Baza je ažurirana 20.11.2024. 

zaključno sa NN 109/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 07/14 od 20.01.2014.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012 i 94/2013), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 16. siječnja 2014. godine donijela

 

ODLUKU O KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE BILANČNIH PRAVA ZA FINANCIRANJE MINIMALNOG FINANCIJSKOG STANDARDA JAVNIH POTREBA OSNOVNOG ŠKOLSTVA U 2014. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima za:

– materijalne i financijske rashode,

– rashode za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),

– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

II.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnog školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.

Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja (skupina 32 i 34).

Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2014. godini je iznos bilančnih prava za 2013. godinu sukladno zadanim indeksima iz Smjernica ekonomske i fiskalne politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2016. godine i uputa Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2014. – 2016.

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 55,09 kuna godišnje, po razrednom odjelu 963,24 kuna godišnje, po školskoj zgradi 7.079,79 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE ZA 2014. GODINU

– u kunama -

Red. br.

Nositelj financiranja

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4=3+2

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

34.005.601

2.240.891

36.246.492

2.

Krapinsko-zagorska

20.550.651

1.758.797

22.309.448

3.

Sisačko-moslavačka

24.502.425

1.318.570

25.820.995

4.

Karlovačka

16.633.526

1.007.643

17.641.169

5.

Varaždinska*

32.747.953

1.915.046

34.662.999

6.

Koprivničko-križevačka

11.582.992

1.139.998

12.722.990

7.

Bjelovarsko-bilogorska

16.361.573

1.521.542

17.883.115

8.

Primorsko-goranska

21.269.205

1.849.412

23.118.617

9.

Ličko-senjska

10.618.713

694.639

11.313.352

10.

Virovitičko-podravska                                            

12.180.773

1.241.951

13.422.724

11.

Požeško-slavonska

13.382.476

1.017.054

14.399.530

12.

Brodsko-posavska

19.302.445

1.702.014

21.004.459

13.

Zadarska

20.650.932

1.666.585

22.317.517

14.

Osječko-baranjska

36.556.419

3.402.736

39.959.155

15.

Šibensko-kninska

12.397.152

731.674

13.128.826

16.

Vukovarsko-srijemska

24.033.754

2.158.989

26.192.743

17.

Splitsko-dalmatinska

46.683.214

4.089.902

50.773.116

18.

Istarska

14.829.898

1.030.508

15.860.406

19.

Dubrovačko-neretvanska

14.860.624

1.245.237

16.105.861

20.

Međimurska

14.000.199

1.311.724

15.311.923

21.

Grad Zagreb

85.209.131

7.578.836

92.787.967

 

UKUPNO ŽUPANIJE

502.359.656

40.623.748

542.983.404

GRADOVI

1.

Velika Gorica

9.652.657

834.073

10.486.730

2.

Samobor

6.392.733

462.845

6.855.578

3.

Vrbovec

3.144.529

282.308

3.426.837

4.

Zaprešić

2.277.554

218.999

2.496.553

5.

Krapina

1.472.457

162.221

1.634.678

6.

Sisak

6.500.239

543.350

7.043.589

7.

Kutina

3.785.935

378.734

4.164.669

8.

Karlovac

7.948.211

661.315

8.609.526

9.

Varaždin

5.797.211

481.603

6.278.814

10.

Koprivnica

5.143.358      

357.552

5.500.910

11.

Križevci

3.726.293

336.831

4.063.124

12.

Bjelovar

4.800.841

464.286

5.265.127

13.

Rijeka

12.832.557

1.149.827

13.982.384

14.

Crikvenica

1.125.669

121.165

1.246.834

15.

Opatija

874.023

85.949

959.972

16.

Gospić

2.990.444

274.779

3.265.223

17.

Virovitica

3.643.832

324.843

3.968.675

18.

Požega

4.018.455

246.259

4.264.714

19.

Slavonski Brod

9.259.546

859.472

10.119.018

20.

Zadar

6.748.305

883.890

7.632.195

21.

Osijek

11.754.489

968.296

12.722.785

22.

Šibenik

5.856.301

521.508

6.377.809

23.

Vinkovci

4.484.612

453.629

4.938.241

24.

Makarska

1.489.518

216.329

1.705.847

25.

Split

14.107.573

1.617.133

15.724.706

26.

Pula

7.312.908

657.247

7.970.155

27.

Labin

1.965.769

178.909

2.144.678

28.

Pazin

5.103.814

226.885

5.330.699

29.

Poreč

2.691.875

201.895

2.893.770

30.

Rovinj

1.717.989

182.358

1.900.347

31.

Umag

2.427.397

188.974

2.616.371

32.

Dubrovnik

5.273.071

465.104

5.738.175

33.

Čakovec

3.521.228

402.101

3.923.329

 

UKUPNO GRADOVI

169.841.393

15.410.669

185.252.062

 

SVEUKUPNO RH

672.201.049

56.034.417

728.235.466

* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI

III.

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 168,71 kuna godišnje, po razrednom odjelu 2.943,98 kuna godišnje i po školskoj zgradi 4.670,69 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU *PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2014. GODINU

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Opseg djelatnosti

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini

Broj učenika u šk. god. 2013./2014. (izvor E-matica)

Broj razrednih odjela u šk. god. 2013. /2014. (izvor E-matica)

Broj građevina šk. god. 2012./2013.

0

1

2

3

4

5

1.

Zagrebačka

14.466

742

103

5.104.852

2.

Krapinsko- -zagorska

9.553

596

93

3.800.110

3.

Sisačko-moslavačka

7.596

442

67

2.895.176

4.

Karlovačka

4.775

332

60

2.063.031

5.

Varaždinska*

11.077

649

96

1.227.081

6.

Koprivničko- -križevačka

5.158

374

70

2.298.019

7.

Bjelovarsko- -bilogorska

6.292

448

105

2.870.607

8.

Primorsko- -goranska

9.452

615

104

3.890.449

9.

Ličko-senjska

2.523

202

51

1.258.499

10.

Virovitičko- -podravska

5.366

343

87

2.321.136

11.

Požeško-slavonska

4.472

315

66

1.989.910

12.

Brodsko-posavska

7.718

495

113

3.286.739

13.

Zadarska

7.116

500

112

3.195.358

14.

Osječko-baranjska

16.334

1.099

204

6.943.188

15.

Šibensko- -kninska

4.302

271

33

1.677.495

16.

Vukovarsko- -srijemska

12.238

755

107

4.786.402

17.

Splitsko-dalmatinska

22.630

1.320

222

8.739.312

18.

Istarska

4.676

332

64

2.065.031

19.

Dubrovačko- -neretvanska

6.417

448

65

2.704.842

20.

Međimurska

7.595

457

64

2.925.189

21.

Grad Zagreb

57.812

2.680

256

18.833.492

 

UKUPNO ŽUPANIJE

227.568

13.415

2.142

84.875.918

1.      

Velika Gorica                

5.853

318

29

2.058.642

2.

Samobor

3.268

176

16

1.143.959

3.

Vrbovec

1.624

112

12

659.687        

4.

Zaprešić

1.829

86

5

584.933

5.

Krapina

1.072

63

6

394.280

6.

Sisak

3.550

192

23

1.271.314

7.

Kutina

2.160

130

19

835.736

8.

Karlovac

4.157

243

28

1.547.211

9.

Varaždin

3.591

177

16

1.201.334

10.

Koprivnica

2.488

126

14

855.868

11.

Križevci

1.708

105

20

690.584

12.

Bjelovar

3.066

167

19

1.097.416

13.

Rijeka

8.488

451

35

2.922.540

14.

Crikvenica

770

45

5

285.687

15.

Opatija

574

27

4

194.956

16.

Gospić

1.024

65

22

466.815

17.

Virovitica

2.063

109

15

738.836

18.

Požega

1.968

99

6

651.329

19.

Slavonski Brod

6.245

344

26

2.187.289

20.

Zadar

6.641

332

28

2.228.003

21.

Osijek

7.743                                

386                              

24                     

2.554.116   

22.

Šibenik

3.317

190

22

1.221.488

23.

Vinkovci

3.627

190

10

1.217.677

24.

Makarska

1.541

85

7

542.799

25.

Split

13.630

620

38

4.300.939

26.

Pula

4.550

231

26

1.568.739

27.

Labin

1.013

69

8

411.357

28.

Pazin

1.271

82

11

507.146

29.

Poreč

1.390

86

6

515.630

30.

Rovinj

1.052

63

9

404.922

31.

Umag

985

59

11

391.189

32.

Dubrovnik

3.198

175

17

1.133.888

33.

Čakovec

2.627

179

12

1.026.102

 

UKUPNO GRADOVI

108.083

5.782

549

37.812.411

 

SVEUKUPNO RH

335.651

19.197

2.691

122.688.329

* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.

Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2014. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se realizirati tijekom 2014. godine.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u osnovnom školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.

Pritom, Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije, Grada Zagreba i gradova) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2014. godine.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, provode se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.

Plan sadrži škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2014. godini, i to prema izvorima sredstava:

1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice,

2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,

3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,

4. transferi iz drugih proračuna i sl.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadrže isključivo kapitalne projekte.

Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.

Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-OŠ-2014., koji je sastavni dio ove Odluke.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

IV.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi 3,1%.

Ako županije, Grad Zagreb i gradovi iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 3,1% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2014. godinu.

Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

V.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2014. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.

VI.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2014. godine dostaviti do 31. ožujka 2015. godine na obrascu OŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.

VII.

Županije, Grad Zagreb i gradovi koji su primijenili model javno privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

VIII.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu, odnosno gradovima u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba osnovnog školstva to potrebno.

Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2014. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2014. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

IX.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.

Županije, Grad Zagreb i gradovi ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

X.

Nadležna tijela županija, Grada Zagreba i gradova – nositelja financiranja osnovnog školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2014. godini i Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2014. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2014. godini.

Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2014. godine.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/13-04/584

Urbroj: 50301-04/12-14-2

Zagreb, 16. siječnja 2014.

Predsjednik Zoran Milanović, v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_01_7_110.html

Copyright © Ante Borić