VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 31. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) i članka 143. stavka 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. siječnja 2019. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:
– materijalne i financijske rashode
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje)
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
II.
Županijama i Gradu Zagrebu utvrđuju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda, rashoda za tekuće i investicijsko održavanje te rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini srednjeg školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.
Obračun iznosa materijalnih i financijskih rashoda izvršen je prema podacima o visini ovih rashoda, koja je bila utvrđena Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2018. godini (»Narodne novine«, broj 7/18), sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2019. – 2021. i Uputama za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2019. – 2021.
Obračun iznosa rashoda za tekuće i investicijsko održavanje, koji se sukladno Računskom planu proračuna odnose na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje, odjeljak 3237 – Intelektualne i osobne usluge i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja, izvršen je prema podacima o broju učenika, broju razrednih odjela i broju školskih zgrada u školskoj godini 2018./19. na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 62,12 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.223,33 kuna godišnje, po školskoj zgradi 11.333,41 kuna godišnje za srednje škole i 480,16 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.
Obračun iznosa rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koji se sukladno Računskom planu proračuna odnose na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, izvršen je prema podacima o broju učenika, broju razrednih odjela i broju školskih zgrada u školskoj godini 2018./19. na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 170,69 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.361,62 kuna godišnje i po školskoj zgradi 6.717,23 kuna godišnje.
Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih u školsku godinu 2018./19. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.
PRIKAZ OBRAČUNA BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE, RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE TE RASHODA ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U 2019. GODINI
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Obračunan iznos materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje srednjih škola |
Obračunan iznos materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje učeničkih domova |
Obračunan iznos rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
Ukupno minimalni financijski standard srednjeg školstva (kn) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 = 2 + 3 + 4 |
|
ŽUPANIJE |
|
|
|
|
1. |
Zagrebačka |
12.241.527 |
637.335 |
2.241.093 |
15.119.955 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
9.994.481 |
1.505.197 |
1.651.844 |
13.151.522 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
12.299.326 |
359.349 |
1.882.771 |
14.541.446 |
4. |
Karlovačka |
12.727.655 |
1.579.778 |
1.853.403 |
16.160.836 |
5. |
Varaždinska1 |
19.820.980 |
2.074.730 |
2.371.548 |
24.267.258 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
9.446.968 |
725.478 |
1.476.066 |
11.648.512 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
10.727.158 |
2.474.760 |
1.690.997 |
14.892.915 |
8. |
Primorsko-goranska |
22.048.661 |
6.258.092 |
3.728.708 |
32.035.461 |
9. |
Ličko-senjska |
3.632.356 |
888.202 |
547.447 |
5.068.005 |
10. |
Virovitičko-podravska |
7.241.778 |
806.840 |
1.095.521 |
9.144.139 |
11. |
Požeško-slavonska |
6.866.950 |
1.823.864 |
1.318.227 |
10.009.041 |
12. |
Brodsko-posavska |
13.138.940 |
0 |
1.937.450 |
15.076.390 |
13. |
Zadarska |
16.277.607 |
1.572.998 |
2.386.569 |
20.237.174 |
14. |
Osječko-baranjska |
25.644.150 |
3.735.871 |
4.026.088 |
33.406.109 |
15. |
Šibensko-kninska |
8.677.504 |
0 |
1.360.911 |
10.038.415 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
14.093.379 |
149.164 |
2.531.864 |
16.774.407 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
37.038.925 |
3.579.927 |
6.571.600 |
47.190.452 |
18. |
Istarska |
17.590.231 |
1.769.623 |
2.469.780 |
21.829.634 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
11.025.287 |
2.108.631 |
2.040.140 |
15.174.058 |
20. |
Međimurska |
7.510.833 |
854.301 |
1.488.852 |
9.853.986 |
21. |
Grad Zagreb |
63.869.023 |
14.129.863 |
13.201.851 |
91.200.737 |
UKUPNO ŽUPANIJE |
341.413.719 |
47.034.003 |
58.372.730 |
446.820.452 |
1 U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 500.000 kuna (najam – JPP), a istodobno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Također, rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 500.000 kuna (najam – JPP), a istodobno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
III.
Sredstva ukupnog minimalnog financijskog standarda srednjeg školstva iz točke II. ove Odluke, županije i Grad Zagreb planiraju i realiziraju na osnovi vlastitih financijskih planova, a za rashode utvrđene u točki I. ove Odluke.
Županije i Grad Zagreb u financijskim planovima, iz stavka 1. ove točke, iskazuju ukupni iznos minimalnog financijskog standarda, a pojedine rashode iz točke I. ove Odluke planiraju i realiziraju u skladu s objektivnim potrebama za financiranje sustava srednjeg školstva u 2019. godini.
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3 %.
Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3 % ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, razliku do ukupnog minimalnog financijskog standarda ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2019. godinu i projekcija za 2020. i 2021. godinu, u razdjelu 080 Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva prati Ministarstvo znanosti i obrazovanja na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
V.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova u 2019. godini u okvirima ukupnog minimalnog financijskog standarda srednjeg školstva utvrđenog u točki II. ove Odluke.
VI.
Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti i obrazovanja izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2019. godine dostaviti do 31. ožujka 2020. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.
VIII.
Ova Odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/18-04/405
Urbroj: 50301-27/04-19-3
Zagreb, 3. siječnja 2019.
Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.
|
|
|
|
|
|
|
SŠ-DEC-IZVJEŠĆE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nositelj financiranja: |
-- ODABERITE -- |
|
|
|
|
|
||
Naziv službe: |
|
|
|
|
|
|
||
Adresa i sjedište: |
|
|
|
|
|
|
||
Telefon /telefax: |
|
|
|
|
|
|
||
E-mail: |
|
|
|
|
|
|
||
Osoba za kontakt: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZVJEŠĆE O PRIHODIMA I RASHODIMA DECENTRALIZIRANIH FUNKCIJA SREDNJEG ŠKOLSTVA |
||||||||
|
|
ZA RAZDOBLJE |
-- ODABERITE RAZDOBLJE -- |
-- ODABERITE GODINU -- |
GODINE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
REDNI BROJ |
OPIS |
PLAN PRIHODA I RASHODA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE (iznosi iz NN) |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II. RASHODI PO NAČELU NASTANKA TROŠKA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE |
INDEKS KOL. 4 / KOL. 3 |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II. RASHODI PLAĆENI U OBRAČUNSKOM RAZDOBLJU |
INDEKS KOL. 6 / KOL.3 |
Prenesene nepodmirene obveze iz prethodne godine po ekonomskoj klasifikaciji (IZNOS POD D KOL. 3 = IZNOS POD II. KOL. 8) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
r. br. |
opis |
iznos |
prihodi_rashodi_1 |
index_1 |
prihodi_rashodi_2 |
index_2 |
prijenos |
|
I |
UKUPNI PRIHODI (3+4+5) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
1 |
Prihodi iz dodatnog udjela poreza na dohodak (izvorni prihod) |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Prihodi iz sredstava pomoći izravnanja |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Ukupno (1+2) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
4 |
Preneseni prihodi iz prethodne godine |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Ostali prihodi vezani uz dec. funkcije |
|
|
|
|
|
|
|
II |
UKUPNI RASHODI (A+B+C) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
A |
Ukupno rashodi poslovanja (A1.+A2.+ A3.) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
A1.) |
Energenti |
|
|
|
|
|
|
|
A2.) |
Prijevoz zaposlenika srednjeg školstva |
|
|
|
|
|
|
|
A3.) |
Ostali rashodi |
|
|
|
|
|
|
|
B |
Smještaj i prehrana učenika u učeničkim domovima |
|
|
|
|
|
|
|
C |
Ukupni rashodi za materij. dijelove i usluge tekućeg i invest. održavanja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini ( C1.+ C2.) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
C1.) |
Rashodi za nabavu proizv. dugotr. imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|
|
|
|
|
|
|
C2.) |
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja |
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZLIKA ( I – II ) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
D |
Preneseni rashodi iz prethodne godine |
|
|
|
|
|
|
Napomena: Priložiti bilješke uz financijsko izvješće
U _____________________________________ god.
M.P.
Pročelnik:
______________
Kontrola ispunjenosti tablice: |
|
– nije odabran nositelj financiranja |
|
– nije odabrano razdoblje |
Kontrolni broj: |
– nije odabrana godina |
3 |
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_2_35.html