Baza je ažurirana 22.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

NN 18/2022 (9.2.2022.), Odluka o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

191

Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013. i 25/2018.), ministar znanosti i obrazovanja donosi

ODLUKU

O DONOŠENJU IZMJENA I DOPUNA STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA

I.

Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA (»Narodne novine«, broj 79/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA.

II.

Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA u dijelovima koji se odnose na izmjene naziva nastavnog predmeta Fotogrametrija u Fotogrametrija i daljinska istraživanja te naziva modula i nastavnog predmeta Geoinformacijska infrastruktura u Geoinformacije u Nastavnom planu i programu te na kadrovske uvjete u nastavnim predmetima Geodetska grafika, Fotografija, Osnove geoinformatike, Geoinformatika i Geodetska izmjera.

III.

Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA iz točke II. ove Odluke.

IV.

U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA počevši od školske godine 2022./2023.

V.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 602-03/21-05/00038

Urbroj: 533-05-21-0002

Zagreb, 24. siječnja 2022.

Ministar prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKCIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA

2.1. Nastavni plan

2.2. Nastavni program

 

Naziv modula FOTOGRAMETRIJA
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije Fotogrametrija
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula:

■     steći osnovna znanja o fotografskim tehnikama, fotogrametriji, digitalnome ortofoto planu i digitalnome modelu terena te znanja o njihovoj primjeni na raznim područjima

■     koristiti znanja o izradbi i interpretaciji digitalnoga ortofota i digitalnoga modela reljefa u analizama prostornih podataka i podataka vezanih uz prostor

■     pravilno interpretirati prikupljene podatke

Opis modula: Primjena fotografskih tehnika pri izradi fotografija koje se koriste u fotogrametriji za izradbu digitalnoga ortofoto plana i digitalnoga modela reljefa. Opisivanje i interpretacija proizvoda fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja.
Nastavni predmeti koji se izvode u ovome modulu:

Fotografija (1. razred, 1 sat, 1,5 bod)

Fotogrametrija i daljinska istraživanja (2. razred, 2 sata, 5 bodova)

 

Naziv nastavnog predmeta: FOTOGRAMETRIJA I DALJINSKA ISTRAŽIVANJA

Razred: drugi (2.)

 

U drugom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:

1. opisati terestričku fotogrametrijsku izmjeru

2. opisati aerofotogrametrijsku izmjeru

3. opisati postupke daljinskog istraživanja

4. interpretirati proizvode fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja

5. objasniti osnovne principe predočavanja prikupljenih podataka (analogno i digitalno, alfanumerički, grafički, multimedijalno)

6. odabrati geoinformatičku podršku za predočavanje prikupljenih podataka

7. objasniti funkciju i namjenu strojne i programske opreme

8. koristiti računalne mreže

Razrada
Nastavne cjeline Razrada – Nastavne teme
Uvod u fotogrametriju

Definicija i podjela fotogrametrije

Povijest fotogrametrije

Stereofotogrametrija (stereoskopsko promatranje)

Svjetlo i boja

Vidljiva, infracrvena i ultraljubičasta svjetlost

Filteri

Preslikavanje

Pogreške u preslikavanju

Mjerilo preslikavanja

Korištenje jedne snimke

Projekcijsko središte

Elementi snimke

Unutarnja orijentacija

Vanjska orijentacija

Stereopar

Baza snimanja

Relativna orijentacija

Apsolutna orijentacija

Restitucija

Aerofotogrametrija

Aerokamere

Snimanje iz zraka

Mjerilo snimanja

Uzdužni i poprečni preklop

Plan snimanja

Orijentacijske točke i apsolutna orijentacija

Plan leta

Snimanje i dešifraža

Terestrička fotogrametrija

Fototeodolit

Baza snimanja

Vrste snimaka

Daljinska istraživanja

Osnovni postupci i metode daljinskih istraživanja

Interpretacija rezultata daljinskih istraživanja

Proizvodi

Redresirana snimka

Ortofoto

Digitalni model terena

Ostalo
Metode i oblici rada:

Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.

Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad.

Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.

Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:

Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu.

Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave).

Literatura
Literatura za polaznike: Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja.

 

 

 

Naziv modula GEOINFORMACIJE
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije Geoinformacijska infrastruktura
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula: ■     osposobiti se za prikupljanje, obradu, distribuciju i korištenje prostornih podataka
Opis modula: Upoznavanje Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) i INSPIRE direktive. Primjena zakonskih procedura prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava pri izradi elaborata.
Nastavni predmet koji se izvodi u ovome modulu: Geoinformacije (4. razred, 2 sata, 4 boda)

 

Naziv nastavnog predmeta: GEOINFORMACIJE

Razred: četvrti (4.)

 

U četvrtom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:

1. objasniti osnove Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP)

2. objasniti osnove INSPIRE direktive

3. objasniti glavne značajke informacijskih sustava

4. razlikovati pojedine informacijske sustave

5. primijeniti zakonske procedure prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava

6. interpretirati informacijski sustav

7. uporabiti informacijski sustav

Razrada
Nastavne cjeline Razrada – Nastavne teme
Prostorni podaci

Opisni podaci

Razmjena podataka

Korištenje podataka

Standardi i norme

Zakoni i propisi

Nacionalna infrastruktura prostornih podataka (NIPP)

Osnove NIPP-a

Ciljevi NIPP-a

Podaci NIPP-a

Subjekti NIPP-a

GeoPortal

INSPIRE direktiva (osnovna načela, komponente)

Informacijski sustavi

Pregled informacijskih sustava

Osnovne komponente IS-a

Struktura podataka IS-a

Uspostava IS-a

Održavanje IS-a

Uporaba IS-a

 

Metode izmjere za uspostavu i održavanje IS-a

Geodetska izmjera za uspostavu i održavanje IS-a

Geoinformatička podrška za uspostavu i održavanje IS-a

Izradba elaborata informacijskih sustava

Prikupljanje podataka za IS

Obrada podataka IS-a

Predočavanje podataka IS-a

Napomene:

Nastavni proces izvodi se pretežno kao mentorska nastava tijekom koje polaznici (pod mentorskim vodstvom nastavnika) rade samostalne istraživačke radove na području zakonske i podzakonske osnove NIPP.

Praktični rad u obliku izradbe elaborata služi za povezivanje usvojenih sadržaja s teorijskim spoznajama i praktičnom primjenom.

Sadržaj je pogodan za realizaciju putem elektroničkog učenja (e-učenje).

Ostalo
Metode i oblici rada:

Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.

Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad.

Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.

Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:

Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu, elaborat.

Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave, geodetski elaborati).

Literatura
Literatura za polaznike: Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja.

 

 

4. KADROVSKI UVJETI

 

Nastavni predmet Nastavnik Izobrazba*
Geodetska izmjera ■     nastavnik stručno-teorijskih sadržaja

■     diplomirani inženjer geodezije

■     magistar inženjer geodezije i geoinformatike

■     strukovni učitelj

■     inženjer geodezije

■     sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike

■     suradnik u nastavi

■     geodetski tehničar

■     tehničar geodezije i geoinformatike

Geodetska grafika ■     nastavnik stručno-teorijskih sadržaja

■     diplomirani inženjer geodezije

■     magistar inženjer geodezije i geoinformatike

■     inženjer geodezije

■     sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike

Fotografija ■     nastavnik stručno-teorijskih sadržaja

■     diplomirani inženjer geodezije

■     magistar inženjer geodezije i geoinformatike

■     inženjer geodezije

■     sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike

Osnove geoinformatike ■     nastavnik stručno-teorijskih sadržaja

■     diplomirani inženjer geodezije

■     magistar inženjer geodezije i geoinformatike

■     inženjer geodezije

■     sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike

Geoinformatika ■     nastavnik stručno-teorijskih sadržaja

■     diplomirani inženjer geodezije

■     magistar inženjer geodezije i geoinformatike

■     inženjer geodezije

■     sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike

 

 

 

  Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2022_02_18_191.html

Copyright © Ante Borić