VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
1317
Na temelju članka 31. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11., 119/14., 93/16. i 116/18.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. lipnja 2021. donijela
ZAKLJUČAK
1. Prihvaća se Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2021. i 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan), u tekstu koji je sastavni dio ovoga Zaključka.
2. Zadužuju se nositelji provedbe mjera i aktivnosti iz Akcijskog plana da u predviđenim rokovima provedu mjere i aktivnosti iz svoje nadležnosti.
3. Zadužuje se Ministarstvo financija kao koordinator svih aktivnosti u području financijske pismenosti da podnese izvješće Vladi Republike Hrvatske o provedbi Akcijskog plana i projekcijama planiranih aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje.
4. Zadužuju se nositelji provedbe mjera i aktivnosti iz Akcijskog plana da izvijeste Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje, kao i o projekcijama aktivnosti za naredno izvještajno razdoblje (godišnje ili višegodišnje), najkasnije protekom roka od 24 mjeseca od donošenja ovoga Zaključka.
5. Zadužuje se Ministarstvo financija da o ovom Zaključku izvijesti tijela državne uprave i druga tijela određena nositeljima za provedbu pojedinih mjera i aktivnosti iz Akcijskog plana.
6. Ovaj Zaključak objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/21-07/02 Urbroj: 50301-05/31-21-8 Zagreb, 18. lipnja 2021.
Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2021. i 2022. GODINU
UVOD
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine (u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti) kao misiju navodi stvaranje podloge, odnosno jačanje i razvijanje financijskog obrazovanja s ciljem boljeg upravljanja financijskim resursima.
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti predstavlja unaprijeđen međusektorski okvir za poticanje i unaprjeđivanje djelovanja svih dionika uključenih u provođenje financijskog obrazovanja građana Republike Hrvatske, s Ministarstvom financija kao ključnim nositeljem.
Temeljem Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti Ministarstvo financija osnovalo je Operativnu radnu grupu za praćenje provedbe mjera i aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa) za provedbu Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti za pojedine ciljne skupine stanovništva:
• djeca i mladi
• odrasli mlađe dobi
• osobe radne dobi koji ostvaruju prihode
• osobe starije životne dobi.
Članovi Operativne radne grupe planiraju mjere i aktivnosti, provode i prate provedbu mjera i aktivnosti određenih akcijskim planom, izvještavaju Ministarstvo financija i druge članove Operativne radne grupe o provedbi mjera i aktivnosti te raspravljaju o ostalim pitanjima relevantnim za financijsku pismenost.
Članovi Operativne radne grupe izvještavaju Ministarstvo financija o provedenim aktivnostima za proteklo izvještajno razdoblje. Ministarstvo financija o rezultatima rada izvješćuje Vladu Republike Hrvatske (godišnje ili višegodišnje).
Ministarstvo financija kao koordinator svih aktivnosti u području financijske pismenosti jednom u dvije godine zbirno putem akcijskog plana izvještava Vladu Republike Hrvatske o planiranim i provedenim aktivnostima definiranim akcijskim planom.
Akcijskim planom propisuju se mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2021. i 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju svih dobnih skupina stanovništva. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja.
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti kao i Akcijski plan za naredno razdoblje, usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje, kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.
Ministarstvo financija, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje koji sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja stanovništva.
Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti stanovništva.
Akcijski plan izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ostalih ciljnih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan sastoji se od seta Akcijskih planova sastavljenih od četiri Akcijska plana:
1. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti djece i mladih
2. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti odraslih mlađe dobi
3. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti osoba radne dobi koji ostvaruju prihode
4. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti osoba starije životne dobi
Akcijski plan sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI DJECE I MLADIH |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) s praćenjem utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epid. mjerama |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epid. mjerama |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
2 radionice u školama 1 radionica, 16 sudionika |
2 radionice |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 događaja, 240 sudionika |
20 događaja, 600 sudionika |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
50 |
200 |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
5 događanja, model i broj sudionika prilagođavat će se epidemiološkim mjerama |
10 događanja, model i broj sudionika prilagođavat će se epidemiološkim mjerama |
|
|
Održavanje online edukativne igre – igru »Virtualna burza« |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
cca 23.700 natjecatelja, ukupno od 2009. do 2020. |
cca 24.000 natjecatelja, ukupno od 2009. do 2022. |
|
|
|
AZOO |
I. kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
1 stručni skup |
2 stručna skupa |
|
|
Sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
5 online događaja |
10 događaja uz fiz. nazočnost učenika |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model sudjelovanja ovisni o epidemiološkim mjerama; planirano više od 10 u svakoj godini |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model sudjelovanja ovisni o epidemiološkim mjerama; planirano više od 10 u svakoj godini |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Održavanje stručnih edukacija |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Broj i forma edukacija ovisni o epidemiološkim mjerama |
Broj i forma edukacija ovisni o epidemiološkim mjerama |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Edukativna predavanja za 700 učenika i 25 profesora |
Edukativna predavanja za 1.400 učenika i 50 profesora |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
|
|
|
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Na održanih 30 seminara i 333 polaznika ukupno, 10-ak polaznika su studenti ili učenici |
Održati 32 seminara s 350 polaznika, očekivati do cca 15-ak studenata i učenika |
|
|
Predavanja predstavnika Burze u srednjim školama i na fakultetima, i predavanja usmjerena jačanju financijske pismenosti u organizaciji ostalih pravnih subjekata |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
6 |
7 |
|
|
Sufinanciranje projekata organizacija civilnog društva u okviru Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih |
MZO |
III. Kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
307.849,00 kuna |
650.000,00 kuna |
|
|
U organizaciji AZOO-a održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama |
AZOO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
4 stručna skupa za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti |
4 stručna skupa za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti |
|
|
|
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
2 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
Ovisno o organizaciji AZOO-a |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
4 |
35 |
|
|
Održavanje učeničke debate u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom na temu iz djelokruga rada središnje banke |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Održana debata |
Održana 1 debata |
Održane 2 debate |
|
|
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola i studenata |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
5 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
5 |
|
|
Projekt »Više znamo, bolje razumijemo« za učenike i nastavnike srednjih škola u Zagrebu |
HGK |
I. i IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
250 učenika |
400 sudionika |
|
|
|
HANFA |
I. i IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Edukacija barem za 3 škole ovisno o organizaciji i epidemiološkim mjerama |
Edukacija barem za 3 škole ovisno o organizaciji i epidemiološkim mjerama |
|
|
Financijsko opismenjavanje djece kao dio projekta »Mala akademija financija« |
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
4 on-line edukacije 4 video materijala |
15 on-line edukacija, edukativni materijal, 2 prezentacije |
|
|
Izrada online upitnika na temu prava potrošača na www.hife.hr |
HIFE |
I. kvartal 2022. |
Vlastiti |
Broj pregleda |
93 |
150 |
|
|
Izrada online upitnika na temu poznavanja f.p. na www.hife.hr |
HIFE |
II. Kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj pregleda |
93 |
150 |
|
|
Provođenje edukacije djece i mladih u području poreza |
MFIN PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
150 učenika |
250 učenika |
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i sl. |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Izdana jedna znanstvena monografija Objavljen jedan videomaterijal |
2 brošure, 4 prezentacije, 2 internetske stranice, 2 znanstvena rada |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
5 |
10 |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
15 |
200 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
200 |
3000 |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
59.000 posjeta na portalu |
120.000 posjeta na portalu |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Barem 3 materijala godišnje |
Barem 3 materijala godišnje |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, broj objavljenih materijala (ovisno o aktivnosti) |
20 objava |
40 objava |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj posjeta mrežnim stranicama, broj izdanih, objavljenih materijala |
20 |
50 |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
2.000 letaka |
200 letaka |
|
|
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Kontinuirano pružanje informacija o temama iz nadležnosti HANFA-e |
Kontinuirano pružanje informacija o temama iz nadležnosti HANFA-e |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
12 |
100 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
200 |
3.000 |
|
|
Provođenje projekta Štedopis TV – edukativni video sadržaj |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
4 |
8 |
|
|
Održavanje edukativnih kvizova znanja putem interneta |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
500 |
1.000 |
|
|
Snimanje edukativnog materijala, za moguću upotrebu u nastavi |
ZSE |
I-IV. Kvartala 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Za materijale koji će u cjelosti biti namjenjeni educiranju, provedene prve pripreme. Od snimanih događanja, dio sadržaja s cca 3 događanja može se upotrijebiti za edukaciju |
Snimiti 2 materijala u cjelosti namjenjena za edukaciju. Od snimanih događanja, dio sadržaja s cca 3 događanja pripremiti za upotrebu u edukaciji. |
|
|
Snimanje edukativnog informativnog sadržaja koji se može koristiti u edukativne svrhe u školama |
UMFO |
kontinuirano |
Vlastiti |
Broj snimljenih materijala |
3 |
6 |
|
|
Izrada infografika »Financijska pismenost« |
MZO |
I. kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
10.000,00 kuna |
20.000.00 kuna |
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Aktivna suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
3 sastanka ORS i 20 izravnih kontakata radi planiranja aktivnsosti |
4 sastanka ORS i 30 izravnih kontakata radi planiranja aktivnosti |
|
|
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
5. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
|
|
|
HUB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
AZOO 1 zajednički stručni skup |
AZOO 1 zajednički stručni skup, izložba dopunskih obrazovnih materijala |
|
|
|
AZOO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
AZOO 1 zajednički stručni skup |
AZOO 1 zajednički stručni skup, izložba dopunskih obrazovnih materijala |
|
|
|
HGK |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija, objava na web-stranicama, broj škola, razrednih odjela/učenika uključenih u obilježavanje, broj prikaza |
On-line edukacije za učenike srednjih škola i studente, 15 srednjih škola i 2 fakulteta |
20 događanja i ostale aktivnosti |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
3 |
9 |
|
|
|
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
|
|
|
UMFO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
3 |
6 |
|
|
|
HNB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|
|
|
HIFE |
I. Kvartal 2022. |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
2 |
4 |
|
|
|
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 |
2 |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUO |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Redovito informiranje potrošača o važnosti životnog osiguranja i štednje za mirovinu |
2 |
|
|
|
HUB |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Informiranje građana o važnosti odgovornog upravljanja i odnosa prema novcu |
Populariziranje teme štednje i upravljanja novcem u odnosu na kvalitetu života |
|
|
|
HGK |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Organizirano u on-line obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web-stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|
|
Tjedan svjesnosti o prijevarama |
HANFA |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
II. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 događanje 1 priopćenje za medije Izjave za medije Brošura u on-line obliku |
2 događanja 2 priopćenja za medije Gostovanja na radiju/TV 6 predavanja na fakultetima |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 |
2 |
|
|
|
HIFE |
I. Kvartal 2022. |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
2 |
4 |
|
|
|
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
|
|
|
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
0 |
2 |
6. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
7 |
25 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
60 |
100 |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI ODRASLIH MLAĐE DOBI |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
6 |
12 |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
5 |
10 |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
5 |
10 |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
1 konferencija, 30 sudionika |
1 radionica, 20 sudionika |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
8 događaja, 240 sudionika |
20 događaja, 600 sudionika |
|
|
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Pruženi savjeti potrošačima |
5.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona, 1.800 upita putem el.pošte [email protected] |
10.000 putem besplatnog potrošačkog telefona, 1.800 upita putem el.pošte [email protected] |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Informiranje i odgovori na upite građana i poslovnih subjekata slijedom posljedica pandemije bolesti COVID-19 i potresa u Zagrebu (bankarstvo, osiguranje, leasing) |
30 odgovora na upite |
|
|
Suradnja na projektima sa studentskim udrugama, radi bolje financijske pismenosti |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Pripreme s jednom udrugom |
1 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
2 |
4 |
|
|
Financijsko opismenjavanje, projekt »Budi fin« mladih od 17 do 25 godina |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Barem jedna suradnja godišnje |
Barem jedna suradnja godišnje |
|
|
Poziv zainteresiranim studentima da se prijave na projekt osmišljavanja materijala za financijsko opismenjavanje mladih »Financijska pismenost za studente« |
EFZG/ RAIFF MF |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
0 |
Web-stranica projekta, 1 brošura, 2 prezentacije, 2 znanstvena rada, 10 fokus grupa, 15 on-line edukacija, pre-post istraživanje financijskih sposobnosti mladih |
|
|
Održavanje poreznih razgovora utorkom (jednom mjesečno) sa studentima Pravnog fakulteta |
EFZG/ GF/FPZ/ AZ MF |
2021. – 2022. |
AZ MF |
Broj sudionika |
Predstavljanje projekta studentima |
Web-stranica, edukativni brošura koja pokriva 5 područja aktivnosti, 1 on-line upitnik, izrada kalkulatora koji će biti postavljeni na web-stranicu projekta, 8 radionica |
|
|
Organiziranje različitih edukativnih događanja u cilju podizanja razine financijske pismenosti studenata |
MFIN/PU/ Pravni fakultet u Zg |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Upitnik o znanju prije i poslije održanih razgovora |
3 |
10 |
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Barem 2 događaja godišnje, forma ovisna o epdiemiološkim mjerama |
Barem 2 događaja godišnje, forma ovisna o epdiemiološkim mjerama |
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
5 fakulteta |
8 fakulteta |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
11 seminara, 500 sudionika |
30 seminara, 600 sudionika |
|||
|
|
Omogućavanje studentima da pohađaju edukacije Akademije ZSE namijenjene široj investicijskoj javnosti. Uz gratis edukacije poput panel-diskusija, za seminare su osigurani studentski popusti |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
1 |
5 |
|
|
|
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
cca 10 |
cca 15 |
|
|
Edukativni posjeti |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
130 |
500 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Barem 3 posjete godišnje, ovisno o epidemiološkim mjerama |
Barem 3 posjete godišnje, ovisno o epidemiološkim mjerama |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
5 |
10 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
5 |
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, video materijala, sadržaja internetskih stranica i uputa vezanih uz financijsko opismenjavanje |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Barem 3 materijala godišnje |
Barem 3 materijala godišnje |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
20 objava |
40 objava |
|
|
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
40 |
6 |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
2000 letaka |
200 letaka |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
59.000 posjeta na portalu |
120.000 posjeta na portalu |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Izrada 5 edukativnih materijala |
Izrada 10 edukativnih materijala |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 |
15 |
|
|
|
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
1 znanstvena knjiga 1 online edukacija 1 videomaterijal |
2 internetske stranice, 2 brošure, 4 prezentacije |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
200 |
3.000 |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 održanja događanja, lansiran novi web, videoreportaža |
2 brošure – digitalne, 40 tekstova za web 8 videomaterijala |
|
|
|
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
0 |
2 |
|
|
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga 3 online briefinga, 20 objava za medije, 120 odgovora na medijske upite |
Očekivano 6 (online) briefinga, 40 objava za medije, 250 odgovora na upite |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 |
8 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Kontinuirano informiranje javnosti o financijskim uslugama u primjerenoj formi i ovisno o aktualnosti i važnosti tema |
Kontinuirano informiranje javnosti o financijskim uslugama u primjerenoj formi i ovisno o aktualnosti i važnosti tema |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Unapređenje razine poznavanja financijskih usluga 3 on-line radionice, 10 objava za medije. Frekvencija i kanal objava ovise o trenutnoj epidemiološkoj situaciji |
Unapređenje razine poznavanja financijskih usluga 6 online radionice, 20 objava za medije. Frekvencija i kanal objava ovise o trenutnoj epidemiološkoj situacij |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
200 letci, brošure |
3.000 letci, brošure |
|
|
Nastavak kampanje »Znanjem do financijskog oporavka« s Udrugom »Padobran« i FINA-om što uključuje besplatno savjetovanje za blokirane ili ovršene građane, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Uključivanje partnera iz privatnog i javnog sektora u svrhu pružanja savjetodavne podrške građanima s financijskim poteškoćama |
Stvaranje zajedničke platforme raznih dionika koja ima za cilj omogućiti građanima kvalitetnu i besplatnu uslugu u području upravljanja dugom |
|
|
Za godišnje nagrade o doprinosu edukaciji na teme tržišta kapitala, uzima se u obzir rad studentskih udruga |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
1 događanje |
1 događanje |
|
|
Izrada edukativnih stranica i web-stranice budifin.hr. |
EFZG, RAIFF MF |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
0 |
Kreirana web-stranica |
|
|
Aktivna suradnja s drugim dionicima |
AZOO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
3.500 upita potrošača putem CISZP-a |
7.000 upita potrošača putem CISZP-a |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 25 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 50 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
5.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 900 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
10.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 18.000 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
|
|
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
442 |
100 |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Redovita komunikacija s potrošačima kroz odgovore na upite i objave u medijima |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|
|
|
UMFO |
kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Redovita komunikacija odgovori na upite i medijske upite 100 |
Redovita komunikacija odgovori na upite i medijske upite |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1.100 – odgovori na pisane i telefonske upite upućene Pravobraniteljstvu na području osiguranja i Centra za mirenje pri HUO-u |
2.000 – odgovori na pisane i telefonske upite upućene Pravobraniteljstvu na području osiguranja i Centra za mirenje pri HUO-u |
|
|
Komuniciranje na društvenim mrežama i putem internet stranice |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano osigurane ažurirane informacije i odgovori. Stranicu www.akademijazse.hr posjetilo 9.475 korisnika, uz preko 25.760 pregleda. |
Kontinuirano osigurane ažurirane informacije i odgovori. Za stranicu www.akademijazse.hr procjenjeni broj posjetitelja cca 9.700. |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano informiranje javnosti o f. uslugama preko društvenih mreža i int. stranica s naglaskom na aktualne teme |
Kontinuirano informiranje javnosti o f. uslugama preko društvenih mreža i int. stranica s naglaskom na aktualne teme |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
62 |
120 |
|
|
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HGK, HNB, FINA, MFIN) Ažuriranje web-stranice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese [email protected] |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih radionica, sastanaka |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. Više od 65 odgovora na upite zaprimljene putem [email protected] |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. 5 radionica/sastanaka |
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
MINGOR |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
2 |
|
|
|
HUB |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
2 događaja: Istraživanje o razini financijske pismenosti tinejdžera i online panel |
4-6 događaja ili aktivnosti povodom obilježavanja Tjedna |
|
|
|
HANFA |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
|
|
|
HGK |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
0 |
10 događanja i ostale aktivnosti |
|
|
|
HNB |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
3 |
9 |
|
|
|
HIFE |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
2 |
2 |
|
|
|
HUO |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
Barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
|
|
|
UMFO |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 događanje |
2 događanja – online, 2 objave, 1 brošura |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUB |
IV. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 Objava za medije i 1 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
3 objave i/ili 3 publikacije vezane uz Dan štednje |
|
|
|
HGK |
IV. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web-stranica i na društvenim mrežama |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|
|
|
HUO |
IV. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
II. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija, (ovisno o aktivnosti), prigodna publikacija, aktivnost ili objava |
Online Edukacije za učenike srednjih škola i studente: 15 srednjih škola i 2 fakulteta |
20 događanja |
|
|
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
IV. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
2 |
|
|
|
HANFA |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
|
|
|
HUO |
I. kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Više od 40 objava u tiskanim i on-line medijima |
Više od 50 objava u tiskanim i on-line medijima |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
6 |
16 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
30 tekstova 4 gostovanja |
60 tekstova 4 gostovanja |
|
|
Radijske emisije »Financijska abeceda« emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radiostanice) |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radiostanice) |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
28 |
56 |
|
|
Omnichanel kampanja – cjelovita digitalna kampanja Financije za svakoga Gospodin Fin |
UMFO |
II. I IV. kvartal |
vlastiti |
Broj objava, impresija, pregleda na YouTube kanalu i ostalim medijima |
Ključni KPI 150.000 pregleda videomaterijala |
Ključni KPI više 300.000 pregleda videomaterijala |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI OSOBA RADNE DOBI KOJE OSTVARUJU PRIHODE |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja bolesti COVID-19 na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
AZOO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Ovisno o organizaciji dionika |
Ovisno o organizaciji dionika |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Barem 1 događaj, ovisno o aktualnosti teme |
Barem 1 događaj, ovisno o aktualnosti teme |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
5 |
10 |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
10 webinara, 248 sudionika |
12 webinara, 300 sudionika |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
1 događaj, 300 sudionika |
4 događaja, 800 sudionika |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
5 |
8 |
|
|
Seminari i drugi edukativni događaji Akademije ZSE pripremljeni na teme jačanja financijske pismenosti |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
10 |
12 |
|
|
|
UMFO sa ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
1 (200 sudionika) |
2 (200 sudionika po događanju) |
|
|
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti poslovnih subjekata. Organizacija konferencije »Dan hrvatskih financijskih institucija«. Održavanje edukacija i događanja, postignute suradnje |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Online događanje |
6 događanja uz fizičku nazočnost |
|
|
|
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
|
Održana 1 konferencija |
|
|
|
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
20 događanja |
20 događanja |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Održana konferencija |
Uslijed pandemije bolesti COVID-19 konferencija »Dan hrvatskih institucija« nije održana |
Održana konferencija |
|
|
Financijska edukacija studenata iz područja instituacionalnih investitora u okviru projekta »Institutional investors Lab« pri predmetu Upravljanje insitucionalnim investitorima |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
8 edukacija |
|
|
Oblikovanje edukacijskih materijala iz područja porezne pismenosti te provedba radionica porezne i financijske pismenosti za zaposlenike koji zbog prirode svog zaposlenja imaju potrebu za unaprjeđenjem financijskih i poreznih znanja i vještina |
EFZG/PWC HRVATSKA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Oblikovani edukacijski materijali |
0 edukacija |
|
|
Organizacija državnih stručnih skupova za edukaciju učitelja i nastavnika u području financijske pismenosti i provođenju međupredmetng kurikuluma Poduzetništvo, domena C |
AZOO |
Dva puta godišnje |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Teme prilagođene međupredmetnom kurikulumu Poduzetništvo, domena C |
4 stručna skupa |
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Provođenje radionica financijske edukacije andargoških djelatnika u srednjim školama |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 edukacije |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 |
|
|
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta (CEDOH) |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
11 seminara, 500 sudionika |
30 seminara 600 sudionika |
|
|
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
5.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 900 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
10.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 1.800 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Kontinuirano informiranje osoba koje ostvaruju prihode o aktualnim i relevantnim temama iz područja financijskih usluga |
Kontinuirano informiranje osoba koje ostvaruju prihode o aktualnim i relevantnim temama iz područja financijskih usluga |
3. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i uputa vezanih uz financijsko opismenjavanje |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Barem 2 materijala godišnje |
Barem 2 materijala godišnje |
|
|
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
40 |
6 |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
20 objava |
40 objava |
|
|
|
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
2.000 brošura |
1.000 mapa |
|
|
|
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
1 videomaterijal 1 znanstvena monografija |
2 brošure, 2 znanstvena rada, 4 prezentacije. 2 sadržaja internetskih stranica |
|
|
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
40 |
6 |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objava 5 edukativnih materijala |
Objava 10 edukativnih materijala |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
24 |
60 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
200 brošure, letci |
3.000 brošure, letci |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
4 događanja, 5 projekata |
6 događanja, 5 projekata po godini |
|
|
|
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 |
|
|
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga 3 on-line briefinga, 20 objava za medije, 120 odgovora na medijske upite |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti o bankovnim uslugama i proizvodima u Hrvatskoj |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objave na web-stranicama |
Objave na web-stranicama |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objavljeno 5 relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
Objavljeno 10 relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
Očekivano 6 (online) briefinga, 40 objava za medije, 250 odgovora na upite |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Barem 2 materijala godišnje |
Barem 2 materijala godišnje |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
4 panel-diskusije, 3 događanja Fibra – briefing za medije i akademske zajednice |
10 panel-diskusija, 6 fibra događanja |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
200 |
3.000 |
|
|
Nastavak kampanje »Znanjem do financijskog oporavka« s Udrugom »Padobran« i FINA-om što uključuje besplatno savjetovanje za blokirane ili ovršene građane, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Savjetovanje zainteresiranih građana (napomena: broj nije dostupan) |
Održana savjetovanja građana (napomena: nije moguće unaprijed procijeniti) |
|
|
|
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 objave na web-stranici |
|
|
Izdavanje publikacija ili objava o gospodarskim kretanjima, makroekonomskoj situaciji, predviđanjima te ostalim informacijama bitnim za financijsko planiranje građana i poduzetnika (HUB analize, izgledi i Pogledi) |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objava stručnih analiza na aktualne teme u području makroekonomije, gospodarstva i bankarstva. Transparentno i redovito komuniciranje putem raznih komunikacijskih kanala važnim za financijsko planiranje građana i poduzetnika |
Objava 15-20 različitih publikacija koje imaju za cilj informirati stručnu i opću javnost o važnim temama za kvalitetno upravljanje financijama i razumijevanje uloge banaka u društvu |
|
|
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz financijsku pismenost na području poreza |
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 |
|
|
Održavanje on-line edukativne igre uz koju investitori početnici mogu jačati financijska znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Broj natjecatelja od 2009. do 2020. cca 23.700 |
Broj natjecatelja od 2009. do 2022. cca 24.000 |
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Suradnja s drugim dionicima |
AZOO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana kominikacija |
Kontinuirana kominikacija |
|
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana kominikacija |
Kontinuirana kominikacija |
||
|
|
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
3.500 upita putem CISZP-a |
7.000 upita putem CISZP-a |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Odgovoreno na 25 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 50 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
Kontinuirana suradnja tijekom provedbe projekta |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija po upitima te objava relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano odgovaranje na upite i objava informacija |
Kontinuirano odgovaranje na upite i objava informacija |
|
|
|
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Odgovoreno na svaki upit o edukaciji |
Odgovoriti na svaki upit o edukaciji |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Zaprimljeno i postupano po 1.000 upita i prigovora potrošača |
Zaprimljeno i postupano po 2.000 upita i prigovora potrošača |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1.100 odgovori na pisane i telefonske upite upućene Pravobraniteljstvu na području osiguranja i Centru za mirenje pri HUO-u |
1.101 odgovori na pisane i telefonske upite upućene Pravobraniteljstvu na području osiguranja i Centru za mirenje pri HUO-u |
|
|
Za nagrađivanje doprinosa razvoju tržišta kapitala prati se rad raznih pojedinaca i pravnih subjekata |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1 događaj |
1 događaj |
|
|
Edukacija i informiranje potrošača i poslovnih subjekata o različitim financijskim proizvodima i uslugama te ostalih ciljnih skupina u cilju podizanja razine financijske pismenosti |
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
442 |
100 |
|
|
|
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
0 |
Broj održanih događaja |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Informiranje i odgovori na upite građana i poslovnih subjekata slijedom posljedica pandemije bolesti COVID-19 i potresa u Zagrebu (bankarstvo, osiguranje, leasing) |
30 odgovora na upite |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kotinuirano informiranje javnosti s naglaskom na pojašnjenju financijskih proizvoda i usluge te njihovih obilježja |
Kotinuirano informiranje javnosti s naglaskom na pojašnjenju financijskih proizvoda i usluge te njihovih obilježja |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
25 |
50 |
|
|
Radijske emisije »Financijska abeceda« emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
28 |
56 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
|
|
Organizacija radionica / sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese [email protected] |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. Više od 65 odgovora na upite zaprimljene putem [email protected] |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. 5 radionica /sastanaka |
|
|
Nastavak kampanje Financije za svakoga |
UMFO |
2,3,4 kvartal |
Vlastiti |
Broj objavljenih tekstova, emitiranih video sadržaja i panel-diskusija |
16 edukativnih tekstova, 6 videa, 4 panel-diskusije |
30 edukativnih tekstova, 10 video materijala, 7 panel-diskusija |
|
|
Sudjelovanje zaposlenika FINA-e u provođenju Zakona o stečaju potrošača, Ovršnog zakona, Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima i Zakona o Upisniku sudskih i javnobilježničkih osiguranja tražbina vjerovnika na pokretnim stvarima i pravima |
FINA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj odgovorenih upita |
Dostava poziva za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača – 23.353 dostavljenih poziva;
110.211 prijedloga za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača pred nadležnim općinskim sudovima
5.000 telefonskih upita građana;
18.000 upita građana vezano uz provedbu ovrhe na novčanim sredstvima putem elektroničke pošte
16.000 upita građana putem telefona vezano uz ovrhu na novčanim sredstvima |
Dostava poziva za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača – 26.000 dostavljenih poziva;
130.000 prijedloga za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača pred nadležnim općinskim sudovima
7.000 telefonskih upita građana;
22.000 upita građana vezano uz provedbu ovrhe na novčanim sredstvima putem elektroničke pošte
18.000 upita građana putem telefona vezano uz ovrhu na novčanim sredstvima |
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
AZOO |
1 tjedan |
Vlastiti |
Broj održanih događanja i objava |
Stručni skupovi kroz Županijska stručna vijeća |
Stručni skupovi kroz Županijska stručna vijeća |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
|
|
|
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
|
2 Događaja |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
10 događanja i ostale aktivnosti |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
3 |
12 |
|
|
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
2 |
2 |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 događanje, 1 objava 1 publikacija |
1 događanje, 1 objava 1 publikacija |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 |
2 |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 |
2 |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija |
HUP |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
2 događanja povodom svjetskog dana kreditnih unija |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 Objava za medije i 1 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
3 Objava za medije i 3 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web-stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 |
2 |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 događanje 1 priopćenje za medije Izjave za medije Brošura u on-line obliku |
2 događanja 2 priopćenja za medije Gostovanja na radiju/TV 6 predavanja na fakultetima |
|
|
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Barem 2 događanja u tjednu |
Barem 2 događanja u tjednu |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
0 |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Više od 40 objava u tiskanim i online medijima |
Više od 50 objava u tiskanim i online medijima |
|
|
|
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
6 |
16 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Suradnja s portalom 24 sata – relevantne teme obrađene na jednoistavan način |
28 objava, 3 videa, 4 infografike, 2 priloga |
50 objava, 6 videa, 8 infografika, 4 priloga |
|
|
|
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
5 gostovanja, 10 tekstova izjava, intervjua |
8 gostovanja, 15 tekstova, 20 izjava – intervjua |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
5.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 900 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
10.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona 18.000 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI OSOBA STARIJE ŽIVOTNE DOBI |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
Sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
5 |
10 |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 događanje, 50 sudionika |
4 događanje, 200 sudionika |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|
|
Organiziranje seminara i ostalih edukativnih događanja radi jačanja financijskih znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
30 seminara, 333 ukupno polaznika |
32 seminara ukupno, 340 polaznika |
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Edukacija potrošača »Kako kroz mjere energetske efikasnosti smanjiti troškove grijanja?« |
HIFE |
III. Kvartal |
Vlastiti |
Broj pregleda weba |
20 |
15 |
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i uputa vezanih uz financijsko opismenjavanje |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Barem 3 materijala godišnje |
Barem 3 materijala godišnje |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
20 objava |
40 objava |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
59.000 posjeta na portalu |
120.000 posjeta na portalu |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Objava 5 edukativnih materijala |
Objava 10 edukativnih materijala |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
200 |
3.000 |
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
|
|
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
3.500 upita putem CISZP-a |
7.000 upita putem CISZP-a |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 25 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 50 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|
|
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirana suradnja rijekom provedbe projekta |
Kontinuirana suradnja rijekom provedbe projekta |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
Doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija s potrošačima/Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
5.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona
900 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
10.000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona
1.800 upita putem elektroničke pošte [email protected] |
|
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano educiranje u primjerenoj formi i ovisno o epidmiološkim mjerama |
Kontinuirano educiranje u primjerenoj formi i ovisno o epidmiološkim mjerama |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Redovita komunikacija s potrošačima kroz odgovore na upite i objave u medijima |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|
|
|
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Zaprimljeno i postupano po 1.000 upita i prigovora potrošača |
Zaprimljeno i postupano po 2.000 upita i prigovora potrošača |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija s potrošačima kroz odgovore i upite i objave u medijima |
Kontinuirana komunikacija s potrošačima kroz odgovore i upite i objave u medijima |
|
|
|
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga
.3 online briefinga, 20 objava za medije, 120 odgovora na medijske upite |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti o bankovnim uslugama i proizvodima u Hrvatskoj
Očekivano 6 (online) briefinga, 40 objava za medije, 250 odgovora na upite |
|
|
Radijske emisije »Financijska abeceda« na Hrvatskom katoličkom radiju |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
28 |
56 |
|
|
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
Barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
|
|
|
Održavanje online edukacije uz koju investitori početnici mogu jačati financijska znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Broj natjecatelja ukupno od 2009. do 2020. cca 23.700 |
Broj natjecatelja ukupno od 2009. do 2022. cca 24.000 |
|
|
Nastavak kampanje »Znanjem do financijskog oporavka« s Udrugom »Padobran« i FINA-om, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Uključivanje partnera iz privatnog i javnog sektora u svrhu pružanja savjetodavne podrške građanima s financijskim poteškoćama |
Stvaranje zajedničke platforme raznih dionika koja ima za cilj omogućiti građanima kvalitetnu i besplatnu uslugu u području upravljanja dugom |
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
3 |
3 |
|
|
|
HUO |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUB |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
|
|
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|
|
|
HGK |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika (ovisno o aktivnosti), prigodna objava publikacija |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web-stranica i na društvenim mrežama |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
II. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika (ovisno o aktivnosti), prigodna objava publikacija |
Online predavanja za studente na 4 fakulteta priopćenje za medije, Izjave za medije |
2 događanja 2 priopćenja za medije Gostovanja na radiju/TV 6 predavanja na fakultetima |
|
|
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
|
|
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
Kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
|
|
|
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, objava edukatvinih materijala, intervjui predstavnika HANFA-e i sl. |
Više od 40 objava u tiskanim i online medijima |
Više od 50 objava u tiskanim i online medijima |
|
|
|
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|
|
|
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
POPIS KRATICA:
Ministarstvo financija (MFIN),
Porezna uprava – Središnji ured (PU),
Udruga društva za upravljanje mirovinskih fondova (UMFO),
Hrvatska gospodarska komora (HGK),
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO),
Ministarstvo pravosuđa i uprave (MPU),
Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike (MRMSOSP),
Hrvatska udruga poslodavaca (HUP),
Hrvatski ured za osiguranje (HUO),
Financijska agencija (FINA),
Zagrebačke burza (ZSE),
Štedopis Institut za financijsko obrazovanje (Štedopis),
Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH),
Hrvatska udruga banaka (HUB),
Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO),
Ekonomski fakultet Zagreb (EFZG),
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (MINGOR),
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA),
Hrvatska narodna banka (HNB),
Hrvatski institut za financijsku edukaciju (HIFE)
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_06_68_1317.html