Baza je ažurirana 21.10.2024. 

zaključno sa NN 102/24

EU 2024/2679

NN 117/2020 (26.10.2020.), Pravilnik o izmjenama Pravilnika o tehničkim pregledima vozila na cesti

MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA

2288

Na temelju članka 255. stavka 9. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, br. 67/08, 48/10 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 74/11, 80/13, 158/13 – Odluka i Rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19 i 42/20) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 66/19) ministar unutarnjih poslova, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove prometa i ministra nadležnog za europske poslove, donosi

PRAVILNIK

O IZMJENAMA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM PREGLEDIMA VOZILA NA CESTI

Članak 1.

U Pravilniku o tehničkim pregledima vozila na cesti (»Narodne novine«, br. 132/17) u članku 1. stavku 2. iza podstavka 2. dodaje se novi podstavak 3. koji glasi:

» – Ispravak Direktive 2014/47/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 3. travnja 2014. o pregledima tehničke ispravnosti na cesti gospodarskih vozila koja prometuju u Uniji i stavljanju izvan snage Direktive 2000/30/EZ ( SL L 127 od 29. travnja 2014. ).«.

Članak 2.

U Prilogu II. odjeljku 3. SADRŽAJI I METODE ISPITIVANJA, PROCJENA NEDOSTATAKA VOZILA, u tablici, točka 4.1.2. mijenja se i glasi:

Točka 8.2.2.2 mijenja se i glasi:

 

4.1.2. Usmjerenost svjetla

Vizualni pregled i pregled rada

(a)

Glavno svjetlo veoma neusmjereno.

 

X

 

(b)

Izvor svjetla nepravilno namješten.

 

X

 

8.2.2.2. Zacrnjenje (opacitet) Vozila registrirana ili stavljena u upotrebu prije 1. siječnja 1980. izuzeta su od ovog zahtjeva

– Za vozila do emisijskih razreda Euro 5 i Euro V (7):

zacrnjenost ispušnog plina koju treba mjeriti za vrijeme slobodnog ubrzanja (bez opterećenja od brzine vrtnje u praznom hodu do najveće brzine vrtnje) s ručicom mjenjača u neutralnom položaju i pritisnutom spojkom ili očitanje samodijagnostičkog sustava OBD. Pregled ispušne cijevi treba se uvijek koristiti za procjenu emisija ispušnih plinova. Na temelju procjene istovjetnosti države članice mogu odobriti upotrebu sustava automatske dijagnostike (OBD) u skladu s preporukama proizvođača i drugim zahtjevima.

– Za vozila od emisijskih razreda Euro 6 i Euro VI (8):

zacrnjenost ispušnog plina koju treba mjeriti za vrijeme slobodnog ubrzanja (bez opterećenja od brzine vrtnje u praznom hodu do najveće brzine vrtnje) s ručicom mjenjača u neutralnom položaju i pritisnutom spojkom ili očitanje samodijagnostičkog sustava OBD u skladu preporukama proizvođača i drugim zahtjevima1.

(a)

Za vozila koja su prvi put registrirana ili stavljena u upotrebu nakon datuma navedenog u zahtjevima1,

 

 

 

neprozirnost prelazi razinu zabilježenu na pločici proizvođača koja se nalazi na vozilu;

 

X

 

 

Pretkondicioniranje vozila:

1. Vozila mogu biti pregledana bez pretkondicioniranja iako bi, iz sigurnosnih razloga, trebalo provjeriti je li motor zagrijan i u zadovoljavajućem mehaničkom stanju.

(b)

Ako taj podatak nije dostupan ili zahtjevi1 ne dopuštaju upotrebu referentnih vrijednosti,

– za motore sa slobodnim usisom: 2,5 m – 1,

– za motore s turbopunjačem: 3,0 m – 1,

ili, za vozila utvrđena u zahtjevima, ili prvi put registrirana ili stavljena u upotrebu nakon datuma navedenog u zahtjevima1:

1,5 m – 1 (9)

ili

0,7 m – 1 (8)

 

X

 

 

2. Zahtjevi za pretkondicioniranje:

i. Motor treba biti potpuno zagrijan. Na primjer, temperatura motornog ulja izmjerena uz pomoć sonde umetnute u provrt šipke razine ulja treba biti najmanje 80 °C ili niža ako je to uobičajena radna temperatura. Temperatura motora može se mjeriti na bloku motora, mjereći razinu infracrvene radijacije koja treba biti najmanje ekvivalentne temperature. Ako je to mjerenje nepraktično zbog konfiguracije vozila, normalna radna temperatura motora može se ustanoviti na drugi način, na primjer radom ventilatora za hlađenje motora.

ii. Ispušni sustav očisti se s najmanje tri ciklusa slobodnog ubrzanja ili istovjetnom metodom.

 

 

X

 

 

Postupak ispitivanja:

1. Motor i bilo kakav ugrađeni turbopunjač moraju raditi u praznom hodu prije početka svakog ciklusa slobodnog ubrzanja. U slučaju teških dizelskih motora to znači da treba čekati najmanje 10 sekundi nakon otpuštanja pedale akceleratora.

2. Za pokretanje svakog ciklusa slobodnog ubrzanja papučicu za snagu treba brzo i kontinuirano pritisnuti do kraja (za manje od jedne sekunde), ali ne nasilno, tako da crpka za ubrizgavanje goriva ostvari najveću dobavu.

3. Tijekom svakog ciklusa slobodnog ubrzanja motor mora postići brzinu vrtnje pri kojoj započinje prekid dovoda goriva, ili, za vozila s automatskim prijenosom, brzinu koju je naveo proizvođač, ili, ako taj podatak nije dostupan, onda dvije trećine brzine vrtnje pri kojoj započinje prekid dovoda goriva, prije nego što se otpusti papučica za snagu. To se može provjeriti, na primjer praćenjem brzine vrtnje motora ili tako da se omogući da prođe dovoljno vremena između početnog pritiska papučice za snagu i njezinog otpuštanja, što u slučaju vozila kategorija M2, M3, N2 i N3 treba biti najmanje dvije sekunde.

4. Vozila ne prolaze ispitivanje samo ako aritmetička sredina od najmanje posljednja tri ciklusa slobodnog ubrzanja prelazi graničnu vrijednost. To se može izračunati tako da se ne uzmu u obzir mjerenja koja značajno odstupaju od izmjerene srednje vrijednosti, kao ni rezultati bilo kojeg drugog statističkog proračuna koji uzima u obzir rasipanje rezultata. Države članice mogu ograničiti broj ispitnih ciklusa.

(c)

Mjerenje detekcijom na daljinu pokazuje znatna odstupanja

 

X

 

 

5. Kako bi izbjegle nepotrebna ispitivanja, države članice mogu ocijeniti da su vozila neispravna ako su njihove izmjerene vrijednosti znatno iznad granične vrijednosti nakon manje od tri ciklusa slobodnog ubrzavanja ili nakon ciklusa pročišćavanja. Isto tako, da bi izbjegle nepotrebna ispitivanja, države članice mogu ocijeniti da su vozila ispravna ako su njihove izmjerene vrijednosti znatno ispod graničnih vrijednosti nakon manje od tri ciklusa slobodnog ubrzanja ili nakon ciklusa pročišćavanja.

Alternativno, mjerenje se može obaviti upotrebom opreme za detekciju na daljinu te potvrditi standardnim postupcima ispitivanja.

 

 

 

 

 

 

Bilješka (10) ispod tablice briše se.

Članak 3.

U prilogu III., poglavlju II. Pregled osiguranja tereta, u tablici, točka 40. mijenja se i glasi:

 

40. Odstupanja od mase i dimenzija

Manji

Veći

Opasni

40.1.

Prekoračenje maksimalne dopuštene mase vozila ili skupa vozila

0 % < …<3 %

x

 

 

40.2.

3 % ≤… <10%

 

x

 

40.3.

10 %≤... < 20%

20%≤… (isključenje iz prometa obvezno)

 

 

x

x

40.4.

Prekoračenje najvećeg dopuštenog osovinskog opterećenja vozila ili skupa vozila u stanju mirovanja na vodoravnoj podlozi

0 %< … < 3 %

x

 

 

40.5.

3 % ≤ …<10%

 

x

 

40.6.

10%≤……<20%

20%≤…(isključenje iz prometa obvezno)

 

 

x

x

40.7.

Prekoračenje maksimalne dopuštene duljine vozila ili skupa vozila

2 % <… < 20 %

 

x

 

40.8.

20 % ≤ …

 

 

x

40.9.

Prekoračenje maksimalne dopuštene širine vozila ili skupa vozila

2,65 ≤ … < 3,10 metara

 

x

 

40.10.

3,10 metara ≤ …

 

 

x

 

 

Članak 4.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/20-01/124

Urbroj: 511-01-152-20-9

Zagreb, 5. listopada 2020.

Ministar dr. sc. Davor Božinović, v. r.

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2020_10_117_2288.html

Copyright © Ante Borić