Ministarstvo pravosuđa i uprave i državna geodetska uprava
127
Na temelju članka 239. Zakona o zemljišnim knjigama (»Narodne novine«, broj 63/19), članka 115. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (»Narodne novine«, broj 112/18), članka V. i članka VI. Odluke Vlade Republike Hrvatske o koordinaciji i upravljanju Zajedničkim informacijskim sustavom zemljišnih knjiga i katastra (klasa: 022/03/13-04/547, urbroj: 50301-09/09-13-3), od 18. prosinca 2013. godine, ministar nadležan za poslove pravosuđa i glavni ravnatelj Državne geodetske uprave, donose
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom uređuju se nadležnosti, opseg, način rada i rokovi obavljanja poslova u Zajedničkom informacijskom sustavu zemljišnih knjiga i katastra (u daljnjem tekstu: ZIS) te upravljanje i koordinacija ZIS-om.
Članak 2.
(1) ZIS je informacijski sustav u kojem se podaci zemljišnih knjiga i katastra pohranjuju i održavaju, a sastoji se od podataka pohranjenih u Bazi zemljišnih podataka (u daljnjem tekstu: BZP), podataka zemljišne knjige i podataka katastra zemljišta.
(2) BZP se sastoji od katastarskih podataka o imenu katastarske općine, broju katastarske čestice, adresi katastarske čestice, obliku, površini, izgrađenosti i načinu uporabe te podataka zemljišne knjige o nositeljima knjižnih prava, pravnim činjenicama i osobnim odnosima. U BZP-u tijela nadležna za katastar nadležna su za održavanje katastarskih podatka, a zemljišnoknjižni sudovi za održavanje podataka o nositeljima knjižnih prava, pravnim činjenicama i osobnim odnosima.
Članak 3.
(1) Aktima o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave uređuje se organizacijski i funkcionalni okvir poslovanja prema ZIS-u, sukladno zakonom utvrđenim nadležnostima i odgovornostima.
(2) Poslovnikom ZIS-a uspostavlja se sustav koordinacije i upravljanja ZIS-om koji čine:
1. Ministarstvo pravosuđa i uprave i Državna geodetska uprava
2. koordinatori ZIS-a
3. upravljačka radna skupina (u daljnjem tekstu: URS) i
4. voditelj ZIS-a.
2. KOORDINACIJA I UPRAVLJANJE
Članak 4.
(1) Zadaci, obveze i odgovornosti u okviru normativnog, razvojnog i poslovnog sustava unutarnjih ustrojstvenih jedinica Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave definirani su pravilnicima o unutarnjem redu navedenih središnjih tijela državne uprave.
(2) ZIS-om zajednički koordiniraju i upravljaju Ministarstvo pravosuđa i uprave i Državna geodetska uprava.
Članak 5.
(1) Poslove koordinacije obavljaju zajednički koordinatori ZIS-a, koje pojedinačno imenuje i razrješava ministar nadležan za poslove pravosuđa i glavni ravnatelj Državne geodetske uprave.
(2) Koordinatori ZIS-a prema potrebi mogu osnivati radne skupine u svrhu potpore pojedinim poslovnim procesima ZIS-a.
(3) Koordinatori ZIS-a donose višegodišnji i godišnji plan i program rada i razvoja ZIS-a, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove pravosuđa i glavnog ravnatelja Državne geodetske uprave te prate njihovu provedbu
(4) Proračunska sredstva potrebna za rad ZIS-a, na temelju zajedničkog prijedloga koordinatora ZIS-a, predlažu ministar nadležan za poslove pravosuđa i glavni ravnatelj Državne geodetske uprave, svaki u dijelu razdjela za koji je nadležan.
(5) Koordinatori ZIS-a sastaju se prema potrebi, a najmanje jednom kvartalno.
Članak 6.
(1) ZIS-om upravlja URS, sastavljen od pet članova koje zajednički imenuju i razrješavaju koordinatori ZIS-a, na način da se imenuju dva člana iz Ministarstva pravosuđa i uprave, dva člana iz Državne geodetske uprave i jedan član iz Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba, a za svoj rad članovi odgovaraju koordinatorima ZIS-a.
(2) URS-om administrativno predsjedava predsjedavajući član radne skupine koji se bira na vrijeme od jedne godine i na način da u pet godine URS-om predsjedava svih pet članova.
(3) URS se sastaje prema potrebi, a najmanje jednom mjesečno i o svom radu izvješćuje koordinatore ZIS-a.
(4) URS predlaže koordinatorima ZIS-a višegodišnji i godišnji plan i program rada i razvoja ZIS-a, izravno nadzire njihovu provedbu, daje koordinatorima ZIS-a prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima i obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom.
(5) URS je nadležan za upravljanje svim aktivnostima vezanim za produkcijski rad, razvoj i održavanje ZIS-a.
(6) URS obavlja sljedeće poslove:
– predlaže koordinatorima ZIS-a donošenje strateških poslovnih odluka i donosi odluke u vezi sa ZIS-om,
– predlaže strategiju ZIS-a i provedbu projekata povezanih sa ZIS-om s jasno naznačenim ciljevima i rokovima provedbe,
– osigurava koordinaciju provedbe svih aktivnosti povezanih sa ZIS-om,
– prati napredak te poduzima potrebne radnje za dovršetak pojedinih aktivnosti povezanih sa ZIS-om,
– donosi odluke i druge akte u vezi s funkcioniranjem upravljačke strukture ZIS-a,
– predlaže koordinatorima ZIS-a imenovanje voditelja ZIS-a i zamjenika voditelja ZIS-a
– daje upute i nadzire rad voditelja ZIS-a,
– odobrava izvješća o radu voditelja ZIS-a.
Članak 7.
(1) Koordinatori ZIS-a imenuju voditelja ZIS-a i zamjenika voditelja ZIS-a koji su predstavnici Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave, naizmjenično, na period od dvije godine.
(2) Voditelj ZIS-a i zamjenik voditelja ZIS-a biraju se na način da su u određenom vremenskom razdoblju na navedenim poslovima zastupljeni predstavnici obje institucije.
(3) Voditelj ZIS-a nadležan je za operativne poslove u vezi s upravljanjem sa ZIS-om.
(4) Voditelj ZIS-a obavlja sljedeće poslove:
– odgovoran je za svakodnevno upravljanje ZIS-om,
– izvještava URS jednom mjesečno ili po zahtjevu URS-a,
– sudjeluje u pripremi i izradi odluka i drugih akata koje donosi URS,
– sudjeluje i po potrebi predlaže sazivanje sastanaka URS-a,
– na prijedlog URS-a priprema odluke o imenovanju radnih skupina,
– priprema odluke o imenovanju članova Zajedničke radne grupe za ZIS,
– organizira sastanke po uputama predsjedavajućeg URS-a,
– koordinira rad s osnovanim radnim skupinama i stručnim suradnicima,
– provodi prihvaćene financijske i provedbene planove,
– odgovoran je za čuvanje, korištenje i pohranu cjelokupne dokumentacije u vezi sa ZIS-om,
– planira potrebe za angažiranjem vanjskih savjetnika,
– prati provedbu ugovora za nadogradnju, održavanje i udomljavanje ZIS-a, te sudjeluje u
postupku odobravanja isporuka i izvršenja usluga iz ugovora u vezi sa ZIS-om,
– koordinira sve aktivnosti u vezi sa ZIS-om,
– priprema zapisnike sa svakog redovnog sastanka URS-a, kao i pisana izvješća sa svakog službenog sastanka s dobavljačima radova i usluga u vezi sa ZIS-om,
– predlaže i sudjeluje u izradi svih normativnih akata potrebnih za operativno poslovanje ZIS-a.
(5) Voditelj ZIS-a prati i koordinira provedbu aktivnosti iz planova i programa u vezi sa ZIS-om sa čelnicima unutarnjih ustrojstvenih jedinica.
(6) U odsutnosti Voditelja ZIS-a zamjenjuje ga Zamjenik voditelja ZIS-a.
(7) Promjene planova isporuka i izvršenja usluga, a koje odstupaju od godišnjeg plana i programa rada i razvoja ZIS-a, odobrava voditelj ZIS-a uz prethodnu suglasnost URS-a.
3. NAČIN ODLUČIVANJA
Članak 8.
(1) Strategiju ZIS-a sporazumno utvrđuju ministar nadležan za poslove pravosuđa i glavni ravnatelj Državne geodetske uprave.
(2) Strategiju ZIS-a suglasno provode koordinatori ZIS-a, a u slučaju neslaganja odluku sporazumno donose ministar nadležan za poslove pravosuđa i glavni ravnatelj Državne geodetske uprave ili Vlada Republike Hrvatske.
(3) U provedbi strategije ZIS-a, URS sve odluke donosi jednoglasno, a u slučaju neslaganja odluku sporazumno donose koordinatori ZIS-a.
(4) U operativnoj provedbi poslova ZIS-a u skladu s prihvaćenim godišnjim planom i programom rada i razvoja ZIS-a, voditelj ZIS-a odluke iz svoje nadležnosti donosi samostalno. Za odluke u vezi s upravljanjem sa ZIS-om koje zahtijevaju odstupanje od godišnjeg plana i programa rada i razvoja ZIS-a, voditelj ZIS-a pribavlja suglasnost URS-a.
4. UDOMLJAVANJE I ODRŽAVANJE ZIS-a
Članak 9.
Međusobni odnosi, prava i obveze za poslove udomljavanja i održavanja ZIS-a uredit će se ugovorom između Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave.
5. PLANIRANJE I FINANCIRANJE
Članak 10.
(1) Aktivnosti u vezi s poslovanjem ZIS-a iz nadležnosti Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave financiraju se iz razdjela proračuna tih tijela u skladu s višegodišnjim i godišnjim financijskim planom.
(2) Financiranje troškova održavanja ZIS-a te troškova koji se odnose na poboljšanje funkcionalnosti sustava, Ministarstvo pravosuđa i uprave i Državna geodetska uprava uredit će posebnim Sporazumom.
(3) Svako tijelo iz stavka 1. ovog članka snosi troškove provedbe aktivnosti iz svoje nadležnosti, koje se odnose na poboljšanje funkcionalnosti i održavanje sustava.
(4) Troškovi uspostave BZP-a, financiraju se jednakim udjelima iz proračuna Ministarstva pravosuđa i uprave i proračuna Državne geodetske uprave.
6. POSTUPAK NABAVE
Članak 11.
(1) Postupci nabave u vezi s udomljavanjem, nadogradnjom i održavanjem ZIS-a, provode se sukladno zakonima, uz suglasnost Koordinatora ZIS-a.
(2) Odluku o nositelju nabave i pokretanju postupaka nabave donose koordinatori ZIS-a na prijedlog URS-a.
7. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik o Zajedničkom informacijskom sustavu zemljišnih knjiga i katastra (»Narodne novine«, broj: 112/2017).
Članak 13.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-01/20-06/04 Urbroj: 514-05-03-01-02/1-20-01 Zagreb, 20. studenoga 2020. |
Klasa: 080-02/14-01/01 Urbroj: 541-03-01-01/1-20-21 Zagreb, 21. posinca 2020. |
Ministar pravosuđa i uprave dr. sc. Ivan Malenica, v. r. |
Glavni ravnatelj Državne geodetske uprave dr. sc. Damir Šantek, dipl.ing. geod., v. r. |
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_01_6_127.html