Hrvatski zavod za socijalni rad
2309
Na temelju članka 184. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine« broj 18/22., 46/22., 119/22., 71/23. i 156/23.), članka 54. stavka 1. Zakona o ustanovama (»Narodne novine« broj 76/93., 29/97., 49/99., 35/08., 127/19. i 151/22.) uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske, klasa: 022-03/24-04/406, urbroj: 50301- 04/15-24-3 od 21. studenoga 2024. godine, Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za socijalni rad, na sjednici održanoj 2. prosinca 2024. godine, donijelo je
IZMJENE I DOPUNE STATUTA
HRVATSKOG ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD
Članak 1.
U Statutu Hrvatskog zavoda za socijalni rad (»Narodne novine« broj 134/22. i 9/24.) u članku 18. u stavku 1. podstavak 2. i podstavak 3. mijenjaju se i glase:
» – Sektor za financije, računovodstvo i javnu nabavu«
» – Sektor za pravne poslove i zaštitu na radu«.
U stavku 4. podstavak 16. riječi: »i društvenih mreža« brišu se.
U stavku 5. riječi »u Sektoru za financije, računovodstvo i kontroling « zamjenjuju se riječima: »u Sektoru za financije, računovodstvo i javnu nabavu«.
U stavku 5. podstavak 14. mijenja se i glasi:
» – provedba postupaka javne nabave.«
U stavku 6. riječi »u Sektoru za pravne i opće poslove« zamjenjuju se riječima: »u Sektoru za pravne poslove i zaštitu na radu«.
U stavku 6. podstavak 6. briše se.
Dosadašnji podstavci 7. i 8. postaju podstavci 6. i 7.
U stavku 9. podstavak 15. briše se.
Podstavci 16., 17., 18., 19. i 20. postaju podstavci 15., 16., 17., 18. i 19.
U stavku 9. podstavku 18. riječi »Sektorom za pravne i opće poslove« zamjenjuju se riječima: »Sektorom za pravne poslove i zaštitu na radu«.
U stavku 9. podstavak 20. mijenja se i glasi:
» – preraspodjela predmeta u drugi područni ured radi pravne nemogućnosti postupanja ureda, na zahtjev predstojnika županijske službe i voditelja regije«.
U stavku 11. iza podstavka 3. dodaje se novi podstavak 4. koji glasi:
» – u suradnji sa Sektorom za stručnu podršku i unapređenje stručnog rada inicira formiranje tima za pružanje stručne pomoći pojedinim područnim uredima u kriznim i složenijim postupanjima na zahtjev predstojnika županijske službe.«
Dosadašnji podstavak 4. postaje podstavak 5.
Članak 2.
U članku 19. na kraju podstavka 6. dodaju se riječi: »te rješavanje u prvom stupnju u upravnom području udomiteljstva, i drugih poslova propisanih zakonom kojim se uređuje udomiteljstvo«.
Iza podstavka 11. dodaju se sljedeći novi podstavci 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28. i 29.:
» – u suradnji s čelnikom regije iniciranje formiranja tima za pružanje stručne pomoći pojedinim područnim uredima u kriznim i složenijim postupanjima, na zahtjev upravitelja područnog ureda
– predlaganje Središnjoj službi Zavoda preraspodjele poslova nakon što nastupi pravna nemogućnost djelovanja područnog ureda
– poslovi koordinacije stručnog rada područnih ureda na županijskoj razini i davanje stručnih uputa radi ujednačavanja i unapređenja stručnog rada u suradnji sa Središnjom službom Zavoda
– posredovanje i pružanje stručne pomoći pri osiguranju žurnog i smještaja u kriznim situacijama djece i odraslih osoba na županijskoj razini s ciljem osiguranja adekvatnije zaštite djece i odraslih osoba u situacijama kada im je ugrožen život i zdravlje, i ujednačavanja postupanja
– vođenje propisanih očevidnika i druge propisane dokumentacije
– analiza, predlaganje i provođenje mjera za unaprjeđenje posvojenja, podrška u realizaciji posvojenja za djecu za koju se ne može naći posvojitelj
– prosljeđivanje Ministarstvu podataka za izradu anonimiziranih profila za teže posvojivu djecu te praćenje postupaka posvojenja temeljem tih profila
– analiza i praćenja provođenja mjera za zaštitu prava i dobrobiti djeteta
– koordinacija s pružateljima usluga za djecu
– vođenje registra licenciranih provoditelja mjera za zaštitu prava i dobrobiti djeteta
– praćenje razina rizika, s poduzetim mjerama i intervencijama na županijskoj razini i analiza učinaka
– analize i praćenja djece koja su na smještaju
– praćenje tijeka postupaka na sudu i koordinacija sa sustavom pravosuđa
– rješavanje u prvom stupnju o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti dadilje i o upisu dadilje u imenik dadilja ili upisu u imenik pomoćnih dadilja
– provođenje stručnog nadzora nad provedbom posebnih propisa kojima se uređuje djelatnost dadilje
– vođenje registra i imenika dadilja za županiju te redovito dostavljanje podataka o novim upisanim na razini županije Središnjoj službi Zavoda
– organizacija stručnih aktiva prema potrebi.«
Članak 3.
U članku 20. stavku 1. podstavku 1. i podstavku 2. riječi »udomiteljstva« i »udomiteljstvo« brišu se.
U stavku 1. podstavci 3. i 4. brišu se.
Dosadašnji podstavci 5., 6., 7., 8., 9. i 10. postaju podstavci 3., 4., 5., 6., 7. i 8.
Članak 4.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»(1) Zavod je nositelj prava vlasništva na imovini koju čine nekretnine, pokretnine, dionice, udjeli, vrijednosni papiri i ostala imovina.«
(2) Sredstva za financiranje poslovanja Zavoda osiguravaju se u skladu s odredbama Zakona, drugih propisa, ovog Statuta i općih akata Zavoda.«
Članak 5.
Članak 31. mijenja se i glasi:
»(1) Ravnatelj Zavoda samostalno donosi odluke o stjecanju, opterećenju, otuđenju nekretnina, pokretnina i druge imovine, te izvođenju investicijskih radova u vrijednosti do 26.544,56 eura.
(2) Ravnatelj Zavoda uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju nekretnina i pokretnina, druge imovine, te izvođenju investicijskih radova u vrijednosti od 26.544,56 eura do 132.722,81 euro.
(3) Upravno vijeće Zavoda na prijedlog ravnatelja Zavoda donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju nekretnina, pokretnina i druge imovine, te izvođenju investicijskih radova u vrijednosti od 132.722,81 euro do 663.614,04 eura samostalno, a iznad toga iznosa uz suglasnost osnivača, osim ako se radi o projektima koji se u potpunosti financiraju iz EU fondova.«
Članak 6.
U članku 37. točka 7. mijenja se i glasi:
»7. daje prethodnu suglasnost ravnatelju i donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju imovine na način kako je to određeno člankom 31. ovog Statuta«.
Članak 7.
(1) U članku 42. stavak 1. točka 13. riječi: »uz prethodnu suglasnost ministra« brišu se.
(2) U članku 42. točka 21. mijenja se i glasi:
»21. odlučuje o izuzeću stručnog radnika ili voditelja područnog ureda.«
(3) U članku 42., iza točke 21. dodaju se nove točke 22. i 23. koje glase:
»22. u slučaju da nadležni područni ured radi pravne nemogućnosti ne može dalje postupati, donosi odluku o preraspodjeli predmeta drugom područnom uredu
23. donosi odluku o formiranju tima za pružanje stručne pomoći pojedinim područnim uredima u kriznim i složenijim postupanjima.«
(4) U članku 42. dosadašnja točka 22. postaje točka 24.
Članak 8.
U članku 45. stavku 1. iza riječi »Zavoda« dodaju se još i riječi: »i Ministarstva«.
Članak 9.
U članku 49. stavku 2. točka 5. briše se.
Članak 10.
U članku 50. stavak 1. riječ »Zavod« mijenja se riječju »Ministarstvo«.
Članak 11.
U članku 51. stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Zamjenika ravnatelja Zavoda imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nakon provedenog javnog natječaja, na vrijeme od četiri godine.«
Članak 12.
Članak 54. mijenja se i glasi:
»Zamjenik ravnatelja obavlja poslove koje mu odredi i povjeri ravnatelj, a u slučaju nenazočnosti ili spriječenosti ravnatelja, zamjenjuje ravnatelja sa svim ovlastima i odgovornostima u obavljanju njegovih poslova.«
Članak 13.
U članku 56. stavku 1. podstavak 1. i podstavak 2. mijenjaju se i glase:
» – za financije, računovodstvo i javnu nabavu
– za pravne poslove i zaštitu na radu.«
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Pomoćnika ravnatelja Zavoda imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nakon provedenog javnog natječaja, na vrijeme od četiri godine.«
Članak 14.
U članku 57. stavku 1. riječi: »Pomoćnikom ravnatelja za financije, računovodstvo i kontroling« mijenjaju se riječima: »Pomoćnikom ravnatelja za financije, računovodstvo i javnu nabavu«.
U stavku 2. riječi: »Pomoćnikom ravnatelja za pravne i opće poslove« mijenjaju se riječima: »Pomoćnikom ravnatelja za pravne poslove i zaštitu na radu.«
Članak 15.
U članku 61. stavak 2. stavak 3. i stavak 4. mijenjaju se i glase:
»(2) Stručna vijeća područnih ustrojstvenih jedinica Hrvatskog zavoda za socijalni rad čine svi stručni radnici tih jedinica.
(3) Stručno vijeće Hrvatskog zavoda za socijalni rad čini 21 stručni radnik odnosno predsjednik Stručnog vijeća s područja svake županijske službe.
(4) Predsjednika Stručnog vijeća s područja svake županijske službe biraju između sebe članovi Stručnih vijeća područnih jedinica odnosno područnih ureda i županijske službe.
Stavak 5. briše se.
Stavak 6. postaje stavak 5., mijenja se i glasi:
»(5) Stručno vijeće Zavoda raspravlja o stručnim pitanjima koji se odnose na stručni rad i stručnu djelatnost Zavoda i u vezi s istim daje ravnatelju Zavoda mišljenja i stručne prijedloge, te prijedloge o potrebi stručnog usavršavanja stručnih radnika Zavoda.«
Stavak 7. postaje stavak 6., mijenja se i glasi:
»(6) Stručna vijeća područnih ustrojstvenih jedinica Zavoda raspravljaju o stručnim pitanjima unutar svojih područnih jedinica te mišljenja i prijedloge daju predsjedniku Stručnog vijeća u svojoj županiji na čijem se području nalaze područne ustrojstvene jedinice.«
Članak 16.
Članak 62. mijenja se i glasi:
»(1) Stručnim vijećem Hrvatskog zavoda za socijalni rad predsjeda predsjednik stručnog vijeća.
(2) Stručno vijeće Zavoda donosi Poslovnik o radu kojim se pobliže uređuje način rada te druga pitanja koja nisu regulirana odredbama zakona kojim se uređuju ustanove i ovog Statuta te Pravilnik o stručnom usavršavanju i osposobljavanju radnika.«
Članak 17.
U članku 63. stavku 1. riječi: »uz prethodnu suglasnost ministra« brišu se.
Članak 18.
U članku 64. podstavak 2. mijenja se i glasi:
» – najmanje tri godine iskustva s propisanom kvalifikacijom.«
Članak 19.
U članak 67. stavku 1. riječi: »uz suglasnost ministra« brišu se.
Članak 20.
Članak 69. briše se.
Članak 21.
U članku 70. stavku 2. iza podstavka 3. dodaju se podstavci 4., 5. i 6. koji glase:
» – ima obvezu pravovremenog obavještavanja ravnatelja Zavoda o svim izvanrednim okolnostima koje nastupe tijekom redovnog poslovanja županijske službe i područnih ureda, a koje mogu dovesti do prekršajne, kaznene ili druge odgovornosti ravnatelja Zavoda
– brine o održavanju poslovnog prostora i pomoćnih prostorija unutar kojih djeluje županijska služba i područni uredi na području županijske službe te istim upravlja i koristi ih u skladu s njihovom namjenom te je dužan pravovremeno obavijestiti Središnju službu Zavoda o eventualno utvrđenim nedostatcima i/ili nepravilnostima
– dužan je pravovremeno obavještavati Središnju službu Zavoda o potrebi redovnog i izvanrednog održavanja nekretnina u vlasništvu Zavoda koje se nalaze na području mjesne nadležnosti županijske službe, a ne koriste se za obavljanje djelatnosti Zavoda.«
Dosadašnji podstavak 4. briše se.
Dosadašnji podstavak 5. postaje podstavak 7.
Dosadašnji podstavci 6., 7., 8., 9., 10., 11. 12. i 13. postaju podstavci 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15.
Članak 22.
Članak 76. briše se.
Članak 23.
U članku 77. iza podstavka 5. dodaju se novi podstavci 6., 7. i 8. koji glase:
» – ima obvezu pravovremenog obavještavanja ravnatelja Zavoda i predstojnika županijske službe o svim izvanrednim okolnostima koje nastupe tijekom redovnog poslovanja područnog ureda, a koje mogu dovesti do prekršajne, kaznene ili druge odgovornosti ravnatelja Zavoda
– brine o održavanju poslovnog prostora i pomoćnih prostorija unutar kojih djeluje područni ured te istim upravlja i koristi ih u skladu s njihovom namjenom te je dužan pravovremeno obavijestiti Središnju službu Zavoda o eventualno utvrđenim nedostatcima i/ili nepravilnostima
– dužan je pravovremeno obavještavati Središnju službu Zavoda o potrebi redovnog i izvanrednog održavanja nekretnina u vlasništvu Zavoda koje se nalaze na području mjesne nadležnosti područnog ureda, a ne koriste se za obavljanje djelatnosti Zavoda«.
Dosadašnji podstavci 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15. postaju podstavci 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. i 18.
Članak 24.
Članak 83. briše se.
Članak 25.
Članak 87. mijenja se i glasi:
»(1) Pravo predlaganja općih akata ima svaki član Upravnog vijeća, ravnatelj, zamjenik ravnatelja i pomoćnici ravnatelja.
(2) Upravno vijeće Zavoda donosi Statut, Pravilnik o radu, Pravilnik o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta, Pravilnik o raspisivanju i provedbi javnih natječaja, Pravilnik o načinu rada i postupanju po pritužbama, Pravilnik o unutarnjem nadzoru i Poslovnik o radu Upravnog vijeća.
(3) Ravnatelj Zavoda na temelju prethodne suglasnosti Upravnog vijeća donosi Pravilnik o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i o imenovanju povjerljive osobe, Pravilnik o zaštiti osobnih podataka, Pravilnik o poslovnoj i profesionalnoj tajni, Pravilnik o zaštiti na radu, Pravilnik o upotrebi i čuvanju pečata i štambilja, kao i druge akte koje je potrebno donijeti prema odredbama zakona i drugim propisima.
(4) Ravnatelj Zavoda donosi Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne nabave.«
Članak 26.
U članku 88. stavak 2. i stavak 3. mijenjaju se i glase:
»(2) Statut Zavoda mora se objaviti i na oglasnoj ploči Središnje službe Zavoda i oglasnim pločama u svim područnim ustrojstvenim jedinicama Zavoda.
(3) Statut i drugi opći akti koji uređuju obavljanje djelatnosti ili dijela djelatnosti Zavoda kao javne ovlasti objavit će se na mrežnim stranicama Zavoda.«
Dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Opći akti Zavoda kojima se uređuju pitanja unutarnje organizacije rada Zavoda objavit će se na oglasnoj ploči Središnje službe Zavoda i oglasnim pločama u svim područnim ustrojstvenim jedinicama Zavoda, a stupaju na snagu najranije dan nakon objave na oglasnoj ploči u Središnjoj službi Zavoda.«
Članak 27.
Članak 93. mijenja se i glasi:
»Poslovnom tajnom smatraju se i podaci:
– koje je kao poslovnu tajnu određenu sukladno zakonu i drugim propisima Zavod, odnosno neki od zaposlenika Zavoda, saznao od drugih pravnih i fizičkih osoba
– koji se odnose na poslove koje Zavod obavlja za potrebe državnih i javnih tijela ili u suradnji s njima, ako su ti podaci zaštićeni odgovarajućim stupnjem tajnosti
– koji sadrže ponude na natječaj ili dražbu do objavljivanja rezultata
– drugi podaci koji su od posebnog poslovnog značenja za Zavod, osim onih koji se sukladno zakonu ne mogu smatrati poslovnom tajnim
– osobni podaci o zaposlenicima.«
Članak 28.
U cijelom tekstu Statuta Hrvatskog zavoda za socijalni rad (»Narodne novine«, br. 134/22., 9/24.) riječi: »voditelj regije« zamjenjuju se riječima: »čelnik regije«, riječi: »predstojnik županijske službe« zamjenjuju se riječima: »čelnik/upravitelj županijske službe« i riječi: »voditelj područnog ureda« zamjenjuju se riječima: »upravitelj područnog ureda«, u odgovarajućem broju i padežu.
Članak 29.
Ove Izmjene i dopune Statuta Hrvatskog zavoda za socijalni rad po dobivenoj prethodnoj suglasnosti Vlade Republike Hrvatske objavljuju se u »Narodnim novinama« i stupaju na snagu prvoga dana od dana objave.
Klasa: 012-01/22-01/1 Urbroj: 139-100-01-03-24-11
Zagreb, 2. prosinca 2024.
Predsjednica Upravnog vijeća Tatjana Katkić Stanić, dipl. soc. radnica, v. r.
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_12_140_2309.html