MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I ŠPORTA
Na temelju članka 86. stavka 4. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08. i 86/09.), ministar znanosti, obrazovanja i športa donosi
Članak 1.
Ovim se pravilnikom propisuje način provođenja pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka u školama te prava i dužnosti osoba uključenih u provođenje navedene mjere.
Članak 2.
Pedagoška mjera odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka u osnovnim i srednjim školama oblik je odgojnog postupanja koji se provodi s ciljem utvrđivanja razloga neprihvatljivog ponašanja, složenijih oblika poremećaja u ponašanju i/ili visokorizičnih ponašanja učenika, te poduzimanje mjera za uklanjanje istih, odnosno do vraćanja uravnoteženog i društveno prihvatljivog ponašanja.
Članak 3.
Ukoliko je učeniku izrečena pedagoška mjera zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza i nasilničkog ponašanja sukladno statutu škole, ravnatelj imenuje stručno povjerenstvo (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje razmatra opravdanost izricanja pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka.
Članovi Povjerenstva u pravilu su razrednik kao predsjednik povjerenstva, učitelj, odnosno nastavnik, jedan član razrednog vijeća i stručni suradnik u školi.
Članak 4.
Povjerenstvo je dužno razmatrati opravdanost izricanja pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka poštujući razvojne karakteristike učenika, njegovo opće, emocionalno, mentalno, obiteljsko i socijalno stanje te druge okolnosti koje su dovele do neprihvatljivog i visokorizičnog ponašanja.
Članak 5.
Tijekom razmatranja potrebe za izricanjem pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka, članovi Povjerenstva dužni su preispitati i analizirati okolnosti koje su dovele do izricanja pedagoških mjera zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza i nasilničkog ponašanja, posebice vodeći računa o sljedećim elementima učenikova ponašanja:
– neopravdano izostajanje s nastave kao posljedica njegova narušenog emocionalnog, psihičkog i fizičkog zdravlja,
– izazivanje tučnjave ili fizičkih napada na učenika, djelatnika škole ili druge osobe,
– dolazak u školu pod utjecajem alkohola ili sredstava ovisnosti ili je iste samo unio u školu,
– unos oružja u prostore škole,
– svojim ponašanjem ugrozio sebe ili ostale sudionike izleta, ekskurzije i slične aktivnosti izvan škole, a u organizaciji škole,
– otuđivanje ili namjerno oštećenje tuđe imovine ili imovine škole.
Članak 6.
Povjerenstvo analizira, prati i pomaže učeniku u rješavanju situacije koja je dovela do izricanja pedagoške mjere zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza i nasilničkog ponašanja i, u roku od najviše 30 dana, podnosi o tome pisano izvješće učiteljskom, odnosno nastavničkom vijeću.
Članak 7.
Ukoliko Povjerenstvo utvrdi da izrečena pedagoška mjera zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza i nasilničkog ponašanja nije dovela do poboljšanja ponašanja, predlaže učiteljskom odnosno nastavničkom vijeću izricanje pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka.
U prijedlogu za provođenje pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka trebaju biti opisane okolnosti i razlozi iz kojih se vidi opravdanost za provođenje navedene mjere, uz obvezu zaštite privatnosti učenika i poštujući etičke norme.
Članak 8.
Pedagošku mjeru odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka izriče učiteljsko, odnosno nastavničko vijeće za tekuću nastavnu godinu.
Članak 9.
Škola je dužna o prijedlogu za izricanje pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka, pisano obavijestiti roditelja/skrbnika, a u iznimno teškim okolnostima, centar za socijalnu skrb.
Članak 10.
Ukoliko učiteljsko, odnosno nastavničko vijeće izrekne pedagošku mjeru odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka, Povjerenstvo je dužno:
– izraditi opis stanja (problema i uzroka):
– definirati probleme i uzroke, izraditi procjenu odgojnih aktivnosti koje treba provesti tijekom individualnog programa s učenikom (odgojne potrebe učenika), izraditi individualni program, definirati ciljeve – ishode i vrijeme postignuća,
– izraditi program aktivnosti (metode, oblike, sadržaj, vrijeme) koje će se provoditi i odrediti tko će provoditi koju aktivnost,
– definirati metode i oblike praćenja,
– popisati i dokumentirati aktivnosti o izrečenoj mjeri.
Članak 11.
Program u kojemu će biti navedeni razlozi koji su doveli do izricanja mjere, procjena odgojnih potreba učenika, suradnici i aktivnosti koje će se provoditi, način praćenja i očekivani ishodi, određuje se za razdoblje koje ne može biti dulje od 3 mjeseca.
Članak 12.
Članovi Povjerenstva ravnatelju će, prema potrebi, predložiti uključivanje jednoga do dva stručnjaka iz područja odgoja, zdravstva i /ili socijalne skrbi i drugih, u provođenje pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka, s ciljem pružanja pomoći i podrške učeniku te osiguravanja integracije učenika uz primjenu načela interdisciplinarnosti/multidisciplinarnosti i odgovarajućih odgojnih ili restitucijskih mjera i intervencija.
U okviru provođenja pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka, učenika se može uputiti u savjetovališta ili druge ustanove koje se bave problemima djece i adolescenata.
Članak 13.
Članovi Povjerenstva tijekom provođenja pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka neprekidno prate ponašanje i napredovanje učenika, bilježe zapažanja, a na kraju utvrđenog razdoblja predsjednik Povjerenstva o tome podnosi pisano izvješće ravnatelju i učiteljskom, odnosno nastavničkom vijeću.
Tijekom provedbe pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka svi članovi razrednog vijeća prate ponašanje i napredovanje učenika te, po potrebi, izvješćuju članove Povjerenstva.
Članak 14.
Evidenciju i dokumentaciju o provođenju mjere, u pravilu, vodi razrednik, a dokumentacija se pohranjuje u tajništvu škole i mora biti dostupna ravnatelju i članovima Povjerenstva.
Razrednik je dužan u roku od 8 dana od izricanja mjere upisati istu u matičnu knjigu (E-maticu).
Članak 15.
Roditelj/skrbnik učenika mlađeg od 18 godina, odnosno učenik stariji od 18 godina, ima pravo žalbe na izrečenu pedagošku mjeru odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka.
O žalbi na izrečenu pedagošku mjeru odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka odlučuje ravnatelj.
Članak 16.
Na početku svake školske godine ravnatelj škole upoznaje učitelje/nastavnike, a razrednik učenike i roditelje/skrbnike o načinu postupanja u primjeni pedagoške mjere odgojno-obrazovnog tretmana produženog stručnog postupka.
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-03/09-05/00261
Urbroj: 533-09-09-0001
Zagreb, 23. srpnja 2009.
Ministar dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_08_96_2395.html