MINISTARSTVO OBRANE
2682
Na temelju članka 27.b stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, br. 33/02, 173/03, 146/08 i 17/19), donosim
PRAVILNIK
O KODIFIKACIJI NAORUŽANJA I VOJNE OPREME
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom definiraju temeljna načela, nadležnosti i odgovornosti ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane (u nastavku teksta Ministarstvo) i Oružanih snaga Republike Hrvatske (u nastavku teksta Oružane snage) u provedbi pribavljanja podataka o naoružanju i vojnoj opremi i provedbi postupaka identifikacije i kodifikacije naoružanja i vojne opreme u Ministarstvu i Oružanim snagama koja se ovim Pravilnikom smatraju materijalnim sredstvima.
(2) Odredbe stavka 1. ovoga članka odnose se i na materijalna sredstva koja prema definiciji nisu naoružanje i vojna oprema, ali su nužna za funkcioniranje sustava obrane.
(3) Materijalna sredstva su dugotrajna i kratkotrajna imovina koju nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga definiraju potrebnima za uporabu i održavanje tijekom njihova životnog ciklusa, neovisno o vrsti materijalnog sredstva: oprema, nematerijalna imovina, potrošni materijal, sitni inventar ili ostala sredstva.
II. SUSTAV IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE
Članak 2.
(1) U sustavu identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava upotrebljavaju se NATO normativni dokumenti Sporazuma o normizaciji (NATO Standardization Agreement, u nastavku teksta STANAG) koji su usvojeni kao Hrvatska vojna norma (u nastavku teksta HRVN STANAG):
– HRVN STANAG 3150 Kodifikacija ‒ Jedinstveni sustav klasifikacije sredstava
– HRVN STANAG 3151 Kodifikacija ‒ Jedinstveni sustav identifikacije sredstava.
(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava ima nadležnosti nacionalnoga kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske i predstavlja Republiku Hrvatsku u radu NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
Članak 3.
(1) Cilj provođenja identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama je osiguravanje podataka o materijalnim sredstvima od dobavljača koji obrambenom sustavu pružaju potrebne informacije za upravljanje životnim ciklusom materijalnoga sredstva radi omogućavanja usklađenosti logističke komunikacije, razmjene podataka i interoperabilnosti cilj kojega je povećanje učinkovitosti sustava upravljanja logistikom i lancem opskrbe.
(2) Identifikacija u smislu ovoga Pravilnika je postupak u provođenju procesa kodifikacije kojim se definiraju karakteristike potrebne za identificiranje materijalnog sredstva i predstavlja minimalnu količinu potrebnih podataka kojima se utvrđuju njegove temeljne karakteristike, odnosno one karakteristike koje sredstvu daju njegov jedinstven karakter i čine ga različitim od bilo kojega drugog materijalnog sredstva.
(3) Kodifikacija u smislu ovoga Pravilnika je postupak dodjeljivanja kodifikacijske oznake u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom sustavu kodifikacije tako da označavanje, klasifikacija, imenovanje i opisivanje materijalnog sredstva osigurava jednoznačnost. Kodifikacijska oznaka sastoji se od brojčanog dijela oznake, opisa materijalnog sredstva i jedinice mjere.
(4) Temeljno načelo kodifikacije je da se materijalnim sredstvima, u skladu s normama HRVN STANAG 3151 i HRVN STANAG 3150, dodjeljuje jedna kodifikacijska oznaka ako zadovoljavaju sljedeće kriterije:
– imaju identičan ili gotovo identičan oblik
– imaju istovjetan način korištenja ili mjesta ugradnje
– imaju istovjetnu funkcionalnost.
Članak 4.
Materijalna sredstva za koja će se provoditi identifikacija i kodifikacija u skladu s odredbama ovoga Pravilnika i koja su propisana člankom 1. ovoga Pravilnika uključuju:
– naružanje i vojnu opremu, kao i materijalna sredstva koja nemaju svojstva naoružanja i vojne opreme, ako njihovu kodifikaciju zahtijevaju taktički i tehnički nositelji nadležni za tu skupinu sredstava prema pravilima NATO kodifikacijskog sustava ili ako ih je kodificirala država proizvođača koja je država članica NATO-a ili država korisnica NATO kodifikacijskog sustava koja ima istovjetna prava i obveze kao i države članice NATO-a (u nastavku teksta status Tier 2)
– materijalna sredstva čiju kodifikaciju zahtijevaju nacionalni kodifikacijski uredi država članica sustava NATO kodifikacije, a proizvođač ili dobavljač je iz Republike Hrvatske, unatoč činjenici da materijalna sredstva nisu na uporabi u Ministarstvu i Oružanim snagama
– materijalna sredstva koja su temeljno sredstvo i predmet materijalnoga ustroja Oružanih snaga
– materijalna sredstva koja su dijelovi i sklopovi temeljnoga sredstva i predmet su materijalnoga ustroja Oružanih snaga
– materijalnu i nematerijalnu imovinu koja su predmet zanavljanja i skladišnih zaliha
– opasne tvari i robe
– streljivo i minsko-eksplozivna sredstva.
Članak 5.
(1) U Ministarstvu i Oružanim snagama primjenjuju se sljedeće kodifikacijske oznake materijalnih sredstava:
– nacionalna kodifikacijska oznaka
– NATO kodifikacijska oznaka
– nomenklaturna oznaka.
(2) Nacionalna kodifikacijska oznaka dodjeljuje se materijalnim sredstvima definiranim člankom 1. stavkom 3. ovoga Pravilnika koja se nalaze na zaduženju i uporabi u Ministarstvu i Oružanim snagama iza koja se vode materijalne evidencije.
(3) Nacionalna kodifikacijska oznaka ne dodjeljuje se nekretninama u Ministarstvu i Oružanim snagama.
(4) Nacionalna kodifikacijska oznaka sastoji se od kodifikacijskog broja i ostalih kodifikacijskih podataka (naziv, opis, jedinica mjere, referenca, šifra proizvođača itd).
(5) NATO kodifikacijska oznaka dodjeljuje se materijalnim sredstvima iz članka 1. ovoga Pravilnika u skladu s pravilima i procedurama NATO kodifikacijskog sustava u nadležnosti ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(6) NATO kodifikacijska oznaka koristi se u neizmijenjenom obliku prilikom njegova prihvaćanja, kao nacionalne kodifikacijske oznake, u logistički informacijski sustav i materijalne evidencije Ministarstva i Oružanih snaga.
(7) Nomenklaturna oznaka sastoji se od nomenklaturnog broja i ostalih kodifikacijskih podataka (naziv, opis i jedinica mjere) i koristi se za neperspektivna materijalna sredstva koja se nalaze na uporabi i zaduženju u Ministarstvu i Oružanim snagama do završetka upravljanja životnim ciklusom te logistikom i lancem opskrbe predmetnih materijalnih sredstava.
III. STRUKTURA KODIFIKACIJSKIH BROJEVA NA UPORABI U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA
Članak 6. (NN 02/22)
(1) NATO kodifikacijska oznaka sastoji se od trinaestoznamenkastog broja gdje prve četiri znamenke označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s podjelom definiranom u NATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Znamenka na petom i šestom mjestu NATO kodifikacijske oznake predstavlja brojčanu oznaku zemlje koja je provela kodifikaciju i dodijelila NATO kodifikacijsku oznaku. Popis brojčanih oznaka država u NATO kodifikacijskom sustavu nalazi se na internetskoj stranici NATO Support and Procurement Agency.
(3) Znamenke od sedmog do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio NATO kodifikacijske oznake slijedno-rastuće povećava bez obzira na skupinu i podskupinu u kojoj je sredstvo klasificirano, čime se osigurava jednoznačnost identifikacije bez ponavljanja nacionalnoga identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Članak 7.
(1) Nacionalni kodifikacijski broj sastoji se od trinaest brojčanih i slovnih oznaka gdje prve četiri znamenke nacionalnoga kodifikacijskog broja označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s podjelom definiranom u NATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Na petom i šestom mjestu nalazi se slovna oznaka »HR« koja upućuje na to da je riječ o hrvatskome nacionalnom kodifikacijskom broju.
(3) Znamenke od sedmoga do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u nacionalnom kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio nacionalnog kodifikacijskog broja slijedno-rastuće povećava bez obzira na skupinu i podskupinu u kojoj je sredstvo klasificirano, čime se osigurava jednoznačnost identifikacije bez ponavljanja nacionalnoga identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Članak 8.
(1) Nomenklaturni broj sastoji se od trinaest znamenki gdje prve četiri znamenke nomenklaturnog broja označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(2) Znamenke od petoga do dvanaestoga mjesta nomenklaturnog broja predstavljaju identifikacijski dio materijalnog sredstva i generiraju se računalnom aplikacijom za dodjelu nomenklaturnih brojeva gdje se taj dio nomenklaturnog broja slijedno-rastuće povećava ovisno o skupini i podskupini u kojoj je sredstvo klasificirano.
(3) Znamenka na trinaestom mjestu nomenklaturnog broja predstavlja kontrolnu znamenku unosa u računalni sustav materijalnoga knjigovodstva.
IV. KLASIFIKACIJA MATERIJALNIH SREDSTAVA
Članak 9.
(1) Materijalna sredstva Ministarstva i Oružanih snaga se u nacionalnom i NATO sustavu kodifikacije klasificiraju u skupine i podskupine na temelju njihove namjene i karakteristika u skladu s NATO katalogom skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Za materijalna sredstva u statusu neperspektivnosti koja zadržavaju nomenklaturnu oznaku primjenjivat će se postojeća podjela na skupine i podskupine u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(3) Popis skupina i podskupina u bazama podataka na međunarodnoj razini ažurira se u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju.
(4) Ažuriranje popisa skupina i podskupina iz stavka 3. ovoga članka i implementacija promjena u nacionalni kodifikacijski sustav u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(5) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za materijalne resurse uputom propisuje provedbu kodifikacije materijalnih sredstava.
V. PROVEDBA KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA
Članak 10.
(1) Proces kodifikacije je integralni dio sustava upravljanja materijalnim resursima i u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za materijalne resurse.
(2) Za upravljanje sustavima kodifikacije materijalnih sredstava i provedbu kodifikacije u nacionalnom i NATO sustavu kodifikacije Ministarstva i Oružanih snaga nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(3) Zadaće ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava su:
– dodjeljivanje kodifikacijske oznake materijalnih sredstava u skladu s nacionalnim kodifikacijskim sustavom Ministarstva i Oružanih snaga
– dodjeljivanje NATO kodifikacijske oznake za materijalna sredstva iz svoje nadležnosti u skladu s pravilima NATO kodifikacijskog sustava definiranima u Priručniku za NATO kodifikaciju
– ažuriranje baze podataka logističkog sustava NATO kodifikacijskim oznakama za materijalna sredstva inozemne proizvodnje koja se zaprimaju u Ministarstvo i Oružane snage prihvaćanjem NATO kodifikacijske oznake kao nacionalne kodifikacijske oznake
– provođenje preuzete obveze iz NATO kodifikacijskog sustava prema odlukama NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju
– nadležnost i odgovornost za korištenje računalnih aplikacija za provedbu ažuriranja i razmjene kodifikacijskih podataka u NATO kodifikacijskom sustavu
– nadležnost za upravljanje bazom podataka hrvatskih NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranje njihove baze podataka država članica NATO kodifikacijskog sustava u statusu NATO i Tier 2 u aplikaciji za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu
– upravljanje revizijom dosadašnje baze nomenklaturnih oznaka.
(4) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga nadležna je za dopunjavanje kodifikacijskih podataka podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni su za funkcioniranje logističkog sustava i materijalnog knjigovodstva Ministarstva i Oružanih snaga.
(5) Zadaće ustrojstvene jedinice za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga su:
– dodjeljivanje i održavanje logističkih i ostalih podataka nužnih za funkcioniranje logističkog sustava Ministarstva i Oružanih snaga
– provođenje revizije baze nomenklaturnih oznaka i identifikacija materijalnih sredstava na uporabi i zaduženju
– priprema podataka za provođenje kodificiranja u nacionalnom sustavu kodifikacije za materijalna sredstva za koja će se revizijom baze nomenklaturnih oznaka utvrditi potreba provođenja konverzije.
(6) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu tehničkih nositelja zadužene su za pribavljanje i pripremu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva iz njihove nadležnosti koja su nabavljena u postupcima javne nabave te njihovu dostavu ustrojstvenoj jedinici Ministarstva nadležnoj za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava. Tehnički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li navedena materijalna sredstva biti kodificirana u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(7) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu taktičkih nositelja zadužene su za pribavljanje, pripremu i dostavu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva nabavljena iz svoje nadležnosti. Taktički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li se navedena materijalna sredstva kodificirati u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(8) Na temelju zahtjeva za nabavu roba i usluga nadležnih tehničkih nositelja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupaka javne nabave obvezna je u ugovore za nabavu materijalnih sredstava za potrebe Ministarstva i Oružanih snaga osigurati implementaciju odredbi o prikupljanju podataka u vezi s kodifikacijskom klauzulom u skladu s HRVN STANAG 4177, kako bi bila osigurana dostupnost podataka potrebnih za provedbu kodifikacije u nacionalnom sustavu ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(9) Ponuđači pri podnošenju ponuda u postupku provođenja javne nabave mogu tražiti objašnjenja odredbi kodifikacijske klauzule sadržane u HRVN STANAG 4177. Objašnjenja o kvaliteti i količini nužnih podataka za provođenje identifikacije i kodifikacije priprema i dostavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(10) Dobavljač je prema odredbama kodifikacijske klauzule obvezan dostaviti podatke nužne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u slučajevima kada:
– dobavljač ima NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo
– dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo, ali je država proizvođača uključena u NATO kodifikacijski sustav u statusu NATO i Tier 2
– dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo, a proizvođač je iz Republike Hrvatske, iz države uključene u NATO kodifikacijski sustav bez prava kodificiranja na međunarodnoj razini ili iz države koja nije uključena u NATO kodifikacijski sustav.
(11) Za jednoznačnu identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama potrebno je osigurati nužan i dovoljan skup podataka o tehničkim karakteristikama i namjeni materijalnih sredstava, bez obzira na to jesu li nabavljena provođenjem postupaka javne nabave ili su nabavljena od ustrojstvenih jedinica Ministarstva i Oružanih snaga, koje imaju ulogu izvršnih cjelina materijalno-financijskih tijela, odgovornih za provedbu logističkog osiguranja (materijalno-financijskih tijela više razine u Ministarstvu i Oružanim snagama), a u skladu s definiranom namjenom nabave.
(12) Minimalan skup podataka iz stavka 11. ovoga članka koje je potrebno dostaviti je:
– prijedlog naziva materijalnog sredstva
– prijedlog opisa materijalnog sredstva
– podatke proizvođača i dobavljača (NATO kodovi pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika ako postoje)
– referencu (kataloški broj proizvoda, broj dijela i sl.)
– oznaku standarda za standardizirana materijalna sredstva
– jedinicu mjere
– pripadnost materijalnom sredstvu za pričuvne dijelove i sklopove, ako je primjenjivo.
(13) Ustrojstvena jedinica Ministarstva i Oružanih snaga koja je nadležna za obavljanje poslova razvoja, održavanja i unaprjeđivanja računalnog programa za provedbu kodifikacije materijalnih sredstava u nacionalnom sustavu kodifikacije definira se posebnom odlukom odnosno zapovijedi.
(14) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga koja je nadležna za dopunjavanje podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni su za funkcioniranje logističkog sustava definira se posebnom odlukom odnosno zapovijedi.
VI. PROVEDBA IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U SKLADU S NATO KODIFIKACIJSKIM SUSTAVOM
Članak 11.
(1) U skladu s politikama i procedurama NATO kodifikacijskog sustava opisanima u Priručniku za NATO kodifikaciju ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava nadležna je za i ima obveze i odgovornosti pri razmjeni identifikacijskih i kodifikacijskih podataka prema državama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu za:
– materijalna sredstva proizvedena u Republici Hrvatskoj
– materijalna sredstva dobavljača iz Republike Hrvatske
– pravne i fizičke osobe u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju.
(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava nadležna je i ima obveze i odgovornosti pri razmjeni identifikacijskih i kodifikacijskih podataka prema državama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu u slučajevima gdje je:
– kupac Republika Hrvatska, a proizvođač je iz države članice NATO-a ili sponzorirane članice u statusu Tier 2
– kupac Republika Hrvatska i proizvođač je iz Republike Hrvatske
– kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač je iz Republike Hrvatske
– kupac Republika Hrvatska, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2
– kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2 i gdje je Republika Hrvatska provela kodifikaciju.
(3) Provedba identifikacije i kodifikacije u NATO kodifikacijskom sustavu i načini međunarodne razmjene identifikacijskih i kodifikacijskih podataka u slučajevima navedenim u stavku 2. ovoga članka definirani su u Priručniku za NATO kodifikaciju i Priručniku za korištenje računalnog sustava za međunarodnu razmjenu kodifikacijskih podataka.
VII. OBVEZE I ODGOVORNOST GOSPODARSKIH SUBJEKATA
Članak 12.
(1) Pravne osobe i fizičke osobe obrtnici koje se u smislu ovoga Pravilnika smatraju proizvođačima i dobavljačima roba i usluga moraju biti registrirane u bazi podataka NATO kataloga referenci za logističare s ispravnim i aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(2) Postupak pokretanja registracije u NATO katalogu referenci za logističare u nadležnosti je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ostvaruje se putem online aplikacije u sklopu NATO agencije za potporu i nabavu.
(3) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika unijeti podatke u obvezna polja online aplikacije i osobni identifikacijski broj (OIB) subjekta u neobavezno polje »Identification number« (IDN) u obrascu prijave. Ako subjekt ima aktivnu registraciju i poslovni registracijski broj (DUNS broj) obvezno ga unosi u polje »DUNS ‒ Dun&Bradstreet« u obrascu.
(4) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika definirati status žurnosti dodjele toga koda koji može biti »uobičajeno«, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika deset kalendarskih dana i »žurno«, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika tri radna dana. U slučaju kada je namjera potražitelja sudjelovanje u postupku javne nabave gdje je obvezan aktivan NATO kod pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika, definiranje statusa »žurno« dopušteno je samo u izuzetnim slučajevima.
(5) Pravo dodjeljivanja NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranja njihove baze podataka prema NATO agenciji za potporu i nabavu za pravne i fizičke osobe iz Republike Hrvatske definirane stavkom 1. ovoga članka je u isključivoj nadležnosti ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava koja predstavlja ovlašteno tijelo Republike Hrvatske na međunarodnoj razini za obavljanje tih obveza i koja su definirana u Priručniku za NATO kodifikaciju i NATO publikaciji za potporu kodifikaciji.
(6) Registrirane pravne i fizičke osobe s aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika dužne su pravovremeno dostavljati bitne izmjene i dopune u svojim podacima (status, registracijske promjene, promjene u upravljačkoj i vlasničkoj strukturi i sl.), kao i informacije od bitnog značaja za dodjeljene NATO kodifikacijske oznake povezane s njihovim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(7) Registrirane pravne i fizičke osobe definirane stavkom 1. ovoga članka odgovorne su za dostavljanje podataka ustrojstvenoj jedinici Ministarstva nadležnoj za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u skladu s potpisanom kodifikacijskom klauzulom ili ugovornim obvezama s državama članicama NATO-a, državama sponzoriranim članicama u statusu Tier 2 i NATO agencijom za potporu i nabavu, koji se pojavljuju kao kupci materijalnih sredstava iz Republike Hrvatske.
(8) Prioriteti u provedbi kodifikacije materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom kodifikacijskom sustavu su:
– međunarodni projekti u koje je uključena Republika Hrvatska
– nacionalni projekti u kojima sudjeluje Ministarstvo i Oružane snage
– kodifikacija materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama prema zahtjevima tehničkih i taktičkih nositelja
– ostali zadaci kodifikacije.
VIII. OSTALE OBVEZE I PROCEDURE USTROJSTVENE JEDINICE MINISTARSTVA NADLEŽNE ZA IDENTIFIKACIJU I KODIFIKACIJU MATERIJALNIH SREDSTAVA
Članak 13.
Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava nadležna je za:
1. Ažurno upravljavljanje računalnim sustavom međunarodne razmjene kodifikacijskih podataka u skladu s NATO procedurama i u propisanim rokovima preuzimanjem dolaznih podaka (L-DIC) i učitavanjem odlaznih podataka (K-DIC) prema državama članicama NATO-a i sponzoriranim članicama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu.
2. Korištenje računalnog sustava za dostavljanje informacija u vezi s NATO kodifikacijskim sustavom radi razmjene podataka kao što su: organizacijske promjene u ustrojstvenoj jedinici Ministarstva nadležnoj za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, ažuriranje tablica NATO publikacije za potporu kodifikaciji, dostava nacionalnih stavova o temama sastanka NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
3. Korištenje aplikacije za kodifikacijske transakcije (OMT) i provedbu transakcija definiranih u zahtjevima i u rokovima u skladu s tablicama Priručnika za NATO kodifikaciju i NATO publikacije za potporu kodifikaciji.
4. Korištenje NATO računalnog sustava za nadzor i kontrolu kvalitete kodifikacijskih podataka i transakcija (MIS) za otklanjanje nedostataka definiranih u periodičnim MIS izvještajima.
5. Provođenje postupaka promjene postojećeg »Northern American Derivatives Exchange« (NADEX) formata zapisa na novi »Extensible Markup Language« (XML) format za NATO kodove pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i NATO kodifikacijske oznake, u rokovima i na način koji određuje NATO Odbor nacionalnih direktora za kodifikaciju i NATO agencija za potporu i nabavu.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
(1) Za dodjeljivanje kodifikacijskih oznaka za materijalna sredstva u skladu s NATO kodifikacijskim sustavom i nacionalnim sustavom kodifikacije u Ministarstvu i Oružanim snagama nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(2) Dodjeljivanje drukčijih oznaka za materijalna sredstva ili uporaba drukčijeg načina označavanja materijalnih sredstava drugih korisnika u Ministarstvu i Oružanim snagama je zabranjeno.
(3) Uporaba drukčijih oznaka za materijalna sredstva koja se vode u materijalnim ispravama u Ministarstvu i Oružanim snagama ili uporaba drukčijeg načina označavanja materijalnih sredstava drugih korisnika u Ministarstvu i Oružanim snagama je zabranjena.
(4) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga osim ustrojstvene jedinice iz stavka 1. ovoga članka imaju pravo i dužnost dodavanja isključivo atributa u nacionalnom sustavu označavanja za materijalna sredstva iz svoje nadležnosti.
(5) Za dodjeljivanje kodifikacijskih oznaka i ostalih kodifikacijskih podataka u skladu s NATO kodifikacijskim sustavom kao i razmjene kodifikacijskih podataka između države članice NATO-a i sponzoriranih članica u statusu Tier 2 kako je definirano u Priručniku za NATO kodifikaciju, u Ministarstvu i Oružanim snagama nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
Članak 15.
U roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika čelnici ustrojstvenih jedinica obvezni su donijeti provedbene akte iz svoje nadležnosti u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 023-03/20-04/15 Urbroj: 512-01-20-2 Zagreb, 26. studenoga 2020.
Ministar dr. sc. Mario Banožić, v. r.
PRILOG
Pregled brojčanih oznaka država u NATO kodifikacijskom sustavu na engleskom jeziku
Abecedni popis država u NATO kodifikacijskom sustavu (NCS) |
Oznaka države HRN EN ISO 3166-1 |
Slovna oznaka države u NCS-u |
Brojčana oznaka države u NCS-u |
Oznaka nacionalnih NCAGE |
Status države u NCS-u |
AFGHANISTAN |
AFG |
VF |
67 |
A***Q |
TIER1 |
ALBANIA |
ALB |
YH |
59 |
A***H |
NATO |
ARGENTINA |
ARG |
YF |
29 |
W***# |
TIER2 |
AUSTRALIA |
AUS |
ZA |
66 |
Z***# |
TIER2 |
AUSTRIA |
AUT |
WB |
41 |
#***N |
TIER2 |
AZERBAIJAN |
AZE |
none |
none |
none |
OTHER |
BELARUS |
BLR |
VL |
62 |
A***L |
TIER1 |
BELGIUM |
BEL |
ZB |
13 |
B***# |
NATO |
BOSNIA AND HERZEGOVINA |
BIH |
VB |
75 |
A***U |
TIER1 |
BRAZIL |
BRA |
YA |
19 |
#***K |
TIER2 |
BRUNEI DARUSSALAM |
BRN |
VC |
76 |
A***V |
TIER1 |
BULGARIA |
BGR |
WU |
50 |
#***U |
NATO |
CANADA |
CAN |
ZC |
20 |
L***# |
NATO |
CANADA |
CAN |
ZC |
20 |
#***# |
NATO |
CANADA |
CAN |
ZC |
21 |
L***# |
NATO |
CANADA |
CAN |
ZC |
21 |
#***# |
NATO |
CHILE |
CHL |
YN |
52 |
A***A |
TIER1 |
CHINA |
CHN |
YV |
none |
none |
OTHER |
COLOMBIA |
COL |
YC |
80 |
A***Z |
TIER2 |
CROATIA |
HRV |
WD |
53 |
A***B |
NATO |
CZECH REPUBLIC |
CZE |
WZ |
16 |
#***G |
NATO |
DENMARK |
DNK |
ZS |
22 |
R***# |
NATO |
EGYPT |
EGY |
YQ |
36 |
#***D |
TIER1 |
ESTONIA |
EST |
WE |
38 |
#***J |
NATO |
FIJI |
FJI |
WJ |
48 |
#***S |
OTHER |
FINLAND |
FIN |
WF |
58 |
A***G |
TIER2 |
FRANCE |
FRA |
ZF |
14 |
F***# |
NATO |
FRANCE |
FRA |
ZF |
14 |
M***# |
NATO |
GEORGIA |
GEO |
VG |
68 |
A***R |
TIER1 |
GERMANY |
DEU |
ZG |
12 |
C***# |
NATO |
GERMANY |
DEU |
ZG |
12 |
D***# |
NATO |
GREECE |
GRC |
ZU |
23 |
G***# |
NATO |
HUNGARY |
HUN |
WH |
51 |
#***V |
NATO |
ICELAND |
ISL |
ZV |
24 |
S***# |
NATO |
INDIA |
IND |
ZI |
72 |
#***Y |
TIER2 |
INDONESIA |
IDN |
YT |
45 |
#***Z |
TIER2 |
ISRAEL |
ISR |
YD |
31 |
#***A |
TIER2 |
ITALY |
ITA |
ZR |
15 |
A***# |
NATO |
JAPAN |
JPN |
ZJ |
30 |
J***# |
TIER1 |
JORDAN |
JOR |
VJ |
78 |
A***X |
TIER1 |
KOREA, REPUBLIC OF |
KOR |
ZH |
37 |
#***F |
TIER2 |
KUWAIT |
KWT |
YK |
60 |
A***K |
OTHER |
LATVIA |
LVA |
VD |
55 |
A***D |
NATO |
LITHUANIA |
LTU |
WI |
47 |
#***R |
NATO |
LUXEMBOURG |
LUX |
ZL |
28 |
B***# |
NATO |
MALAYSIA |
MYS |
YW |
34 |
Y***# |
TIER2 |
MEXICO |
MEX |
YX |
none |
none |
OTHER |
MONTENEGRO |
MNE |
VH |
77 |
A***W |
NATO |
MOROCCO |
MAR |
YP |
63 |
A***M |
TIER2 |
NATO & INTERNATIONAL ORG. |
none |
none |
none |
I***# |
NATO |
NETHERLANDS |
NLD |
ZN |
17 |
H***# |
NATO |
NEW ZEALAND |
NZL |
ZE |
98 |
E***# |
TIER2 |
NON-NATO NATIONS |
none |
none |
none |
S***# |
NATO |
NORTH MACEDONIA* |
FYR |
WM |
54 |
A***C |
TIER1 |
NORWAY |
NOR |
ZT |
25 |
N***# |
NATO |
NSPA (NADB) |
none |
WN |
none |
none |
NATO |
NSPA (NMCRL) |
none |
WX |
none |
none |
NATO |
NSPA (USER) |
none |
ZX |
none |
X***# |
NATO |
OMAN |
OMN |
VE |
56 |
A***E |
TIER1 |
PAKISTAN |
PAK |
ZO |
74 |
A***T |
OTHER |
PAPUA NEW GUINEA |
PNG |
YG |
65 |
A***P |
OTHER |
PERU |
PER |
VP |
79 |
A***Y |
TIER1 |
PHILIPPINES |
PHL |
ZM |
46 |
#***P |
OTHER |
POLAND |
POL |
WP |
43 |
#***H |
NATO |
PORTUGAL |
PRT |
ZP |
26 |
P***# |
NATO |
QATAR |
QAT |
VM |
81 |
B***A |
TIER1 |
ROMANIA |
ROU |
WR |
39 |
#***L |
NATO |
RUSSIAN FEDERATION |
RUS |
YU |
57 |
A***F |
OTHER |
SAUDI ARABIA |
SAU |
YS |
70 |
#***E |
TIER1 |
SERBIA |
SRB |
VS |
73 |
A***S |
TIER2 |
SINGAPORE |
SGP |
YJ |
32 |
Q***# |
TIER2 |
SLOVAKIA |
SVK |
WS |
40 |
#***M |
NATO |
SLOVENIA |
SVN |
WL |
42 |
#***Q |
NATO |
SOUTH AFRICA |
ZAF |
ZD |
18 |
V***# |
TIER1 |
SPAIN |
ESP |
YB |
33 |
#***B |
NATO |
SUDAN |
SDN |
YM |
none |
none |
OTHER |
SWEDEN |
SWE |
VK |
64 |
A***N |
TIER2 |
SWITZERLAND |
CHE |
YL |
none |
none |
OTHER |
TAIWAN, PROVINCE OF CHINA |
TWN |
YE |
none |
none |
OTHER |
THAILAND |
THA |
YY |
35 |
#***C |
TIER1 |
TONGA |
TON |
WT |
49 |
#***T |
OTHER |
TURKEY |
TUR |
ZW |
27 |
T***# |
NATO |
UKRAINE |
UKR |
YR |
61 |
A***J |
TIER2 |
UNITED ARAB EMIRATES |
ARE |
WG |
71 |
#***W |
TIER2 |
UNITED KINGDOM |
GBR |
ZK |
99 |
K***# |
NATO |
UNITED KINGDOM |
GBR |
ZK |
99 |
U***# |
NATO |
UNITED NATIONS |
none |
WA |
44 |
none |
OTHER |
UNITED STATES |
USA |
ZZ |
01 |
#***# |
NATO |
UNITED STATES |
USA |
ZZ |
00 |
#***# |
NATO |
UNITED STATES |
USA |
ZZ |
02-09 |
#***# |
NATO |
US DOMESTIC USE ONLY |
none |
VA |
none |
none |
NATO |
US DOMESTIC USE ONLY |
none |
WW |
none |
none |
NATO |
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2020_12_139_2682.html