Baza je ažurirana 02.04.2025. 

zaključno sa NN 52/25

EU 2024/2679

NN 2/2019 (4.1.2019.), Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2019. godini

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 120. stavka 3. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, br. 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17 i 130/17), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. siječnja 2019. godine donijela

 

ODLUKU O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA, KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA FINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB I TROŠKOVA OGRJEVA KORISNICIMA KOJI SE GRIJU NA DRVA U 2019. GODINI

OPĆE ODREDBE

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi, kriteriji i mjerila za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2019. godini.

II.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb za centre za socijalnu skrb koji imaju sjedište na njihovom području, osiguravaju sredstva za materijalne i financijske rashode centara za socijalnu skrb.

Materijalni rashodi centara za socijalnu skrb su:

– naknade troškova zaposlenima (službena putovanja, naknade za rad na terenu, naknade za odvojeni život te stručno usavršavanje zaposlenika)

– rashodi za materijal i energiju (uredski materijal i ostali materijalni rashodi, materijal i sirovine, energija, materijal i dijelovi za tekuće održavanje i investicijsko održavanje i sitni inventar)

– rashodi za usluge (telefona, pošte i prijevoza, tekućeg i investicijskog održavanja, komunalne usluge, zakupnine i najamnine osim najma vozila, zdravstvene usluge, intelektualne i osobne usluge, računalne usluge i ostale usluge)

– ostali nespomenuti rashodi poslovanja (naknade za rad povjerenstava, upravnog vijeća i slično, premije osiguranja, reprezentacija, članarine, pristojbe i naknade i ostali nespomenuti rashodi poslovanja).

Financijski rashodi su:

– ostali financijski rashodi (bankarske usluge i usluge platnog prometa, negativne tečajne razlike i valutne klauzule, zatezne kamate i ostali nespomenuti financijski rashodi).

III.

Kriterij za materijalne i financijske rashode je broj radnika zaposlenih u centru za socijalnu skrb.

Mjerilo je prosječni mjesečni iznos sredstava po radniku.

IV.

Jedinica područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb, osigurava sredstva za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.

Kriterij za izdatke troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva je broj korisnika planiran u 2018. godini.

Mjerilo je iznos od 950,00 kuna po korisniku za troškove ogrjeva korisnicima koji se griju na drva.

V.

Na temelju kriterija i mjerila iz točke III. i IV. ove Odluke ukupna bilančna prava za 2019. godinu, po jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu su:

ŽUPANIJA Ukupno bilančna prava za 2019. godinu
1 2
ZAGREBAČKA 5.791.703
KRAPINSKO-ZAGORSKA 3.142.000
SISAČKO-MOSLAVAČKA 6.550.000
KARLOVAČKA 4.315.709
VARAŽDINSKA 2.751.254
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA 2.867.450
BJELOVARSKO-BILOGORSKA 3.785.838
PRIMORSKO-GORANSKA 4.911.100
LIČKO-SENJSKA 1.398.840
VIROVITIČKO-PODRAVSKA 2.938.416
POŽEŠKO-SLAVONSKA 2.248.423
BRODSKO-POSAVSKA 4.233.874
ZADARSKA 2.136.468
OSJEČKO-BARANJSKA 9.065.850
ŠIBENSKO-KNINSKA 4.432.000
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA 4.881.335
SPLITSKO-DALMATINSKA 8.543.500
ISTARSKA 2.766.015
DUBROVAČKO-NERETVANSKA 2.233.727
MEĐIMURSKA 2.595.240
GRAD ZAGREB 8.521.300
SVEUKUPNO 90.110.042

 

 

VI.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2%.

Ako jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 0,2% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2019. godinu s razdjela Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentralizirane funkcije centara za socijalnu skrb prati Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

VII.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o minimalnim standardima, kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva za 2019. godinu u okviru bilanciranih sredstava i po kriterijima i mjerilima utvrđenim u točkama III. i IV. ove Odluke.

Sredstva za materijalne i financijske rashode jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 366 – Pomoći proračunskim korisnicima drugih proračuna, dok su centri za socijalnu skrb dužni ista sredstva planirati, knjigovodstveno evidentirati i iskazivati u financijskim izvještajima na podskupini računa 636 – pomoći proračunskim korisnicima iz proračuna koji im nije nadležan.

VIII.

Jedinice područne (regionalne) samouprave i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2019. godine dostaviti do 31. ožujka 2020. godine na obrascima S – 1 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima centara za socijalnu skrb i S – 3 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba, koji su sastavni dio ove Odluke.

IX.

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može dati suglasnost za preraspodjelu ili prenamjenu, utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, ako se utvrdi da je za financiranje istog to prijeko potrebno.

Zahtjeve za suglasnost nositelji financiranja podnose Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

X.

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku na zahtjev nositelja financiranja iz točke II. stavka 1. ove Odluke može predložiti Vladi Republike Hrvatske izmjene i dopune utvrđenih bilančnih prava jedinicama područne (regionalne) samouprave, odnosno Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva, ako se utvrdi da je za financiranje istog to prijeko potrebno. Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku najkasnije do 30. lipnja 2019. godine, a Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku je najkasnije do 30. rujna 2019. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/18-04/446
Urbroj: 50301-25/14-19-2
Zagreb, 3. siječnja 2019.

Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

ŽUPANIJA: _________________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA CENTARA ZA SOCIJALNU SKRB

(Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2019. godini)

Zbirna tablica za centre za socijalnu skrb

TABLICA: S-1

R. br. Naziv Plan Ostvarenje Indeks Ostvarenje/Plan*100
Prihodi
1. Prihod od Županije ili Grada Zagreba za materijalne rashode      
2. Prihod od Županije ili Grada Zagreba za troškove ogrjeva      
3. Ukupni prihod (r. br. 1 do 2)      
Rashodi
4. Materijalni rashodi      
5. Pomoć za troškove ogrjeva      
6. Ukupni rashodi (r. br. 4 do 5)      
7. Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 6)      
8. Manjak prihoda (r. br. 6 – r. br. 3)      
9. Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni      
10. Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni      
11. Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju
(r. br. 7 – 8 + 9 – 10)
     
12. Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju
(r. br. 8 – 7 + 10 – 9)
     

 

 

ŽUPANIJA: ________________________________________

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA JEDINICA PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE I GRADA ZAGREBA

(Odluka o minimalnim financijskim standardima, kriterijima i mjerilima za financiranje materijalnih i financijskih rashoda centara za socijalnu skrb i troškova ogrjeva korisnicima koji se griju na drva u 2019. godini)

Obračun županija

TABLICA: S-3

R. br. Naziv Ostvarenje
Prihodi
1. Ostvareni prihod iz stope 0,2 za centre za socijalnu skrb  
2. Ostvareni prihod iz potpora za centre za socijalnu skrb  
3. Ukupni prihodi (r. br. 1 do 2)  
Rashodi
4. Doznaka županija centrima za socijalnu skrb  
 
5. Višak prihoda (r. br. 3 – r. br. 4)  
6. Manjak prihoda (r. br. 4 – r. br. 3)  
7. Višak prihoda iz prethodne godine – preneseni  
8. Manjak prihoda iz prethodne godine – preneseni  
9. Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju
(r. br. 5 – 6 + 7 – 8)
 
10. Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju
(r. br. 6 – 5 + 8 – 7)
 

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_2_36.html