Baza je ažurirana 20.11.2024.
zaključno sa NN 109/24
EU 2024/2679
HRVATSKI SABOR
Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim
ODLUKU
O PROGLAŠENJU ZAKONA O UPRAVNOJ INSPEKCIJI
Proglašavam Zakon o upravnoj inspekciji, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 2. veljače 2018.
Klasa: 011-01/18-01/13
Urbroj: 71-06-01/1-18-2
Zagreb, 8. veljače 2018.
Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović, v. r.
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Zakona
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuju ustrojstvo, poslovi, način rada, prava i dužnosti upravne inspekcije.
Nadležnost za obavljanje poslova inspekcijskog nadzora
Članak 2.
(1) Upravna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora vezano uz provedbu zakona i drugih propisa utvrđenih ovim Zakonom u tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima, tijelima i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti (u daljnjem tekstu: nadzirano tijelo).
(2) Inspekcijski nadzor provodi upravni inspektor, i to:
– upravni inspektor središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije (u daljnjem tekstu: državni upravni inspektor) i
– upravni inspektor ureda državne uprave u županiji (u daljnjem tekstu: upravni inspektor ureda).
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, inspekcijski nadzor mogu provoditi i drugi državni službenici koje za to ovlasti čelnik tijela i koji ispunjavaju uvjete za obavljanje poslova upravnih inspektora.
Članak 3.
(1) Državni upravni inspektor provodi inspekcijski nadzor nad:
– središnjim tijelima državne uprave
– drugim državnim tijelima
– uredima državne uprave u županijama
– Gradom Zagrebom i upravnim tijelima Grada Zagreba
– pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, a obavljaju djelatnost na području grada Zagreba, u dijelu obavljanja javnih ovlasti.
(2) Upravni inspektor ureda provodi inspekcijski nadzor nad:
– tijelima i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i
– pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, a obavljaju djelatnost na području županije, u dijelu obavljanja javnih ovlasti.
(3) Inspekcijski nadzor iz stavka 2. ovoga članka po potrebi može provoditi i državni upravni inspektor.
Predmet inspekcijskog nadzora
Članak 4.
(1) U tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima, tijelima i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave upravni inspektor obavlja sljedeće poslove:
– nadzire primjenu zakona i drugih propisa kojima se uređuje sustav, ustrojstvo i način rada tih tijela
– nadzire primjenu zakona i drugih propisa kojima se uređuju službenički odnosi
– nadzire primjenu zakona kojim se uređuje upravni postupak
– nadzire primjenu propisa o uredskom poslovanju
– nadzire primjenu propisa o sadržaju naziva tijela i uporabi propisanih obilježja i simbola
– nadzire primjenu propisa o pečatima i žigovima s grbom Republike Hrvatske
– postupa po predstavkama podnesenim radi osiguranja ili zaštite prava građana i pravnih osoba pred nadziranim tijelima koje se odnose na predmet inspekcijskog nadzora
– nadzire uvjete i način ostvarivanja javnosti rada
– provodi inspekcijski nadzor u slučajevima utvrđenim posebnim zakonom.
(2) U pravnim osobama koje imaju javne ovlasti upravni inspektor obavlja sljedeće poslove:
– nadzire primjenu zakona kojim se uređuje upravni postupak
– nadzire primjenu propisa o uredskom poslovanju
– nadzire primjenu propisa o pečatima i žigovima s grbom Republike Hrvatske
– postupa po predstavkama podnesenim radi osiguranja ostvarivanja ili zaštite prava građana i pravnih osoba pred pravnim osobama koje imaju javne ovlasti koje se odnose na predmet inspekcijskog nadzora
– nadzire uvjete i način ostvarivanja javnosti rada
– provodi inspekcijski nadzor u slučajevima utvrđenim posebnim zakonom.
II. USTROJSTVO UPRAVNE INSPEKCIJE
Upravna inspekcija
Članak 5.
(1) Upravna inspekcija obuhvaća upravnu inspekciju središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije (u daljnjem tekstu: državna upravna inspekcija) i upravnu inspekciju ureda državne uprave u županijama (u daljnjem tekstu: upravna inspekcija ureda).
(2) Državna upravna inspekcija ustrojava se kao samostalna unutarnja ustrojstvena jedinica u središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove upravne inspekcije.
(3) Državnom upravnom inspekcijom upravlja čelnik samostalne unutarnje ustrojstvene jedinice (u daljnjem tekstu: čelnik državne upravne inspekcije).
(4) Upravna inspekcija ureda ustrojava se propisom o unutarnjem ustrojstvu ureda.
Radna mjesta u upravnoj inspekciji
Članak 6.
(1) Inspekcijski nadzor iz djelokruga državne upravne inspekcije obavljaju: viši državni upravni inspektor – specijalist, viši državni upravni inspektor i državni upravni inspektor.
(2) Inspekcijski nadzor iz stavka 1. ovoga članka obavljaju i čelnici unutarnjih ustrojstvenih jedinica državne upravne inspekcije.
(3) Inspekcijski nadzor iz djelokruga ureda državne uprave u županiji obavljaju viši upravni inspektor ureda i upravni inspektor ureda.
Poslovi s posebnim uvjetima rada
Članak 7.
Poslovi upravne inspekcije su poslovi s posebnim uvjetima rada.
Uvjeti za raspored upravnih inspektora
Članak 8.
(1) Poslove čelnika državne upravne inspekcije, višeg državnog upravnog inspektora – specijaliste, višeg državnog upravnog inspektora i višeg upravnog inspektora ureda može obavljati magistar prava koji ima četiri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima i položen državni stručni ispit.
(2) Poslove državnog upravnog inspektora i upravnog inspektora ureda može obavljati magistar prava koji ima tri godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima i položen državni stručni ispit.
Poslovi čelnika državne upravne inspekcije
Članak 9.
(1) Čelnik državne upravne inspekcije upravlja radom državne upravne inspekcije te obavlja druge poslove iz djelokruga državne upravne inspekcije.
(2) Čelnik državne upravne inspekcije ovlašten je davati upute za rad, pratiti izvršenje poslova, nadzirati zakonitost rada i postupanja državnog upravnog inspektora.
Izvješća ureda i osiguranje ujednačenog postupanja upravne inspekcije
Članak 10.
(1) Uredi državne uprave u županijama dužni su na zahtjev središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije dostaviti izvješća i druge podatke o obavljanju poslova upravne inspekcije ureda.
(2) Radi ujednačenog i pravilnog postupanja u obavljanju inspekcijskih nadzora i učinkovitog djelovanja, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije, na prijedlog čelnika državne upravne inspekcije, donosi upute i objašnjenja o načinu obavljanja inspekcijskih nadzora te drugim postupanjima od važnosti za ujednačeno, pravilno i učinkovito djelovanje.
Suradnja s drugim tijelima
Članak 11.
Upravna inspekcija, u obavljanju poslova iz svog djelokruga, surađuje s tijelima državne uprave, a osobito s inspekcijskim službama, radi usklađivanja planova rada, razmjene podataka i iskustava, sa ciljem osiguranja provedbe sveobuhvatnih i učinkovitih inspekcijskih nadzora.
III. OVLASTI I OBVEZE UPRAVNOG INSPEKTORA TE OBVEZE TIJELA
Samostalnost upravnog inspektora
Članak 12.
(1) Upravni inspektor je u provedbi inspekcijskog nadzora samostalan u radu.
(2) Nitko ne smije korištenjem službenog položaja ili na drugi način onemogućavati ili ometati upravnog inspektora u obavljanju inspekcijskog nadzora i poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten.
Službena iskaznica upravnog inspektora
Članak 13.
(1) Upravni inspektor ima službenu iskaznicu kojom dokazuje svoje službeno svojstvo, identitet i ovlasti.
(2) Podaci o izdanim službenim iskaznicama upravnog inspektora upisuju se u upisnik koji vodi središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove upravne inspekcije.
(3) Obrazac i sadržaj službene iskaznice i upisnika o izdanim službenim iskaznicama propisuje pravilnikom čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije.
Dužnost davanja podataka
Članak 14.
(1) Upravni inspektor ovlašten je u provedbi inspekcijskog nadzora zatražiti dostavu izvješća, akata i druge potrebne dokumentacije te za to odrediti primjereni rok.
(2) Upravni inspektor može u okviru provedbe inspekcijskog nadzora uzimati izjave.
(3) Upravni inspektor može prikupljati osobne i druge podatke i obavijesti u provođenju inspekcijskog nadzora iz već postojećih izvora podataka i neposredno od osobe na koju se ti podaci odnose, u skladu s propisima o zaštiti osobnih podataka.
(4) Nadzirana tijela i druge pravne osobe dužni su na zahtjev upravnog inspektora dostaviti tražene podatke i obavijesti u primjerenom roku koji odredi upravni inspektor.
Dužnost čuvanja službene tajne
Članak 15.
(1) Upravni inspektor dužan je kao službenu tajnu čuvati svu dokumentaciju (zabilješku, zapisnik, nacrt rješenja, rješenje, zaključak, optužni prijedlog, uputu za rad, izjavu stranke, predstavku, pritužbu i sl.) te sve druge podatke i dokaze utvrđene, odnosno nastale u vezi s postupkom inspekcijskog nadzora.
(2) Upravni inspektor dužan je čuvati podatak o identitetu podnositelja predstavke ako to podnositelj zatraži, osim kad je zbog potrebe vođenja postupka identitet podnositelja predstavke bitan ili kad čuvanje podatka o identitetu podnositelja predstavke po prirodi stvari nije moguće.
(3) Dokumentaciju i podatke iz stavka 1. ovoga članka te podatak o identitetu podnositelja predstavke u skladu sa stavkom 2. ovoga članka upravni inspektor može dati samo sudovima, tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima, na njihov obrazloženi pisani zahtjev, u postupcima iz njihove nadležnosti.
Obveze nadziranog tijela
Članak 16.
(1) Čelnik nadziranog tijela dužan je omogućiti nesmetanu provedbu inspekcijskog nadzora, što osobito uključuje osiguranje radnog prostora za provedbu nadzora, pristup prostorijama i opremi, korištenje tehničkih pomagala, spisa, evidencija i akata koji su predmet nadzora te pružanje uvida u uvjete rada nadziranog tijela.
(2) Čelnik nadziranog tijela dužan je postupiti po traženju upravnog inspektora u primjerenom roku koji odredi upravni inspektor, osigurati dostavu potpunih i točnih podataka te bez odgode pisanim putem dostaviti očitovanje o razlozima nemogućnosti postupanja.
IV. PLANIRANJE INSPEKCIJSKOG NADZORA
Članak 17.
(1) Poslovi upravne inspekcije planiraju se godišnjim planom rada državne upravne inspekcije i godišnjim planom rada upravne inspekcije ureda, koji se donose do kraja kalendarske godine za iduću godinu.
(2) Godišnji plan rada državne upravne inspekcije donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije, na prijedlog čelnika državne upravne inspekcije.
(3) Godišnji plan rada upravne inspekcije ureda donosi predstojnik ureda uz prethodnu suglasnost čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije.
Članak 18.
(1) Godišnji plan rada državne upravne inspekcije objavljuje se na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije.
(2) Godišnji plan rada upravne inspekcije ureda objavljuje se na mrežnoj stranici ureda i na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije.
V. POSTUPAK INSPEKCIJSKOG NADZORA
Pokretanje postupka inspekcijskog nadzora
Članak 19.
Postupak inspekcijskog nadzora pokreće se po službenoj dužnosti.
Redoviti inspekcijski nadzor
Članak 20.
Redoviti inspekcijski nadzor provodi se u skladu s godišnjim planom rada državne upravne inspekcije i godišnjim planom rada upravne inspekcije ureda.
Izvanredni inspekcijski nadzor
Članak 21.
(1) Izvanredni inspekcijski nadzor provodi se izvan godišnjeg plana rada državne upravne inspekcije i godišnjeg plana rada upravne inspekcije ureda na inicijativu drugih tijela, podnositelja predstavke ili u slučaju učestalog nepostupanja nadziranog tijela po traženjima upravnog inspektora te iz drugih opravdanih razloga.
(2) Odluku o provedbi izvanrednog inspekcijskog nadzora državne upravne inspekcije donosi čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije.
(3) Odluku o provedbi izvanrednog inspekcijskog nadzora upravne inspekcije ureda donosi predstojnik ureda.
Način provedbe inspekcijskog nadzora
Članak 22.
Inspekcijski nadzor provodi se kao:
– neposredni inspekcijski nadzor, uvidom u opće i pojedinačne akte, elektroničke baze podataka u nadziranom tijelu, kao i uvjete i način rada nadziranog tijela
– posredni inspekcijski nadzor, uvidom u elektroničke baze podataka, zatražene i dostavljene podatke i dokumentaciju nadziranog tijela.
Obavijest o provedbi neposrednog inspekcijskog nadzora
Članak 23.
(1) Upravni inspektor dužan je o provedbi neposrednog inspekcijskog nadzora obavijestiti čelnika nadziranog tijela u kojem će se provesti neposredni inspekcijski nadzor, najkasnije tri dana prije početka nadzora.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, upravni inspektor može provesti neposredni inspekcijski nadzor bez prethodne obavijesti u slučaju postojanja opravdanih razloga za hitno postupanje.
Zapisnik o inspekcijskom nadzoru
Članak 24.
(1) Nakon provedenoga inspekcijskog nadzora upravni inspektor sastavlja zapisnik o inspekcijskom nadzoru (u daljnjem tekstu: zapisnik).
(2) Zapisnik obvezno sadržava:
– naznaku predmeta nadzora
– utvrđeno činjenično stanje te povrede zakona ili drugog propisa, nepravilnosti i nedostataka u radu nadziranog tijela
– mjere inspekcijskog nadzora
– uputu o pravu na primjedbe na zapisnik
– obvezu izvješćivanja upravnog inspektora o poduzetim mjerama.
(3) Ako u inspekcijskom nadzoru nisu utvrđene nepravilnosti, nezakonitosti i nedostaci u radu nadziranog tijela, zapisnik obvezno sadržava:
– naznaku predmeta nadzora
– utvrđeno činjenično stanje
– uputu o pravu na primjedbe na zapisnik.
Dostava zapisnika
Članak 25.
(1) Zapisnik se dostavlja čelniku nadziranog tijela.
(2) Zapisnik o provedbi nadzora nad radom tijela i upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dostavlja se općinskom načelniku, gradonačelniku odnosno županu.
(3) Zapisnik se može dostaviti i tijelu kojem, na temelju propisa o ustrojstvu državne uprave, odnosno lokalne i područne (regionalne) samouprave, nadzirano tijelo neposredno odgovara za rad i tijelu nadležnom za provedbu upravnog nadzora.
Primjedbe na zapisnik
Članak 26.
(1) Čelnik nadziranog tijela može izjaviti primjedbe na zapisnik, u pisanom obliku, u roku od osam dana od dana dostave zapisnika.
(2) Ako upravni inspektor utvrdi da su primjedbe na zapisnik u cijelosti ili djelomično osnovane, sastavit će dopunski zapisnik kojim će odlučiti o primjedbama.
(3) Ako upravni inspektor utvrdi da su primjedbe na zapisnik u cijelosti neosnovane, obvezan je o tome dostaviti pisanu obavijest podnositelju primjedbi.
(4) Dopunski zapisnik iz stavka 2. odnosno obavijest iz stavka 3. ovoga članka dostavlja se čelniku nadziranog tijela u roku od 30 dana od dana primitka primjedbi.
(5) Protiv dopunskog zapisnika i obavijesti iz stavka 4. ovoga članka primjedbe nisu dopuštene.
Sudska zaštita
Članak 27.
Nakon dostave dopunskog zapisnika odnosno obavijesti iz članka 26. stavka 4. ovoga Zakona čelnik nadziranog tijela može tužbom pred nadležnim upravnim sudom zatražiti ocjenu zakonitosti postupanja upravne inspekcije u odnosu na predmet inspekcijskog nadzora i zapisnik sastavljen o provedenom inspekcijskom nadzoru.
Mjere inspekcijskog nadzora
Članak 28.
Upravni inspektor može izreći sljedeće mjere:
– narediti poduzimanje mjera radi otklanjanja utvrđenih povreda zakona ili drugog propisa, nepravilnosti i nedostataka u radu nadziranog tijela
– zabraniti obavljanje radnji koje su poduzimane protivno zakonu ili drugom propisu
– predložiti poduzimanje mjera radi otklanjanja nepravilnosti, nedostataka u radu ili unapređenja rada nadziranog tijela
– druge mjere sukladno posebnom zakonu.
Članak 29.
(1) Upravni inspektor može narediti:
– usklađivanje organizacije i načina rada nadziranog tijela s propisima
– donošenje i javnu objavu akata kojima se određuju radno vrijeme i uredovni dani
– postupanje u zakonom propisanom roku u slučaju podnošenja prigovora ili pritužbe na rad nadziranog tijela
– poduzimanje radnji u svrhu osiguranja javnosti rada nadziranog tijela prema posebnim propisima
– ukidanje, poništavanje ili oglašivanje ništavim nezakonitoga upravnog akta kojim se odlučuje o pravima i obvezama iz službe te donošenje zakonitog akta
– donošenje akta o prestanku službe po sili zakona ako su ispunjene zakonom propisane pretpostavke
– postupanje po odlukama nadležnih sudova i tijela nadležnog za postupanje po žalbama državnih i lokalnih službenika iz područja službeničkih odnosa
– otklanjanje nezakonitosti u provedbi upravnog postupka
– provedbu postupka izvršenja upravnog akta
– otklanjanje nepravilnosti ili nedostataka u primjeni propisa o uredskom poslovanju i drugih propisa kojima se uređuje javnost i način rada nadziranog tijela
– druge mjere sukladno posebnom zakonu.
(2) Upravni inspektor može zabraniti:
– rad službeniku na radnom mjestu za koje ne ispunjava uvjete propisane zakonom ili drugim propisom
– rad osobi zatečenoj u obavljanju službeničkih poslova iz djelokruga državnog tijela na temelju ugovora o djelu
– rad osobi zatečenoj u obavljanju službeničkih poslova bez zakonitog akta o prijmu u službu, odnosno rasporedu na radno mjesto
– rad službeniku po nalogu koji je izdan protivno zakonu
– drugo postupanje sukladno posebnom zakonu.
(3) Upravni inspektor može predložiti:
– obnovu postupka u kojem je doneseno rješenje ako su ispunjeni uvjeti propisani zakonom
– pokretanje postupka zbog povrede službene dužnosti i postupka udaljenja iz službe
– preispitivanje organizacije rada radi osiguranja upravnog rješavanja u zakonom predviđenim rokovima
– poduzimanje drugih mjera radi otklanjanja nepravilnosti, nedostataka u radu ili unapređenja rada nadziranog tijela.
Rokovi za izvršenje mjera
Članak 30.
(1) Upravni inspektor obvezan je odrediti primjereni rok za izvršenje mjera.
(2) Ako su izrečene mjere naredbe i zabrane iz članka 29. stavaka 1. i 2. ovoga Zakona, čelnik nadziranog tijela obvezan je mjeru izvršiti u roku određenom u zapisniku.
(3) Ako su zapisnikom izrečene mjere u obliku prijedloga, čelnik tijela obvezan je u roku utvrđenom u zapisniku dostaviti izvješće o postupanju ili razlozima ne postupanja sukladno prijedlogu upravnog inspektora.
(4) Na obrazloženi pisani zahtjev čelnika nadziranog tijela rok za izvršenje mjera iz zapisnika može se produžiti. O produženju roka upravni inspektor obvezan je pisano obavijestiti čelnika nadziranog tijela.
(5) Rok za izvršenje mjera počinje teći danom dostave zapisnika nadziranom tijelu.
(6) Ako čelnik nadziranog tijela izjavi primjedbe na zapisnik, rok za izvršenje mjera počinje teći danom dostave zapisnika ili pisane obavijesti iz članka 26. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona.
Nadzor izvršenja mjera
Članak 31.
(1) Čelnik tijela kojemu je dostavljen zapisnik u skladu s člankom 25. ovoga Zakona dužan je izvršiti izrečene mjere u roku koji je određen zapisnikom.
(2) Čelnik tijela iz stavka 1. ovoga članka dužan je u roku od 15 dana od isteka roka za poduzimanje zapisnikom izrečenih mjera dostaviti upravnom inspektoru izvješće i dokaze o izvršenju mjera.
(3) Nadzor izvršenja izrečenih mjera upravni inspektor obavlja u pravilu posredno, pribavljanjem izvješća i dokaza o provedbi mjera.
(4) Nadzor izvršenja izrečenih mjera može se provesti i neposredno u nadziranom tijelu.
Neizvršenje mjera iz zapisnika
Članak 32.
Upravni inspektor obvezan je, u slučaju neizvršenja mjere radi uklanjanja nezakonitosti od strane nadziranog tijela, izvijestiti:
– Vladu Republike Hrvatske, ako mjere nisu izvršene od strane tijela državne uprave ili drugih državnih tijela, čiji čelnik neposredno odgovara Vladi
– središnje tijelo državne uprave koje provodi nadzor nad radom nadziranog tijela, u skladu sa zakonom, i
– središnje tijelo državne uprave nadležno za sustav i ustrojstvo državne uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako mjere nisu izvršene od strane ureda državne uprave u županiji, tijela ili upravnog tijela jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave.
Postupanje po predstavkama
Članak 33.
(1) Upravni inspektor je dužan razmotriti predstavku na rad nadziranog tijela uz odgovarajuću primjenu članka 14. ovoga Zakona te ocijeniti potrebu za provedbom inspekcijskog nadzora.
(2) Upravni inspektor dužan je obavijestiti podnositelja predstavke o postupanju povodom predstavke.
(3) Ako podnositelj predstavke ponovno podnese predstavku koja u odnosu na prethodno podnesenu ne sadržava nove činjenice, okolnosti ili dokaze, smatra se da je po predstavci postupljeno.
Očevidnik inspekcijskih nadzora
Članak 34.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove upravne inspekcije vodi u elektroničkom obliku očevidnik o obavljenim inspekcijskim nadzorima, poduzetim mjerama i drugim aktima koje upravna inspekcija donosi u okviru svoga djelokruga.
(2) Podatke u očevidnik upisuje upravni inspektor.
(3) Čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije pravilnikom propisuje sadržaj, oblik, način vođenja te objavu podataka iz očevidnika iz stavka 1. ovoga članka.
Prekid postupanja
Članak 35.
Upravni inspektor prekinut će postupanje u odnosu na akt koji je predmet nadzora do donošenja odluke nadležnog tijela po pravnim lijekovima ili do okončanja sudskog postupka, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano.
Inicijativa za postupanje drugih tijela
Članak 36.
Ako upravni inspektor ocijeni postojanje osnovane sumnje u počinjenje kaznenog djela ili počinjenje prekršaja, dužan je bez odgode obavijestiti nadležno državno odvjetništvo, odnosno podnijeti optužni prijedlog radi pokretanja prekršajnog postupka.
VI. PREKRŠAJNE ODREDBE
Članak 37.
(1) Novčanom kaznom za prekršaj u iznosu od 5000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se čelnik nadziranog tijela ako:
1. upravnom inspektoru onemogući nesmetano obavljanje nadzora, odnosno ako u primjerenom roku ne dostavi tražene podatke ili dostavi nepotpune, odnosno netočne podatke (članak 16. stavak 1. i 2.)
2. u roku određenom zapisnikom ne izvrši mjeru naredbe ili zabrane (članak 30. stavak 2.)
3. u roku utvrđenom u zapisniku ne dostavi izvješće o postupanju ili razlozima ne postupanja sukladno prijedlogu upravnog inspektora (članak 30. stavak 3.).
(2) Novčanom kaznom iz stavka 1. ovog članka kaznit će se čelnik pravne osobe ako na traženje upravnog inspektora ne dostavi tražene podatke ili dostavi nepotpune odnosno netočne podatke (članak 14. stavak 4.).
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 38.
Postupci inspekcijskog nadzora i postupanja po predstavkama, započeti prije stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se po odredbama Zakona o upravnoj inspekciji (»Narodne novine«, br. 63/08.).
Članak 39.
Upravni inspektori zatečeni na poslovima upravne inspekcije na dan stupanja na snagu ovoga Zakona nastavljaju raditi na svojim dotadašnjim radnim mjestima te zadržavaju prava iz službe do donošenja rješenja o rasporedu na radna mjesta u skladu s odredbama ovoga Zakona.
Članak 40.
(1) Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti Uredbu o unutarnjem ustrojstvu ureda državne uprave u županijama (»Narodne novine«, br. 40/12. i 51/12. i 90/13.) s odredbama ovoga Zakona.
(2) Čelnici tijela državne uprave iz stavka 1. ovoga članka dužni su uskladiti pravilnike o unutarnjem redu prema odredbama ovoga Zakona u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu uredbi iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Čelnici tijela državne uprave iz stavka 1. ovoga članka donijet će rješenja o rasporedu državnih službenika za obavljanje poslova upravnog inspektora u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu pravilnika iz stavka 2. ovoga članka.
Članak 41.
(1) Pravilnike iz članka 13. stavka 3. i članka 34. stavka 3. ovoga Zakona čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove upravne inspekcije donijet će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Do stupanja na snagu Pravilnika iz članka 13. stavka 3. ovoga Zakona ostaje na snazi Pravilnik o službenoj iskaznici upravnog inspektora (»Narodne novine«, br. 1/13.).
Članak 42.
(1) Do početka rada upravne inspekcije ureda poslove upravne inspekcije iz članka 3. stavka 2. ovoga Zakona obavljat će državna upravna inspekcija.
(2) Započete postupke inspekcijskog nadzora, do početka rada upravne inspekcije ureda, dovršit će državna upravna inspekcija.
(3) Godišnji plan rada upravne inspekcije ureda za 2018. godinu donijet će predstojnik ureda u roku od 30 dana od dana početka rada upravne inspekcije ureda.
Članak 43.
Stupanjem na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o upravnoj inspekciji (»Narodne novine«, br. 63/08.).
Članak 44.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. srpnja 2018.
Klasa: 022-03/17-01/131 Zagreb, 2. veljače 2018.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković, v. r.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.