Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

NN 101/2022 (2.9.2022.), Pravilnik o načinu evidentiranja i vođenju Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata

DRŽAVNI INSPEKTORAT

1496

Na temelju članka 75. stavka 18. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (»Narodne novine«, broj 52/21), glavni državni inspektor donosi

PRAVILNIK

O NAČINU EVIDENTIRANJA I VOĐENJU REGISTRA SUBJEKATA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM IZ NADLEŽNOSTI SANITARNE INSPEKCIJE DRŽAVNOG INSPEKTORATA

I. OPĆE ODREDBE

Područje primjene

Članak 1.

Ovim Pravilnikom se propisuju postupci evidentiranja subjekata u poslovanju s hranom i pripadajućih objekata te način vođenja i ažuriranja elektroničkog Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata (dalje u tekstu: sanitarna inspekcija).

Pojmovnik

Članak 2.

Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi definirani Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (dalje u tekstu: Zakon) i propisima iz područja sigurnosti hrane.

Nadležno tijelo

Članak 3.

Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte, uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije u elektroničkom obliku (dalje u tekstu: Registar).

Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije

Članak 4.

(1) Registar je elektronički sustav u kojem se evidentiraju opći podaci subjekata u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima i sastavni je dio središnjega informacijskog sustava sanitarne inspekcije.

(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka je djelomično javan, pri čemu se objavljuju sljedeći podaci iz Registra: naziv i adresa objekta/subjekta i vrsta djelatnosti, a isti je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

(3) Podaci koji su evidentirani i upisani u Registar te javno dostupni služe kao dokaz da je postupak evidencije proveden te da upisani subjekt u poslovanju s hranom i pripadajući objekti imaju aktivan status u Registru.

II. POSTUPAK EVIDENTIRANJA SUBJEKTA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U KOJIMA SE OBAVLJA DJELATNOST S HRANOM

Prijava na javni portal

Članak 5.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom koji sukladno članku 75. Zakona podliježe obavezi evidencije podnosi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom i pripadajućim objektima isključivo elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije koji je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

(2) Prijava u javni portal središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije u svrhu podnošenja obavijesti provodi se putem NIAS-a (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava) korištenjem vjerodajnica značajne razine sigurnosti s liste vjerodajnica prihvaćenih na portalu e-Građani.

(3) Odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom može ovlastiti jednu ili više osoba za postupke evidentiranja subjekata i pripadajućih objekata.

Popunjavanje obaveznih podataka

Članak 6.

(1) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za subjekt:

– naziv, sjedište i OIB pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom

– naziv i adresa OPG-a/obrta, ukoliko se podnosi obavijest za evidentiranje obrta ili OPG-a

– odgovorna osoba subjekta

– kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.

(2) Ukoliko subjekt u poslovanju s hranom ne posjeduje objekt u kojem se obavlja djelatnost s hranom, prilikom podnošenja obavijesti u aplikaciji popunjava podatak o vrsti djelatnosti subjekta, sukladno kategorijama navedenima u članku 8. ovoga Pravilnika.

(3) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za objekt:

– naziv i adresa objekta

– djelatnost objekta, odnosno kategoriju/potkategoriju objekta

– kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.

Kategorije objekata

Članak 7.

(1) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama a), b) i k) Zakona obavljaju djelatnost proizvodnje, prerade i prometa hrane ne-životinjskog porijekla i mješovite hrane te dodataka prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o obimu poslovanja, odabiru jednu od kategorija/potkategorija proizvodnje navedenih u stavku 2. ovog članka.

(2) Kategorije/Potkategorije proizvodnje su:

a) mala proizvodnja (broj zaposlenika ≤ 5 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske), no ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju b) ovog stavka – srednja proizvodnja

b) srednja proizvodnja (broj zaposlenika 6 – 30 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske), no ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju c) ovog stavka – velika proizvodnja

c) velika proizvodnja (broj zaposlenika > 30)

d) pakirnice.

(3) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točki d) Zakona obavljaju ugostiteljsku djelatnost pripremanja i usluživanja jela, pića i napitaka, uključujući i objekte koji pružaju usluge u kućanstvu, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti ugostiteljskog objekta, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:

a) Ugostiteljstvo:

– hoteli

– catering objekti

– skupina restorani koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se pripremaju i uslužuju jela, pića i napitci

– skupina caffe barovi koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se uslužuju pića i napitci

– objekti jednostavnih usluga

– objekti koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu.

(4) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama 2. c), j) i k) Zakona obavljaju djelatnost trgovine i prometa hranom uključujući dodatke prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost trgovine, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:

a) Trgovina:

– trgovina na veliko

– supermarketi i hipermarketi

– prodavaonice

– pekarnice

– ljekarne i specijalizirane trgovine

– tržnice

– prodaja izvan prostorija

– posrednici u doniranju hrane

b) prijevoz i skladištenje

– prijevoz

– skladištenje.

(5) Subjekti u poslovanju s hranom koji, sukladno članku 75. stavku 2. točkama e), f), g), h) i i) Zakona, pružaju usluge prehrane, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost pružanja usluge prehrane, odabiru jednu od sljedećih kategorija:

a) Institucionalne kuhinje

– zdravstvene ustanove

– ustanove socijalne skrbi

– odgojno-obrazovne ustanove

– restorani društvene prehrane.

Subjekti koji ne posjeduju objekt

Članak 8.

Subjekti u poslovanju s hranom koji prilikom popunjavanja podatka, sukladno članku 6. stavku 2. ovoga Pravilnika, unose podatak o djelatnosti subjekta, ovisno o vrsti poslovanja s hranom, kategorizirani su u jednu od sljedećih kategorija:

a) Trgovina

– trgovina na štandovima, klupama, putem automata, prodajnih vozila –

– prodaja na daljinu krajnjem potrošaču (internet trgovina, TV prodaja, putem kataloga, telefona)

– distributeri i uvoznici

b) Prijevoz.

Dostava dokumentacije

Članak 9.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom, prilikom podnošenja obavijesti, u aplikaciji prilaže dokaz u elektroničkom obliku da je u Republici Hrvatskoj registriran za obavljanje djelatnosti i upisan u odgovarajući registar te presliku rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, ako objekt podliježe njihovu ishođenju na temelju posebnih propisa.

(2) Ukoliko obavijest za evidentiranje ne dostavlja odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom, uz obavijest za evidentiranje potrebno je priložiti ovjerenu Izjavu o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom na obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.

Obrada zahtjeva

Članak 10.

(1) Nakon uredno prijavljenih obaveznih podataka na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprima se potvrda o zaprimanju obavijesti.

(2) Na zahtjev Državnog inspektorata, subjekt u poslovanju s hranom dužan je, bez odgode, dostaviti dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 9. ovoga Pravilnika.

(3) Subjekt u poslovanju s hranom dokaze dostavlja u obliku preslika ili ispisa elektroničke isprave.

(4) Ukoliko subjekt o poslovanju s hranom ne postupi po zahtjevu Državnog inspektorata, opisanom u stavku 2. ovoga članka, subjekt se neće evidentirati u Registar o čemu zaprima obavijest elektroničkim putem.

(5) Na temelju uredno podnesene obavijesti za evidentiranje subjekta i/ili objekta Državni inspektorat evidentira subjekte i objekte te ih upisuje u Registar.

(6) Subjekt i podnositelj obavijesti na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprimaju izvadak iz Registra.

(7) Evidentiranjem subjekta i/ili objekta u poslovanju s hranom u Registar, podnositelju zahtjeva, odnosno osobi koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja omogućuje se da putem javnog portala može pregledati sve podatke o subjektu i svim pripadajućim objektima u Registru, uključujući i status objekata te status predanih zahtjeva.

Podnošenje obavijesti za naknadno evidentiranje objekata

Članak 11.

(1) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, za svako naknadno evidentiranje novog objekta provode postupak u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika.

(2) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, a nemaju pristup svojim podacima u Registru na javnom portalu središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, dostavljaju putem elektroničke pošte pisani zahtjev da im se isto omogući.

Izdavanje izvadaka iz Registra

Članak 12.

(1) Na zahtjev stranke podnesen na adresu elektroničke pošte za subjekte i pripadajuće objekte izdati će se izvadak iz Registra.

(2) Zahtjev mora sadržavati točnu svrhu/namjenu za koju se izvadak izdaje.

Promjena podataka u Registru

Članak 13.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u svrhu ažuriranja Registra redovito, u roku 30 dana, obavješćivati Državni inspektorat o svakoj bitnoj promjeni podataka iz Registra kao što su: promjena djelatnosti, promjena adrese sjedišta subjekta, promjena naziva subjekta ili objekta u poslovanju s hranom, promjena ovlaštene osobe, na način da subjekt dostavi potrebne informacije putem elektroničke pošte.

(2) Ukoliko objekt evidentiran u Registru promijeni lokaciju, potrebno je elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, podnijeti novu obavijest za evidentiranje objekta na novoj lokaciji, a obavijest o prestanku rada na staroj lokaciji dostaviti putem elektroničke pošte.

(3) Ukoliko u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom dođe do promjene subjekta u poslovanju s hranom, novi subjekt je dužan podnijeti novi zahtjev za evidentiranjem, a stari subjekt je dužan dostaviti obavijest putem elektroničke pošte o prestanku rada u evidentiranom objektu.

(4) Iznimno od stavka 3. ovog članka, ukoliko je došlo do promjene u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom u smislu promjene subjekta u poslovanju s hranom zbog pripajanja ili spajanja trgovačkog društva, novi subjekt u poslovanju s hranom je dužan putem elektroničke pošte dostaviti dokaz o pripajanju ili spajanju trgovačkog društva kao i točne podatke na koji se evidentirani objekt promjena subjekta u poslovanju s hranom odnosi.

(5) Subjekt u poslovanju s hranom koji je upisan u Registar, odnosno osoba koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja, putem javnog portala može promijeniti sljedeće podatke u Registru: odgovornu osobu subjekta te kontakt podatke s adresom elektroničke pošte.

(6) Ukoliko ovlaštena osoba subjekta u poslovanju s hranom želi ukinuti ovlaštenje osobe za postupke evidentiranja subjekata i objekata u poslovanju s hranom, dostavlja putem elektroničke pošte ovjerenu Izjavu o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom koja se nalazi u Prilogu II. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.

(7) Državni inspektorat, odnosno osobe ovlaštene za službenu kontrolu, ovlaštene su na temelju podataka utvrđenih službenom kontrolom redovito ažurirati podatke u Registru.

Brisanje iz Registra

Članak 14.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti s hranom ili zatvaranja objekta iz Registra u roku osam dana obavijestiti Državni inspektorat.

(2) Obavješćivanje iz stavka 1. ovoga članka se vrši na način da subjekt dostavi putem elektroničke pošte obavijest o prestanku obavljanja djelatnosti poslovanja s hranom subjekta ili/i objekta. U obavijesti je potrebno dostaviti podatke o:

– nazivu, sjedištu i OIB-u pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom, i/ili

– nazivu i adresi objekta.

(3) Po zaprimanju obavijesti Državni inspektorat subjektu i/ili objektu dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nije vidljiv u javno dostupnom Registru na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

(4) Periodičnim ažuriranjem Registra provodi se usklađenje s evidencijom o osobnom identifikacijskom broju te se subjektima izbrisanim iz navedene evidencije dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nisu vidljivi u javno dostupnom Registru.

III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 15.

Subjekti i objekti koji su do stupanja na snagu ovoga Pravilnika ishodili Rješenje ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno koji su već upisani u Registar, nisu dužni podnositi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima, već se smatraju evidentiranim u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.

Članak 16.

Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. listopada 2022.

Klasa: 011-02/22-01/2

Urbroj: 443-01-02-02-22-1

Zagreb, 24. kolovoza 2022.

Glavni državni inspektor dr. sc. Andrija Mikulić, v. r.

PRILOG I.

IZJAVA O OVLAŠTENJU OSOBE ZA POSTUPKE EVIDENTIRANJA SUBJEKATA/OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM

 

1. Podaci o poslovnom subjektu

Naziv poslovnog subjekta

 

OIB poslovnog subjekta

 

Ulica i kućni broj

 

Mjesto i broj pošte

 

Država

 

 

 

 

2. Podaci o osobi kojoj se daje ovlaštenje

Ime i prezime

 

OIB ovlaštene osobe

 

Kontakt ovlaštene osobe

Telefon:

E-mail:

 

 

3. Izjava odgovorne osobe

Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu koje će ih koristiti isključivo u svrhu postupka evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom i ažuriranja Registra subjekata, te pripadajućih objekata.

 

Datum

__________________

 

Potpis odgovorne osobe i pečat

________________________

 

 

PRILOG II.

IZJAVA O UKIDANJU OVLAŠTENJA OSOBI ZA POSTUPKE EVIDENTIRANJA SUBJEKATA/OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM

 

1. Podaci o poslovnom subjektu

Naziv poslovnog subjekta

 

OIB poslovnog subjekta

 

Ulica i kućni broj

 

Mjesto i broj pošte

 

Država

 

 

 

 

2. Podaci o osobi kojoj se ukida ovlaštenje

Ime i prezime

 

OIB ovlaštene osobe

 

 

 

3. Izjava odgovorne osobe

Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu.

 

Datum

______________

 

Potpis odgovorne osobe i pečat

________________________

 

 

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2022_09_101_1496.html

Copyright © Ante Borić