Baza je ažurirana 16.12.2024. 

zaključno sa NN 123/24

EU 2024/2679

NN 32/10 od 12.03.2010. Pravilnik o postupku homologacije traktora za poljoprivredu i šumarstvo s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret TPV 302 (izdanje 01)
Ovaj propis je izmijenjen, ali uskoro ćemo ga pročistiti sa: NN 24/11
Ukoliko trebate brže od "uskoro", molimo pišite na: [email protected]

 

DRŽAVNI ZAVOD ZA MJERITELJSTVO

Na temelju članka 275. stavak 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 67/08) ravnatelj Državnog zavoda za mjeriteljstvo donosi

 

PRAVILNIK O POSTUPKU HOMOLOGACIJE TRAKTORA ZA POLJOPRIVREDU I ŠUMARSTVO S OBZIROM NA NAJVEĆU KONSTRUKCIJSKU BRZINU I PLATFORMU ZA TERET TPV 302 (IZDANJE 01)[1](*)

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom propisuje postupak homologacije traktora za poljoprivredu i šumarstvo kategorije T[2](1) s najvećom konstrukcijskom brzinom od 6 do 40 km/h, s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret.

Članak 2.

Tehnički zahtjevi u postupku homologacije propisani su u Prilogu koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika, a postupak homologacije u člancima 8. do 10. Pravilnika o homologaciji tipa traktora za poljoprivredu i šumarstvo (»Narodne novine« br. 16/09).

Ugradba jedne ili više platforma za teret nije obvezna. Ako je (su) ugrađena (ugrađene), na njoj (njima) se mogu prevoziti proizvodi koji se prevoze i na traktorskim prikolicama. Masa tih proizvoda mora biti unutar ograničenja proizvođača, a najviše 80% mase neopterećenog traktora.

Članak 3.

Tijelo nadležno za homologaciju traktora u smislu odredaba ovoga Pravilnika je Državni zavod za mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu: Zavod).

Članak 4.

Zavod će dodijeliti certifikat o homologaciji tipu traktora s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret ako taj tip traktora zadovoljava zahtjeve ovoga Pravilnika.

Članak 5.

Novi traktori s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret mogu se homologirati, uvoziti i stavljati na tržište ako zadovoljavaju zahtjeve ovoga Pravilnika i Priloga ovoga Pravilnika.

Odredbe stavka 1. ovoga članka primjenjivat će se od 1. travnja 2010. godine za sve nove traktore koji se prvi put registriraju u Republici Hrvatskoj.

Za sve nove traktore važeće su i homologacije dodijeljene prema zahtjevima Pravilnika TPV 302 (izdanje 00) (»Narodne novine« br. 37/07). Upućivanje na Pravilnik TPV 302 (izdanje 00) u drugim propisima smatra se upućivanjem na ovaj Pravilnik.

Članak 6.

Zavod može ovlastiti pravnu ili fizičku osobu za obavljanje poslova tehničke službe ako:

– zadovoljava zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17025 za osposobljenost ispitnih laboratorija za područje ispitivanja prema zahtjevima ovoga Pravilnika,

– može dokazati poznavanje metoda i postupaka ispitivanja danih u Prilogu,

– ima najmanje jednoga djelatnika školske spreme VII./1 strojarskog smjera.

Članak 7.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o postupku homologacije traktora za poljoprivredu i šumarstvo s obzirom na najveću konstrukcijsku brzinu i platformu za teret TPV 302 (izdanje 00) (»Narodne novine« br. 37/07).

Članak 8.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/10-02/04

Urbroj: 558-04-02/1-10-3

Zagreb, 8. ožujka 2010.

Ravnatelj mr. sc. Krešimir Buntak, v. r.

PRILOG

1. NAJVEĆA KONSTRUKCIJSKA BRZINA

1.1. Kod homologacijskih ispitivanja mjeri se prosječna brzina na ravnoj stazi koju traktor prolazi u oba smjera od točke ‘letećeg’ starta. Zemlja na stazi treba biti stabilizirana. Staza mora biti ravna i duga najmanje 100 m, a nagibi na njoj ne smiju biti veći od 1,5 %.

1.2. Tijekom ispitivanja traktor treba biti neopterećen bez dodatnih utega ili posebne opreme, a tlak u gumama treba biti takav, kakav je propisan za uporabu na cesti.

1.3. Tijekom ispitivanja traktor treba biti opremljen novim gumama s najvećim promjerom kotrljanja koje je za traktor odredio proizvođač.

1.4. Za ispitivanje se upotrebljava stupanj prijenosa kojim se dostiže najveća brzina traktora, a zaklopka za snagu treba biti potpuno otvorena.

1.5. Da bi se u obzir uzele različite neizbježne pogreške koje se pojavljuju, posebno zbog tehnike mjerenja i povećanja brzine vrtnje motora kod djelomičnog opterećenja, za homologacijsko ispitivanje prihvatljiva je izmjerena brzina koja prelazi vrijednost za najveću konstrukcijsku brzinu za 3 km/h.

1.6. Da bi tijelo nadležno za homologaciju traktora moglo izračunati teoretsku brzinu traktora, proizvođač mora navesti prijenosni omjer, stvarni put koji prijeđu pogonski kotači, koji odgovara jednome cijelom okretaju, i broj okretaja u minuti motora pri najvećoj snazi s potpuno otvorenom zaklopkom za snagu i regulatorom broja okretaja, ako je ugrađen, namještenim prema uputama proizvođača.

2. PLATFORME ZA TERET

2.1. Težište platforme za teret mora se nalaziti između osovina.

2.2. Mjere platforme za teret moraju biti takve da:

– duljina ne bude veća od 1,4 puta razmaka prednjih ili stražnjih kotača traktora, koji je veći;

– širina ne smije biti veća od ukupne širine traktora bez opreme.

2.3. Platforma za teret mora se nalaziti simetrično s obzirom na uzdužnu središnju ravninu traktora.

2.4. Platforma za teret ne smije biti više od 150 cm udaljena od tla.

2.5. Vrsta platforme za teret i način njezina postavljanja mora biti takav da pri uobičajenu opterećenju vozačko vidno polje ostane dovoljno veliko i da obvezatna svjetla i svjetlosna signalizacija mogu pravilno djelovati.

2.6. Platforma za teret mora biti odvojiva, a na traktor treba biti pričvršćena tako da je nije moguće slučajno ukloniti.

[1](*) Ovaj Pravilnik preuzima sadržaj Direktive 2009/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o najvećoj konstrukcijskoj brzini i platformi za teret traktora na kotačima za poljoprivredu ili šumarstvo.

[2](1) Definicija traktora dana je u točki 11. članka 4. Pravilnika o homologaciji tipa traktora za poljoprivredu i šumarstvo (izdanje 01) (»Narodne novine« br. 16/09), a kategorizacija u Prilogu II.A istoga Pravilnika.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_03_32_751.html

Copyright © Ante Borić