MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA
Na temelju članka 22., stavka 5. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008., 86/2009., 92/2010., 105/2010., 90/2011., 16/2012., 86/2012. i 94/2013.) i članka 20., stavka 4. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, br. 30/2009. i 24/2010.), ministar znanosti, obrazovanja i sporta donosi
I.
(1) Ovom odlukom utvrđuju se zajednički, posebni i dodatni elementi i kriteriji za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole u Republici Hrvatskoj.
(2) Izrazi koji se koriste u ovoj odluci, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
OPĆE ODREDBE
II.
(1) U I. razred srednje škole upisuju se kandidati koji su završili osnovno obrazovanje, a u skladu s planiranim brojem upisnih mjesta.
(2) Pod jednakim uvjetima u srednje škole upisuju se kandidati hrvatski državljani, Hrvati iz drugih država te djeca državljana iz država članica Europske unije.
(3) Upisati se mogu kandidati koji do početka školske godine u kojoj upisuju prvi razred još nisu navršili 17 godina. Iznimno, uz odobrenje školskoga odbora, upisati se mogu i kandidati koji do početka školske godine u kojoj upisuju prvi razred još nisu navršili 18 godina.
(4) Dobne granice za upis učenika u pojedine programe srednjega umjetničkog obrazovanja propisane su člankom 8. Zakona o umjetničkom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 130/2011.).
(5) Kandidati se za upis u obrazovne programe prijavljuju i upisuju putem mrežne stranice Nacionalnoga informacijskog sustava prijava i upisa u srednje škole (NISpuSŠ).
(6) U svakome upisnom roku kandidat se može prijaviti za upis u najviše šest obrazovnih programa.
III.
(1) U srednju školu može se upisati i redovito obrazovati bez plaćanja troškova školovanja i kandidat koji je strani državljanin iz zemlje izvan Europske unije, a ispunjava najmanje jedan od sljedećih uvjeta:
1. ako za to postoji međudržavni ugovor ili drugi interes tijela državne ili lokalne vlasti odnosno javnih ustanova;
2. ako takva osoba ima status izbjeglice u Hrvatskoj koji je utvrdilo ovlašteno upravno tijelo u Hrvatskoj;
3. ako je roditelj ili skrbnik te osobe hrvatski državljanin;
4. ako roditelj ili skrbnik te osobe ima radnu dozvolu i dozvolu privremenoga boravka ili poslovnu dozvolu u Hrvatskoj;
5. ako roditelj ili skrbnik te osobe ima odobren stalni boravak u Hrvatskoj;
6. ako je roditelj ili skrbnik te osobe diplomatski ili poslovni predstavnik strane države u Hrvatskoj;
7. ako je takva osoba ili roditelj ili skrbnik te osobe azilant ili tražitelj azila;
8. ako je takva osoba ili roditelj ili skrbnik te osobe stranac pod supsidijarnom zaštitom ili stranac pod privremenom zaštitom.
(2) Kandidati strani državljani iz zemalja izvan Europske unije, a koji ne ispunjavaju ni jedan od navedenih uvjeta, mogu se upisati u srednju školu kao redoviti učenici uz uvjet da plaćaju troškove školovanja.
(3) Odluku o godišnjim troškovima školovanja, koji ne mogu biti manji od 2 500 kuna, donosi osnivač školske ustanove na prijedlog školskoga odbora.
(4) Iznimno, školski odbor uz suglasnost osnivača može donijeti odluku kojom učenika može osloboditi školarine.
ELEMENTI VREDNOVANJA
IV.
Za upis u I. razred srednjeg obrazovanja u srednjim školama prijavljenim kandidatima vrednuju se i boduju zajednički, dodatan i poseban element.
ZAJEDNIČKI ELEMENT
V.
(1) Zajednički element za upis u sve srednjoškolske programe čine prosjeci svih zaključnih ocjena svih nastavnih predmeta na dvije decimale u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja.
Na takav način moguće je steći najviše 20 bodova.
(2) Za upis u programe obrazovanja za stjecanje strukovne kvalifikacije u trajanju manjem od tri godine vrednuje se zajednički element iz stavka 1. ove točke.
(3) Za upis u programe za stjecanje strukovne kvalifikacije i programe obrazovanja za vezane obrte, u trajanju od najmanje tri godine, uz element iz stavka 1. ove točke, vrednuju se i zaključne ocjene u posljednja dva razreda osnovnog obrazovanja iz nastavnih predmeta: Hrvatski jezik, Matematika i prvi strani jezik.
Na takav način moguće je steći najviše 50 bodova.
(4) Za upis u gimnazijske programe i programe obrazovanja za stjecanje strukovne kvalifikacije u trajanju od najmanje četiri godine, uz element iz stavka 1. ove točke vrednuju se i zaključne ocjene u posljednja dva razreda osnovnog obrazovanja iz nastavnih predmeta: Hrvatski jezik, Matematika i prvi strani jezik te triju nastavnih predmeta važnih za nastavak obrazovanja u pojedinim obrazovnim programima od kojih su dva propisana priloženim Popisom predmeta posebno važnih za upis, a jedan samostalno određuje srednja škola od obveznih nastavnih predmeta koji se uče u osnovnoj školi. Za programe koji se provode na jeziku i pismu nacionalnih manjina to je, u pravilu, nastavni predmet iz jezika nacionalne manjine (materinski jezik).
Na takav način moguće je steći najviše 80 bodova.
(5) U slučaju da kandidatu u svjedodžbama za posljednje četiri godine osnovnog obrazovanja nije upisana ocjena iz nekog od nastavnih predmeta koji su značajni za prijavu za upis, za utvrđivanje broja bodova iz toga nastavnoga predmeta koristi se prosjek svih zaključnih ocjena na dvije decimale u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja.
DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA
VI.
(1) Dodatni element čine sposobnosti i darovitosti učenika.
(2) Sposobnosti i darovitosti kandidata dokazuju se i vrednuju:
– na osnovi provjere (ispitivanja) posebnih vještina i sposobnosti;
– na osnovi postignutih rezultata na natjecanjima u znanju;
– na osnovi postignutih rezultata na natjecanjima školskih sportskih društava.
Upis kandidata u programe likovne umjetnosti i dizajna
VII.
(1) Za upis kandidata u programe likovne umjetnosti i dizajna provjerava se darovitost kandidata za likovno izražavanje crtanjem olovkom ili ugljenom te slikanjem (tempera, gvaš ili akvarel). Navedenom provjerom moguće je ostvariti najviše 120 bodova, a minimalni bodovni prag na navedenoj provjeri je 70 bodova.
(2) Konačna ljestvica poretka kandidata utvrđuje se zbrajanjem bodova dobivenih provjerom darovitosti za likovno izražavanje i zajedničkog, dodatnog i posebnog elementa vrednovanja.
(3) Ako dva ili više kandidata imaju isti ukupan broj bodova, upisuje se onaj kandidat koji je ostvario veći broj bodova iz provjere darovitosti za likovno izražavanje.
Upis kandidata u programe glazbene umjetnosti
VIII.
(1) Kandidatima koji su uspješno završili osnovno glazbeno obrazovanje ili drugi (II.) pripremni razred srednje glazbene škole za upis u I. razred četverogodišnjega srednjega glazbenog programa vrednuju se:
– zajednički, dodatni i poseban element vrednovanja;
– opći uspjeh iz petoga i šestoga razreda glazbene škole ili dva razreda pripremnoga obrazovanja;
– ostvareni rezultati na prijamnome ispitu glazbene darovitosti.
Na takav način moguće je steći najviše 260 bodova.
(2) Prijamni ispit za instrumentaliste i pjevače obuhvaća provjeru iz temeljnoga predmeta struke i solfeggia, za teoretičara provjeru iz klavira i solfeggia, a za graditelja i restauratora glazbala provjeru solfeggia i ocjenu priloženog rada (izgrađeno glazbalo). Na temelju prijamnoga ispita moguće je steći najviše 170 bodova, a minimalni prag na prijamnome ispitu je 70 bodova.
(3) Ako dva ili više kandidata imaju isti ukupan broj bodova, upisuje se onaj kandidat koji je ostvario veći broj bodova na prijamnome ispitu glazbene darovitosti.
(4) Kandidati koji nisu pohađali osnovnu glazbenu školu upisuju prvi pripremni razred srednje glazbene škole nakon prijamnoga ispita koji sadrži provjeru sluha, glazbenog pamćenja i ritma, a za glazbenika pjevača i izvedbu dviju vokalnih skladbi po slobodnome izboru. Na prijamnome ispitu može se ostvariti najviše 180 bodova, a minimalni prag je 100 bodova.
Upis kandidata u programe plesne umjetnosti
IX.
(1) Kandidatima koji su uspješno završili osnovno plesno odnosno baletno obrazovanje ili pripremni razred srednje plesne škole za upis u I. razred četverogodišnjega srednjega plesnog programa vrednuju se:
– zajednički, dodatni i poseban element vrednovanja;
– opći uspjeh iz četvrtoga razreda plesne odnosno baletne škole ili uspjeh iz pripremnoga razreda;
– ostvareni rezultat na prijamnome ispitu plesne darovitosti koji uključuje uspjeh iz glavnih plesnih predmeta koje utvrđuje škola i objavljuje u sklopu natječaja za upis.
Na takav način moguće je steći najviše 200 bodova.
(2) Na temelju prijamnoga ispita moguće je steći najviše 115 bodova, a minimalni prag na prijamnome ispitu je 70 bodova.
(3) Ako dva ili više kandidata imaju isti ukupan broj bodova, upisuje se onaj kandidat koji je ostvario veći broj bodova na prijamnome ispitu plesne darovitosti.
(4) Kandidati koji nisu pohađali osnovnu plesnu školu upisuju pripremni razred srednje plesne škole nakon položenoga prijamnog ispita plesne darovitosti. Na prijamnome ispitu može se ostvariti najviše 120 bodova, a minimalni prag je 70 bodova.
(5) Izbor kandidata za upis u programe plesne umjetnosti utvrđuje se i na temelju zdravstvene sposobnosti kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaća u odabranome programu. Zdravstvena sposobnost kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaća uvjet je za prijavu u odabrani program i dokazuje se potvrdom liječnika specijalista (ortopeda).
Upis iznimno darovitih kandidata
X.
Na temelju pokazane iznimne darovitosti, uz suglasnost nastavničkog vijeća, u pripremni program srednje škole odnosno u prvi razred srednje glazbene ili plesne škole mogu se upisati i kandidati koji još nisu završili završni razred općeobrazovnoga osnovnog obrazovanja, a nakon provjere darovitosti koju provodi glazbena ili plesna škola.
Upis kandidata u razredne odjele za sportaše
XI.
(1) Pravo prijave za upis u razredne odjele za sportaše imaju kandidati koji su uvršteni na rang-listu određenoga sportskog saveza.
(2) Bodovanje za upis kandidata u I. razred razrednih odjela za sportaše provodi se na sljedeći način:
– maksimalan broj bodova koje kandidat za upis u ove programe može ostvariti na temelju kriterija sportske uspješnosti i uspjeha u prethodnom obrazovanju je 267;
– od navedenoga maksimalnog broja bodova, do 187 bodova kandidat ostvaruje na temelju kriterija sportske uspješnosti, prema izračunu opisanome u stavku 7. ove točke;
– daljnjih najviše 80 bodova kandidat ostvaruje na temelju zajedničkoga elementa vrednovanja uspjeha u prethodnom školovanju.
(3) Izračun broja bodova kandidata prema kriterijima sportske uspješnosti uzima u obzir sljedeće parametre:
1. položaj pojedinoga kandidata na rang-listi matičnoga nacionalnoga sportskog saveza;
2. ukupan broj kandidata na rang-listi matičnoga nacionalnoga sportskog saveza;
3. skupina u koju je pojedini sport razvrstan, sukladno odluci Povjerenstva za upis učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2014./2015. za razredne odjele za sportaše.
(4) Rang-liste kandidata za svaki nacionalni sportski savez jedinstvene su u smislu da obuhvaćaju i ženske i muške kandidate.
(5) Nacionalni sportski savezi provode rangiranje na temelju kriterija sportske uspješnosti. Kriterije sportske uspješnosti za svaki pojedini sport autonomno utvrđuju odgovarajući nacionalni sportski savezi te ih objavljuju na svojim mrežnim stranicama i dostavljaju Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta.
(6) Izračun broja bodova prema kriteriju sportske uspješnosti obavljat će se prema sljedećim izračunima:
gdje je:
b konačan broj bodova pojedinačnoga kandidata na temelju kriterija sportske uspješnosti;
N[S] ukupan broj svih kandidata na rang-listi nacionalnoga saveza za sport S;
n mjesto u poretku pojedinačnoga kandidata na rang-listi odgovarajućega nacionalnog saveza;
Bmin minimalan broj bodova za kandidate s rang-liste nacionalnoga saveza – smatra se da ga je kandidat automatski ostvario samim uvrštenjem na rang-listu saveza – isti je za sve skupine sportova te iznosi 140 bodova;
Bmax[X] maksimalan broj bodova za kandidate s rang-liste nacionalnoga saveza sporta iz skupine X – za prvu skupinu sportova (X = 1) iznosi 187 bodova, za drugu (X = 2) 168 boda, za treću (X = 3) 150 bodova;
M[X] najveći dopušteni ukupan broj kandidata s brojem bodova većim od Bmin za kandidate s rang-liste nacionalnoga saveza za sport iz skupine X – za prvu skupinu sportova (X = 1) iznosi 47 kandidata, za drugu (X = 2) 28 kandidata, za treću (X = 3) 10 kandidata.
Vrednovanje rezultata kandidata postignutih na natjecanjima iz znanja i u sportu
XII.
Kandidatu se na osnovi točaka XIII. i XIV. ove odluke vrednuje isključivo jedno (najpovoljnije) postignuće.
Vrednovanje rezultata kandidata postignutih na natjecanjima iz znanja
XIII.
(1) Pravo na izravan upis ili dodatne bodove ostvaruju kandidati na osnovi rezultata koje su postigli na:
• natjecanjima u znanju iz: Hrvatskoga jezika, Matematike, prvoga stranog jezika;
• natjecanjima u znanju iz dvaju nastavnih predmeta posebno značajnih za upis u skladu s Popisom predmeta posebno važnih za upis;
• jednome natjecanju iz znanja koji samostalno određuje srednja škola iz Kataloga natjecanja i smotri učenika i učenica osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske, koja se provode u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
(2) Vrednuju se državna natjecanja iz znanja iz Kataloga natjecanja i smotri učenika i učenica osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske, koja se provode u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, a koja je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, te međunarodna natjecanja koja verificira Agencija za odgoj i obrazovanje, a prema sljedećoj tablici:
Državna/ međunarodna natjecanja |
Prvo, drugo ili treće osvojeno mjesto kao pojedinac u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovnog obrazovanja |
Izravan upis (pod uvjetom da zadovolje na ispitu sposobnosti i darovitosti u školama u kojima je to uvjet za upis) |
Prvo osvojeno mjesto kao član skupine u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovnog obrazovanja |
3 boda |
|
Drugo osvojeno mjesto kao član skupine u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovnog obrazovanja |
2 boda |
|
Treće osvojeno mjesto kao član skupine u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovnog obrazovanja |
1 bod |
Vrednovanje rezultata kandidata postignutih na sportskim natjecanjima
XIV.
(1) Kandidatima se vrednuju rezultati koje su postigli u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja na natjecanjima školskih sportskih društava koja su ustrojena prema Propisniku Državnoga prvenstva školskih sportskih društava Republike Hrvatske pod nadzorom natjecateljskog povjerenstva Hrvatskoga školskoga športskog saveza.
(2) Pravo na dodatne bodove kandidati ostvaruju na temelju službene evidencije o rezultatima održanih natjecanja školskih sportskih društava koju vodi Hrvatski školski športski savez (HŠŠS).
Natjecanja školskih sportskih društava |
Učenici koji su na državnom natjecanju kao članovi ekipe osvojili prvo mjesto |
3 boda |
Učenici koji su na državnom natjecanju kao članovi ekipe osvojili drugo mjesto |
2 boda |
|
Učenici koji su na državnom natjecanju kao članovi ekipe osvojili treće mjesto |
1 bod |
POSEBAN ELEMENT VREDNOVANJA
XV.
(1) Poseban element vrednovanja čini uspjeh kandidata koji su ostvarili u otežanim uvjetima obrazovanja.
(2) Kandidatima će se priznati ostvarivanje isključivo jednoga (najpovoljnijega) od prava prema odredbama navedenim u točkama XVI., XVII. i XVIII., bez obzira na to mogu li ostvariti dva ili više prava.
Upis kandidata s teškoćama u razvoju
XVI.
(1) Kandidati s teškoćama u razvoju su kandidati koji su osnovnu školu završili prema rješenju ureda državne uprave u županiji odnosno Gradskoga ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba o primjerenome obliku školovanja.
(2) Kandidati s teškoćama u razvoju imaju pravo izravnoga upisa u jedan od programa obrazovanja za koje posjeduju stručno mišljenje službe za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje, pod uvjetom da zadovolje na ispitu sposobnosti i darovitosti u školama u kojima je to uvjet za upis, prema mogućnostima srednje škole sukladno važećim propisima.
(3) Za ostvarenje prava izravnoga upisa kandidat obvezno prilaže:
– rješenje ureda državne uprave u županiji odnosno Gradskoga ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba o primjerenome obliku školovanja u osnovnoj školi;
– stručno mišljenje nadležnoga školskog liječnika (specijalist školske medicine), koji je pratio učenika tijekom prethodnog obrazovanja o utvrđenim zdravstvenim smetnjama koje mogu značajnije sužavati mogući izbor obrazovnih programa i zanimanja, a na osnovi specijalističke medicinske dokumentacije;
– stručno mišljenje Službe za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje o sposobnostima i motivaciji učenika za najmanje tri primjerena programa obrazovanja (strukovnoga – uz naznačeni stupanj i vrstu programa, umjetničkoga i/ili gimnazijskoga). Navedeno stručno mišljenje Služba za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje izdaje na temelju prethodno izdanoga stručnog mišljenja nadležnoga školskog liječnika iz prethodnoga navoda.
(4) Kandidati koji su osnovno obrazovanje završili po redovitome nastavnom planu i programu uz individualizirani pristup, kao i učenici koji su osnovno obrazovanje završili po prilagođenome nastavnom planu i programu, mogu nastaviti školovanje:
– po redovitome nastavnom planu i programu srednjega obrazovanja s individualiziranim pristupom;
– po prilagođenome nastavnom planu i programu srednjega obrazovanja;
– ili, iznimno, po posebnome nastavnom planu i programu u srednjim školama ili posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama odnosno ustanovama socijalne skrbi koje imaju odobrenje za provođenje srednjoškolskih programa za učenike s teškoćama u razvoju.
(5) Kandidati koji su osnovno obrazovanje završili po posebnome nastavnom planu i programu mogu nastaviti školovanje po posebnome nastavnom planu i programu u srednjim školama ili posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama odnosno ustanovama socijalne skrbi koje imaju odobrenje za provođenje srednjoškolskih programa za učenike s teškoćama u razvoju.
Upis kandidata sa zdravstvenim teškoćama
XVII.
(1) Kandidati sa zdravstvenim teškoćama su kandidati koji su prethodno obrazovanje završili po redovitome nastavnom planu i programu, a kojima su teže zdravstvene teškoće i/ili dugotrajno liječenje utjecali na postizanje rezultata tijekom prethodnoga obrazovanja i/ili im značajno sužavaju mogući izbor srednjoškolskoga obrazovnog programa.
(2) Kandidatima sa zdravstvenim teškoćama dodaje se jedan bod na broj bodova koji je utvrđen tijekom postupka vrednovanja za programe obrazovanja za koje posjeduju stručno mišljenje službe za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje. S tako utvrđenim brojem bodova kandidat se rangira na ukupnoj ljestvici poretka.
(3) Za ostvarivanje prava na dodatni bod kandidat iz stavka 1. ove točke prilaže:
– stručno mišljenje nadležnoga školskog liječnika (specijalista školske medicine), koji je pratio učenika tijekom prethodnog obrazovanja, a na osnovi specijalističke medicinske dokumentacije o težim zdravstvenim teškoćama i/ili dugotrajnom liječenju koji su utjecali na postizanje rezultata tijekom prethodnog obrazovanja i/ili mu značajno sužavaju mogući izbor obrazovnih programa i zanimanja prema stručno usuglašenoj metodologiji;
– stručno mišljenje službe za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje o sposobnostima i motivaciji učenika za najmanje tri primjerena programa obrazovanja (strukovnoga – s oznakom programa, umjetničkoga i/ili gimnazijskoga). Navedeno stručno mišljenje Služba za profesionalno usmjeravanje Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje izdaje na temelju prethodno izdanoga stručnog mišljenja nadležnoga školskog liječnika iz prethodnoga navoda.
Upis kandidata koji žive u otežanim uvjetima obrazovanja uzrokovanim nepovoljnim ekonomskim, socijalnim te odgojnim čimbenicima
XVIII.
(1) Kandidatu koji živi u otežanim uvjetima uzrokovanim ekonomskim, socijalnim te odgojnim čimbenicima koji su mogli utjecati na uspjeh u osnovnoj školi dodaje se jedan bod na broj bodova koji je utvrđen tijekom postupka vrjednovanja. S tako utvrđenim brojem bodova kandidat se rangira na ukupnoj ljestvici poretka.
(2) Otežani uvjeti uzrokovani ekonomskim, socijalnim te odgojnim čimbenicima koji su mogli utjecati na uspjeh kandidata u osnovnoj školi su:
– ako kandidat živi uz jednoga i/ili oba roditelja s dugotrajnom teškom bolesti;
– ako kandidat živi uz dugotrajno nezaposlena oba roditelja, u smislu članka 2. Zakona o poticanju zapošljavanja (»Narodne novine«, broj: 57/2012. i 120/2012.);
– ako kandidat živi uz samohranoga roditelja (roditelj koji nije u braku i ne živi u izvanbračnoj zajednici, a sam se skrbi o svome djetetu i uzdržava ga) korisnika socijalne skrbi, u smislu članaka 4., 21. i 30. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, broj: 157/2013.) te posjeduje rješenje ili drugi upravni akt centra za socijalnu skrb ili nadležnoga tijela u jedinici lokalne ili područne (regionalne) jedinice i Grada Zagreba o pravu samohranoga roditelja kao korisnika socijalne skrbi;
– ako je kandidatu jedan roditelj preminuo;
– ako je kandidat dijete bez roditelja ili odgovarajuće roditeljske skrbi, u smislu članka 21. Zakona o socijalnoj skrbi (»Narodne novine«, broj: 157/2013.).
(3) Kandidat je dužan priložiti sljedeće dokumente:
– liječničku potvrdu o dugotrajnoj težoj bolesti jednoga i/ili oba roditelja;
– potvrdu o dugotrajnoj nezaposlenosti oba roditelja iz područnoga ureda Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje;
– potvrdu o korištenju socijalne pomoći; rješenje ili drugi upravni akt centra za socijalnu skrb ili nadležnoga tijela u jedinici lokalne ili područne (regionalne) jedinice i Grada Zagreba o pravu samohranoga roditelja u statusu socijalne skrbi izdanih od ovlaštenih službi u zdravstvu, socijalnoj skrbi i za zapošljavanje;
– potvrdu o smrti roditelja (preslika smrtovnice);
– potvrdu nadležnoga centra za socijalnu skrb da je kandidat korisnik socijalne skrbi.
Upis kandidata na osnovi Nacionalne strategije za uključivanje Roma za razdoblje od 2013. do 2020. godine.
XIX.
(1) Kandidatu za upis koji je pripadnik romske nacionalne manjine, a živi u uvjetima koji su mogli nepovoljno utjecati na njegov uspjeh u osnovnoj školi, dodaje se jedan bod na broj bodova koji je utvrđen tijekom postupka vrednovanja. S tako utvrđenim brojem bodova kandidat se rangira na ukupnoj ljestvici poretka.
(2) Za korištenje prava iz stavka 1. ove točke kandidat prilaže:
– preporuku Vijeća romske nacionalne manjine odnosno registrirane romske udruge;
– preporuku nadležnoga centra za socijalnu skrb.
Upis kandidata hrvatskih državljana koji dolaze iz obrazovnih sustava drugih zemalja
XX.
Pravo na izravni upis u srednju školu, uz uvjet da zadovolje na ispitu sposobnosti i darovitosti u školama u kojima je to uvjet za upis, imaju kandidati koji su se najmanje dva od posljednjih četiriju razreda prethodnoga obrazovanja školovali u inozemstvu. Za ostvarivanje prava na izravan upis kandidat prilaže odgovarajuće dokaze o boravku u inozemstvu, trajanju školovanja i razlozima boravka u inozemstvu (dokaz o državljanstvu i boravku u inozemstvu te svjedodžbe razreda završenih u inozemstvu).
ROKOVI
XXI.
Rokovi prijava za upis, razredbeni postupak i upis kandidata u I. razred srednje škole određuju se u skladu s Odlukom o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2014./2015. koju donosi ministar znanosti, obrazovanja i sporta.
ZDRAVSTVENE KONTRAINDIKACIJE
XXII.
Za obrazovne programe za koje je posebnim propisima i mjerilima određeno utvrđivanje zdravstvene sposobnosti kandidata kao obveza pri upisu u školu uvjet može biti potvrda nadležnoga školskog liječnika o zdravstvenoj sposobnosti učenika za propisani program ili liječnička svjedodžba medicine rada, ovisno o tome što je propisano za određeni obrazovni program.
POSEBNA MJERILA I POSTUPCI ZA UPIS KANDIDATA
Upis u programe za stjecanje strukovne kvalifikacije u trajanju do tri godine
XXIII.
(1) Izbor kandidata za upis u programe obrazovanja za stjecanje strukovne kvalifikacije u trajanju od tri godine utvrđuje se na temelju:
– zajedničkog, posebnog i dodatnog elementa vrednovanja;
– zdravstvene sposobnosti kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaća u odabranom zanimanju.
(2) Zdravstvena sposobnost kandidata za obavljanje poslova i zadaća dokazuje se u skladu s propisanim za određeni obrazovni program.
Upis u programe obrazovanja za vezane obrte
XXIV.
(1) Za upis u programe obrazovanja za vezane obrte primjenjuju se osim zajedničkih mjerila i posebna mjerila i postupci utvrđeni na temelju posebnih propisa.
(2) Izbor kandidata za upis u programe obrazovanja za vezane obrte utvrđuje se na temelju:
– zajedničkog, posebnog i dodatnog elementa vrednovanja;
– zdravstvene sposobnosti kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaća u odabranom zanimanju.
(3) Zdravstvena sposobnost kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaća uvjet je za prijavu u odabrano zanimanje i dokazuje se liječničkom svjedodžbom medicine rada.
(4) Nakon utvrđene ljestvice poretka kandidati su dužni pri upisu dostaviti školi sklopljen ugovor o naukovanju.
(5) Licencirani obrtnik i/ili pravna osoba može provesti postupak odabira kandidata s kojime će sklopiti ugovor o naukovanju, ako se o tome usuglase područna obrtnička komora i škola.
(6) Područne obrtničke komore dužne su nakon objave ove odluke dostaviti strukovnim školama popise licenciranih obrtnika i/ili pravnih osoba s točnom adresom i brojem slobodnih mjesta za praktičnu nastavu i vježbe naukovanja po zanimanjima. Obveza je da se popisi slobodnih mjesta za praktičnu nastavu i vježbe naukovanja istaknu na oglasnim pločama područnih obrtničkih komora te na oglasnim pločama škola.
(7) Kada je broj slobodnih mjesta za praktičnu nastavu i vježbe naukovanja kod licenciranog obrtnika ili pravne osobe za pojedine programe obrazovanja za vezane obrte znatno veći od planiranoga broja učeničkih mjesta za istovjetna zanimanja u školi, područna obrtnička komora će uskladiti broj mjesta u odgovarajućemu strukovnom cehu tako da se poimence utvrdi s kojim će obrtima ili pravnim osobama za ovu školsku godinu sklapati ugovor o naukovanju, o čemu obavještava školu.
(8) Ugovor o naukovanju sklapaju licencirani obrtnik ili pravna osoba i učenik (roditelj ili skrbnik), u skladu s člancima 55. i 61. Zakona o obrtu (»Narodne novine«, broj: 143/2013.), koji donosi na uvid:
– ovjerenu presliku svjedodžbe završnoga razreda osnovnog obrazovanja;
– liječničku svjedodžbu medicine rada.
(9) Ugovor se sklapa u četiri istovjetna primjerka od kojih po jedan primjerak pripada učeniku (roditelju ili skrbniku), obrtniku ili pravnoj osobi, školi i Ministarstvu poduzetništva i obrta.
(10) Ministarstvo poduzetništva i obrta vodi evidenciju ugovora o naukovanju.
(11) Licencirani obrtnik ili pravna osoba može sklopiti onoliko ugovora koliko je utvrđeno u područnoj obrtničkoj komori, a sukladno broju slobodnih mjesta za praktičnu nastavu i vježbe naukovanja.
(12) Radi odabira učenika licencirani obrtnik ili pravna osoba može prije sklapanja ugovora utvrditi uvjete i raspisati natječaj za prijam učenika. Ako se na tako objavljeni natječaj prijavi više učenika nego što ima slobodnih mjesta za praktičnu nastavu i vježbe naukovanja, preporučuje se licenciranome obrtniku ili pravnoj osobi da ugovor sklopi s učenikom koji ima bolji školski uspjeh.
DODATNE PROVJERE ZNANJA, VJEŠTINA I SPOSOBNOSTI
XXV.
(1) Ako je uvjet za upis u pojedinoj školi znanje određenoga stranog jezika koji kandidat u osnovnoj školi nije učio, stručno povjerenstvo škole u koju se kandidat upisuje mora provjeriti znanje kandidata iz toga jezika.
(2) Škole koje upisuju učenike u strukovne obrazovne programe za koje je potrebna određena tjelesna, govorna i slična spretnost ili sposobnost mogu provoditi provjeru sklonosti i sposobnosti kandidata za obrazovni program.
UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA
XXVI.
(1) Ukupan rezultat kandidata utvrđuje se na temelju zbroja broja bodova koje je kandidat stekao po svim osnovama vrednovanja (zajednički, dodatni i poseban i element vrednovanja).
(2) Na temelju ukupnoga rezultata utvrđuje se ljestvica poretka kandidata za upis i objavljuje na mrežnoj stranici Nacionalnoga informacijskog sustava prijava i upisa u srednje škole.
XXVII.
Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-03/14-06/00101
Urbroj: 533-25-14-0001
Zagreb, 28. travnja 2014.
Ministar dr. sc. Željko Jovanović, v. r.
POPIS PREDMETA POSEBNO VAŽNIH ZA UPIS
Područje/Obrazovni sektor |
Program |
Trajanje u godinama |
Predmet 1 |
Predmet 2 |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Ekonomist |
4 |
Povijest |
Geografija |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Ekonomist – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Povijest |
Geografija |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Komercijalist |
4 |
Povijest |
Geografija |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Komercijalist – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Povijest |
Geografija |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Poslovni tajnik |
4 |
Povijest |
Geografija |
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija |
Upravni referent |
4 |
Povijest |
Geografija |
Elektrotehnika i računalstvo |
Elektrotehničar |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za elektroenergetiku |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za elektroniku |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za elektroniku – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za mehatroniku |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za mehatroniku – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za procesnu tehniku |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za računalstvo |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za računalstvo – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za radiokomunikacije |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Tehničar za telekomunikacije |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Elektrotehnika i računalstvo |
Zrakoplovni tehničar IRE |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Ekološki tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Ekološki tehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Biologija |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Geološki tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Geotehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Naftno-rudarski tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Rudarski tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija |
Kemijski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Graditeljstvo i geodezija |
Arhitektonski tehničar |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Graditeljstvo i geodezija |
Geodetski tehničar |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Graditeljstvo i geodezija |
Građevinski tehničar |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Graditeljstvo i geodezija |
Kamenoklesarski tehničar |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Graditeljstvo i geodezija |
Klesarski tehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Graditeljstvo i geodezija |
Tehničar geodezije i geoinformatike – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafičar-dizajner multimedijskih sadržaja |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafički tehničar |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafički tehničar dorade |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafički tehničar pripreme |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafički tehničar tiska |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Grafički urednik – dizajner |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Medijski tehničar |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Medijski tehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Tehnički urednik |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
WEB dizajner |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Grafička tehnologija i audio – vizualno oblikovanje |
Web dizajner – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Likovna kultura |
Gimnazija |
Ekonomska gimnazija – eksperimentalni program |
4 |
Povijest |
Geografija |
Gimnazija |
Jezična gimnazija |
4 |
Povijest |
Geografija |
Gimnazija |
Klasična gimnazija |
4 |
Povijest |
Geografija |
Gimnazija |
Klasična gimnazija – učenici koji nastavljaju učenje klasičnih jezika |
4 |
Latinski jezik |
Povijest |
Gimnazija |
Opća gimnazija |
4 |
Povijest |
Geografija |
Gimnazija |
Prirodoslovna gimnazija |
4 |
Biologija |
Kemija |
Gimnazija |
Prirodoslovno-matematička gimnazija |
4 |
Kemija |
Fizika |
Gimnazija |
Tehnička gimnazija – eksperimentalni program |
4 |
Fizika |
Kemija |
Gimnazija |
Turistička gimnazija – eksperimentalni program |
4 |
Povijest |
Geografija |
Gimnazija |
Agro gimnazija – eksperimentalni program |
4 |
Biologija |
Kemija |
Gimnazija |
Umjetnička gimnazija |
4 |
Povijest |
Likovna kultura |
Gimnazija |
Eksperimentalni program ZPG-a – gimnazijski program |
4 |
Fizika |
Povijest |
Gimnazija |
Gimnazija održivog razvoja – eksperimentalni program |
4 |
Fizika |
Kemija |
Gimnazija |
Zdravstvena gimnazija – eksperimentalni program |
4 |
Biologija |
Kemija |
Osobne, usluge zaštite i druge usluge |
Tehničar za očnu optiku |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Osobne, usluge zaštite i druge usluge |
Kozmetičar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Osobne, usluge zaštite i druge usluge |
Kozmetičar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Biologija |
Kemija |
Osobne, usluge zaštite i druge usluge |
Tehničar zaštite osoba i imovine |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Agroturistički tehničar |
4 |
Biologija |
Geografija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Poljoprivredni tehničar biljne proizvodnje |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Poljoprivredni tehničar – fitofarmaceut |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Poljoprivredni tehničar – opći |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Agrotehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Poljoprivredni tehničar – stočar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Poljoprivredni tehničar – vrtlar |
4 |
Biologija |
Tehnička kultura |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Mljekarski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Prehrambeni tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Prehrambeni tehničar eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Ribarsko-nautički tehničar |
4 |
Biologija |
Geografija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Tehničar nutricionist |
4 |
Biologija |
Kemija |
Poljoprivreda, prehrana i veterina |
Veterinarski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Promet i logistika |
Tehničar cestovnog prometa |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar cestovnog prometa – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Nautičar unutarnje plovidbe |
4 |
Fizika |
Geografija |
Promet i logistika |
Nautičar unutarnje plovidbe – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Geografija |
Promet i logistika |
Pomorski nautičar |
4 |
Fizika |
Geografija |
Promet i logistika |
Tehničar za logistiku i špediciju |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar za jahte i marine – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Geografija |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar PT prometa |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar za poštanske i financijske usluge – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Telefonski operater |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar unutarnjeg transporta |
4 |
Geografija |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Zrakoplovni prometnik |
4 |
Geografija |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar pregledač vagona |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar vuče – strojovođa |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Promet i logistika |
Tehničar za željeznički promet |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Brodograđevni tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Metalurški tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Računalni tehničar za strojarstvo |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Strojarski računalni tehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Strojarski tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Strojarsko-tehnološki tehničar |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar poljoprivredne mehanizacije |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za brodostrojarstvo |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za energetiku |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za finomehaniku |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za obrađivačku tehniku |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za strojeve i uređaje |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za vozila i vozna sredstva |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Tehničar za vozila i vozna sredstva – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Fizika |
Kemija |
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija |
Zrakoplovni tehničar ZIM |
4 |
Fizika |
Kemija |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Drvodjeljski tehničar |
4 |
Fizika |
Tehnička kultura |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Drvodjeljski tehničar – restaurator |
4 |
Likovna kultura |
Tehnička kultura |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Drvodjeljski tehničar – dizajner |
4 |
Likovna kultura |
Tehnička kultura |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Drvodjeljski tehničar dizajner – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Likovna kultura |
Tehnička kultura |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Meteorološki tehničar |
4 |
Biologija |
Fizika |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Šumarski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Šumarstvo, prerada i obrada drva |
Tehničar zaštite prirode |
4 |
Biologija |
Kemija |
Tekstil i koža |
Kožarski tehničar |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Obućarski tehničar (Galanterijski tehničar) |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Modelar obuće i kožne galanterije – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Dizajner odjeće |
4 |
Kemija |
Likovna kultura |
Tekstil i koža |
Dizajner tekstila |
4 |
Kemija |
Likovna kultura |
Tekstil i koža |
Odjevni tehničar |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Modni tehničar – eksperimentalni strukovni kurikulum |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Tekstilni tehničar |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Tekstil i koža |
Tekstilno-kemijski tehničar |
4 |
Kemija |
Tehnička kultura |
Turizam i ugostiteljstvo |
Hotelijersko-turistički tehničar |
4 |
Povijest |
Geografija |
Turizam i ugostiteljstvo |
Turističko-hotelijerski komercijalist |
4 |
Povijest |
Geografija |
Umjetnost |
Glazbenik čembalist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik fagotist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik flautist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik gitarist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik harfist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik harmonikaš |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik klarinetist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik kontrabasist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik mandolinist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik oboist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik orguljaš |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik pjevač |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik saksofonist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik tamburaš |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik trombonist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik trubač |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik tubist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik udaraljkaš |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik violinist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik violist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik violončelist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik – teorijski smjer |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik klavirist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Glazbenik rogist |
4 |
Likovna kultura |
Glazbena kultura |
Umjetnost – glazbena umjetnost |
Graditelj i restaurator glazbala |
4 |
Glazbena kultura |
Tehnička kultura |
Umjetnost – likovna umjetnost |
Likovna umjetnost i dizajn |
4 |
Likovna kultura |
Tehnička kultura |
Umjetnost – plesna umjetnost |
Plesač klasičnog baleta |
4 |
Biologija |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
Umjetnost – plesna umjetnost |
Plesač narodnih plesova |
4 |
Biologija |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
Umjetnost – plesna umjetnost |
Plesač suvremenog plesa |
4 |
Biologija |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
Umjetnost – plesna umjetnost |
Scenski plesač |
4 |
Biologija |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Dentalna asistentica/asistent |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Dentalni tehničar/Dentalna tehničarka |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Farmaceutski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Fizioterapeutski tehničar/Fizioterapeutska tehničarka |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Medicinska sestra opće njege/tehničar opće njege |
5 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Medicinski kozmetičar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Primalja – asistentica/asistent |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Sanitarni tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Zdravstvo i socijalna skrb |
Zdravstveno-laboratorijski tehničar |
4 |
Biologija |
Kemija |
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_04_54_1023.html