MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Nakon uspoređivanja s izvornim tekstom Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi mjere M4 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.3. »Potpora za ulaganja u infrastrukturu vezano uz razvoj, modernizaciju i prilagodbu poljoprivrede i šumarstva«, tipa operacije 4.3.3. »Ulaganje u šumsku infrastrukturu« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. koji je objavljen u »Narodnim novinama« broj 65 od 7. srpnja 2017. godine, utvrđena je pogreška te se daje sljedeći
U Prilogu I Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi mjere M4 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.3. »Potpora za ulaganja u infrastrukturu vezano uz razvoj, modernizaciju i prilagodbu poljoprivrede i šumarstva«, tipa operacije 4.3.3. »Ulaganje u šumsku infrastrukturu« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Pravilnik):
a) Obrazac tablice B.14.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice B.14.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma.
1. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
2. |
Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. |
|
3. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
4. |
Ukupna duljina šumskih cesta (km) |
|
5. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
7. |
Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
8. |
Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva (m) |
|
9. |
Primarna relativna otvorenost (%) |
|
10. |
Ocjena primarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
11. |
Učinkovitost postojeće mreže primarne šumske prometne infrastrukture (%) |
|
12. |
Potrebno je provesti zahvat daljnjeg primarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
13. |
Najveća duljina idejnih trasa budućih šumskih cesta koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih šumskih cesta u izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) |
|
b) Obrazac tablice D.9.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (izrađuje se za svaku gospodarsku jedinicu ili veći šumski kompleks (grupa odjela/odsjeka) zasebno) zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.9.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (izrađuje se za svaku gospodarsku jedinicu ili veći šumski kompleks (grupa odjela/odsjeka) zasebno).
Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa Ukupna površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) |
||
1. |
Pripadajuće reljefno područje (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
2. |
Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. |
|
3. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
4. |
Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) |
|
5. |
Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) |
|
7. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
8. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
9. |
Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
c) Obrazac tablice D.10.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.10.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma.
1. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
2. |
Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. |
|
3. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
4. |
Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) |
|
5. |
Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) |
|
7. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
8. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
9. |
Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
10. |
Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva (m) |
|
11. |
Primarna relativna otvorenost (%) |
|
12. |
Ocjena primarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
13. |
Učinkovitost unaprijeđene mreže primarne šumske prometne infrastrukture (%) |
|
d) Obrazac tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture zamjenjuje se novim Obrascem tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture.
A |
Opći podaci |
|
1. |
Vrsta ulaganja (ulaganje u izgradnju i rekonstrukciju šumske ceste, rekonstrukciju nerazvrstane ceste i traktorskog puta (u šumsku cestu); ulaganje u izgradnju traktorskog puta) |
|
|
||
|
||
2. |
Tip korisnika (šumoposjednici, udruženja šumoposjednika/šumovlasnika; jedinice lokalne samouprave; trgovačka društva i druge pravne osobe i tijela državne uprave koja gospodare državnim šumama i šumskim zemljištem) |
|
|
||
|
||
3. |
Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti (I. skupina, II. skupina, III. skupina, IV. skupina) |
|
|
||
|
||
4. |
Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa |
|
5. |
Ukupna površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) |
|
6. |
Obrasla površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) |
|
7. |
Osnovna namjena šuma gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (gospodarske šume/zaštitne šume/šume posebne namjene) |
|
B |
Rezultati analize postojeće mreže primarne šumske prometne infrastrukture |
|
1. |
Prosječni stupanj opasnosti šumskog požara u odjelima/odsjecima koji su predmet zahvata primarnog otvaranja šuma (vrlo velik, velik, umjeren, mali) |
|
|
||
|
||
2. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
|
||
|
||
3. |
Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma (nizinsko=12 km/1000 ha, brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, krško=12 km/1000 ha) |
|
|
||
|
||
4. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
5. |
Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i postojećih šumskih cesta (km) |
|
7. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
8. |
Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) (prikazati i vrijednost B 2.) |
|
|
||
|
||
9. |
Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata primarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
|
||
|
||
10. |
Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture u odnosu na maksimalnu dozvoljenu gustoću primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma (%) (manje od 25 %, od 25 % do manje od 50 %, od 50 % do manje od 75 %, jednako ili više od 75 %) |
|
|
||
|
||
11. |
Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (m) |
|
12. |
Primarna relativna otvorenost za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) |
|
13. |
Ocjena primarne relativne otvorenosti za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
14. |
Potrebno je provesti zahvat daljnjeg primarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
15. |
Najveća duljina idejnih trasa budućih šumskih cesta koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih šumskih cesta u izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) |
|
C |
Podaci o idejnoj trasi šumske ceste (nultoj liniji) |
|
1. |
Naziv nulte linije |
|
2. |
Duljina nulte linije (hm) |
|
3. |
Kategorija planirane šumske ceste predstavljene nultom linijom (spojna/glavna/sporedna/prilazna) |
|
D |
Rezultati analize unaprijeđene mreže primarne šumske prometne infrastrukture |
|
1. |
Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) (prikazati i vrijednost B 15.) |
|
|
||
|
||
2. |
Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) |
|
3. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
4. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
5. |
Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) (prikazati i vrijednost B 8.) |
|
|
||
|
||
6. |
Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata primarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
|
||
|
||
7. |
Povećanje gustoće unaprijeđene u odnosu na gustoću postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (%) (jednako ili više od 60 %, od 40 % do manje od 60 %, od 20 % do manje od 40 %, manje od 20 %) |
|
|
||
|
||
8. |
Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (m) (prikazati i vrijednost B 11.) |
|
9. |
Primarna relativna otvorenost za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) (prikazati i vrijednost B 12.) |
|
10. |
Ocjena primarne relativne otvorenosti za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) (prikazati i vrijednost B 13.) |
|
11. |
Duljina planirane šumske ceste predstavljene nultom linijom koja će služiti za potrebe održivog gospodarenja šumama koje korisnik ima u vlasništvu i/ili posjedu ili njima gospodari u slučaju iz članka 10. stavka 13. ovoga pravilnika, a za šume šumoposjednika kada je korisnik jedinica lokalne samouprave u slučaju iz članka 10. stavka 14. ovoga pravilnika (% i km) – (samo ako se radi o ulaganju iz članka 10. stavka 12. ovoga pravilnika) (prikazati i vrijednost D.1.) |
|
|
||
|
||
12. |
Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja za sve gospodarske jedinice ili veće šumske komplekse (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (da/ne) – (samo ako se radi o ulaganju iz članka 10. stavka 12. ovoga pravilnika) |
|
|
||
|
Tumač znakova:
|
|
Kriteriji odabira |
|
|
|
|
|
Najvažniji rezultati elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture. |
U Prilogu II Pravilnika:
a) Obrazac tablice B.12.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i postojeće mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice B.12.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i postojeće mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma.
1. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
2. |
Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture i relativna sekundarna otvorenost pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): ü bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, ü s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): ü alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, ü krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. |
|
3. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
4. |
Ukupna duljina šumskih cesta (km) |
|
5. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
7. |
Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
8. |
Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) |
|
9. |
Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) |
|
10. |
Gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) |
|
11. |
Sekundarna relativna otvorenost (%) |
|
12. |
Ocjena sekundarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
13. |
Učinkovitost postojeće mreže primarne i postojeće mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) |
|
14. |
Potrebno je provesti zahvat daljnjeg sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
15. |
Najveća duljina idejnih trasa budućih traktorskih putova koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih traktorskih putova u izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (m) |
|
b) Obrazac tablice D.5.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i unaprijeđene mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.5.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i unaprijeđene mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma.
1. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
2. |
Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture i relativna sekundarna otvorenost pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): • bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): • alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. |
|
3. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
4. |
Ukupna duljina šumskih cesta (km) |
|
5. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
7. |
Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
8. |
Ukupna duljina postojećih traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) |
|
9. |
Ukupna duljina planiranih traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) |
|
10. |
Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (postojećih i planiranih) (m) |
|
11. |
Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) |
|
12. |
Gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) |
|
13. |
Sekundarna relativna otvorenost (%) |
|
14. |
Ocjena sekundarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
15. |
Učinkovitost postojeće mreže primarne i unaprijeđene mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) |
|
c) Obrazac tablice E.1. :Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture zamjenjuje se novim Obrascem tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture.
A |
Opći podaci |
|
1. |
Vrsta ulaganja (ulaganje u izgradnju i rekonstrukciju šumske ceste, rekonstrukciju nerazvrstane ceste i traktorskog puta (u šumsku cestu); ulaganje u izgradnju traktorskog puta) |
|
|
||
2. |
Tip korisnika (šumoposjednici, udruženja šumoposjednika/šumovlasnika; jedinice lokalne samouprave; trgovačka društva i druge pravne osobe i tijela državne uprave koja gospodare državnim šumama i šumskim zemljištem) |
|
|
||
3. |
Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti (I. skupina, II. skupina, III. skupina, IV. skupina) |
|
|
||
4. |
Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa |
|
5. |
Oznake odjela/odsjeka koji su predmet sekundarnog otvaranja šuma |
|
6. |
Ukupna površina odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (ha) |
|
7. |
Obrasla površina odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (ha) |
|
8. |
Osnovna namjena šuma odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (gospodarske šume/zaštitne šume/šume posebne namjene) |
|
B |
Rezultati analize postojeće mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture |
|
1. |
Prosječni stupanj opasnosti šumskog požara u odjelima/odsjecima koji su predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma (vrlo velik, velik, umjeren, mal) |
|
|
||
2. |
Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) |
|
|
||
3. |
Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): • bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): • alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. |
|
4. |
Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) |
|
5. |
Ukupna duljina šumskih cesta (km) |
|
6. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) |
|
7. |
Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km) |
|
8. |
Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
|
9. |
Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) |
|
10. |
Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) |
|
11. |
Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) (prikazati i vrijednost B 2.) |
|
|
||
12. |
Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
|
||
13. |
Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture u odnosu na maksimalnu dozvoljenu gustoću sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma (%) (manje od 25 %, od 25 % do manje od 50 %, od 50 % do manje od 75 %, jednako ili više od 75 %) |
|
|
||
14. |
Sekundarna relativna otvorenost za postojeću sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) |
|
15. |
Ocjena sekundarne relativne otvorenosti za postojeću sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) |
|
16. |
Potrebno je provesti zahvat daljnjeg sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
17. |
Najveća duljina idejnih trasa budućih traktorskih putova koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih traktorskih putova u izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) |
|
C |
Podaci o idejnoj trasi traktorskog puta (nultoj liniji) |
|
1. |
Naziv nulte linije |
|
2. |
Duljina nulte linije (hm) |
|
D |
Rezultati analize unaprijeđene mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture |
|
1. |
Ukupna duljina planiranih traktorskih putova (m) (prikazati i vrijednost B 17.) |
|
|
||
2. |
Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (postojećih i planiranih) (m) |
|
3. |
Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) |
|
4. |
Gustoća unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) (prikazati i vrijednost B 11.) |
|
|
||
5. |
Gustoća unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) |
|
|
||
6. |
Povećanje gustoće unaprijeđene u odnosu na gustoću postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) (jednako ili više od 60 %, od 40 % do manje od 60 %, od 20 % do manje od 40 %, manje od 20 %) |
|
|
||
7. |
Sekundarna relativna otvorenost za unaprijeđenu sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) (prikazati i vrijednost B 14.) |
|
8. |
Ocjena sekundarne relativne otvorenosti za unaprijeđenu sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) (prikazati i vrijednost B 15.) |
|
Tumač znakova:
|
|
Kriteriji odabira |
|
|
|
|
|
Najvažniji rezultati elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture. |
U Prilogu IV Pravilnika, tablica 1. Elementi poprečnog presjeka, tlocrtni i visinski elementi različitih kategorija šumskih prometnica zamjenjuje se novom tablicom 1. Elementi poprečnog presjeka, tlocrtni i visinski elementi različitih kategorija šumskih prometnica.
Kategorija prometnice |
Elementi poprečnog presjeka |
Tlocrtni elementi |
Visinski elementi |
|||||
šk – širina kolnika (m) šB – širina bankine (m) |
RHmin – najmanji polumjer horizontalne krivine (m) |
dmax – najveći razmak između mimoilaznica (m) |
nmax – najveći uzdužni nagib (%) |
RVmin – najmanji polumjer vertikalne krivine (m) |
dmax – najmanji razmak između vertikalnih krivina suprotnog smjera (m) |
|||
2 prometna traka |
1 prometni trak |
|
|
|
konveksna |
konkavna |
|
|
Spojna cesta (SC) |
šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m |
|
RT = 150 m BT = 40 (30) m PT = 30 (20) m Z = 15 (12) m za R ≤ 100 m projektirati prijelazne krivine |
mimoilaznice se ne izvode |
RT = 4 % BT = 6 (8) % PT = 8 (10) % za R ≤ 25 m = 6 % na mostovima = 6 % |
RT = 2000 m BT = 1000 m PT = 1000 m |
RT = 1500 m BT = 500 m PT = 500 m |
RT/BT/PT = 50 m |
|
||||||||
|
||||||||
Glavna šumska cesta (GŠC) |
šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m |
|
RT = 70 (50) m BT = 40 (30) m PT = 30 (20) m Z = 15 (12) m |
mimoilaznice se ne izvode |
RT = 4 % BT = 6 (8) % PT = 8 (10) % za R ≤ 25 m = 6 % na mostovima = 6 % |
RT = 1000 m BT = 600 m PT = 600 m |
RT = 800 m BT = 400 m PT = 400 m |
RT/BT/PT= 40 m |
|
||||||||
|
||||||||
Sporedna šumska cesta (SŠC) |
šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m |
šk = 3,50-4,00 m šB = 0,50-0,75 m |
RT = 30 m BT = 20 (18) m PT = 20 (18) m Z = 12 m |
dmax ≤ 300 m |
RT = 6 % BT = 8 (10) % PT = 10 (12) % |
RT = 800 m BT = 500 m PT = 500 m |
RT = 600 m BT = 300 m PT = 300 m |
RT/BT/PT= 35 m |
Prilazna šumska cesta A (PŠCA) |
|
šk = 3,50-4,00 m šB = 0,50-0,75 m |
RT = 20 m BT = 20 (16) m PT = 20 (16) m Z = 12 (10) m |
dmax ≤ 400 m |
RT = 6 % BT = 10 (12) % PT = 12 (15) % |
RT = 600 m BT = 400 m PT = 400 m |
RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m |
RT/BT/PT= 30 m |
|
||||||||
|
||||||||
Prilazna šumska cesta B (PŠCB) |
|
šk = 3,00-3,50 m bankine se u pravilu ne izvode (može se izvesti bankina širine 0,25 m) |
RT = 20 m BT = 20 (16) m PT = 20 (16) m Z = 12 (10) m |
dmax ≤ 400 m |
RT = 6 % BT = 10 (12) % PT = 12 (15) % |
RT = 600 m BT = 400 m PT = 400 m |
RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m |
RT/BT/PT= 30 m |
|
||||||||
|
||||||||
Glavni traktorski put (GTP) |
|
šk = 3,50-4,00 m |
RT = 20 m BT = 18 (15) m PT = 18 (15) m Z = 10 (8) m |
mimoilaznice se izvode prema potrebi dmax = 150-300 m |
RT = 6 % BT = 12 (15) % PT = 15 (18) % |
RT = 600 m BT = 300 m PT = 300 m |
RT = 400 m BT = 150 m PT = 150 m |
RT/BT/PT= 25 m |
|
||||||||
|
||||||||
Sporedni traktorski put (STP) |
|
šk = 3,00-3,50 m |
RT = 20 m BT = 15 (12) m PT = 15 (12) m Z = 10 (8) m |
mimoilaznice se izvode prema potrebi dmax = 150-300 m |
RT = 6 % BT = 20 (25) % PT = 20 (25) % |
RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m |
RT = 300 m BT = 100 m PT = 100 m |
RT/BT/PT= 15 m |
|
||||||||
|
Tumač znakova: RT – ravničasti (nizinski) teren, BT – brdoviti (prigorski) teren, PT – planinski (gorski) teren, Z – zaokretnica (serpentina), () – iznimna vrijednost (može se upotrijebiti samo u iznimnim, opravdanim slučajevima uz detaljno obrazloženje u tehničkoj dokumentaciji).
*Napomena: širinom šumske prometnice smatra se širina kolnika i širina bankina (ukupna širina planuma) definirana za svaku kategoriju u Tablici 1., dok se ostali elementi poprečnog presjeka šumske prometnice, kao i svi objekti na šumskoj prometnici, ne uračunavaju u njezinu širinu.
Klasa: 011-01/14-01/94
Urbroj: 525-08/0459-17-20
Zagreb, 14. srpnja 2017.
Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, dipl. iur., v. r.
Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_08_77_1915.html