VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010, 90/2011, 16/2012, 86/2012 i 126/2012), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 28. veljače 2013. godine donijela
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:
– materijalne i financijske rashode,
– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),
– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
II.
Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.
Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.
Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2013. godini je iznos bilančnih prava za 2012. godinu umanjen sukladno zadanim indeksima iz Smjernica ekonomske i financijske politike Vlade Republike Hrvatske za razdoblje 2013. – 2015. godine i uputa Ministarstva financija za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2013. – 2015.
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 48,87 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.156,76 kuna godišnje, po školskoj zgradi 13.169,15 kuna godišnje za srednje škole i 466,20 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.
Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje pomoći smještaja i prehrane učenika u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2012./2013. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA ZA 2013. GODINU
–u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4=3+2 |
ŽUPANIJE |
||||
1. |
Zagrebačka |
10.417.368 |
1.120.002 |
11.537.370 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
8.546.198 |
706.025 |
9.252.223 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
10.551.285 |
915.539 |
11.466.824 |
4. |
Karlovačka |
10.927.513 |
772.512 |
11.700.025 |
5. |
Varaždinska* |
18.690.921 |
1.299.529 |
19.990.450 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
8.111.773 |
609.264 |
8.721.037 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
9.149.766 |
1.013.616 |
10.163.382 |
8. |
Primorsko-goranska |
18.744.604 |
1.847.830 |
20.592.434 |
9. |
Ličko-senjska |
3.069.395 |
339.751 |
3.409.146 |
10. |
Virovitičko-podravska |
6.233.785 |
594.496 |
6.828.281 |
11. |
Požeško-slavonska |
5.800.188 |
655.406 |
6.455.594 |
12. |
Brodsko-posavska |
11.415.916 |
995.305 |
12.411.221 |
13. |
Zadarska |
14.116.446 |
1.260.487 |
15.376.933 |
14. |
Osječko-baranjska |
22.064.389 |
2.206.725 |
24.271.114 |
15. |
Šibensko-kninska |
7.491.361 |
647.098 |
8.138.459 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
11.946.241 |
1.312.101 |
13.258.342 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
31.680.125 |
3.120.079 |
34.800.204 |
18. |
Istarska |
15.312.702 |
1.173.017 |
16.485.719 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
9.267.710 |
956.291 |
10.224.001 |
20. |
Međimurska |
6.291.460 |
705.889 |
6.997.349 |
21. |
Grad Zagreb |
53.641.965 |
5.055.665 |
58.697.630 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
293.471.111 |
27.306.627 |
320.777.738 |
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA (SMJEŠTAJ I PREHRANA UČENIKA) ZA 2013. GODINU
– u kunama –
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Broj učenika u šk. god. 2012./ 2013. |
Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje |
Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje |
UKUPNO |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3+4 |
ŽUPANIJE |
|||||
1. |
Zagrebačka |
89 |
560.700 |
41.492 |
602.192 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
252 |
1.587.600 |
117.483 |
1.705.083 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
79 |
497.700 |
36.830 |
534.530 |
4. |
Karlovačka |
261 |
1.644.300 |
121.679 |
1.765.979 |
5. |
Varaždinska |
288 |
1.814.400 |
134.266 |
1.948.666 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
125 |
787.500 |
58.275 |
845.775 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
319 |
2.009.700 |
148.718 |
2.158.418 |
8. |
Primorsko-goranska |
732 |
4.611.600 |
341.259 |
4.952.859 |
9. |
Ličko-senjska |
123 |
774.900 |
57.343 |
832.243 |
10. |
Virovitičko-podravska |
119 |
749.700 |
55.478 |
805.178 |
11. |
Požeško-slavonska |
279 |
1.757.700 |
130.070 |
1.887.770 |
12. |
Brodsko-posavska |
0 |
0 |
0 |
0 |
13. |
Zadarska |
216 |
1.360.800 |
100.699 |
1.461.499 |
14. |
Osječko-baranjska |
577 |
3.635.100 |
268.998 |
3.904.098 |
15. |
Šibensko-kninska |
0 |
0 |
0 |
0 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
73 |
459.900 |
34.033 |
493.933 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
572 |
3.603.600 |
266.667 |
3.870.267 |
18. |
Istarska |
246 |
1.549.800 |
114.686 |
1.664.486 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
287 |
1.808.100 |
133.800 |
1.941.900 |
20. |
Međimurska* |
167 |
1.052.100 |
77.856 |
1.129.956 |
21. |
Grad Zagreb |
1.840 |
11.592.000 |
857.810 |
12.449.810 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
6.644 |
41.857.200 |
3.097.442 |
44.954.642 |
* Ukupan broj učenika uvećan je za 51 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi za smještaj i prehranu učenika.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2013. GODINU
III.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 134,30 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.178,71 kuna godišnje i po školskoj zgradi 7.805,26 kuna godišnje.
IZRAČUN BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI ZA 2013. GODINU
– u kunama –
Red br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|||
Broj učenika u šk. god. 2012./2013. |
Broj razred. odjela u šk. god. 2012./2013. |
Broj građevina u šk. god. 2012./2013. |
Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god. 2012./2013. |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ŽUPANIJE |
||||||
1. |
Zagrebačka |
7.590 |
306 |
30 |
89 |
2.226.213 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
5.410 |
211 |
15 |
252 |
1.514.373 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
5.635 |
246 |
27 |
79 |
1.749.510 |
4. |
Karlovačka |
4.988 |
218 |
21 |
261 |
1.526.779 |
5. |
Varaždinska* |
8.434 |
380 |
34 |
288 |
606.011 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
4.863 |
196 |
11 |
125 |
1.362.007 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
6.076 |
278 |
30 |
319 |
1.933.873 |
8. |
Primorsko-goranska |
10.890 |
477 |
58 |
732 |
3.431.524 |
9. |
Ličko-senjska |
1.730 |
84 |
12 |
123 |
593.021 |
10. |
Virovitičko-podravska |
3.829 |
170 |
16 |
119 |
1.179.515 |
11. |
Požeško-slavonska |
4.276 |
181 |
18 |
279 |
1.290.126 |
12. |
Brodsko-posavska |
7.247 |
281 |
24 |
0 |
2.053.847 |
13. |
Zadarska |
8.236 |
366 |
33 |
216 |
2.527.112 |
14. |
Osječko-baranjska |
14.277 |
610 |
61 |
577 |
4.332.597 |
15. |
Šibensko-kninska |
4.654 |
192 |
15 |
0 |
1.352.443 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
8.389 |
370 |
36 |
73 |
2.583.790 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
21.859 |
954 |
72 |
572 |
6.530.226 |
18. |
Istarska |
7.109 |
338 |
33 |
246 |
2.286.747 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
6.061 |
286 |
25 |
287 |
1.918.260 |
20. |
Međimurska |
4.080 |
176 |
23 |
167 |
1.286.936 |
21. |
Grad Zagreb |
38.741 |
1.470 |
111 |
1.840 |
10.742.169 |
UKUPNO ŽUPANIJE: |
184.374 |
7.790 |
705 |
6.644 |
53.027.079 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2013. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2013. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.
Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2013. godine.
Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2013. godini, i to prema izvorima sredstava:
1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,
2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,
3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,
4. transferi iz drugih proračuna i sl.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.
Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini se provode isključivo putem obrasca DEC-SŠ– 2013., koji je sastavni dio ove Odluke.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
IV.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 2,2%.
Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 2,2% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2013. godinu.
Kontrolu ostvarivanja tih prihoda obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.
V.
Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2013. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.
VI.
Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2013. godine dostaviti u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, a izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2013. godine dužni su dostaviti do 31. ožujka 2014. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
VII.
Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
VIII.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.
Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2013. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2013. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.
IX.
Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
X.
Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelji financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2013. godini i Odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2013. godini.
Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2013. godine.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 022-03/13-04/45
Urbroj: 50301-04/04-13-3
Zagreb, 28. veljače 2013.
Predsjednik Zoran Milanović, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_03_29_498.html