VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012 i 94/2013), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 16. siječnja 2014. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:
– materijalne i financijske rashode,
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
II.
Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.
Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.
Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2014. godini je iznos bilančnih prava za 2013. godinu sukladno zadanim indeksima iz Smjernica ekonomske i fiskalne politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2016. godine i uputa Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2014. – 2016.
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 48,62 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.125,55 kuna godišnje, po školskoj zgradi 13.169,15 kuna godišnje za srednje škole i 461,07 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.
Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje pomoći smještaja i prehrane učenika u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2013./2014. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA ZA 2014. GODINU
-u kunama -
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4=3+2 |
ŽUPANIJE |
||||
1. |
Zagrebačka |
10.417.368 |
1.076.096 |
11.493.464 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
8.546.198 |
712.957 |
9.259.155 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
10.551.285 |
968.283 |
11.519.568 |
4. |
Karlovačka |
10.927.513 |
791.155 |
11.718.668 |
5. |
Varaždinska* |
18.690.921 |
1.311.914 |
20.002.835 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
8.111.773 |
649.136 |
8.760.909 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
9.149.766 |
979.410 |
10.129.176 |
8. |
Primorsko-goranska |
18.744.604 |
1.828.279 |
20.572.883 |
9. |
Ličko-senjska |
3.069.395 |
341.624 |
3.411.019 |
10. |
Virovitičko-podravska |
6.233.785 |
616.636 |
6.850.421 |
11. |
Požeško-slavonska |
5.800.188 |
646.997 |
6.447.185 |
12. |
Brodsko-posavska |
11.415.916 |
994.354 |
12.410.270 |
13. |
Zadarska |
14.116.446 |
1.231.468 |
15.347.914 |
14. |
Osječko-baranjska |
22.064.389 |
2.183.683 |
24.248.072 |
15. |
Šibensko-kninska |
7.491.361 |
683.432 |
8.174.793 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
11.946.241 |
1.307.469 |
13.253.710 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
31.680.125 |
3.101.386 |
34.781.511 |
18. |
Istarska |
15.312.702 |
1.216.578 |
16.529.280 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
9.267.710 |
889.327 |
10.157.037 |
20. |
Međimurska |
6.291.460 |
757.507 |
7.048.967 |
21. |
Grad Zagreb |
53.641.965 |
5.018.937 |
58.660.902 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
293.471.111 |
27.306.628 |
320.777.739 |
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.500.000 kuna i povećani materijalni rashod za 500.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA (SMJEŠTAJ I PREHRANA UČENIKA) ZA 2014. GODINU
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Broj učenika u šk. god. 2013./2014. |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3+4 |
ŽUPANIJE |
|||||
1. |
Zagrebačka |
88 |
554.400 |
40.574 |
594.974 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
244 |
1.537.200 |
112.500 |
1.649.700 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
70 |
441.000 |
32.275 |
473.275 |
4. |
Karlovačka |
270 |
1.701.000 |
124.488 |
1.825.488 |
5. |
Varaždinska |
293 |
1.845.900 |
135.092 |
1.980.992 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
121 |
762.300 |
55.789 |
818.089 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
295 |
1.858.500 |
136.014 |
1.994.514 |
8. |
Primorsko-goranska |
787 |
4.958.100 |
362.859 |
5.320.959 |
9. |
Ličko-senjska |
131 |
825.300 |
60.400 |
885.700 |
10. |
Virovitičko-podravska |
119 |
749.700 |
54.867 |
804.567 |
11. |
Požeško-slavonska |
282 |
1.776.600 |
130.021 |
1.906.621 |
12. |
Brodsko-posavska |
0 |
0 |
0 |
0 |
13. |
Zadarska |
205 |
1.291.500 |
94.519 |
1.386.019 |
14. |
Osječko-baranjska |
568 |
3.578.400 |
261.886 |
3.840.286 |
15. |
Šibensko-kninska |
0 |
0 |
0 |
0 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
54 |
340.200 |
24.898 |
365.098 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
572 |
3.603.600 |
263.730 |
3.867.330 |
18. |
Istarska |
252 |
1.587.600 |
116.189 |
1.703.789 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
296 |
1.864.800 |
136.476 |
2.001.276 |
20. |
Međimurska* |
153 |
963.900 |
70.543 |
1.034.443 |
21. |
Grad Zagreb |
1.918 |
12.083.400 |
884.325 |
12.967.725 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
6.718 |
42.323.400 |
3.097.445 |
45.420.845 |
* Ukupan broj učenika uvećan je za 53 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi za smještaj i prehranu učenika.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2014. GODINU
III.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 133,60 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.092,95 kuna godišnje i po školskoj zgradi 7.805,26 kuna godišnje.
IZRAČUN BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2014.GODINU
– u kunama -
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|||
Broj učenika u šk. god. 2013./2014. (izvor E-matica) |
Broj razred. odjela u šk. god. 2013./2014. (izvor E-matica) |
Broj građevina u šk. god. 2012./2013. |
Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god. 2013./2014. |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ŽUPANIJE |
||||||
1. |
Zagrebačka |
7.456 |
283 |
30 |
88 |
2.105.563 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
5.462 |
222 |
15 |
244 |
1.533.421 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
6.352 |
270 |
27 |
70 |
1.894.447 |
4. |
Karlovačka |
5.260 |
230 |
21 |
270 |
1.578.009 |
5. |
Varaždinska* |
8.468 |
402 |
34 |
293 |
640.045 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
5.117 |
227 |
11 |
121 |
1.471.573 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
5.884 |
265 |
30 |
295 |
1.839.875 |
8. |
Primorsko-goranska |
10.898 |
475 |
58 |
787 |
3.377.797 |
9. |
Ličko-senjska |
1.739 |
88 |
12 |
131 |
598.168 |
10. |
Virovitičko-podravska |
3.835 |
195 |
16 |
119 |
1.240.354 |
11. |
Požeško-slavonska |
4.265 |
180 |
18 |
282 |
1.267.018 |
12. |
Brodsko-posavska |
7.261 |
289 |
24 |
0 |
2.051.237 |
13. |
Zadarska |
8.126 |
357 |
33 |
205 |
2.447.366 |
14. |
Osječko-baranjska |
14.085 |
618 |
61 |
568 |
4.269.278 |
15. |
Šibensko-kninska |
4.901 |
220 |
15 |
0 |
1.452.287 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
8.321 |
381 |
36 |
54 |
2.571.064 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
21.647 |
978 |
72 |
572 |
6.478.860 |
18. |
Istarska |
7.403 |
375 |
33 |
252 |
2.406.450 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
5.617 |
255 |
25 |
296 |
1.734.248 |
20. |
Međimurska |
4.466 |
211 |
23 |
153 |
1.428.778 |
21. |
Grad Zagreb |
38.787 |
1.485 |
111 |
1.918 |
10.641.243 |
UKUPNO ŽUPANIJE: |
185.350 |
8.006 |
705 |
6.718 |
53.027.081 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.500.000 kuna i materijalni rashodi za 500.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2014. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2014. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadrži sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.
Pritom, Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2014. godine.
Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadrži škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2014. godini, i to prema izvorima sredstava:
1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,
2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,
3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,
4. transferi iz drugih proračuna i sl.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadrže isključivo kapitalne projekte.
Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini se provode isključivo putem obrasca DEC-SŠ- 2014., koji je sastavni dio ove Odluke.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 2,2%.
Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 2,2% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu.
Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
V.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2014. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.
VI.
Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2014. godine dostaviti do 31. ožujka 2015. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
VIII.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.
Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2014. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2014. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.
IX.
Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
X.
Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelji financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2014. godini i Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova u 2014. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2014. godini.
Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2014. godine.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/13-04/584
Urbroj: 50301-04/12-14-4
Zagreb, 16. siječnja 2014.
Predsjednik Zoran Milanović, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_01_7_111.html