VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
2896
Na temelju članka 120. stavka 3. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19, 64/20 i 138/20), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. prosinca 2020. donijela
ODLUKU
O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA, KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA FINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB I TROŠKOVA OGRJEVA KORISNICIMA KOJI SE GRIJU NA DRVA U 2021. GODINI
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi, kriteriji i mjerila za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini.
II.
Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb za centre za socijalnu skrb koji imaju sjedište na njihovom području, osiguravaju sredstva za materijalne i financijske rashode centara za socijalnu skrb.
Materijalni rashodi centara za socijalnu skrb su:
– naknade troškova zaposlenima (službena putovanja, naknade za rad na terenu, naknade za odvojeni život te stručno usavršavanje zaposlenika)
– rashodi za materijal i energiju (uredski materijal i ostali materijalni rashodi, materijal i sirovine, energija, materijal i dijelovi za tekuće održavanje i investicijsko održavanje i sitni inventar)
– rashodi za usluge (telefona, pošte i prijevoza, tekućeg i investicijskog održavanja, komunalne usluge, zakupnine i najamnine osim najma vozila, zdravstvene usluge, intelektualne i osobne usluge, računalne usluge i ostale usluge)
– ostali nespomenuti rashodi poslovanja (naknade za rad povjerenstava, upravnog vijeća i slično, premije osiguranja, reprezentacija, članarine, pristojbe i naknade i ostali nespomenuti rashodi poslovanja).
Financijski rashodi su:
– ostali financijski rashodi (bankarske usluge i usluge platnog prometa, negativne tečajne razlike i valutne klauzule, zatezne kamate i ostali nespomenuti financijski rashodi).
III.
Kriterij za materijalne i financijske rashode je broj radnika zaposlenih u centru za socijalnu skrb.
Mjerilo je prosječni mjesečni iznos sredstava po radniku.
IV.
Jedinica područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb, osigurava sredstva za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.
Kriterij za izdatke troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva je broj korisnika planiran u 2020. godini.
Mjerilo je iznos od 1.050,00 kuna po korisniku za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.
V.
Na temelju kriterija i mjerila iz točaka III. i IV. ove Odluke ukupna bilančna prava za 2021. godinu, po jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu, su:
ŽUPANIJA |
Ukupno bilančna prava za 2021. godinu |
1 |
2 |
ZAGREBAČKA |
5.965.454 |
KRAPINSKO-ZAGORSKA |
3.166.500 |
SISAČKO-MOSLAVAČKA |
6.715.000 |
KARLOVAČKA |
4.213.356 |
VARAŽDINSKA |
3.692.824 |
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA |
2.806.230 |
BJELOVARSKO-BILOGORSKA |
3.842.800 |
PRIMORSKO-GORANSKA |
5.058.433 |
LIČKO-SENJSKA |
1.734.455 |
VIROVITIČKO-PODRAVSKA |
3.026.568 |
POŽEŠKO-SLAVONSKA |
2.105.876 |
BRODSKO-POSAVSKA |
3.836.366 |
ZADARSKA |
3.619.732 |
OSJEČKO-BARANJSKA |
8.281.315 |
ŠIBENSKO-KNINSKA |
4.399.580 |
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA |
4.299.585 |
SPLITSKO-DALMATINSKA |
8.768.305 |
ISTARSKA |
3.906.840 |
DUBROVAČKO-NERETVANSKA |
2.300.739 |
MEĐIMURSKA |
3.028.866 |
GRAD ZAGREB |
9.989.439 |
SVEUKUPNO |
94.758.263 |
VI.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2 %.
Ako jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2 % ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2021. godinu s razdjela Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentralizirane funkcije centara za socijalnu skrb prati Ministarstvo rada mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
VII.
Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o minimalnim standardima, kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva za 2021. godinu u okviru bilanciranih sredstava i po kriterijima i mjerilima utvrđenim u točkama III. i IV. ove Odluke.
Sredstva za materijalne i financijske rashode jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 366 – Pomoći proračunskim korisnicima drugih proračuna, dok su centri za socijalnu skrb dužni ista sredstva planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 636 – pomoći proračunskim korisnicima iz proračuna koji im nije nadležan.
VIII.
Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava obitelji i socijalne politike izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. dostaviti do 31. ožujka 2022. na obrascima S-1 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima centara za socijalnu skrb i S-3 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba, koji su sastavni dio ove Odluke.
IX.
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može dati suglasnost za preraspodjelu ili prenamjenu, utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, ako se utvrdi da je za financiranje istog to prijeko potrebno.
Zahtjeve za suglasnost nositelji financiranja podnose Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
X.
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može iznimno u opravdanim slučajevima predložiti Vladi Republike Hrvatske izmjene i dopune utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave, odnosno Gradu Zagrebu u okviru ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva. Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike najkasnije do 30. lipnja 2021., a Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike je najkasnije do 30. rujna 2021. dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.
XI.
Ova Odluka objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2021.
Klasa: 022-03/20-04/526
Urbroj: 50301-04/12-20-2
Zagreb, 30. prosinca 2020.
Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.
ŽUPANIJA: _____________________________________
IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB (Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini)
Zbirna tablica za centre za socijalnu skrb |
||||
|
|
|
|
|
|
TABLICA: S-1 |
|
|
|
R. br. |
Naziv |
Plan |
Ostvarenje |
Indeks Ostvarenje/Plan*100 |
Prihodi |
||||
1. |
Prihod od Županije ili Grada Zagreba za materijalne rashode |
|
|
|
2. |
Prihod od Županije ili Grada Zagreba za troškove ogrjeva |
|
|
|
3. |
Ukupni prihod (r. br. 1 do 2) |
|
|
|
Rashodi |
||||
4. |
Materijalni rashodi |
|
|
|
5. |
Pomoć za troškove ogrjeva |
|
|
|
6. |
Ukupni rashodi (r. br. 4 do 5) |
|
|
|
|
||||
7. |
Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 6) |
|
|
|
8. |
Manjak prihoda (r. br. 6 – r. br. 3) |
|
|
|
9. |
Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni |
|
|
|
10. |
Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni |
|
|
|
11. |
Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r. br. 7 – 8 + 9 – 10) |
|
|
|
12. |
Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r. br. 8 – 7 + 10 – 9) |
|
|
|
ŽUPANIJA: _____________________________________
IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA JEDINICA PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I GRADA ZAGREBA (Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2021. godini)
Obračun županija |
||
|
|
|
|
TABLICA: S-3 |
|
R. br. |
Naziv |
Ostvarenje |
Prihodi |
||
1. |
Ostvareni prihod iz stope 0,2 za centre za socijalnu skrb |
|
2. |
Ostvareni prihod iz potpora za centre za socijalnu skrb |
|
3. |
Ukupni prihodi (r. br. 1 do 2) |
|
Rashodi |
||
4. |
Doznaka županija centrima za socijalnu skrb |
|
|
||
5. |
Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 4) |
|
6. |
Manjak prihoda (r. br. 4 – r. br. 3) |
|
7. |
Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni |
|
8. |
Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni |
|
9. |
Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r. br. 5 – 6 + 7 – 8) |
|
10. |
Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r. br. 6 – 5 + 8 – 7) |
|
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2020_12_148_2896.html