Baza je ažurirana 04.11.2024. 

zaključno sa NN 103/24

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

Pravilnik o načinu organiziranja, izvođenju i praćenju nastave u strukovnim školama - PROČIŠĆENI TEKST

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu

MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I ŠPORTA

Temeljem članka 53. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj 87/08. i 86/09.), članka 26. stavka 2. i članka 30. stavka 3. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09.) ministar znanosti, obrazovanja i športa donosi

 

PRAVILNIK O NAČINU ORGANIZIRANJA, IZVOĐENJU I PRAĆENJU NASTAVE U STRUKOVNIM ŠKOLAMA

PROČIŠĆENI TEKST NN 140/09, 130/20, 100/24

Članak 1. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

Ovim Pravilnikom uređuje se način organizacije, izvedbe i praćenja nastave u strukovnim školama, sadržaj i obrasci mape učenja temeljenog na radu i stručne prakse te ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu kod poslodavca, kao i postupak i način provedbe ispita provjere znanja i vještina stečenih kod poslodavca.

Članak 2. (NN 140/09, 130/20)

(1) Nastava općeobrazovnog i strukovnog dijela strukovnog kurikula ostvaruju se u ustanovi za strukovno obrazovanje (u daljnjem tekstu: ustanova), a organizira se u razrednim odjelima i obrazovnim skupinama sukladno Državnom pedagoškom standardu srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja.

(2) Učenje temeljeno na radu ostvaruje se u ustanovi i/ili kod poslodavca u obrazovnim skupinama ili pojedinačno.

(3) U jednome razrednom odjelu mogu se ostvarivati zajednički skupovi ishoda učenja najviše triju strukovnih kurikula u pravilu istoga obrazovnog sektora koji traju od jedne do tri godine, odnosno dvaju strukovnih kurikula istoga obrazovnog sektora koji traju četiri godine.

(4) U obrazovnoj skupini ostvaruju se skupovi ishoda učenja specifični za pojedini strukovni kurikul.

Članak 3. (NN 140/09, 130/20)

(1) Sve sastavnice strukovnog kurikula iz članka 2. ovoga Pravilnika koji se ostvaruju u ustanovi i kod poslodavca sadržajno i organizacijski se povezuju.

(2) Kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje planiraju se skupovi ishoda učenja koji prethode izvođenju učenja temeljenog na radu, a potrebni su za njegovo uspješno svladavanje.

Članak 4. (NN 140/09, 130/20)

(1) Ostvarivanje ukupnoga godišnjeg broja sati svih sastavnica strukovnog kurikula iz članka 2. ovoga Pravilnika ustanova planira kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje, ovisno o vrsti strukovnog kurikula i uvjetima okruženja, u pravilu po modelu jedan tjedan teorijske nastave te jedan tjedan učenja temeljenog na radu, po modelu dan za dan, odnosno za pojedine kvalifikacije sezonski ovisno o specifičnostima određenoga obrazovnog sektora.

(2) Ustanova koja ne izvodi nastavu po jednom od navedenih modela dužna je ostvariti planirani godišnji fond sati po predmetima odnosno modulima po modelu koji je najprimjereniji za izvođenje nastave određenog strukovnog kurikula.

Članak 5. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

(1) Prije početka izvođenja učenja temeljenog na radu polaznici moraju ostvariti ishode učenja iz osnova zaštite na radu propisane strukovnim kurikulom i položiti ispit pred osposobljenom osobom iz ustanove o čemu se polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu.

(2) Prije početka izvođenja stručne prakse polaznici s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu moraju ostvariti ishode učenja iz osnova zaštite na radu propisane strukovnim kurikulom i položiti ispit pred osposobljenom osobom iz ustanove, o čemu se polazniku izdaje potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način koja je sastavni dio mape stručne prakse.

(3) Obrazac potvrde iz stavaka 1. i 2. ovoga članka sastavni je dio ovoga Pravilnika.

(4) Kod izvođenja svake pojedinačne vježbe u sklopu učenja temeljenog na radu, polaznik mora biti upoznat s izvorima opasnosti, usvajati postupke rada na siguran način i primijeniti zaštitna sredstva sukladno propisima kojima se uređuje sigurnost i zaštita na radu.

(5) Polaznik učenja temeljenog na radu može raditi samo uz stručno vodstvo nastavnika u ustanovi, odnosno mentora kod poslodavca.

Članak 6.

Postupak utvrđivanja uvjeta za izvođenje učenja temeljenog na radu kod poslodavaca provodi se na odgovarajući način kao i postupak utvrđivanja uvjeta za početak izvođenja programa u školskoj ustanovi.

Članak 7. (NN 140/09, 130/20)

(1) Ostvarivanje učenja temeljenog na radu kod poslodavca organizira se na način i pod uvjetima utvrđenim strukovnim kurikulom, kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje i ugovorom o provedbi učenja temeljenog na radu.

(2) Evidenciju ugovora iz stavka 1. ovog članka vodi ustanova za svoje polaznike.

(3) Obrazac ugovora iz stavka 1. ovog članka sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 8. (NN 140/09, 130/20)

Ugovor o provedbi učenja temeljenog na radu iz članka 7. stavka 1. ovog Pravilnika sadrži:

– podatke o ugovornim stranama,

– početak i trajanje učenja temeljenog na radu koji se ostvaruje kod poslodavca,

– radno vrijeme polaznika kod poslodavca,

– obvezu osiguravanja mentora u procesu poučavanja polaznika,

– obveze osiguranja materijala, strojeva, alata i drugih uvjeta potrebnih za ostvarivanje programa,

– odredbu o osiguranju polaznika u slučaju nezgode na radu,

– raspored dana odmora polaznika u trajanju od najmanje 45 radnih dana tijekom školske godine,

– visinu minimalne nagrade polazniku sukladno provedenom vremenu na ostvarivanju učenja temeljenog na radu kod poslodavca,

– obveze polaznika o pridržavanju radne i tehnološke discipline,

– druga međusobna prava i obveze polaznika, ustanove i poslodavca.

Članak 9.

(1) Ako se kod poslodavca, koji je ugovorio provedbu učenja temeljenog na radu iz bilo kojeg razloga više ne može u potpunosti ostvariti ugovorena obveza, poslodavac je dužan provedbu razlike programa ugovorom o suradnji ugovoriti s drugim poslodavcem ili drugom ustanovom.

(2) Primjerak ugovora o suradnji u roku od 10 dana po njegovom potpisivanju poslodavac dostavlja ustanovi.

(3) Obrazac ugovora o suradnji iz stavka 1. ovog članka sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 10. (NN 140/09, 130/20)

(1) Ugovor o provedbi učenja temeljenog na radu može se raskinuti sporazumno, na zahtjev polaznika ili njegovog roditelja, odnosno staratelja, ustanove ili poslodavca.

(2) Ustanova za strukovno obrazovanje, odnosno polaznik ili njegov roditelj, odnosno staratelj raskidaju ugovor s poslodavcem ukoliko poslodavac ne ispunjava ugovorne obveze te ako poslodavac više ne ispunjava uvjete za provedbu učenja temeljenog na radu.

(3) Poslodavac može raskinuti ugovor o provedbi učenja temeljenog na radu u sljedećim situacijama:

– ako je ugovor bio zaključen na temelju lažnih isprava,

– ako polaznik bez opravdanih razloga učestalo izostaje s učenja temeljenog na radu, sukladno statutu ustanove za strukovno obrazovanje,

– ako se polazniku promijenilo zdravstveno stanje, te prema mišljenju nadležnog liječnika nije u mogućnosti nastaviti obrazovanja u upisanoj kvalifikaciji,

– ako polaznik krši dužnosti koje su određene Zakonom o strukovnom obrazovanju i drugim propisima, ugovorom o provedbi učenja temeljenog na radu te internim propisima poslodavca,

– ispiše iz ustanove za strukovno obrazovanje.

(4) U slučaju da je ugovor raskinut zbog nemogućnosti ispunjavanja ugovornih obveza poslodavca, ustanova će polazniku omogućiti zaključivanje novog ugovora s drugim poslodavcem.

(5) Polaznik, odnosno roditelj ili skrbnik mogu raskinuti ugovor:

– ako je poslodavcu nakon pravomoćnosti odluke nadležnog suda o oduzimanju dozvole oduzeta dozvola za izvođenje učenja temeljenog na radu,

– ako poslodavac ne ostvaruje sadržaje/ishode učenja učenja temeljenog na radu,

– ako poslodavac polazniku ne isplaćuje mjesečnu nagradu.

(6) Obrazac o raskidu ugovora sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 11. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

(1) Za praćenje, organiziranje i izvođenje učenja temeljenog na radu ustanova određuje jednog ili više nastavnika odgovarajuće kvalifikacije.

(2) Nastavnik iz stavka 1. ovog članka obavlja sljedeće poslove:

– u suradnji s mentorom polaznika kod poslodavca planira proces ostvarivanja ishoda učenja iz učenja temeljenog na radu,

– pruža pedagošku i metodičku pomoć mentoru polaznika kod poslodavca,

– izvodi ili organizira nastavu iz učenja temeljenog na radu koji se organizira u ustanovi,

– izrađuje plan obilaska polaznika na učenja temeljenog na radu kod poslodavca,

– za vrijeme obilaska vodi evidenciju realizacije učenja temeljenog na radu za svakog polaznika,

– u suradnji s mentorom polaznika kod poslodavca ocjenjuje usvojenost vještina i navika i razvoj strukovnih kompetencija za učenje temeljeno na radu koje se ostvaruju kod poslodavca, na osnovi mape učenja temeljenog na radu, koju popunjava mentor polaznika kod poslodavca,

– organizira i sudjeluje u provedbi provjere stečenog znanja i vještina za polaznike koji obavljaju učenje temeljeno na radu kod poslodavca,

– kao mentor iz ustanove prati i vrednuje polaznika u izradi i obrani završnoga rada, a koji se izvodi kod poslodavca.

Članak 12. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

(1) Učenje temeljeno na radu koje se izvodi u ustanovi i kod poslodavca nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca planiraju godišnjim izvedbenim kurikulom učenja temeljenog na radu koji sadrži popis vježbi i upute za njihovo izvođenje te je sastavni dio mape učenja temeljenog na radu.

(2) Stručna praksa za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu planira se godišnjim izvedbenim kurikulom stručne prakse uz prilagodbu sadržaja i primjenu individualiziranih postupaka u ustanovi za strukovno obrazovanje ili u drugim ustanovama koje obrazuju polaznike s teškoćama, a može se ostvarivati i kod poslodavca.

(3) Obrasci godišnjih izvedbenih kurikula iz stavaka 1. i 2. ovoga članka sastavni su dio ovoga Pravilnika.

(4) Podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje u učenju temeljenom na radu u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mape učenja temeljenog na radu koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.

(5) Za polaznike s teškoćama posebnih kurikula za srednju školu podaci o polazniku, ustanovi, poslodavcu, planiranim aktivnostima iz godišnjeg izvedbenog kurikula koje polaznik ostvaruje na stručnoj praksi u ustanovi i kod poslodavca, prisutnosti polaznika, praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu sastavni su dio mape stručne prakse koju polaznik vodi do završetka obrazovanja.

(6) U učenju temeljenom na radu koji se ostvaruje u ustanovi, uspjeh polaznika prati nastavnik, a koji se ostvaruje kod poslodavca zajedno utvrđuju nastavnik i mentor polaznika kod poslodavca ocjenjivanjem svake vježbe na temelju elemenata vrednovanja i dogovorenih kriterija ocjenjivanja te ispitom provjere znanja i vještina.

(7) Obrasci evidencije iz stavaka 4. i 5. ovoga članka sastavni su dio ovoga Pravilnika.

(8) U mapi učenja temeljenog na radu, odnosno mapi stručne prakse za razradu svake pojedine vježbe s opisom rada, elementima vrednovanja i kriterijima ocjenjivanja, ocjenom te bilješkom o polaznikovu napredovanju iz svake pojedine vježbe koristi se obrazac koji je sastavni dio ovoga Pravilnika.

(9) U programima u kojima je predviđena stručna praksa, a ne odnosi se na polaznike posebnih kurikula za srednju školu iz stavka 2. ovoga članka i koja se realizira izvan nastavne godine, podaci o ostvarenju upisuju se u pedagošku dokumentaciju polaznika.

Članak 13. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

(1) Sadržaj ispita provjere znanja i vještina utvrđuje agencija nadležna za strukovno obrazovanje na temelju učenja temeljenog na radu propisanog strukovnim kurikulom, odnosno stručne prakse propisane posebnim kurikulima za srednju školu za polaznike s teškoćama.

(2) Ispit provjere znanja i vještina provodi povjerenstvo koje imenuje ravnatelj ustanove, a čine ga nastavnik stručno-teorijskih sadržaja i nastavnik učenja temeljenog na radu odnosno strukovni učitelj te mentor polaznika kod poslodavca.

(3) Tijekom ispita provjere znanja i vještina vodi se zapisnik u mapi učenja temeljenog na radu, odnosno mapi stručne prakse.

(4) Ako se ispitom provjere znanja i vještina utvrdi da se ishodi učenja iz dijela učenja temeljenog na radu, odnosno stručne prakse ne ostvaruju, Povjerenstvo iz stavka 2. ovog članka utvrđuje uzroke njihova neostvarivanja, načine i rok njihovih otklanjanja.

(5) Obrazac zapisnika iz stavka 3. ovog članka sastavni je dio ovog Pravilnika.

Članak 14. (NN 140/09, 100/24)

Brisan.

Članak 15. (NN 140/09, 130/20)

Polaznik koji je isključen iz ustanove može nastaviti ostvarivanje učenja temeljenog na radu kod poslodavca s kojim ima zaključen ugovor o provedbi učenja temeljenog na radu.

Članak 16. (NN 140/09, 130/20, 100/24)

U strukovnim kurikulima koji imaju učenje temeljeno na radu, a nisu predviđeni ishodi učenja iz osnova zaštite na radu, škola je dužna kurikulom ustanove za strukovno obrazovanje predvidjeti realizaciju tih ishoda učenja prije realizacije učenja temeljenog na radu ili drugih oblika nastavnoga rada gdje je uključeno učenje temeljeno na radu.

Članak 17.

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu organiziranja nastave u obrtničkim školama i učenja temeljenog na radu u drugim strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 18/94.).

Članak 18.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 130/20 od 25.11.2020.

Članak 14.

Svi obrasci iz Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj: 140/09) mijenjaju se i čine sastavni dio ovoga Pravilnika.

Članak 15.

Ugovori o provedbi praktične nastave i vježbi sklopljeni na temelju Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj: 140/09) primjenjuju se do prestanka njihova važenja.

Članak 16.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 100/24 od 26.08.2024.

Članak 10.

Obrasci iz Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/09 i 130/20) zamjenjuju se novim obrascima koji čine sastavni dio ovoga Pravilnika, a objavljuju se na mrežnim stranicama ministarstva nadležnog za obrazovanje.

Članak 11.

Ugovori o provedbi praktične nastave i vježbi sklopljeni na temelju Pravilnika o načinu organiziranja i izvođenju nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/09 i 130/20) primjenjuju se do prestanka njihova važenja.

Članak 12.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

Na temelju članka 25. stavka 1. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/09, 24/10, 22/13, 25/18 i 69/22)

poslodavac: ________________________________________ i

polaznik ___________________________________________,

rođen __________ godine u ________________________________, državljanin ________________ kojeg zastupa roditelj ili skrbnik _____________________ iz _________________________ te ustanova____________________________________ sa sjedištem u _______________________________, koju zastupa ravnatelj _________________________, sklapaju _________________________ 20___. godine

UGOVOR O PROVEDBI UČENJA TEMELJENOG NA RADU

za kvalifikaciju ______________________________

Članak 1.

Poslodavac se obvezuje da će u provedbi učenja temeljenog na radu ostvariti sve ishode učenja predviđene strukovnim kurikulom, a koje su zajednički utvrdili ustanova i poslodavac.

Članak 2.

Poslodavac se obvezuje da će za ostvarivanje ugovorenih ishoda učenja iz dijela učenja temeljenog na radu koje zbog bilo kojeg razloga ne može u potpunosti ostvariti sklopiti ugovor o suradnji s drugim poslodavcem ili zatražiti pomoć ustanove za pronalazak drugog mjesta za ostvarivanje tih ishoda učenja.

Članak 3.

Poslodavac i ustanova obvezuju se organizirati ostvarivanje strukovnog kurikula tako da polazniku omoguće redovito pohađanje nastave svih dijelova kurikula.

Članak 4.

Poslodavac se obvezuje da će učenje temeljeno na radu organizirati u vremenu od 6 do 22 sata, vodeći računa o svome radnom vremenu, ali ne dulje od 8 sati dnevno, odnosno 40 sati tjedno.

Članak 5.

Ako učenje temeljeno na radu kontinuirano traje više od 4 sata dnevno, polaznik ima pravo na dnevni odmor u trajanju od najmanje 30 minuta.

Tijekom školske godine polazniku se osigurava 45 radnih dana odmora.

Članak 6.

Poslodavac se obvezuje da će tijekom ostvarivanja učenja temeljenog na radu polazniku isplaćivati mjesečnu nagradu i to: u prvoj godini 10%, u drugoj 20%, u ostalim godinama 25% prosječne neto plaće ostvarene u prethodnoj godini u gospodarstvu Republike Hrvatske.

Mjesečna nagrada iz stavka 1. ovog članka isplaćuje se za ostvarene sate učenja temeljenog na radu.

Poslodavac može dodatno nagraditi polaznika za izniman doprinos radu tijekom provedbe učenja temeljenog na radu.

Članak 7.

Dužnosti poslodavca koji sklapa ugovor su:

– osigurati prostorne, materijalne i kadrovske uvjete potrebne za postizanje dijela ishoda učenja koji se provode kod poslodavca,

– osigurati mentora koji je u radnom odnosu kod poslodavca te je osposobljen za poučavanje na radnom mjestu i osigurava kvalitetu procesa učenja,

– voditi dokumentaciju pohađanja učenja temeljenog na radu,

– trajno stručno usavršavati svoje mentore,

– osigurati polaznicima poticajno i sigurno okruženje,

– surađivati s ustanovom za strukovno obrazovanje i omogućiti razmjenu znanja i novih tehnologija,

– provoditi propisane mjere zaštite na radu za vrijeme provedbe učenja temeljenog na radu,

– putem mentora sudjelovati u izradbi i obrani završnoga rada.

Članak 8.

Poslodavac se obvezuje da će za ugovoreni dio učenja temeljenog na radu, za ispit provjere znanja i vještina, izradu završnoga rada i druge ispite, ako se održavaju u njegovim prostorima ili na radilištu, osigurati za to potrebne materijale, strojeve, uređaje i alate te odgovarajuće mjere higijensko-tehničke zaštite.

Izrađeni predmeti ili vrijednosti pruženih usluga pripadaju poslodavcima kod kojih se izvodi učenje temeljeno na radu ili kod kojih se polažu ispiti provjere znanja i vještina, izrada završnoga rada i drugi ispiti.

Članak 9.

Obveze polaznika učenja temeljenog na radu kod poslodavca su:

– ostvarivanje ishoda učenja predviđenih strukovnim kurikulom za stjecanje kvalifikacije učenjem u ustanovi za strukovno obrazovanje te u radnom okruženju,

– razvijanje samostalnosti, odgovornosti, iskustva i navika za ulazak na tržište rada,

– redovito pohađanje učenja temeljenog na radu i svih ostalih oblika nastave, samostalno učenje, briga za svoje radno i životno okruženje,

– razvijanje suradničkog odnosa prema drugima prihvaćajući različitosti, međusobno poštovanje i razumijevanje,

– postupanje u skladu s uputama poslodavca i ustanove za strukovno obrazovanje o provedbi učenja temeljenog na radu,

– postupanje u skladu s propisima o radu i zaštiti na radu,

– sudjelovanje u radnome procesu u skladu s mogućnostima i usvojenim kompetencijama.

Članak 10.

__________________________________________________

(poslodavac, ustanova i roditelj ili skrbnik)

obvezuju se da će za vrijeme ostvarivanja učenja temeljenog na radu osigurati polaznika u slučaju nezgode, a uvjete i način osiguranja ugovara ustanova.

Članak 11.

Ugovor o provedbi učenja temeljenog na radu može se raskinuti u skladu s člankom 32. Zakona o strukovnom obrazovanju.

Članak 12.

Poslodavac i polaznik, odnosno roditelj ili skrbnik, obvezuju se da će se u slučajevima raskida ugovora pridržavati odredbi članaka 32. Zakona o strukovnom obrazovanju.

Članak 13.

Ako se ugovor ne raskine sporazumno, odluku na zahtjev zainteresirane strane donosi osnivač ustanove.

Ako se spor ne može riješiti u skladu sa stavkom 1. ovog članka, riješit će ga nadležni sud.

Članak 14.

Ovaj ugovor primjenjuje se od početka školske godine ___________________ do završetka obrazovanja, odnosno najdulje do ___________ godine.

Broj ugovora: ______________________

Poslodavac ________________________________

M. P.

(potpis)

 

Ravnatelj _________________________________

M. P.

(potpis)

 

Polaznik (roditelj ili skrbnik) ___________________________

RASKID UGOVORA O PROVEDBI UČENJA TEMELJENOG NA RADU

za kvalifikaciju _______________________________________

evidentiran __________________ pod brojem _______________

                    (nadnevak)

u ustanovi ____________________________, sklopljen između poslodavca _________________________________________

(naziv i adresa)

i polaznika _________________________________________

iz ________________________________________________.

(mjesto i adresa prebivališta)

Ugovor se raskida (zaokružiti):

1. sporazumno

2. na zahtjev polaznika

3. na zahtjev poslodavca

4. na zahtjev ustanove.

Razlog raskida ugovora u slučaju 2., 3. i 4.:

_________________________________

_________________________________

_________________________________

Obje strane svojim potpisom potvrđuju da jedna prema drugoj nemaju nikakvih daljnjih potraživanja na osnovi navedenoga ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu.

Roditelj ili skrbnik

Poslodavac

__________________________

____________________

(potpis)

(potpis)

 

M. P.

U _________________________, ___________.

(nadnevak)

 

Evidentirano u ustanovi: _____________________.

Potpis odgovorne osobe u ustanove _______________________

 

M. P.

Na temelju članka 2. ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu

__________________________________________________

(broj ugovora)

poslodavac, _________________________________________,

(naziv)

broj dozvole: _________________ i drugi poslodavac (druga ustanova), u daljnjem tekstu drugi poslodavac __________________

__________________________________________________,

(naziv)

broj dozvole: ______________, sklopili su ________ 20_. godine

(nadnevak)

UGOVOR O SURADNJI

Članak 1.

Drugi poslodavac _____________________________________

obvezuje se da će primiti na dio učenja temeljenog na radu polaznika ______________________________, koji ima sklopljen ugovor

(ime i prezime)

o provedbi učenja temeljenog na radu broj: _____________ s poslodavcem ______________________________ kod kojega polaznik pohađa program učenja temeljenog na radu za kvalifikaciju: _________________________.

Ugovor se sklapa radi ostvarivanja skupova ishoda učenja iz dijela učenja temeljenog na radu za navedenu kvalifikaciju.

Članak 2.

Drugi poslodavac _____________________________________

(naziv)

obvezuje se da će polazniku iz članka 1. ovog ugovora omogućiti usvajanje sljedećih znanja i vještina iz sadržaja učenja temeljenog na radu: _____________________________________________.

Članak 3.

Dio učenja temeljenog na radu iz članka 2. ovog ugovora ostvarivat će se od _____________________ do ___________________,

(nadnevak)                     (nadnevak)

odnosno u vremenu od _____________ radnih sati.

Članak 4.

Na prava i obveze poslodavca i polaznika te druge sudionike u provedbi učenja temeljenog na radu odgovarajuće se primjenjuju odredbe ugovora o provedbi učenja temeljenog na radu broj _____________.

Članak 5.

Ovaj ugovor sklopljen je u četiri istovjetna primjerka od kojih po jedan pripada svakoj ugovornoj strani, jedan polazniku, a jedan ustanovi.

Poslodavac:

Drugi poslodavac:

__________________________

______________________

(potpis)

(potpis)

M. P.

M. P.

Ovaj ugovor evidentiran je u ustanovi

__________________________________________________

(naziv ustanove)

pod brojem _____________________.

M. P.

Obrazac 1. Podaci o polazniku, ustanovi i poslodavcu

PODACI O POLAZNIKU, USTANOVI I POSLODAVCU

Ime i prezime polaznika

 

Matični broj polaznika

 

Adresa stanovanja polaznika i kontakt

 

Ime i prezime roditelja/skrbnika

 

Naziv kvalifikacije

 

 

Razred

Školska godina

I. razred

 

 

II. razred

 

 

III. razred

 

 

IV. razred

 

 

_____________________ (potpis polaznika)

Republika Hrvatska

Naziv ustanove

 

Sjedište ustanove

 

Kontakt ustanove

 

 

Ime i prezime nastavnika koji izvodi učenje temeljeno na radu u ustanovi

Ime i prezime nastavnika koji je zadužen za praćenje učenja temeljenog na radu kod poslodavca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naziv poslodavca

 

Adresa i kontakt poslodavca

 

Ime i prezime mentora kod poslodavca

 

Broj ugovora s poslodavcem

 

 

Naziv poslodavca

 

Adresa i kontakt poslodavca

 

Ime i prezime mentora kod poslodavca

 

Broj ugovora s poslodavcem

 

 

Naziv poslodavca

 

Adresa i kontakt poslodavca

 

Ime i prezime mentora kod poslodavca

 

Broj ugovora s poslodavcem

 

 

Naziv poslodavca

 

Adresa i kontakt poslodavca

 

Ime i prezime mentora kod poslodavca

 

Broj ugovora s poslodavcem

 

Obrazac 2. Potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način

Potvrda o osposobljenosti za rad na siguran način (potvrda o položenom ispitu iz osnova ZAŠTITE NA RADU)

Polaznik je položio ispit iz Zaštite na radu u opsegu koji odgovara potrebama struke za koju se provodi obrazovanje.

Datum održavanja ispita

 

Potpis nastavnika koji je izvodio program Zaštite na radu

M. P.

 

Obrazac 3. Godišnji izvedbeni kurikul učenja temeljenog na radu

Naziv ustanove

 

GODIŠNJI IZVEDBENI KURIKUL učenja temeljenog na radu

Naziv modula/nastavnog predmeta/skupa ishoda učenja

 

Naziv sektora

 

Naziv kvalifikacije

 

Razred

(GIK se odnosi isključivo na jedan razred)

 

Broj sati

Školska godina

 

Ime i prezime nastavnika koji izvodi učenje temeljeno na radu u ustanovi

   

Ime i prezime mentora kod poslodavca koji izvodi učenje temeljeno na radu kod poslodavca

   
         

 

Redni broj

Naziv ishoda učenja

Naziv vježbe/i koja/e se ostvaruje/u ishodom/ima učenja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VJEŽBE

Broj vježbe

Datum izvođenja

Naziv vježbe

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

8.

   

9.

   

10.

   

11.

   

12.

   

13.

   

14.

   

15.

   

 

Naziv ishoda učenja

Opis vježbe

Aktivne metode poučavanja i suvremene metodičke strategije

Korelacija s drugim nastavnim sadržajima/ vježbama

Apersonalni mediji

Vremenski okvir

Socijalni oblici rada

Nastavna sredstva i pomagala

Materijalni uvjeti rada

Radni tjedan

Mjesec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dio godišnjeg izvedbenog kurikula učenja temeljenog na radu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Mjesec

Nastavne teme/ishodi učenja/vježbe

Očekivana razina znanja (CILJEVI I ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI)

DIDAKTIČKO-METODIČKE FORME RADA

Postupci prilagođavanja/ OBLICI PODRŠKE

IZVORI ZNANJA, metode i oblici rada

Rujan

       

Listopad

       

Studeni

       

Prosinac

       

Siječanj

       

Veljača

       

Ožujak

       

Travanj

       

Svibanj

       

Lipanj

       

Srpanj

       

Kolovoz

       

 

Mjesec

Bilješka o odstupanjima u realizaciji

Rujan

 

Listopad

 

Studeni

 

Prosinac

 

Siječanj

 

Veljača

 

Ožujak

 

Travanj

 

Svibanj

 

Lipanj

 

Srpanj

 

Kolovoz

 

Napomena: U bilješci je potrebno upisati (navesti razlog) odstupanja u realizaciji Godišnjeg izvedbenog kurikula.

Elementi vrednovanja

Opis elementa vrednovanja

 

 

 

 

 

 

 

Kriteriji ocjenjivanja

Opis kriterija ocjenjivanja

Odličan

 

Vrlo dobar

 

Dobar

 

Dovoljan

 

Nedovoljan

 

Obrazac 4. Godišnji izvedbeni kurikul stručne prakse uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Naziv ustanove

 

GODIŠNJI IZVEDBENI KURIKUL stručne prakse uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Naziv modula/nastavnog predmeta/skupa ishoda učenja

 

Naziv sektora

 

Naziv kvalifikacije

 

Razred

(GIK se odnosi isključivo na jedan razred)

 

Broj sati

 

Školska godina

 

Ime i prezime razrednika

   

Ime i prezime nastavnika koji izvodi stručnu praksu u ustanovi

 

Ime i prezime mentora kod poslodavca koji izvodi stručnu praksu kod poslodavca

 

Uočene mogućnosti i sposobnosti polaznika (uključujući interese i iskustva, jake strane polaznika)

 

Uočene teškoće (odgojne, obrazovne, socijalno-emocionalne potrebe i potrebe za potporom)

 

Ciljevi (dugoročni i kratkoročni) i zadaci

 
         

 

Redni broj

Naziv ishoda učenja

Naziv vježbe/i koja/e se ostvaruje/u ishodom/ima učenja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mjesec

Nastavne teme/sadržaj edukacije i aktivnosti za učenika/vježbe

Očekivana razina znanja (CILJEVI I ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI)

DIDAKTIČKO-METODIČKE FORME RADA

Postupci prilagođavanja/ OBLICI PODRŠKE

IZVORI ZNANJA, metode i oblici rada

Rujan

       

Listopad

       

Studeni

       

Prosinac

       

Siječanj

       

Veljača

       

Ožujak

       

Travanj

       

Svibanj

       

Lipanj

       

Srpanj

       

Kolovoz

       

Potpis nastavnika: ________________________

Potpis roditelja/skrbnika: _________________________

Obrazac 5. Evidencija praćenja prisutnosti polaznika

Evidencija prisutnosti polaznika na učenju temeljenom na radu/stručnoj praksi

Razred:

 

Školska godina:

 

Mjesec

IX.

X.

XI.

XII.

I.

II.

Dan

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

1.

                       

2.

                       

3.

                       

4.

                       

5.

                       

6.

                       

7.

                       

8.

                       

9.

                       

10.

                       

11.

                       

12.

                       

13.

                       

14.

                       

15.

                       

16.

                       

17.

                       

18.

                       

19.

                       

20.

                       

21.

                       

22.

                       

23.

                       

24.

                       

25.

                       

26.

                       

27.

                       

28.

                       

29.

                       

30.

                       

31.

                       

Ukupno sati prisutan

                       

Potpis nastavnika

           

Potpis mentora

           

 

Evidencija prisutnosti polaznika na učenju temeljenom na radu/stručnoj praksi

Razred:

 

Školska godina:

 

Mjesec

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

Dan

škola

poslodavac

škola

poslodavac

škola

poslodavac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

škola

poslo-davac

1.

                       

2.

                       

3.

                       

4.

                       

5.

                       

6.

                       

7.

                       

8.

                       

9.

                       

10.

                       

11.

                       

12.

                       

13.

                       

14.

                       

15.

                       

16.

                       

17.

                       

18.

                       

19.

                       

20.

                       

21.

                       

22.

                       

23.

                       

24.

                       

25.

                       

26.

                       

27.

                       

28.

                       

29.

                       

30.

                       

31.

                       

Ukupno sati prisutan

                       

Potpis nastavnika

           

Potpis mentora

           

Ukupno sati na kraju školske godine:

 
                           

Obrazac 6. Evidencija o praćenju polaznikovih postignuća i njegova napredovanja te vrednovanju polaznikovih postignuća tijekom učenja temeljenog na radu/stručne prakse

Evidencija postignuća polaznika na učenju temeljenom na radu/stručnoj praksi

Izvođenje vježbi u ustanovi

Razred

 

Redni broj

Naziv vježbe

Bilješka o napredovanju polaznika

Ocjena

Datum

Potpis nastavnika

1.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

2.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

3.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

4.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

5.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

6.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

7.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

8.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

9.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

10.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

11.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

12.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

13.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

14.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

15.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

 

Evidencija postignuća polaznika na učenju temeljenom na radu/stručnoj praksi

Izvođenje vježbi kod poslodavca

Razred

 

Redni broj

Naziv vježbe

Bilješka o napredovanju polaznika

Ocjena

Datum

Potpis mentora

1.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

2.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

3.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

4.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

5.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

6.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

7.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

8.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

9.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

10.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

11.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

12.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

13.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

14.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

15.

         

Pohvala

Nagrada

 

 

Obrazac 7. Radni list s opisom vježbe

Radni list za razradu vježbe/i u sklopu učenja temeljenog na radu u ustanovi i kod poslodavca

Naziv skupa ishoda učenja

 

Naziv ishoda učenja

 

 

 

 

Naziv modula/nastavnog predmeta

 

Razred

 

Naziv vježbe

 

Redni broj vježbe

 

Početak vježbe (nadnevak)

 

Završetak vježbe (nadnevak)

 

Trajanje vježbe (u satima)

 

Metode rada

 

Oblici rada

 

Nastavna sredstva

 

Opis rada

Postupak rada i sredstva za rad:

Zaštita na radu (izvori opasnosti prilikom izvođenja vježbe, osobna i posebna zaštitna sredstva):

Zaštita okoliša (tvari koje mogu onečistiti okoliš):

Prilozi vježbi (crtež, shema, proračun, recept i slično):

Vrednovanje postignuća

Elementi vrednovanja

Opis elementa vrednovanja

 

 

 

 

 

 

Kriteriji ocjenjivanja

Opis kriterija ocjenjivanja

Odličan

 

Vrlo dobar

 

Dobar

 

Dovoljan

 

Nedovoljan

 

Ocjena

 

Potpis nastavnika

 

Ocjena

 

Potpis mentora kod poslodavca

 

Bilješka o polaznikovu napredovanju

 
         

Obrazac 8. Zapisnik ispita provjere znanja i vještina

Zapisnik o ispitu provjere znanja i vještina

Ime i prezime polaznika

 

Razred

Školska godina

 

Datum provedbe ispita

 

Opis praktičnog uratka (maksimalno 2500 znakova):

Potrebno znanje i vještine:

Popis ishoda učenja koja se praktičnim uratkom ostvaruju:

Rezultat vrednovanja i mišljenje Povjerenstva:

(Radni zadatak vrednovati i ocijeniti na temelju dogovorenih kriterija ocjenjivanja. Na temelju postignutih rezultata napisati mišljenje s prijedlogom postupaka za unaprjeđenje postignuća i rokom za ostvarivanje istog.)

Povjerenstvo

Ime i prezime

Potpis

Nastavnik strukovno-teorijskih sadržaja

   

Nastavnik učenja temeljenog na radu/strukovni učitelj

   

Mentor polaznika kod poslodavca

   

Izdvojeno mišljenje člana Povjerenstva

 

           

 

 

 

Copyright © Ante Borić