Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu

MINISTARSTVO PRAVOSUĐA

Na temelju članka 13. stavak 1. točka. 9. Zakona o javnom bilježništvu (»Narodne novine«, broj 78/93, 29/94, 16/07 i 75/09) donosim

 

PRAVILNIK O JAVNOBILJEŽNIČKIM UREDIMA

Pročišćeni tekst

NN 123/11115/12, 47/20, 141/20

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji za određivanje smještaja, prostora, opreme i uređenja javnobilježničkih ureda.

Članak 2.

Svaki javni bilježnik dužan je imati ured u mjestu koje mu je određeno kao njegovo sjedište, koji će po svom smještaju, prostoru, opremi i uređenju odgovarati zahtjevima propisanim Zakonom o javnom bilježništvu, Javnobilježničkim poslovnikom i ovim Pravilnikom.

Javnobilježnički ured mora biti smješten u takvim prostorijama i opremljen na način koji je primjeren ugledu javnobilježničke službe.

Članak 3. (NN 141/20)

Prostorije u kojima je smješten javnobilježnički ured moraju biti posebna građevinska cjelina, s odvojenim ulazom.

Javnobilježnički ured mora imati najmanje 5 prostorija, i to: prijemnu prostoriju, prostoriju za održavanje ostavinske rasprave, radnu sobu, čekaonicu i prostoriju za arhivu koja ne može biti manja od 10 m2 i mokri čvor. Ukupna površina javnobilježničkog ureda, ne može biti manja od 85 m2. U izuzetnim slučajevima, u javnobilježničkim uredima gdje javnobilježničku službu obavljaju javni bilježnik i do dva djelatnika, može se odobriti obavljanje službe i u manjim uredima, ali čija ukupna površina ne može biti manja od 50 m2.

Zajednički javnobilježnički ured mora imati osim prostorija navedenih u stavku 2. ovoga članka i radnu sobu za drugog javnog bilježnika i prostor za arhiv koji ne može biti manji od 20 m2 ili dva odvojena prostora za arhiv od po najmanje 12 m2. Ukupna površina zajedničkog javnobilježničkog ureda ne može biti manja od 120 m2.

Pisarnica u kojoj javni bilježnik održava uredovne dane mora udovoljavati kriterijima propisanim ovim Pravilnikom, osim ukupne površine, broja prostorija i opreme prostorije namijenjene za čuvanje dokumentarnog i arhivskog gradiva.

Članak 4. (NN 115/12, 141/20)

Javnobilježnički ured mora biti smješten u poslovnom prostoru, a koji se može nalaziti u stambenoj ili stambeno-poslovnoj zgradi, koja svojim vanjskim i unutarnjim stanjem neće bitno odstupati od uobičajenog poslovnog prostora namijenjenog za obavljanje kakve državne ili druge javne službe.

Javnobilježnički ured ne smije biti smješten u zgradi koja bi po svom izgledu, odnosno djelatnostima koje se u njoj obavljaju mogla dovesti u pitanje ugled javnobilježničke službe.

Javnobilježnički ured mora se nalaziti najviše do 1. kata ako u stambenoj ili poslovnoj zgradi nema dizala.

Javnobilježničkom uredu mora biti osiguran nesmetan pristup te kretanje, boravak i rad osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti u skladu s posebnim propisima.

Članak 5.

Javnobilježnički ured mora biti na prikladan način zaštićen od provale (protuprovalna vrata i rešetke na prozorima ili alarmni uređaj s dojavom i sl).

Članak 6.

Prostorije u javnobilježničkom uredu moraju biti uredne, čiste i opskrbljene protupožarnim uređajima i sredstvima, prema propisima koji uređuju protupožarnu zaštitu u državnoj upravi.

Članak 7. (NN 115/12, 141/20)

Svaki javnobilježnički ured mora imati prostoriju za čuvanje dokumentarnog i arhivskog gradiva koja mora ispunjavati uvjete i standarde utvrđene posebnim propisima koji propisuju upravljanje dokumentarnim i arhivskim gradivom.

Uz posebno dopuštenje ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa javni bilježnik može osigurati primjeren prostor i opremu za pohranu i zaštitu dokumentarnog i arhivskog gradiva izvan ureda, koji mora ispunjavati uvjete utvrđene posebnim propisima koji propisuju upravljanje dokumentarnim i arhivskim gradivom.

Svaki javnobilježnički ured mora imati sigurnosnu blagajnu radi pohrane primljenog novca, dragocjenosti, vrijednosnih papira i drugih vrijednih pologa te spisa koji se moraju posebno čuvati.

Svaki javnobilježnički ured mora imati telefon, telefaks i fotokopirni aparat, dva računala s mogućnošću pristupa internetu te odgovarajući broj pisača.

Svaki javnobilježnički ured obvezan je za elektroničko vođenje upisnika koristiti informacijski sustav (ili računalni sustav) prihvaćen i odobren od Hrvatske javnobilježničke komore.

Svaki javnobilježnički ured mora imati odgovarajući broj atestiranih protupožarnih aparata, sukladno propisima koji uređuju tu materiju, te protuprovalnu zaštitu u vidu protuprovalnih vrata ili ugovorene usluge protuprovalne zaštite.

Članak 8.

Svaki javnobilježnički ured mora imati pisaće stolove i odgovarajući broj stolica za javnog bilježnika i osobe zaposlene u njegovom uredu. Javnobilježnički ured mora imati potreban broj stolica za stranke u radnoj prostoriji u kojoj se održavaju ostavinske rasprave i čekaonice.

Članak 9.

U svakoj radnoj prostoriji i čekaonici javnog bilježnika mora biti izvješen na zid grb Republike Hrvatske. Zabranjeno je u uredu javnog bilježnika isticati materijale u svezi s političkom djelatnošću.

Članak 10. (NN 141/20)

Pregled javnobilježničkog ureda obavlja Povjerenstvo ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa.

Članove Povjerenstva iz stavka 1. ovog članka imenuje ministar nadležan za poslove pravosuđa.

Trošak pregleda javnobilježničkog ureda snosi javni bilježnik.

Visinu troškova pregleda odlukom utvrđuje ministar nadležan za poslove pravosuđa.

Članak 11. (NN 141/20)

Osoba koja je imenovana za javnog bilježnika, najkasnije u roku od 30 dana od dana imenovanja, zatražit će od ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa da pregleda prostorije i opremu namijenjene za njegov javnobilježnički ured.

Javni bilježnik koji namjerava preseliti svoj dosadašnji javnobilježnički ured na drugu adresu u mjestu svog sjedišta ili postojeći ured proširiti odnosno adaptirati podnosi zahtjev za pregled prostora ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa uz naznaku adrese i osnovnih podataka predloženog prostora namijenjenog za njegov javnobilježnički ured (površina, tlocrt, namjena).

Ministar nadležan za poslove pravosuđa može od predsjednika nadležnog općinskog suda zatražiti da obavi pregled iz stavka 1. i 2. ovoga članka.

U slučaju negativnog mišljenja predsjednika suda iz stavka 3. ovog članka osoba imenovana za javnog bilježnika odnosno javni bilježnik može u roku od osam dana zatražiti da poslovni prostor pregleda Povjerenstvo ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa.

O utvrđenom činjeničnom stanju osobe koje obavljaju pregled sastavljaju poseban zapisnik u kojemu iznose utvrđene činjenice i svoje mišljenje o tome odgovara li pregledani prostor uvjetima utvrđenim ovim Pravilnikom i posebnim propisima.

O ispunjenosti uvjeta za obavljanje javnobilježničke službe u predloženom prostoru iz stavka 1. i 2. ovog članka ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa odlučuje rješenjem.

Članak 12. (NN 141/20)

Ako prostor i oprema za javnobilježnički ured ne odgovara kriterijima utvrđenim ovim Pravilnikom, Povjerenstvo ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa u zapisniku o pregledu prostora iz prethodnog članka, utvrdit će nedostatke predloženog prostora i opreme i dati nalog javnom bilježniku da u roku od 30 dana od izvršenog pregleda osigura drugi odgovarajući prostor i opremu, odnosno da otkloni nedostatke predloženog prostora i opreme.

Ako javni bilježnik u roku iz prethodnog stavka ovoga članka ne udovolji nalogu ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa, javni bilježnik sukladno članku 21. stavak 1. točka 1. Zakona o javnom bilježništvu bit će razriješen javnobilježničke dužnosti.

Članak 13. (NN 141/20)

Prije nego što Hrvatska javnobilježnička komora odredi i objavi datum početka rada javnog bilježnika, Povjerenstvo ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa utvrdit će da su prostor i oprema javnobilježničkog ureda pripremljeni za uporabu.

Na pregled prostorija i opreme iz stavka 1. ovoga članka na odgovarajući način primijenit će se odredbe članka 10. ovoga Pravilnika.

Članak 13.a (NN 47/20, (NN 141/20))

(1) Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa može iz osobito opravdanih razloga na zahtjev javnog bilježnika ili vršitelja dužnosti javnog bilježnika privremeno dozvoliti obavljanje javnobilježničke službe u prostoru koji ne ispunjava kriterije iz članka 3. ovog Pravilnika koji se odnose na ukupnu površinu javnobilježničkog ureda i broj prostorija te članka 7. stavka 1. ovog Pravilnika.

(2) O zahtjevu iz stavka 1. ovog članka Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa odlučuje rješenjem.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 14.

Javni bilježnici koji obavljaju javnobilježničku službu u prostorima i s opremom sukladno Pravilniku o javnobilježničkim uredima (»Narodne novine«, broj 38/94, 82/94 i 64/02) nastavljaju s radom u postojećim uredima, a dužni su uskladiti opremu ureda s odredbama ovog Pravilnika u roku od šest mjeseci.

U slučaju podnošenja zahtjeva za preseljenje ureda u novi poslovni prostor, na njih će se primijeniti odredbe ovog Pravilnika.

Članak 15.

Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o javnobilježničkim uredima (»Narodne novine«, broj 38/94, 82/94 i 64/02).

Članak 16.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 115/12

Članak 3.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu petnaest dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 47/20

Članak 2.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 141/20

Članak 9.

Povjerenstvo za pregled javnobilježničkih ureda ministar nadležan za poslove pravosuđa imenovat će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.

Imenovanjem članova Povjerenstva za pregled javnobilježničkih ureda prestaje s radom Komisija za pregled javnobilježničkih ureda imenovana prema ranijim propisima.

Članak 10.

Javni bilježnici koji obavljaju javnobilježničku službu u prostorima i s opremom sukladno Pravilniku o javnobilježničkim uredima (»Narodne novine«, broj 123/11, 115/12 i 47/20) nastavljaju s radom u postojećim uredima, a dužni su uskladiti opremu ureda s odredbama ovog Pravilnika u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.

Članak 11.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

 

 

 

Copyright © Ante Borić