VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 31. stavka 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) i članka 143. stavka 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. siječnja 2019. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima za:
– materijalne i financijske rashode
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje, usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje)
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
II.
Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima utvrđuju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda, rashoda za tekuće i investicijsko održavanje te rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnog školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.
Obračun iznosa materijalnih i financijskih rashoda izvršen je prema podacima o visini ovih rashoda, koja je bila utvrđena Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2018. godini (»Narodne novine«, broj 7/18), sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2019. – 2021. i Uputama za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2019. – 2021.
Obračun iznosa rashoda za tekuće i investicijsko održavanje, koji se sukladno Računskom planu proračuna odnose na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje, odjeljak 3237 – Intelektualne i osobne usluge i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja, izvršen je prema podacima o broju učenika, broju razrednih odjela i broju školskih zgrada u školskoj godini 2018./19. na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 59,57 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.005,52 kuna godišnje, po školskoj zgradi 7.432,90 kuna godišnje.
Obračun iznosa rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koji se sukladno Računskom planu proračuna odnose na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, izvršen je prema podacima o broju učenika, broju razrednih odjela i broju školskih zgrada u školskoj godini 2018./19. na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 182,22 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.075,59 kuna godišnje i po školskoj zgradi 4.903,65 kuna godišnje.
PRIKAZ OBRAČUNA BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE, RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE TE RASHODA ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U 2019. GODINI
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Obračunan iznos materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Obračunan iznos rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
Ukupno minimalni financijski standard osnovnog školstva (kn) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
|
ŽUPANIJE |
|
|
|
1. |
Zagrebačka |
38.414.191 |
5.417.916 |
43.832.107 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
23.717.913 |
3.996.928 |
27.714.841 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
27.361.476 |
2.847.323 |
30.208.799 |
4. |
Karlovačka |
18.737.230 |
2.156.882 |
20.894.112 |
5. |
Varaždinska1 |
36.462.788 |
1.244.719 |
37.707.507 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
11.980.319 |
2.041.261 |
14.021.580 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
18.991.851 |
3.050.590 |
22.042.441 |
8. |
Primorsko-goranska |
24.441.601 |
4.112.796 |
28.554.397 |
9. |
Ličko-senjska |
11.934.310 |
1.222.703 |
13.157.013 |
10. |
Virovitičko-podravska |
14.167.069 |
2.292.572 |
16.459.641 |
11. |
Požeško-slavonska |
15.143.997 |
1.795.016 |
16.939.013 |
12. |
Brodsko-posavska |
22.121.737 |
3.107.777 |
25.229.514 |
13. |
Zadarska |
23.616.741 |
3.326.706 |
26.943.447 |
14. |
Osječko-baranjska |
42.089.397 |
6.570.958 |
48.660.355 |
15. |
Šibensko-kninska |
13.880.893 |
1.642.999 |
15.523.892 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
21.158.855 |
3.700.765 |
24.859.620 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
53.551.848 |
9.122.013 |
62.673.861 |
18. |
Istarska |
16.794.675 |
2.276.355 |
19.071.030 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
17.110.121 |
2.981.120 |
20.091.241 |
20. |
Međimurska |
16.237.046 |
2.975.247 |
19.212.293 |
21. |
Grad Zagreb |
98.609.928 |
22.097.304 |
120.707.232 |
UKUPNO ŽUPANIJE |
563.523.986 |
90.979.950 |
654.503.936 |
1 U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istodobno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Također, rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istodobno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Obračunan iznos materijalnih i financijskih rashoda te rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Obračunan iznos rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
Ukupno minimalni financijski standard osnovnog školstva (kn) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2 + 3 |
|
GRADOVI |
|
|
|
1. |
Velika Gorica |
11.133.407 |
2.225.815 |
13.359.222 |
2. |
Samobor |
7.289.560 |
1.143.988 |
8.433.548 |
3. |
Vrbovec |
3.612.406 |
641.023 |
4.253.429 |
4. |
Zaprešić |
2.674.491 |
654.202 |
3.328.693 |
5. |
Krapina |
1.748.099 |
430.695 |
2.178.794 |
6. |
Sisak |
7.481.372 |
1.293.003 |
8.774.375 |
7. |
Kutina |
4.417.097 |
844.639 |
5.261.736 |
8. |
Karlovac |
9.108.726 |
1.576.405 |
10.685.131 |
9. |
Varaždin |
6.663.108 |
1.301.142 |
7.964.250 |
10. |
Koprivnica |
5.861.815 |
1.023.444 |
6.885.259 |
11. |
Križevci |
4.348.260 |
845.274 |
5.193.534 |
12. |
Đurđevac |
1.553.194 |
287.070 |
1.840.264 |
13. |
Bjelovar |
5.571.359 |
1.138.447 |
6.709.806 |
14. |
Rijeka |
14.850.850 |
3.180.435 |
18.031.285 |
15. |
Crikvenica |
1.342.155 |
331.122 |
1.673.277 |
16. |
Opatija |
1.018.805 |
211.394 |
1.230.199 |
17. |
Gospić |
3.391.904 |
430.437 |
3.822.341 |
18. |
Virovitica |
4.202.284 |
790.927 |
4.993.211 |
19. |
Požega |
4.485.355 |
584.921 |
5.070.276 |
20. |
Slavonski Brod |
10.757.914 |
2.209.072 |
12.966.986 |
21. |
Zadar |
8.141.066 |
2.524.439 |
10.665.505 |
22. |
Osijek |
13.481.350 |
2.736.176 |
16.217.526 |
23. |
Šibenik |
6.806.505 |
1.334.206 |
8.140.711 |
24. |
Vinkovci |
5.307.215 |
1.337.869 |
6.645.084 |
25. |
Vukovar |
7.171.601 |
934.444 |
8.106.045 |
26. |
Makarska |
1.819.596 |
594.071 |
2.413.667 |
27. |
Split |
16.856.707 |
4.896.974 |
21.753.681 |
28. |
Pula – Pola |
8.458.631 |
1.736.708 |
10.195.339 |
29. |
Labin |
2.307.156 |
505.746 |
2.812.902 |
30. |
Pazin |
5.699.839 |
602.709 |
6.302.548 |
31. |
Poreč – Parenzo |
3.109.164 |
622.712 |
3.731.876 |
32. |
Rovinj – Rovigno |
2.023.948 |
478.441 |
2.502.389 |
33. |
Umag – Umago |
2.791.630 |
455.390 |
3.247.020 |
34. |
Dubrovnik |
6.135.497 |
1.297.390 |
7.432.887 |
35. |
Čakovec |
4.183.736 |
1.149.500 |
5.333.236 |
UKUPNO GRADOVI |
205.805.802 |
42.350.230 |
248.156.032 |
|
SVEUKUPNO RH |
769.329.788 |
133.330.180 |
902.659.968 |
III.
Sredstva ukupnog minimalnog financijskog standarda osnovnog školstva iz točke II. ove Odluke, županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i realiziraju na osnovi vlastitih financijskih planova, a za rashode utvrđene u točki I. ove Odluke.
Županije, Grad Zagreb i gradovi u financijskim planovima iz stavka 1. ove točke iskazuju ukupni iznos minimalnog financijskog standarda, a pojedine rashode iz točke I. ove Odluke planiraju i realiziraju u skladu s objektivnim potrebama za financiranje sustava osnovnog školstva u 2019. godini.
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,9 %.
Ako županije, Grad Zagreb i gradovi iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,9 % ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, razliku do ukupnog minimalnog financijskog standarda ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2019. godinu i projekcija za 2020. i 2021. godinu, u razdjelu 080 Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ostvarivanje prihoda za izvršavanje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva prati Ministarstvo znanosti i obrazovanja na temelju mjesečnih izvještaja o ostvarenim prihodima od dodatnog udjela u porezu na dohodak koje dostavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
V.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva u 2019. godini u okvirima ukupnog minimalnog financijskog standarda osnovnog školstva utvrđenog u točki II. ove Odluke.
VI.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su Ministarstvu znanosti i obrazovanja izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2019. godine dostaviti do 31. ožujka 2020. godine na obrascu OŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su sredstva za rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te sredstva za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.
VIII.
Ova Odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/18-04/405
Urbroj: 50301-27/04-19-2
Zagreb, 3. siječnja 2019.
Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.
|
|
|
|
|
|
|
OŠ-DEC-IZVJEŠĆE |
|
Nositelj financiranja: |
-- ODABERITE -- |
|
|
|
|
|
||
Naziv službe: |
|
|
|
|
|
|
||
Adresa i sjedište: |
|
|
|
|
|
|
||
Telefon /telefax: |
|
|
|
|
|
|
||
E-mail: |
|
|
|
|
|
|
||
Osoba za kontakt: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IZVJEŠĆE O PRIHODIMA I RASHODIMA DECENTRALIZIRANIH FUNKCIJA OSNOVNOG ŠKOLSTVA |
||||||
|
|
ZA RAZDOBLJE |
-- ODABERITE RAZDOBLJE -- |
-- ODABERITE GODINU -- |
GODINE |
|
|
|
REDNI BROJ |
OPIS |
PLAN PRIHODA I RASHODA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE (iznosi iz NN) |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II. RASHODI PO NAČELU NASTANKA TROŠKA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE |
INDEKS KOL. 4/KOL. 3 |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II. RASHODI PLAĆENI U OBRAČUNSKOM RAZDOBLJU |
INDEKS KOL. 6/ KOL. 3 |
Prenesene nepodmirene obveze iz prethodne godine po ekonomskoj klasifikaciji (IZNOS POD C KOL. 3 = IZNOS POD II. KOL. 8) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
r. br. |
opis |
iznos |
prihodi_rashodi_1 |
index_1 |
prihodi_rashodi_2 |
index_2 |
prijenos |
|
I. |
UKUPNI PRIHODI (3 + 4 + 5) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
1 |
Prihodi iz dodatnog udjela poreza na dohodak (izvorni prihod) |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Prihodi iz sredstava pomoći izravnanja |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Ukupno (1+2) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
4 |
Preneseni prihodi iz prethodne godine |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Ostali prihodi vezani uz dec. funkcije |
|
|
|
|
|
|
|
II. |
UKUPNI RASHODI (A + B) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
A |
Ukupno rashodi poslovanja (A1. + A2. + A3.) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
A1.) |
Energenti |
|
|
|
|
|
|
|
A2.) |
Prijevoz učenika sukladno čl. 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi |
|
|
|
|
|
|
|
A3.) |
Ostali rashodi |
|
|
|
|
|
|
|
B |
Ukupni rashodi za materij. dijelove i usluge tekućeg i invest. održavanja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini (B1. + B2.) |
0 |
0 |
|
0 |
|
0 |
|
B1.) |
Rashodi za nabavu proizv. dugotr. imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|
|
|
|
|
|
|
B2.) |
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja |
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZLIKA (I. – II.) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
|
C |
Preneseni rashodi iz prethodne godine |
|
|
|
|
|
|
Napomena: Priložiti bilješke uz financijsko izvješće
U _____________________________________ god.
M.P.
Pročelnik:
______________
Kontrola ispunjenosti tablice: |
|
– nije odabran nositelj financiranja |
|
– nije odabrano razdoblje |
Kontrolni broj: |
– nije odabrana godina |
3 |
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_2_34.html