Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

NN 148/2020 (31.12.2020.), Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

2896

Na temelju članka 120. stavka 3. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19, 64/20 i 138/20), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. prosinca 2020. donijela

ODLUKU

O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA, KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA FINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB I TROŠKOVA OGRJEVA KORISNICIMA KOJI SE GRIJU NA DRVA U 2021. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi, kriteriji i mjerila za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini.

II.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb za centre za socijalnu skrb koji imaju sjedište na njihovom području, osiguravaju sredstva za materijalne i financijske rashode centara za socijalnu skrb.

Materijalni rashodi centara za socijalnu skrb su:

– naknade troškova zaposlenima (službena putovanja, naknade za rad na terenu, naknade za odvojeni život te stručno usavršavanje zaposlenika)

– rashodi za materijal i energiju (uredski materijal i ostali materijalni rashodi, materijal i sirovine, energija, materijal i dijelovi za tekuće održavanje i investicijsko održavanje i sitni inventar)

– rashodi za usluge (telefona, pošte i prijevoza, tekućeg i investicijskog održavanja, komunalne usluge, zakupnine i najamnine osim najma vozila, zdravstvene usluge, intelektualne i osobne usluge, računalne usluge i ostale usluge)

– ostali nespomenuti rashodi poslovanja (naknade za rad povjerenstava, upravnog vijeća i slično, premije osiguranja, reprezentacija, članarine, pristojbe i naknade i ostali nespomenuti rashodi poslovanja).

Financijski rashodi su:

– ostali financijski rashodi (bankarske usluge i usluge platnog prometa, negativne tečajne razlike i valutne klauzule, zatezne kamate i ostali nespomenuti financijski rashodi).

III.

Kriterij za materijalne i financijske rashode je broj radnika zaposlenih u centru za socijalnu skrb.

Mjerilo je prosječni mjesečni iznos sredstava po radniku.

IV.

Jedinica područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb, osigurava sredstva za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.

Kriterij za izdatke troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva je broj korisnika planiran u 2020. godini.

Mjerilo je iznos od 1.050,00 kuna po korisniku za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.

V.

Na temelju kriterija i mjerila iz točaka III. i IV. ove Odluke ukupna bilančna prava za 2021. godinu, po jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu, su:

 

ŽUPANIJA

Ukupno bilančna prava za 2021. godinu

1

2

ZAGREBAČKA

5.965.454

KRAPINSKO-ZAGORSKA

3.166.500

SISAČKO-MOSLAVAČKA

6.715.000

KARLOVAČKA

4.213.356

VARAŽDINSKA

3.692.824

KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA

2.806.230

BJELOVARSKO-BILOGORSKA

3.842.800

PRIMORSKO-GORANSKA

5.058.433

LIČKO-SENJSKA

1.734.455

VIROVITIČKO-PODRAVSKA

3.026.568

POŽEŠKO-SLAVONSKA

2.105.876

BRODSKO-POSAVSKA

3.836.366

ZADARSKA

3.619.732

OSJEČKO-BARANJSKA

8.281.315

ŠIBENSKO-KNINSKA

4.399.580

VUKOVARSKO-SRIJEMSKA

4.299.585

SPLITSKO-DALMATINSKA

8.768.305

ISTARSKA

3.906.840

DUBROVAČKO-NERETVANSKA

2.300.739

MEĐIMURSKA

3.028.866

GRAD ZAGREB

9.989.439

SVEUKUPNO

94.758.263

 

 

 

VI.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2 %.

Ako jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2 % ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2021. godinu s razdjela Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentralizirane funkcije centara za socijalnu skrb prati Ministarstvo rada mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

VII.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o minimalnim standardima, kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva za 2021. godinu u okviru bilanciranih sredstava i po kriterijima i mjerilima utvrđenim u točkama III. i IV. ove Odluke.

Sredstva za materijalne i financijske rashode jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 366 – Pomoći proračunskim korisnicima drugih proračuna, dok su centri za socijalnu skrb dužni ista sredstva planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 636 – pomoći proračunskim korisnicima iz proračuna koji im nije nadležan.

VIII.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. dostaviti do 31. ožujka 2022. na obrascima S-1 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima centara za socijalnu skrb i S-3 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba, koji su sastavni dio ove Odluke.

IX.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može dati suglasnost za preraspodjelu ili prenamjenu, utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, ako se utvrdi da je za financiranje istog to prijeko potrebno.

Zahtjeve za suglasnost nositelji financiranja podnose Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

X.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može iznimno u opravdanim slučajevima predložiti Vladi Republike Hrvatske izmjene i dopune utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave, odnosno Gradu Zagrebu u okviru ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva. Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike najkasnije do 30. lipnja 2021., a Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike je najkasnije do 30. rujna 2021. dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

XI.

Ova Odluka objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2021.

Klasa: 022-03/20-04/526

Urbroj: 50301-04/12-20-2

Zagreb, 30. prosinca 2020.

Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

ŽUPANIJA: _____________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB (Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini)

 

Zbirna tablica za centre za socijalnu skrb

 

 

 

 

 

 

TABLICA: S-1

 

 

 

R. br.

Naziv

Plan

Ostvarenje

Indeks Ostvarenje/Plan*100

Prihodi

1.

Prihod od Županije ili Grada Zagreba za materijalne rashode

 

 

 

2.

Prihod od Županije ili Grada Zagreba za troškove ogrjeva

 

 

 

3.

Ukupni prihod (r. br. 1 do 2)

 

 

 

Rashodi

4.

Materijalni rashodi

 

 

 

5.

Pomoć za troškove ogrjeva

 

 

 

6.

Ukupni rashodi (r. br. 4 do 5)

 

 

 

 

7.

Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 6)

 

 

 

8.

Manjak prihoda (r. br. 6 – r. br. 3)

 

 

 

9.

Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni

 

 

 

10.

Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni

 

 

 

11.

Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r. br. 7 – 8 + 9 – 10)

 

 

 

12.

Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r. br. 8 – 7 + 10 – 9)

 

 

 

 

 

 

ŽUPANIJA: _____________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA JEDINICA PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I GRADA ZAGREBA (Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini)

 

Obračun županija

 

 

 

 

TABLICA: S-3

 

R. br.

Naziv

Ostvarenje

Prihodi

1.

Ostvareni prihod iz stope 0,2 za centre za socijalnu skrb

 

2.

Ostvareni prihod iz potpora za centre za socijalnu skrb

 

3.

Ukupni prihodi (r. br. 1 do 2)

 

Rashodi

4.

Doznaka županija centrima za socijalnu skrb

 

 

5.

Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 4)

 

6.

Manjak prihoda (r. br. 4 – r. br. 3)

 

7.

Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni

 

8.

Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni

 

9.

Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r. br. 5 – 6 + 7 – 8)

 

10.

Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r. br. 6 – 5 + 8 – 7)

 

 

 

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2020_12_148_2896.html

Copyright © Ante Borić