. ovoga članka.
Primjena kriterija za utvrđivanje proračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih korisnika jedinica
Članak 6.
(1) Pri utvrđivanju proračunskih korisnika državnog proračuna iz članka 4., stavaka 1., 2. i 3., kriteriji iz točaka 1. do 3. moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Pri utvrđivanju proračunskih korisnika jedinice iz članka 5., stavka 1. kriteriji iz točaka 1. do 3. moraju biti ispunjeni kumulativno.
(3) Postotak prihoda iz članaka 4. i 5. ovoga Pravilnika u ukupnim prihodima proračunskog korisnika utvrđuje se na temelju prosjeka udjela prihoda iz proračuna odnosno prihoda ostvarenih obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u ukupnim prihodima, i to za prethodne tri godine.
(4) Za novoosnovane proračunske korisnike postotak prihoda iz članaka 4. i 5. ovoga Pravilnika u ukupnim prihodima utvrđuje se na temelju prosjeka udjela planiranih prihoda iz proračuna odnosno planiranih prihoda koji će se ostvariti obavljanjem poslova temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa u ukupnim planiranim prihodima, i to u godini osnivanja i za sljedeće dvije godine.
Izvanproračunski korisnici
Članak 7.
Izvanproračunski korisnici su ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe koje nisu proračunski korisnici, a:
1. kojima je isključivi osnivač ili vlasnik Republika Hrvatska i/ili jedinica, u kojima Republika Hrvatska odnosno jedinica ima odlučujući utjecaj na upravljanje, ostvaruju prihode temeljem javnih ovlasti, zakona i drugih propisa
2. koji su prema pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća) razvrstani u sektor opće države
3. koji su navedeni u Registru.
Primjena kriterija za utvrđivanje izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i izvanproračunskih korisnika jedinica
Članak 8.
(1) Pri utvrđivanju izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i izvanproračunskih korisnika jedinica kriteriji iz članka 7. ovoga Pravilnika moraju biti ispunjeni kumulativno.
(2) Izvanproračunskim korisnicima državnog proračuna iz članka 7. ovoga Pravilnika smatraju se fondovi socijalne sigurnosti sukladno pravilima statističke metodologije Europske unije (ESA 2010, propisana Uredbom (EU) 549/2013 Europskog parlamenta i Vijeća): Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje.
Podaci u Registru
Članak 9.
(1) Registar sadrži podatke o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima na sljedeći način:
1. datum upisa u Registar
2. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija upisom u Registar
3. osobni identifikacijski broj (OIB)
4. matični broj (MB)
5. podaci o korisniku: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, šifra školske ustanove osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
6. šifra djelatnosti
7. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010
8. račun za redovno poslovanje
9. statistička oznaka grada/općine i županije
10. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja)
11. podaci o nadležnosti:
– proračunski odnosno izvanproračunski korisnik državnog proračuna: šifra, RKP broj i naziv nadležnog razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, šifra i naziv nadležne glave organizacijske klasifikacije državnog proračuna
– proračunski odnosno izvanproračunski korisnik jedinice: RKP broj i naziv nadležne jedinice
12. podaci o osnivačima/vlasnicima i izvorima financiranja
13. podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv dužnosti/funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju
14. službeni datum ispisa iz Registra.
(2) Registar sadrži podatke o državnom proračunu iz članka 2. točke 4. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
1. datum upisa u Registar
2. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija upisom u Registar
3. osobni identifikacijski broj (OIB)
4. matični broj (MB)
5. naziv, adresa, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
6. šifra djelatnosti
7. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010
8. račun za redovno poslovanje
9. statistička oznaka grada/općine i županije
10. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja)
11. podaci o izvorima financiranja
12. podaci o osnivačima/vlasnicima i izvorima financiranja
13. podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv dužnosti/funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju
14. službeni datum ispisa iz Registra.
(3) Registar sadrži podatke o jedinicama iz članka 2. točke 3. ovoga Pravilnika na sljedeći način:
1. datum upisa u Registar
2. RKP broj koji se dodjeljuje od strane Ministarstva financija upisom u Registar
3. osobni identifikacijski broj (OIB)
4. matični broj (MB)
5. podaci o jedinici: naziv, adresa sjedišta, poštanski broj, mjesto, osoba za kontakt, telefon, e-mail, web-stranica
6. šifra djelatnosti
7. oznaka i naziv sektorske klasifikacije prema ESA2010
8. račun za redovno poslovanje
9. statistička oznaka grada/općine i županije
10. razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja)
11. podaci o izvorima financiranja
12. podaci o osobi ovlaštenoj za zastupanje: ime i prezime, naziv dužnosti/funkcije, osobni identifikacijski broj (OIB), datum stupanja na dužnost/funkciju
13. službeni datum ispisa iz Registra.
Ustrojavanje i vođenje Registra
Članak 10.
(1) Registar ustrojava i vodi Ministarstvo financija.
(2) Registar se vodi putem aplikativnog rješenja (u daljnjem tekstu: aplikacija).
(3) Proračunski i izvanproračunski korisnici, državni proračun i jedinice odgovorni su za točnost i istinitost unesenih podataka u Registar.
Upis u Registar
Članak 11.
(1) U Registar se upisuju:
– novoosnovani proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici
– proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici koji zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika ispunjavaju uvjet za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika
– novoosnovane jedinice.
(2) Zahtjev za upis u Registar podnosi se na obrascu Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac RKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Novoosnovani proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik iz stavka 1. ovoga članka podnosi zahtjev za upis u Registar u papirnatom obliku nadležnom razdjelu organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležnoj jedinici.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za novoosnovanog proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 1. ovoga članka putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar najkasnije u roku od osam dana od dana osnivanja.
(5) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna i nadležna jedinica za one korisnike koji su zbog promjene osnivača i/ili promjene u strukturi izvora financiranja ispunili uvjet iz članaka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika za stjecanje statusa proračunskog korisnika odnosno izvanproračunskog korisnika putem aplikacije podnosi zahtjev za upis u Registar od 1. siječnja proračunske godine koja slijedi nakon godine ispunjenja uvjeta.
(6) Ministarstvo financija provjerava usklađenost podnesenog zahtjeva za upis u Registar iz stavaka 4. i 5. ovoga članka s kriterijima za utvrđivanje proračunskih korisnika državnog proračuna i jedinica iz članka 4., 5. i 7. ovoga Pravilnika te putem aplikacije odobrava ili odbija zahtjev na upis u Registar.
(7) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u podnesenom zahtjevu za upis u Registar iz stavaka 4. i 5. ovoga članka Ministarstvo financija putem aplikacije traži dopunu odnosno ispravak podataka u zahtjevu za upis u Registar.
(8) Odobrenjem podnesenog zahtjeva za upis u Registar i dodjelom broja iz Registra (u daljnjem tekstu: RKP broj) od strane Ministarstva financija putem aplikacije, status proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz stavka 3. ovoga članka smatra se aktivnim.
(9) Novoosnovani proračunski korisnik državnog proračuna iz stavka 1. ovoga članka, a koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna i novoosnovana jedinica podnose zahtjev za upis u Registar u papirnatom obliku Ministarstvu financija u roku od osam dana od dana osnivanja.
(10) Ministarstvo financija za novoosnovanog proračunskog korisnika državnog proračuna koji ima status razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna provjerava usklađenost podnesenog zahtjeva za upis u Registar s kriterijima za utvrđivanje proračunskih korisnika državnog proračuna iz članka 4. ovoga Pravilnika te odobrava zahtjev na upis u Registar.
(11) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u podnesenom zahtjevu za upis u Registar iz stavka 9. ovoga članka Ministarstvo financija traži dopunu odnosno ispravak podataka iz zahtjeva za upis u Registar.
(12) Odobrenjem podnesenog zahtjeva za upis u Registar i dodjelom RKP broja od strane Ministarstva financija, status proračunskog korisnika i jedinice iz stavka 9. ovoga članka smatra se aktivnim.
(13) RKP broj je neponovljiv i ne može se mijenjati.
(14) Potvrdu o upisu u Registar čini elektronički ispis unesenih podataka u aplikaciji.
Promjene podataka u Registru
Članak 12.
(1) U slučaju promjene podataka koji su sadržani u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika, državni proračun, jedinica, proračunski korisnici te izvanproračunski korisnici obvezni su putem aplikacije unijeti promjene u Registar podnošenjem zahtjeva za promjenom podataka.
(2) Zahtjev za promjenom podataka u Registru iz članka 9. ovoga Pravilnika podnosi se na obrascu Promjene u Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac PRKP) koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(3) Zahtjev za promjenom podataka u Registru iz stavka 2. ovoga članka podnosi se najkasnije u roku od osam dana od nastanka promjene.
(4) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podataka proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz nadležnosti te odobrava ili vraća podneseni zahtjev za promjenom podataka u Registru na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(5) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podataka iz podnesenog zahtjeva za promjenom podataka u Registru iz stavka 4. ovoga članka te putem aplikacije odobrava ili vraća podneseni zahtjev za promjenom podataka u Registru na ispravak odnosno dopunu podataka u slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka.
(6) Danom konačnom suglasnosti na podneseni zahtjev za promjenom podataka u Registru od strane Ministarstva financija putem aplikacije, izmijenjeni podaci vidljivi su u Registru.
(7) Podaci o RKP broju, osobnom identifikacijskom broju (OIB) i matičnom broju (MB) ne mijenjaju se.
Promjena nadležnosti u Registru
Članak 13.
(1) Promjena nadležnosti nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva preuzimanje odnosno prijenos osnivačkih prava i to u slučajevima kada:
– jedinica koja je jedini i isključivi osnivač prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu
– jedinica koja je jedan od osnivača i ujedno nadležna jedinica prenosi osnivačka prava na drugu jedinicu
– jedinica prenosi osnivačka prava na Republiku Hrvatsku
– Republika Hrvatska prenosi osnivačka prava na jedinicu.
(2) Uz navedeno iz stavka 1. ovoga članka, promjena nadležnosti nad proračunskim odnosno izvanproračunskim korisnikom u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva i slučajeve kada se proračunskom odnosno izvanproračunskom korisniku mijenja pripadnost nadležnom razdjelu organizacijske klasifikacije državnog proračuna.
(3) Proračunski korisnik odnosno izvanproračunski korisnik kojemu se mijenja nadležnost putem aplikacije podnosi zahtjev za promjenom podataka u Registru.
(4) Podneseni zahtjev za promjenom nadležnosti iz stavka 3. ovoga članka putem aplikacije odobrava razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja je bila nadležna proračunskom korisniku odnosno izvanproračunskom korisniku do promjene nadležnosti i razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno jedinica koja preuzima nadležnost nad proračunskim korisnikom odnosno izvanproračunskim korisnikom u roku od dva dana od dana njegova primitka.
(5) Ministarstvo financija putem aplikacije odobrava zahtjev za promjenom nadležnosti nad proračunskim odnosno izvanproračunskim korisnikom.
(6) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za promjenom nadležnosti, Ministarstvo financija putem aplikacije traži dopunu ili ispravak podataka.
Ispis iz Registra
Članak 14.
(1) Ispis iz Registra u smislu ovoga Pravilnika provodi se u slučaju kada:
– jedinica, proračunski korisnik i izvanproračunski korisnik prestaje s poslovanjem
– proračunski korisnik ne ispunjava uvjete iz članka 4. odnosno članka 5. ovoga Pravilnika
– izvanproračunski korisnik ne ispunjava uvjete iz članka 7. ovoga Pravilnika.
(2) Kada nastupe uvjeti iz stavka 1. ovoga članka, jedinica, proračunski korisnik te izvanproračunski korisnik obvezni su samostalno podnijeti zahtjev za ispis iz Registra.
(3) Zahtjev za ispis iz Registra podnosi se putem aplikacije na obrascu Ispis iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (Obrazac IRKP), koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.
(4) U zahtjevu za ispis iz Registra navodi se službeni datum ispisa iz Registra i obrazloženje razloga ispisa iz Registra.
(5) Zahtjev za ispis iz Registra se podnosi istovremeno s financijskim izvještajima koji se sastavljaju sukladno odredbama kojima se uređuje podnošenje financijskih izvještaja u slučaju statusnih promjena propisanih pravilnikom kojim se uređuje financijsko izvještavanje u proračunskom računovodstvu.
(6) Nadležni razdjel organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica putem aplikacije provjerava točnost i istinitost podnesenog zahtjeva proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika za ispis iz Registra te odobrava zahtjev za ispis iz Registra.
(7) Ministarstvo financija provjerava točnost i istinitost podnesenog zahtjeva jedinice, proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika za ispis iz Registra te odobrava zahtjev za ispis iz Registra.
(8) U slučaju nepotpunih ili pogrešno popunjenih podataka u zahtjevu za ispis iz Registra, Ministarstvo financija putem aplikacije traži dopunu ili ispravak podataka.
(9) Danom ispisa iz Registra jedinica, proračunski odnosno izvanproračunski korisnik je neaktivan.
Pristup Registru
Članak 15.
(1) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici imaju pristup Registru putem Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS) uz vjerodajnicu visoke razine sigurnosti.
(2) Jedinice, proračunski korisnici i izvanproračunski korisnici u Registru imaju mogućnost:
– uvida u vlastite podatke navedene u Registru
– uvida u javno dostupne podatke iz Registra o svim jedinicama, proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima upisanim u Registar
– podnošenja zahtjeva za promjenom podataka
– podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra te
– preuzimanja izvatka podataka iz Registra.
(3) Nadležno ministarstvo ili drugo državno tijelo na razini razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna odnosno nadležna jedinica, uz mogućnosti iz stavka 2. ovoga članka, u Registru imaju mogućnost:
– uvida u podatke koji se vode u Registru o proračunskim korisnicima i izvanproračunskim korisnicima iz svoje nadležnosti
– podnošenja zahtjeva za upis u Registar za proračunske i izvanproračunske korisnike iz svoje nadležnosti
– podnošenja zahtjeva za ispis iz Registra za proračunskog odnosno izvanproračunskog korisnika iz svoje nadležnosti te
– odobrenja zahtjeva za promjenu podataka i zahtjeva za ispis iz Registra.
Javna objava podataka iz Registra
Članak 16.
(1) Javno se objavljuju sljedeći podaci iz Registra:
– datum upisa u Registar
– RKP broj
– naziv
– osobni identifikacijski broj (OIB)
– matični broj (MB)
– adresa sjedišta
– poštanski broj i mjesto
– statistička oznaka grada/općine i županije
– web-stranica
– razina (dvoznamenkasta brojčana oznaka za potrebe financijskog izvještavanja)
– podaci o nadležnosti: šifra razdjela organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležni razdjel i glava organizacijske klasifikacije državnog proračuna, nadležna jedinica
– podatak o osnivačima/vlasnicima
– službeni datum ispisa iz Registra.
(2) Podaci iz Registra iz stavka 1. ovoga članka dostupni su na mrežnim stranicama Ministarstva financija i mogu se preuzeti u strukturiranom formatu.
(3) Na dostupnost i objavu podataka iz Registra na odgovarajući način primjenjuju se propisi koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
Proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i proračunski i izvanproračunski korisnici koji su do dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika upisani u Registar sukladno Pravilniku o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (»Narodne novine«, br. 128/09., 142/14., 23/19. i 83/21.), ostaju upisani u Registar u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Članak 18.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o utvrđivanju proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračunskih i izvanproračunskih korisnika proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te o načinu vođenja Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika (»Narodne novine«, br. 128/09., 142/14., 23/19. i 83/21.).
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 400-02/24-01/21
Urbroj: 513-05-03-24-1
Zagreb, 13. prosinca 2024.
Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija dr. sc. Marko Primorac, v. r.
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_12_150_2461.html