Baza je ažurirana 22.12.2024.
zaključno sa NN 123/24
EU 2024/2679
- 1 - Poslovni broj: Usoz-10/19-4
mr. sc. I. Š.
Z.
Mr. sc. I. Š. iz Z. podnio je 4. veljače 2019. godine ovom Sudu inicijativu za ocjenu zakonitosti članka 4. Kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije, smatrajući da je isti u neskladu s odredbom članka 3., članka 18. stavka 3. i članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te članka 3. stavka 1. i članka 6. Zakona o općem upravnom postupku.
Naime, prema odredbi članka 3. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine“, 20/10., 143/12., 152/14., 94/16. i 29/17. - dalje: ZUS) predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu.
Kriterije za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije, KLASA:008-03/13-01/68, URBROJ:401-01/01-14-04 OD 24. SIJEČNJA 2014., („Narodne novine“ 12/14. i 15/14.-ispr., dalje: Kriteriji) donijela je Povjerenica za informiranje na temelju ovlasti iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“ 25/13. i 85/15. – dalje: ZPPI).
Tim se Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, propisuju se načela, ograničenja i postupak i način ostvarivanja i olakšavanja pristupa i ponovne uporabe informacija, djelokrug, način rada i uvjeti za imenovanje i razrješenje Povjerenika za informiranje te inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona (čl. 1. st. 1. ZPPI). Prema članku 5. točki 15. ZPPI „Povjerenik za informiranje“ je neovisno državno tijelo za zaštitu prava na pristup informacijama. Prema članku 36. ZPPI Povjerenika bira Hrvatski sabor. On je u svom radu samostalan i neovisan te za svoj rad odgovora Hrvatskom saboru.
Slijedom izloženog, a imajući u vidu naprijed citiranu odredbu članka 3. stavka 2. ZUS-a, kao donositelj općih akata nominirane su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe koje imaju javnu ovlast i pravne osobe koje obavljaju javnu službu. Povjerenik za informiranje kojeg bira Hrvatski sabor nema status pravne osobe koja ima javnu ovlast niti pravne osobe koja obavlja javnu službu već je to neovisno državno tijelo. S obzirom na navedeno Kriteriji za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije nemaju svojstvo općeg akta za ocjenu čije zakonitosti bi bio nadležan ovaj Sud.
mr. sc. Mirjana Juričić, v.r.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.