Ministarstvo HRVATSKIH branitelja
1821
Na temelju članka 152.a stavka 12. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (»Narodne novine«, br. 121/17, 98/19, 84/21 i 156/23), ministar hrvatskih branitelja donosi
PRAVILNIK
O MINIMALNIM UVJETIMA ZA POČETAK RADA BRANITELJSKOG CENTRA
DIO PRVI UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se minimalni tehnički uvjeti koji moraju biti ispunjeni za početak rada Braniteljskog centra (u daljnjem tekstu: Ustanova).
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
Članak 3.
Ustanova može imati jednu ili više podružnica u kojima se obavljaju usluge, ili dio usluga, iz članka 4. ovog Pravilnika, a sjedište Ustanove je mjesto u kojem je sjedište tijela koje vodi poslovanje Ustanove.
DIO DRUGI USLUGE USTANOVE ZA ČIJE PRUŽANJE MORAJU BITI ZADOVOLJENI MINIMALNI TEHNIČKI UVJETI
Članak 4.
Djelatnost Ustanove je:
a) pružanje dugotrajnog smještaja za braniteljsko-stradalničku populaciju iz Domovinskog rata
b) pružanje usluga:
1. briga o svakodnevnim potrebama
2. briga o psihosocijalnim potrebama i
3. druge popratne usluge prilagođene potrebama braniteljsko stradalničke populacije iz Domovinskog rata
c) provođenje programa koji se odnose na:
1. kulturno-umjetnička događanja i programe
2. organizaciju edukacija, radionica i tečajeva
3. programe usmjerene na promicanje vrijednosti Domovinskog rata
4. ostale oblike organizacije slobodnog vremena
d) druge djelatnosti određene Statutom.
Članak 5.
(1) Ustanova korisnicima pruža usluge iz članka 4. sukladno Stručnom programu.
(2) Način ostvarivanja prava na korištenje usluga Ustanove uređuje se pravilnikom kojeg donosi Upravno vijeće Ustanove.
(3) Sudjelovanje korisnika u plaćanju cijena usluga Ustanove uređuje se pravilnikom kojeg donosi ministar nadležan za hrvatske branitelje (u daljnjem tekstu: ministar).
Članak 6.
(1) Smještaj se korisnicima osigurava u smještajnim jedinicama koje mogu biti:
1. jednokrevetne sobe
2. dvokrevetne sobe
3. jednokrevetne sobe prilagođene osobama smanjene pokretljivosti koje su fizički povezane s drugom sobom.
(2) Za smještaj u sobama iz stavka 1. točke 3. ovoga članka potrebno je osigurati minimalno dva modula povezanih soba.
(3) U svim smještajnim jedinicama mora biti omogućeno kretanje osobama smanjene pokretljivosti.
(4) U svakoj smještajnoj jedinici predviđen je sanitarni čvor za osobnu higijenu korisnika, a najmanje 10% od ukupnog broja smještajnih jedinica mora imati sanitarni čvor prilagođen osobama smanjene pokretljivosti.
DIO TREĆI MINIMALNI TEHNIČKI UVJETI ZA PRUŽANJE USLUGA
POGLAVLJE I. MINIMALNI UVJETI PROSTORA
Članak 7.
Građevinski objekt u kojemu Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika je funkcionalna cjelina koju u pravilu čini jedna građevina, dio građevine ili iznimno i nekoliko građevina, a organizirana je i dovodi se u funkciju u novim ili postojećim objektima.
Članak 8.
Za lokaciju građevinskog objekta Ustanove potrebno je odabrati naselje ili njegovu neposrednu blizinu.
Članak 9.
Građevinski objekt u kojemu Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika mora ispunjavati urbanističke uvjete iz važeće prostorno-planske dokumentacije te građevinske, sanitarno-tehničke i higijenske uvjete, uvjete mehaničke otpornosti i stabilnosti, požarno-preventivne uvjete, sigurnosti u korištenju, zaštitu od buke i uštede energije i toplinske zaštite i održivu uporabu prirodnih izvora utvrđene posebnim propisima.
Članak 10.
Za građevinski objekt u kojemu Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika primjenjuju se također propisi kojima se osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću osigurava nesmetan pristup, kretanje, boravak i rad.
Članak 11.
Za građevinski objekt u kojem Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika primjenjuju se također propisi za radne i pomoćne prostorije glede sigurnosti i zaštite zdravlja radnika za sve radne i pomoćne prostorije kao i prostore u kojima se stalno ili povremeno obavlja rad, povremeno se zadržavaju osobe na radu i u koje dolaze druge osobe po bilo kojoj osnovi rada ili korištenja usluga.
Članak 12.
(1) Građevina mora raspolagati dovoljnim količinama zdravstveno ispravne vode za piće.
(2) Odvodnja otpadnih voda mora se osigurati kućnom kanalizacijom koja se priključuje na komunalnu kanalizacijsku mrežu ili na drugi način prema važećim propisima i standardima.
(3) Komunalni i ostali otpad se mora redovito odstranjivati iz objekta.
(4) U svim prostorima u kojima borave korisnici, odnosno radnici i druge osobe koje rade u Ustanovi, mora biti osiguran odgovarajući način grijanja i hlađenja.
(5) U svim prostorima u kojima borave korisnici, odnosno radnici i druge osobe koje rade u Ustanovi, mora biti osigurano odgovarajuće prirodno ili mehaničko provjetravanje.
(6) U svim prostorima građevine mora biti osigurano prirodno ili umjetno osvjetljenje primjerene kvalitete i jačine.
(7) Građevina mora biti priključena na javnu električnu mrežu ili na drugi način biti opskrbljena električnom energijom i drugim energentima.
(8) Građevina mora imati telefonski i internet priključak.
(9) Građevina mora ispunjavati uvjete zaštite od požara prema posebnom zakonu.
(10) Vanjski izgled građevine, okoliš, uređenje, oprema i uređaji moraju biti u funkcionalnom i ispravnom stanju.
Članak 13.
(1) Odgovarajući broj, veličinu i opremljenost prostora građevinskog objekta u kojem Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika treba osigurati u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita na radu za mjesta rada i minimalnim prostorno-tehničkim uvjetima iz Tablice 1 koja je sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Ovisno o veličini i sadržajima kojima su namijenjene, pojedine prostorije i prostori iz Tablice 1 mogu biti višenamjenski.
Članak 14.
(1) Građevinski objekt u kojemu Ustanova pruža usluge iz članka 4. ovog Pravilnika, mora ispunjavati minimalne uvjete propisane ovim Pravilnikom, bez obzira na broj korisnika koji je u njemu smješten, odnosno boravi.
(2) Odstupanja od propisanih minimalnih uvjeta mogu biti primijenjena u okolnostima kada se Ustanova organizira u postojećim građevinama ili preventivno zaštićenim građevinama po posebnom zakonu, a postojeće stanje nije u potpunosti moguće uskladiti s traženim prostornim uvjetima, ali uz uvjet da je osiguran nesmetan i siguran boravak i kretanje te rad korisnika, radnika i drugih osoba koje rade u Ustanovi.
POGLAVLJE II. MINIMALNI UVJETI IZVRŠITELJA USLUGA
Članak 15.
(1) Broj i vrsta stručnih i drugih radnika te drugih osoba koje rade u Ustanovi ovisi o očekivanom broju korisnika i njihovim potrebama te uslugama koje Ustanova pruža sukladno djelatnosti za koju je osnovana.
(2) Broj i vrsta stručnih i drugih radnika te drugih osoba koje rade u Ustanovi utvrđuju se propisom o unutarnjem ustroju i sistematizaciji poslova kojeg donosi Upravno vijeće.
POGLAVLJE III. MINIMALNI UVJETI PREHRANE, ODRŽAVANJA I HIGIJENE PROSTORA I OPREME
Odjeljak A Minimalni uvjeti prehrane
Članak 16.
(1) Ustanova je korisnicima obvezna osigurati uslugu prehrane.
(2) Za pružanje usluga prehrane je obvezna osigurati prostor za posluživanje obroka.
(3) Korisnicima se osiguravaju najmanje tri obroka dnevno (doručak, ručak, večera), a za svaki obrok mogućnost izbora između najmanje dva menija.
Članak 17.
(1) Količina i kakvoća obroka te način posluživanja moraju biti primjereni potrebama i zdravstvenom stanju korisnika sukladno planu prehrane (jelovnik).
(2) Tjedni jelovnik objavljuje se na oglasnoj ploči Ustanove, a utvrđuje ga Ustanova.
(3) Kod korisnika čije zdravstveno stanje zahtijeva poseban način prehrane, jelovnik i broj dnevnih obroka će se utvrđivati u dogovoru s nadležnim liječnikom primarne zdravstvene zaštite.
(4) Posluživanje hrane u pravilu se osigurava sustavom samousluge, odnosno drugim načinom primjereno raspoloživim uvjetima.
Odjeljak B Minimalni uvjeti održavanja i higijene
Članak 18.
Ustanova je obvezna osigurati održavanje i higijenu prostora i opreme, te odjeće i obuće korisnika.
Članak 19.
(1) Ustanova je obvezna osigurati opremljen prostor za mogućnost individualnog pranja, sušenja i glačanja za osobne potrebe korisnika.
(2) Ustanova je obvezna osigurati pranje posteljnog rublja korisnika jednom tjedno, a za HRVI prema potrebi.
(3) Ustanova je obvezna osigurati uvjete za pranje osobnog rublja korisnika jednom tjedno, a za HRVI prema potrebi.
Članak 20.
(1) Čišćenje smještajnih jedinica Ustanova je obvezna osigurati minimalno jednom tjedno.
(2) Čišćenje sanitarnih prostorija uz smještajne jedinice Ustanova je obvezna osigurati minimalno jednom dnevno.
(3) Čišćenje zajedničkih prostorija (dnevni boravak, blagovaonica, sanitarni čvorovi, čajne kuhinje i hodnici) Ustanova je obvezna osigurati minimalno jednom dnevno.
DIO ČETVRTI POVJERENSTVO ZA ISPITIVANJE MINIMALNIH TEHNIČKIH UVJETA ZA POČETAK RADA USTANOVE
Članak 21.
(1) Postojanje minimalnih tehničkih uvjeta za početak Ustanove ispituje Povjerenstvo za ispitivanje minimalnih tehničkih uvjeta za početak rada Braniteljskog centra (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), nakon provedenog tehničkog pregleda i dobivene uporabne dozvole.
(2) Povjerenstvo ima predsjednika i četiri člana koje imenuje ministar.
Članak 22.
O utvrđenom činjeničnom stanju Povjerenstvo sastavlja zapisnik sa zaključkom.
Članak 23.
(1) Ako je očevidom utvrđeno da Ustanova ne ispunjava neke od uvjeta propisanih ovim Pravilnikom, Povjerenstvo će zaključkom odrediti rok u kojemu je Ustanova obvezna otkloniti nedostatke.
(2) Ustanova je obvezna obavijestiti Povjerenstvo o uklanjanju utvrđenih nedostataka, a Povjerenstvo je dužno u roku osam dana od dana obavijesti ponovno izvršiti očevid radi utvrđivanja tih okolnosti i o tome sastaviti zapisnik sa zaključkom.
Članak 24.
Ministar, na temelju zaključka o ispunjavanju minimalnih uvjeta za početak rada i pružanje usluga Ustanove, donosi Odluku o ispunjavanju minimalnih uvjeta za početak rada i pružanje usluga Ustanove.
DIO PETI ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 25.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/24-03/7 Urbroj: 522-2/2-24-2 Zagreb, 4. rujna 2024.
Potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved, v. r.
Tablica 1
MINIMALNI PROSTORNO-TEHNIČKI UVJETI I OPREMA BRANITELJSKOG CENTRA |
||
Sukladno članku 13. ovog Pravilnika, svi prostori moraju odgovarati uvjetima Pravilnika o zaštiti na radu za mjesta rada. |
||
1. USLUGE RECEPCIJE I OSTALO |
|
|
1.1. Recepcija |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Natkriven ulaz s vjetrobranom (nadstrešnica iznad ulaznih vrata) |
|
|
2. Zaseban prostor recepcije: ulazni prostor i recepcijski pult |
|
|
3. Usluge pošte i dostave poruka korisniku |
|
|
1.2. Udobnost/općenito |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Grijanje |
|
|
2. Klimatizacija |
|
|
1.3. Sadržaji i usluge |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Mogućnost korištenja telefona za interne i vanjske pozive |
|
|
2. Usluga e-maila (WI-FI) |
|
|
3. Sef |
|
|
4. TV u boji u zajedničkom prostoru s mogućnošću sjedenja |
|
|
5. Parkiralište za motorna vozila za najmanje 50 % smještajnih jedinica, ako posebnim propisom nije drukčije propisano |
|
|
6. Aparat za čišćenje obuće |
|
|
7. Mogućnost poziva hitne medicinske pomoći |
|
|
1.4. Čišćenje i opće stanje |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Recepcijski pult čist i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. Namještaj čist i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
7. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
1.5. Sanitarni čvorovi uz zajedničke prostore |
|
|
|
|
|
Općenito |
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Do 50 korisnika minimalno pretprostor te 1 ženska i 1 muška kabina i 1 pisoar |
|
|
2. Do 160 korisnika minimalno pretprostor te 1 ženska i 1 muška kabina i 2 pisoara |
|
|
3. Sanitarni čvor za osobe s invaliditetom, sve prema posebnom propisu |
|
|
4. Na ulazu istaknute uobičajene oznake zahoda za žene i zahoda za muškarce i zahoda za osobe smanjene pokretljivosti |
|
|
5. Vrata i prozori s mogućnošću zaštite od pogleda |
|
|
6. Pod od protukliznog i vodonepropusnog materijala koji se lako čisti i održava |
|
|
7. Zid u cijelosti od vodonepropusnog materijala koji se lako čisti i održava |
|
|
8. Prirodno ili mehaničko provjetravanje |
|
|
9. Sredstvo za osvježavanje prostora |
|
|
10. Odgovarajuća rasvjeta |
|
|
Pretprostor zahoda za žene i zahoda za muškarce |
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
11. Umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
12. Tekući sapun |
|
|
13. Papirnati ručnici s držačem ili uređaj s platnenim ručnikom u roli ili uređaj za sušenje ruku |
|
|
14. Ogledalo |
|
|
15. Koš za otpatke |
|
|
16. Polica za odlaganje stvari, uz umivaonik |
|
|
Zahodska kabina za žene |
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
17. WC školjka s ispiračem te daskom i poklopcem |
|
|
18. Mogućnost zaključavanja vrata i sl. |
|
|
19. Polica za odlaganje stvari |
|
|
20. Držač s WC papirom |
|
|
21. Četka za čišćenje zahodske školjke |
|
|
Zahodska kabina za muškarce |
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
22. WC školjka s ispiračem te daskom i poklopcem |
|
|
23. Mogućnost zaključavanja vrata i sl. |
|
|
24. Držač s WC papirom |
|
|
25. Četka za čišćenje zahodske školjke |
|
|
26. Pisoar na ispiranje tekućom vodom ili bezvodni pisoar |
|
|
1.6. Čišćenje i opće stanje sanitarnog čvora u zajedničkim prostorima |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. Sanitarna oprema i armature čiste i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
7. Sanitarni čvor bez neugodnih mirisa |
|
|
2. HORIZONTALNE I VERTIKALNE KOMUNIKACIJE I OSTALO |
||
2.1. Horizontalne i vertikalne komunikacije i ostalo (hodnici, stubišta, dizala) |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Zaseban gospodarski ulaz (osoblje, roba) |
|
|
2. Glavno stubište za korisnike centra koje povezuje sve katove prema pravilniku o radu za mjesta rada i hodnici vezani na to stubište minimalno korisne širine 1,80 m, u dijelu 100 % HRVI minimalno korisne širine 2,00 m |
|
|
3. Smještajne jedinice označene brojem ili drugom oznakom |
|
|
4. Dizalo za korisnike s glasovnim porukama i na Brailovom pismu |
|
|
5. Prirodan ili mehanički sustav prozračivanja hodnika |
|
|
6. Klimatizirani hodnici koji vode do smještajnih jedinica |
|
|
2.2. Čišćenje i opće stanje |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. Stepeništa čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Dizala čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
7. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. SMJEŠTAJNE JEDINICE |
||
3.1. Minimalna neto površina modula sobe. Modul čine: pretprostor, spavaći dio sobe i kupaonica |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
|
|
|
1. Dvokrevetna soba: površina min 20 m² |
|
|
2. Jednokrevetna soba: površina min 13 m² |
|
|
3.2. Minimalna neto površina modula povezanih soba |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Jednokrevetna soba: površina min 20 m², kupaonica dimenzijama i opremom prilagođena osobama smanjene pokretljivosti prema posebnom propisu |
|
|
3.3. Minimalna netto površina kupaonice |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Kupaonica min 4 m² |
|
|
3.4. Ležaj |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Ležaj za jednu osobu minimalne veličine 100x200 cm |
|
|
2. Rublje za krevet: jedna plahta, jastučnica, poplun u navlaci |
|
|
3. Dodatni pokrivač po ležaju |
|
|
4. Prekrivač za svaki krevet najmanje do trećine dužine kreveta |
|
|
5. Jastuk po ležaju |
|
|
6. Zaštitna podloška za madrac |
|
|
7. Dodatni jastuk |
|
|
8. Antikubitalni madrac i podloška za madrac |
|
|
3.5. Oprema i uređenje |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Zastori za zamračivanje ili slično koji isključuju prirodno svjetlo |
|
|
2. Pisaći stol sa stolicom ili toaletni stol s toaletnom stolicom ili stolicom |
|
|
3. Noćni ormarić uz ležaj, po osobi |
|
|
4. Tepih koji se ne kliže, uz krevet, ako pod nije prekriven tepisonom |
|
|
5. Stalak za prtljagu |
|
|
6. Oznaka zabrane pušenja |
|
|
7. Ogledalo |
|
|
8. Ogledalo za cijelu figuru |
|
|
9. Slika ili drugi ukrasni predmet |
|
|
10. Garderobni ormar s policama ili ladicama i dijelom za vješanje odjeće |
|
|
11. Glavna rasvjeta: na stropu ili na zidu ili kao samostojeća svjetiljka |
|
|
12. Noćna svjetiljka uz svaki ležaj, po osobi |
|
|
13. Mogućnost gašenja i paljenja glavnog osvjetljenja iz ležaja |
|
|
14. Minimalno jedna slobodna elektro utičnica po ležaju |
|
|
3.6. Ostale usluge |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. TV u boji s programom na hrvatskom, s daljinskim upravljačem i uputama za korištenje na hrvatskom |
|
|
2. Mogućnost odabira plaćenog programa na TV-u s uputama za korištenje na hrvatskom |
|
|
3. Telefon za interne pozive s uputama za korištenje |
|
|
4. Telefon s izlazom u javnu telefonsku mrežu s uputama za korištenje na hrvatskom |
|
|
5. Mapa s kućnim redom |
|
|
6. WI-FI mreža |
|
|
7. Sef |
|
|
8. Vrećica za prljavo rublje |
|
|
9. Plan evakuacije po posebnom propisu |
|
|
10. Polufotelja, fotelja ili sl. i stolić |
|
|
11. Mini hladnjak |
|
|
12. Javljač požara (dimni ili sl.) prema tehničkom rješenju |
|
|
3.7. Čišćenje i opće stanje |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Madrac čist, čvrst i bez ulegnuća, oštećenja i sl. |
|
|
5. Rublje za krevet čisto i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Namještaj čist i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
7. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
8. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. KUPAONICA |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. WC školjka s ispiračem te daskom i poklopcem |
|
|
2. Četka za čišćenje WC školjke |
|
|
3. WC papir s držačem i rezervno pakiranje papira |
|
|
4. Umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
5. Sapun u omotu ili tekući sapun |
|
|
6. Koš za otpatke |
|
|
7. Vrećice za higijenske uloške |
|
|
8. Površina za tuširanje minimalnih dimenzija 90 x 90 cm upuštena u podu (bez barijera), |
|
|
9. Zavjesa ili sl. oko površine za tuširanje |
|
|
10. Klupčica za tuširanje |
|
|
11.Toaletna kolica |
|
|
12. Zaslon od PVC-a ili kaljenog stakla oko površine za tuširanje |
|
|
13. Zidni fiksni držač za ruku s jedne strane WC školjke |
|
|
4.1. Oprema, uređenje i ostalo |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Zidovi kupaonice u cijelosti prekriveni keramičkim pločicama ili kamenim pločama ili drugim vodonepropusnim materijalom |
|
|
2. Pod kupaonice prekriven keramičkim pločicama ili kamenim pločama ili drugim vodonepropusnim materijalom |
|
|
3. Vješalica za ručnike uz kadu i/ili umivaonik, po osobi |
|
|
4. Dva ručnika, jedan manji i jedan veći, po osobi |
|
|
5. Prečka ili držač ručnika, po osobi |
|
|
6. Tepih od frotira ili sl. s protukliznom podlogom ispred kade ili tuš kade |
|
|
7. Protuklizni tepih za kadu ili tuš kadu ili protuklizno dno kade ili tuš kade* |
|
|
8. Police ili sl. za odlaganje toaletnog pribora |
|
|
9. Ogledalo |
|
|
10. SOS poziv u kupaonici |
|
|
11. Kuka za odjeću, po osobi |
|
|
12. Čaša, po osobi |
|
|
13. Šampon za kosu |
|
|
14. Sapun za kupanje |
|
|
4.2. Čišćenje i opće stanje |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti, dezinficirani i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti, dezinficirani i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti, dezinficirani i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Sanitarna oprema i armature čiste, dezinficirane i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. PROSTORIJE ZA PRIPREMU PODJELE HRANE |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
Odgovarajući broj prostorija ili prostora za čuvanje i pripremu hrane i pića za podjelu korisnicima |
|
|
Odgovarajući broj rashladnih komora i/ili hladnjaka |
|
|
Odgovarajuće radne površine i police te ormarići za posuđe i pribor od nehrđajućeg materijala |
|
|
Koš za otpatke pokraj svake radne površine s poklopcem na nožno otvaranje |
|
|
Primjereno posuđe i pribor odgovarajuće kvalitete |
|
|
Odgovarajući uređaji za termičku obradu pića i napitaka |
|
|
Odvojeni prostori sa sudoperom za pranje bijelog posuđa i sudoperom za pranje crnog posuđa, s tekućom toplom i hladnom vodom, a ako se posuđe pere strojem za pranje posuđa, dostatni su jednodijelni sudoperi |
|
|
Kante za razvrstavanje komunalnog otpada |
|
|
Jedna odgovarajuće opremljena prostorija za komunalni otpad u kojoj su odgovarajući spremnici |
|
|
Jedna odgovarajuće opremljena prostorija ili prostor za odlaganje inventara blagovaonice |
|
|
6. PROSTORIJE I PROSTORI ZA stručne i druge radnike te druge osobe koje rade u Ustanovi (u daljnjem tekstu: osoblje) |
||
6.1. Sanitarni čvor za osoblje koje podliježe sanitarnom nadzoru |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Jedna zahodska kabina za žene s predprostorom u kojem je umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
2. Jedna zahodska kabina za muškarce, s predprostorom u kojem je pisoar na automatsko tekuće ispiranje ili bezvodni pisoar i umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
3. Jedna tuš kabina za žene i odvojeno jedna tuš kabina za muškarce u slučaju do 15 osoba koje rade u jednoj smjeni |
|
|
4. Pribor za održavanje higijene (predprostor: ogledalo, police, koš za otpatke, tekući sapun, papirnati ručnici ili uređaj za sušenje ruku; WC kabina: WC papir, četka za čišćenje WC školjke, kuka za odjeću, koš za otpatke u kabini za žene) |
|
|
6.2. Sanitarni čvor za ostalo osoblje koje ne podliježe sanitarnom nadzoru |
||
|
|
|
U slučaju 6 i više osoba koje rade u jednoj smjeni |
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Jedna zahodska kabina za žene s predprostorom u kojem je umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
2. Jedna zahodska kabina za muškarce, s predprostorom u kojem je umivaonik s tekućom toplom i hladnom vodom |
|
|
3. Pribor za održavanje higijene (predprostor: ogledalo, police, koš za otpatke, tekući sapun, papirnati ručnici ili uređaj za sušenje ruku; WC kabina: WC papir, četka za čišćenje WC školjke, kuka za odjeću, koš za otpatke u kabini za žene) |
|
|
6.3. Garderoba, prostor za blagovanje, spremište za čistačice |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Garderoba s dvostrukim garderobnim ormarićima s ključem po osobi za osoblje koje podliježe sanitarnom nadzoru |
|
|
2. Garderoba za ostalo osoblje, opremljena garderobnim ormarićima s ključem po osobi |
|
|
3. Spremište za čistačice u Ustanovi koja ima do 25 smještajnih jedinica, a na svakih daljnjih 50 smještajnih jedinica, dodatno spremište |
|
|
6.4. Čišćenje i opće stanje |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Podovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
2. Zidovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
3. Stropovi čisti i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
4. Stolarija ili bravarija bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
5. Sanitarna oprema i armature čiste i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
6. Ostala oprema čista i bez znakova habanja, oštećenja i sl. |
|
|
7. Sanitarni čvor bez neugodnih mirisa |
|
|
7. OSTALI SADRŽAJI* U USTANOVI |
||
* Svaka od namjena u grupi Ostali sadržaji, a koje prema programu definira Naručitelj/Ustanova, podrazumijeva u prostornom smislu osigurati projektom i sve potrebne prateće sadržaje za predmetnu namjenu prema posebnim propisima. |
||
7a ZATVORENI PROSTORI |
||
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Prostor za osoblje (Prema članku 15. stavku 2 ovog Pravilnika, broj i vrsta stručnih i drugih radnika te drugih osoba koje rade u Ustanovi utvrđuju se općim aktom Ustanove.) |
|
|
2. Prostor za medicinsku sestru i njegovatelja (1/40 korisnika) min 12 m2 |
|
|
3. Prostor za grupne radne terapije i okupacijske aktivnosti, radionice, tečajeve i sl. |
|
|
4. Polivalentna dvorana koja se koristi se kao blagovaona koja sadrži liniju za podjelu hrane i prema potrebi za druge zajedničke aktivnosti (min 1 m2 / korisniku) |
|
|
5. Prostori za dnevni boravak korisnika (1 ili više njih), ukupno min 1 m2 / korisniku |
|
|
6. Čajna kuhinja za korisnike (1/40 korisnika) |
|
|
7. Prostor za umrle |
|
|
8. Prostor za gostujućeg liječnika (ambulanta) ili predavača min 12 m2 |
|
|
9. Centralna praonica i glačaonica rublja |
|
|
10. Opremljeni prostor za pranje, sušenje i glačanje za osobno korištenje korisnika (perilica, sušilica, daska za glačanje, glačalo/ 40 korisnika) |
|
|
11. Prostor za prijem, privremenu pohranu nečistog |
|
|
12. Prostor za prijem, pohranu i izdavanje čistog |
|
|
7b OTVORENI PROSTORI |
|
|
|
OBVEZNO |
NEOBVEZNO |
1. Površine za radne terapije, kineziološke, okupacijske i druge aktivnosti |
|
|
2. Krajobrazno uređenje / prilagodba osobama smanjene pokretljivosti |
|
|
3. Prostor za pušače |
|
|
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_09_106_1821.html