Baza je ažurirana 02.01.2025.
zaključno sa NN 135/24
EU 2024/2679
Naputak o načinu postupanja u slučaju zlouporabe poziva na broj 112 – PROČIŠĆENI TEKST
DRŽAVNA UPRAVA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE
Na temelju članka 7. stavka 5. Pravilnika o jedinstvenom europskom broju za hitne službe (»Narodne novine«, broj 82/09.), ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje uz prethodnu suglasnost Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije donosi
PROČIŠĆENI TEKST (NN 107/10, 78/11)
Sadržaj Naputka
Članak 1.
Ovim Naputkom propisuje se postupak utvrđivanja zlouporabe poziva na broj 112 i način postupanja nadležnog centra 112 u slučaju utvrđene zlouporabe poziva na broj 112 prema operatorima koji su ovlašteni pružati javnu komunikacijsku uslugu ili davati na korištenje javnu komunikacijsku mrežu ili povezanu opremu.
Postupak utvrđivanja zlouporabe poziva na broj 112
Članak 2.
Zlouporaba poziva na broj 112 je ostvarivanje poziva na broj 112 kojim se lažno dojavljuje o nepostojećem hitnom slučaju ili prijetnji te ostvarivanje poziva na broj 112 koji nije vezan za hitni slučaj u kojemu je ugrožen ljudski život, zdravlje ljudi, imovina ili okoliš, a koji pozivatelj uporno nastavlja unatoč opetovanim upozorenjima operatera kako poziv nije u nadležnosti centra 112.
Zlouporabu poziva na broj 112 utvrđuje operater jedinstvenog operativno-komunikacijskog centra za sve vrste hitnih situacija – centra 112 koji je ustrojen i djeluje na temelju Zakona o zaštiti i spašavanju.
U slučaju zlouporabe poziva na broj 112, operater centra 112 evidentira u elektroničkom obliku sljedeće podatke: broj pozivatelja, nadnevak poziva, vrijeme poziva, trajanje poziva i tonski zapis sadržaja poziva kojim je počinjena zlouporaba broja 112.
Način postupanja centra 112 u slučaju utvrđene zloupotrebe poziva na broj 112
Članak 3.
Županijski centar 112 u kojem je utvrđena zlouporaba poziva na broj 112 dostavlja Državnom centru 112 »Zahtjev za isključenje pretplatničke ili korisničke terminalne opreme iz elektroničke komunikacijske mreže zbog zlouporabe broja 112« na obrascu – Prilog 1., koji je sastavni dio ovog Naputka.
Na temelju zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka, Državni centar 112 dostavlja operatoru »Zahtjev za isključenje pretplatničke ili korisničke terminalne opreme iz elektroničke komunikacijske mreže zbog zlouporabe broja 112« na obrascu – Prilog 2., koji je sastavni dio ovog Naputka.
Županijski centri 112 u slučaju zlouporaba poziva na broj 112 vode evidenciju o zahtjevima iz stavka 1. ovoga članka, sa ispisom CTI sustava o relevantnim podacima (nadnevak poziva, vrijeme poziva, trajanje poziva, broj pozivatelja) i tonskim zapisom sadržaja poziva.
Državni centar 112 vodi evidenciju o postupcima pokrenutim u slučaju zlouporabe poziva na broj 112.
Način postupanja operatora u slučaju utvrđene zlouporabe poziva na broj 112
Članak 4. (NN 78/11)
U slučaju utvrđene zlouporabe poziva na broj 112 operatori su obvezni postupiti sukladno članku 7. Pravilnika o jedinstvenom europskom broju za hitne službe, a prema Zahtjevu za isključenje pretplatničke ili korisničke terminalne opreme iz elektroničke komunikacijske mreže zbog zlouporabe broja 112 koji im je dostavio Državni centar 112.
Brisan.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka operatori su dužni provesti najkasnije u roku od osam sati od trenutka zaprimanja zahtjeva te o provedbi povratno izvijestiti Državni centar 112.
Stupanje na snagu Naputka
Članak 5.
Ovaj Naputak stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/10-01/54
Urbroj: 543-01-10-01-10-2
Zagreb, 31. kolovoza 2010.
Prijelazne i završne odredbe iz NN 78/11
Članak 2.
Ovaj Naputak stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 011-02/10-01/54
Urbroj: 543-01-10-01-11-5
Zagreb, 30. lipnja 2011.
PRILOG 1
PRILOG 2
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.