Baza je ažurirana 02.01.2025. 

zaključno sa NN 135/24

EU 2024/2679

NN 124/2024 (25.10.2024.), Uredba o postupku zapošljavanja u državnoj službi

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

2073

Na temelju članka 75. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, br. 155/23. i 85/24.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 24. listopada 2024. donijela

UREDBU

O POSTUPKU ZAPOŠLJAVANJA U DRŽAVNOJ SLUŽBI

I. UVODNE ODREDBE

Predmet Uredbe

Članak 1.

Ovom Uredbom uređuje se planiranje zapošljavanja u državnoj službi, način raspisivanja i provedbe internog oglasa za popunjavanje radnih mjesta u državnoj službi, javnog poziva za iskazivanje interesa za rad u državnoj službi i javnog natječaja za prijam u državnu službu i testiranje kompetencija pri zapošljavanju te način raspisivanja i provedbe internog oglasa i javnog natječaja za imenovanje rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada).

Rodna neutralnost izraza

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovoj Uredbi, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.

Pojmovi u ovoj Uredbi

Članak 3.

Pojedini pojmovi u ovoj Uredbi imaju sljedeće značenje:

1. Centralizirani sustav za zapošljavanje je informacijski sustav u kojem se planira zapošljavanje, objavljuje interni oglas za popunjavanje radnih mjesta u državnoj službi (u daljnjem tekstu: interni oglas), javni poziv za iskazivanje interesa za rad u državnoj službi (u daljnjem tekstu: javni poziv) i javni natječaj za prijam u državnu službu (u daljnjem tekstu: javni natječaj), podnose prijave na interni oglas, javni poziv i javni natječaj i provodi testiranje kandidata elektroničkim putem, pozivaju kandidati na intervju, objavljuje odluka o izboru kandidata u postupku internog oglasa i rješenje o prijmu u državnu službu, vodi baza podataka o kandidatima u postupku internog oglasa i javnog natječaja i baza podataka o kandidatima za rad u državnoj službi te obavljaju drugi poslovi vezani za zapošljavanje u državnoj službi

2. državno tijelo koje zapošljava je državno tijelo u kojem se popunjava radno mjesto u postupku internog oglasa, javnog poziva odnosno javnog natječaja

3. formalni uvjeti za raspored na radno mjesto su uvjeti za prijam u državnu službu i raspored na radno mjesto navedeni u internom oglasu, javnom pozivu odnosno javnom natječaju, u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika i posebnim zakonu te pravilnikom o unutarnjem redu

4. kandidat je fizička osoba prijavljena na interni oglas, javni poziv odnosno javni natječaj

5. kompetencije su znanja, vještine, sposobnosti i odgovarajuća ponašanja državnih službenika potrebna za uspješno obavljanje poslova radnog mjesta, koje se dijele na opće, rukovodeće i specifične

6. kompetencije koje su elektronički provjerljive su kompetencije koje se mogu testirati putem računala, odnosno za koje je moguće izraditi zadatke koji se rješavaju računalno i za koje se rezultati mogu bodovati automatizirano

7. kompetencije koje nisu elektronički provjerljive su kompetencije koje se ne mogu testirati putem računala, odnosno za koje nije moguće izraditi zadatke koji se rješavaju računalno i za koje se rezultati ne mogu bodovati automatizirano

8. konačna rang-lista je lista kandidata utvrđena prema ponderiranom zbroju bodova koje su kandidati ostvarili na testiranju i intervjuu

9. korisnik je fizička osoba koja ima otvoren korisnički profil u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje

10. korisnički pretinac je usluga portala e-Građani, koja omogućava primanje službenih poruka vezanih uz javne usluge, postupke odnosno njihov tijek i statuse te njihov pregled, upravljanje i pohranu

11. korisnički profil je profil korisnika otvoren u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje, u kojem se nalaze potrebni podaci za postupak prijave na interni oglas, javni poziv i javni natječaj

12. testiranje kompetencija je provjera kompetencija određene razine u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje u testnim centrima na računalima koje osigurava tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose i provjera kompetencija određene razine koju provodi državno tijelo koje zapošljava

13. ponder je numerička vrijednost koja određuje važnost pojedine kompetencije za uspješno obavljanje poslova radnog mjesta, izražena na ljestvici od 0 do 100 %, i koristi se za izračun rezultata testiranja

14. rang-lista je lista kandidata prema ukupnom rezultatu ostvarenom na testiranju kompetencija u postupku javnog natječaja i lista kandidata prema rezultatu ostvarenom na strukturiranom intervjuu u postupku internog oglasa

15. temeljni registar je javni registar u kojem se prikuplja i vodi najmanje jedan autentični podatak, a koji je kao temeljni određen odlukom Vlade u skladu s propisima o državnoj informacijskoj infrastrukturi

16. testni centri su prostori u kojima tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose provodi testiranje kompetencija kandidata u postupku zapošljavanja.

II. OPĆE ODREDBE O ZAPOŠLJAVANJU

Provedba zapošljavanja

Članak 4.

(1) Zapošljavanje se provodi putem:

a) internog oglasa

b) zapošljavanja iz baze kandidata za rad u državnoj službi

c) javnog natječaja.

(2) Interni oglas se ne provodi kod zapošljavanja policijskih službenika i službenika pravosudne policije te zapošljavanja na određeno vrijeme.

(3) Javnim natječajem obvezno je popunjavanje radnih mjesta za koja je to zakonom izrijekom propisano i kod prijma vježbenika.

(4) Zapošljavanje se provodi u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(5) Centralizirani sustav za zapošljavanje dostupan je putem mrežnih stranica tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

(6) Interni oglas, javni poziv i javni natječaj te odluke o izboru kandidata i rješenja o prijmu u državnu službu objavljeni u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje javno su dostupni.

Pokretanje postupka zapošljavanja

Članak 5.

(1) Postupak zapošljavanja može se pokrenuti ako su ispunjene pretpostavke za zapošljavanje propisane zakonom.

(2) Postupak zapošljavanja pokreće tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose i to:

a) nakon donošenja plana zapošljavanja u državnoj službi i

b) na zahtjev državnog tijela koje zapošljava, u slučaju kada se zapošljavanje može provesti neovisno o planu zapošljavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika.

(3) Postupak zapošljavanja pokreće se objavom internog oglasa, ako zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika i ovom Uredbom nije drukčije propisano.

(4) Ako se radno mjesto nije moglo popuniti putem internog oglasa iz stavka 3. ovoga članka, državno tijelo koje zapošljava poziva na intervju kandidate s najboljim rezultatima iz baze kandidata za rad u državnoj službi (u daljnjem tekstu: baza kandidata), a prema potrebi i na testiranje kompetencija koje nisu elektronički provjerljive.

(5) Ako se radno mjesto nije moglo popuniti zapošljavanjem u skladu sa stavcima 3. i 4. ovoga članka te u slučaju obveznog popunjavanja radnog mjesta putem javnog natječaja, tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose raspisuje javni natječaj.

Planiranje zapošljavanja

Članak 6.

(1) Državna tijela pripremaju prijedlog plana zapošljavanja u vrijeme pripreme državnog proračuna za sljedeću kalendarsku godinu, na temelju potreba službe i analize radne opterećenosti.

(2) Analizom radne opterećenosti utvrđuje se opravdanost novog zapošljavanja ovisno o prosječnom vremenu potrebnom za obavljanje poslova ustrojstvene jedinice odnosno radnog mjesta na godišnjoj razini i broju zaposlenih državnih službenika u ustrojstvenoj jedinici, odnosno na radnom mjestu.

(3) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose na svojim mrežnim stranicama objavljuje obrazac Analiza radne opterećenosti u Excel formatu, s formulom za izračun potrebnog broja državnih službenika u ustrojstvenoj jedinici odnosno na radnom mjestu i uputama za popunjavanje obrasca.

(4) Prijedlog plana zapošljavanja sadrži podatke za svako radno mjesto za koje se planira zapošljavanje i to: naziv radnog mjesta, podatak radi li se o zapošljavanju na neodređeno ili određeno vrijeme, broj izvršitelja za koji se planira zapošljavanje, formalne uvjete za raspored na radno mjesto, kompetencije koje je potrebno testirati i njihove pondere, opis poslova, u slučaju planiranja vježbenika naznaku da se radi o prijmu vježbenika u državnu službu, kalendarski mjesec u kojem se planira pokretanje postupka zapošljavanja, procjenu financijskih sredstava osiguranih za plaću radnog mjesta za koje se planira zapošljavanje, te procjenu ukupnog troška planiranog zapošljavanja za sva radna mjesta za narednu godinu.

(5) Prijedlog plana zapošljavanja dostavlja se na prethodnu suglasnost tijelu državne uprave nadležnom za financije i tijelu državne uprave nadležnom za službeničke odnose, putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje. Tijelu državne uprave nadležnom za službeničke odnose uz prijedlog plana zapošljavanja dostavlja se analiza radne opterećenosti na kojoj se temelji prijedlog plana zapošljavanja.

(6) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose daje prethodnu suglasnost na prijedlog plana zapošljavanja na koji je tijelo državne uprave nadležno za financije dalo prethodnu suglasnost, ako analiza radne opterećenosti opravdava novo zapošljavanje.

(7) Čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose donosi plan zapošljavanja u državnoj službi kojim su obuhvaćeni prijedlozi planova zapošljavanja državnih tijela, na koje su nadležna tijela iz stavka 5. ovoga članka dala prethodnu suglasnost.

(8) Plan zapošljavanja objavljuje se u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(9) Plan zapošljavanja može se iz opravdanih razloga dopuniti tijekom kalendarske godine na koju se odnosi. Dopuna plana zapošljavanja donosi se na isti način kao plan zapošljavanja.

Objava internog oglasa, javnog poziva i javnog natječaja

Članak 7.

(1) Interni oglas, javni poziv i javni natječaj za prijam u državnu službu objavljuje tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(2) Državno tijelo koje zapošljava objavit će u »Narodnim novinama« i na svojim mrežnim stranicama obavijest o objavljenom internom oglasu, javnom pozivu i javnom natječaju za prijam u državnu službu u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

Prijava kandidata

Članak 8.

(1) Prijava na interni oglas, javni poziv i javni natječaj iz članka 7. ove Uredbe podnosi se elektroničkim putem u Centralizirani sustav za zapošljavanje.

(2) Prijava na interni oglas i javni natječaj podnosi se u roku od 15 dana od dana objave internog oglasa odnosno javnog natječaja, a prijava na javni poziv podnosi se tijekom kalendarske godine na koju se javni poziv odnosi.

(3) Prijava se podnosi putem korisničkog profila.

(4) U prijavi se navode podaci i prilažu isprave navedene u internom oglasu, javnom pozivu odnosno javnom natječaju.

(5) Potpunom prijavom smatra se prijava koja sadrži sve podatke i priloge navedene u internom oglasu, javnom pozivu odnosno javnom natječaju.

(6) Centralizirani sustav za zapošljavanje onemogućit će prijavu korisnika koja je nepravodobna ili nepotpuna, s naznakom razloga.

(7) Formalni uvjeti za raspored na radno mjesto utvrđuju se prema podacima navedenim u prijavi na posljednji dan roka za prijavu kandidata.

Korisnički profil

Članak 9.

(1) Korisnik izrađuje korisnički profil i prijavljuje se u Centralizirani sustav za zapošljavanje putem Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS).

(2) Korisnički profil sadrži osobne podatke korisnika prenesene iz temeljnih registara i ostale podatke i dokumentaciju korisnika potrebnu za prijavu na interni oglas, javni poziv odnosno javni natječaj.

(3) Podaci iz korisničkog profila preuzimaju se u Centralizirani sustav za zapošljavanje u trenutku prijave na interni oglas, javni poziv odnosno javni natječaj.

(4) Kod izrade korisničkog profila korisnik daje privolu za fotografiranje prije testiranja i privolu za obradu osobnih podataka u skladu s posebnim propisima o zaštiti osobnih podataka.

(5) Korisnik mora imati otvoren korisnički pretinac u sustavu e-Građani putem kojeg mu se dostavlja poziv za testiranje i druge službene obavijesti iz Centraliziranog sustava za zapošljavanje.

Korisnik koji je osoba s invaliditetom

Članak 10.

(1) Ako je korisnik osoba s invaliditetom kojoj je potrebna razumna prilagodba prilikom provedbe testiranja odnosno intervjua, u korisničkom profilu u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje označava vrstu prilagodbe.

(2) Kandidatu koji je osoba s invaliditetom u postupku testiranja i intervjua osigurava se odgovarajuća razumna prilagodba, ako je u korisničkom profilu naveo potrebu za prilagodbom i vrstu prilagodbe.

Obveza testiranja kompetencija

Članak 11.

(1) U postupku provedbe javnog poziva i javnog natječaja obvezno je testiranje kandidata.

(2) Testiranje kandidata sastoji se od provjere kompetencija potrebnih za obavljanje poslova radnog mjesta.

(3) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose na svojim mrežnim stranicama objavljuje Popis kompetencija za čije se testiranje prilikom zapošljavanja koriste standardizirani zadaci iz Centraliziranog sustava za zapošljavanje, uz naznaku koje su kompetencije elektronički provjerljive odnosno nisu elektronički provjerljive.

(4) Državno tijelo koje zapošljava može testirati jednu kompetenciju koja nije na Popisu iz stavka 3. ovoga članka, u skladu s pravilnikom o unutarnjem redu.

(5) Kompetencije iz stavka 3. ovoga članka koje su elektronički provjerljive testiraju se u testnim centrima, a ostale kompetencije iz stavaka 3. i 4. ovoga članka testiraju se u državnom tijelu koje zapošljava.

(6) Rezultati testiranja kandidata koji je zadovoljio na testiranju kompetencija u testnim centrima i državnom tijelu koje zapošljava pohranjuju se u Centralizirani sustav za zapošljavanje i vrijede tri godine od dana provedenog testiranja.

(7) U novom postupku zapošljavanja kandidat ima pravo pristupiti ponovnom testiranju kompetencija iste razine nakon šest mjeseci od dana posljednjeg testiranja kompetencija.

(8) Kandidat koji nije zadovoljio na testiranju kompetencija ima pravo pristupiti ponovnom testiranju kompetencija iste razine nakon tri mjeseca od dana posljednjeg testiranja.

(9) Kandidatu koji se prijavio na više javnih natječaja, u istom terminu može se testirati najviše osam kompetencija, a ostale kompetencije testirat će se u drugom terminu.

Pravo uvida u rezultate testiranja

Članak 12.

Kandidat koji je pristupio testiranju ima pravo uvida u sadržaj i rezultate svoga testiranja neposredno nakon testiranja, u nazočnosti službene osobe.

Imenovanje osoba za razvoj materijala za testiranje

Članak 13.

(1) Čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose odlukom imenuje osobe za razvoj i izradu materijala za testiranje kompetencija u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka moraju imati najmanje razinu kvalifikacije 7.1.sv ili 7.1.st Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) u skladu s posebnim zakonom, odgovarajuću struku i kompetencije vezane za područje testiranja.

(3) Osobe imenovane za razvoj i izradu materijala za testiranje kompetencija imaju pravo na novčanu naknadu za rad. Visinu naknade odlukom određuje čelnik tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose.

Utvrđivanje liste kandidata

Članak 14.

Za radno mjesto za koje se provodi zapošljavanje u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje automatizirano se utvrđuju liste kandidata, i to:

– lista kandidata koji se pozivaju na testiranje, odnosno na intervju

– rang-lista kandidata nakon provedenog testiranja, odnosno strukturiranog intervjua u postupku internog oglasa

– konačna rang-lista nakon provedenog testiranja i intervjua.

Pravo rada u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje

Članak 15.

(1) Pravo pristupa podacima i pravo rada u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje u odnosu na planiranje i provedbu zapošljavanja u državnim tijelima imaju državni službenici tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, koje imenuje čelnik tijela, u skladu s dodijeljenim ovlastima.

(2) Pravo pristupa podacima i pravo rada u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje u odnosu na planiranje zapošljavanja u državnim tijelima vezano uz procjenu financijskih sredstava imaju državni službenici tijela državne uprave nadležnog za financije, koje imenuje čelnik tijela, u skladu s dodijeljenim ovlastima.

(3) Pravo pristupa podacima i pravo rada u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje u odnosu na planiranje i provedbu zapošljavanja u određenom državnom tijelu, koje planira zapošljavanje odnosno državnom tijelu koje zapošljava, imaju državni službenici koje imenuje čelnik tog tijela, u skladu s dodijeljenim ovlastima.

Obustava postupka internog oglasa i javnog natječaja

Članak 16.

(1) Postupak internog oglasa i javnog natječaja obustavit će se u slučaju kada se u roku određenom internim oglasom odnosno javnim natječajem nije prijavio nijedan kandidat, nijedan kandidat nije zadovoljio na provedenom testiranju odnosno ako prijavljeni kandidati ne ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto.

(2) Obavijest o obustavi postupka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(3) Postupak internog oglasa i javnog natječaja obustavit će se u slučaju kada kandidati nisu postigli zadovoljavajuće rezultate na provedenom intervjuu, ako je za kandidate zdravstvenim pregledom ili psihološkom procjenom utvrđeno da nemaju sposobnosti za obavljanje poslova radnog mjesta, ako je za kandidate utvrđeno postojanje sigurnosnih zapreka za zapošljavanje te zbog bitno promijenjenih okolnosti nastalih nakon raspisivanja internog oglasa ili javnog natječaja.

(4) Odluku o obustavi postupka iz stavka 3. ovoga članka donosi državno tijelo koje zapošljava. Odluka se objavljuje u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(5) U slučaju odustanka izabranog kandidata u postupku internog oglasa ili javnog natječaja, izabrat će se sljedećeg kandidata s konačne rang-liste, a ako nema drugih kandidata na konačnoj rang-listi, postupak će se obustaviti.

III. INTERNI OGLAS

Objava internog oglasa

Članak 17.

(1) Interni oglas objavljuje se radi popunjavanja radnih mjesta na neodređeno vrijeme utvrđenih planom zapošljavanja u državnoj službi i popunjavanja radnih mjesta koja ostanu upražnjena odlaskom državnog službenika iz državnog tijela tijekom tekuće kalendarske godine odnosno u prosincu prethodne godine, na zahtjev pojedinog državnog tijela.

(2) O objavljenom internom oglasu tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose obavijestit će državne službenike stavljene na raspolaganje Vladi.

(3) U internom oglasu obvezno se navodi:

– naznaka da se radi o internom oglasu

– jedinstveni broj internog oglasa

– naziv državnog tijela koje zapošljava i naziv ustrojstvene jedinice u koju se prima

– naznaka da se na interni oglas mogu prijaviti državni službenici, službenici upravnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno službenici iz javne službe, koji su u službi na neodređeno vrijeme i koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto i da se samo te osobe smatraju kandidatima u postupku

– naziv radnog mjesta

– formalni uvjeti za raspored na radno mjesto

– dokazi o ispunjavanju formalnih uvjeta iz internog oglasa, koje treba priložiti uz prijavu

– broj izvršitelja koji se traži za radno mjesto

– mjesto rada

– opis poslova radnog mjesta

– podaci o plaći

– napomena da je kandidat koji se u prijavi na interni oglas poziva na pravo prednosti kod zapošljavanja prema posebnom zakonu dužan uz prijavu priložiti propisanu dokumentaciju prema posebnom zakonu

– obavijest kandidatima o načinu dostave odluke o izboru kandidata.

Povjerenstvo za provedbu internog oglasa

Članak 18.

(1) Postupak internog oglasa provodi povjerenstvo koje imenuje čelnik državnog tijela koje zapošljava.

(2) Povjerenstvo utvrđuje listu kandidata koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto i provodi strukturirani intervju s kandidatima.

(3) Povjerenstvo ima neparan broj, a najmanje tri člana, koji se imenuju iz reda državnih službenika zaposlenih u državnom tijelu koje zapošljava. Jedan član Povjerenstva je državni službenik jedinice za ljudske potencijale državnog tijela koje zapošljava, odnosno službenik koji obavlja poslove za ljudske potencijale u državnom tijelu koje zapošljava.

(4) Član Povjerenstva koji je službenik jedinice za ljudske potencijale mora imati istu ili višu razinu obrazovanja od razine propisane za radno mjesto za koje se provodi zapošljavanje, a ostali članovi Povjerenstva moraju imati potrebno stručno znanje, radno iskustvo te istu ili višu razinu obrazovanja od razine propisane za radno mjesto za koje se provodi zapošljavanje.

(5) Ako u državnom tijelu koje zapošljava nema državnih službenika koji ispunjavaju uvjete iz stavka 4. ovoga članka, za člana Povjerenstva može se imenovati službenik zaposlen u drugom državnom tijelu koji ispunjava propisane uvjete.

Strukturirani intervju

Članak 19.

(1) Kandidati koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto pozivaju se na strukturirani intervju s Povjerenstvom.

(2) Poziv na strukturirani intervju dostavlja se kandidatima u korisnički pretinac u sustavu e-Građani, najkasnije pet dana prije dana održavanja intervjua.

(3) Kandidati koji se ne odazovu pozivu na intervju ili odustanu tijekom provedbe intervjua, više se ne smatraju kandidatima u postupku.

(4) Na intervjuu Povjerenstvo utvrđuje kompetencije kandidata, stečeno radno iskustvo u odgovarajućem upravnom ili stručnom području i motivaciju za rad.

(5) Pitanja za intervjuu unose se u Centralizirani sustav za zapošljavanje prije intervjua.

(6) Smatra se da je kandidat zadovoljio na intervjuu ako je ostvario najmanje 50 % bodova.

(7) U Centralizirani sustav za zapošljavanje unose se bodovi s intervjua i prilaže zapisnik o provedenom intervjuu.

(8) Nakon unosa bodova s intervjua u Centralizirani sustav za zapošljavanje utvrđuje se rang-lista kandidata.

Odluka o izboru kandidata

Članak 20.

(1) U postupku internog oglasa čelnik državnog tijela koje zapošljava donosi odluku o izboru kandidata na radno mjesto.

(2) Odluka iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje i smatra se dostavljenom svim kandidatima osmoga dana od dana objave.

(3) Protiv odluke iz stavka 1. ovoga članka, nezadovoljni kandidat može podnijeti prigovor čelniku državnog tijela koje zapošljava, u roku od osam dana od dana dostave odluke.

(4) Državno tijelo koje zapošljava obavijestit će o izboru kandidata državno tijelo, upravno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno javnu službu u kojoj je izabrani kandidat zaposlen.

(5) Obavijest iz stavka 4. ovoga članka dostavlja se nakon isteka roka za prigovor protiv odluke o izboru, ako prigovor nije podnesen odnosno nakon dostave odluke o prigovoru.

Početak rada na novom radnom mjestu

Članak 21.

(1) Izabrani kandidat počinje s radom na radnom mjestu na koje je izabran u skladu sa sporazumom čelnika tijela odnosno javne službe u kojoj radi i čelnika tijela koje zapošljava, a ako se ne postigne sporazum, istekom roka od 30 dana od dana primitka obavijesti u državnom tijelu, upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno javnoj službi u kojoj je izabrani kandidat zaposlen, u skladu s člankom 20. stavkom 4. ove Uredbe.

(2) Za izabranog kandidata donosi se rješenje o rasporedu na radno mjesto u kojem se navodi dan početka rada.

(3) Za izabranog kandidata koji je službenik upravnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno službenik iz javne službe, u rješenju iz stavka 2. ovoga članka navodi se da postaje državni službenik danom početka rada u državnom tijelu.

(4) Izabranom kandidatu prestaje rad u državnom tijelu, upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno javnoj službi u kojoj je do tada radio danom početka rada na radnom mjestu na koje je službenik izabran putem internog oglasa.

IV. ZAPOŠLJAVANJE IZ BAZE KANDIDATA ZA RAD U DRŽAVNOJ SLUŽBI

Baza kandidata za rad u državnoj službi

Članak 22.

(1) Radi stvaranja baze kandidata, tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose objavljuje javni poziv za iskazivanje interesa za rad u državnoj službi na radnim mjestima određenog profila.

(2) Javni poziv iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u skladu s potrebama državnih tijela za popunjavanjem radnih mjesta određenog profila.

(3) Za kandidate koji su podnijeli prijavu na javni poziv testiranje kompetencija provodi se najmanje jednom mjesečno.

(4) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje upućuje kandidatima poziv na testiranje, najkasnije pet dana prije dana testiranja. Poziv se dostavlja u korisnički pretinac kandidata.

(5) U pozivu na testiranje navodi se vrijeme i mjesto testiranja, kompetencije koje će se testirati i trajanje testiranja.

(6) Kandidat koji nije pristupio testiranju ili je odustao od testiranja više se ne smatra kandidatom u postupku.

(7) Podaci o kandidatima i rezultati testiranja kandidata koji su zadovoljili na testiranju, a koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto određenog profila vode se u bazi kandidata, u razdoblju od tri godine od dana provedenog testiranja.

Provedba postupka zapošljavanja iz baze kandidata za rad u državnoj službi

Članak 23.

(1) Ako se radno mjesto nije moglo popuniti putem internog oglasa te kod zapošljavanja na određeno vrijeme, državno tijelo koje zapošljava pozvat će 15 kandidata s najboljim rezultatima za radna mjesta određenog profila iz baze kandidata na intervju i po potrebi na testiranje kompetencija koje nisu elektronički provjerljive. Ako u bazi kandidata ima manje od 15 kandidata, pozvat će se svi kandidati, a ako se za radno mjesto traži veći broj izvršitelja, pozvat će se 15 kandidata više od traženog broja izvršitelja.

(2) Nakon provedenog intervjua, odnosno testiranja kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava, za izabranog kandidata donosi se rješenje o prijmu u državnu službu, a ako je izabrani kandidat državni službenik donosi se rješenje o izboru kandidata.

(3) Na provedbu intervjua, testiranje kompetencija koje nisu elektronički provjerljive, izbor kandidata i donošenje rješenja u postupku zapošljavanja iz baze kandidata odgovarajuće se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika i ove Uredbe kojima se uređuje postupak javnog natječaja.

V. JAVNI NATJEČAJ

Objava i sadržaj javnog natječaja

Članak 24.

(1) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose objavljuje javni natječaj u slučajevima:

– kada je zakonom izrijekom propisano da se radno mjesto popunjava putem javnog natječaja

– kod prijma vježbenika u državnu službu

– kod zapošljavanja na određeno vrijeme, ako se radno mjesto nije moglo popuniti putem zapošljavanja iz baze kandidata

– kod zapošljavanja na neodređeno vrijeme, ako se radno mjesto nije moglo popuniti putem internog oglasa i zapošljavanjem iz baze kandidata.

(2) Javni natječaj objavljuje se zasebno za svako radno mjesto. Ako se na istom radnom mjestu istovremeno provodi zapošljavanje na neodređeno i određeno vrijeme ili prijam vježbenika, odnosno prijam više izvršitelja na određeno vrijeme u različitom trajanju, raspisuju se zasebni javni natječaji za svaku navedenu vrstu zapošljavanja.

(3) U javnom natječaju obvezno se navodi sljedeće:

– naznaka da se radi o javnom natječaju

– jedinstveni broj javnog natječaja

– naziv državnog tijela koje zapošljava i naziv ustrojstvene jedinice u koju se prima

– naziv radnog mjesta

– naznaka radi li se o zapošljavanju na neodređeno ili određeno vrijeme

– naznaka trajanja državne službe, ako se radi o zapošljavanju na određeno vrijeme

– trajanje probnog rada ili vježbeničkog staža

– broj izvršitelja koji se zapošljava na radnom mjestu

– mjesto rada

– formalni uvjeti za raspored na radno mjesto

– kompetencije koje će se testirati u postupku provedbe javnog natječaja, razina i ponder kompetencije

– pravni izvori za pripremu kandidata za testiranje znanja

– dokazi o ispunjavanju formalnih uvjeta iz javnog natječaja, koje treba priložiti uz prijavu

– obavijest o upućivanju izabranog kandidata na provjeru zdravstvene sposobnosti

– obavijest o sigurnosnoj provjeri kandidata, ako je ista propisana za radno mjesto

– obveza polaganja državnog ispita propisane razine

– obveza polaganja stručnog ispita, ako je propisana za radno mjesto

– opis poslova i podaci o plaći

– naznaka da će se kandidatom prijavljenim na javni natječaj smatrati samo osoba koja ispunjava formalne uvjete za raspored na radno mjesto

– obveza testiranja kandidata

– obveza psihološkog testiranja, ako je isto propisano pravilnikom o unutarnjem redu državnog tijela

– naznaka da u državnu službu ne može biti primljena osoba za čiji prijam postoje zapreke propisane zakonom

– napomena da je kandidat koji se u prijavi na javni natječaj poziva na pravo prednosti kod zapošljavanja prema posebnom zakonu, dužan uz prijavu priložiti propisanu dokumentaciju prema posebnom zakonu

– napomena da će se osobi s invaliditetom koja je u prijavi navela potrebu za razumnom prilagodbom u postupku testiranja odnosno intervjua osigurati odgovarajuća prilagodba

– rok za podnošenje prijava

– obavijest o načinu dostave rješenja o prijmu u državnu službu izabranog kandidata.

Poziv na testiranje

Članak 25.

(1) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje upućuje kandidatima s liste iz članka 14. podstavka 1. ove Uredbe poziv na testiranje, najkasnije pet dana prije dana testiranja. Poziv se dostavlja u korisnički pretinac kandidata.

(2) U pozivu na testiranje navodi se jedinstveni broj javnog natječaja, vrijeme i mjesto testiranja, kompetencije koje će se testirati i trajanje testiranja.

(3) Kandidat koji nije pristupio testiranju ili je odustao od testiranja više se ne smatra kandidatom u postupku javnog natječaja.

(4) Odredba stavka 3. ovoga članka ne odnosi se na kandidata kojem su testirane odgovarajuće kompetencije iste razine u prethodne tri godine i rezultati pohranjeni u Centralizirani sustav za zapošljavanje.

(5) Kandidat se u pravilu jednim pozivom upućuje na testiranje kompetencija potrebnih za obavljanje poslova svih radnih mjesta na koje se prijavio.

Sadržaj testiranja

Članak 26.

(1) U postupku zapošljavanja za jedno radno mjesto testira se najviše pet kompetencija.

(2) Kompetencije se testiraju na tri razine (osnovna, srednja i visoka razina).

(3) Državno tijelo koje zapošljava određuje pravilnikom o unutarnjem redu koje će se kompetencije testirati za radno mjesto i razinu kompetencija. U pravilniku o unutarnjem redu može se utvrditi testiranje samo jedne kompetencije koja nije na popisu kompetencija iz članka 11. stavka 3. ove Uredbe.

(4) Logika je kompetencija koja se obvezno testira za sva radna mjesta u državnoj službi, osim ako posebnim zakonom nije drukčije uređeno.

(5) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, za radna mjesta namještenika testira se samo kompetencija Logika, osnovna razina.

(6) Kod prijma vježbenika u državnu službu ne testiraju se kompetencije koje se odnose na znanja iz upravnog ili stručnog područja.

(7) Svaka razina kompetencije testira se kao zasebna kompetencija. Testiranje pojedine kompetencije koja je elektronički provjerljiva traje 25 minuta.

(8) Ako je kompetencija određene razine potrebna za obavljanje poslova više radnih mjesta za koja se kandidat prijavio, ta kompetencija testira se samo jednom.

Rezultati testiranja kompetencija

Članak 27.

(1) Rezultati testiranja svake kompetencije iskazuju se kao postotak ukupno ostvarenog broja bodova za određenu razinu složenosti pojedine kompetencije.

(2) Minimalan bodovni prag za svaku kompetenciju je 50 % točno riješenih zadataka.

(3) Ako kandidat odustane tijekom testiranja pojedine kompetencije, smatra se da nije ostvario minimalni bodovni prag iz stavka 2. ovoga članka.

(4) Kandidat koji kod testiranja pojedine kompetencije ne ostvari minimalni bodovni prag, ne sudjeluje u daljnjem postupku javnog natječaja za radno mjesto za koje je potrebna ista kompetencija, a u novom postupku zapošljavanja može pristupiti ponovnom testiranju iste kompetencije po isteku roka od tri mjeseca od dana posljednjeg testiranja.

(5) Rang-lista kandidata nakon provedenog testiranja formira se na temelju ukupno ostvarenih rezultata testiranja svih kompetencija potrebnih za pojedino radno mjesto.

Prigovor u postupku testiranja

Članak 28.

(1) Kandidat koji je pristupio testiranju kompetencija u testnim centrima može izjaviti prigovor zbog procesnih ili tehničkih poteškoća pri radu u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje, koje nije sam prouzročio te zbog nepravilnosti u testiranju.

(2) Prigovor se podnosi putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje tijelu državne uprave nadležnom za službeničke odnose u roku od tri dana od dana testiranja. U prigovoru se navode konkretni razlozi zbog kojih se prigovor podnosi.

(3) Kandidat koji je pristupio testiranju kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava može izjaviti prigovor zbog nepravilnosti u testiranju.

(4) Prigovor na testiranje kompetencija iz stavka 3. ovoga članka podnosi se pisanim putem državnom tijelu koje zapošljava u roku od tri dana od dana testiranja.

(5) Ako je prigovor iz stavaka 1. do 4. ovoga članka osnovan, otklonit će se utvrđene nepravilnosti i kandidat pozvati na ponovno testiranje. Ako prigovor nije osnovan, kandidata će o tome obavijestiti državno tijelo kojem je prigovor podnesen.

Provjera formalnih uvjeta iz javnog natječaja

Članak 29.

(1) Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose provjerava ispunjavaju li kandidati s rang-liste formalne uvjete iz javnog natječaja uvidom u dokumentaciju priloženu uz prijavu na javni natječaj.

(2) Kandidatu koji ne ispunjava formalne uvjete iz javnog natječaja dostavlja se u korisnički pretinac obavijest da se ne smatra kandidatom u postupku, s naznakom razloga.

Komisija za provedbu javnog natječaja

Članak 30.

(1) Čelnik državnog tijela koje zapošljava imenuje Komisiju za provedbu javnog natječaja (u daljnjem tekstu: Komisija) koja provodi intervju i po potrebi testiranje kompetencija koje nisu elektronički provjerljive.

(2) Komisija ima neparan broj, a najmanje tri člana, koji se imenuju iz reda državnih službenika zaposlenih u državnom tijelu koje zapošljava. Jedan član Komisije je državni službenik iz jedinice za ljudske potencijale odnosno službenik koji obavlja poslove za ljudske potencijale u državnom tijelu koje zapošljava.

(3) Član Komisije koji je službenik jedinice za ljudske potencijale mora imati istu ili višu razinu obrazovanja od razine propisane za radno mjesto za koje se provodi zapošljavanje, a ostali članovi Komisije moraju imati potrebno stručno znanje, radno iskustvo te istu ili višu razinu obrazovanja od razine propisane za radno mjesto za koje se provodi zapošljavanje.

(4) Ako u državnom tijelu koje zapošljava nema državnih službenika koji ispunjavaju uvjete iz stavka 3. ovoga članka, za člana Komisije može se imenovati službenik zaposlen u drugom državnom tijelu koji ispunjava uvjete iz stavka 3. ovoga članka.

Testiranje kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava

Članak 31.

(1) Kandidati koji su zadovoljili na testiranju kompetencija koje su elektronički provjerljive i ispunjavaju formalne uvjete iz javnog natječaja po potrebi se upućuju na testiranje kompetencija koje nisu elektronički provjerljive.

(2) Državno tijelo koje zapošljava upućuje kandidatima poziv za testiranje kompetencija iz stavka 1. ovoga članka putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje, najkasnije pet dana prije dana održavanja testiranja.

(3) Testiranje kompetencija iz stavka 1. ovoga članka provodi državno tijelo koje zapošljava, prije intervjua.

(4) Zadaci za testiranje kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava unose se u Centralizirani sustav za zapošljavanje unaprijed, prije testiranja. Uz zadatke se navode kriteriji i način bodovanja rezultata testiranja.

(5) Kandidat koji je pristupio testiranju kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava ima pravo uvida u sadržaj i rezultate svoga testiranja neposredno nakon testiranja, u nazočnosti službene osobe.

(6) Bodovi ostvareni na testiranju kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava i testovi odnosno zapisnik o provedenom testiranju unose se u Centralizirani sustav za zapošljavanje prije intervjua.

(7) Rezultat na pojedinom testu izrazit će se kao postotak ukupno ostvarenih bodova na testu.

(8) Ponderirani rezultati testiranja kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava pribrajaju se rezultatima testiranja kompetencija koje su elektronički provjerljive u skladu s člankom 33. ove Uredbe te se ažurira rang-lista kandidata.

Intervju

Članak 32.

(1) Nakon provedenog testiranja Komisija poziva na intervju kandidate s rang-liste koji su ostvarili najbolje rezultate i koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto i to 15 kandidata više od broja traženih izvršitelja za radno mjesto.

(2) Svi kandidati koji imaju isti broj bodova ostvarenih na testiranju i dijele mjesto na rang-listi do kojeg se poziva na intervju sukladno stavku 1. ovoga članka, pozvat će se na intervju.

(3) Ako je broj kandidata na rang-listi manji od broja kandidata koji se poziva na intervju sukladno stavku 1. ovoga članka, na intervju se pozivaju svi kandidati s rang-liste.

(4) Poziv se upućuje kandidatima putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje najkasnije pet dana prije dana održavanja intervjua.

(5) U pozivu za testiranje kompetencija u državnom tijelu koje zapošljava može se navesti da će se intervjuu s kandidatima provesti isti dan, nakon testiranja kompetencija i unosa ostvarenih bodova u Centralizirani sustav za zapošljavanje.

(6) Kandidat koji ne pristupi intervjuu ili odustane od intervjua više se ne smatra kandidatom.

(7) Ako kandidat odustane od intervjua Komisija može pozvati sljedećeg kandidata s rang-liste.

(8) Komisija na intervjuu koristi deset pitanja iz baze pitanja za intervju u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje, kojima utvrđuje motivaciju kandidata za rad, prethodno radno iskustvo, profesionalne ciljeve i interese kandidata za pojedino radno mjesto, a može koristiti i dodatna pitanja, po slobodnom izboru.

(9) Smatra se da je kandidat zadovoljio na intervjuu ako je ostvario najmanje 50 % bodova.

(10) U Centralizirani sustav za zapošljavanje unose se bodovi s intervjua i prilaže zapisnik o provedenom intervjuu.

(11) Nakon unosa bodova s intervjua u Centralizirani sustav za zapošljavanje utvrđuje se konačna rang-lista kandidata na temelju rezultata koje je svaki kandidat ostvario na testiranju i intervjuu.

Ponderiranje rezultata

Članak 33.

(1) Rezultati testiranja i intervjua ponderiraju se na način da rezultat ostvaren putem testiranja iznosi 70 % vrijednosti, a rezultat ostvaren putem intervjua iznosi 30 % vrijednosti ukupnog rezultata kandidata u postupku zapošljavanja.

(2) Rezultati testiranja pojedine kompetencije izražavaju se kao postotak ostvarenih bodova na testu pomnožen s postotkom koji predstavlja ponder odnosno važnost pojedine kompetencije. Rezultat testiranja svih kompetencija čini zbroj rezultata ostvaren na testiranju pojedine kompetencije pomnožen s maksimalnim postotkom koji se može ostvariti na testiranju u visini od 70 %.

(3) Rezultat ostvaren putem testiranja uključuje postotke ostvarene na testiranju u testnim centrima i testiranju u državnom tijelu koje zapošljava.

(4) Zbroj pondera kompetencija za određeno radno mjesto mora iznositi 100 %. U slučaju testiranja više kompetencija za određeno radno mjesto, pojedina kompetencija ne smije imati ponder veći od 50 %.

(5) Ponderi kompetencija za određeno radno mjesto unose se u Centralizirani sustav za zapošljavanje prilikom izrade prijedloga plana zapošljavanja odnosno kod iskazivanja potreba za zapošljavanjem neovisno o planu zapošljavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika.

Psihološka procjena

Članak 34.

(1) U postupku zapošljavanja provest će se psihološko testiranje kandidata, ako je to propisano pravilnikom o unutarnjem redu državnog tijela za određeno radno mjesto.

(2) Psihološko testiranje provodi se radi procjene sposobnosti kandidata za obavljanje poslova radnog mjesta (psihološka procjena).

(3) Na psihološko testiranje upućuju se kandidati s konačne rang-liste, prema redoslijedu s liste, i to do pet kandidata više od broja traženih izvršitelja za radno mjesto.

(4) Ako je broj kandidata s konačne rang-liste manji od broja traženih izvršitelja za radno mjesto, na psihološko testiranje upućuju se svi kandidati s konačne rang-liste.

(5) Ako je provedeno psihološko testiranje, pri izboru kandidata uzet će se u obzir i psihološka procjena kandidata.

Utvrđivanje uvjeta i zapreka za prijam u državnu službu za izabranog kandidata

Članak 35.

(1) Državno tijelo koje zapošljava poziva kandidata koji je ostvario najviše bodova na testiranju i intervjuu da u primjerenom roku koji odredi državno tijelo, a prije donošenja rješenja o prijmu u državnu službu, dostavi uvjerenje nadležnog suda da se protiv njega ne vodi kazneni postupak, uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova radnog mjesta i izvornike dokaza o ispunjavanju formalnih uvjeta iz javnog natječaja, uz upozorenje da se nedostavljanje traženih isprava smatra odustankom od prijma u državnu službu. Primjereni rok određuje se u trajanju koje nije duže od osam dana od dana dostave poziva.

(2) Na zahtjev izabranog kandidata rok za dostavu isprava iz stavka 1. ovoga članka može se produžiti u opravdanim slučajevima.

(3) Nakon izbora kandidata, a prije donošenja rješenja o prijmu u državnu službu, državno tijelo koje zapošljava provjerit će po službenoj dužnosti nepostojanje ostalih zapreka za prijam i o tome pribaviti potrebne dokaze.

(4) Troškove izdavanja uvjerenja o zdravstvenoj sposobnosti snosi državno tijelo koje zapošljava.

(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, u slučaju odustanka kandidata od prijma u državnu službu, kandidat sam snosi troškove izdavanja uvjerenja o zdravstvenoj sposobnosti.

(6) Izabrani kandidat koji u propisanom roku ne dostavi isprave iz stavka 1. ovoga članka odnosno kandidat kod kojeg postoje zapreke za prijam u državnu službu, ne može biti primljen u državnu službu, a Komisija poziva sljedećeg kandidata s konačne rang-liste iz članka 32. stavka 11. ove Uredbe da dostavi isprave iz stavka 1. ovoga članka.

Rješenja koja se donose u postupku zapošljavanja

Članak 36.

Na donošenje rješenja o prijmu u državnu službu i rješenja o rasporedu na radno mjesto izabranog kandidata primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika i posebnih zakona.

Zapošljavanje namještenika

Članak 37.

Na zapošljavanje namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe ove Uredbe kojima je uređeno zapošljavanje državnih službenika.

VI. IMENOVANJE RUKOVODEĆIH DRŽAVNIH SLUŽBENIKA

Interni oglas za imenovanje rukovodećih državnih službenika

Članak 38.

(1) Za imenovanje rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika, raspisuje se interni oglas.

(2) Na interni oglas iz stavka 1. ovoga članka prijave mogu podnijeti državni službenici, službenici upravnog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno službenici iz javne službe, zaposleni na neodređeno vrijeme koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto.

(3) Prijava na interni oglas iz stavka 1. ovoga članka podnosi se putem Centraliziranog sustava za zapošljavanje. Uz prijavu, kandidati su dužni dostaviti plan aktivnosti i vremenski određene ciljeve koje namjeravaju provesti u razdoblju na koje se rukovodeći službenik imenuje.

(4) Postupak internog oglasa iz stavka 1. ovoga članka provodi Povjerenstvo koje imenuje čelnik tijela.

(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, interni oglas za imenovanje glavnog ravnatelja Državnog zavoda za statistiku te ravnatelja ureda Vlade, predstojnika Ureda potpredsjednika Vlade, ravnatelja ureda, agencija, direkcija i drugih stručnih službi koje Vlada osniva uredbom, provodi Povjerenstvo koje imenuje predsjednik Vlade.

(6) Povjerenstvo utvrđuje listu kandidata koji ispunjavaju formalne uvjete za raspored na radno mjesto i provodi strukturirani intervju s kandidatima radi utvrđivanja njihovih kompetencija, rezultata ostvarenih u dosadašnjem radu i motivacije za rad. Na intervjuu kandidati predstavljaju plan aktivnosti i ciljeve koje namjeravaju provesti u razdoblju na koje se rukovodeći službenik imenuje.

(7) Kandidatu koji ne ispunjava formalne uvjete iz internog oglasa dostavlja se u korisnički pretinac obavijest da se ne smatra kandidatom u postupku, s naznakom razloga.

(8) U Centralizirani sustav za zapošljavanje unose se bodovi s intervjua i prilaže zapisnik o provedenom intervjuu.

(9) Na temelju rezultata provedenog strukturiranog intervjua čelnik tijela predložit će Vladi kandidata za imenovanje, a u slučaju iz stavka 5. ovoga članka kandidata za imenovanje predložit će predsjednik Vlade.

(10) Prije podnošenja prijedloga Vladi, za predloženog kandidata provest će se sigurnosna provjera u skladu s posebnim propisima.

(11) Na dostavu rješenja o imenovanju odgovarajuće se primjenjuju odredbe zakona o pravima i obvezama državnih službenika kojima se uređuje dostava rješenja o prijmu u državnu službu.

Javni natječaj za imenovanje rukovodećih državnih službenika

Članak 39.

(1) Ako se radna mjesta rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada nisu mogla popuniti putem internog oglasa, raspisat će se javni natječaj.

(2) Postupak javnog natječaja iz stavka 1. ovoga članka provodi Komisija koju imenuje čelnik tijela.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, javni natječaj za imenovanje glavnog ravnatelja Državnog zavoda za statistiku te ravnatelja ureda Vlade, predstojnika Ureda potpredsjednika Vlade, ravnatelja ureda, agencija, direkcija i drugih stručnih službi koje Vlada osniva uredbom provodi Povjerenstvo koje imenuje predsjednik Vlade.

(4) Na provedbu postupka javnog natječaja iz stavka 1. ovoga članka odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 38. stavka 3. te stavaka 6. do 11. ove Uredbe.

VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Imenovanje rukovodećih državnih službenika u prijelaznom razdoblju

Članak 40.

(1) U razdoblju od dana stupanja na snagu ove Uredbe do 1. siječnja 2026., imenovanje rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada provodit će se na temelju javnog natječaja u Centraliziranom sustavu za zapošljavanje.

(2) Prijava kandidata na javni natječaj podnosi se u skladu s odredbama članka 8. ove Uredbe.

(3) Na sadržaj javnog natječaja za imenovanje rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 24. stavka 3. ove Uredbe, osim podataka o testiranju kompetencija. U javnom natječaju obvezno se navodi da se izbor kandidata obavlja na temelju rezultata strukturiranog intervjua te da se za izabranog kandidata provodi sigurnosna provjera u skladu s posebnim propisima.

(4) Javni natječaj za imenovanje rukovodećih državnih službenika koje imenuje Vlada provodi Komisija koju imenuje čelnik tijela.

(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, javni natječaj za imenovanje glavnog ravnatelja Državnog zavoda za statistiku te ravnatelja ureda Vlade, predstojnika Ureda potpredsjednika Vlade, ravnatelja ureda, agencija, direkcija i drugih stručnih službi koje Vlada osniva uredbom, provodi Komisija koju imenuje predsjednik Vlade.

(6) Komisija iz stavaka 4. i 5. ovoga članka utvrđuje listu kandidata prijavljenih na javni natječaj koji ispunjavaju formalne uvjete iz javnog natječaja.

(7) Kandidatu koji ne ispunjava formalne uvjete iz javnog natječaja dostavlja se u korisnički pretinac obavijest da se ne smatra kandidatom u postupku, s naznakom razloga.

(8) Kandidati s liste iz stavka 6. ove Uredbe pozivaju se na strukturirani intervju radi utvrđivanja njihovih kompetencija, rezultata ostvarenih u dosadašnjem radu i motivacije za rad.

(9) Strukturirani intervju s kandidatima provodi Komisija iz stavaka 4. i 5. ovoga članka.

(10) Na strukturirani intervju odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 32. stavaka 4., 6. i 10. ove Uredbe.

(11) Nakon unosa bodova ostvarenih na strukturiranom intervjuu u Centralizirani sustav za zapošljavanje, utvrđuje se rang-lista kandidata koji su zadovoljili na intervjuu.

(12) Na temelju rezultata provedenog strukturiranog intervjua u postupku javnog natječaja iz stavka 4. ovoga članka kandidata za imenovanje predložit će Vladi čelnik tijela, a u slučaju iz stavka 5. ovoga članka kandidata za imenovanje predložit će predsjednik Vlade.

(13) Prije podnošenja prijedloga Vladi, za predloženog kandidata provest će se sigurnosna provjera u skladu s posebnim propisima.

Testiranje kompetencija u prijelaznom razdoblju

Članak 41.

(1) U razdoblju od dana stupanja na snagu ove Uredbe do 1. siječnja 2026., prilikom zapošljavanja u državnoj službi moguće je s Popisa kompetencija iz članka 11. stavka 3. ove Uredbe testirati kompetencije: Logika, Pisana komunikacija na hrvatskom jeziku, Digitalna pismenost, Odgovornost u radu i orijentiranost na izvršenje zadatka, Analitičke sposobnosti i Pisana komunikacija na engleskom jeziku, ako su pravilnikom o unutarnjem redu propisane za radno mjesto koje se popunjava.

(2) Osim kompetencija iz stavka 1. ovoga članka, državno tijelo koje zapošljava može u prijelaznom razdoblju testirati jednu kompetenciju koja nije na Popisu iz članka 11. stavka 3. ove Uredbe.

(3) Ako na dan donošenja plana zapošljavanja u državnoj službi u pravilniku o unutarnjem redu državnog tijela koje zapošljava nisu utvrđene kompetencije potrebne za obavljanje poslova, u postupku zapošljavanja u razdoblju od dana stupanja na snagu ove Uredbe do 31. siječnja 2025. testirat će se samo kompetencija Logika.

(4) Odredba stavka 3. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuje na zapošljavanje koje se provodi na zahtjev državnog tijela koje zapošljava neovisno o planu zapošljavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika.

(5) U postupku zapošljavanja iz stavaka 3. i 4. ovoga članka, razina kompetencije Logika testira se ovisno o položaju odnosno radnom mjestu i to:

– osnovna razina, za položaje i radna mjesta III. i IV. vrste

– srednja razina, za položaje i radna mjesta II. vrste

– visoka razina, za položaje i radna mjesta I. vrste.

Objava Popisa kompetencija

Članak 42.

Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno je u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti Popis kompetencija iz članka 11. stavka 3. ove Uredbe.

Objava obrasca Analiza radne opterećenosti u Excel formatu

Članak 43.

Tijelo državne uprave nadležno za službeničke odnose dužno je u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe na svojim mrežnim stranicama objaviti obrazac iz članka 6. stavka 3. ove Uredbe.

Započeti postupci

Članak 44.

Postupci zapošljavanja započeti do stupanja na snagu ove Uredbe nastavit će se i dovršiti prema odredbama Uredbe o raspisivanju i provedbi javnog natječaja i internog oglasa u državnoj službi (»Narodne novine«, br. 78/17. i 89/19.).

Prestanak važenja propisa

Članak 45.

Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje važiti Uredba o raspisivanju i provedbi javnog natječaja i internog oglasa u državnoj službi (»Narodne novine«, br. 78/17. i 89/19.).

Stupanje na snagu

Članak 46.

Ova Uredba stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, osim članaka 17. – 23., 38. i 39. koji stupaju na snagu 1. siječnja 2026.

Klasa: 022-03/24-03/43

Urbroj: 50301-04/32-24-5

Zagreb, 24. listopada 2024.

Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_10_124_2073.html