Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

NN 86/2024 (24.7.2024.), Pravilnik o vođenju evidencija, kontroli obračuna i isplata ostvarenih prava te uvjeta za ostvarivanje prava

Ministarstvo HRVATSKIH BRANITELJA

1515

Na temelju članka 162. točke b) Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (»Narodne novine«, br. 121/17, 98/19, 84/21 i 156/23) ministar hrvatskih branitelja donosi

PRAVILNIK

O VOĐENJU EVIDENCIJA, KONTROLI OBRAČUNA I ISPLATA OSTVARENIH PRAVA TE UVJETA ZA OSTVARIVANJE PRAVA

DIO PRVI OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom propisuje vođenje evidencija, kontrola obračuna i isplate novčanih sredstava na temelju ostvarenih prava odnosno uvjeta za ostvarivanje prava na temelju Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (»Narodne novine«, br. 121/17, 98/19, 84/21 i 156/23) (u daljnjem tekstu: Zakon) kao i kontrola namjenskog utroška novčanih sredstava dodijeljenih kroz programe i projekte iz članka 169. Zakona.

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.

DIO DRUGI KONTROLA MATERIJALNIH PRAVA IZ ZAKONA KOJA SE OSTVARUJU U UPRAVNOM POSTUPKU

GLAVA I. EVIDENCIJE, KONTROLA OBRAČUNA I ISPLATA PRAVA

Evidencije o obavljenim isplatama ostvarenih statusa i prava

Članak 3.

(1) Nadležno upravno tijelo u županiji odnosno Gradu Zagrebu (u daljem tekstu: prvostupanjsko tijelo) vodi evidenciju o izvršnim rješenjima o upravnim stvarima o statusima i pravima o kojima rješavaju sukladno Zakonu te, sukladno tim podacima, putem zahtjeva za dodjelu sredstava, dostavlja tijelu državne uprave nadležnom za hrvatske branitelje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) obračun iznosa potrebnih novčanih sredstava za isplatu ostvarenih prava korisnika.

(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za proračun i financije vodi mjesečne evidencije odnosno izrađuje izvješća o isplaćenim sredstvima državnog proračuna Republike Hrvatske na temelju ostvarenih prava sukladno obračunima iz stavka 1. ovoga članka.

(3) U slučaju da Ministarstvo utvrdi nepravilnost kod obračuna iz stavka 1. ovoga članka, kao i kod utvrđivanja početka odnosno prestanka prava ili drugu nepravilnost, Ministarstvo o istom obavještava prvostupanjsko tijelo, a u slučaju da prvostupanjsko tijelo ne otkloni nepravilnost, Ministarstvo poduzima aktivnosti sukladno odredbama propisa o sustavu državne uprave o upravnom nadzoru.

Kontrola isplate prava na obiteljsku invalidninu, posebni doplatak i novčanu naknadu za nezaposlene

Članak 4.

(1) Radi kontrole isplate prava odnosno ostvarivanja uvjeta za isplatu, unutarnja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za analitiku i informatizaciju, do petog dana tekućeg mjeseca, na elektroničkom mediju ili na drugi odgovarajući način upućuje Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje popis korisnika koji su u prethodnom mjesecu ostvarili prava na temelju Zakona odnosno podatke o korisnicima prava na:

a) obiteljsku invalidninu odnosno novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine iz članka 78. stavka 6. Zakona

b) posebni doplatak i

c) novčanu naknadu za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji.

(2) Ministarstvo i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje usklađuju podatke o korisnicima prava iz stavka 1. ovoga članka na način da Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, u roku od deset dana od zaprimanja zahtjeva Ministarstva, na elektroničkom mediju ili na drugi odgovarajući način dostavlja Ministarstvu podatke za korisnike prava iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Podaci iz stavka 2. ovoga članka sadrže ime i prezime, datum rođenja i OIB korisnika prava te podatak o ostvarenom iznosu i vrsti mirovine, ostvarenoj naknadi plaće u vezi s profesionalnom rehabilitacijom od dana stjecanja prava na profesionalnu rehabilitaciju i tijekom profesionalne rehabilitacije odnosno obiteljskoj mirovini ostvarenoj sukladno članku 40. Zakona u prethodnom mjesecu, podatak o datumu zasnivanja radnog odnosa te prema potrebi druge podatke.

(4) Ministarstvo po zaprimanju podataka za korisnike prava iz stavka 1. ovoga članka, elektroničkim putem dostavlja nadležnom prvostupanjskom tijelu podatke iz stavka 3. ovoga članka odnosno popis korisnika koji više ne ostvaruju uvjete za ostvarivanje prava iz stavka 1. ovoga članka, na daljnje postupanje.

(5) Ministarstvo s Hrvatskim zavodom za mirovinsko osiguranje sklapa ugovor o razmjeni i zaštiti podataka iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, u skladu s odredbama ovoga Pravilnika i drugih mjerodavnih propisa.

Kontrola isplate obiteljske invalidnine korisnika na redovitom školovanju

Članak 5.

(1) Prvostupanjsko tijelo, do kraja mjeseca kolovoza svake godine, od korisnika obiteljske invalidnine ili novčane naknade u iznosu obiteljske invalidnine, koji je na redovitom srednjoškolskom ili visokom obrazovanju, dužno je zatražiti dostavu potvrde nadležne odgojno-obrazovne ustanove odnosno ustanove za visoko obrazovanje o nastavku redovitog obrazovanja.

(2) Potvrdu iz stavka 1. ovoga članka korisnici prava su dužni dostaviti do 10. rujna tekuće godine za srednjoškolsko obrazovanje odnosno do 10. studenog tekuće godine za visoko obrazovanje.

(3) Potvrdu iz stavka 1. ovoga članka, kao dokaz o trajanju redovnog obrazovanja, prvostupanjsko tijelo pribavlja od korisnika prava svakih daljnjih šest mjeseci.

Kontrola isplate novčane naknade za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji

Članak 6.

Osim kontrole sukladno članku 4. ovoga Pravilnika, prvostupanjsko tijelo dužno je kontrolirati ostale uvjete za ostvarivanje prava na novčanu naknadu za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji sukladno pravilniku kojim se uređuje ostvarivanje naknade za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji.

Sprječavanje isplate nepripadajućih novčanih prava

Članak 7.

Prvostupanjsko tijelo, nakon zaprimanja podataka odnosno isteka propisanog roka za dostavu podataka iz članka 4. stavka 4. i članka 5. ovoga Pravilnika odmah, a najkasnije do zadnjeg dana u tekućem mjesecu poduzima mjere za sprječavanje isplate nepripadajućih novčanih prava odnosno provodi postupak propisan odredbama Dijela drugog, Glave II. ovoga Pravilnika.

Kontrola prava na oslobađanje od sudjelovanja u pokriću dijela troškova zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja

Članak 8.

(1) Ministarstvo na elektroničkom mediju ili na drugi odgovarajući način dostavlja Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje popis korisnika koji su u prethodnom mjesecu ostvarili uvjete za ostvarivanje ili prestanak ostvarivanja prava na oslobađanje od sudjelovanja u pokriću dijela troškova zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja sukladno Zakonu.

(2) Popis iz stavka 1. ovoga članka obvezno sadrži ime i prezime osobe, datum rođenja, OIB i datum stjecanja odnosno prestanka prava na oslobađanje od sudjelovanja u pokriću dijela troškova zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja.

Kontrola prestanka isplata novčanih prava na temelju smrti korisnika

Članak 9.

(1) Prvostupanjsko tijelo obvezno je putem Integriranog informacijskog sustava Ministarstva pratiti podatke o preminulim korisnicima prava.

(2) Prvostupanjsko tijelo obvezno je odmah po zaprimanju podatka o smrti korisnika, a najkasnije do zadnjeg dana u tekućem mjesecu poduzeti mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih prava umrlim korisnicima odnosno provesti postupak iz Dijela drugog, Glave II. ovoga Pravilnika.

Kontrola isplata novčanih prava za korisnike s prebivalištem u inozemstvu

Članak 10.

(1) Za korisnike prava na osobnu invalidninu, ortopedski doplatak, doplatak za njegu i pomoć druge osobe, posebni doplatak, doplatak za pripomoć u kući, obiteljsku invalidninu, povećanu i uvećanu obiteljsku invalidninu odnosno novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine, povećane i uvećane obiteljske invalidnine i naknade za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji koji prebivalište imaju u inozemstvu, prvostupanjsko tijelo dva puta u kalendarskoj godini, u ostavljenom roku, pribavlja od korisnika prava potvrdu o životu s ovjerenim osobnim potpisom kod nadležnog tijela države u kojoj korisnik ima prebivalište.

(2) Sastavni dio potvrde o životu iz stavka 1. ovoga članka je izjava o zaposlenju odnosno izjava o redovitom školovanju kada je redovito školovanje uvjet za ostvarivanje prava.

(3) Uz potvrdu iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se potvrda odnosno uvjerenje nadležne odgojno-obrazovne ustanove ili ustanove za visoko obrazovanje ako je korisnik na redovitom školovanju.

(4) Ukoliko prvostupanjsko tijelo, u ostavljenom roku iz stavka 1. ovoga članka, ne zaprimi potvrdu o životu iz stavka 2. ovoga članka, poduzet će mjere za sprečavanje isplate nepripadajućih novčanih prava tom korisniku odnosno provesti postupak iz Dijela drugog, Glave II. ovoga Pravilnika.

GLAVA II. POVRAT NEPRIPADAJUĆIH IZNOSA NOVČANIH PRIMANJA ZA PRAVA IZ ZAKONA KOJA SE OSTVARUJU U UPRAVNOM POSTUPKU

Način podmirenja dugovanja

Članak 11.

(1) Radi naplate potraživanja s osnova primitka nepripadajućeg prava odnosno prava ili novčanog primanja po Zakonu na osobnu invalidninu, ortopedski doplatak, doplatak za njegu i pomoć druge osobe, posebni doplatak, doplataka za pripomoć u kući, obiteljsku invalidninu, povećanu ili uvećanu obiteljsku invalidninu, novčanu naknadu u iznosu obiteljske invalidnine, novčanu naknadu u iznosu povećane ili uvećane obiteljske invalidnine, naknade u iznosu obiteljske mirovine, jednokratne novčane pomoći i naknade za nezaposlene hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihove obitelji, troškove ukopa, novčane protuvrijednosti za besplatne udžbenike i naknade za topli obrok na koje osoba (u daljnjem tekstu: dužnik) nije imala pravo, za koje rok zastare teče od dana izvršnosti rješenja kojim je utvrđeno da priznato pravo odnosno isplaćivano novčano primanje dužniku ne pripada ili pripada u manjem iznosu odnosno od dana kada je obavljena posljednja nepravilna isplata, prvostupanjsko tijelo će dužnika pozvati na očitovanje o načinu povrata duga prije pokretanja postupka prisilne naplate.

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, prvostupanjsko tijelo sastavit će i ovjeriti zapisnik o povratu sredstava u kojem će navesti:

1. opće podatke dužnika

2. razlog nastanka duga

3. iznos ukupnog duga i

4. način podmirenja duga:

a) jednokratnom uplatom duga bez kamata u roku od 30 dana od dana sastavljanja zapisnika ili

b) uplatom u mjesečnim ratama s naznakom iznosa duga i pripadajućih zakonskih zateznih kamata sukladno propisu o obveznim odnosima, broja rata i rokovima dospijeća.

(3) Mjesečne rate iz stavka 2. točke 4. podtočke b) ovoga članka uplaćuju se najkasnije po dospijeću rate odnosno do 15. u mjesecu za prethodni mjesec, a dokaz o uplati dostavlja se prvostupanjskom tijelu.

(4) U slučaju iz stavaka 2. točke 4. podtočke b) ovoga članka prvostupanjsko tijelo dostavlja dužniku obračun duga odnosno pripadajuće kamate, zajedno s brojem žiro računa državnog proračuna Republike Hrvatske.

Obročna uplata

Članak 12.

U iznimnim slučajevima, gdje su uslijed socijalno ekonomskih razloga dužnika ugrožene njegove osnovne egzistencijalne potrebe kao što su prehrana, smještaj, komunalne usluge i slično, a zbog kojih dužnik ne može platiti dug jednokratnom uplatom ili otplatom do 12 jednakih mjesečnih rata, prvostupanjsko tijelo može odobriti plaćanje duga u primjerenom broju mjesečnih rata, a najviše do 24 mjesečne rate.

Neredovito plaćanje mjesečnih rata

Članak 13.

(1) Kada dužnik propusti uplatiti dvije mjesečne rate iz članka 11. stavka 2. točke 4. podtočke b) ovoga Pravilnika, neovisno radi li se o uzastopnim ili pojedinačnim ratama, na naplatu dospijeva cjelokupni ostatak duga.

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, dužnik je dužan podmiriti ostatak duga, zajedno s pripadajućom zateznom kamatom, u roku od 30 dana od dana dospijeća prve iduće mjesečne rate.

Postupanje u slučaju smrti dužnika

Članak 14.

(1) U slučaju smrti dužnika, prvostupanjsko tijelo pokreće postupak radi povrata isplaćenih, a nepripadajućih novčanih sredstava s tekućeg bankovnog računa korisnika – dužnika.

(2) U slučaju nemogućnosti povrata iz stavka 1. ovoga članka, kada nepripadajuće isplaćena sredstva uđu u ostavinu iza pokojnog korisnika – dužnika, prvostupanjsko tijelo potražuje ta sredstva od nasljednika utvrđenih rješenjem o nasljeđivanju.

Prisilna naplata dugovanja

Članak 15.

(1) Ukoliko dužnik ne pristane na podmirenje duga iz članka 11. ovoga Pravilnika, prvostupanjsko tijelo o tome izrađuje službenu zabilješku.

(2) U slučaju da dužnik koji je pristao na podmirenje duga iz članka 11. ovoga Pravilnika ne podmiri dug sukladno članku 11. do 13. ovoga Pravilnika dužan je iznos duga i pripadajućih zakonskih zateznih kamata podmiriti u daljem roku od 30 dana, o čemu će prvostupanjsko tijelo prethodno pisano obavijestiti dužnika, a rok za uplatu duga sa zateznim kamatama teče od dana prijema obavijesti prvostupanjskog tijela.

(3) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka kao i u slučaju da dužnik ne uplati dug u roku iz stavka 2. ovoga članka, prvostupanjsko tijelo će bez odgode predmet povrata nepripadajućih iznosa novčanih primanja dopisom uputiti nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, radi prisilne naplate duga.

(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, kada je ukupni iznos duga manji od 150,00 eura, prvostupanjsko tijelo neće predmet uputiti nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske odnosno neće pokretati postupak prisilne naplate dugovanja.

(5) Kopije službenih zabilješki odnosno zapisnika o povratu nepripadajućih sredstava, dokaza o uplati te obavijesti i dopisa o upućivanju predmeta radi prisilne naplate duga iz stavaka 2. i 3. ovoga članka, prvostupanjsko tijelo bez odgode dostavlja ustrojstvenim jedinicama Ministarstva nadležnim za financije te upravne i pravne poslove.

DIO TREĆI KONTROLA NOVČANIH SREDSTAVA DODIJELJENIH KROZ PROGRAME I PROJEKTE IZ ČLANKA 169. ZAKONA

GLAVA I. EVIDENCIJE I KONTROLA NAMJESKOG UTROŠKA NOVČANIH SREDSTAVA DODIJELJENIH KROZ PROGRAME I PROJEKTE IZ ČLANKA 169. ZAKONA

Evidencije

Članak 16.

(1) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provedbu projekata i programa iz članka 169. Zakona za potrebe kontrole namjenskog utroška novčanih sredstava dodijeljenih kroz programe i projekte iz članka 169. Zakona i druge potrebe službenih postupaka Ministarstva i drugih nadležnih tijela vodi Evidenciju korisnika projekata i programa iz članka 169. Zakona, Evidenciju kontrola na licu mjesta, Evidenciju nenaplaćenih potraživanja i Evidenciju naplaćenih potraživanja.

(2) Podaci iz evidencija iz stavka 1. ovoga članka nisu javno dostupni i koriste se za potrebe službenih postupaka Ministarstva i drugih nadležnih tijela.

Način provedbe kontrole namjenskog utroška novčanih sredstava dodijeljenih kroz programe i projekte iz članka 169. Zakona

Članak 17.

(1) Kontrole namjenskog utroška novčanih sredstava dodijeljenih kroz programe i projekte iz članka 169. Zakona obuhvaćaju:

1. provjeru jesu li ostvareni rezultati programa, projekta i aktivnosti u skladu s ugovorenim uvjetima i

2. provjeru jesu li sredstva isplaćena krajnjim korisnicima namjenski korištena.

(2) Kontrolni postupci koji se koriste u svrhu provedbe kontrola iz stavka 1. ovoga članka su:

1. kontrola izvješća o utrošku sredstava u realizaciji projekta, programa ili aktivnosti

2. kontrola na licu mjesta kod krajnjih korisnika i

3. prema potrebi drugi kontrolni postupci.

Dostava izvješća

Članak 18.

(1) Korisnik je dužan dostaviti izvješće o utrošku sredstava u realizaciji projekta, programa ili aktivnosti (u daljnjem tekstu: izvješće) u roku određenom javnim pozivom, ugovorom ili drugim aktom na temelju kojeg je izvršena isplata.

(2) Ako korisnik ne dostavi izvješće, postupa se sukladno Dijelu trećem, Glavi II. ovoga Pravilnika.

Način kontrole izvješća

Članak 19.

Pri kontroli i analizi zaprimljenog izvješća potrebno je:

1. ispuniti internu evidenciju kontrole projekta, programa ili aktivnosti u kojoj je, između ostaloga, naveden datum zaprimanja izvješća, datum kontrole izvješća te potpise osoba koje su kontrolirale projekt, program ili aktivnost i

2. provjeriti je li izvješće dostavljeno u roku, je li potpisano i/ili ovjereno pečatom korisnika, jesu li isplaćena sredstva utrošena u cijelosti za aktivnosti koje su planirane i odobrene te jesu li ostvareni planirani učinci i rezultati.

Produljenje i skraćivanje roka za provedbu projekta

Članak 20.

(1) Ako korisnik iz opravdanih razloga nije mogao završiti projekt, program ili aktivnost u predviđenom roku obvezan je pisanim putem zatražiti produljenje roka provedbe uz pisano obrazloženje te, ukoliko je primjenjivo, dostaviti izvješće o dotada provedenim aktivnostima.

(2) Ukoliko korisnik potpore isplaćene za pokretanje vlastite djelatnosti tijekom trajanja ugovorne obveze zbog svog zdravstvenog stanja više nije u mogućnosti obavljati djelatnost, trajanje ugovorne obveze može se skratiti najviše do trenutka oboljenja/pogoršanja zdravstvenog stanja.

(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, korisnik je obvezan dostaviti medicinsku dokumentaciju iz koje je razvidna daljnja nemogućnost obavljanja djelatnosti.

Produljenje ugovorne obveze za korisnika Mjere samozapošljavanja

Članak 21.

(1) Ako se tijekom kontrole i analize namjenskog utroška sredstava utvrdi kako se korisnik Mjere samozapošljavanja, kojem su isplaćena sredstva radi pokretanja vlastite djelatnosti, odjavio s Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje tijekom trajanja ugovorne obveze i kasnije ponovno prijavio kao osiguranik na temelju vlastite djelatnosti, korisniku se u opravdanim slučajevima može produžiti trajanje ugovorne obveze sklapanjem dodatka ugovora za razdoblje koje nije bio osiguran.

(2) Ukoliko korisnik Mjere samozapošljavanja nije bio osiguran na puno radno vrijeme, korisniku se sklapanjem dodatka ugovora može produžiti ugovorna obveza za razdoblje do ispunjenja uvjeta godišnjeg iznosa radnih sati osobe zaposlene na puno radno vrijeme. Korisnik je obvezan dostaviti pisano obrazloženje u kojem su navedeni razlozi odjave s Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, odnosno prijave na nepuno radno vrijeme.

Postupanje nakon izvršene kontrole izvješća

Članak 22.

(1) Nakon izvršene kontrole izvješća, u kojoj je utvrđeno ispunjavanje ugovornih obveza, korisniku se dostavlja dopis kojim ga se izvještava kako je ispunio ugovorne obveze.

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, korisniku koji je dostavio sredstva osiguranja, uz dopis iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se i povrat sredstva osiguranja.

(3) Povrat sredstva osiguranja korisniku od kojeg je zatražen povrat sredstava, izvršit će se nakon uplate cjelokupno traženog iznosa u Državni proračun na temelju upućenog dopisa.

(4) Nakon izvršene kontrole izvješća o namjenskom utrošku sredstava za korisnika, u kojoj je utvrđeno da nisu ispunjene ugovorne obveze, postupa se sukladno Dijelu trećem, Glavi II. ovoga Pravilnika.

Kontrola na licu mjesta kod krajnjih korisnika

Članak 23.

(1) Kontrola na licu mjesta predstavlja fizičku kontrolu i provjeru dokumentacije na licu mjesta.

(2) Cilj kontrole na licu mjesta je provjeriti izvršavaju li se ugovorne obveze u skladu s ugovorom (tijekom provedbe ili nakon završetka), i to:

1. odvija li se provedba ugovora nesmetano i pravovremeno (u skladu s odredbama ugovora) radi utvrđivanja problema mogućih pogrešaka koje mogu utjecati na uspješni završetak provedbe

2. izvode li se aktivnosti sukladno ugovorenim iznosima, rokovima, količini i kvaliteti

3. jesu li svi prikazani troškovi u skladu s načelom prihvatljivosti troškova i dr.

(3) Svrha kontrole na licu mjesta je u razgovoru s osobom ili osobama zaduženima za provedbu projekta, programa ili aktivnosti dobiti uvid u status projekta, programa ili aktivnosti uključujući i način na koji se projekt, program ili aktivnost vodi i administrira, ali i radi moguće preporuke za uspješniju daljnju provedbu i praćenje projekta, programa ili aktivnosti.

(4) Kontrole na licu mjesta provode se:

a) za sve programe, projekte ili aktivnosti čije je razdoblje provedbe najmanje godinu dana i čija je vrijednost veća od 13.000,00 eura

b) za sve programe, projekte ili aktivnosti u kojima postoje sumnje ili saznanja o nenamjenskom trošenju isplaćenih sredstava i

c) za druge programe, projekte ili aktivnosti na temelju uzorka odabranog uzimajući u obzir financijske, operativne i vanjske indikatore.

(5) Za izvršene transfere u tekućoj proračunskoj godini kontrola na licu mjesta obavlja se do kraja proračunske godine.

(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka kontrola na licu mjesta može se obaviti do kraja veljače naredne kalendarske godine, a za projekte, programe ili aktivnosti koji se provode kroz više godina (npr. od lipnja tekuće godine do lipnja sljedeće godine), kontrola na licu mjesta može se provoditi tijekom realizacije i 13 mjeseci nakon završetka projekta, programa ili aktivnosti, osim ako ugovorom nije drugačije određeno.

Obavijest o obavljanju kontrole na licu mjesta

Članak 24.

(1) U svrhu pripreme dokazne dokumentacije za korištenje isplaćenih sredstava za koje se obavlja kontrola na licu mjesta, korisnika se dopisom obavještava o obavljanu kontrole i dostavlja mu se plan rada za kontrolu na licu mjesta najmanje sedam dana prije zakazane kontrole osim ako ugovorom nije drugačije određeno.

(2) Obveze osoba koje obavljaju kontrolu na licu mjesta su:

a) utvrđivanje činjeničnog stanja i prikupljanje dokaza u svrhu utvrđivanja sukladnosti sa zahtjevima i ciljevima koji su trebali biti realizirani kroz primjenu odredbi ugovora ili odluke

b) izraditi izvješće o obavljenoj kontroli na licu mjesta i o tome izvijestiti čelnika nadležne ustrojstvene jedinice.

(3) Ukoliko se prilikom kontrole na licu mjesta utvrdi nenamjensko korištenje sredstava kontrolori o istome izvještavaju korisnika te ga upoznaju sa daljnjim postupcima koji slijede, a sukladno preuzetim ugovornim obvezama.

(4) Ukoliko se utvrde manji propusti koji bi mogli dovesti do nenamjenskog korištenja sredstava, kontrolori o istome izvještavaju korisnika te ga se upozorava i poziva da isto ispravi.

(5) Pri kontroli na licu mjesta ispunjava se kontrolna lista koja sadrži popis pitanja vezanih uz provedbu projekta, programa ili aktivnosti, očitovanje korisnika na kontrolu na licu mjesta, njegov potpis i pečat te potpise osoba koje su izvršile kontrolu na licu mjesta.

(6) Popunjena kontrolna lista zajedno s dokazima (fotografije, preslike dokumentacije, prilozi i dr.) je dokaz o kontroli na licu mjesta.

(7) Nakon sastavljanja izvještaja iz stavka 2. točke b) ovoga članka, podaci o obavljenoj kontroli na licu mjesta unose se u Evidenciju kontrola na licu mjesta.

GLAVA II. POVRAT NEPRIPADAJUĆIH IZNOSA NOVČANIH PRIMANJA ZA PROGRAME I PROJEKTE i AKTIVNOSTI IZ ČLANKA 169. ZAKONA

Obveza povrata

Članak 25.

(1) Korisnik je obvezan vratiti isplaćena sredstva uvećana za zakonsku zateznu kamatu koja se računa od dana isplate sredstava ako:

1. ne dostavi izvješće sukladno članku 18. ovoga Pravilnika

2. ne provede program, projekt ili aktivnost u predviđenom roku, a za što ne postoji opravdani razlog i nije zatražio produljenje roka provedbe ili

3. ne dokaže namjenski utrošak sredstava.

(2) Ukoliko je korisnik proveo projekt, program ili aktivnost u ugovorenom roku i dostavio izvješće, ali nije utrošio ukupno isplaćena sredstva, obvezan je vratiti isplaćena, a neutrošena sredstva.

(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka korisnik je obvezan vratiti samo glavnicu.

(4) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, ako korisnik ne podmiri dug u danom roku, dužan je platiti glavnicu uvećanu za zatezne kamate koje se računaju od isteka roka određenog za povrat glavnice.

Obročna otplata

Članak 26.

(1) U slučaju iz članka 25. ovoga Pravilnika, korisniku se može odobriti plaćanje dugovanja do najviše 12 mjesečnih rata ukoliko je Ministarstvo zaprimilo zamolbu korisnika za otplatom dugovanja u ratama, a iz iste je razvidno kako bi plaćanje dugovanja jednokratnom uplatom ugrozilo egzistencijalne potrebe korisnika – fizičku osobu, odnosno izuzetno ugrozilo poslovanje korisnika – pravnu osobu.

(2) O odobravanju plaćanja dugovanja u ratama korisnika se obavještava pisanim putem u kojem je naveden broj odobrenih rata, rokovi dospijeća i iznos pojedine rate uvećane za zakonske zatezne kamate, IBAN, model i poziv na broj.

(3) Korisniku se može samo jednom odobriti plaćanje dugovanja u ratama.

(4) Kada korisnik propusti uplatiti dvije mjesečne rate, neovisno radi li se o uzastopnim ili pojedinačnim ratama, na naplatu dospijeva cjelokupni ostatak duga uvećan za iznos zakonskih zateznih kamata o čemu se korisnik obavještava dopisom.

(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, korisnik je obvezan podmiriti ostatak duga zajedno s pripadajućom kamatom u roku 30 dana od dana zaprimanja dopisa Ministarstva iz stavka 4. ovoga članka.

(6) Nakon isteka roka iz stavka 5. ovoga članka, pokreće se postupak prisilne naplate.

Postupanje prije prisilne naplate

Članak 27.

U slučaju iz članaka 25. i 26. ovoga Pravilnika prije pokretanja postupka prisilne naplate Ministarstvo poduzima radnje sukladno poslovnim procesima određenim internim aktom Ministarstva.

Prisilna naplata

Članak 28.

(1) Ako je korisnik imao obvezu predati sredstvo osiguranja, a ne podmiri dugovanje u danom roku, ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za financije upućuje zahtjev i sredstvo osiguranja Financijskoj agenciji od koje traži naplatu sredstava.

(2) Ako korisnik nije imao obvezu predati sredstvo osiguranja Ministarstvu, a ne podmiri dugovanje u danom roku, ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za pravne poslove će predmet dopisom uputiti nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, radi prisilne naplate duga.

(3) Iznimno od stavka 1. i 2. ovoga članka, kada je ukupni iznos duga manji od 150,00 eura, Ministarstvo neće predmet uputiti nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske odnosno neće pokretati postupak prisilne naplate dugovanja, ali korisniku se neće isplaćivati sredstva za provođenje budućih projekata, programa ili aktivnosti sve do povrata dugovanja.

Neodobravanje sredstava za nove programe i projekte

Članak 29.

(1) Korisniku od kojeg je zatražen povrat sredstava za provedbu programa i projekata iz članka 169. Zakona, ne mogu se odobriti sredstva za provođenje novih programa i projekata iz članka 169. Zakona sve dok korisnik ne izvrši povrat cjelokupnog iznosa u Državni proračun.

(2) Odredba stavka 1. ovoga članka odnosi se i na sve pravne osobe kojima je direktor, osoba ovlaštena za zastupanje, vlasnik ili većinski vlasnik ista fizička osoba koja je vlasnik, većinski vlasnik, direktor ili osoba ovlaštena za zastupanje pravne osobe od koje je zatražen povrat sredstava.

Brisanje iz Evidencije nenaplaćenih potraživanja

Članak 30.

Povratom sredstava korisnika se briše iz Evidencije nenaplaćenih potraživanja i upisuje ga se u Evidenciju naplaćenih potraživanja, a potraživanje se zatvara u poslovnim knjigama Ministarstva.

GLAVA III. POSTUPANJE U SLUČAJU PRESTANKA PRAVNE OSOBE, SMRTI FIZIČKE OSOBE I DRUGIM OKOLNOSTIMA KORISNIKA PROGRAMA, PROJEKATA I AKTIVNOSTI IZ ČLANKA 169. ZAKONA

Brisanje pravne osobe

Članak 31.

Potraživanje prema subjektima koji su brisani iz sudskog registra Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, odnosno iz Registra udruga Republike Hrvatske otpisuje se sukladno propisima o sustavu državne uprave i propisa o proračunskom računovodstvu i računskom planu.

Postupanje u slučaju kada je korisnik preminuo

Članak 32.

(1) Ukoliko se tijekom naknadnih kontrola i analiza namjenskog utroška sredstava utvrdi kako je korisnik koji nije izvršio ugovornu obvezu, odnosno dokazao namjensko trošenje sredstava preminuo, Ministarstvo će zatražiti dostavu izvješća o namjenskom utrošku sredstava od nasljednika.

(2) Ministarstvo će priznati izvješće o namjenskom utrošku sredstava zaprimljeno od nasljednika nakon roka utvrđenog ugovorom ako je iz istoga razvidno kako je korisnik namjenski utrošio sredstva.

(3) U daljnjem postupku Ministarstvo će prema nasljedniku/nasljednicima postupati kako je propisano ovim Pravilnikom prema korisniku.

(4) Ukoliko korisnik potpore za samozapošljavanje premine tijekom trajanja ugovorne obveze, Ministarstvo će ugovorne obveze zaključiti s danom smrti korisnika, a dalje postupati na način propisan ugovorom.

Potraživanja za koje je nastupila zastara

Članak 33.

(1) Ukoliko je za potraživanje nastupila zastara, a korisnik se na istu pozvao, donosi se odluka o otpisu potraživanja.

(2) Ukoliko se korisnik pisanim putem ne pozove na zastaru ili se korisnik pozove na zastaru, ali ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za pravne poslove utvrdi da zastara nije nastupila, ista će predmet uputiti nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, radi prisilne naplate duga.

(3) Ukoliko se korisnik pisanim putem ne pozove na zastaru ili se korisnik pozove na zastaru, ali se u konkretnom slučaju ne može nedvojbeno utvrditi je li nastupila zastara, ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za pravne poslove predmet će poslati na daljnje postupanje nadležnom državnom odvjetništvu Republike Hrvatske.

(4) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provedbu projekata i programa iz članka 169. Zakona dužna je pažnjom dobrog gospodarstvenika poduzimati sve radnje kako za potraživanja ne bi nastupila zastara.

DIO ČETVRTI OSTALO

Godišnje izvješće o utrošenim sredstvima za novčana primanja i druge troškove

Članak 34.

(1) Unutarnja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za financije dužna je do kraja veljače tekuće godine izraditi godišnje izvješće za prethodnu godinu o utrošenim sredstvima za novčana prava iz Zakona koja se ostvaruju u upravnom postupku za čiju je isplatu nadležna po Zakonu.

(2) Izvješće iz stavka 1. ovoga članka mora biti izrađeno po korisničkim pravima te po skupinama odnosno stupnjevima oštećenja organizma.

Članak 35.

(1) Unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za provedbu pojedinih prava iz Zakona, po potrebi mogu voditi vlastitu evidenciju o obavljenim isplatama koju obvezno usklađuju jednom godišnje s knjigovodstvenom evidencijom unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za financije.

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, unutarnje ustrojstvene jedinice Ministarstva, na temelju vlastitih evidencija i evidencija prvostupanjskog tijela, izrađuju izvješća iz svog djelokruga za potrebe Ministarstva.

DIO PETI PRIJELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 36.

Postupci koji su započeti prema Pravilniku o vođenju evidencija, kontroli obračuna i isplata ostvarenih prava te uvjeta za ostvarivanje prava (»Narodne novine«, br. 21/18) ili prijašnjim propisima, a nisu riješeni na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika, riješit će se prema ovom Pravilniku ako je to za stranku povoljnije.

Članak 37.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika stavlja se izvan snage Pravilnik o vođenju evidencija, kontroli obračuna i isplata ostvarenih prava te uvjeta za ostvarivanje prava (»Narodne novine«, br. 21/18).

Članak 38.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/24-03/5 Urbroj: 522-2/2-24-2 Zagreb, 15. srpnja 2024.

Potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved, v. r.

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_07_86_1515.html

Copyright © Ante Borić