Baza je ažurirana 31.03.2025. 

zaključno sa NN 50/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

Na temelju članka 13. stavka 7. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, br. 41/18) ministar mora, prometa i infrastrukture donosi

 

PRAVILNIK O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE

PROČIŠĆENI TEKST

(NN 50/1856/19, 107/20, 127/21, 147/21, 71/22, 154/24)

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se posebni uvjeti koje moraju ispunjavati vozila kojima se obavlja djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika i tereta te vozila kojima se obavlja prijevoz putnika i tereta za vlastite potrebe, a čiji su vlasnici ili korisnici fizičke osobe – obrtnici ili pravne osobe.

Članak 2. (NN 154/24)

Pod »vozilom« iz članka 1., a u smislu ovog Pravilnika podrazumijevaju se osobni automobili namijenjeni obavljanju autotaksi prijevoza, obavljanju drugih dopuštenih oblika javnog prijevoza putnika i iznajmljivanja vozila sa vozačem, autobusi namijenjeni obavljanju shuttle prijevoza, povremenog prijevoza, posebnog linijskog prijevoza, javnog linijskog prijevoza i mikroprijevoza, teretna motorna vozila namijenjena javnom prijevozu tereta, potpuno automatizirana vozila te osobni automobili, autobusi i teretna motorna vozila kojima se obavlja prijevoz za vlastite potrebe.

II. VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ

1. Osobni automobil namijenjen za autotaksi prijevoz

Članak 3. (NN 56/19, 107/20, 127/21, 147/2171/22, 154/24)

(1) Osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 5 norme, a od 1. 1. 2025. Euro 6 norme koji su utvrđeni uredbama (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama

– ako ima ugrađen taksimetar isti mora biti odobrenog tipa, ovjeren i postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, te na poleđini sjedala vozača i suvozača mora imati istaknuti cjenik autotaksi usluga koji je lako čitljiv te sa slovima i brojkama visine najmanje 4 mm, a osim cijene po prijeđenom kilometru može sadržavati cijenu starta i cijenu po minuti vožnje te ne može sadržavati druge elemente

– ako ima ugrađen taksimetar, na lijevim i desnim bočnim vratima mora imati oznaku sukladno stavcima 3. i 4. ovoga članka

– imati oznaku »TAXI« na krovu vozila

– imati najmanje četiri bočna vrata ili troja bočna vrata od kojih su vrata u drugom redu sjedala izvedena na desnoj strani vozila

– imati ugrađen i ispravan klima-uređaj

– imati ugrađen kočni protublokirajući sustav (ABS)

– imati ugrađeno treće kočiono svjetlo

– imati ugrađeno stražnje svjetlo za maglu

– imati ugrađen uređaj za istodobno uključivanje svih pokazivača smjera

– imati na vanjskim bočnim stranama istaknutu najmanje riječ TAXI te ime i prezime i najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziv i sjedište trgovačkog društva, a visina slova ne smije biti manja od 30 mm

– imati ugrađene sigurnosne pojaseve na svim sjedalima i

– imati ugrađene naslone za glavu na svim sjedalima

– imati najmanje 4 odobrenih sjedećih mjesta uključujući sjedalo za vozača

– od 1. 1. 2025. mora biti konstruirano tako da ima duljinu od najmanje 4.000 mm, a koji podatak je upisan u prometnu dozvolu vozila.

(2) Ispunjavanje posebnih uvjeta iz ovoga članka dokazuje se Potvrdom o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila kojima se obavlja javni prijevoz ili prijevoz za vlastite potrebe iz članka 20. ovoga Pravilnika.

(3) Na neostakljenom dijelu prednjih vrata vozila, slovima koja su lako čitljiva i visine najmanje 30 mm mora biti istaknut natpis na hrvatskom i engleskom jeziku »NAJVIŠA TARIFA KOJA MOŽE BITI NAPLAĆENA U OVOM VOZILU« odnosno »THE MAXIMUM TARIFF THAT CAN BE CHARGED IN THIS VEHICLE« te moraju biti istaknuti svi elementi najskuplje tarife cjenika (cijena po kilometru, te cijena starta i po minuti vožnje ukoliko se naplaćuju) pri čemu se najskupljom tarifom smatra ona koja daje najvišu cijenu za vožnju duljine 5 kilometara i trajanja 15 minuta.

(4) Ispod natpisa propisanog stavkom 3. ovoga članka, mora stajati natpis na hrvatskom i engleskom jeziku, slovima visine najmanje 30 mm »NAJVIŠA CIJENA USPOREDIVE VOŽNJE OD 5 KILOMETARA I 15 MINUTA« odnosno »THE MAXIMUM PRICE FOR A COMPARABLE RIDE OF 5 KILOMETERS AND 15 MINUTES« ispod kojeg podebljanim brojkama i slovima najmanje visine 100 mm, centrirano na sredini ispod gornjeg natpisa mora stajati cijena iskazana u eurima na dvije decimale, a koja se izračunava na temelju svih elemenata tarife iz cjenika (cijena po kilometru, te cijena starta vožnje i vožnje po minuti ukoliko se naplaćuju) koja daje najvišu cijenu za vožnju duljine 5 kilometara i trajanja 15 minuta.

Kartica autotaksi vozača

Članak 3.a (NN 154/24)

(1) Kartica autotaksi vozača sastoji se od kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo te sačinjava jedinstveni dokument.

(2) Za karticu autotaksi vozača i pripadajuću karticu autotaksi vozača za vozilo podnosi se jedan zahtjev.

(3) Postupak se pokreće na zahtjev stranke, a zahtjev za pokretanje postupka stranka može neposredno podnijeti izdavatelju kartice u pisanom obliku, poslati poštom na adresu izdavatelja ili elektroničkim putem podnošenjem zahtjeva u sustavu e-Građani.

(4) Za elektroničko podnošenje zahtjeva u sustavu e-Građani kao sredstvo autentifikacije koriste se vjerodajnice više i visoke razine.

(5) Zahtjev za izdavanje kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo podnosi se na obrascu koji je u Prilogu 3. ovog Pravilnika i njegov je sastavni dio.

Članak 3.b (NN 154/24)

(1) Kartica autotaksi vozača i kartica autotaksi vozača za vozilo izdaju se na propisanom Obrascu.

(2) Obrazac kartice autotaksi vozača je pravokutnog oblika u ID – 1 formatu (85,6 x 53,98 mm), izrađen od plastičnog materijala.

(3) Obrazac kartice autotaksi vozača za vozilo je pravokutnog oblika u veličini 165 x 100 mm, izrađen od plastičnog materijala.

(4) Obrazac kartica iz stavka 1. ovoga članka je u Prilogu 2. ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.

(5) Rok važenja kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo je 5 godina od datuma izdavanja ili do prestanka ispunjavanja uvjeta na osnovi kojih je kartica izdana.

(6) U slučaju gubitka kartice autotaksi vozača i/ili kartice autotaksi vozača za vozilo podnosi se zahtjev za izradu nove kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo.

Članak 3.c (NN 154/24)

(1) Kartica autotaksi vozača za vrijeme vožnje mora biti istaknuta u vozilu tako da je cijela prednja strana kartice vidljiva putniku.

(2) Kartica autotaksi vozača za vozilo stavlja se u donji desni kut prednjeg vjetrobranskog stakla vozila na način da je cjelokupna prednja strana kartice vidljiva s vanjske strane vozila.

Članak 3.d (NN 154/24)

(1) Nakon zaprimanja zahtjeva za izdavanje kratice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo, provjerava se ispunjavanje uvjeta iz članka 12.b stavak 2. točke 1. i 2. Zakona kako slijedi:

a) valjanost hrvatske vozačke dozvole B-kategorije u evidenciji koju vodi ministarstvo nadležno za unutarnje poslove

b) valjanost vozačke dozvole izdane u državama članicama Europske unije i trećim državama neposrednim uvidom u vozačku dozvolu

c) stečenu stručnu osposobljenost za vozače B-kategorije u evidenciji koji vodi ministarstvo nadležno za promet

d) za osobe koje su oslobođene obveze stjecanja početnih kvalifikacija za B-kategoriju, uvidom u odgovarajući dokument i

e) da je osoba napunila 21 godinu života, uvidom u odgovarajući osobni dokument.

(2) Ispunjavanje uvjeta dobrog ugleda iz članka 12.b stavka 2. točke 3. Zakona, odnosno izvod iz kaznene evidencije, nakon zaprimanja zahtjeva za izdavanje kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo, izdavatelj kartice pribavlja po službenoj dužnosti iz kaznene evidencije koju vodi ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa i uprave.

(3) Izdavatelj kartice, kontinuirano tijekom cijele godine, provjerava ispunjavanje uvjeta za izdavanje kartice autotaksi vozača i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo te u slučaju prestanka ispunjavanja bilo kojeg uvjeta donosi rješenje o ukidanju izdanih kartica.

(4) Rješenje iz stavka 3. ovoga članka, izdavatelj kartice dostavlja vozaču i njegovom poslodavcu prema podacima iz evidencije koji vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.

(5) Ako se tijekom periodičke provjere valjanosti vozačke dozvole B-kategorije utvrdi da je ista privremeno oduzeta, izdavatelj kartice rješenjem će privremeno ukinuti karticu autotaksi vozača i pripadajuću karticu autotaksi vozača za vozilo na isti rok.

(6) Ako se tijekom periodičke provjere valjanosti vozačke dozvole B-kategorije u evidenciji koju vodi ministarstvo nadležno za unutarnje poslove utvrdi da strani državljanin nije u propisanom roku zamijenio vozačku dozvolu izdanu u drugoj državi za hrvatsku vozačku dozvolu, izdavatelj kartice rješenjem će ukinuti karticu autotaksi vozača i pripadajuću karticu autotaksi vozača za vozilo.

Naknada za karticu autotaksi vozača

Članak 3.e (NN 154/24)

(1) Rok izdavanja kartice za autotaksi vozače i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo u redovnom postupku je 30 radnih dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.

(2) Rok izdavanja kartice za autotaksi vozače i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo u žurnom postupku je tri radna dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.

(3) Podnošenje zahtjeva za izdavanje kartice za autotaksi vozače i pripadajuće kartice autotaksi vozača za vozilo u žurnom postupku bit će omogućeni kada se za to steknu tehnički preduvjeti.

(4) Naknada za pokriće troškova iz ovoga članka uplaćuje se na račun pravne osobe koja obavlja javnu ovlast.

(5) Zahtjev za izdavanje kartice smatra se potpunim kada korisnik uplati naknadu za njeno izdavanje.

Sadržaj i oblik evidencije vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz

Članak 4. (NN 147/2171/22)

(1) Autotaksi prijevoznik evidenciju vozila kojima obavlja autotaksi prijevoz iz članka 14. stavka 7. Zakona vodi u elektroničkom obliku.

(2) Evidencija vozila iz stavka 1. ovoga članka najmanje mora sadržavati:

– ime, prezime i prebivalište fizičke osobe – obrtnika autotaksi prijevoznika, odnosno naziv tvrtke i sjedište pravne osobe autotaksi prijevoznika

– OIB autotaksi prijevoznika

– registarsku i VIN oznaku aktivnog vozila kojim se obavlja autotaksi prijevoz

– ekološku kategoriju vozila upisanu u prometnu dozvolu i

– naziv proizvođača i model vozila.

(3) Prvu evidenciju iz stavka 1. ovoga članka, autotaksi prijevoznik dužan je dostaviti izdavatelju licencije prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje licencije.

(4) Evidenciju iz stavka 1. ovoga članka s naznakom vozila s kojima planira obavljati prijevoz, autotaksi prijevoznik dužan je dostaviti izdavatelju dozvole prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje dozvole

(5) Sve promjene u evidenciji iz stavka 1. ovog članka autotaksi prijevoznik je dužan dostaviti izdavatelju licencije u roku od osam dana od dana nastanka promjene, na način da dostavi posljednju ažuriranu verziju evidencije i popis promjena izbrisanih i upisanih vozila u odnosu na posljednju evidenciju koju je dostavio izdavatelju licencije, pri čemu dostavljena ažurna evidencija odnosno popis promjena mora sadržavati datum brisanja odnosno upisa svakog pojedinog vozila u predmetnu evidenciju.

(6) Prijevoznik će sve podatke iz ovog članka izdavatelju licencije dostavljati u elektroničkom obliku i putem elektroničke pošte, a iznimno ih može dostaviti i otisnute u papirnatoj formi, preporučenom poštanskom pošiljkom, ako izdavatelj licencije nije omogućio prihvat podataka putem elektroničke pošte ili adresa elektroničke pošte nadležnog tijela prijevozniku nije poznata.

(7) U slučaju promjene vozila autotaksi prijevoznik dužan je osim izdavatelju licencije, promjenu u evidenciji dostaviti i izdavatelju dozvole.

(8) Ukoliko se uslijed promjene iz stavka 7. ovoga članka broj vozila naknadno poveća, tako da se promijenio cjenovni razred iz stavka 47. stavka 8. Zakona, prijevoznik će na poziv izdavatelja dozvole platiti razliku između prethodno plaćenog iznosa i iznosa koji treba platiti prema cjenovnom razredu u kojemu sada planira obavljati autotaksi prijevoz putnika.

Kontrola evidencije vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz

Članak 5.

(1) Na pisani zahtjev inspektora cestovnog prometa ili druge osobe ovlaštene za nadzor, autotaksi prijevoznik je dužan dati evidenciju iz članka 4. stavka 1. ovoga Pravilnika na uvid, na način da je dostavi elektroničkim putem odnosno elektroničkom poštom najkasnije u roku od tri dana od dana postavljenog zahtjeva za uvid.

(2) Na poseban pisani zahtjev inspektora cestovnog prometa ili druge osobe ovlaštene za nadzor, autotaksi prijevoznik je, iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, dužan predmetnu evidenciju u roku od osam dana od dana postavljenog zahtjeva dostaviti otisnutu u papirnatoj formi preporučenom poštanskom pošiljkom.

2. Osobni automobil namijenjen za javni prijevoz putnika

Članak 6. (NN 56/19, 127/21147/2171/22)

(1) Osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz, mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– imati ime i prezime te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziv tvrtke i sjedište pravne osobe istaknuto najmanje na vanjskim bočnim stranama vozila. Podaci navedeni na bočnim stranama vozila moraju odgovarati podacima navedenim u licenciji za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza. Visina slova u natpisu ne smije biti manja od 15 mm

– imati najmanje troja bočna vrata od kojih su vrata u drugom redu sjedala izvedena na desnoj strani vozila

– imati ugrađen i ispravan klima-uređaj

– imati ugrađen kočni protublokirajući sustav (ABS)

– imati ugrađene zračne jastuke najmanje za vozača i suvozača

– ako je vozilo opremljeno vučnom kukom, ista mora biti EURO izvedbe

– imati čistu i neoštećenu unutrašnjost vozila odnosno putničke kabine i

– imati pribor za čišćenje unutrašnjosti vozila odnosno putničke kabine

(2) Prilikom obavljanja prijevoza iz stavka 1. ovoga članka, ovisno o vrsti prijevoza koji se obavlja, na vjetrobranskom staklu vozila i vidljivo s vanjske strane mora biti istaknut natpis o vrsti prijevoza odnosno natpis »SHUTTLE PRIJEVOZ«, »POVREMENI PRIJEVOZ«, »POSEBNI LINIJSKI PRIJEVOZ« ili »MIKROPRIJEVOZ«.

(3) Ako se osobnim automobilom kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto obavlja javni linijski prijevoz putnika, na vjetrobranskom staklu vozila i vidljivo s vanjske strane potrebno je istaknuti natpis s naznakom polaznog i dolaznog mjesta na liniji koja se obavlja, ili naziv odredišta, ako se prijevoz obavlja unutar zona koje određuju jedinice lokalne samouprave odnosno ako se obavlja komunalni prijevoz putnika.

(4) Osobni automobil kategorije M1 kojim se obavlja iznajmljivanje vozila sa vozačem kao poseban oblik prijevoza, mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– imati čistu i neoštećenu unutrašnjost vozila odnosno putničke kabine

– imati pribor za čišćenje unutrašnjosti vozila odnosno putničke kabine i

– imati ugrađen navigacijski uređaj ili opremu.

(5) Osobni automobil kategorije M1 iz stavka 1. i stavka 4. ovoga Pravilnika od 1. 1. 2025. mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme koji su utvrđeni uredbama (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama.

(6) Osobni automobil kategorije M1 iz stavka 1. i stavka 4. ovoga članka mora ispunjavati i uvjete propisane posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

3. Autobus

Članak 7. (NN 56/1971/22)

(1) Autobus namijenjen za javni prijevoz putnika mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– imati ime i prezime te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziv tvrtke i sjedište za pravnu osobu istaknuto najmanje na vanjskim bočnim stranama autobusa. Podaci navedeni na bočnim stranama autobusa moraju odgovarati podacima navedenim u licenciji za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza. Visina slova u natpisu ne smije biti manja od 30 mm

– imati čistu i neoštećenu unutrašnjost vozila odnosno putničke kabine

– imati pribor za čišćenje unutrašnjosti vozila odnosno putničke kabine

– imati ispravan uređaj za zagrijavanje i prozračivanje vozila

– imati vanjske površine autobusa neoštećene ili uredno sanirane i

– imati sve znakove obavijesti i natpise unutar autobusa (ULAZ, IZLAZ, IZLAZ ZA NUŽDU i sl.) na hrvatskom jeziku.

(2) Autobus I. razreda kojim se obavlja prijevoz putnika unutar zona koje utvrđuju jedinice lokalne samouprave odnosno kojim se obavlja komunalni prijevoz putnika, može umjesto oznake iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka imati prepoznatljivu oznaku prijevoznika, te ne mora ispunjavati uvjet iz stavka 1. podstavka 3. ovoga članka.

Članak 8.

Autobus kojim se obavlja javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz ili shuttle prijevoz putnika, osim uvjeta propisanih člankom 7. ovoga Pravilnika, mora ispunjavati i sljedeće posebne uvjete:

– za autobuse u javnom linijskom prijevozu putnika istaknut natpis na vjetrobranskom staklu i vidljiv izvana, s naznakom polaznog i dolaznog autobusnog kolodvora/terminala/stajališta, te najmanje jednog usputnog autobusnog kolodvora/terminala/stajališta na liniji, kojim se označava smjer vožnje, osim za prijevoz putnika na linijama unutar zona koje uređuju jedinice lokalne samouprave odnosno na linijama komunalnog prijevoza, kada je dovoljno imati istaknut samo naziv odredišta prema kojem autobus vozi

– za autobuse u posebnom linijskom prijevozu putnika istaknut natpis na vjetrobranskom staklu i vidljiv izvana, s naznakom polaznog i dolaznog mjesta i nazivom naručitelja posebnog linijskog prijevoza koji mora biti istovjetan nazivu naručitelja prijevoza iz Ugovora o posebnom linijskom prijevozu

– za autobuse u povremenom prijevozu istaknut natpis »POVREMENI PRIJEVOZ«

– za autobuse u shuttle prijevozu istaknut natpis »SHUTTLE PRIJEVOZ« i oznaku relacije na kojoj se obavlja prijevoz te na vidljivom mjestu u autobusu postavljen cjenik prijevoza

– označen ukupan broj sjedećih i stajaćih mjesta u autobusu i

– numerički označeno svako sjedeće mjesto u autobusu II. i III. razreda.

Članak 9.

(1) Autobus kojim se obavlja javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz i povremeni prijevoz putnika do 100 km udaljenosti od polazišta u jednom smjeru, mora osim uvjeta propisanih člancima 7. i 8. ovoga Pravilnika, imati značajke autobusa I. ili II. razreda, sukladno posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

(2) Javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz i povremeni prijevoz putnika na udaljenosti do 100 km od polazišta u jednom smjeru, može se obavljati i autobusima III. razreda, sukladno posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

Članak 10.

Autobus kojim se obavlja javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz ili povremeni prijevoz putnika na udaljenostima većim od 100 km, a manjim od 700 km udaljenosti od polazišta u jednom smjeru, mora osim uvjeta propisanih člancima 7. i 8. ovoga Pravilnika, ispunjavati i značajke autobusa II. ili III. razreda, sukladno posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

Članak 11.

Autobus kojim se obavlja javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz ili povremeni prijevoz putnika na udaljenostima većim od 700 km udaljenosti od polazišta u jednom smjeru, osim uvjeta propisanih člancima 7. i 8. ovoga Pravilnika, mora ispunjavati i sljedeće uvjete:

– imati značajke autobusa III. razreda, sukladno posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama

– ugrađen i ispravan klima-uređaj

– ugrađene sigurnosne pojaseve najmanje za prvi red sjedala ispred kojeg nema sjedala s rukohvatom u skladu s Pravilnikom ECE-R 16 i

– ugrađen sanitarni čvor + WC koji je ispravan i može se koristiti tijekom puta.

Članak 12.

Autobusi iz članaka 7., 8., 9., 10. i 11. ovoga Pravilnika moraju ispunjavati i uvjete propisane posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

4. Teretno vozilo

Članak 13. (NN 56/1971/22)

(1) Teretno vozilo kojim se obavlja javni cestovni prijevoz tereta mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– imati ime i prezime te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziv tvrtke i sjedište za pravnu osobu istaknuto najmanje na vanjskim bočnim stranama kabine teretnog vozila. Podaci navedeni na bočnim stranama teretnog vozila moraju odgovarati podacima navedenim u licenciji za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza, a visina slova u natpisu ne smije biti manja od 30 mm

– imati vanjske površine vozila neoštećene ili uredno sanirane.

(2) Teretna vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz tereta moraju ispunjavati i uvjete propisane posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

5. POTPUNO AUTOMATIZIRANO VOZILO KOJIM SE PRUŽA USLUGA JAVNOG PRIJEVOZ PUTNIKA

Posebni uvjeti koje mora ispunjavati potpuno automatizirano vozilo

Članak 13.a  (NN 154/24)

Potpuno automatizirano vozilo mora ispunjavati sljedeće uvjete:

– biti jasno označeno natpisom »POTPUNO AUTOMATIZIRANO VOZILO« na prednjoj, stražnjoj i bočnim stranama vozila. Natpis na prednjoj strani vozila mora biti izveden zrcalno tako da se jasno ocrtava u odnosu na boju dijela vozila na kojem se natpis nalazi, pri čemu visina slova u natpisu ne smije biti manja od 90 mm.

– vozilo mora imati aktivni pokaznik koji prikazuje broj svjedodžbe operatora intervencije na daljinu tijekom obavljanja zadaća u vozilu.

Testiranje pružanja usluge potpuno automatiziranim vozilom

Članak 13.b (NN 154/24)

(1) Testiranje pružanja usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilom na registriranom vozilu uzorku u realnim uvjetima, provodi se prije početka pružanja usluge javnog prijevoza.

(2) Serija vozila za koju potpuno automatizirano vozilo uzorak nije zadovoljilo na testiranju ne može se koristiti za pružanje usluga javnog prijevoza.

(3) Pravna osoba koja obavlja cestovni prijevoz putnika potpuno automatiziranim vozilima mora osigurati najmanje po jednog operatora intervencije na daljinu na deset vozila koja se nalaze u prometu na cestama, odnosno operatora u vozilu po vozilu koje se nalazi u prometu na cestama tijekom testiranja pružanja usluge prijevoza.

Postupak testiranja pružanja usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilom

Članak 13.c (NN 154/24)

Postupak testiranja pružanja usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilom obuhvaća provjeru:

1. Funkcioniranja aplikacije za naručivanje i plaćanje prijevoza te vremensku i mjesna dostupnost usluge

2. Načina odabira mjesta za ukrcaj i iskrcaj putnika vodeći računa o sigurnosti ostalih sudionika u prometu te uvjeta preglednosti i prohodnosti na prometnim površinama koje koristi

3. Funkcioniranje daljinske intervencije odnosno nadzora potpuno automatiziranog vozila od strane operatora u vozilu ili operatora intervencije na daljinu, uključujući elemente poput adekvatne podatkovne veze, tehničke opreme te obuke operatora

4. Načina upravljanja incidentima, uključujući komunikaciju s putnicima i hitnim službama te manevar koji sustav poduzima u svrhu pomicanja ili stavljanja vozila u stanje minimalnog rizika (MRM i MRC)

5. Sustava i tehničke opreme za održavanje potpuno automatiziranih vozila te kibernetičke sigurnosti sukladno ISO 27001:2022 standardu

6. Načina komunikacije i suradnje s jedinicama lokalne samouprave i hitnim službama i

7. Prostorija iz kojih se obavlja daljinska intervencija kao i funkcionalnosti tehničke opreme i procedura koje se koriste kao garancije sigurnog prometovanja vozila u izvanrednim situacijama.

Način provedbe postupka testiranja usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilima

Članak 13.d (NN 154/24)

(1) U svrhu provedbe postupaka testiranja usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilima Ministar će imenovati Povjerenstvo.

(2) U Povjerenstvo iz stavka 1. ovoga članka se imenuju dva predstavnika Ministarstva nadležnog za promet, predstavnik Ministarstva nadležnog za unutarnje poslove i predstavnik upravitelja cesta. Predstavnik Ministarstva nadležnog za poslove prometa je ujedno i predsjednik Povjerenstva.

(3) Povjerenstvo pregledava propisanu dokumentaciju te provodi testiranje usluge prijevoza potpuno automatiziranim vozilom na registriranom vozilu uzorku. Radu Povjerenstva obavezno prisustvuje i predstavnik proizvođača potpuno automatiziranih vozila.

(4) Po završetku postupka iz stavka 3. ovoga članka Povjerenstvo izrađuje Izvješće o ispunjavanju uvjeta za izdavanje odobrenja za obavljanje prijevoza potpuno automatiziranim vozilima.

(5) Predsjednik Povjerenstva rukovodi radom Povjerenstva te potpisuje Izvješće, tako da svaki član Povjerenstva može navesti svoje izdvojeno mišljenje.

(6) Troškove koji nastanu u postupku testiranja snosi u cijelosti proizvođač/vlasnik potpuno automatiziranog vozila.

III. VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE

1. Autobus

Članak 14. (NN 56/1971/22)

Autobus koji obavlja prijevoz za vlastite potrebe mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– imati istaknut vidljivi napis »PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE« na vjetrobranskom staklu vozila i vidljivo izvana

– imati oznaku imena i prezimena te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziva i sjedišta trgovačkog društva koje obavlja prijevoz za vlastite potrebe, istaknutu najmanje na vanjskim bočnim stranama vozila, pri čemu podaci navedeni u oznaci moraju odgovarati podacima navedenim u Prijavi prijevoza za vlastite potrebe, a visina slova u oznaci ne smije biti manja od 30 mm

– imati vanjske površine autobusa neoštećene ili uredno sanirane i

– imati sve obavijesne natpise unutar autobusa (ULAZ, IZLAZ, IZLAZ ZA NUŽDU i sl.) na hrvatskom jeziku.

Članak 15.

Autobus kojim se obavlja prijevoz za vlastite potrebe na udaljenostima većim od 100 km udaljenosti od polazišta u jednom smjeru, osim uvjeta propisanih člankom 14. ovoga Pravilnika, mora ispunjavati i značajke autobusa II. ili III. razreda, sukladno posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

Članak 16.

Autobusi iz članaka 14. i 15. ovoga Pravilnika moraju ispunjavati i uvjete propisane posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

2. Teretno vozilo

Članak 17. (NN 56/1971/22)

Teretno vozilo kojim se obavlja prijevoz za vlastite potrebe mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete:

– istaknut vidljivi napis »PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE« na vratima vozila

– imati oznaku imena i prezimena te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziva i sjedišta trgovačkog društva koje obavlja prijevoz za vlastite potrebe, istaknuto najmanje na vanjskim bočnim stranama vozila, pri čemu podaci navedeni u oznaci moraju odgovarati podacima navedenim u Prijavi prijevoza za vlastite potrebe, a visina slova ne smije biti manja od 30 mm i

– imati vanjske površine vozila neoštećene ili uredno sanirane.

Članak 18.

Teretna vozila iz članka 17. ovoga Pravilnika moraju ispunjavati i uvjete propisane posebnim propisima koji reguliraju sigurnost prometa na cestama i tehničke uvjete za vozila u prometu na cestama.

3. Osobni automobil kategorije M1 kapaciteta (7+1) i (8+1) putničko mjesto

Članak 19. (NN 56/1971/22)

Osobni automobil kategorije M1 kapaciteta (7+1) i (8+1) putničko mjesto kojim se obavlja prijevoz osoba za vlastite potrebe, mora zadovoljiti sljedeće posebne uvjete:

– imati istaknut vidljivi napis »PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE« na vjetrobranskom staklu i vidljivo izvana

– imati oznaku imena i prezimena te najmanje grad prebivališta fizičke osobe-obrtnika, odnosno naziva i sjedišta trgovačkog društva koje obavlja prijevoz za vlastite potrebe, istaknuto najmanje na vanjskim bočnim stranama vozila, pri čemu podaci navedeni u oznaci moraju odgovarati podacima navedenim u Prijavi prijevoza za vlastite potrebe, a visina slova u oznaci ne smije biti manja od 15 mm i

– vanjske površine osobnog automobila neoštećene ili uredno sanirane.

IV. POTVRDA O ISPUNJAVANJU POSEBNIH UVJETA ZA VOZILA

Članak 20. (NN 147/21,  154/24)

(1) Ispunjavanje posebnih uvjeta iz ovoga Pravilnika dokazuje se Potvrdom o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila kojima se obavlja javni prijevoz ili prijevoz za vlastite potrebe.

(2) Potvrdu iz stavka 1. ovoga članka izdaje stanica za tehnički pregled vozila pri svakom redovnom tehničkom pregledu vozila, a na osnovi izvršenog pregleda vozila u kojem se utvrđuje ispunjava li vozilo posebne uvjete iz ovoga Pravilnika.

(3) Za nova vozila potvrda se izdaje pri prvom periodičkom tehničkom pregledu vozila ili pri prvom dolasku vozila na stanicu za tehnički pregled.

(4) U slučaju promjene podataka iz potvrde, potrebno je ishoditi novu potvrdu u roku od 15 dana od dana promjene.

(5) Za izdavanje Potvrde iz stavka 1. ovoga članka stanica za tehnički pregled naplaćuje naknadu čiju visinu utvrđuje ovlaštena stručna organizacija koja nadzire i upravlja poslovanjem stanica za tehnički pregled temeljem posebnih propisa odnosno temeljem javne ovlasti.

(6) Suglasnost na visinu naknade iz stavka 4. ovoga članka daje ministar nadležan za poslove prometa.

(7) Evidenciju izdanih potvrda vodi stanica za tehnički pregled vozila. Evidencija se vodi u elektroničkom obliku.

(8) Organizacija ovlaštena za obavljanje tehničkih pregleda vozila evidenciju iz stavka 6. ovoga članka razvrstanu prema namjeni vozila objavljuje na svojim internetskim mrežnim stranicama u formatu pogodnom za strojno čitanje i jednostavno pretraživanje, te jednom tjedno elektronički dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove prometa.

(9) Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozila tiskana je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.

Članak 21.(NN 147/21)

(1) Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo izdaje se prijevozniku, odnosno pravnoj ili fizičkoj osobi – obrtniku koja obavlja prijevoz na temelju važeće prometne dozvole.

(2) Potvrda o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo može se, na njegov zahtjev, izdati svakom vlasniku ili korisniku vozila.

(3) Potvrde iz članka 3. stavka 2. ovoga pravilnika primjenjuju se od 1. 7. 2022. godine, a evidencija iz članka 20. stavka 6. objavljuje se i dostavlja sukladno članku 20. stavku 7. ovoga pravilnika od 1. 4. 2022. godine..

Članak 22.

Vozilo koje sudjeluje u međunarodnom cestovnom prijevozu tereta temeljem ITF završnog dokumenta sukladno rezoluciji CEMT, ne mora imati Potvrdu o zadovoljavanju posebnih uvjeta iz ovoga Pravilnika.

VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 23. (NN 127/21, 147/2171/22,  154/24)

(1.) Osobni automobil M1 kojim se u trenutku stupanja na snagu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, br. 41/18) obavljao autotaksi prijevoz odnosno osobni automobil koji je imao važeći izvod iz licencije za obavljanje autotaksi prijevoza, do 1. siječnja 2025. godine, ne mora ispunjavati uvjet iz članka 3. stavka 1. podstavka 1.

(2.) Potvrde iz članka 21., izdane do 31. 12. 2024. godine vrijede do isteka roka važenja prometne dozvole vozila za koje su izdane.

(3.) Cjenik autotaksi usluga mora biti usklađen s odredbama članka 3. stavkom 1. podstavkom 2. te stavcima 3. i 4. istoga članka nakon 30. travnja 2025. godine.

Članak 24.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (»Narodne novine« br. 31/2014).

Članak 25.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 56/19

Članak 8.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 147/21

Članak 7.

Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2022. godine.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 71/22

Članak 10.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 Prijelazne i završne odredbe iz NN 154/24 od 30.12.2024.

Članak 8.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

PRILOG 1.

Prednja strana

STANICA ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA

»Naziv, adresa i telefonski broj stanice
za tehnički pregled koja je obavila pregled i izdala potvrdu«

Broj potvrde _______

POTVRDA
O ISPUNJAVANJU POSEBNIH UVJETA ZA VOZILO KOJIM SE OBAVLJA PRIJEVOZ

»Vrsta prijevoza za koju se izdaje potvrda«

__________________________________________________

Datum pregleda:

Sat izdavanja potvrde:

Potvrda vrijedi do:

__________________________________________________

OSNOVNI IDENTIFIKACIJSKI PODACI O VOZILU

Vrsta vozila:

Marka vozila:

Model vozila:

Tip vozila:

VIN oznaka:

Oblik karoserije:

Godina puštanja u promet:

Godina prve registracije u RH:

Taksimetar:

__________________________________________________

OCJENA STANICE ZA TEHNIČKI PREGLED VOZILA:

Na temelju članka 13. stavka 7. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine« br. 41/18, 98/19, 30/21, 89/21, 114/22 i 136/24) stanica za tehnički pregled potvrđuje da promatrano vozilo

 

»ispunjava« »ne ispunjava«


 

uvjete iz članka ______ »Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe« (»Narodne novine«, br. 50/18, 56/19, 107/20, 127/21, 147/21, 71/22 i 136/24) »vrsta vozila« za sudjelovanje u »vrsta prijevoza za koje vozilo zadovoljava«

Ova potvrda vrijedi samo uz prometnu dozvolu vozila.

__________________________________________________

Nadzornik: »broj licence, ime i prezime nadzornika«

M. P.

Stražnja strana

Sadržaj potvrde o ispunjavanju posebnih uvjeta za javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe

Potvrda mora sadržavati najmanje sljedeće elemente:

1. Naziv, adresa i telefonski broj stanice za tehnički pregled koja je obavila pregled i izdala potvrdu

2. Jedinstveni broj potvrde

3. Vrstu prijevoza za koji se potvrda izdaje

4. Najmanje sljedeće identifikacijske podatke o vozilu:

– Vrsta vozila,

– Marka vozila,

– Model vozila,

– Tip vozila,

– VIN oznaka,

– Oblik karoserije,

– Godina puštanja u promet,

– Godina prve registracije u RH

– Taksimetar da/ne

5. Navođenje zakonskih i podzakonskih propisa na osnovi kojih vozilo ispunjava ili ne ispunjava posebne uvjete propisane ovim pravilnikom

6. Napomenu »Ova potvrda vrijedi samo uz prometnu dozvolu vozila«.

7. Broj licence te ime i prezime nadzornika koji je obavio pregled.

PRILOG 2.

KARTICA AUTOTAKSI VOZAČA

Prednja strana kartice

Poleđina kartice

KARTICA AUTOTAKSI VOZAČA ZA VOZILO

Prednja strana kartice

Poleđina kartice

PRILOG 3.

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu