VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/2008, 86/2009, 92/2010 i 105/2010), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 24. veljače 2011. godine donijela
OPĆE ODREDBE
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima do visine potrebnih sredstava za osiguravanje minimalnog financijskog standarda osnovnih škola.
II.
U proračunu županija, Grada Zagreba i gradova koji su preuzeli financiranje dijela javnih potreba u osnovnom školstvu osiguravaju se sredstva za materijalne rashode (osim troškova prijevoza zaposlenika), financijske rashode, materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje, usluge tekućeg i investicijskog održavanja, rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
III.
Ukupna godišnja bilanca sredstava za osnovno školstvo u 2011. godini za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba, utvrđuje se kako slijedi:
– u kunama –
Opis |
Bilancirana sredstva za 2010. g. |
Bilancirana sredstva za 2011. g. |
Indeks 2011./2010. |
0 |
1 |
2 |
3=2/1 |
Materijalni i financijski rashodi |
812.188.091 |
767.905.920 |
94,55 |
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja |
68.105.099 |
64.291.215 |
94,40 |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
202.751.600 |
134.993.102 |
66,58 |
Ukupno |
1.083.044.790 |
967.190.237 |
89,30 |
Ukupni godišnji iznos sredstava za materijalne i financijske rashode osnovnih škola za 2011. godinu iznosi 767.905.920 kuna.
Ukupni godišnji iznos sredstava za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola za 2011. godinu iznosi 64.291.215 kuna.
Ukupni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnih škola za 2011. godinu iznose 134.993.102 kuna.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI, KRITERIJI I MJERILA
IV.
Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnih škola u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola. Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
Ekonomska klasifikacija materijalnih i financijskih rashoda sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo obuhvaća:
– skupinu 32 – Materijalni rashodi i
– skupinu 34 – Financijski rashodi.
Kriterij za utvrđivanje ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2011. godini su bilančna prava 2010. godine umanjena sukladno zadanim indeksima te uvećana za specifičnost pojedinih županija i gradova za nove programe.
Mjerilo je prosječna godišnja cijena po učeniku izračunata na bazi ukupnih bilančnih prava i upisanih učenika u školskoj godini 2010./2011.
IZRAČUN BILANČNIH PRAVA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA PO ŽUPANIJAMA, GRADU ZAGREBU I GRADOVIMA ZA 2011. GODINU
– u kunama -
Red. br. |
Nositelj financiranja |
Ukupni iznos za 2011. |
Broj razrednih odjela u šk. god. 2010./2011. |
Broj učenika u šk. god. 2010./2011. |
Prosječna godišnja cijena po učeniku |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=2/4 |
ŽUPANIJE |
|||||
1 |
Zagrebačka |
38.858.162 |
745 |
15.053 |
2.581,42 |
2 |
Krapinsko-zagorska |
23.497.233 |
597 |
10.252 |
2.291,97 |
3 |
Sisačko-moslavačka |
27.364.469 |
440 |
8.215 |
3.331,04 |
4 |
Karlovačka |
19.067.349 |
326 |
5.103 |
3.736,50 |
5 |
Varaždinska* |
38.631.377 |
664 |
12.229 |
3.159,00 |
6 |
Koprivničko-križevačka |
13.204.843 |
340 |
5.528 |
2.388,72 |
7 |
Bjelovarsko-bilogorska |
18.637.351 |
433 |
6.947 |
2.682,79 |
8 |
Primorsko-goranska |
24.367.426 |
607 |
9.900 |
2.461,36 |
9 |
Ličko-senjska |
12.183.403 |
206 |
2.817 |
4.324,96 |
10 |
Virovitičko-podravska |
13.975.636 |
362 |
6.029 |
2.318,07 |
11 |
Požeško-slavonska |
15.354.413 |
291 |
5.265 |
2.916,32 |
12 |
Brodsko-posavska |
22.045.662 |
488 |
8.926 |
2.469,83 |
13 |
Zadarska |
23.450.024 |
473 |
7.705 |
3.043,48 |
14 |
Osječko-baranjska |
41.943.086 |
1.087 |
18.441 |
2.274,45 |
15 |
Šibensko-kninska |
14.223.899 |
276 |
4.992 |
2.849,34 |
16 |
Vukovarsko-srijemska |
27.575.179 |
762 |
13.632 |
2.022,83 |
17 |
Splitsko-dalmatinska |
53.325.656 |
1.345 |
24.271 |
2.197,09 |
18 |
Istarska |
17.015.115 |
327 |
4.658 |
3.652,88 |
19 |
Dubrovačko-neretvanska |
16.821.679 |
445 |
7.148 |
2.353,34 |
20 |
Međimurska |
15.959.208 |
463 |
8.032 |
1.986,95 |
21 |
Grad Zagreb |
97.764.880 |
3.189 |
65.489 |
1.492,84 |
|
UKUPNO ŽUPANIJE |
575.266.050 |
13.866 |
250.632 |
2.295,26 |
GRADOVI |
|||||
1 |
Velika Gorica |
11.074.997 |
302 |
6.108 |
1.813,19 |
2 |
Samobor |
7.042.014 |
181 |
3.472 |
2.028,23 |
3 |
Vrbovec |
3.607.882 |
93 |
1.751 |
2.060,47 |
4 |
Zaprešić |
2.613.157 |
82 |
1.969 |
1.327,15 |
5 |
Krapina |
1.670.960 |
55 |
1.088 |
1.535,81 |
6 |
Sisak |
7.458.063 |
203 |
3.891 |
1.916,75 |
7 |
Kutina |
4.035.776 |
130 |
2.251 |
1.792,88 |
8 |
Karlovac |
8.766.206 |
228 |
4.331 |
2.024,06 |
9 |
Varaždin |
6.651.443 |
189 |
3.719 |
1.788,50 |
10 |
Koprivnica |
5.901.243 |
146 |
2.977 |
1.982,28 |
11 |
Križevci |
4.275.370 |
118 |
2.125 |
2.011,94 |
12 |
Bjelovar |
5.488.920 |
159 |
3.245 |
1.691,50 |
13 |
Rijeka |
14.174.605 |
480 |
8.981 |
1.578,29 |
14 |
Crikvenica |
1.291.539 |
49 |
850 |
1.519,46 |
15 |
Opatija |
977.137 |
29 |
603 |
1.620,46 |
16 |
Gospić |
3.415.500 |
67 |
1.187 |
2.877,42 |
17 |
Virovitica |
4.145.415 |
129 |
2.241 |
1.849,81 |
18 |
Požega |
4.610.583 |
106 |
2.389 |
1.929,92 |
19 |
Slavonski Brod |
10.607.536 |
343 |
7.032 |
1.508,47 |
20 |
Zadar |
7.742.682 |
333 |
6.877 |
1.125,88 |
21 |
Osijek |
13.486.538 |
417 |
8.454 |
1.595,28 |
22 |
Šibenik |
6.579.406 |
200 |
3.778 |
1.741,51 |
23 |
Vinkovci |
4.944.286 |
190 |
3.757 |
1.316,02 |
24 |
Makarska |
1.709.002 |
79 |
1.606 |
1.064,14 |
25 |
Split |
16.106.919 |
662 |
14.896 |
1.081,29 |
26 |
Pula |
8.310.585 |
239 |
4.666 |
1.781,09 |
27 |
Labin |
2.255.429 |
64 |
1.039 |
2.170,77 |
28 |
Pazin |
5.855.872 |
87 |
1.401 |
4.179,78 |
29 |
Poreč |
3.088.528 |
85 |
1.453 |
2.125,62 |
30 |
Rovinj |
1.971.138 |
66 |
1.089 |
1.810,04 |
31 |
Umag |
2.785.079 |
61 |
1.002 |
2.779,52 |
32 |
Dubrovnik |
5.955.972 |
169 |
3.403 |
1.750,21 |
33 |
Čakovec |
4.040.088 |
179 |
2.758 |
1.464,86 |
|
UKUPNO GRADOVI |
192.639.870 |
5.920 |
116.389 |
1.655,14 |
SVEUKUPNO RH |
767.905.920 |
19.786 |
367.021 |
2.092,27 |
Napomena: Prosječna cijena po učeniku rezultat je podjele ukupnog iznosa materijalnih i financijskih rashoda s brojem učenika i zaokružen na dvije decimale.
* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 4.500.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI I RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
V.
A) Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
Navedeni rashodi, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima ovi rashodi se planiraju i osiguravaju na osnovi kriterija opsega djelatnosti:
– po učeniku 171,03 kuna godišnje
– po razrednom odjelu 3.172,54 kuna godišnje
– po školskoj zgradi 5.158,77 kuna godišnje.
B) Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Navedeni rashodi, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja. Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima ovi rashodi se planiraju i osiguravaju na osnovi kriterija opsega djelatnosti:
– po učeniku prosječno 57,81 kuna godišnje
– po razrednom odjelu 1.072,28 kuna godišnje
– po školskoj zgradi 8.083,95 kuna godišnje.
Na osnovi kriterija utvrđenih pod A) i B) ukupni rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u 2011. godini po županijama i gradovima iznose:
– u kunama –
Red br. |
Nositelj financiranja |
Opseg djelatnosti |
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja škola |
UKUPNO |
||
Broj učenika u šk. god. 2010. /2011. |
Broj razrednih odjela u šk. god. 2010./2011. |
Broj građevina šk. god. 2010./2011. |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
ŽUPANIJE |
|||||||
1. |
Zagrebačka |
15.053 |
745 |
99 |
5.448.788 |
2.469.315 |
7.918.103 |
2. |
Krapinsko-zagorska |
10.252 |
597 |
86 |
4.091.069 |
1.927.999 |
6.019.068 |
3. |
Sisačko-moslavačka |
8.215 |
440 |
53 |
3.074.351 |
1.375.130 |
4.449.481 |
4. |
Karlovačka |
5.103 |
326 |
62 |
2.226.862 |
1.145.753 |
3.372.615 |
5. |
Varaždinska* |
12.229 |
664 |
96 |
193.345 |
2.194.965 |
2.388.310 |
6. |
Koprivničko-križevačka |
5.528 |
340 |
70 |
2.385.236 |
1.250.005 |
3.635.241 |
7. |
Bjelovarsko-bilogorska |
6.947 |
433 |
104 |
3.098.373 |
1.706.608 |
4.804.981 |
8. |
Primorsko-goranska |
9.900 |
607 |
104 |
4.155.449 |
2.063.886 |
6.219.335 |
9. |
Ličko-senjska |
2.817 |
206 |
51 |
1.398.434 |
796.011 |
2.194.445 |
10. |
Virovitičko-podravska |
6.029 |
362 |
84 |
2.612.942 |
1.415.731 |
4.028.673 |
11. |
Požeško-slavonska |
5.265 |
291 |
111 |
2.396.309 |
1.513.702 |
3.910.011 |
12. |
Brodsko-posavska |
8.926 |
488 |
113 |
3.657.762 |
1.952.737 |
5.610.499 |
13. |
Zadarska |
7.705 |
473 |
111 |
3.391.027 |
1.849.904 |
5.240.931 |
14. |
Osječko-baranjska |
18.441 |
1.087 |
203 |
7.649.761 |
3.872.615 |
11.522.376 |
15. |
Šibensko-kninska |
4.992 |
276 |
33 |
1.899.646 |
851.288 |
2.750.934 |
16. |
Vukovarsko-srijemska |
13.632 |
762 |
105 |
5.290.639 |
2.453.906 |
7.744.545 |
17. |
Splitsko-dalmatinska |
24.271 |
1.345 |
227 |
9.589.197 |
4.680.287 |
14.269.484 |
18. |
Istarska |
4.658 |
327 |
63 |
2.159.084 |
1.129.185 |
3.288.269 |
19. |
Dubrovačko-neretvanska |
7.148 |
445 |
64 |
2.964.470 |
1.407.736 |
4.372.206 |
20. |
Međimurska |
8.032 |
463 |
61 |
3.157.290 |
1.453.886 |
4.611.176 |
21. |
Grad Zagreb |
65.489 |
3.189 |
258 |
22.648.831 |
9.290.828 |
31.939.659 |
UKUPNO ŽUPANIJE: |
250.632 |
13.866 |
2.158 |
93.488.865 |
46.801.477 |
140.290.342 |
|
GRADOVI |
|||||||
1. |
Velika Gorica |
6.108 |
302 |
22 |
2.116.256 |
854.755 |
2.971.011 |
2. |
Samobor |
3.472 |
181 |
16 |
1.250.589 |
524.128 |
1.774.717 |
3. |
Vrbovec |
1.751 |
93 |
12 |
656.426 |
297.948 |
954.374 |
4. |
Zaprešić |
1.969 |
82 |
5 |
622.702 |
242.167 |
864.869 |
5. |
Krapina |
1.088 |
55 |
6 |
391.525 |
170.372 |
561.897 |
6. |
Sisak |
3.891 |
203 |
24 |
1.433.317 |
636.612 |
2.069.929 |
7. |
Kutina |
2.251 |
130 |
19 |
895.437 |
423.113 |
1.318.550 |
8. |
Karlovac |
4.331 |
228 |
27 |
1.603.360 |
713.105 |
2.316.465 |
9. |
Varaždin |
3.719 |
189 |
16 |
1.318.214 |
546.985 |
1.865.199 |
10. |
Koprivnica |
2.977 |
146 |
12 |
1.034.255 |
425.649 |
1.459.904 |
11. |
Križevci |
2.125 |
118 |
21 |
846.134 |
419.130 |
1.265.264 |
12. |
Bjelovar |
3.245 |
159 |
20 |
1.162.604 |
519.752 |
1.682.356 |
13. |
Rijeka |
8.981 |
480 |
35 |
3.239.405 |
1.316.790 |
4.556.195 |
14. |
Crikvenica |
850 |
49 |
5 |
326.625 |
142.097 |
468.722 |
15. |
Opatija |
603 |
29 |
4 |
215.771 |
98.289 |
314.060 |
16. |
Gospić |
1.187 |
67 |
31 |
575.496 |
391.062 |
966.558 |
17. |
Virovitica |
2.241 |
129 |
14 |
864.761 |
381.043 |
1.245.804 |
18. |
Požega |
2.389 |
106 |
6 |
775.835 |
300.265 |
1.076.100 |
19. |
Slavonski Brod |
7.032 |
343 |
26 |
2.424.999 |
984.467 |
3.409.466 |
20. |
Zadar |
6.877 |
333 |
28 |
2.377.081 |
980.953 |
3.358.034 |
21. |
Osijek |
8.454 |
417 |
23 |
2.887.496 |
1.121.765 |
4.009.261 |
22. |
Šibenik |
3.778 |
200 |
21 |
1.388.996 |
602.611 |
1.991.607 |
23. |
Vinkovci |
3.757 |
190 |
10 |
1.296.934 |
501.751 |
1.798.685 |
24. |
Makarska |
1.606 |
79 |
7 |
561.417 |
234.135 |
795.552 |
25. |
Split |
14.896 |
662 |
37 |
4.838.771 |
1.870.036 |
6.708.807 |
26. |
Pula |
4.666 |
239 |
25 |
1.685.236 |
728.098 |
2.413.334 |
27. |
Labin |
1.039 |
64 |
8 |
422.014 |
193.359 |
615.373 |
28. |
Pazin |
1.401 |
87 |
11 |
572.371 |
263.198 |
835.569 |
29. |
Poreč |
1.453 |
85 |
6 |
549.127 |
223.640 |
772.767 |
30. |
Rovinj |
1.089 |
66 |
9 |
442.070 |
206.477 |
648.547 |
31. |
Umag |
1.002 |
61 |
11 |
421.644 |
212.254 |
633.898 |
32. |
Dubrovnik |
3.403 |
169 |
17 |
1.205.876 |
515.357 |
1.721.233 |
33. |
Čakovec |
2.758 |
179 |
12 |
1.101.493 |
448.375 |
1.549.868 |
UKUPNO GRADOVI |
116.389 |
5.920 |
546 |
41.504.237 |
17.489.738 |
58.993.975 |
|
SVEUKUPNO RH |
367.021 |
19.786 |
2.704 |
134.993.102 |
64.291.215 |
199.284.317 |
* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 4.500.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.
Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2011. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se realizirati tijekom 2011. godine.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.
Pri tome, Plan mora obavezno sadržavati prikaz projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5. prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava u Planu se također prikazuju i projekti koji se financiraju iz tih izvora kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije, Grada Zagreba i gradova) najkasnije do 31. ožujka 2011. godine.
Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi isto nadležno tijelo, mogu se donijeti najkasnije do 30. lipnja 2011. godine.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.
Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2011. godini i to prema izvorima sredstava: rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5. prethodne tablice, vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.
Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na pomoći iz Državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi usluga, a ne anticipativno.
Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini se provode isključivo putem obrasca DEC-OŠ-2011., koji je sastavni dio ove Odluke.
Rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja za 2011. godinu u kojima se specificiraju škole, namjene i iznosi sredstava.
Nadležna tijela županija, Grada Zagreba i gradova dužna su Plan rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja donijeti najkasnije do 31. ožujka 2011. godine i dostaviti ga Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
VI.
Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 3,1%.
Ako županije, Grad Zagreb i gradovi ne ostvare sredstva za ukupno bilancirana prava za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva iz dodatnog udjela u porezu na dohodak po stopi od 3,1%, razliku do ukupno bilanciranih prava ostvaruju iz pozicije pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2011. godinu. Kontrolu ostvarivanja tih prihoda vrši Ministarstvo financija.
VII.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2011. godinu u okvirima bilanciranih prava-sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama IV. i V. ove Odluke.
VIII.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2011. godine dostaviti u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, a izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2011. godine dužni su dostaviti do 31. ožujka 2012. godine na obrascu OŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.
IX.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su sredstva iz dodatnog udjela poreza na dohodak i sredstva s pozicije pomoći izravnanja koristiti prema utvrđenoj namjeni iz ove Odluke.
X.
Županije, Grad Zagreb i gradovi koji su primijenili model javno privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
XI.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa na zahtjev nositelja financiranja može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu, odnosno gradovima u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u osnovnom školstvu to prijeko potrebno. Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa najkasnije do 30. lipnja 2011. godine.
XII.
Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.
Županije, Grad Zagreb i gradovi ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
XIII.
Nadležna tijela županija, gradova i Grada Zagreba – nositelja financiranja škola mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2011. godini i odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2011. godini.
Zahtjevi za prethodne suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa najkasnije do 30. lipnja 2011. godine.
XIV.
U prosječnoj cijeni po učeniku za obračun materijalnih i financijskih rashoda uključeni su i troškovi redovitog programa financiranja učenika s teškoćama u razvoju, a samo povećani troškovi školovanja tih učenika financirat će se iz sredstava Državnog proračuna sukladno posebnim kriterijima koje utvrđuje ministar znanosti, obrazovanja i športa.
XV.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-02/11-01/01
Urbroj: 5030104-11-1
Zagreb, 24. veljače 2011.
Predsjednica Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.
Nositelj financiranja Dostaviti u MZOŠ
__________________________________ Uprava za financije
(županija/grad) najkasnije do 10.-og u mjesecu
DEC - OŠ - 2011. |
Zahtjev za doznaku pomoći izravnanja za rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatno ulaganje na nefinancijskoj imovini br.___ , za mjesec___ , 2011. godine
R.B. |
Naziv škole na koju se odnosi ulaganje |
Vrsta ulaganja |
Kumulativni iznos prethodnih zahtjeva |
Plan 2011.god. |
Kumulativni iznos zahtjeva u odnosu na Plan 2011.god. |
Iznos zahtjeva za tekući mjesec |
Osnova zahtjeva (račun, privremena situacija i sl.) |
||||
projektiranje |
stručni nadzor |
građenje |
opremanje |
ostalo |
|||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
UKUPNO OSNOVNE ŠKOLE |
|
|
|
|
|
U ___________, _______ godine MP Župan/Gradonačelnik
__________________________
OŠ - DEC - IZVJEŠĆE |
IZVJEŠĆE O PRIHODIMA I RASHODIMA DECENTRALIZIRANIH FUNKCIJA OSNOVNOG ŠKOLSTVA ZA RAZDOBLJE - ODABERITE RAZDOBLJE - ODABERITE GODINU - GODINE
REDNI BROJ
|
OPIS |
PLAN PRIHODA I RASHODA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE (iznosi iz NN) |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II. RASHODI PO NAČELU NASTANKA TROŠKA ZA OBRAČUNSKO RAZDOBLJE |
INDEKS KOL.4 / KOL.3 |
I. PRIHODI OSTVARENI DO KRAJA OBRAČUNSKOG RAZDOBLJA II.RASHODI PLAĆENI U OBRAČUNSKOM RAZDOBLJU |
INDEKS KOL.6 / KOL.3 |
Prenesene nepodmirene obveze iz prethodne godine po ekonomskoj klasifikaciji (IZNOS POD C KOL.3 = IZNOS POD II. KOL.8) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
I |
UKUPNI PRIHODI (3+4+5) |
0 |
0 |
0 |
|
||
1 |
Prihodi iz dodatnog udjela poreza na dohodak (izvorni prihod) |
|
|
|
|
||
2 |
Prihodi iz sredstava pomoći izravnanja |
|
|
|
|
||
3 |
Ukupno (1+2) |
0 |
0 |
0 |
|
||
4 |
Preneseni prihodi iz predhodne godine |
|
|
|
|
||
5 |
Ostali prihodi vezani uz dec. funkcije |
|
|
|
|
||
II |
UKUPNI RASHODI (A+B) |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
A |
Ukupno rashodi poslovanja (A1.+A2.+ A3.) |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
A1.) |
Energenti |
|
|
|
|
||
A2.) |
Prijevoz učenika sukladno čl. 46 ZOŠ-a |
|
|
|
|
||
A3.) |
Ostali rashodi |
|
|
|
|
||
B |
Ukupni rashodi za materij. dijelove i usluge tekućeg i invest. održavnja i rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini ( B1.+ B2.) |
0 |
0 |
0 |
0 |
||
B1.) |
Rashodi za nabavu proizv. dugotr. imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini |
|
|
|
|
||
B2.) |
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja |
|
|
|
|
||
|
RAZLIKA ( I - II ) |
0 |
0 |
|
0 |
|
|
C |
Preneseni rashodi iz predhodne godine |
|
|
|
|
|
|
Napomena: Priložiti bilješke uz financijsko izvješće
U _____________________________________________ god.
M.P. Pročelnik:
Kontrola ispunjenosti tablice:
– nije odabran nositelj financiranja ________________________
– nije odabrano razdoblje
Kontrolni broj: 3 |
– nije odabrana godina
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2011_03_29_621.html