Baza je ažurirana 26.12.2024. 

zaključno sa NN 128/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 125/2017 (15.12.2017.):

 

Ministarstvo obrane

Na temelju članka 77. stavka 2. Zakona o obrani (»Narodne novine«, br. 73/13, 75/15, 27/16 i 110/17 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) donosim

 

PRAVILNIK O MATERIJALNOM ZBRINJAVANJU

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom uređuje materijalno zbrinjavanje u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu Oružane snage), kako bi se korištenjem materijalnih resursa Republike Hrvatske stvorili uvjeti za provedbu poslova i zadaća Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

Članak 2.

(1) Materijalno zbrinjavanje je skup međusobno povezanih i usklađenih djelatnosti kojima se osiguravaju materijalni resursi i usluge za funkcioniranje i djelovanje Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(2) Materijalno zbrinjavanje provodi se kroz sljedeće djelatnosti:

1. razvoj, opremanje i modernizaciju naoružanja i vojne opreme

2. izgradnju i održavanje infrastrukture

3. opskrbu i održavanje materijalnih sredstava

4. prijevoz ljudi i sredstava te obavljanje drugih usluga

5. zdravstvenu, veterinarsku i drugu potrebnu skrb.

(3) Materijalno zbrinjavanje Oružanih snaga organizira se i provodi prema planovima razvoja i uporabe Oružanih snaga u okvirima nadležnosti propisanih ovim Pravilnikom.

(4) Materijalnim zbrinjavanjem stvaraju se preduvjeti za proved­bu logističke i zdravstvene potpore Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(5) Logističku potporu u okviru materijalnog zbrinjavanja čine djelatnosti održavanja nekretnina, opskrbe i održavanja materijalnih sredstava, prijevoza ljudi i materijalnih sredstava, obavljanje drugih usluga te zdravstvena, veterinarska i druga potrebna skrb.

(6) Čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse uputom uređuje način provedbe logističke potpore u Ministarstvu obrane.

(7) Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Uputom uređuje način provedbe logističke i zdravstvene potpore u Oružanim snagama.

Članak 3.

Materijalno zbrinjavanje provodi se na sljedeće načine:

– nabava roba, radova i usluga

– razvoj i proizvodnja

– donacija

– pomoć

– sponzorstvo

– mobilizacija materijalnih sredstava

– u ratu i ratni plijen.

Članak 4.

U provedbi materijalnog zbrinjavanja sve ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga u obvezi su dodijeljenim financijskim sredstvima i materijalnim resursima raspolagati zakonito, namjenski i racionalno.

Članak 5.

(1) Materijalno zbrinjavanje ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga provodi se u okviru raspoloživih financijskih sredstava.

(2) Za izvršenje neplaniranih zadaća koje su posljedica kriznih situacija, katastrofa i velikih nesreća, a za koje nisu osigurana financijska sredstva, potrebna financijska sredstva osigurat će se preraspodjelom financijskih sredstava.

Članak 6.

Temelj za izradu planova iz djelatnosti materijalnog zbrinjavanja ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga su njihovi poslovi i zadaće, planovi razvoja, utvrđene nadležnosti, norme i kriteriji pripadanja i trošenja, količinsko i kvalitativno stanje materijalnih resursa, brojčano stanje osoba i ostala propisana mjerila koja se koriste za određivanje potrebnih resursa i usluga.

2. MATERIJALNI RESURSI

2.1. Općenito o materijalnim resursima

Članak 7.

(1) Materijalni resursi su nekretnine i materijalna sredstva (pokretnine) koja služe za obavljanje djelatnosti materijalnog zbrinjavanja te službene životinje.

(2) Nekretnine se sastoje od zemljišta, građevina i infrastrukture koji su u skladu sa zakonom stavljeni na raspolaganje Ministarstvu obrane.

(3) Materijalna sredstva su dugotrajna imovina (osim nekretnina i nefinancijske imovine u pripremi) i kratkotrajna imovina.

(4) Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na materijalno zbrinjavanje primjenjuju se i na nekretnine, osim za pitanja koja su ovim Pravilnikom posebno uređena.

(5) Materijalna sredstva po vrstama sastoje se od opreme, nematerijalne imovine, materijala, sitnog inventara i ostalih sredstava.

(6) Materijalna sredstva se po pojavnom obliku razvrstavaju na materijalna i nematerijalna, a ovisno o vijeku uporabe i promjeni oblika tijekom uporabe razvrstavaju se na dugotrajna i kratkotrajna.

(7) Materijalna sredstva se prema namjeni razvrstavaju na vojnu opremu i vojna sredstva te na nevojna materijalna sredstva.

(8) Isto materijalno sredstvo ne može istovremeno biti razvrstano u više vrsta materijalnih sredstava.

(9) Vojnom opremom smatraju se materijalna sredstva koja su u pravilu konstruirana, napravljena, izgrađena, sastavljena ili modificirana za vojnu namjenu.

(10) Vojnim sredstvima smatraju se ubojna sredstva i drugi materijal za jednokratnu uporabu koji je u pravilu konstruiran, napravljen, izgrađen, sastavljen ili modificiran za vojnu namjenu.

(11) Materijalna sredstva se prema srodnosti i pripadnosti razvrstavaju u pojedine skupine i podskupine.

(12) Službena životinja u smislu ovoga Pravilnika je životinja koja je na uporabi u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Članak 8.

(1) Pod opremom se podrazumijevaju dugotrajna materijalna sredstva koja se mogu samostalno uporabiti, a čiji je vijek trajanja uporabe dulji od jedne godine i koja dulje od jedne godine zadržavaju isti pojavni oblik.

(2) Oprema obuhvaća:

– temeljna sredstva

– ostalu opremu.

(3) Temeljna sredstva su naoružanje i oprema namijenjena popuni ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(4) Ostala oprema je oprema namijenjena popuni ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga radi pružanja potpore u održavanju, smještaju, opskrbi, prijevozu i zdravstvenoj potpori, a određena je kriterijima i standardima pripadanja.

Članak 9.

(1) Pod nematerijalnom imovinom podrazumijeva se dugotrajna imovina u neopipljivom odnosno nefizičkom obliku.

(2) Nematerijalna imovina obuhvaća:

– patente

– licence

– koncesije

– rezultate znanstveno-istraživačkog rada

– ulaganje u računalne programe

– baze podataka i ostali podaci i proizvodi u digitalnom obliku

– ostala prava.

Članak 10.

(1) Materijal su kratkotrajna materijalna sredstva koja obuhvaćaju:

– ubojna sredstva

– potrošni materijal

– pričuvne dijelove.

(2) Ubojna sredstva su materijal koji u sebi sadrži eksplozivne tvari, a pri jednokratnoj uporabi djelomično se ili u cijelosti utroši.

(3) Pod ubojnim sredstvima podrazumijeva se streljivo svih vrsta, bombe, rakete, vježbovno i manevarske streljivo i minsko-eksplozivna sredstva, sirovine za proizvodnju te dijelovi za laboraciju ubojnih sredstava.

(4) Potrošnim materijalom smatra se sav materijal koji se pri jednokratnoj uporabi utroši, ugradi ili uništi osim ubojnih sredstava.

(5) Pričuvnim dijelovima smatra se materijal koji predstavlja dijelove složenijih materijalnih sredstava, a još nije ugrađen i služi za zamjenu utrošenih ili neispravnih sastavnih dijelova.

Članak 11.

Pod sitnim inventarom podrazumijevaju se kratkotrajna materijalna sredstva koja jednokratnom uporabom ne mijenjaju prvobitni oblik, a čije je vrijeme uporabe kraće od jedne godine.

2.2. Klase materijalnih sredstava

Članak 12.

Za potrebe opskrbe materijalnim sredstvima u materijalnom zbrinjavanju Ministarstva obrane i Oružanih snaga koriste se sljedeće klase opskrbe:

– klasa I.: Hrana za ljude i životinje te voda za piće

– klasa II.: Odjeća, obuća, intendantska oprema i geoprostorni podaci i proizvodi

– klasa III.: Gorivo, ulja i maziva

– klasa IV.: Građevni materijal i materijal za zaprečavanje

– klasa V.: Ubojna sredstva i kemijske tvari za vojnu namjenu

– klasa VI.: Osobne potrepštine pripadnika Oružanih snaga

– klasa VII.: Temeljna materijalna sredstva

– klasa VIII.: Zdravstvena i veterinarska oprema i sredstva

– klasa IX.: Pričuvni dijelovi i materijal za održavanje materijalnih sredstava

– klasa X.: Ostala materijalna sredstva.

Članak 13.

Iznimno od članka 12. ovoga Pravilnika, za potrebe sustava izvješćivanja i koordinacije logističke potpore u NATO i EU vođenim operacijama, koriste se NATO klase opskrbe, a sadržaj i veza između klasa iz članka 12. ovoga Pravilnika i NATO klasa nalazi se u prilogu broj 1 ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.

2.3. Normizacija

Članak 14.

(1) Sadržaj i postupak normizacije u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama određen je na temelju posebnoga zakona.

(2) Normizacija je postupak kojim se izrađuju, prihvaćaju, uvode i implementiraju hrvatske vojne norme u području materijalnog zbrinjavanja.

(3) Ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga nadležne za djelatnosti materijalnog zbrinjavanja odgovorne su za izradu, prihvaćanje, uvođenje i implementaciju hrvatskih vojnih normi u djelatnostima materijalnog zbrinjavanja (nositelji generičkih područja).

Članak 15.

Tehničke i operativne karakteristike materijalnih sredstava kojima se opremaju Ministarstvo obrane i Oružane snage, kao i koncepti i procedure na kojima se temelji sustav logističke potpore, moraju se uskladiti s hrvatskim vojnim normama.

2.4. Kodifikacija

Članak 16.

Kodifikacija je skup poslova u funkciji potpore materijalnog zbrinjavanja kojima se materijalnim resursima dodjeljuju ili pribavljaju kodifikacijske oznake u sklopu nacionalnog sustava kodifikacije te ih se sustavno povezuje s odgovarajućim NATO i drugim međunarodnim kodifikacijskim oznakama.

Članak 17.

NATO sustav kodifikacije i NATO sustav logističkog planiranja i izvješćivanja primjenjuju se u skladu s politikama i procedurama definiranima NATO publikacijama.

Članak 18.

(1) Za koordinaciju aktivnosti o primjeni i usavršavanju postojećega nacionalnog sustava kodifikacije u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama i primjene NATO sustava kodifikacije odgovorna je ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za materijalne resurse.

(2) Za koordinaciju aktivnosti o primjeni NATO sustava logističkog planiranja i izvješćivanja odgovorna je ustrojstvena jedinica Glavnog stožera Oružanih snaga nadležna za logistiku.

(3) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za materijalne resurse uputom propisuje provedbu kodifikacije materijalnih sredstava.

2.5. Osiguranje kvalitete

Članak 19.

(1) Osiguranje kvalitete je skup mjera u funkciji potpore materijalnog zbrinjavanja kojima se stječe certifikat da su ugovoreni zahtjevi o traženoj kvaliteti materijalnih sredstava i usluga ispunjeni.

(2) Poslovi osiguranja kvalitete iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju:

– definiranje zahtjeva za kvalitetu materijalnih sredstava ili usluga

– pribavljanje dokumentacije o kakvoći proizvoda

– potvrđivanje dobavljačevog sustava osiguranja kvalitete

– utvrđivanje sukladnosti materijalnih sredstava ili usluga

– kontrola kvalitete materijalnih sredstava ili usluga.

Članak 20.

(1) Kontrola kvalitete i ispravnosti naoružanja i vojne opreme nabavljenih na tržištu provodi se prema pravilniku kojim se utvrđuje sukladnost i kakvoća proizvoda naoružanja i vojne opreme.

(2) Kontrola kvalitete i ispravnosti ostale materijalne imovine, usluga i ustupanja radova provodi se prema propisanim normama i važećim propisima.

(3) Kontrola kvalitete naoružanja i vojne opreme i ostalih materijalnih sredstava i usluga u postupku materijalnog zbrinjavanja provodi se kontinuirano, a obvezno pri prijmu navedenih sredstava u sustav Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(4) Čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse uputom propisuje provedbu osiguranja kvalitete.

3. OVLASTI I ODGOVORNOSTI

Članak 21.

(1) Ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga nadležne za materijalno zbrinjavanje odgovorne su za provedbu i nadzor djelatnosti materijalnog zbrinjavanja i raspolaganje proračunskim sredstvima u financijskom planu Ministarstva obrane u skladu s propisanim normama i kriterijima.

(2) U postupku materijalnog zbrinjavanja ustrojstvene jedinice mogu imati ulogu taktičkog nositelja, nositelja planiranja i tehničkog nositelja.

(3) Čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse donosi Pregled taktičkih i tehničkih nositelja i nositelja planiranja u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Članak 22.

Ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne su i odgovorne za osiguranje materijalnih resursa, opremanje, razvoj, modernizaciju i upravljanje procesom materijalnog zbrinjavanja, a obavljaju i sljedeće:

1. planiraju, organiziraju i provode zadaće vezane za opremanje i modernizaciju Oružanih snaga

2. prate potrebe, planiraju i predlažu nabavu i opremanje sredstvima za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga

3. definiraju tehničke značajke za nova materijalna sredstva koja se uvode u Oružane snage te sudjeluje u usuglašavanju taktičkih značajki

4. planiraju, koordiniraju i nadziru razvoj i proizvodnju materijalnih sredstava za potrebe Oružanih snaga

5. propisuju normative i kriterije pripadanja materijalnih sred­stava u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama

6. provode nabavu

7. propisuju tehničke upute za rukovanje i održavanje te kataloge sastavnih dijelova sredstava koja se uvode u Oružane snage

8. organiziraju sustav upravljanja kvalitetom materijalnih sredstava u suradnji s dobavljačem i ovlaštenim tijelima u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,

9. donose odluke o neperspektivnosti materijalnih sredstava te postupku s njima

10. donose odluke o rashodovanju

11. propisuju funkcioniranje prometa i prijevoznih procesa u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama

12. obavljaju stručne poslove graditeljskog osiguranja

13. obavljaju stručne poslove pribavljanja i upravljanja nekretnina

14. obavlja stručne poslove osiguranja geoprostornih podataka i proizvoda Ministarstva obrane i Oružanih snaga

15. obavljaju stručne poslove zaštite okoliša i prirode

16. prate, raščlanjuju i predlažu mjere za poboljšanje sustava materijalnog zbrinjavanja

17. obavljaju i druge poslove iz područja materijalnog zbrinjavanja.

Članak 23.

Glavni stožer Oružanih snaga, u okviru Ministarstva obrane, odgovoran je za praćenje i planiranje potreba, pokretanje opremanja i modernizacije te uporabu i obnavljanje materijalnih sredstava iz svoje nadležnosti, a obavlja sljedeće zadaće:

1. priprema prijedlog razvoja, opremanja i modernizacije Oružanih snaga

2. prati potrebe, planiraju i predlažu nabavu i opremanje materijalnim sredstvima za potrebe Oružanih snaga

3. sudjeluje u usvajanju i uvođenju novog materijalnog sred­stava u Oružanim snagama

4. sudjeluje u provedbi ispitivanja kvalitete materijalnog sredstva i osiguranju logističke potpore ispitivanja naoružanja i vojne opreme

5. definira taktičke zahtjeve za uvođenje novih i usavrša­va­nje postojećih materijalnih sredstava te sudjeluje u usuglašavanju tehničkih zahtjeva

6. propisuje taktičku namjenu i uporabu materijalnih sredstava i upute za uporabu sredstava

7. prati ponašanje sredstava na uporabi i skladištu te predlažu mjere za poboljšanje njihovih taktičkih i tehničkih mogućno­sti

8. raspoređuje dodijeljena i preraspoređuju postojeća materijalna sredstva

9. održava naoružanje i vojnu opremu

10. predlaže donošenje odluke o neperspektivnosti materijalnih sredstava u Oružanim snagama

11. predlaže normative i kriterije pripadanja materijalnih sred­stava u Oružanim snagama

12. prati, raščlanjuje i predlaže mjere za poboljšanje sustava logističke i zdravstvene potpore Oružanih snaga

13. planira, organizira i provodi logističku i zdravstvenu potporu Oružanih snaga

14. predlaže materijalni ustroj Oružanih snaga

15. izrađuje koncepte i standardne operativne postupke logističke potpore, analizira sigurnosne aspekte materijalnog zbrinjavanja na Ministarstvo obrane i Oružane snage

16. provodi održavanje objekata i infrastrukture Oružanih snaga, provode mjere zaštite od požara, zaštite na radu i zaštite okoliša

17. predlaže pričuve materijalnih sredstava prema propisanim normativima i kriterijima te propisuje način njihova smješta­ja, čuvanje i obnavljanje u Oružanim snagama

18. obavlja ostale poslove iz sustava logističke i zdravstvene potpore.

19. donosi odluku o rashodu u skladu s dodijeljenim nadležnostima.

4. RAZVOJ, OPREMANJE, MODERNIZACIJA I ODRŽAVANJE NAORUŽANJA I VOJNE OPREME

4.1. Opremanje, modernizacija i razvoj

Članak 24.

(1) Opremanje je djelatnost ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane kojoj je cilj planska popuna ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga iz raspoloživih izvora, prema materijalnom ustroju Oružanih snaga, usvojenim planovima, kriterijima pripadanja ili usvojenim programima.

(2) Djelatnost opremanja, modernizacije i razvoja obuhvaća i stručne poslove osiguranja geoprostornih podataka i proizvoda Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

Članak 25.

Modernizacija je djelatnost kojom se kroz aktivnosti rekonstrukcije odnosno nadogradnje mijenjaju značajke cijeloga sredstva odnosno pojedinoga njegova sustava, dijela ili opreme u cilju poboljšanja njegovih taktičko-tehničkih osobina, sigurnosti i pouzdanosti i proširenja namjene.

Članak 26.

Razvoj je skup djelatnosti usmjerenih na stvaranje novoga materijalnog sredstva, uz ostalo obuhvaća i onu razinu rekonstrukcije postojećih sredstava kojima se mijenjaju njihove taktičko-tehničke karakteristike, odnosno prvobitna namjena.

Članak 27.

Razvoj naoružanja i vojne opreme provodi se:

– iz odobrenih proračunskih sredstava

– suradnjom s pravnim osobama koje izrađu­ju prototip materijalnog sredstva.

Članak 28.

(1) Kada Ministarstvo obrane financira razvoj naoružanja i vojne opreme vlasnik je projektne dokumentacije i patenta kojim je razvijeno to sredstvo.

(2) U slučaju financiranja od pravnih osoba iz članka 27. stavka 1. podstavka 2. ovoga Pravilnika, Ministarstvo obrane prije pokretanja postupka modernizacije ili razvoja određuje međusobna prava i obveze u procesu proizvodnje te vlasnička prava na dokumentaciju i patent novoga ili moderniziranoga materijalnog sredstva.

Članak 29.

(1) Pri pokretanju postupka razvoja, opremanja i modernizacije složenih sredstava i skupine sredstava naoružanja i vojne opreme obvezno se izrađuje:

– Taktička studija kojoj je nositelj izrade Glavni stožer Oružanih snaga

– Studija izvodivosti, kojoj je nositelj izrade Ministarstvo obrane

– Program realizacije, kojem je nositelj izrade Ministarstvo obrane.

(2) Ministarstvo obrane i Glavni stožer Oružanih snaga obvezni su izradom dokumenata iz stavka 1. ovoga članka, čije pojedine dijelove mogu izrađivati i druga ovlaštena tijela odnosno pravne osobe, osigurati provedbu svih zahtjeva koji proizlaze iz tih dokumenata.

Članak 30.

Za svako pojedinačno sredstvo naoružanja i vojne opreme potrebno je izraditi taktičko-tehničke značajke.

Članak 31.

Za materijalna sredstva kojima se modernizacijom bitno mijenjaju taktičko-tehničke značajke, ili se u cijelosti mijenja namjena, ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za materijalne resurse i Glavni stožer Oružanih snaga obvezni su provesti postupak kao pri uvođenju novoga materijalnog sredstva.

Članak 32.

(1) Razvoj, opremanje i modernizaciju, kao djelatnost materijalnog zbrinjavanja, propisuje čelnik nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane za materijalne resurse uputom o opremanju Oružanih snaga sredstvima naoružanja i vojne opreme.

(2) U dijelu koji se odnosi na razvoj, opremanje i modernizaciju zdravstvenih i veterinarskih sredstava uputa se donosi uz suglasnost čelnika ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane za ljudske potencijale, a u dijelu koji se odnosi na razvoj, opremanje i modernizaciju informacijskih i komunikacijskih sustava uz suglasnost čelnika ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za informacijske i komunikacijske sustave.

4.2. Održavanje

Članak 33.

Održavanje materijalnih sredstava je skup propisanih mjera, radnja i postupaka kojima se materijalnom sredstvu osigurava ispravnost i pouzdanost za namjensku uporabu u životnom vijeku.

Članak 34.

Planiranje, osiguravanje uvjeta i provođenje mjera održava­nja materijalnih sredstava provode ustrojstvene jedinice Oružanih snaga u skladu sa svojim nadležnostima.

Članak 35.

Oružane snage su dužne za sva materijalna sredstva koja su im dodijeljena na uporabu i čuvanje provoditi:

– preventivno održavanje, kao plansku formu održavanja temeljenog na ispunjenim resursima, odnosno ustanovljenom stanju

– korektivno održavanje, temeljeno na ustanovljenom kvaru/oštećenju.

Članak 36.

Ako za pojedino materijalno sredstvo nisu razvijeni dostatni kapaciteti za održavanje u logističkim postrojbama Oružanih snaga, održavanje se može provoditi i korištenjem ugovorenih i drugih kapaciteta.

Članak 37.

Održavanje se provodi na temelju uputa proizvođača o uporabi i održavanju te planova i programa održavanja materijalnih sredstava.

Članak 38.

Zbrinjavanje pričuvnih dijelova i sklopova nakon popravka ili remonta propisuje se uputom o održavanju materijalnih sredstava u Oružanim snagama.

Članak 39.

Održavanje materijalnih sredstava kao dio sustava logističke potpore Oružanih snaga propisuje načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga uputom o održavanju materijalnih sredstava u Oružanim snagama te doktrinarnim i tehničkim priručnicima o organizaciji sustava održa­va­nja u područjima operacija Oružanih snaga.

Članak 40.

(1) Osiguranje geoprostornih podataka i proizvoda je skup radnji i postupaka poduzetih u svrhu prikupljanja, analize, izrade i distribucije geoprostornih podataka i proizvoda svim relevantnim čimbenicima u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

(2) Način čuvanja, rok uporabe, održavanje, rukovanje i izdavanje geoprostornih podataka i proizvoda propisuje se uputom koju donosi čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležan za materijalne resurse.

Članak 41.

Planiranje i provođenje mjera održavanja nematerijalne imovine iz područja informacijsko-komunikacijskih tehnologija provodi ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za informacijske i komunikacijske sustave.

5. IZGRADNJA I ODRŽAVANJE INFRASTRUKTURE

Članak 42.

(1) Uređenje vojnih lokacija je skup stručnih poslova vezanih za prostorno uređenje katastarskih čestica (zemljišta) danih na raspolaganje Ministarstvu obrane.

(2) Stručni poslovi uređenja vojnih lokacija iz stavka 1. ovoga članka su:

– planiranje razvoja vojnih lokacija

– opremanje vojnih lokacija komunalnom infrastrukturom

– kategorizacija vojnih lokacija

– upis vojnih lokacija i vojnih građevina u katastar nekretnina

– vođenje registra vojnih lokacija i vojnih građevina

– utvrđivanje zaštitnih i sigurnosnih zona oko vojnih lokacija u prostorno-planskoj dokumentaciji jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i programu prostornog uređenja Republike Hrvatske

– geodetske izmjere i geodetski poslovi

– ishođenje potrebnih suglasnosti i dozvola za gradnju vojnih građevina

– drugi stručni poslovi predviđeni zakonom.

(3) Gradnja vojnih građevina je skup aktivnosti kojima se projektira, gradi nova građevina, rekonstruira ili uklanja postojeća građevina za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(4) Aktivnosti u postupku gradnje vojnih građevina iz stavka 3. ovoga članka su:

– izrada projektne dokumentacije

– građenje novih te rekonstrukcija i uklanjanje postojećih vojnih građevina

– nadzor nad gradnjom novih te rekonstrukcijom i uklanjanjem postojećih vojnih građevina

– opremanje građevina

– osiguranje kvalitete građenja i rekonstrukcija

– osiguranje uporabne dokumentacije za ugrađenu opremu i instalacije.

(5) Građenje je izvedba građevinskih i drugih radova (pripremni, zemljani, konstruktorski, instalaterski, završni te ugradnja građevnih proizvoda, opreme i postrojenja) kojima se gradi nova građevina, rekonstruira ili uklanja postojeća građevina.

(6) Rekonstrukcija građevina je izvedba građevinskih i drugih radova kojima se utječe na ispunjavanje bitnih zahtjeva za postojeću građevinu i/ili kojima se mijenja usklađenost postojeće građevine s lokacijskim uvjetima u skladu s kojima je izgrađena (dograđivanje, nadograđivanje, uklanjanje vanjskih dijelova građevine, izvođenje radova radi promjene namjene građevine ili tehnološkog procesa i sl.).

(7) Uklanjanje građevine ili njezina dijela je izvedba radova razgradnje građevine ili njezina dijela s mjesta gdje se nalazi, uključivo i zbrinjavanje otpada u građevini i na građevnoj čestici odnosno pripadajućeg zemljišta, te građevnog materijala i otpada nastalog razgradnjom građevine te dovođenje čestice odnosno pripadajućeg zemljišta na kojemu se nalazila građevina u uredno stanje.

(8) Stručne poslove iz ovoga članka obavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina.

Članak 43.

(1) Vojna građevina je građenjem nastala i s tlom povezana cjelina, svrhovito izvedena od građevinskih proizvoda sa zajedničkim instalacijama i ugrađenom opremom.

(2) Instalacije vojne građevine su električne, informacijsko-komunikacijske, vodovodne, termoenergetske, ventilacijske, dimovodne, odvodne, plinske, instalacije zaštite, protupožarne instalacije i uređaji i sl.

(3) Infrastruktura unutar vojnih lokacija i među vojnim lokacijama je energetska (elektro i termoenergetska), komunalna (vodovodna, kanalizacijska, plinska), informacijsko-komunikacijska, prometna, instalacije i građevinski elementi zaštite (tehnička zaštita, ograde, barijere, hidrantska mreža i sl.), javna rasvjeta i sl.

Članak 44.

(1) Na vojnim lokacijama mogu se graditi i privremene vojne građevine u svrhu provedbe obučnih događaja, vježbi i drugih zadaća.

(2) Građenje privremenih građevina iz stavka 1. ovoga članka i njihovo uklanjanje provode ustrojstvene jedinice Oružanih snaga.

(3) Privremene vojne građevine mogu biti prometnice i mostovi, poljska skladišta, objekti i prizemne građevine za smještaj i boravak, sanitarni objekti, kontejnerska naselja, građevine za zaštitu i uvježbavanje, strelišta, zaštitne ograde i promatračnice, fortifikacijski objekti i paljbeni položaji te druge privremene građevine i pripadajuća vježbovna i ostala komunalna infrastruktura.

(4) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, privremene vojne građevine mogu se graditi i izvan vojnih lokacija odnosno u području korištenja i uporabe Oružanih snaga.

(5) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, na vojnim lokacijama mogu se graditi i privremene vojne građevine u svrhu provedbe lovno-gospodarske, ribolovno-gospodarske i šumsko-gospodarske osnove u skladu s posebnim propisima.

Članak 45.

(1) Uređenje vojnih lokacija i gradnja vojnih građevina obavlja se na temelju Plana uređenja vojnih lokacija i Plana gradnje vojnih građevina.

(2) Planom uređenja vojnih lokacija predviđaju se namjena vojne lokacije i razvoj vojne lokacije s obzirom na potrebe te pribavljanje novih i napuštanje postojećih vojnih lokacija.

(3) Plan uređenja vojnih lokacija izrađuje Glavni stožer Oružanih snaga.

(4) Na temelju Plana uređenja vojnih lokacija ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina izrađuje urbanističke planove vojnih lokacija.

(5) Plan gradnje vojnih građevina obuhvaća projektiranje, građenje, rekonstrukciju i uklanjanje vojnih građevina na vojnim lokacijama.

(6) Plan gradnje vojnih građevina na prijedlog Glavnog stožera Oružanih snaga izrađuje ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina.

(7) Na prijedlog ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za poslove stambenog zbrinjavanja, ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina izrađuje Plan pribavljanja i održavanja stanova za službene potrebe.

(8) Plan gradnje vojnih građevina i Plan pribavljanja i održavanja stanova za službene potrebe donosi ministar obrane.

Članak 46.

(1) Opremanje vojnih lokacija komunalnom infrastrukturom je izvedba građevinskih radova na izgradnji podzemnih instalacija kojima se, s obzirom na mogućnosti u okolini, vojna lokacija priključuje na vanjsku izgrađenu infrastrukturu.

(2) Opremanje komunalnom infrastrukturom u užem smislu podrazumijeva i opremanje pojedine građevine unutar vojne lokacije.

Članak 47.

(1) Kategorizacija vojnih lokacija je skup aktivnosti kojima se pojedina vojna lokacija svrstava prema vrsti, namjeni, učestalosti korištenja, stupnju tajnosti aktivnosti koje se u njoj obavljaju te u odnosu na druge vojne i obrambene kriterije.

(2) Kategorizacija iz stavka 1. ovoga članka odnosi se i na vojne građevine.

(3) Kategorizacija vojnih lokacija obavlja se u postupku planiranja i projektiranja.

(4) Područje uređenja vojnih lokacija i gradnje vojnih građevina obuhvaća i poslove planiranja i provedbe geodetske izmjere te geoprostornoga osiguranja za potrebe obrane.

Članak 48.

(1) Osiguranje kvalitete vojne građevine ostvaruje se nadzorom nad građenjem vojne građevine.

(2) Nadzor iz stavka 1. ovoga članka provodi imenovana osoba iz ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina ili ovlaštena i imenovana osoba (vanjski suradnik).

Članak 49.

(1) Ustrojstvene jedinice Oružanih snaga, ako su za to osposobljene i opremljene, mogu se pojaviti u postupku gradnje kao izvođač radova pri građenju, rekonstrukciji ili uklanjanju vojnih građevina te uređenju vojnih lokacija.

(2) Ustrojstvene jedinice Oružanih snaga savezničkih i partnerskih država, u sklopu provođenja vježbi i obuke, mogu se pojaviti kao izvođač dijela radova pri građenju, rekonstrukciji ili uklanjanju vojnih građevina te uređenju vojnih lokacija.

(3) Nositelj poslova za vojne građevine iz stavka 2. ovoga članka je za to određena ustrojstvena jedinica Oružanih snaga.

(4) Izvođenje radova iz stavaka 1. i 2. ovoga članka obavlja se u skladu s propisima Republike Hrvatske.

Članak 50.

(1) U postupku izvođenja radova građenja i rekonstrukcije vojne građevine, ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležne za uređenje vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina dužna je voditi brigu o pravodobnom uklanjanju utvrđenih nedostataka na radovima u izvođenju.

(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za djelatnost uređenja vojnih lokacija i gradnju vojnih građevina u postupku primopredaje osigurat će ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za održavanje vojne lokacije i vojne građevine:

– projektnu dokumentaciju vojne građevine

– tehničku dokumentaciju za održavanje vojne građevine

– uvjete jamstva i način postupanja u jamstvenom roku

– dokumentaciju za uporabu i održavanje ugrađene opreme i instalacija

– tehničku knjižicu vojne građevine.

(3) U jamstvenom roku izgrađene ili rekonstruirane vojne građevine ustrojstvena jedinica nadležna za održavanje vojne lokacije i vojne građevine dužna je voditi brigu o uvjetima jamstva i uklanjanju utvrđenih nedostataka u izvedenim radovima i na ugrađenoj opremi.

Članak 51.

(1) Zaštita okoliša je skup mjera i aktivnosti kojima je cilj sprječavanje onečišćenja okoliša, sprječavanje nastanka štete u okolišu, smanjivanje i/ili uklanjanje šteta nanesenih u okoliš, vezanih uz vojne aktivnosti i komplekse te objekte i površine u korištenju.

(2) Zahvatima u okoliš ne smije se utjecati na kakvoću življenja, zdravlje ljudi, biljni i životinjski svijet osim u okvirima održivog razvitka.

(3) U nadležnosti zaštite okoliša spada i gospodarenje otpadom na lokacijama Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(4) U svrhu sprječavanja nastanka otpada te primjene propisa i politike gospodarenja otpadom primjenjuje se red prvenstva gospodarenja otpadom: sprječavanje nastanka otpada, priprema za ponovnu uporabu, recikliranje, drugi postupci uporabe te zbrinjavanje otpada.

(5) Drugi postupci zbrinjavanja otpada imaju prednost pred odlaganjem.

(6) Ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga obvezne su u potpunosti provoditi propisane mjere zaštite okoliša definirane zakonskim i drugim provedbenim propisima.

(7) Nadzor nad provedbom propisa iz područja zaštite okoliša na lokacijama Ministarstva obrane i Oružanih snaga provodi imenovana osoba iz ustrojstvene cjeline Ministarstva obrane nadležna za zaštitu okoliša te nadležna državna tijela u skladu sa zakonskim propisima.

Članak 52.

(1) Održavanje vojnih lokacija i građevina je funkcija logističke potpore kojom se održavaju vojne lokacije i vojne građevine te drugo zemljište i građevine kojima se koriste Oružane snage.

(2) Održavanje građevina je izvedba građevinskih i drugih radova radi očuvanja bitnih zahtjeva za građevinu tijekom njezinog trajanja, kojima se ne mijenja usklađenost građevine s lokacijskim uvjetima u skladu s kojima je izgrađena.

(3) Održavanje vojnih lokacija i građevina obavlja se u skladu s tehničkom dokumentacijom prema kojoj je građevina izgrađena te posebnim propisima koji se odnose na zaštitu od požara, zaštitu na radu i zaštitu okoliša.

Članak 53.

Ustrojstvene jedinice Oružanih snaga nadležne za održavanje vojnih lokacija i građevina obvezne su provoditi mjere i aktivnosti za osiguranje kvalitete izvođenja građevinskih i drugih radova održavanja kroz osiguranje propisane dokumentacije za izvođenje radova i stručni nadzor tijekom izvođenja radova.

6. OPSKRBA MATERIJALNIM SREDSTVIMA

Članak 54.

Opskrba materijalnim sredstvima je djelatnost materijalnog zbrinjavanja kojom se osigurava neprekidna, pravodobna i potpuna popuna materijalnim sredstvima i pružanje usluga, prema normativima, kriterijima i zahtjevima, s ciljem osiguranja najpovoljnijih uvjeta za rad Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

Članak 55.

Opskrba materijalnim sredstvima obuhvaća:

– opskrbu materijalnim sredstvima svih klasa

– opskrbu energijom i energentima

– prehranu ljudi i ishranu službenih životinja

– smještaj

– uslužne poslove.

Članak 56.

Opskrba materijalnim sredstvima provodi se planiranjem potreba, nabavom materijalnih sredstava, kontrolom, prijmom, distribucijom i popunomm.

Članak 57.

Opskrba energijom i energentima obuhvaća osiguranje elek­tri­­čne energije, plina, tople vode, ugljena, drva i ulja za loženje.

Članak 58.

(1) Prehrana ljudi i ishrana životinja obuhvaća planiranje prehrane, propisivanje normativa, osiguranje namirnica, organizaciju prehrane te tehnologiju pripreme i podjele jela.

(2) Način organiziranja prehrane, vrste obroka, normative, pravo i druga pitanja u vezi s prehranom propisuje se posebnim pravilnikom koji donosi ministar obrane.

(3) Propisivanje tehnologije, priprema, razrada normativa i sastav jelovnika u nadležnosti je čelnika ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse.

(4) Propisivanje normativa ishrane za službene životinje, u nad­ležnosti je čelnika ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za zdravstvo.

(5) Kontrolu zdravstvene ispravnosti hrane i vode te preventivni nadzor osoblja koje sudjeluje u procesima prijema i skladištenja namirnica, kao i pripreme i podjele hrane, te veterinarski i sanitarni nadzor nad objektima za čuvanje, pripremu i distribuciju hrane propisuje čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za zdravstvo.

Članak 59.

Smještaj je skup mjera koje se poduzimaju u cilju osiguranja uvjeta za boravak i rad ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga, u vojnim lokacijama i u područjima izvođenja operacija Oružanih snaga (taborska oprema, namještaj i sl.), te propisivanje normativa pripadanja i načina uporabe opreme.

Članak 60.

Uslužne poslove u smislu ovoga Pravilnika obuhvaćaju:

– osiguranje uvjeta za održavanje osobne i kolektivne higijene

– pranje rublja, odjeće i ostale opreme

– kemijsko čišćenje

– popravak odjeće i obuće

– zamjenu odjeće i obuće

– frizerski poslovi

– pogrebni poslovi

– poštanski poslovi

– čišćenje radnih, sanitarnih i drugih prostora

– čišćenje, održavanje i uređenje okoliša

– zbrinjavanje otpada i sekundarnih sirovina

– dimnjačarski poslovi

– osiguranje uvjeta za provedbu mjera zaštite od požara, zaštite na radu i zaštite okoliša

– drugi povezani poslovi.

Članak 61.

Prehrana ljudi i ishrana službenih životinja, smještaj i uslužni poslovi mogu se realizirati i izvan kapaciteta Ministarstva obrane i Oružanih snaga u Republici Hrvatskoj i inozemstvu, kada je to ekonomski isplativo ili iz drugih operativnih razloga opravdano.

Članak 62.

Opskrbu materijalnim sredstvima Oružanih snaga, kao dijela sustava logistič­ke i zdravstvene potpore Oružanih snaga propisuje načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga uputom o provedbi logističke potpore Oružanih snaga i doktrinarne priručnike o organizaciji sustava opskrbe Oružanih snaga.

7. PRIJEVOZ LJUDI I SREDSTAVA TE OBAVLJANJE DRUGIH USLUGA

Članak 63.

Djelatnost prijevoza ljudi i sredstava te obavljanje drugih usluga odnosi se na prijevoz ljudi, službenih životinja, materijalnih sredstava Ministarstva obrane i Oružanih snaga svim vrstama prijevoza te sve usluge vezane za funkcioniranje prometnih i transportnih procesa.

Članak 64.

Prijevoz ljudi i sredstava kao djelatnost materijalnog zbrinjavanja obuhvaća:

– planiranje, organizaciju, provedbu i nadzor prijevoza s ciljem osiguranja najpovoljnijih uvjeta za potporu provedbi zadaća Ministarstva obrane i Oružanih snaga

– planiranje opremanja prometnim i transportnim sredstvima

– definiranje uvjeta kojima moraju udovoljavati objekti, vozila i vozači

– poslove i usluge vezane za potporu prometnim i transportnim procesima (registracija vozila, homologacija, osposobljavanje vozača, operatera i poslužitelja na motornim vozilima i sred­stvima unutarnjeg transporta, osiguranje vozila i tereta, usluge vezane uz korištenje cestovne infrastrukture, carinske usluge, usluge špedicija, utovarno-istovarne i prekrcajne usluge, usluge skladištenja, prometnih i transportnih terminala)

– poslove i usluge vezane uz promet i transport te njihovo funkcioniranje (rješavanje šteta na vozilima, prometne studije, pro­metna vještačenja i dr.)

– izradu propisa iz područja ove djelatnosti.

Članak 65.

(1) Prijevoz u Republici Hrvatskoj i inozemstvu za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga obavlja se transportnim kapacitetima:

– Ministarstva obrane i Oružanih snaga

– ugovornih dobavljača

– ostalih davatelja usluga prijevoza u skladu sa sporazumima i ugovorima.

(2) Prijevoz ljudi i sredstava kao dio sustava logističke i zdravstvene potpore u Oružanim snagama propisuje uputom načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga.

(3) Planiranje, priprema i provedba prijevoza za potrebe Oružanih snaga u inozemstvu, kao i organizacija prijevoza i pružanja prometnih usluga oružanim snagama drugih država na teritoriju Republike Hrvatske realizirat će se preko Nacionalnog središta za upravljanje i koordinaciju prometa.

8. ZDRAVSTVENA, VETERINARSKA I DRUGA POTREBNA SKRB

Članak 66.

(1) Zdravstvena, veterinarska i druga potrebna skrb obuhvaća provedbu zdravstvene potpore, odnosno zdravstvenu i veterinarsku zaštitu koja se provodi na teritoriju i izvan teritorija Republike Hrvatske u stacionarnim i terenskim uvjetima.

(2) Opremanjem, modernizacijom, razvojem i opskrbom materijalnim sred­­stvima klase VIII. te zdravstvenim i veterinarskim uslugama osigurava se provedba zdravstvene potpore.

Članak 67.

(1) Materijalna sredstva klase VIII. osiguravaju se za provedbu primarne, specifične i higijensko-epidemiološke zdravstvene zaštite te veterinarske zaštite.

(2) Materijalna sredstva klase VIII. osiguravaju se zdravstvenom osoblju u sustavu zdravstvene potpore, osposobljenom nemedicinskom osoblju u potpori zdravstvenog zbrinjavanja pripadnika Oružanih snaga, pripadnicima Oružanih snaga za pružanje prve pomoći te za potrebe obuke i školovanja.

Članak 68.

Zdravstvena potpora obuhvaća:

– planiranje potreba za zdravstvenom opremom, sredstvima i uslugama

– iskazivanje potreba za zdravstvenom opremom, sredstvima i uslugama

– kontrolu prijma, kodifikaciju, skladištenje i distribuciju zdravstvene opreme i sredstava

– čuvanje pričuva i zaliha te upravljanje zalihama zdravstvene opreme i sredstava

– druge povezane poslove.

Članak 69.

(1) Zdravstvene usluge obuhvaćaju provedbu zdravstvenih pregleda djelatnika Ministarstva obrane i pripadnika Oružanih snaga te pružanje vanjskih usluga.

(2) Zdravstvene usluge mogu se obavljati i za potrebe pravnih osoba na osnovi sklopljenog ugovora.

(3) Usluge iz područja primarne, sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite koje nije moguće osigurati i provesti u Oružanim snagama osiguravaju se u civilnim zdravstvenim ustanovama.

Članak 70.

(1) Propisivanje normativa pripadanja ustrojstvenim jedinicama Ministarstva obrane i Oružanih snaga materijalnih sredstava klase VIII. provodi se u skladu s vojnim i civilnim normativnim aktima i pravilima zdravstvene i veterinarske struke, poštujući razine potpore.

(2) Uvjete držanja, uzgoja, prijevoza, zaštite zdravlja i odnosa prema službenim životinjama propisuje ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za zdravstvo.

(3) Iznimno od propisanoga načina opskrbe materijalnim sredstvima klase VIII., za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga mogu se koristiti i materijalna sredstva koja nisu registrirana za uporabu u Republici Hrvatskoj za potrebe pružanja usluga zdravstvene i veterinarske zaštite po prethodno pribavljenoj suglasnosti nadležnih državnih tijela.

(4) Zdravstvena oprema i uređaji moraju biti u skladu sa zakonskim propisima koji uređuju njihov promet i uporabu.

9. NABAVA

Članak 71.

Nabava su poslovi kojima se zahtijeva i ugovara isporuka robe, izvođenje radova i pružanje usluga za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga koje obavljaju pravne i fizičke osobe izvan Ministarstva obrane i Oružanih snaga te kojima se od Ministarstva obrane kao naručitelja prati proces realizacije ugovorenoga i stvaraju uvjeti i pretpostavke za prijem ugovorenih roba, radova i usluga.

Članak 72.

(1) Poslovi nabave obuhvaćaju iskazivanje potreba, zahtijevanje nabave, provedbu postupaka javne nabave, provedbu ugovora, sporazuma, odluka ili drugih akata te vođenje propisanih evidencija o javnoj nabavi.

(2) Poslovi i aktivnosti nabave provode se u skladu s odredbama ovoga Pravilnika, Zakona o javnoj nabavi i provedbenih propisa i drugih akata donesenih na temelju toga Zakona.

Članak 73.

(1) Privremeni plan nabave odnosno Plan nabave je dokument kojim se iskazuju načini ugovaranja, rokovi početka ugovaranja te ostali elementi potrebni za provedbu postupka javne nabave u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi.

(2) Plan nabave dostavlja se Glavnom stožeru Oružanih snaga i ustrojstvenoj jedinici Ministarstva obrane nadležnoj za proračun i financije.

(3) Izvodi iz Plana nabave dostavljaju se ustrojstvenim jedinicama Ministarstva obrane i Oružanih snaga koje su nositelji planiranja za pojedina područja materijalnog zbrinjavanja te ustrojstvenim jedinicama koje su dostavile zahtjeve za nabavu.

(4) Plan nabave objavljuje se na službenim stranicama Ministarstva obrane.

Članak 74.

(1) Postupak sklapanja okvirnog sporazuma ili ugovora o javnoj nabavi radi nabave roba, radova ili usluga provodi se u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima kojima je uređena javna nabava u Republici Hrvatskoj.

(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za provedbu postupaka javne nabave sklapa okvirne sporazume ili ugovore o javnoj nabavi te ugovore o ustupanju materijalne imovine i prodaje rashodovane i neperspektivne imovine.

(3) Uputom o provedbi postupaka javne nabave u Ministarstvu obrane propisuje se postupak sklapanja okvirnih sporazuma ili ugovora iz stavaka 1. i 2. ovoga članka.

Članak 75.

(1) Međunarodne agencije koje obavljaju poslove javne nabave za potrebe međunarodnih saveza i unija kojih je Republika Hrvatska članica mogu provoditi postupak sklapanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma radi nabave roba, radova i usluga za potrebe Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(2) Međunarodne agencije iz stavka 1. ovoga članka mogu isporučivati i vlastitu robu ili usluge za potrebe ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(3) Za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga dostavljaju zahtjeve za nabavu u ustrojstvenu jedinicu Ministarstva obrane nadležnu za provedbu javne nabave.

Članak 76.

(1) Naručivanje roba, radova i usluga provodi se na temelju okvirnih sporazuma, ugovora ili drugih akata za provedbu nabave.

(2) Narudžbenica za nabavu roba, radova i usluga izdaje se na temelju okvirnog sporazuma, ugovora ili drugih akata o provedbi nabave ako okvirni sporazum, ugovor ili drugi akti o provedbi nabave omogućuje višekratno naručivanje roba, radova ili usluga.

(3) Narudžbenicom se mogu utvrditi i detalji koji nisu definirani okvirnim sporazumom ili ugovorom, a kojima se uređuju uvjeti isporuke roba, radova i usluga (npr. dinamika isporuke, mjesto isporuke i dr.), ali tako da nisu protivni uvjetima iz sklopljenih okvirnih sporazuma ili ugovora.

(4) Nositelj provedbe okvirnog sporazuma, ugovora ili drugog akta o provedbi nabave dužan je voditi evidenciju izdanih narudžbenica iz stavka 2. ovoga članka o čemu redovito izvješćuje ustrojstvenu jedinicu Ministarstva obrane nadležnu za provedbu postupaka javne nabave.

(5) Postupak izdavanja narudžbenica iz stavka 2. ovoga članka i način dostavljanja izvješća o izdanim narudžbenicama propisuje se uputom o provedbi postupaka javne nabave u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama

Članak 77.

(1) Ako nabava roba, radova i usluga spada u kategoriju nabave koja ne podliježe po procijenjenoj vrijednosti primjeni odredaba Zakona o javnoj nabavi, postupak nabave se provodi u skladu s uputom o provedbi postupaka jednostavne nabave, a u iznimnim slučajevima ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane za provedbu postupaka javne nabave može dodijeliti ovlast za provedbu zahtijevane nabave.

(2) Ovlast iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se ustrojstvenoj jedinici Ministarstva obrane i Oružanih snaga koja je dostavila zahtjev za nabavu zajedno s izvodom iz Plana nabave.

Članak 78.

(1) Ugovaranje roba, radova i usluga u području operacija izvan Republike Hrvatske provode pripadnici Oružanih snaga na temelju dodijeljene ovlasti.

(2) Ovlasti za ugovaranje iz stavka 1. ovoga članka na temelju zahtjeva Glavnog stožera Oružanih snaga i prijedloga ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za provedbu postupaka javne nabave dodjeljuje ministar obrane.

(3) Način i postupci ugovaranja iz stavka 1. ovoga članka propisuju se uputom o provedbi postupaka javne nabave u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Članak 79.

(1) Za nositelja provedbe ugovora određuje se ustrojstvena jedinica Ministarstvu obrane i Oružanim snagama koja je dostavila zahtjev za nabavu ili druga ustrojstvena jedinica Oružanih snaga, ako je tako zatraženo zahtjevom za nabavu i određeno ugovorom.

(2) Nositelj provedbe okvirnih sporazuma, ugovora ili drugih akata za provedbu nabave dužan je voditi evidenciju izdanih narudžbenica o čemu redovito izvješćuje ustrojstvenu jedinicu Ministarstva obrane nadležnu za provedbu postupaka javne nabave.

10. RASPOLAGANJE MATERIJALNIM SREDSTVIMA

Članak 80.

(1) Pod raspolaganjem materijalnim sredstvima podrazumijeva se prijem, izdavanje, smještaj, uporaba i čuvanje, određivanje rokova uporabe i čuvanja, određivanje kategorije, promjena naziva, priznavanje kala, rastepa, kvara i loma, predlaganje neperspektivnim, posudba, ustupanje bez naknade i davanje u zakup, otpis i prodaja materijalnih sredstava.

(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga raspolaže materijalnim sredstvima u skladu s materijalnim ustrojem, normativima i kriterijima pripadanja i dobivenim zadaćama.

10.1. Odgovornosti za raspolaganje materijalnim sredstvima

Članak 81.

Za zakonitu, namjensku i racionalnu uporabu i raspolaganje materijalnim sredstvima Ministarstva obrane i Oružanih snaga odgovorni su naredbodavatelj, ovlašteni djelatnici struke, rukovatelj, računopolagatelj te krajnji korisnici.

Članak 82.

Materijalno-financijska tijela su ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga ovlaštene za raspolaganje financijskim sredstvima i materijalnim resursima.

Članak 83.

Naredbodavatelj je čelnik materijalno-financijskog tijela, koji u granicama dodijeljenih ovlasti raspolaže financijskim sredstvima i materijalnim resursima, potpisuje financijske i materijalne isprave te je odgovoran za njihovu zakonitu, namjensku i svrsishodnu uporabu i trošenje na temelju odredaba ovoga Pravilnika i drugih propisa.

Članak 84.

(1) Ministar obrane je naredbodavatelj za sredstva u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

(2) Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga je naredbodavatelj za sredstva u Oružanim snagama na temelju ovlasti ministra obrane.

(3) Čelnici ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga odnosno osobe na koje su prenijeli ovlasti su naredbodavatelji za sredstva koja su ustrojstvenoj jedinici dana na uporabu i raspolaganje.

Članak 85.

(1) Prestanak poslovanja materijalno-financijskog tijela, kao i pravni slijednik određuju se aktom o ukidanju ili preustroju ustrojstvene jedinice.

(2) Uputu o postupanju prilikom prestanka poslovanja materijalno-financijskog tijela donosi ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za proračun i financije.

Članak 86.

Dužnosti i prava nared­bodavatelja su:

1. zapovijeda – nalaže prijem i izdavanje materijalnih sredstava te isplatu financijskih sredstava

2. zapovijeda – nalaže izdavanje – slanje – dodjelu materijalnih sredstava postrojbama odnosno krajnjim korisnicima na neposrednu uporabu, ugradnju i utrošak, kao i preraspodjelu sredstava među podređenim mu ustrojstvenim jedinicama

3. zapovijeda – nalaže organizaciju materijalnog poslovanja, način zaduživanja materijalno-financijskih tijela niže razine i odgovoran je za ispravno i pravodobno sastavljanje materijalnih isprava i dostavljanje tijelu koje vodi knjigovodstvo

4. nalaže provedbu ugovora iz svoje nadležnosti

5. predlaže donošenje odluke o neperspektivnosti materijalnih sredstava te predlaže odnosno donosi odluke o rashodu materijalnih sredstava

6. donosi odluke o priznavanju kala, rastepa, kvara i loma

7. zapovijeda – nalaže davanje sredstava na posudbu

8. donosi odluku o promjeni naziva materijalnih sredstava

9. zapovijeda – nalaže knjiženje utvrđenih šteta, manjkova i viško­va sredstava u ustrojstvenoj jedinici, pokreće postupak za njihovu raspravu, provodi raščlambu i skrbi se o njihovu rješavanju u propisanom roku

10. određuje osobe i povjerenstva za prijem, izdavanje, skladištenje, rashod i prodaju te primopredaju dužnosti

11. zapovijeda – nalaže prijem i predaju dužnosti rukovatelja i računopolagatelja,

12. provodi nadzor nad radom rukovatelja, računopolagatelja i drugih osoba koje obavljaju materijalno-financijske poslove te organizira unutarnju kontrolu materijalno-financijskog poslovanja

13. određuje nadležnosti u materijalnom zbrinjavanju ustrojstvenog sastava

14. organizira vođenje materijalnih evidencija (skladišnih evidencija i evidencija zaduženja)

15. organizira usklađivanje stanja po materijalnim evidencijama sa stanjem u knjizi materijalne imovine

16. organizira pripremu i provedbu popisa u ustrojstvenim jedinicama iz svojega sastava

17. donosi i druge akte te poduzima ostale mjere i radnje u vezi s raspolaganjem materijalnih sredstava.

Članak 87.

(1) Računopolagatelj je osoba koja je zadužena za materijalna sredstva koja se nalaze na stalnoj uporabi u ustrojstvenim jedinicama.

(2) Dužnosti računopolagatelja su:

1. prima materijalna sredstva po nalogu naredbodavatelja

2. upozorava naredbodavatelja na nezakonitost i neispravnost naloga

3. predaje materijalna sredstva za koja je zadužen na temelju pisanih naloga naredbodavatelja

4. predlaže rashod materijalnih sredstava za koja je zadužen.

Članak 88.

(1) Rukovatelj je stručna osoba kojoj je povjereno rukovanje materijalnim sredstvima u skladištu.

(2) Dužnosti rukovatelja su:

1. prima materijalna sredstva po nalogu naredbodavatelja

2. čuva i održava materijalna sredstva kojima rukuje

3. vodi plan obnavljanja sredstava s ograničenim rokom čuvanja i uporabe te se brine da se ta sredstva pravovremeno izdaju na utrošak, odnosno uporabu

4. uredno i ažurno vodi propisane evidencije o stanju i kretanju materijalnih sredstava kojima rukuje

5. upozorava naredbodavatelja na nezakonitost i neispravnost naloga

6. izdaje materijalna sredstva kojima rukuje na temelju pisanih naloga naredbodavatelja

7. predlaže rashod materijalnih sredstava kojima rukuje.

Članak 89.

(1) Dužnosti naredbodavatelja, rukovatelja i računopolagatelja ne mogu se spajati u jednoj osobi.

(2) Naredbodavatelj, rukovatelj i računopolagatelj u istom materijalno-financijskom tijelu ne mogu biti bračni supružnici ili članovi uže obitelji.

10.2. Prijem materijalnih sredstava

Članak 90.

(1) Pod prijemom materijalnih sredstava podrazumijeva se preuzimanje materijalnih sredstava dokumentacijom na temelju sklopljenih okvirnih sporazuma, ugovora, odluka tehničkih nositelja, narudžbenica, naloga za prijem te donacija, pomoći i ostalih vrsta prijema robe.

(2) Prijem materijalnih sredstava namijenjenih opremanju provodi ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za prijem.

(3) Prijem svih ostalih materijalnih sredstava provodi se u ustrojstvenim jedinicama Oružanih snaga koje su nositelji provedbe dokumenata nabave iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 91.

(1) Prijem materijalnih sredstava ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga obavljaju u skladu s dobivenim nalozima i sklopljenim okvirnim sporazumima, ugovorima, odlukama tehničkih nositelja, narudžbenicama, nalozima za prijem te donacijama, pomoćima i ostalih vrsta prijema robe.

(2) Materijalne isprave za provedbu prijema određuju se propisima o materijalnom knjigovodstvu.

(3) Za prijem materijalnih sredstava po potrebi se uz rukovatelja određuje stručna osoba ili stručno povjerenstvo, o čemu odlučuje naredbodavatelj ustrojstvene jedinice ako nije određeno posebnim propisom.

(4) Za organizaciju i pravilnu provedbu prijma materijalnih sred­stava odgovoran je čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga koja prima materijalna sredstva.

Članak 92.

(1) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za opremanje, modernizaciju i razvoj mora pribaviti svu potrebnu tehničku dokumentaciju kako bi ustrojstvena jedinica nadležna za prijem pripremila sredstva s odgovarajućim tehničkim knjižicama i/ili tehničkim kartonima za predaju krajnjem korisniku.

(2) Postupak prijma materijalnih sredstava s tržišta namijenjenih opremanju Ministarstva obrane i Oružanih snaga propisuje čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse uputom o opremanju Oružanih snaga sredstvima naoružanja i vojne opreme.

Članak 93.

(1) Materijalna sredstva se između ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga primaju i šalju na temelju naloga ovlaštenog naredbodavatelja.

(2) Materijalna sredstva prima i šalje rukovatelj odnosno računopolagatelj ili povjerenstvo, o čemu odlučuju nadležni naredbodavatelji kako je to propisano uputom o materijalnom knjigovodstvu.

Članak 94.

Naredbodavatelj koji nalaže prijem ili slanje materijalnih sredstava osigurava:

− provedbu kvalitativne i količinske provjere stanja materijalnih sredstava

− provediv rok prijma ili slanja

− racionalan i ekonomičan put transporta i uporabe transportnih sredstava

− radnu snagu i sredstva potrebna za utovar i istovar

− prijemno tehničku dokumentaciju (jamstveni list, uputu za rukovanje i ostalu dokumentaciju za ugovorena materijalna sredstva i drugu dokumentaciju)

− primjenu propisa o čuvanju, skladištenju i održavanju materijalnih sredstava

− i drugu dokumentaciju.

Članak 95.

Manjak, višak, kvar ili oštećenja utvrđeni pri prijemu, izuzev prijema materijalnih sredstava s tržišta, i slanju materijalnih sredstava utvrđuju se zapisnikom, a rješavaju se u skladu s propisima o postupku utvrđivanja štete i njezine visine te propisima o materijalnom knjigovodstvu.

10.3. Smještaj i čuvanje materijalnih sredstava

Članak 96.

(1) Smještaj materijalnih sredstava provodi se u skladišnim prostorima unutar, kao i ustupljenim prostorima izvan Ministarstva obrane i Oružanih snaga, koji odgovaraju tehničkim zahtjevima sredstava, uputama proizvođača i zakonskim propisima.

(2) Za organizaciju smještaja odgovoran je naredbodavatelj.

Članak 97.

(1) Čuvanje materijalnih sredstava u skladištima iz članka 96. ovoga Pravilnika provodi se radi njihove zaštite u kvalitativnom i količinskom smislu.

(2) Za pravilnost smještaja, održavanja i čuvanja materijalnih sredstava u skladištu od trenutka prijma do izdavanja na uporabu ili utrošak te za pravilno vođenje materijalnih, tehničkih i skladišnih evidencija, odgovoran je rukovatelj materijalnih sredstava u čije skladište su sredstva primljena i smještena.

(3) Materijalna sredstva koja su u postupku za rashodovanje ili su rashodovana mogu se privremeno smjestiti i u vojne građevine koje nisu namjenske ili na otvorene prostore, ako to nije u suprotnosti s posebnim propisima.

(4) Rukovatelj materijalnih sredstava u skladištu dužan je o uočenim nepravilnostima smještaja, održavanja i čuvanja uskladištenih sredstava izvijestiti naredbodavatelja ustrojstvene jedinice.

10.4. Izdavanje materijalnih sredstava

Članak 98.

(1) Izdavanje materijalnih sredstava na uporabu i potrošnju provodi se u skladu s dobivenim nalozima.

(2) Materijalne isprave za provedbu izdavanja materijalnih sred­stava na uporabu i potrošnju određuju se propisima o materijalnom knjigovodstvu.

(3) Za organizaciju i pravilnu provedbu izdavanja materijalnih sredstava odgovoran je čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga koja izdaje materijalna sredstva.

Članak 99.

Za izdavanje materijalnih sredstava određuje se osoba (rukovatelj) ili stručno povjerenstvo, o čemu odlučuje naredbodavatelj ustrojstvene jedinice ako nije određeno posebnim propisom.

Članak 100.

Normative i kriterije za potrošnju materijalnih sredstava iz nadležnosti materijalnog zbrinjavanja te postupak i način obračuna pripadanja, izdavanja, pravdanja potrošnje i vođenja potrebnih evidencija, propisuju ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane Glavnog stožera Oružanih snaga u okviru svojih nadležnosti.

10.5. Pričuve materijalnih sredstava

Članak 101.

(1) Materijalna sredstva se čuvaju u pričuvama.

(2) Materijalna sredstva mogu se povjeriti na čuvanje ili uporabu i drugoj pravnoj osobi na temelju posebnih sporazuma uz ispunjavanje posebnih uvjeta.

(3) Pričuve materijalnih sredstava su određene količine materijalnih sredstava koja su osigurana i čuvaju se u miru za potrebe djelovanja Oružanih snaga u ratnom stanju ili u stanju neposredne ugroženosti Republike Hrvatske.

(4) Vrste i veličine pričuva materijalnih sredstava određuju se na temelju Plana obrane Republike Hrvatske te planova uporabe i korištenja Oružanih snaga.

(5) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane za poslove obrambenih priprema u suradnji s Glavnim stožerom Oružanih snaga izrađuje prijedlog pričuva materijalnih sredstava iz stavka 4. ovoga članka.

(6) Ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane za materijalne resurse u suradnji s drugim ustrojstvenim jedinicama predlaže načine osiguranja, čuvanja i obnavljanja pričuva materijalnih sredstava.

(7) Pričuve materijalnih sredstava čuvaju se u Oružanim snagama i nadležnom državnom tijelu za robne zalihe.

Članak 102.

(1) Za materijalna sredstva u skladu s čijom se nabavom na tržištu ne može osigurati kontinuitet opskrbe, a nisu definirana u skladu s propisima o veličini i vrstama pričuve materijalnih sredstava, u skladištima Oružanih snaga formiraju se i čuvaju tekuće zalihe.

(2) Glavni stožer Oružanih snaga donosi odluku o vrsti sredstava i količini tekućih zaliha iz stavka 1. ovoga članka.

10.6. Rokovi uporabe i čuvanja materijalnih sredstava

Članak 103.

(1) Rok uporabe materijalnih sredstava je vremensko razdoblje u kojem se materijalno sredstvo, ako je pravilno rabljeno, čuvano i održavano, može svrhovito koristiti.

(2) Za svako materijalno sredstvo rok uporabe određen je deklaracijom proizvođača.

Članak 104.

(1) Rok uporabe materijalnih sredstava nakon provedenih potrebnih ispitivanja nadležnih tijela može biti promijenjen.

(2) Odluku o skraćenju i produljenju roka uporabe donose nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane.

Članak 105.

Postupci upravljanja vijekom uporabe vojnih zrakoplova i zrakoplovne tehnike propisuju se posebnim pravilnikom.

Članak 106.

(1) Rok čuvanja materijalnog sredstva je utvrđeno vrijeme do kojega se materijalno sredstvo može najdulje čuvati u skladištu, a da ne promijeni kvalitativno stanje.

(2) Za svako materijalno sredstvo rok čuvanja određuje nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(3) Rok čuvanja određuje se na način da se osigura dovoljno vremena za uporabu sredstva, utrošak ili zamjenu prije isteka roka uporabe.

Članak 107.

(1) Pod obnavljanjem se podrazumijevaju sve potrebne radnje kojima se osigurava zamjena materijalnih sredstava kojima istječe rok uporabe ili čuvanja.

(2) Za sredstva s ograničenim rokom čuvanja ili uporabe vode se planovi obnavljanja, na način i prema sadržaju koje propišu ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i oružanih snaga u okviru svojih nadležnosti.

Članak 108.

(1) Materijalna sredstva izdaju se na utrošak ili na uporabu na način da se najprije izdaju sredstva koja su proizvedena ranije.

(2) U slučaju kada iz bilo kojih razloga materijalna sredstva s ograničenim rokom uporabe nije moguće utrošiti prije isteka toga roka, sredstva se prijavljuju nadređenom naredbodavatelju, u rokovima koji omogućuju poduzimanje potrebnih mjera u cilju pravovremenog utroška sredstava.

10.7. Materijalno knjigovodstvo i evidencije materijalnih resursa

Članak 109.

(1) Za sve ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga vode se materijalne knjige i evidencije za materijalna sredstva u skladištu, na uporabi i na osobnoj uporabi.

(2) Način vođenja knjigovodstva i evidencija u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama propisuje čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane za proračun i financije uputom o materijalnom knjigovodstvu u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

Članak 110.

(1) Za sredstva naoružanja i motorna vozila (bojna i nebojna), u okviru nadležnog materijalno-financijskog tijela, vodi se posebna evidencija po tvorničkim brojevima naoružanja odnosno brojevima šasije za motorna vozila.

(2) Za potrošna zdravstvena sredstva – narkotike, u okviru nadležnoga materijalno-financijskog tijela vodi se posebna evidencija u skladu sa zakonskim odredbama kojima se uređuje promet i čuvanje narkotika.

(3) Način ustrojavanja i vođenja evidencije iz stavka 1. ovoga članka propisuju se u uputi o provedbi logističke i zdrav­stvene potpore Oružanih snaga i uputi o provedbi logističke potpore Ministarstva obrane.

10.8. Kategorije materijalnih sredstava

Članak 111.

(1) Promjenu kategorije materijalnih sredstava predlaže rukovatelj ili strukovni djelatnici nadležni za određena sredstva.

(2) Naredbodavatelj na temelju prijedloga određuje povjerenstvo ili osobu koja utvrđuje kvalitetu materijalnih sredstava.

(3) Na temelju izvješća povjerenstva ili osobe o kvaliteti materijalnih sredstava naredbodavatelj određene razine donosi odluku o promjeni kategorije.

10.9. Promjena naziva materijalnih sredstava

Članak 112.

(1) Kada se utvrdi da se materijalna sredstva u materijalnim knjigama, evidencijama i dokumentima vode pod pogrešnim nazivom, ili je zbog promjene kvalitete, oblika ili namjene pojedinih sredstava potrebno promijeniti naziv, naziv se mijenja.

(2) Promjenu naziva materijalnog sredstva predlaže rukovatelj ili strukovni djelatnik nadležan za određena sredstva.

(3) Naredbodavatelj na temelju prijedloga određuje osobu ili povjerenstvo za promjenu naziva.

(4) Na temelju prijedloga povjerenstva ili osobe naredbodavatelj donosi odluku o promjeni naziva kojim se utvrđuje novi naziv materijalnog sredstva.

10.10. Kalo, rastep, kvar i lom materijalnih sredstava

Članak 113.

(1) Kalo, rastep, kvar i lom neizbježan je gubitak koji nastaje čuvanjem, rukovanjem, uporabom ili prijevozom materijalnih sred­stava.

(2) Kalo, rastep, kvar i lom materijalnih sredstava priznaje se i otpisuje samo za stvarno utvrđen kalo, rastep, kvar i lom do visine propisanih stopa.

(3) Odluku o priznavanju kala, rastepa, kvara i loma iz ovoga članka donosi naredbodavatelj.

(4) Postupak priznavanja kala, rastepa, kvara i loma i visine stopa propisuje čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane nadležne za materijalne resurse.

Članak 114.

(1) Zahtjev za priznavanje kala, rastepa, kvara i loma mogu pokretati rukovatelj ili strukovno nadležna osoba.

(2) Za utvrđivanje činjeničnog stanja iz zahtjeva naredbodavatelj određuje osobu ili povjerenstvo koje daje stručno izvješće.

(3) Na temelju izvješća povjerenstva ili osobe naredbodavatelj donosi odluku o priznavanju kala, rastepa, kvara i loma.

(4) Izvješće o donesenim odlukama o priznavanju kala, rastepa i loma dostavlja se naredbodavatelju nadležnoga materijalno-financijskog tijela.

10.11. Predlaganje materijalnih sredstava neperspektivnim

Članak 115.

Materijalna sredstva čija uporaba nije u skladu s tehničkim rješenjima, potrebama i mogućnostima Ministarstva obrane i Oružanih snaga ili su suvišna proglaša­vaju se neperspektivnim.

Članak 116.

Postupak donošenja odluke o neperspektivnim materijalnim sredstvima te daljnjem postupanju, propisuje se pravilnikom o prodaji neperspektivnih sredstava naoružanja i vojne opreme.

10.12. Rashod materijalnih sredstava

Članak 117.

(1) Rashod materijalnih sredstava je postupak kojim se materijalna sredstva proglašavaju dotrajalim i neuporabljivim.

(2) Materijalna sredstva na raspolaganju u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama mogu se rashodovati u sljedećim uvjetima:

– ako su proglašena neperspektivnim za Ministarstvo obrane i Oružane snage

– ako popravak nije ekonomski opravdan

– ako im je istekao rok uporabe i ako se stručnom analizom utvrdi njihova neispravnost

– u drugim slučajevima u kojima interesi Ministarstva obrane i Oružanih snaga to nalažu.

(3) Kriterije za utvrđivanje neuporabljivosti sredstava za namijenjenu svrhu odnosno neisplativost popravka materijalnog sredstva propisuju nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane.

(4) Službena životinja se rashoduje kada ugine, bude eutanazirana ili bude proglašena trajno nesposobnom za daljnju obuku i/ili operativnu uporabu.

Članak 118.

(1) Rashod dotrajalih, odnosno neuporabljivih materijalnih sredstava provodi se po obavljenom godišnjem popisu.

(2) Naredbodavatelj materijalno-financijskog tijela može odrediti predlaganje rashoda i izvan roka navedenoga u stavku 1. ovoga članka za materijalna sredstva za koja je nadležan donositi odluku o rashodu.

(3) Rashod neispravnih ubojnih sredstava i drugih sredstava opasnih za čuvanje može se provoditi prema potrebi.

(4) Prijedlog za rashod pokreće rukovatelj ili strukovna osoba nadležna za određena sredstva.

(5) Prijedlog za rashod sastavlja se odvojeno, prema nadležnosti naredbodavatelja za donošenje odluke.

(6) Materijalna sredstva rashoduju se donošenjem odluka nadležnih naredbodavatelja u skladu s ovlastima o rashodu vrsta materijalnih sredstava.

Članak 119.

Materijalna sredstva rashoduju se i u sljedećim slučajevima:

– kada se uporabe za sahranu umrle vojne osobe ili državnog službenika i namještenika odnosno pripadnika oružanih snaga drugih država ili za prijenos njihovih posmrtnih ostataka, ako je to predviđeno posebnim propisima,

– kada se bez obveze vraćanja ili plaćanja protuvrijednosti daju civilnim tijelima za provedbu ispitivanja za proizvod­nju, modernizaciju i adaptaciju ili u znanstveno-istraživačke svrhe za potrebe Oružanih snaga

– kada se upotrijebe za provedbu međunarodnih ugovora.

Članak 120.

(1) Rashodovana materijalna sredstva ili dijelovi materijalnih sredstava mogu se upotrijebiti za popravak drugih sredstava, izložiti prodaji, uništiti iz sigurnosnih ili drugih razloga, pretvoriti u muzejsku građu te ustupiti bez naknade drugim fizičkim i pravnim osobama.

(2) Postupak s rashodovnim materijalnim sredstvima utvrđuje se odlukom o rashodu.

(3) Dugotrajna imovina nakon što je u cijelosti rashodovana zadržava se u evidenciji i iskazuje u bilanci do trenutka prodaje, ustupanja ili drugog načina otuđenja ili uništenja.

Članak 121.

(1) Izvješće o donesenim odlukama o rashodu dostavlja se nared­bodavatelju neposredno više razine, najkasnije u roku od osam dana od dana donošenja odluke.

(2) Naredbodavatelj neposredno više razine može, prema prosudbi, ostvariti uvid u stanje rashodovanih sredstava.

(3) Ako se uvid iz stavka 2. ovoga članka ne provede u roku od 15 dana od dana podnošenja izvješća, nadležna ustrojstvena jedinica postupit će u skladu s odlukom o rashodu.

Članak 122.

(1) Nadležnosti za donošenje odluke za rashod po vrstama materijalnih sredstava za rashod utvrđene su u Pregledu taktičkih i tehničkih nositelja i nositelja planiranja u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

(2) Način i postupak provedbe rashoda te postupak s rashodovanim sredstvima propisuje čelnik ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane za materijalne resurse uputom o provedbi rashoda materijalnih sredstava.

10.13. Posudba, ustupanje bez naknade i davanje sredstava na korištenje te pružanje usluga korisnicima izvan Ministarstva obrane i Oružanih snaga

Članak 123.

(1) Posudba materijalnih sredstava Ministarstva obrane i Oružanih snaga fizičkim i pravnim osobama podrazumijeva izdavanje materijalnih sredstava na određeno razdoblje, bez naknade, uz obvezu vraćanja u stanju u kakvom su posuđena.

(2) Odluku o posudbi iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar obrane, ako se time ne narušavaju načela slobodnog tržišnog natjecanja niti se ometa redovito funkcioniranje Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

Članak 124.

U slučaju velikih nesreća i katastrofa u kojima je ugrožena sigurnost građana, odluku o posudbi materijalnih sredstava može donijeti naredbodavatelj na temelju ovlasti ministra obrane.

Članak 125.

O ustupanju materijalnih sredstava Ministarstva obrane i Oružanih snaga fizičkim i pravnim osobama bez naknade u skladu s odredbama ovoga Pravilnika odluku donosi ministar obrane.

Članak 126.

(1) Davanje materijalnih sredstava Ministarstva obrane i Oružanih snaga fizičkim i pravnim osobama na korištenje podrazumijeva izdavanje materijalnih sredstava na privremenu uporabu uz naknadu.

(2) Odluku o davanju materijalnih sredstava na korištenje iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar obrane.

(3) Na temelju odluke iz stavka 2. ovoga članka ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za ugovaranje sklapa ugovor o davanju materijalnih sredstava na korištenje.

Članak 127.

(1) Pružanje usluga korisnicima izvan Ministarstva obrane i Oružanih snaga podrazumijeva angažiranje kapaciteta Ministarstva obrane i Oružanih snaga za potrebe korisnika izvan sustava Ministarstva obrane i Oružanih snaga.

(2) Usluge iz stavka 1. ovoga članka mogu se pružati ako su zadovoljeni svi zakonski preduvjeti za obavljanje te usluge, ako se time ne narušavaju načela slobodnoga tržišnog natjecanja i ne umanjuje zahtijevana razina spremnosti Oružanih snaga.

(3) Pružanje usluga korisnicima iz stavka 1. ovoga članka obavlja se uz naknadu.

(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, u slučaju velikih nesreća i katastrofa usluga se obavlja bez naknade.

(5) Odluku o pružanju usluge iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar obrane.

(6) Na temelju odluke iz stavka 5. ovoga članka ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za ugovaranje sklapa ugovor o pružanju usluge.

10.14. Prodaja materijalnih sredstava i životnija

Članak 128.

Prodavati se mogu materijalna sredstva čija je prodaja dopuštena i ako su:

1. sredstva proglašena neperspektivnima

2. rashodovana sredstva za koja je to definirano odlukom o rashodu

3. sredstva kojima istječe rok uporabe, a ne mogu se utrošiti ili obnoviti u uporabnom roku

4. sredstva koja su otpaci, sekundarne sirovine, biološki otpad i sl.

5. knjige, karte, publikacije, fotografije, filmovi i sl., za koje su ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga izdavači.

6. službene životinje koje su proglašene nesposobnima za daljnju obuku i/ili operativnu uporabu.

Članak 129.

Odluku o prodaji materijalnih sredstava iz članka 128. ovoga Pravilnika donose:

– za sredstva navedena u članku 128. točki 1. ovoga Pravilnika prema pravilniku kojim se uređuje prodaja neperspektivnih sredstava naoružanja i vojne opreme

– za sredstva navedena u članku 128. točkama 2. i 3. ovoga Pravilnika naredbodavatelji razine određene za donošenje odluke o rashodu za konkretna sredstva

– za sredstva navedena u članku 128. točki 4. ovoga Pravilnika naredbodavatelj razine određene za donošenje odluke o rashodu za konkretna sredstva

– za sredstva navedena u članku 128. točkama 5. i 6. ovoga Pravilnika nadležna ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane.

Članak 130.

(1) Prodaja materijalnih sredstava iz članka 128. ovoga Pravilnika provodi se na temelju ugovora koji sklapa ustrojstvena jedinica Ministarstva obrane nadležna za ugovaranje, osim sredstava navedenih u članku 128. točkama 4. i 5. ovoga Pravilnika.

(2) Financijskim sredstvima ostvarenim prodajom materijalnih sredstava iz stavka 1. ovoga članka raspolaže Ministarstvo obrane u skladu sa Zakonom o proračunu.

(3) Provedba postupka prodaje propisuje se uputom o provedbi postupaka javne nabave u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama.

10.15. Prijem i predaja dužnosti rukovatelja

Članak 131.

(1) Prijem i predaja dužnosti između rukovatelja vrši se neposredno.

(2) Rok i način provedbe prijema i predaje dužnosti određuje naredbodavatelj pisanom zapovijedi.

(3) Ako se radi o specifičnim sredstvima ili postoje neki drugi razlozi, naredbodavatelj može zapovjediti da se prijem i predaja dužnosti izvrši u nazočnosti stručne osobe za prepoznavanje sredstava.

(4) Rukovatelj ne može biti razriješen dužnosti prije nego što izvrši primopredaju sredstava koja su mu povjerena na čuvanje i rukovanje.

(5) Rukovatelj nije u obvezi primiti i obavljati dužnost dok se prethodno ne utvrdi stanje sredstava koje prima na dugovanje.

(6) O prijemu i predaji dužnosti rukovatelja sastavlja se zapisnik koji potpisuju primatelj i predavatelj, a ovjerava naredbodavatelj.

(7) Kada rukovatelj (predavatelj) iz opravdanih razloga nije u stanju sam predati dužnost, naredbodavatelj određuje povjerenstvo u svojstvu predavatelja.

11. MATERIJALNO ZBRINJAVANJE ORUŽANIH SNAGA IZVAN REPUBLIKE HRVATSKE I LOGISTIČKA POTPORA ORUŽANIH SNAGA PARTNERSKIH DRŽAVA NA TERITORIJU REPUBLIKE HRVATSKE

Članak 132.

Ministarstvo obrane osigurava uvjete za provedbu materijalnog zbrinjavanja pripadnika i ustrojstvenih jedinica Oružanih snaga izvan Republike Hrvatske te logističku i zdravstvenu potporu oružanim snagama partnerskih država pri boravku, tranzitu kroz teritorij Republike Hrvat­ske, vježbama koje izvode u Republici Hrvatskoj ili zajedničkim vježbama s Oružanim snagama na teritoriju Republike Hrvatske.

11.1. Materijalno zbrinjavanje postrojbi Oružanih snaga izvan Republike Hrvatske

Članak 133.

(1) Materijalno zbrinjavanje pripadnika i postrojbi Oružanih snaga izvan Republike Hrvatske provodi se i kroz multinacionalnu logističku i zdravstvenu potporu definiranu multilateralnim sporazumima država sudionica operacije.

(2) Logistička potpora od države partnera definira se bilateralnim sporazumima između države davatelja i države primatelja logističke potpore.

Članak 134.

(1) Radi usklađivanja poslova i postupaka u multinacionalnom okruženju, Oružane snage ustrojavaju nacionalni element potpore.

(2) Nacionalni element potpore ustrojava se i angažira za svaku operaciju Oružanih snaga izvan matične države i odgovoran je, uz ostalo, i za osiguranje logističke i zdravstvene potpore postrojbama nacionalnog kontingenta.

(3) Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga zapovijedi o upućivanju Oružanih snaga u operaciju utvrđuje potrebu, veličinu i sastav nacionalnoga elementa potpore.

Članak 135.

(1) Nacionalni element potpore je postrojba Oružanih snaga razmještena u području operacije koja je, uz ostalo, odgovorna za logističku i zdravstvenu potporu Oružanim snagama u području operacije.

(2) Struktura nacionalnog elementa potpore ovisi o veličini nacionalnog kontingenta koji logistički podupire, vrsti operacije, području operacije, mogućnostima multinacionalne logistike u području operacije te sadržaju potpisanih sporazuma s državama nositeljima logističke i zdravstvene potpore, organizacijama, agencijama, te drugim tijelima koje mogu pružiti logističku potporu.

(3) Nacionalni element potpore provodi sljedeće zadaće iz područja materijalnog zbrinjavanja:

– pruža logističku i zdravstvenu potporu kontingentu Oružanih snaga u području operacije koja je usklađena s ostalim izvorima logističke potpore

– pruža logističku i zdravstvenu potporu multinacionalnim snagama u području operacije u slučaju kada Republika Hrvatska ima ulogu vodeće države ili države specijalista za pojedini segment logističke potpore

– koordinira logističku i zdravstvenu potporu koju dobiva kontingent Oružanih snaga iz izvora koji nisu nacionalni

– vodi materijalno-financijsko i blagajničko poslovanje u pod­ručju operacije.

Članak 136.

(1) Za svaku pojedinu operaciju nacionalni element potpore može se ovlastiti za ugovaranje nabave roba i usluga na području države domaćina na temelju odluke ministra obrane.

(2) Način provedbe logističke i zdravstvene potpore posebnim aktom uređuje načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga.

11.2. Logistička potpora oružanim snagama partnerskih država na teritoriju Republike Hrvatske

Članak 137.

(1) Logistička i zdravstvena potpora oružanim snagama partnerskih država na teritoriju Republike Hrvatske provodi se kroz potporu međunarodnih vježbi na teritoriju Republike Hrvatske i potporu oružanih snaga partnerskih država koje su smještene ili su u tranzitu kroz teritorij Republike Hrvatske.

(2) Logistička i zdravstvena potpora definira se sporazumima između Republike Hrvatske i države korisnika logističke i zdravstvene potpore.

Članak 138.

(1) Planiranje i provedba logističke i zdravstvene potpore među­narodnim vježbama temelji se na međunarodnim sporazumima koji su rezultat planskih konferencija o pripremi vježbe.

(2) Planskim konferencijama utvrđuju se potrebe, mogući izvori logističke i zdravstvene potpore i sposobnosti države domaćina i države sudionica vježbe, na temelju čega se definiraju obveze nacionalne logistike, obveze logistike države partnera i države domaćina.

12. NADZOR I KONTROLA

Članak 139.

Nadzor organizacije i provedbe materijalnog zbrinjavanja u Oružanim snagama provode ustrojstvene jedinice Ministarstva obrane i Oružanih snaga u okvirima propisanih nadležnosti.

Članak 140.

(1) Čelnici ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane i Oružanih snaga obvezni su organizirati i provoditi stručni nadzor nad provedbom zadaća iz područja materijalnog zbrinjavanja u svojoj i podređenim ustrojstvenim jedinicama.

(2) Temeljni ciljevi nadzora su utvrđivanje namjenskog koriš­tenja raspoloživih materijalnih sredstava te osposobljenosti za obavljanje namjenskih zadaća.

(3) Sadržaj, način provedbe i nositelje stručnog nadzora, čelnici ustrojstvenih jedinica utvrđuju aktima iz svoje nadležnosti, ako posebnim propisom nije drugačije određeno.

(4) Osobe koje provode nadzor obvezne su izraditi izvješće čelniku ustrojstvene jedinice koji je naložio nadzor te na temelju nađenih nepravilnosti predložiti mjere za njihovo uklanjanje.

13. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 141.

(1) U roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika nadležne ustrojstvene jedinice obvezne su donijeti provedbene akte iz ovoga Pravilnika.

(2) Provedbeni akti doneseni u skladu s Pravilnikom o načinu materijalnog zbrinjavanja Oružanih snaga Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 179/04 i 88/08) ostaju na snazi do stupanja na snagu provedbenih akata iz stavka 1. ovoga članka, u dijelovima u kojima nisu u suprotnosti s odredbama ovoga Pravilnika.

Članak 142.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu materijalnog zbrinjavanja Oružanih snaga Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 179/04 i 88/08).

Članak 143.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 023-03/17-04/1

Urbroj: 512-01-17-4

Zagreb, 6. prosinca 2017.

Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane Damir Krstičević, v. r.

PRILOG 1.

SADRŽAJ KLASA MATERIJALNIH SREDSTAVA

 

KLASE OS RH

SADRŽAJ KLASE

NATO KLASE

I

Artikli prehrane: gotova jela, namirnice, voće, povrće, voda za piće.

I

II

Oprema, osim temeljnih sredstava, propisana ustrojstvenom knjigom: oprema za pojedinca, odjeća, športska oprema, kuhinjska oprema, oprema za uslužne djelatnosti, uredski potrošni materijal, sredstva za čišćenje.

II

III

Dizelska goriva, ulja i sredstva za podmazivanje: benziska goriva, hidraulička i izolacijska ulja, kemijski proizvodi, antifriz, komprimirani plinovi, ugljen, drva, sredstva za konzervaciju.

III

IV

Građevinski materijali, tvoriva za zaprečavanje, namještaj, poluproizvodi od drveta, alati za graditeljstvo, oprema za hlađenje i klimatizaciju, uređaji za zagrijavanje, cijevovodi, PP i zaštitna oprema, poluproizvodi od crne metalurgije, poluproizvodi od obojene metalurgije, poluproizvodi od nemetala, kemikalije, geotopografski i hidrografski materijali.

IV

V

Ubojna sredstva (bojeva, manevarska, vježbovna, školska); za sve rodovsko i gransko naoružanje: pješačko oružje, topničke granate, ručne bombe, eksplozivi, mine, stijenj, upaljači, rakete, torpeda, bombe – uključuje specijalno streljivo.

V

VI

Osobne potrepštine: artikli za zdravlje i osobnu higijenu, novine, časopisi, pića, cigarete, slatkiši, baterije…

I

VII

Temeljna sredstva osim onih sadržanih u ostalim klasama: krajnji sklopovi sredstava koji su spremni (spojeni) za namjeravanu uporabu: letjelice, plovila, oružja i oružni sustavi, vozila, samovozna topnička oruđa, raketni bacači, glavni oružni sustavi, pokretne radionice, montažni-demontažni objekti, operativno tehnička sredstva specijalne namjene.

II

VIII

Zdravstvena i veterinarska oprema i sredstva; zdravstvena, labaratorijska, dentalna i veterinarska oprema, lijekovi i cjepiva, zdravstveni, laboratorijski i stomatološki materijal, veterinarski lijekovi i materijal, materijal za DDD.

II

IX

Pričuvni dijelovi i komponente, uključujući alate, pribore i sklopove; predmeti potrebni za održavanje materijalnih sredstava

II

X

Tvari potrebne za potporu nevojnih programa kao što su projekti poljoprivrednog i gospodarskog razvoja: traktori, poljoprivredne alatke.

IV

 

 

 

 

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_12_125_2842.html

Copyright © Ante Borić